Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

On 10/17/2022 at 7:47 PM, moron said:

Ah, nisam razumeo da je to "projektni zadatak" :) Mada ne razumem i zašto baš tako ... Ali, poštujem. No, ne žalost, mema "to", na način kako si ti iskombinovao i poželeo. Nije ni čudo da im je onako očajna prodaja ... :) Ali, mogu ponuditi Fiatov 1,0 MHEV. On je sa 6MT uparen. Raritet za tu snagu.

 

Da lakse razumes sam sebe, jer si ti insistirao na ljubiteljima konvertorskih volkswagena :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda odbacuje lažne ručne menjače za svoje električne modele

 

honda menjac 01.jpg

 

Kao što je poznato, električni automobili imaju motore postavljene direktno na osovinu ili osovine u nekim slučajevima. To znači da se snaga direktno šalje na točkove, bez potrebe za mehanizmom koji je s motora prenosi na put. Upravo zbog toga Teslini modeli poseduju ''jednostepenu transmisiju'' a Audijevi i Porscheovi ''dvostepenu'' radi efikasnije vožnje pri visokim brzinama.

 

Mada je ovo odsustvo gubitka snage praktično učinilo sve menjače bespotrebnim u sferi električnih automobila, ujedno doživljavamo nestanak manuelnih jedinica, poslovično omiljenih kod automobilskih entuzijasta. U to ime, u Hondi nisu voljni da kupcima priušte ručice menjača u elektromobilima, što je u kontrastu s onim što je patentirala Toyota, konstruisavši manuelne menjače za električne automobile. U nedavnom intervjuu, šef Honde, Tošihiro Mibe i glavni čovek za elektrifikaciju, Šinđi Ojama, potvrdili su da lažni manuelni menjači najverovatnije neće biti prisutni u budućim Hondinim elektromobilima. To uključuje i dva sportska električna automobila, potvrđeno je u okviru revidiranih planova objavljenih ranije ove godine.

Manuelni menjači, u smislu kontrole, interakcije, preciznog tajminga i sinhronizacije u korišćenju tri papučice i ručice, vožnju čine primamljivijom. U Hondi kažu da će pronaći druge načine na vožnju električnih automobila učine zabavnijom, ali to ne uključuje simulaciju manuelnih menjača. S tim u vezi, nove Honde s ručicom za promenu stepena prenosa neće još dugo biti u ponudi, ali će ipak proći neko vreme pre nego što Honda Civic i Acura Integra s dostupnim ručnim menjačima budu stvar prošlosti. Što se tiče budućih električnih sportskih modela Honde, ostaje nam da vidimo kakvu konfiguraciju će japanska marka primeniti kada je reč o prenosu snage. Prilično je izvesno da neće biti lažnog zvuka turiranja, niti lažne ručice menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Koji mjenjač na vozilu najbolje odgovara vašim potrebama: CVT za one koji voze glavom, a ne srcem!"

 

https://www.automobili.ba/koji-mjenjac-na-vozilu-najbolje-odgovara-vasim-potrebama-cvt-za-one-koji-voze-glavom-a-ne-srcem/

 

 

"MINI želi da nauči Amerikance da voze s ručnim menjačem"

 

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2022/11/07/mini-zeli-da-nauci-amerikance-da-voze-s-rucnim-menjacem

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINI želi da nauči Amerikance da voze s ručnim menjačem

 

mini brick 03.jpg

 

Britanska marka u svoju američku ponudu uvodi konfiguracije s ručnim menjačima, što će biti novost za mnoge domaće kupce. Odavno je poznato da tamo dominiraju automatici.

 

Zato Mini želi da nauči Amerikance vožnji s ručnim menjačem. U Evropi bi se to smatralo glupom šalom, ali u Americi nema razloga za smeh. Da se radi o ozbiljnoj nameri dokazuje Mini škola vožnje sa ručnim menjačima koja će se održati u BMW Performance Centru u Kaliforniji. Proizvođač tvrdi da će za mnoge to biti dobro utrošeno vreme koje će uroditi plodom. Kurs će biti podeljen u dve faze: teorijski deo, odnosno učenje kao lekcija, i praktični deo, koji će se fokusirati na korišćenje automobila u stvarnim uslovima. Amerikanci će naučiti da voze s papučicom kvačila. Ovo će mnogima biti novo. Instruktori će se fokusirati na učenje laganog starta, ubrzavanja i penjanja uzbrdo.

 

Koji je razlog takve odluke?

Pa moguće je da je to ''hir'' brenda koji bi trebalo da gradi njegov identitet. Druga hipoteza odnosi se na nedostatak komponenti. Bilo kako bilo, Amerikanci će ponovo moći da kupe Mini sa ručnim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno, a vec godinama BMW neke modele nudi sa manuelnim samo u Americi, dok su za Evropu automatic only (E60 M5 npr.) :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Porsche 911 GT3 sa manuelnim menjačem i 911 GT3 PDK

 

Oba imaju 510KS/470Nm. Neznatna je razlika u kilaži jer manuelac ima 1.418, dok je automatik težak 1.435 kilograma.

Ali, automatik ima LC (launch control):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto u vožnji nije poželjno da se drži ruka na menjaču?

 

225150-mercedes b01.jpg

 

Mnogi vozači imaju naviku da odmaraju ruku na menjaču, a to nije dobro. Čak je i u brojnim knjigama s uputstivma vozila navedeno da to ne činite. Nekoliko je razloga zašto to nije dobro.

Prvo, sigurnije je voziti sa obe ruke na volanu, a drugo, mogli biste oštetiti menjač, što bi moglo dovesti do ozbiljnih glavobolja. Ova navika može uzrokovati dodatno trošenje zupčanika menjača. Vilica menjača može pritisnuti rotirajuće delove menjača, sinhrone prstenove, što može rezultirati dodatnim trošenjem. Preporuka je da se drže obe ruke na upravljaču i desnu ruku spustiti prema menjaču samo kada je to potrebno, odnosno kada menjate brzine. Tako ćete biti sigurniji u vožnji i brže reagovati na sve kritične situacije na putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mladi sve više biraju, ako imaju opciju, ručni menjač pri kupovini novog automobila

 

228951-bmw menjac.jpg

 

Automobili sa ručnim menjačem su dostigli najniži tržišni udeo u 2021. godini, čineći manje od 1% prodaje novih automobila, prema podacima J. D. Powera u SAD. Od tada, došlo je do oporavka. Prodaja je porasla prošle godine na 1.2%, a sada, automobili s ručnim menjačem čine 1.7% prodaje novih automobila. To predstavlja rast od 12.2% od početka godine do danas. Sada, Wall Street Journal piše da je to zato što sve više ljudi, posebno mladih ljudi, počinje namerno da traži automobile s ručnim menjačem, umesto da ih kupuju samo jer su najjeftinija ili najštedljivija dostupna opcija.

 

225150-mercedes b01.jpg

 

Proizvođači automobila s ručnim menjačem su ovo iskoristili - od Cadillaca, do Mazde i Honde. U Cadillacovom slučaju, stopa preuzimanja za verzije modela CT4-V i CT5-V Blackwing s ručnim menjačem je veća od očekivane. Buduće generacije sportskih automobila s unutrašnjim sagorevanjem bi takođe mogle da se vrate na ručni menjač ne samo da uštede novac, nego i da iskoriste ono što entuzijasti vole kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. Dokazi govore da ni ljubitelji menjača ne izumiru. Polovina kupaca Acura Integre sa ručnim menjačem je starosti između 18 i 46 godina. Isto tako, četvrtina novih kupaca MX-5 ima od 18 do 35 godina. Ukratko, postoje mali, ali čvrsti pokazatelji da ručni menjač još nije mrtav. Ako budemo imali sreće, oni će podstaknuti veću potražnju u doglednoj budućnosti, a proizvođači automobila će želeti da zadovolje njihove potrebe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam osecaj da su automatici prestigli manuelce bas u trenutku kada sam ja kupovao kola. DSG je izbacio sedmobrzinca, CVT unapredjen, a ZF se pojavio i u Alfi.

 

I dalje bih voleo da imam jedan auto sa menjacem, ali sada mi za Leona ne bi smetalo da je DSG, pogotovu sto me cerka cesto drzi za ruku dok vozim da ne bi bilo AAAA TATAAAAAAAA :lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatici su dosta pre te 2016 prestigli saltunge, samo je bilo potrebno neko vreme da stignemo da probamo te novije bolje, a i da cujemo kakav ih glas prati.

Uvek je strah od nepoznatog.

 

Licno sam pre zf8 imao prilike dosta automatika da probam pogotovo te starije sa 4/5/6 brzina i nijednog nisam pozeleo da imam za licni auto, neki su bili manje vise ok, ali nije mi bilo to to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac apsolutno se slazem, ja sam tek 2017/18 kroz rent a carove skontao koliko je automatik postao bolji od saltasa.

U tom periodu sam jedva cekao sluzbeno putovanje da poteram nesto novo po Autobanu.

 

Probao sam pre toga CVT u nekoj Tojoti i nije mi to bilo to. DSG sa 6 brzina opet nije bio da sednem na dupe, nekako mi je uvek falilo malo da bude dinamican kao manuelno saltanje. Secam se CHR-a sa nekim primitivnijim CVT koji mi je bio kao da vozim kompjutersku igricu, 0 ucesca u voznji.

ZF sam nazalost (ili na srecu jer bih verovatno uzeo nesto preskupo za odravanje tada :D ) probao tek koju godinu posle.

 

Evo i sad kad gledam CVT koji je u QQ, ne bi mi bio bas prvi izbor ranije za kola, ali je stvarno odlican. Ima losije review-ove da je spor, ali za prijatnu voznju i poneki obilazak je bas taman.

 

Ima i neki sport mod i "fiktivne" brzine pa moze samo da se gurne u sport pred preticanje sto je ekivalent downshiftu bas koliko treba da ne mora iz bunara da vuce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod prvog dsg6 moje zamerke su bile sto cesto zna da zaglupi prilikom kickdowna, sto je polazak iz mesta relativno grub/skakutav osim ako ga bas ne pustis maltene bez gasa da krene pa lagano i sto na manjim brzinama tipa ulazis u raskrsnicu ili kruzni usporavas skoro do stajanja i shvatis da mozes nastaviti bez zaustavljanja das gas i on ceka ceka ceka i onda cimne/trzne i krene.

 

U bas sportskoj voznji je dsg dobar, ali za svakodnevnu me je nervirao, a bas tu treba automatik da te rastereti po gradu i tako to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato je (bilo koji) CVT za po gradu odličan za to "rasterećenje" šofera, posebno za taksiste, odnosno, ljude koji dosta voze po gradu i u uslovima saobraćajnog špica.

Ne znam da li je u Srbiju počeo da se uvozi Sandero Stepway sa CVT. To je odlično rešenje. A ima i simuliane stepene prenosa ...

Van grada ... Skroz mi je Ok da šaltam. Pa i po gradu, jer nisam taksista, a po gradu mi bajs i inače deluje kao mnogo bolje rešenje, posebno e-bajs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi da je bolja konekcija novog i starog dela grada, ovako si primoran da koristis bus ili kola. Od juna uvode zutu na gazeli pa mozda bude tu bude ubacena staza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron ima ih po oglasima s vremena na vreme, okaci neki diler kada stignu nova kola.

 

Inace, jeste malo tabu, ali ja bas volim elektricni trotinet za takve relacije. Ne znojis se, prakticno 0 troskova i cesto izvuce vecu prosecnu brzinu od kola :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nikola 1.6

Znam da je O.T. i ne shvati pogrešno, ali, lako je naći brojne izgovore zašto nam bajs ( u BG ) navodno nije primereno sredstvo za prevoz po gradu.

Žena kojoj sam ja prodao prethodna kola, reče mi da je godinama (sve do rodjenja deteta) išla bajsom na posao i nazad ( Cerak - Kalemegdan - Cerak ). Ako može ona "to" ( ako je mogla ona "to" ), zašto za većinu nije moguće barem "manje od toga" ?

Ne kažem da su sve gradske relacije jednako podesne za bajs, da su sve vremenske prilike jednako prijatne za bajs, da su generalno sva naša urbana putovanja (zavisno od ove ili one okolnosti) slično podesna, ali, "brate", svašta nama smeta da bismo u gradu "zajahali bajs", a onda još posle kukamo da nam je gužva kolima po gradu ... Gužva nikada manja biti neće nego je sada. Biće samo gore. I tu gužvu i nelagodu i frustraciju za nas neće ni smanjiti, ni otkloniti ni automatski menjač, ni EV. ni ... Ništa. Bajs hoće.

@igor0511

Ja ću ti veću prosečnu brzinu od kola ostvariti po gradu sa običnim bajsom. Bez problema. Pa i znojenja. Jer, što imaš više kondicije, subjektivni napor ti je manji.

Ja ponekada "poteram" i e-bajs, više zbog zdravlja baterije i neverovatno je kakav je to prevoz. Jedino što mi mentalno to ne ide sa osnovnim i tradicionalnim principima biciklizma. Ali, kao urbani prevoz, genijalno je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se apsolutno, doduse zavisi da li vozis za uzivanje ili da stignes negde :) 

A sto se prosecne brzine tice ja kolima imam okvirno 25-30km/h do posla sto je odlicno, nazad koji km manje, a trotinetom zavisno u kom ga modu vozim :D 

Ako stavim mapu do 20km/h to mi je prosek, ako je 25, onda 25, ali sa jacom se bas brzo trosi baterija pa ne bude i za nazad dometa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami meni automatik drasticno smanjuje frustraciju kada je guzva kreni stani, daleko od toga da resava sve probleme, ali itekako mi smanjuje nelagodu.

 

Licno volim da setam i dosta setam kad god imam prilike, meni je posao 15km otvoreno, imam solidan KTM bajs i jedini razlog zasto leti ne idem sa njim do posla je zbog magistrale, jezivo bukvalno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi savet za neki dobar servis u Beogradu za (redovno) servisiranje 8-stepenog AISIN automatskog menjača, drugar uzeo Citroën C4 SpaceTourer 1,5 BlueHDI EAT8 (iz 2019).

 

Unapred svima hvala za savet.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko je dobar ali vec dugo postoji servis za automatske menjace kod Mladenovca,pre skretanja za Kosmaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...