Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

17 minutes ago, Woodoo said:

Koristio bi ih maks. nekoliko dana, posle bi bile ukras.

To je veoma individualna stvar, tj. ne postanu ukras svima. Zavisi od vozača, i od auta, i od menjača... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Individualno ili ne većina ih ne koristi. Po meni najviše zavisi od samog menjača a i od toga kako su pozicionirane, da li su na samom volanu ili iza volana. Bolja opcija iza volana jer ne moraju da se jure u krivinama. Bude interesantno u početku. Ja sam temperamentan vozač pa je opet jedini auto gde sam ih koliko toliko koristio bio Lancer EVO, a i tu sam izgubio interesovanje posle nekog vremena. Skoro sam vozio Insigniu GSI, prvi put, nisam ih nijednom upotrebio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Woodoo said:

Individualno ili ne većina ih ne koristi. Po meni najviše zavisi od samog menjača a i od toga kako su pozicionirane, da li su na samom volanu ili iza volana.

Jedno je da su ukras svima, drugo je da ih većina ne koristi. :thumbup: 

 

Postoje podaci o tome i zna se da ih fabrike stavljaju i/ili nude kao doplatu jer znaju da ih dosta ljudi želi, a slažem se da ih manji deo tih ljudi onda nastavi redovno koristiti.

Kad bi se dublje gledalo svakako da procenat onih koji ih koriste sigurno ide ka većini kad su u pitanju sportski brendovi/modeli automobila, a manjina kad su u pitanju neki drugi. Lično, nisu mi ni blizu dosadile, a ukras su svakako jer su lepe. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajući na YT test nove Corolle Cross ( na "Alex on Autos" ) sa atmosferskim motorom i CVT menjačem, primetih da tester pominje da taj CVT ima i poseban/dodatni prvi stepen prenosa ?

O čemu je tu reč ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

CVT menjač koji ide u najnoviji Sandero Stepway, u kojim modelima i sa kojim motorima ga je Reno do sada koristio ?

Koja je to oznaka menjača i kakva su iskustva sa tim menjačem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je draže vozačima, ručni menjači ili automatici?

 

menjac r.jpg

 

Ručni ili automatski menjač?

Automatici se predstavljaju kao budućnost, sve je manje modela u ponudi s ručnim menjačima, ali vozači ih i dalje ne napuštaju. Čak 40% vozača i dalje preferira vozila sa ručnim menjačima, a 46% više voli  automatike. Ovo je rezultat reprezentativnog istraživanja koje je sproveo AutoScout24. Zajedno sa Innofactom, AutoScout24 je anketirao 1.000 vlasnika automobila o njihovim željama. U skladu s tim, za one koji vole ručne menjače glavni fokus je zabavna vožnja. Zagovornici automatika pre svega cene udobnost koja dolazi s njim. Tu je i 13% vozača koji nisu posebno iskazali svoje preferencije i svejedno im je koji menjač će koristiti...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina vozaca koji preferiraju automatike, ne umeju da voze manuelce kao ovi sto preferiraju manuelce (a vozili su automatike)  

 

Npr. heel & toe, rev matching...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vecina vozaca koji preferiraju manuelce ne umeju da voze manuelce :)

 

Npr. heel & toe, rev matching itd. :D

 

Zapravo vrlo cesto ne umeju ni glatko da menjaju brzine, pogotovo nanize, ni da lepo krecu iz mesta :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gomila vozača koji vozi automatike ne ume ni da tečno da daje gas.

Dajte malo realnosti, da se ne pišu samo gluposti.

Gesendet von meinem KB2003 mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je cilj za sledeci auto da bude sa automatskim menjacem. Jednostavno, nemam gde vise da teram manuelca jer su svuda guzve i to malo sto se ode negde nekada i potera po krivinama je zanemarljivo u odnosu na guzve u gradu i konstantno ubacivanje u prvu i akanja.. Jbt levi list mi je skoro duplo veci od desnog :D 

 

+1 za automatika

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle vožnje automatika po BG-u i to neke matore Insignie, ja sam se zaljubio u automatske menjače. Mnogostruko olakšavaju vožnju po gradu. I @vagenovac je u pravu kad piše da je potrebno malo znanja da se navike prilagode vožnji automatika. 

 

Gledao sam da kupim automatika ali nekog koji se uklapa u budžet, vijao sam Alteu DSG , Golfa VI DSG, oba 2.0 i menjač sa 6 brzina ali 3 komada koje sam pikirao da pogledam su prodata u roku 2 ili 3 dana od pojave na oglasima tako da nisam stigao ni da ih pogledam. Gledao sam i jednog C4 Pičkasa sa poluautomatikom ali on je odmah ispao iz izgre.

 

Tako da iz mog iskustva, potražnja za automaticima kod nas je fino dobra. 

 

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je samo odrzavanje automatskog menjaca sumnjivo (elektronika, racunar i servisiranje menjaca) i koje je po defaultu skuplje dok u sustini nemam neki problem dal bio automatik ili manualac.. Kad bih birao, moze autimatik sa samaraljkama, al ako to nema, moze manualac pa najposle opet obican automatik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

17 minutes ago, dekirs said:

Meni je cilj za sledeci auto da bude sa automatskim menjacem. Jednostavno, nemam gde vise da teram manuelca jer su svuda guzve i to malo sto se ode negde nekada i potera po krivinama je zanemarljivo u odnosu na guzve u gradu i konstantno ubacivanje u prvu i akanja.. Jbt levi list mi je skoro duplo veci od desnog :D 

 

+1 za automatika

 

Sto jednostavno ne priznas da je zato sto numes da kreces iz prve :lol:

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapravo to je jedino sto umem, priznajem da ne umem h&t i rev matching, mada nikada se nisam ni zanimao sa tim stvarima :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, ISV_01 said:

Meni je samo odrzavanje automatskog menjaca sumnjivo (elektronika, racunar i servisiranje menjaca) i koje je po defaultu skuplje 

to sve zavisi kakvog kupiš, ako kupiš neki ulešeni, biće ti problem, ako nije,  služiće te dobro do prodaje ako ga redovno održavaš. U principu, kod nas su DSG menjači savladani, ima delova i ima polovnih istih takvih koliko hoćeš, ista priča je sa ZF, Aisin menjačima.

 

Reno EDC je isti princip kao i DSG ali je drugi proizvođač i skuplji je za održavanje. Neki majstori kod nas ga jednostavno ne rade. Fordov Powershift je recimo isti ili sličan kao i EDC (oba pravi Getrag) ali se u Renou mnogo bolje pokazao

 

Ostali automatici su egzotika.

 

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron rev matching je kad saltas brzine i 'rucno' (tacnije nozno) namestis tacne obrtaje za brzinu kojom se kreces i brzinu u koju saltas, tako da kad pustis kvacilo, nema nikakvog cima. heel & toe je slicna stvar, ali malo specificnija (i bar meni, dosta teza za sprovesti), kada kocis i istovremeno saltas nanize, pa prednjim delom stopala stiskas kocnicu a petom dajes medjugas da bi promena brzine nanize prosla sto tecnije :)  

 

Jedan od najlegendarnijih klipova o pomenutim tehnikama: 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri :lol:

 

Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi :D

 

 

EDIT: Prestigli me sa odgovorom :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

To je ipak samo za one koji nedelju radije provode na stazi na Navaku. Ja ipak biram Frušku goru (kao pešak) :)

1 minute ago, YUgisa said:

@moron

 

Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri :lol:

 

Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi :D

 

 

EDIT: Prestigli me sa odgovorom :D

Niko te nije pretekao. Hvala i Tebi za pojašnjenje !

:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...