Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

BMW M diže ruke od automatskih menjača sa dva kvačila

 

228743-bmw m2 2023 07.jpg

 

U BMW-ovom M odeljenju smatraju da su današnji automatski menjači bez dva kvačila bolje rešenje u svakodnevnom korišćenju.

 

U novoj izjavi za Top Gear jedan od vodećih ljudi u BMW-ovom M odeljenju (Dirk Hacker) otkrio je da u pomenutom odeljenju nemačke kompanije odustaju od 7-stepenog menjača sa dva kvačila (DCT - dual-clutch transmission), jer su istraživanja i iskustva korisnika pokazala da se današnji klasični automatski menjači nameću kao bolje i udobnije rešenje u svakodnevnom korišćenju u različitim uslovima. Na radost poklonika tradicionalnih rešenja, Hacker je takođe otkrio da će nekoliko modela koje ''potpisuje'' M odeljenje i dalje moći da se naruči (i) u kombinaciji sa ručnim menjačem.

 

Opcija sa tri pedale bi trebalo da potraje barem do 2030. godine, a među ''klasičarima'' bi uskoro mogao da bude i Roadster model Z4 M40i, po uzoru na rešenje koje je Toyota naknadno ponudila za sestrinski model Supra. Već se zna da će BMW M5 nove generacije, kada dođe na scenu, sa sobom doneti klasični 8-stepeni automatski menjač kakav su u M odeljenju već ponudili uz aktuelne modele M2, M3 i M4 CSL, a Hacker je naglasio da će DCT menjači verovatno i dalje biti dostupni uz nekolicinu BMW-ovih modela iza kojih ne stoji M odeljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da provozam dva aktuelna modela sa tim DCT-7 menjačem ( "Getrag" ) i meni se veoma dopada kako taj menjač radi. Čak bih se usudio reći da mi je po nekim stvarima prijatniji od ZF-ovog sa konvetorom obrtnog momenta koji BMW koristi. A to sam kao utisak čuo i od još nekih.

A što se tiče M odeljenja, ako ne grešim, bar kod novog XM-a, automatski menjač je "kombinacija" menjača sa dvostrukim kvačilom i konvertora obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf odbacuje manuelni menjač zbog Euro 7 pravila?

 

211631-vw gti 2021 02.jpg

 

Volkswagen Golf bi mogao da ima samo automatski menjač, kao deo izmena planiranih za 2024. godinu, ako se predstojeća pravila o emisiji izduvnih gasova Euro 7 budu realizovala u svom trenutnom obliku.

 

Britanski Autocar piše da će promena - koja treba da bude uvedena kao deo predstojećeg fejslifta za osmu generaciju Golf linije - takođe uticati na Volkswagen Golf GTI, što je značajan trenutak za hotheč koji se približava svojoj 50. godišnjici u 2025. Autocar navodi da taj potez još uvek nije zvanično potpisan, dok se čekaju eventualne promene u zakonu o Euro 7 pre nego što bude ratifikovan. Prema Volkswagenovim podacima, manuelni Golf GTI emituje 162 g/km CO2 u poređenju sa automatskim 160 g/km - mala razlika, ali ona ima značajne implikacije u kontekstu kvota emisija flote proizvođača.

 

Ovaj potez privodi kraju skoro 50 godina ručnog GTI-a. Hot heč verzija originalnog Mk1 Golfa je otkrivena 1975. godine sa četvorostepenom transmisijom, koja je 1979. zamenjena za onu sa pet brzina. Svaki GTI od tada je bio u ponudi sa manuelnim menjačem, a on ostaje opcija u SAD za mnogo moćniji Volkswagen Golf R - mada ostaje da se vidi da li će to biti slučaj nakon fejslifta. Standardni Golf je trenutno dostupan u Velikoj Britaniji sa ručnim menjačem ako je specificiran sa 1.0 ili 1.5 benzinskim motorom, ili 2.0 turbodizelskim motorom. Blagi hibrid i plug-in hibridni modeli su već isključivo automatski.

Još nije jasno da li će ova odluka uticati na druge modele iz Volkswagenove linije. Trenutno se Up, Polo, T-Cross, Taigo, T-Roc i Arteon nude sa ručnim menjačima - kao i Tiguan i Passat koji će uskoro biti zamenjeni. Volkswagen je jedna od nekoliko kompanija koje se udaljavaju od manuelnog menjača, jer proizvođači žele da smanje emisiju štetnih gasova, zadovolje preovlađujuću potražnju kupaca i smanje složenost u svojoj liniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će na električnim modelima nuditi ručni menjač

 

lexus rm.jpg

 

Buduće električne Toyote će imati simulator ručnog menjača, ali i sve ono što vožnju auta s ručnim menjačem čini toliko posebnim.

 

Toyota je još prošle godine na Lexusovom prototipu pokazala simulator ručnog menjača, a za koji se tada govorilo da bi mogao da doživi komercijalizaciju na nekim budućim modelima japanskog giganta. Sada je poznato da će Toyota to zaista učiniti i sistem začiniti simuliranim zvukom motora, kao i samim izmenama stepeni prenosa. Takav električni auto ima papučicu kvačila i ručicu menjača, a sistem ide toliko daleko da nudi istovetno iskustvo vožnje automobila s ručnim menjačem, uključujući i simulirane efekte ako se pravovremeno ne pritisne kvačilo ili ubaci u ''pogrešnu'' brzinu.

Sve to bi trebalo da obezbedi poseban osećaj u vožnji, a time i komparativne prednosti Toyote nad konkurencijom. Tekero Jato, predsednik odeljenja za proizvodnju BEV vozila, otkrio je na nedavnoj prezentaciji i kada će se to dogoditi. Naime, ručni menjači za, kako u Toyoti kažu, ''wow'' osećaj u vožnji, stižu na tržište 2026. godine. Podsetimo, do sada su pojedini proizvođači poput Dodgea i Abartha eksperimentisali sa lažnim zvukom motora na električnim modelima, ali Toyota je priču podigla na novi nivo. Konačni rezultat bi trebalo da bude iskustvo vožnje vrlo slično automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini se oprašta od ručnog menjača

 

Mini Edition 02.jpg

 

Sve više proizvođača odustaje od ručnog menjača. Iz Minija takođe stiže službena potvrda da se novi modeli britanske marke više neće nuditi s ručnim menjačem. Britanski proizvođač želi da se više fokusira na električne modele u kojima takav menjač postaje višak iz tehničkih razloga.

 

Ručni menjač potpuno nestaje iz ponude Minija. Ovu informaciju je potvrdila i Stefanie Wurst, šefica britanskog brenda. Najava dolazi samo nekoliko dana nakon lansiranja novih generacija Mini Coopera i Countrymana, koji su za sada dostupni u električnim verzijama. U intervjuu za Top Gear, Wurst je takođe napomenula da će se Mini u budućnosti još više fokusirati na električne modele, uključujući i motosport diviziju. Što se tiče termalnih motora, Mini nije otkrio više informacija, ali moguće je da će se nuditi isključivo u obliku hibridnih pogonskih sklopova.

 

Mini Edition 01.jpg

 

Poslednja verzija ručnog menjača sa šest brzina se ugrađuje u limitiranu verziju poboljšanih performansi i osećajem vožnje kartinga - John Cooper Works 1TO6 Special Edition (na slikama). Ovaj model se bazira na, sada već, staroj generaciji Coopera i dostupan je širom sveta u samo 999 primeraka. Što se tiče novih generacija Mini Coopera i Countrymana, i oni će naknadno dobiti verzije s motorima SUS. Međutim, ovaj uspešni dvojac će se i tada nuditi isključivo sa automatskim menjačima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni BMW M odeljenje nema nameru da insistira na ručnim menjačima

 

bmw m2 01.jpg

 

BMW pomalo odustaje od ručnih menjača, a odnosi se to i na sportske M modele. BMW ima svoje racionalne razloge pa su ručni menjači retkost u sportskim modelima. U razgovoru za CarThrottle, direktor M odeljenja Frank van Meel rekao je:

 

''Ručni menjač je sporiji i rezultira većom potrošnjom goriva, i ponekad takođe ima nižu maksimalnu brzinu, tako da ručni menjač s inženjerske pozicije više nema smisla.'' Van Meel dalje kaže da je ponuda ručnog menjača danas samo neka vrsta posvete bogatom nasleđu. M2 će biti poslednji BMW-ov M automobil u proizvodnji sa papučicom kvačila. Van Meel je rekao da kupci žele ručne menjače jednostavno kako bi dokazali da mogu ''jahati zver''...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa odbacuje ručni menjač: Skoro 70% novih automobila prodato sa automatikom

 

228951-bmw menjac 01.jpg

 

Još pre desetak godina ručni menjači su bili apsolutni standard i u većim i skupljim automobilima. Danas, međutim, zbog emisija i menjanja prioriteta kupaca, oni polako ali sigurno gube bitku sa automatskim menjačima.

 

Iako se s ovom konstatacijom neće svi složiti, ali automobilska industrija je poslednjih godina doživela ogroman tehnološki napredak. Atmosferski motori su gotovo izumrli, a malolitražni motori sa turbopunjačem su sada postali standard čak i za male i jeftine automobile. Nadolazeće čisto električno doba je popraćeno različitim nivoima elektrifikacije, od niza hibrida (blagi hibridi, klasični hibridi, plug-in hibridi) do čistih baterijskih vozila. Takvi automobili nisu zamišljeni sa ručnim menjačem. Sve donedavno, na primer, nismo mogli zamisliti da u automobilu imamo samo dve nožne pedale. Rugali smo se Amerikancima, ljubiteljima automatskih menjača i smejali im se zbog njihove lenjosti da menjaju brzine.

 

Ali moda automatika je preko noći stigla i u Evropu. Nepostojanje papučice kvačila danas nikoga ne iznenađuje. Uostalom, s obzirom na sve gušći saobraćaj i česte kolone, ručno menjanje brzina i čest stisak kvačila postaju sve neprijatniji. Iza razvoja automatskih menjača nekako stoji borba za smanjenjem emsije CO2. Automatsko menjanje stepeni prenosa logično omogućava bolju kontrolu šaltovanja brzina, a novi tip automatskih menjača dolazi sa većim brojem brzina, što se odražava na manju potrošnju i posledično tome nižu emisiju CO2. Osim toga, kod električnih i hibridnih (izuzetak su blagi hibridi) nemate druge opcije. Ako se vratimo u 2010. u Evropi su novi automobili sa automatikom činili tek desetinu ukupnog tržišta, a u prvoj polovini ove godine automatski menjači su činili skoro 70% prodaje! Prekretnica se uglavnom dogodila između 2019. i 2020. kada su automatski menjači skočili sa otprilike četvrtine na više od 40% tržišta.

 

Osim Evropljana, ljubitelji manualca ostali su Južnoafrikanci (udeo od 42%) i zemlje Latinske Amerike sa 36%. Naprotiv, jugoistočna Azija daleko je iza nas (15%). U Kini ručni menjači zauzimaju tek 4% tržišta, u Japanu 2%, u Severnoj Americi (SAD i Kanada) tek 1%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...