Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

2 minutes ago, YUgisa said:

@moron

 

Medjugas pri saltanju brzine u nizu. Umesto da sihnron to uradi, ti uradis dodavanjem gasa u trenutku dok menjas brzinu/drzis kvacilo stisnuto. Ne vozim cesto po guzvama, a i kad vozim mozda je problem sto ja to uvek vidim kao priliku za slalom, ali nikad nisam bio u fazonu da mi je naporno menjati brzine i pored cinjenice da imam odredjene zdravstvene probleme pri cemu imam trkacko kvacilo i sportsku rucicu menjaca koje zahtevaju silu za pomeranju nekoliko puta vecu od vecine auta. Tipa rucicu menjaca vecina zena ne moze ni da pomeri :lol:

 

Tako da oni koji nisu zadovoljni sa rucnim menjacem, mozda nisu vozili pravi :D

 

 

EDIT: Prestigli me sa odgovorom :D

Inače, kao "omladinac" (jako je to davno bilo ) vozio sa Tomos BT-50 i najveće uživanje mi je bilo šaltanje ( i na više, i na niže ) bez da uopšte dotaknem ručicu kvačiia. Sve je samo "u pravim obrtajima" i da prebaciš "u pravom trenu" :)

Tako da - razumem sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je jurcanje prva asocijacija na pomenute tehnike, ali uopste ne mora da bude, pogotovo za obicno rev match-ovanje. To radim stalno kad vozim, u interesu tecnije voznje... 

1 minute ago, moron said:

najveće uživanje mi je bilo šaltanje ( i na više, i na niže ) bez da uopšte dotaknem ručicu kvačiia. Sve je samo "u pravim obrtajima" i da prebaciš "u pravom trenu" :)

To je to, ubo si poentu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali, jedno je tako se zezati sa menjačem koji ćeš ceo da zameniš za "kilo čvaraka", a drugo je sa menjačm vozila koji je čak i "na akciji" verovatno skuplji od mog polovnog bubrega :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zezanje bi bilo da se ne stisne kvacilo (sto bi i proslo ako je rev match zaista perfektno pogodjen), ali ja naravno uvek stisnem kvacilo do kraja. Razlika bude samo u 'tecnosti' promene brzine. :) 

 

Tako da kad omanem rev match - nista ne bude, kao i obicna promena prenosa svake druge osobe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali tako mu produzavas vek :D Kad se ne koriste te tehnike onda sve pada na sihnrone da to odrade. 

 

 

 

Ovo je cela voznja bez kvacila kad mi je pukla sajla :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo znam za voznju bez kvacila kod Nive. Tu mozes samo u brzine od 1.ka 5.toj a obratno ne mozes. Ako naidjes na uzbrdicu i ti u 4.tom stepenu, stajes, gasis auto, u 1.,palis i opet kreces iz pocetka :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mogu da izjavim za dnevnik da je meni automatik u Pičkasu (kako bi rekao cenjeni kolega Srdjos) legao u roku od par dana, tako da za par godina kad bude vreme da se menja frižider za nešto drugo, mislim da će primarno biti da bude AT menjač, ne zbog toga što ne znam da šaltam (nisam zaboravio još uvek, podsetim se ponekad :D) nit' što me mrzi da se igram rev match-a međugas i sl (h&t pojma nemam, nijesam ni probavao), nego mi je jednostavno vožnja automatika milina :)
Pritom vozim "penzija" automatik, da se tako izrazim. :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde, ajde, otvori dušu
Btw, sećam se komentara jednog starijeg prijatelja "ovo je jeres kupiti/voziti manuelca" za jedan fino atraktivan auto

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, horvat said:

Jedan od najlegendarnijih klipova o pomenutim tehnikama: 

Unapred se izvinjavam za off, ali u tom klipu je upravo Sennina tehnika voznje F1 bolida u malom... Naspram njega, moderna F1 koju gledamo zadnjih deceniju-dve bukvalno dodje kao decija igra :) .

Pored svega sto ste pomenuli, ono sto je jos meni interesantno, a moze se videti i u ovom klipu (opet u manjoj meri) - njegova tehnika dodavanja gasa u krivini. Na F1 bolidima, telemetrija je pokazivala kako je to radio u sitnim i izuzetno brzim intervalima (za razliku od konkurencije). Na taj nacin uticuci na obrtaje, u doba turbo motora na spool i sto brzi odgovor kompresora na izlazu, a takodje i na stabilnost bolida. Sa tim tehnikama, bio je u stanju da napravi prednost i od cak 2 desete u jednoj krivini u odnosu na konkurente. Koji su i sami tvrdili da je imao neverovatnu vestinu, da u svim uslovima pronadje limit gripa i vozi na ivici istog. 

Imao sam srecu da sam zakacio i pratio zlatno doba F1 od kraja 80-ih, a Sennu sam u prenosima uvek mogao da prepoznam i zavezanih ociju, samo po zvuku bolida. Evo poslusajte razlike izmedju pilota i to agresivno pumpanje gasa kroz krivinu - u pitanju je trening na "La Pista Magica" u Monzi 1992., kamera postavljena na pocetku cuvene Parabolice. Senna i Berger su u McLarenu te godine koristili Hondin RAE122 3.5 V12:

 

 

 

A ako nekoga zanima detaljnije, vrlo lep klip na tu temu:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne možete gledati loše strane samo, a ne i dobre. Mnogi koji nisu nikad bili u prilici da se protegnu do nekog auta malo ozbiljnijih performansi, vrlo verovatno će to moći sa EV. Kad to sve malo zaživi, biće puno jeftinih KS.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da pohvalim ovog robotizovanog u 500L u odnosu na npr. robotizovane iz PSA grupacije:
-Ako se auto ugasi, a ostao je u nekoj brzini, ukočen je (kao da ima Parking funkciju), dok kod PSA mora ručna da se "zategne).
-Na davanje kontakta i verglanje automatski prebacuje u N položaj, dok kod PSA to mora manuelno da se odradi (inače neće da zavergla).

Što se tiče kako šaltaju i jedan i drugi - isti đavo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ručni menjač postaje ugrožena vrsta: Čak i u klasi mikro i malih automobila automatici preuzimaju primat

 

renault menjac.jpg

 

Automatski menjači su danas toliko dobri da se gotovo niko ne seća da su svojevremeno dramatično povećavali potrošnju vozila. Čak su i CVT menjači postali mnogo uglađeniji pa s njima motori više ne ''zavijaju'' u visokim obrtajima kao sirene opšte opasnosti. Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača. S električnim automobilima ručni menjači su ionako potrebni poput kanistra motornog ulja u prtljažniku.

 

Ručni menjači polako nestaju sa scene, a u prilog trendovima idu i zbivanja u mikro klasi i klasi malih gradskih automobila, tamo gde su bili najviše ukorenjeni. Uzećemo za primer nemačko tržište. Prema podacima JATO Dynamicsa, u mikro klasi u kojoj su, primera radi, Fiat 500 i Renault Twingo, udeo automatika je 2015. bio ispod 10%. Samo pet godina kasnije, procenat mikro automobila sa automatskim menjačem je porastao na 34.3%. U prvih deset meseci 2021. godine registrovano je 52% vozila sa automatskim menjačima.

 

U klasi malih automobila u kojoj su Ford Fiesta, Renault Clio, Opel Corsa i VW Polo dešavaju se velike promene. U 2015. godini samo oko 15% svih kupaca novih automobila se odlučilo za mali automobil sa dve pedale, a više od 85% za ručni menjač. Pet godina kasnije broj vozila sa automatskim menjačima je porastao na 36.5%, a u prvih deset meseci 2021. je prodato 43.5% vozila sa automatskim menjačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Prednosti su velike, pogotovo u gradskim gužvama u kojima ne morate stalno da posežete za ručicom menjača.

 

Zamisli to, ne moram da radim nesto sto nesvesno radim :lol:  Jedina prednost koliko ja vidim je sto se ljudi mogu seljaciti u saobracaju tipkajuci telefon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...