Jump to content
FAS Euroauto Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

To izbacivanje iz upotrebe smo videli sa biciklovima sa pomoćnim motorom. Odjednom su promenili kategoriju posle 50+godina.I nešto što je bilo trajno više ne može uopšte 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, totti said:

Nešo, da li u dopisu sa pravilnikom koji su tehnički pregledi dobili stoji da vozila sa xenonima mogu biti fabrički i bez prskalica i da kao takva mogu proći pregled?

To ne treba ni da stoji u tom dopisu.

Ne treba da stoji jer je već propisano da može fabrički xenon bez prskalica. To piše u onim Pravilnicima na sajtu ABS-a, čak piše i gde treba da stoji nalepnica, šta treba da piše na njoj...sveeee. :D 

A, ko je proverio da li konkretan model Audija ima i stvarno stanje tih svetala kao što mu stoji na oznakama/nalepnicama?

Vinča je to proverila kad je uvoznik tražio homologaciju za model Audija u varijanti sa takvim fabričkim xenonima.

 

Automobili koji imaju fabričke xenone bez prskalica = prilikom izdavanja homologacije za taj model automobila, Vinča (ili neka druga akreditovana ustanova) je proverila usklađenost, i činom izdavanja homologacije potvrdila saobraznost tog modela automobila (bez prskalica sa fabričkim xenonima) za prodaju i upotrebu u Srbiji.

Automobili koji nemaju fabričke xenone, nego su naknadno stavljeni = prepravka i tehnički pregled po Pravilniku treba da utvrdi ima li preko 2000 i samim tim trebaju li prskalice ili ne.

Kao što je Vinča to utvrdila za fabričke xenone, tako tehnički pregledi utvrđuju za naknadno ugrađene. Kada se tehnički pregledi petljaju u homologaciju to je neosnovano, kao što je kasnije napisao MUP u svom saopštenju.

 

U konkretnom primeru, činjenice su sledeće:

- na tehničkom su neosnovano konstatovali da je vozilo neispravno jer nema prskalice na farovima. Kako znamo da je neosnovano? Zato što je MUP tako napisao.

- na tehničkom su lažno naveli da auto ne ispunjava zahteve u pogledu emisije izduvnih gasova jer ih nisu ni merili. Kako znamo da su tako uradili? Zato što je MUP tako napisao.

- na istom tehničkom su 1 dan kasnije isti auto proglasili tehnički ispravnim. Kako znamo da su dan kasnije ''pustili'' taj Audi? Zato što je MUP tako napisao.

 

Šta iz treće ćinjenice svako može da zaključi?

Na konkretnom tehničkom su htele da uzmu pare od vlasnika Audija izmišljajući razloge za tehničku neispravnost njegovog auta. Računali su na neinformisanost i strah vlasnika.

Očigledno su hteli veće pare jer em je auto vredan, em su imali dve nepravilnosti (prskalice i izduvne gasove) na koje bi oni eto kao ''zažmurili''. A, ustvari nemaju na šta ni da zažmure, ali bi to tako vlasniku predstavili. Nadali su se da će im vlasnik Audija dati tih verovatno par stotina evra, oni bi potom uterali auto na liniju tehničkog i auto bi najnormalnije prošao (kao što je to i bilo 1 dan kasnije na istom tehničkom). Ali, pare dobili nisu, oni su izdali papir da je auto neispravan...i onda im se sve vratilo kao bumerang.

 

Nema nikakvog jadnog ''žrtvenog jagnjeta'' tehničkog, i ''da budemo pošteni niko ga ne bi pustio''...jer ga je isti tehnički 1 dan kasnije (verovatno nakon pretnje inspekcijom i/ili Policijom) ''pustio''.

Kao što je ko zna koliko drugih tehničkih u poslednjih 20 dana najnormalnije pustilo aute sa fabričkim xenonima bez prskalica.

Ovaj tehnički je stigla zaslužena kazna. Još samo ostaje da nam MUP kaže kako je kaznio i ona svoja dva idiota koji su bili kod Alvirovića i tom prilikom pokazali da pojma nemaju o poslu kojim se bave...ali, to verovatno nikada nećemo ni saznati.

 

 

Edited by neshaoct
slovne greške / izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obzirom da imam veoma mnogo kontakata sa tehničkim pregledima, milion posto sam siguran da cilj nije bila iznuda nekog čašćavanja za prolazak na pregledu.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, totti said:

...milion posto sam siguran da cilj nije bila iznuda nekog čašćavanja za prolazak na pregledu.

Ima ovde slovna greška...smatraš da im cilj nije bila iznuda nego čašćavanje za prolazak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, sad sam razumeo.

 

Da je sve ostalo samo na prskalicama kao navedenom razlogu za navodnu tehničku neispravnost tog Audija, mogao bih onda da mislim da je to zbog neznanja njihovog osoblja, i straha da ne dobiju kaznu.

Ali, činjenica da su u papirima naveli i izduvne gasove kao faktor, a koje nisu ni merili...kao i to da je 1 dan kasnije isti auto prošao na istom tehničkom (verovatno nakon pretnje inspekcijom i/ili Policijom) mi ipak više navode vodu na vodenicu pomenute namere tog tehničkog.

Naravno, nikada ne možemo znati sa 100% sigurnosti šta su tu sve bili faktori.

 

Uvek ostaje opcija da su tamo bili baš posebno nespremni/neobučeni za posao kojim se bave...

 

 

Edited by neshaoct
ispravka / dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sorry, sad sam razumeo.
 
Da je sve ostalo samo na prskalicama kao navedenom razlogu za navodnu tehničku neispravnost tog Audija, mogao bih onda da mislim da je to zbog neznanja njihovog osoblja, i straha da ne dobiju kaznu.
Ali, činjenica da su u papirima naveli i izduvne gasove kao faktor, a koje nisu ni merili...kao i to da je 1 dan kasnije isti auto prošao na istom tehničkom (verovatno nakon pretnje inspekcijom i/ili Policijom) mi ipak više navode vodu na vodenicu pomenute namere tog tehničkog.
Naravno, nikada ne možemo znati sa 100% sigurnosti šta su tu sve bili faktori.
 
Uvek ostaje opcija da su tamo bili baš posebno nespremni/neobučeni za posao kojim se bave...
 
 
Slažem se u nekim stvarima, ali za očekivati je da državne službe sebe operu i skinu odgovornost za brljotine, pa nabede drugu i treću stranu za problem. Prilično sam siguran da nikad nećemo pročitati saopštenje dotičnog tehničkog pregleda oko ovog slučaja. Mada je vrlo verovatno i da im je savetovano da ne talasaju mnogo i da se na ovome završi.

35 puta godišnje idem na tehničke preglede i mogu reći da je dosta straha od zatvaranja prisutno kod mnogih, neće da rizikuju za neke stvari. Mene jednom nisu pustili jer auto nije imao fabričke poklopce/rešetke preko rupa za maglenke, već improvizovanu iskrojenu plastiku, a koja se golim okom i ne razaznaje sa metar razdaljine da nije fabrička. Teorije nema da bi se na slikama videlo
A poznajemo se 10 godina

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Danas pao na tehnickom pregledu  u Cupriji  razlog Neotvara se panorama krov na fiat stilu. Nisam mogao da verujem . Da li je neko imao slicna iskustva nema sanse da popravim za tri dana.
 
WP_20161017_20_52_44_Pro.thumb.jpg.508a59302727ff6b877f25f2ad20ee44.jpg
 
 
Šta si uradio u vezi ovoga?Screenshot_20210731-091436_B92.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad mi pade na pamet,ako je sve tako tj da sve mora da radi na autu sto je ugradjeno...jaoooo pa ja nemam azurirane mape na navigaciji....dakle padam???:whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, bane1321 said:

+2 godine za specijalizaciju i master (prskalice, brisači, maglenke, xenoni...)

 

 

Uz obavezno dobrovoljno služenje vojnog roka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:

Pa valjda navigacija radi i bez azuriranja :D

Naravno da radi,ovo je figurativno receno.Ali sta ako sam je prodao jer mi ne treba:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok, turi samo onu patronu za led ofc ohladjenu i to je to. Niko se nece buniti ako mu bude hladno, a zimi nece ni moci da je proveri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...