Jump to content
Goran
Dante Bg

Menjači - manuelni vs automatski

Recommended Posts

BMW M diže ruke od automatskih menjača sa dva kvačila

 

228743-bmw m2 2023 07.jpg

 

U BMW-ovom M odeljenju smatraju da su današnji automatski menjači bez dva kvačila bolje rešenje u svakodnevnom korišćenju.

 

U novoj izjavi za Top Gear jedan od vodećih ljudi u BMW-ovom M odeljenju (Dirk Hacker) otkrio je da u pomenutom odeljenju nemačke kompanije odustaju od 7-stepenog menjača sa dva kvačila (DCT - dual-clutch transmission), jer su istraživanja i iskustva korisnika pokazala da se današnji klasični automatski menjači nameću kao bolje i udobnije rešenje u svakodnevnom korišćenju u različitim uslovima. Na radost poklonika tradicionalnih rešenja, Hacker je takođe otkrio da će nekoliko modela koje ''potpisuje'' M odeljenje i dalje moći da se naruči (i) u kombinaciji sa ručnim menjačem.

 

Opcija sa tri pedale bi trebalo da potraje barem do 2030. godine, a među ''klasičarima'' bi uskoro mogao da bude i Roadster model Z4 M40i, po uzoru na rešenje koje je Toyota naknadno ponudila za sestrinski model Supra. Već se zna da će BMW M5 nove generacije, kada dođe na scenu, sa sobom doneti klasični 8-stepeni automatski menjač kakav su u M odeljenju već ponudili uz aktuelne modele M2, M3 i M4 CSL, a Hacker je naglasio da će DCT menjači verovatno i dalje biti dostupni uz nekolicinu BMW-ovih modela iza kojih ne stoji M odeljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da provozam dva aktuelna modela sa tim DCT-7 menjačem ( "Getrag" ) i meni se veoma dopada kako taj menjač radi. Čak bih se usudio reći da mi je po nekim stvarima prijatniji od ZF-ovog sa konvetorom obrtnog momenta koji BMW koristi. A to sam kao utisak čuo i od još nekih.

A što se tiče M odeljenja, ako ne grešim, bar kod novog XM-a, automatski menjač je "kombinacija" menjača sa dvostrukim kvačilom i konvertora obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf odbacuje manuelni menjač zbog Euro 7 pravila?

 

211631-vw gti 2021 02.jpg

 

Volkswagen Golf bi mogao da ima samo automatski menjač, kao deo izmena planiranih za 2024. godinu, ako se predstojeća pravila o emisiji izduvnih gasova Euro 7 budu realizovala u svom trenutnom obliku.

 

Britanski Autocar piše da će promena - koja treba da bude uvedena kao deo predstojećeg fejslifta za osmu generaciju Golf linije - takođe uticati na Volkswagen Golf GTI, što je značajan trenutak za hotheč koji se približava svojoj 50. godišnjici u 2025. Autocar navodi da taj potez još uvek nije zvanično potpisan, dok se čekaju eventualne promene u zakonu o Euro 7 pre nego što bude ratifikovan. Prema Volkswagenovim podacima, manuelni Golf GTI emituje 162 g/km CO2 u poređenju sa automatskim 160 g/km - mala razlika, ali ona ima značajne implikacije u kontekstu kvota emisija flote proizvođača.

 

Ovaj potez privodi kraju skoro 50 godina ručnog GTI-a. Hot heč verzija originalnog Mk1 Golfa je otkrivena 1975. godine sa četvorostepenom transmisijom, koja je 1979. zamenjena za onu sa pet brzina. Svaki GTI od tada je bio u ponudi sa manuelnim menjačem, a on ostaje opcija u SAD za mnogo moćniji Volkswagen Golf R - mada ostaje da se vidi da li će to biti slučaj nakon fejslifta. Standardni Golf je trenutno dostupan u Velikoj Britaniji sa ručnim menjačem ako je specificiran sa 1.0 ili 1.5 benzinskim motorom, ili 2.0 turbodizelskim motorom. Blagi hibrid i plug-in hibridni modeli su već isključivo automatski.

Još nije jasno da li će ova odluka uticati na druge modele iz Volkswagenove linije. Trenutno se Up, Polo, T-Cross, Taigo, T-Roc i Arteon nude sa ručnim menjačima - kao i Tiguan i Passat koji će uskoro biti zamenjeni. Volkswagen je jedna od nekoliko kompanija koje se udaljavaju od manuelnog menjača, jer proizvođači žele da smanje emisiju štetnih gasova, zadovolje preovlađujuću potražnju kupaca i smanje složenost u svojoj liniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će na električnim modelima nuditi ručni menjač

 

lexus rm.jpg

 

Buduće električne Toyote će imati simulator ručnog menjača, ali i sve ono što vožnju auta s ručnim menjačem čini toliko posebnim.

 

Toyota je još prošle godine na Lexusovom prototipu pokazala simulator ručnog menjača, a za koji se tada govorilo da bi mogao da doživi komercijalizaciju na nekim budućim modelima japanskog giganta. Sada je poznato da će Toyota to zaista učiniti i sistem začiniti simuliranim zvukom motora, kao i samim izmenama stepeni prenosa. Takav električni auto ima papučicu kvačila i ručicu menjača, a sistem ide toliko daleko da nudi istovetno iskustvo vožnje automobila s ručnim menjačem, uključujući i simulirane efekte ako se pravovremeno ne pritisne kvačilo ili ubaci u ''pogrešnu'' brzinu.

Sve to bi trebalo da obezbedi poseban osećaj u vožnji, a time i komparativne prednosti Toyote nad konkurencijom. Tekero Jato, predsednik odeljenja za proizvodnju BEV vozila, otkrio je na nedavnoj prezentaciji i kada će se to dogoditi. Naime, ručni menjači za, kako u Toyoti kažu, ''wow'' osećaj u vožnji, stižu na tržište 2026. godine. Podsetimo, do sada su pojedini proizvođači poput Dodgea i Abartha eksperimentisali sa lažnim zvukom motora na električnim modelima, ali Toyota je priču podigla na novi nivo. Konačni rezultat bi trebalo da bude iskustvo vožnje vrlo slično automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini se oprašta od ručnog menjača

 

Mini Edition 02.jpg

 

Sve više proizvođača odustaje od ručnog menjača. Iz Minija takođe stiže službena potvrda da se novi modeli britanske marke više neće nuditi s ručnim menjačem. Britanski proizvođač želi da se više fokusira na električne modele u kojima takav menjač postaje višak iz tehničkih razloga.

 

Ručni menjač potpuno nestaje iz ponude Minija. Ovu informaciju je potvrdila i Stefanie Wurst, šefica britanskog brenda. Najava dolazi samo nekoliko dana nakon lansiranja novih generacija Mini Coopera i Countrymana, koji su za sada dostupni u električnim verzijama. U intervjuu za Top Gear, Wurst je takođe napomenula da će se Mini u budućnosti još više fokusirati na električne modele, uključujući i motosport diviziju. Što se tiče termalnih motora, Mini nije otkrio više informacija, ali moguće je da će se nuditi isključivo u obliku hibridnih pogonskih sklopova.

 

Mini Edition 01.jpg

 

Poslednja verzija ručnog menjača sa šest brzina se ugrađuje u limitiranu verziju poboljšanih performansi i osećajem vožnje kartinga - John Cooper Works 1TO6 Special Edition (na slikama). Ovaj model se bazira na, sada već, staroj generaciji Coopera i dostupan je širom sveta u samo 999 primeraka. Što se tiče novih generacija Mini Coopera i Countrymana, i oni će naknadno dobiti verzije s motorima SUS. Međutim, ovaj uspešni dvojac će se i tada nuditi isključivo sa automatskim menjačima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni BMW M odeljenje nema nameru da insistira na ručnim menjačima

 

bmw m2 01.jpg

 

BMW pomalo odustaje od ručnih menjača, a odnosi se to i na sportske M modele. BMW ima svoje racionalne razloge pa su ručni menjači retkost u sportskim modelima. U razgovoru za CarThrottle, direktor M odeljenja Frank van Meel rekao je:

 

''Ručni menjač je sporiji i rezultira većom potrošnjom goriva, i ponekad takođe ima nižu maksimalnu brzinu, tako da ručni menjač s inženjerske pozicije više nema smisla.'' Van Meel dalje kaže da je ponuda ručnog menjača danas samo neka vrsta posvete bogatom nasleđu. M2 će biti poslednji BMW-ov M automobil u proizvodnji sa papučicom kvačila. Van Meel je rekao da kupci žele ručne menjače jednostavno kako bi dokazali da mogu ''jahati zver''...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa odbacuje ručni menjač: Skoro 70% novih automobila prodato sa automatikom

 

228951-bmw menjac 01.jpg

 

Još pre desetak godina ručni menjači su bili apsolutni standard i u većim i skupljim automobilima. Danas, međutim, zbog emisija i menjanja prioriteta kupaca, oni polako ali sigurno gube bitku sa automatskim menjačima.

 

Iako se s ovom konstatacijom neće svi složiti, ali automobilska industrija je poslednjih godina doživela ogroman tehnološki napredak. Atmosferski motori su gotovo izumrli, a malolitražni motori sa turbopunjačem su sada postali standard čak i za male i jeftine automobile. Nadolazeće čisto električno doba je popraćeno različitim nivoima elektrifikacije, od niza hibrida (blagi hibridi, klasični hibridi, plug-in hibridi) do čistih baterijskih vozila. Takvi automobili nisu zamišljeni sa ručnim menjačem. Sve donedavno, na primer, nismo mogli zamisliti da u automobilu imamo samo dve nožne pedale. Rugali smo se Amerikancima, ljubiteljima automatskih menjača i smejali im se zbog njihove lenjosti da menjaju brzine.

 

Ali moda automatika je preko noći stigla i u Evropu. Nepostojanje papučice kvačila danas nikoga ne iznenađuje. Uostalom, s obzirom na sve gušći saobraćaj i česte kolone, ručno menjanje brzina i čest stisak kvačila postaju sve neprijatniji. Iza razvoja automatskih menjača nekako stoji borba za smanjenjem emsije CO2. Automatsko menjanje stepeni prenosa logično omogućava bolju kontrolu šaltovanja brzina, a novi tip automatskih menjača dolazi sa većim brojem brzina, što se odražava na manju potrošnju i posledično tome nižu emisiju CO2. Osim toga, kod električnih i hibridnih (izuzetak su blagi hibridi) nemate druge opcije. Ako se vratimo u 2010. u Evropi su novi automobili sa automatikom činili tek desetinu ukupnog tržišta, a u prvoj polovini ove godine automatski menjači su činili skoro 70% prodaje! Prekretnica se uglavnom dogodila između 2019. i 2020. kada su automatski menjači skočili sa otprilike četvrtine na više od 40% tržišta.

 

Osim Evropljana, ljubitelji manualca ostali su Južnoafrikanci (udeo od 42%) i zemlje Latinske Amerike sa 36%. Naprotiv, jugoistočna Azija daleko je iza nas (15%). U Kini ručni menjači zauzimaju tek 4% tržišta, u Japanu 2%, u Severnoj Americi (SAD i Kanada) tek 1%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAG DQ381 DQ500 proizvodjač bankrota. Automatski mjenjač koji je više automatski trošak nego mjenjač, jer svako šaltanje košta 1 euro. Nevjerovatni je da im svaki novi model mjenjača ima svaki put sve češće, skuplje i učinkovitije “nikad ništa” kvarove. Kad naprave da žice ne pucaju odjednom neznaju napraviti senzor pozicije da izdrzi bar 50000km. Ovi model imaju oil pressure senzore kao senzore pozicije koji nam redovno “nikad nista” dolaze na reparaciju, pardon… na “samo toci i vozi”. Senzor naravno nije osmisljen da se mjenja, zavaren je. Medjutim problem je nove senzore zalemiti na stare vidive koje sječeš,  zbog vibracija i termickog istezanja dolazi do pucanja lema tako da ni reparacija nije trajna pa se P1735 ponovno vrati. Ali to nije sve, kao u topshopu, kad se”udate” za ovaj mjenjač dobijete i serijsku grešku firmware koju nikad nisu opozvali vec su je cak naplacivali vlasnicima prezentirajuci to kao klasicini kvar… kvar pod kodom P0607 - Control Module Performance. Pazi da ponovim, serijsku gresku, pardon, dječiju punoljetnu bolest su naplaćivali vlasnicima jer je firmware/hardware bio u serijskom defektu. Sa Flexom i file editorom ekipe su upisivali mape sa DTC off i mjenjaci su vozili dalje, sto je apsolutna potvrda da je zanemareni propust na škart proizvodu. Ali to nije sve, ako to sve popravite dobijete vrlo brzo i neispravnu uljnu pumpu, tako da vaša djeca sretno ne moraju ići na fakultet, jer svu lovu ste utrpali u automatski mjenjač. I onda mi neko kaze “nece ev zazivjeti nije jos to doradjeno, dok se ne rijese djecije bolesti”. A njegovom fosilnom cudu bolest kronicna i punoljetna. 


Zahvaceno vozila: 5mil


- AUDI A3 / S3 (2017 - )
- AUDI Q2 (2017 - )
- AUDI Q3 (2019 - )
- AUDI TT (2017 - )
- SEAT Ateca (2017 - )
- SEAT Leon (2017 - )
- SEAT Tarraco (2019 - )
- SKODA Kodiaq (2017 - )
- SKODA Octavia (2018 - )
- SKODA Superb (2017 - )
- VW Arteon (2018 - )
- VW Golf (2017 - )
- VW Jetta (2018 - )
- VW Passat (2017 - )
- VW Tiguan (2017 - )
- VW T-Roc (2018 - )


- AUDI Q3 (2011 - 2016)
- AUDI TT (2009 - 2014)
- VW Scirocco (2010 - 2016)
- VW Tiguan I and II (2010 - 2016)
- VW Transporter T5 and T6, Multivan, Caravelle (2009 - 2016)


Common failing part numbers:
0GC927711G / 0260550109
0DE927711C / 0260550126
0GC927711H / 0260550150
0GC927711H / OGC927711H (Compatible with 0GC927711 / OGC927711 / 0GC927711B / OGC927711B, 0GC927711C / OGC927711C, 0GC927711G / OGC927711G)
0BH927711B / OBH927711B


EVC: 300€
OEM theft: 1300€

 

480589167_668492778855237_7381046727663155630_n.thumb.jpg.4a748f1a47d826f9af19d8a5da6f819f.jpg 480609353_668493015521880_6472183788900385390_n.thumb.jpg.74e7d3fc3e31b426111c28285238dd5d.jpg 480565437_668492648855250_1326331724884805823_n.thumb.jpg.197cd18cb67eeb5ed95eb3db9ad30fc3.jpg

 

Preuzeto sa: https://www.facebook.com/evclinic/posts/362779969426521?ref=embed_post

 

Edited by Ivan
Tekst prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je servis menjača na pandi? A koliko na DSGu kad crkne.
mislim, obde se priča o automaticima.
Na drugom.forumi čitam danas, liku otišla mehatronika na DSGu. Ista greška kao u tekstu iznad, isti simptomi, hoće samo u parne brzine.
A isti problem je imao još jedan lik na istom forumu na celih 40000km.pređenih sa novim autom.
Očigledno da se reputacija "starog" DSGa narušava konstantno nekim inovacijama, koje očigledno doprinose samo skupljim kvarovima.


Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

DQ500 je jos i dobar menjac.

DQ200 im je biser inzenjerstva, a verovatno je najcesci, posto ide u 1.6 tdi, 1.4 tsi a mislim i u 1.0 tsi.

Od svih koje sam probao u poslednjih nekoliko godina, mislim da je gori/nepouzdaniji samo CVT iz QQ (1.6dci). 

Aisin iz Pezoa ne radi nesto ugladjeno, ali je bar pouzdan.

ZF koji sam imao u BMW-u i sad Alfi je miljama ispred DSG menjaca u svakom pogledu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, knezevic76 said:

Koliko je servis menjača na pandi? A koliko na DSGu kad crkne.
mislim, obde se priča o automaticima.
Na drugom.forumi čitam danas, liku otišla mehatronika na DSGu. Ista greška kao u tekstu iznad, isti simptomi, hoće samo u parne brzine.
A isti problem je imao još jedan lik na istom forumu na celih 40000km.pređenih sa novim autom.
Očigledno da se reputacija "starog" DSGa narušava konstantno nekim inovacijama, koje očigledno doprinose samo skupljim kvarovima.


Sent from my SM-S926B using Tapatalk
 

Da, čitah i ja juče i danas na forumu "Garaža" te silne postove o (uobičajenim) DSG problemima za razne varijante tog menjača.  Iz korisnične perspektive, meni to ni najmanje ne deluje kao privlačna priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, skile86 said:

 

Od svih koje sam probao u poslednjih nekoliko godina, mislim da je gori/nepouzdaniji samo CVT iz QQ (1.6dci). 


Sto to? Ja nisam cuo za ovo.

CVT kod nas ne vole ljudi, ali generalno nije los koliko ja znam

 

Mislim da je glavna stvar redovno odrzavanje sto nazalost niko ne radi. Ja sam ove godine zamenio karter menjaca i menjao ulje jer kazu da mu to duplo produzi rok ako se lepo ociste opiljci koji se uhvate po magnetima

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rece mi poznanica da se "dopisuje" sa BMW-om, crko joj menjac na dzipu posle 38000 km. Koliko sam je razumeo nije neki senzor i ona bi nov auto.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, skile86 said:

DQ500 je jos i dobar menjac.

DQ200 im je biser inzenjerstva, a verovatno je najcesci, posto ide u 1.6 tdi, 1.4 tsi a mislim i u 1.0 tsi.

Od svih koje sam probao u poslednjih nekoliko godina, mislim da je gori/nepouzdaniji samo CVT iz QQ (1.6dci). 

Aisin iz Pezoa ne radi nesto ugladjeno, ali je bar pouzdan.

ZF koji sam imao u BMW-u i sad Alfi je miljama ispred DSG menjaca u svakom pogledu.

DQ 200 ima 6 brzina i mokro kvačilo i ide u jače aute, pošto je mokro kvačilo servis se radi na 60 000 km. Iz uvoza znate i sami kakvi i sa koliko Km dolaze auti .

DQ 250 ima suvo kvačilo i 7 brzina i on ide u 1.6 TDI, 1.4 tfsi jer trpi 250 Nm.

Koristi se još iz zadnjih serija golfa 5 valjda?

Na početku je imao problem sa kako li se to zove? Neki akumulator pritiska? Uglavnom rezervoar od decilitar ili malo više ulja pod pritiskom. Zidovi tog rezervoara su bili tanki i pucali su.  Posle je to modifikovano i nema problema sa tim. Inače taj modifikovani deo košta par desetina eura ili 100tinjak e Malte ne komplet sa pločom sam što naši majstori prave nuklearnu fiziku oko toga i naplaćuju da boli glava.

Inače DQ 250 nema održavanje što je naravno greška koja kad tad dođe na naplatu.

Zamena kvačila košta 800e a samo kvačilo i zamajac oko 400e. Dakle ostatak majstoru.

Za zamenu odnosno mehaničko podešavanje kvačila je neophodan specijalan alat.

Ostatak se podesi dijagnostikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kum je pre 2 meseca menjao kvacilo i zamajac na DSG OB5 menjacu 7 brzina ( Audi A4 B8 Allroad 2.0 TDI 170 i kusur konja? ).  

Kvacilo ( Borg Warner ) sa popustom je platio oko 105k i zamajac oko 55k ( LUK ). Popust je bio nesto oko 30% + filter ulja menjaca i ulje oko 13k din. Demontazu, montazu i adaptaciju kvacila je radio sam. Eto koliko je jeftin DSG i to sa popustom! Jedan servis iz okoline Beograda mu je za to isto, trazio 300k din. 

 

Dva puta je skidao menjac jer je bio ubedjen da mu je samo zamajac u problemu, medjutim, zamenom istog se sve pogorsalo, auto je imao jos vece vibracije pri malom opterecenju - pre svega problem se manifetovao tako sto je pri malom broju obrtaja, recimo pri prelasku lezeceg policajca kad auto ne prebaci u prvu vec nastavi u drugoj brzini pri malim obrtajima podrhtavao. Tek nakon zamene svega tj i kvacila uz zamajac i odradjene adaptacije je sve bilo ok. Pokusao je voziti i bez adaptacije ali je menjac imao uzasne udare pri prebacivanju u nizu brzinu. 2 puta je skidao menjac i po njegovim recima nikakva nauka kad znas sta i kako tj kojim redom sve ide. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma avi koji kupe aizo sa tim "problematičnim" DSGovima, moraju bit svesni šta ih potencijalno čeka.
Najgore od svega je što ta mehatronika crkava u većini slučajeva bez najave.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja vec 15 godina vozim automobile sa DSG-om i nikad ni najmanji problem nisam imao
Samo redovan servis i nema problema
Servis je promeniti ulje i filter na 60.000 km jeste da kosta ko polovan menjac za pandu ali to je cena voznje automatika

Ja moju Pandu obozavam ali stalno gledam da je promenim samo iz razloga sto hocu auto u istoj klasi ali sa pouzdanim automatskim menjacem sto Fiat nema

 

Jednostavnost voznje pogotovo u gradskim uslovima i pad stresa po guzvama jednostavno opravdava cenu servisiranja menjaca

 

Sve se kvari znam neke koji su i nakovanj pokvarilia ako cemo samo da gledamo da ce da se pokvari i da ce to da kosta onda najbolje svi da vozimo golfa dvojku dizela to se nikad ne kvari (bar po Bosancima)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mašiš poentu, priča se o menjačima od 2017 pa na ovamo. Što su savremeniji to su problematičniji, a što je najgore, kvare su prvih 60000km, eno na Garaži imaš 3 takva slučaja.

 

 

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron po ovom spisku, samo A4 i te vise oznake Audija nisu u problemu (i poneki model Skode)

a kompletna gama narodnog auta ga poseduje 


https://www.alientech-tools.com/ecu-versions/dq381/

 

videcemo kako ce se ovaj DCT kod Kineza pokazati (Geely) e sad koji Cheery ima DCT (?)

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ne odustaje od ručnog menjača


20 Sep 2025 - 07:00 

Porsche menjač

Porsche menjač
 
Uprkos tome što je tržište za sportske automobile s ručnim prenosom relativno malo, Porsche želi da proširi svoju ponudu, što će najverovatnije ostvariti kroz više specijalnih izdanja.
Ove najave je potvrdio Michael Rösler, direktor linije modela 911, u intervjuu za časopis EVO. Rösler je jasno dao do znanja da kompanija aktivno traži načine kako zadržati ručni menjač u ponudi za entuzijaste.

 

"Razmišljamo o svim mogućnostima da bismo kupcima ponudili ručni menjač", izjavio je Rösler.

Rösler je bio ključna figura iza razvoja modela Carrera T, koji je nastao kao odgovor na odluku da ostatak Carrera linije bude dostupan isključivo s automatskim menjačem s dvostrukim kvačilom (PDK). Dok je u Evropi potražnja za ručnim menjačima u Carrerama bila tek oko 2 do 3 posto, Rösler ističe da je u SAD-u čak 50 posto kupaca modela Carrera GTS biralo upravo ručni prenos. Nažalost, novi hibridni pogonski sklop za GTS nije kompatibilan s ručnim menjačem, ističe Index.hr.

 

Upravo je zato s modelom T odlučio da stvori automobil za one koji su želeli 911 s ručnim menjačem, ali im GT3 nije bio opcija. To je dovelo i do poboljšanja samog mehanizma menjača, koji sada pruža osećaj sličan onome u modelu GT3, te do uklanjanja sedmog stepena prenosa koji se pokazao suvišnim.

 

Niska globalna potražnja, međutim, stvara praktične probleme. "To nam stvara probleme s dobavljačima jer oni moraju da isporuče određeni broj delova", objasnio je Rösler.

Rešenje se, čini se, krije u specijalnim izdanjima. Rösler je nagovestio da je Porsche naučio lekciju iz prošlosti, smatrajući da su prerano prekinuli proizvodnju prethodne generacije 911 (991), zbog čega su neke ideje za posebne modele ostale nerealizovane. "Bilo je mnogo zaista sjajnih automobila kasno u ciklusu modela, na primer Speedster, i bilo je mnogo više ideja koje nismo uspeli da realizujemo", rekao je. "To je pitanje o kojem razgovaramo u Porscheu: koja je najbolja dužina ciklusa?"

 

S obzirom na ogroman uspeh modela kao što su Sport Classic, Dakar i S/T, čini se da je Porsche pronašao formulu. Upravo bi takvi automobili mogli postati savršen dom za ručni menjač, a špekulacije o novom Speedsteru, naziranom na GT3 platformi, sve su glasnije.

 

Izvor: Index.hr / EVO

Foto: Porsche

https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2025/09/20/porsche-ne-odustaje-od-rucnog-menjaca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...