vagenovac 4525 Posted October 23, 2022 On 10/17/2022 at 7:47 PM, moron said: Ah, nisam razumeo da je to "projektni zadatak" Mada ne razumem i zašto baš tako ... Ali, poštujem. No, ne žalost, mema "to", na način kako si ti iskombinovao i poželeo. Nije ni čudo da im je onako očajna prodaja ... Ali, mogu ponuditi Fiatov 1,0 MHEV. On je sa 6MT uparen. Raritet za tu snagu. Da lakse razumes sam sebe, jer si ti insistirao na ljubiteljima konvertorskih volkswagena 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 6, 2022 Honda odbacuje lažne ručne menjače za svoje električne modele Kao što je poznato, električni automobili imaju motore postavljene direktno na osovinu ili osovine u nekim slučajevima. To znači da se snaga direktno šalje na točkove, bez potrebe za mehanizmom koji je s motora prenosi na put. Upravo zbog toga Teslini modeli poseduju ''jednostepenu transmisiju'' a Audijevi i Porscheovi ''dvostepenu'' radi efikasnije vožnje pri visokim brzinama. Mada je ovo odsustvo gubitka snage praktično učinilo sve menjače bespotrebnim u sferi električnih automobila, ujedno doživljavamo nestanak manuelnih jedinica, poslovično omiljenih kod automobilskih entuzijasta. U to ime, u Hondi nisu voljni da kupcima priušte ručice menjača u elektromobilima, što je u kontrastu s onim što je patentirala Toyota, konstruisavši manuelne menjače za električne automobile. U nedavnom intervjuu, šef Honde, Tošihiro Mibe i glavni čovek za elektrifikaciju, Šinđi Ojama, potvrdili su da lažni manuelni menjači najverovatnije neće biti prisutni u budućim Hondinim elektromobilima. To uključuje i dva sportska električna automobila, potvrđeno je u okviru revidiranih planova objavljenih ranije ove godine. Manuelni menjači, u smislu kontrole, interakcije, preciznog tajminga i sinhronizacije u korišćenju tri papučice i ručice, vožnju čine primamljivijom. U Hondi kažu da će pronaći druge načine na vožnju električnih automobila učine zabavnijom, ali to ne uključuje simulaciju manuelnih menjača. S tim u vezi, nove Honde s ručicom za promenu stepena prenosa neće još dugo biti u ponudi, ali će ipak proći neko vreme pre nego što Honda Civic i Acura Integra s dostupnim ručnim menjačima budu stvar prošlosti. Što se tiče budućih električnih sportskih modela Honde, ostaje nam da vidimo kakvu konfiguraciju će japanska marka primeniti kada je reč o prenosu snage. Prilično je izvesno da neće biti lažnog zvuka turiranja, niti lažne ručice menjača. preuzeto sa - Auto Blog 1 dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted November 7, 2022 "Koji mjenjač na vozilu najbolje odgovara vašim potrebama: CVT za one koji voze glavom, a ne srcem!" https://www.automobili.ba/koji-mjenjac-na-vozilu-najbolje-odgovara-vasim-potrebama-cvt-za-one-koji-voze-glavom-a-ne-srcem/ "MINI želi da nauči Amerikance da voze s ručnim menjačem" https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2022/11/07/mini-zeli-da-nauci-amerikance-da-voze-s-rucnim-menjacem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22642 Posted November 7, 2022 Ja sam se slatko navozao sa Mitsubishijevim CVT menjačem, mogu reći da je bio ekstra uparen sa motorom i da ni u čemu nije zaostajao sa trenutnim automatikom koji trošim u drugom brendu. 4 PremieRacing, moron, totti and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted November 7, 2022 Mnogo ljudi ga nešto i ne miriše, ali meni lično je CVT sasvim ok.Sent from my SM-G770F using Tapatalk 3 Woodoo, PremieRacing and knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 9, 2022 MINI želi da nauči Amerikance da voze s ručnim menjačem Britanska marka u svoju američku ponudu uvodi konfiguracije s ručnim menjačima, što će biti novost za mnoge domaće kupce. Odavno je poznato da tamo dominiraju automatici. Zato Mini želi da nauči Amerikance vožnji s ručnim menjačem. U Evropi bi se to smatralo glupom šalom, ali u Americi nema razloga za smeh. Da se radi o ozbiljnoj nameri dokazuje Mini škola vožnje sa ručnim menjačima koja će se održati u BMW Performance Centru u Kaliforniji. Proizvođač tvrdi da će za mnoge to biti dobro utrošeno vreme koje će uroditi plodom. Kurs će biti podeljen u dve faze: teorijski deo, odnosno učenje kao lekcija, i praktični deo, koji će se fokusirati na korišćenje automobila u stvarnim uslovima. Amerikanci će naučiti da voze s papučicom kvačila. Ovo će mnogima biti novo. Instruktori će se fokusirati na učenje laganog starta, ubrzavanja i penjanja uzbrdo. Koji je razlog takve odluke? Pa moguće je da je to ''hir'' brenda koji bi trebalo da gradi njegov identitet. Druga hipoteza odnosi se na nedostatak komponenti. Bilo kako bilo, Amerikanci će ponovo moći da kupe Mini sa ručnim menjačem. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted November 10, 2022 Interesantno, a vec godinama BMW neke modele nudi sa manuelnim samo u Americi, dok su za Evropu automatic only (E60 M5 npr.) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted November 10, 2022 Istrošile se ideje kako privući kupca. Nakon obuke mnogima će se i dopasti auto pa će to uticati na prodaju. 1 Zvezdo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 4, 2023 CarWOW: Porsche 911 GT3 sa manuelnim menjačem i 911 GT3 PDK Oba imaju 510KS/470Nm. Neznatna je razlika u kilaži jer manuelac ima 1.418, dok je automatik težak 1.435 kilograma. Ali, automatik ima LC (launch control): Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 10, 2023 Zašto u vožnji nije poželjno da se drži ruka na menjaču? Mnogi vozači imaju naviku da odmaraju ruku na menjaču, a to nije dobro. Čak je i u brojnim knjigama s uputstivma vozila navedeno da to ne činite. Nekoliko je razloga zašto to nije dobro. Prvo, sigurnije je voziti sa obe ruke na volanu, a drugo, mogli biste oštetiti menjač, što bi moglo dovesti do ozbiljnih glavobolja. Ova navika može uzrokovati dodatno trošenje zupčanika menjača. Vilica menjača može pritisnuti rotirajuće delove menjača, sinhrone prstenove, što može rezultirati dodatnim trošenjem. Preporuka je da se drže obe ruke na upravljaču i desnu ruku spustiti prema menjaču samo kada je to potrebno, odnosno kada menjate brzine. Tako ćete biti sigurniji u vožnji i brže reagovati na sve kritične situacije na putu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 5, 2023 Mladi sve više biraju, ako imaju opciju, ručni menjač pri kupovini novog automobila Automobili sa ručnim menjačem su dostigli najniži tržišni udeo u 2021. godini, čineći manje od 1% prodaje novih automobila, prema podacima J. D. Powera u SAD. Od tada, došlo je do oporavka. Prodaja je porasla prošle godine na 1.2%, a sada, automobili s ručnim menjačem čine 1.7% prodaje novih automobila. To predstavlja rast od 12.2% od početka godine do danas. Sada, Wall Street Journal piše da je to zato što sve više ljudi, posebno mladih ljudi, počinje namerno da traži automobile s ručnim menjačem, umesto da ih kupuju samo jer su najjeftinija ili najštedljivija dostupna opcija. Proizvođači automobila s ručnim menjačem su ovo iskoristili - od Cadillaca, do Mazde i Honde. U Cadillacovom slučaju, stopa preuzimanja za verzije modela CT4-V i CT5-V Blackwing s ručnim menjačem je veća od očekivane. Buduće generacije sportskih automobila s unutrašnjim sagorevanjem bi takođe mogle da se vrate na ručni menjač ne samo da uštede novac, nego i da iskoriste ono što entuzijasti vole kod automobila sa unutrašnjim sagorevanjem. Dokazi govore da ni ljubitelji menjača ne izumiru. Polovina kupaca Acura Integre sa ručnim menjačem je starosti između 18 i 46 godina. Isto tako, četvrtina novih kupaca MX-5 ima od 18 do 35 godina. Ukratko, postoje mali, ali čvrsti pokazatelji da ručni menjač još nije mrtav. Ako budemo imali sreće, oni će podstaknuti veću potražnju u doglednoj budućnosti, a proizvođači automobila će želeti da zadovolje njihove potrebe. preuzeto sa - Auto Blog 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted March 5, 2023 Naravno da mnogi biraju i manuelni menjač. Ne bih ja od njega ni danas bežao da kupujem nova kola. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5189 Posted March 7, 2023 Mnogo brzo od Silvane do Nirvane i nazad... ništa se meni tu ne sviđa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 7, 2023 Ja imam osecaj da su automatici prestigli manuelce bas u trenutku kada sam ja kupovao kola. DSG je izbacio sedmobrzinca, CVT unapredjen, a ZF se pojavio i u Alfi. I dalje bih voleo da imam jedan auto sa menjacem, ali sada mi za Leona ne bi smetalo da je DSG, pogotovu sto me cerka cesto drzi za ruku dok vozim da ne bi bilo AAAA TATAAAAAAAA 2 Dzimbo and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted March 7, 2023 Automatici su dosta pre te 2016 prestigli saltunge, samo je bilo potrebno neko vreme da stignemo da probamo te novije bolje, a i da cujemo kakav ih glas prati. Uvek je strah od nepoznatog. Licno sam pre zf8 imao prilike dosta automatika da probam pogotovo te starije sa 4/5/6 brzina i nijednog nisam pozeleo da imam za licni auto, neki su bili manje vise ok, ali nije mi bilo to to. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 7, 2023 @vagenovac apsolutno se slazem, ja sam tek 2017/18 kroz rent a carove skontao koliko je automatik postao bolji od saltasa. U tom periodu sam jedva cekao sluzbeno putovanje da poteram nesto novo po Autobanu. Probao sam pre toga CVT u nekoj Tojoti i nije mi to bilo to. DSG sa 6 brzina opet nije bio da sednem na dupe, nekako mi je uvek falilo malo da bude dinamican kao manuelno saltanje. Secam se CHR-a sa nekim primitivnijim CVT koji mi je bio kao da vozim kompjutersku igricu, 0 ucesca u voznji. ZF sam nazalost (ili na srecu jer bih verovatno uzeo nesto preskupo za odravanje tada ) probao tek koju godinu posle. Evo i sad kad gledam CVT koji je u QQ, ne bi mi bio bas prvi izbor ranije za kola, ali je stvarno odlican. Ima losije review-ove da je spor, ali za prijatnu voznju i poneki obilazak je bas taman. Ima i neki sport mod i "fiktivne" brzine pa moze samo da se gurne u sport pred preticanje sto je ekivalent downshiftu bas koliko treba da ne mora iz bunara da vuce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted March 7, 2023 Kod prvog dsg6 moje zamerke su bile sto cesto zna da zaglupi prilikom kickdowna, sto je polazak iz mesta relativno grub/skakutav osim ako ga bas ne pustis maltene bez gasa da krene pa lagano i sto na manjim brzinama tipa ulazis u raskrsnicu ili kruzni usporavas skoro do stajanja i shvatis da mozes nastaviti bez zaustavljanja das gas i on ceka ceka ceka i onda cimne/trzne i krene. U bas sportskoj voznji je dsg dobar, ali za svakodnevnu me je nervirao, a bas tu treba automatik da te rastereti po gradu i tako to. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted March 7, 2023 Zato je (bilo koji) CVT za po gradu odličan za to "rasterećenje" šofera, posebno za taksiste, odnosno, ljude koji dosta voze po gradu i u uslovima saobraćajnog špica. Ne znam da li je u Srbiju počeo da se uvozi Sandero Stepway sa CVT. To je odlično rešenje. A ima i simuliane stepene prenosa ... Van grada ... Skroz mi je Ok da šaltam. Pa i po gradu, jer nisam taksista, a po gradu mi bajs i inače deluje kao mnogo bolje rešenje, posebno e-bajs. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted March 7, 2023 Bilo bi da je bolja konekcija novog i starog dela grada, ovako si primoran da koristis bus ili kola. Od juna uvode zutu na gazeli pa mozda bude tu bude ubacena staza. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 7, 2023 @moron ima ih po oglasima s vremena na vreme, okaci neki diler kada stignu nova kola. Inace, jeste malo tabu, ali ja bas volim elektricni trotinet za takve relacije. Ne znojis se, prakticno 0 troskova i cesto izvuce vecu prosecnu brzinu od kola 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted March 7, 2023 @Nikola 1.6 Znam da je O.T. i ne shvati pogrešno, ali, lako je naći brojne izgovore zašto nam bajs ( u BG ) navodno nije primereno sredstvo za prevoz po gradu. Žena kojoj sam ja prodao prethodna kola, reče mi da je godinama (sve do rodjenja deteta) išla bajsom na posao i nazad ( Cerak - Kalemegdan - Cerak ). Ako može ona "to" ( ako je mogla ona "to" ), zašto za većinu nije moguće barem "manje od toga" ? Ne kažem da su sve gradske relacije jednako podesne za bajs, da su sve vremenske prilike jednako prijatne za bajs, da su generalno sva naša urbana putovanja (zavisno od ove ili one okolnosti) slično podesna, ali, "brate", svašta nama smeta da bismo u gradu "zajahali bajs", a onda još posle kukamo da nam je gužva kolima po gradu ... Gužva nikada manja biti neće nego je sada. Biće samo gore. I tu gužvu i nelagodu i frustraciju za nas neće ni smanjiti, ni otkloniti ni automatski menjač, ni EV. ni ... Ništa. Bajs hoće. @igor0511 Ja ću ti veću prosečnu brzinu od kola ostvariti po gradu sa običnim bajsom. Bez problema. Pa i znojenja. Jer, što imaš više kondicije, subjektivni napor ti je manji. Ja ponekada "poteram" i e-bajs, više zbog zdravlja baterije i neverovatno je kakav je to prevoz. Jedino što mi mentalno to ne ide sa osnovnim i tradicionalnim principima biciklizma. Ali, kao urbani prevoz, genijalno je. 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted March 7, 2023 Slazem se apsolutno, doduse zavisi da li vozis za uzivanje ili da stignes negde A sto se prosecne brzine tice ja kolima imam okvirno 25-30km/h do posla sto je odlicno, nazad koji km manje, a trotinetom zavisno u kom ga modu vozim Ako stavim mapu do 20km/h to mi je prosek, ako je 25, onda 25, ali sa jacom se bas brzo trosi baterija pa ne bude i za nazad dometa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted March 7, 2023 Bogami meni automatik drasticno smanjuje frustraciju kada je guzva kreni stani, daleko od toga da resava sve probleme, ali itekako mi smanjuje nelagodu. Licno volim da setam i dosta setam kad god imam prilike, meni je posao 15km otvoreno, imam solidan KTM bajs i jedini razlog zasto leti ne idem sa njim do posla je zbog magistrale, jezivo bukvalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted May 30, 2023 Treba mi savet za neki dobar servis u Beogradu za (redovno) servisiranje 8-stepenog AISIN automatskog menjača, drugar uzeo Citroën C4 SpaceTourer 1,5 BlueHDI EAT8 (iz 2019). Unapred svima hvala za savet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
city 673 Posted May 30, 2023 Ne znam koliko je dobar ali vec dugo postoji servis za automatske menjace kod Mladenovca,pre skretanja za Kosmaj. 2 moron and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites