Jump to content
Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

1 minute ago, nesa 169 said:

Meni sad na 70 hiljada troši manje nego kad je bio nov. 

Zato ćeš da kupiš manje maslinovog ulja u Grčkoj! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neću kupiti ništa jer ne idem tamo. 

Ako stvarno gubi litru na hiljadu tu će verovatno morati da ide zamena motora. Nekoliko kolega je zamenilo motore u garanciji. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ekipo, imam pitanje na koje je verovatno odgovoreno ranije :)

 

Posle 10g sa Bravom vreme mi je za nesto novo i gledam Tipa kao logicnog naslednika jelte. Gledao bih nesto 2021+ recimo, ali ono, sto mladje to bolje.

 

Kod nas na oglasima nema dizela skoro uopste, a i kad ima prilazi mi ceni Oktavije pa mi ni to nije okej.

Jedina logicna prica mi je nesrecni 1.4 Fire o kom je vec ovde nasiroko pricano..

 

Konkretna pitanja:

 

1. Koliko je Tipo 1.4 djubre u voznji u poredjenju sa Bravom 1.9? 90% vremena vozim po gradu, ne stiskam gas i ne ludujem.

 

2. Koliko je realno porediti Tipa 1.4 sa Ficom 1.2 kog imam prilike da vozim? Nekako mi je u glavi da je ovde 20ks vise ali i recimo 400kg i da bi to priblizno islo slicno u smislu ubrzanja i ostalog. Na Fici mi je haos sto uz Bubanj potok u pravcu grada ako nas je vise u kolima moram da zavarim gas u trecoj i ne ide preko 70.. Recimo da mi je Fica okej za gradsku voznju, ali mi nije neko specijalno uzivanje, sta znam...

 

3. Na Bravu su mi svetla horor, da li gledati Tipa iskljucivo sa Led ili su i obicni okej? Opet, poredjenja radi, na Fici su obicni farovi i to mi je skroz korektno za voznju..

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shomispc said:

90% vremena vozim po gradu, ne stiskam gas i ne ludujem

Sto se izbora motorizacije tice, sa ovim bih sam sebi odgovorio da kupujem. Tj. dizel mi ne bi bio na kraj pameti, pricam o novijim Euro 6d, sa DPF i AdBlue ubiVenim u prosecnom BG stani-kreni krkljancu. Posto licno nisam zagovornik skidanja istih sa vozila.

2 hours ago, shomispc said:

Jedina logicna prica mi je nesrecni 1.4 Fire o kom je vec ovde nasiroko pricano

Ako gledas verzije pre restyle, od benzinaca imas i opciju T-Jet 120, taj Euro 6d Temp je sa malo visih 215 Njutna, standardno 6 brzina, FPT-ov C635... Malo veci potrosac, ali vrlo robustan i zahvalan motor. Po meni mozda i najbolji izbor, primetno lepse performanse uz redovno odrzavanje turbo motora po ceni atmosferca. Mana je sto si vezan za ulazna godista.

Od MY21 je izbacen iz produkcije, a tu opet imas noviji GSE motor sa direktnim ubrizgavanjem, Euro 6d Final. Doduse samo T3 (postoji naravno i T4 ali u drugim modelima), osakacen na 100 KS i sa petobrzinskim menjacem, sa 190 Njutna.

2 hours ago, shomispc said:

Kod nas na oglasima nema dizela skoro uopste

Cumurasa nema jer se kod nas kao nov kupovao uglavnom sa baznom benzinskom motorizacijom. A model generalno nije bio popularan u Evropi (prodajni rezultati su uglavnom vezani za Aegeu i maticnu Tursku) - pa ih samim tim nesto nema ni iz uvoza. Niti su opet ljudi ovde preterano zainteresovani (platforma B segmenta, dizajn i kvalitet enterijera, tanja oprema, "profilisanost" sedista, itd.). Sto se moze videti i po tome da se maltene na prste jedne ruke mogu prebrojati "stari" forumasi koji su se odlucili za ovaj model kao naslednika u Compact klasi (kao sto je to ranije bio slucaj, kada su ljudi masovnije pazarili Stilo ili Nuova Bravo). Vec se uglavnom za 2015+ menja grupacija i prelazi na nesto drugo.

2 hours ago, shomispc said:

Koliko je realno porediti Tipa 1.4 sa Ficom 1.2 kog imam prilike da vozim? Nekako mi je u glavi da je ovde 20ks vise ali i recimo 400kg i da bi to priblizno islo slicno u smislu ubrzanja i ostalog.

Jedna slika, 1000 reci. Nekoliko parametara bitnih za svakodnevnu voznju - elasticnost motora i medjuubrzanja u istom stepenu prenosa, kao i overtake faktori (ubrzanje sa pravovremenim saltanjima, tj. najefektinije ubrzanje). Tipo je neznatno bolji, uz cca 2 l vecu prosecnu potrosnju.

Desno je Fikus 1.2, levo Tipo 1.4 FIRE atmosferac (hatch verzija, posto nisi precizirao da li juris HB, MW, sedan ili Cross):

 

Untitled.thumb.png.5cf9bfa0e27fb35ae3b94428d71d31a5.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na opsirnom odgovoru, kao i uvek :)

 

U pravu si za dizela, najradije ga ne bih nikad vise vozio ali smo nazalost takvo trziste da on dominira po oglasima. 

 

Ono sto bih ja mozda najvise voleo je Oktavija isto 2021+ sa 1.5 tsi i DSG ali to na oglasima ne postoji bukvalno a 35k za nov mi je van budzeta.

 

Sustina je da bih dao nekih ~12k za nesto sto je jeftino za odrzavanje i pouzdano posto svakako ne vozim mnogo (od covida na ovamo predjem mozda 4,5kkm godisnje u najboljem slucaju) a opet da mi ne bude nesto specijalno zao da ga tuku na parkingu ispred zgrade (i Bravo i Fica su izgrebani sa svih strana tudjom zaslugom) - otud i ideja za neki sivi Tipo HB :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia mi se generalno ne svidja dok je Elantra lepa ali je cenovno iznad Tipa a starija (plus mislim da to posle za  prodaju ima da bude haos).

 

mislim, ja sam tu vec kao prelomio nesto :D dam debelog ispod cene samo da ode, jer ako ulozim opet 500e u limariju da izgleda lepo zadrzacu ga jos par godina :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shomispc said:

Kia mi se generalno ne svidja dok je Elantra lepa ali je cenovno iznad Tipa a starija (plus mislim da to posle za  prodaju ima da bude haos).

 

mislim, ja sam tu vec kao prelomio nesto :D dam debelog ispod cene samo da ode, jer ako ulozim opet 500e u limariju da izgleda lepo zadrzacu ga jos par godina :facepalm:

Vozio sam 2 godine Tipo sedana 1.4, 2020., sve naj, naj,.....(ostao bez njega nesrecnim sticajem okolnosti).

Sada vozim Tipa sedana Life T3 1.0, 2022., mnogo bolja varijanta (ustvari, nebo i zemlja u korist turbaka), ali Ti se verovatno turbak neće uklopiti u predviđeni cenovni opseg.

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa imaju 1.0 ali u cross izvedbi sa slicnom kilometrazom i za nijansu vise para, doduse imaju bolju multimediju sto je plus veliki :D

 

Ne znam samo sto se tice dugovecnosti tih motora, nisam pameta...

 

Edit: cross mi je zapravo i lepsi, ne menja mi 1000e razlike nista... top, sad imam i o tome da razmisljam haha

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shomispc said:

Pa imaju 1.0 ali u cross izvedbi sa slicnom kilometrazom i za nijansu vise para, doduse imaju bolju multimediju sto je plus veliki :D

 

Ne znam samo sto se tice dugovecnosti tih motora, nisam pameta...

 

Edit: cross mi je zapravo i lepsi, ne menja mi 1000e razlike nista... top, sad imam i o tome da razmisljam haha

Kakav je paket opreme tog Cross-a, (detaljno), kilometraža, gde je kupljen, koliko para ako nije tajna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo sam prelistao sta se nudi na polovnim automobilima, nisam nista konkretno isao i gledao...

 

Senzori napred i nazad, led svetla, digitalna tabla, novi infotainment od 12.5" cini mi se..

 

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25398190/fiat-tipo-10-cross

Screenshot_20250209_143325_Polovni Automobili.jpg

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, shomispc said:

Ma samo sam prelistao sta se nudi na polovnim automobilima, nisam nista konkretno isao i gledao...

 

Senzori napred i nazad, led svetla, digitalna tabla, novi infotainment od 12.5" cini mi se..

 

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/25398190/fiat-tipo-10-cross

Screenshot_20250209_143325_Polovni Automobili.jpg

To je to, ima sve osim fabričke navigacije (ali imaš AA), boja je do kinder jaja...kupuj ako imaš lovu., cenjkaj se koliko možeš,.........

Naravno - pogledaj dobro sve, povedi nekoga zbog limarije (da nije udaren "nezgodno"), traži u tom ovlašćenom istorijat servisiranja,.... 

Dobra im je fora što je na totalnoj rezervi, ne detektuje prisustvo goriva upošte:clap:

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, darkman14 said:

ima dobose i 3 parking senzora pozadi...

 

Svaki Cross je takav koliko vidim? Dobosi jesu biiip, mislio sam da su svuda diskovi standard posto ih i obican tipo ima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo su ukakili motku sa ustedama od MY21. Dobio je nesto od tada novije opreme, ali su i zakidali na nekim stvarima. Dobosi pozadi, pomenute 3 sonde parking senzora, itd.

6 hours ago, shomispc said:

top, sad imam i o tome da razmisljam haha

Ko te terao da pitas :D ? Sad imas tema za razmisljanje i dobio si nove, dobre ideje i svakako bolje izbore od prvobitnog.

Posto si sam pomenuo Octaviu, Skoda je poznata po tome da gadja "medjuklase". Ako ti njihov dizajn i pristup pije vodu, imas i Scalu koja je identican koncept kao Aegea/Tipo.

Budget model, na manjoj MQB A0 platformi (Polo i sl.), a dimenzijama je razvucena u Compact segment. Dobar gepek, potencijalno solidna oprema, jace benzinske motorizacije u odnosu na Fiat. Imas i 1.5 TSI 150, plus ista verzija sa DSG, opciono panoramom, itd. Ali je u tim verzijama Scala naravno i skuplja.

Neko pomenu Korejance i Japance - ako imas toliko cvakanja po parkinzima verovatno i ne bas racionalan izbor. Plus su japanski Compacti primetno skuplji i u tim godistima idu opusteno i preko nerealnih 20k.

PSA otpada zbog ocajnih motorizacija (308, C4), Focus je isto ozbiljan autic ali sa EcoBoost motorima ko zeli da se upusta u tu pricu.

Licno bih recimo u pricu ubacio i Megane IV ali u restyle varijanti (2020+). Znaci novija verzija 1.3 TCe od 130 KS (ne 1198 nego 1332 ccm), 240 Njutna, CETIRI cilindra (naspram tri cilindra 100 KS, 190 Njutna i 5 brzina kod Tipa), dobar gepek, utegnut, ususkaniji, primetno bolja i profilisanija sedista... Svakako ozbiljniji auto nego Tipo, zamisljen i realizovan kao pravi evropski Compact, a imas ih kupljenih u Srbiji sa proverljivom istorijom.

Uz Astru/Golfa/Leon se prica u narodnom Compact segmentu tu negde otprilike i zavrsava, Premium Compact modeli vec idu primetno van planirane cifre.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shomispc ma jasno je to meni ali uzeti auto sa dobosima u 2025oj... 

pre 20 godina se jurile hgt verzije i prepakivao zadnji most 

a ustedu od par eur za 1 parking senzor ne bih komentarisao... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doboši ili ne, taj auto koči odlično. Nikakvu razliku ja u kočenju nisam primetio između Crossa sa dobošima i Brava sa diskovima. Plus manje troškova oko zadnjih kočnica.

Ima tri parking senzora pozadi ali i kameru, ovaj sa oglasa.

 

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpisujem!

 

Fokus '05, koji je kod nas još otkad je sns zajahao, takođe ima pozadi doboše, a opet koči bolje od mog bivšeg Brava koji je imao diskove.

 

Doduše, ne mogu da kažem, ja nisam imao problema niti intervencija za tri godine koliko je Bravo bio kod mene, al' nije ih bilo ni kod Fokusa za trinaest ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...