Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Skuplji i strožiji tehnički pregled vozila - stupio na snagu

Recommended Posts

Samo molim Boga da će da prestanu da cvikaju do kraja oktobra,kada sam ja na redu…

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nidza said:

Već sam napisao kako je izmerio ulje, a za obrtaje je nakačio neki uređaj na kablove, preko izolacije štipaljkom. 

I to je skroz ok.

Mere se Izduvni gasovi u korelaciji sa brojem obrtaja i temperaturom motora. Faktički, taj uređaj treba da ima tri ''izlaza'':

sondu koju nabija u auspuh, priključak na struju da bi imao očitane obrtaje, i još jedan priključak (sondu) za temp. motora...da li na termostat, ili na ulje, ili kako već tehnički sve može.

 

1 hour ago, nidza said:

Nije spominjao nikakve greške, ali nije isključeno da bi ih tražio uređajem.

Nisu ovlašćeni da traže greške dijagnostikom. Ovlašćen je da pogleda instrument tablu i vidi sija li nešto od lampica. To je sve.

Nije ovlašćen da preko OBD priključka gleda parametre rada npr. motora, ili da gleda ABS, ili ESP, ili ADAS, ili odometar, ili šta god mu padne na pamet.

Nema tog ''slobodnog lova'' na greške dijagnostikom preko OBD priključka - nije im to dozvoljeno.

Izričito piše, npr.:

  • stanje motora utvrđuje se vizuelno.
  • ocena elektro uređaja i instalacija vozila utvrđuje se vizuelno.
  • ocena prenosnog mehanizma utvrđuje se vizuelno.
  • ispravnost uređaja za oslanjanje utvrđuje se vizuelno.
  • ocena uređaja za kretanje vozila unazad ispravnosti utvrđuje se vizuelno.
  • ocena uređaja za kontrolu i davanje znakova utvrđuje se vizuelno.
  • ispravnost uređaja koji omogućavaju normalnu vidljivost utvrđuje se vizuelno.
  • ispravnost uređaja za davanje zvučnih znakova proverava se subjektivnom ocenom kontrolora.
  • usmerenost i intenzitet osvetljenosti dugog i kratkog svetla i svetala za maglu, obavlja se pomoću mernog uređaja...

Za izduvne gasove:

Ovlašćen je da pogleda postoji li katalizator/DPF/GPF, da li je pričvršeno sve kako treba (da ne visi), da li su bušni lonci izduvnog sistema (zaptivenost), da li je usmerenost izduvne cevi propisna, da li postoje i jesu li ''ubodene'' sve sonde, da li je prisutna sva druga električna instalacija kada je izduvni sistem u pitanju, da li je neko nestručno popravio/zamenio pomenute elemente.

Ovlašćen je da zatim izmeri sastav izduvnih gasova, koristeći više puta pominjan uređaj, na način kako je to definisano (broj obrtaja/temp. motora).

 

U praksi - ako je fizički sve prisutno, stoji čvrsto kako treba, sve sonde su ubodene i auto prođe test izduvnih gasova = ispravan.

U teoriji - OBD priključak se jedino pominje za ''proveru sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja, kao i provera te opreme vrši se preko OBD priključka. Prilikom obavljanja ispitivanja kontrolori mogu koristiti svu opremu koja im je neophodna za pravilnu ocenu ispravnosti ovog uređaja.''

 

Jedino gde kontrolor sme da posumnja oko lampica na instrument tabli je za DPF/GPF.

Dakle, ako ne sijaju lampice na instrument tabli to mora da uzima zdravo za gotovo (nema dodatne provere/traženja grešaka preko OBD priključka) za sve, osim za lampicu ''sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja.'' Jedino za lampicu DPF-a/GPF-a ima pravo (ne i obavezu) da posumnja da je namerno ugašena i da zato ne sija iako bi trebala, i tada ''kontrolori mogu koristiti svu opremu koja im je neophodna za pravilnu ocenu ispravnosti ovog uređaja.''

 

Zato se u spisku merila i uređaja (opreme) koje imaju i koriste linije tehničkog pregleda, navodi i:

- ''uređaj koji ima mogućnost provere ispravnosti sistema za upozoravanje na neispravnost opreme za regulisanje aero zagađenja preko OBD priključka vozila. Ovaj uređaj može biti integrisan u okviru uređaja za merenje sadržaja izduvnih gasova.''

Plus, piše da ''kontrolori mogu koristiti svu opremu koja im je neophodna za pravilnu ocenu ispravnosti ovog uređaja'', a ne piše ''kontrolori  dužni su koristiti...''.

 

Ako lampica ne sija i auto je prošao test izduvnih gasova...kako da ga proglasi neispravnim?

Pa, eto posumnjao je da je ugašen DPF i da lampica zato ne sija. Pa?

Evo, posumnjao je, povezao je nešto na OBD i video šta? Video je da piše začepljenost DPF-a na 20%...ili 0%...ili 50% (zavisno već kako je namestio onaj koji je gasio DPF u mapi), i stoji zakucano na tu vrednost. I, šta da radi sa tim podatkom na autu gde fizički sve stoji kako treba i koji je prošao test izduvnih gasova? Ništa...može da se slika sa njim.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, rocket said:

šus pleh.

Benzinci po pravilu nemaju sus pleh zbog hladjenja. Neki dizeli fabricki nisu imali, premda je to zaista retkost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ok, ali čemu taj strah od kačenja dijagnostike?

Ja ne znam koji čip tjuner, koji lokalni majstor (i veliki i mali), koji poznati elektroničar, koji vlasnik auta entuzijasta... ima originalnu dijagnostiku. A kačili nam svima po 10, 20, 50 puta

Nevezano za to da li tehnički imaju ili nemaju pravo da love greške, već me samo zanima otkud toliki strah od univerzalnih dijagnostika

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, totti said:

...već me samo zanima otkud toliki strah od univerzalnih dijagnostika emoji846.png

Lično, nemam strah. Od ukupnog broja kačenja za poslednjih preko 15 godina ubedljiva većina je sigurno bila preko univerzalnih dijagnostika.

Ali, uopšte nije poenta u imanju ili nemanju straha. Nije to ocena nivoa straha bilo koga ili čega, već je to tehnički pregled vozila. Ima nabrojano šta tehnički pregled vozila mora obuhvatiti, i ništa van toga niti smeju da rade, niti im treba da rade. To što nemam strah od univerzalnih dijagnostika ne znači da moram/trebam da dozvolim liku na tehničkom da kači dijagnostiku i povezuje se redom na šta god mu padne na pamet tog dana jer za to nije ovlašćen...a, ako hoće da se igra dijagnostikom (da vidi šta sve može ili šta sve ima od opreme) ima svoj auto. :D 

 

Usput:

Uređaji za vršenje tehničkog pregleda vozila koji predstavljaju merila u smislu metroloških propisa moraju biti overeni od strane nadležnog organa u rokovima određenim tim propisima.

Uređaji za vršenje tehničkog pregleda vozila koji predstavljaju merila, za koje ne postoje propisani metrološki zahtevi ili za koje se Pravilnikom ne zahteva overavanje, moraju biti etalonirani od strane akreditovane organizacije u skladu sa zahtevima standarda SRPS ISO/IEC 17025:2006 svakih 12 meseci i o čemu mora postojati odgovarajući dokaz.

 

22 minutes ago, totti said:

Nevezano za to da li tehnički imaju ili nemaju pravo da love greške...

Nemaju to pravo.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, rocket said:

Ja nemam šus pleh. Da li se i to gleda? 

Ne, jer ga nemam ni ja, a kao što rekoh - danas sam uspešno prošao. Nisam ništa posebno ni pripremao, redovno održavanje i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ako ubodu dijagnostiku u Bravka po automatizmu ce da mi spadnu ratkapne, dijagnostika dobija trojanca i naizmenicno mu se pale farovi i migavci. 

 

Zatvoricu tehnicki... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad si već pomenuo ratkapne - ko ih ima bilo bi dobro da ponese i one vezice jer sad proveravaju i zategnutost šrafova na točkovima,. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, nesa 169 said:

da ponese i one vezice jer sad proveravaju i zategnutost šrafova na tockovima

Ko skida, taj namesta nazad. Sto pipas kada vezice nemas ha ha ha

 

Inace imam 3-ugaone srafove kao za lift. Pa nek smisle cime ce, ja odvijac nemam ha ha ha

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, ISV_01 said:

Ko skida, taj namesta nazad. Sto pipas kada vezice nemas ha ha ha

 

Inace imam 3-ugaone srafove kao za lift. Pa nek smisle cime ce, ja odvijac nemam ha ha ha

Nameste oni ratkapne nazad, samo vezice najčešće nemaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je u aprilu dečko na tehničkom rekao da ako mogu sledeći put ponesem kabl, da bi dijagnostikom mogli tačnije da očitaju izduvne gasove...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali to je tvoja dobra volja, a inače nemaš obavezu ni da ga imaš, a kamoli da ga doneseš. 

Inače negde sam čitao da se mora obavezno imati i rezervni točak, ali po mom jučerašnjem iskustvu mogu vam reći da to nije tačno. Prihvata se i set za reparaciju, kao što ga ja i imam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/5/2021 at 12:24 PM, TheWickerMan said:

U Nemačkoj na tehničkom svaki auto se kači na dijagnostiku da bi se videlo da li ima grešaka jer ako ti sija check engine ili airbag, ne možeš da prođeš.

Meni na Lancia Y,uvek sija check engine od kako je ugradjen plin. u AK Kole mi je receno da ce uvek sijati zbog ugradjenog plina. I sta sad???

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, mitros said:

Meni na Lancia Y,uvek sija check engine od kako je ugradjen plin. u AK Kole mi je receno da ce uvek sijati zbog ugradjenog plina. I sta sad???

Meni ovo bas cudno da samo zato sto je ugradjen plin sija check eng. Ili ih je nesto mrzelo da sredjuju (kabl otkacen, konektor) ili zaista ima problem. 

 

Ali da, vredelo bi to srediti. 

 

Evo kruzi netom da je neki tehnicki oborio nekog zbog neispravne trube. Mozda ljudima izgleda kao bezazlena i nepotrebna stvar ali kada nama na Sanderu nije radila truba, ja sam hteo da poludim. Svakako spada u vizuelno - zvucne uredjaje na kolima tj ima - mora da radi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, TheWickerMan said:

Njih ne zanima, ne bi prošao tehnički. Plus za plin imaš odvojen tehnički, isto svake dve godine se radi.

5 godina,gde samo nadje da je 2

19 minutes ago, nesa 169 said:

Svakih 5 godina je valjda za plin. 

Naravno da je 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2021 at 1:10 PM, djomla said:

Nije truba no "svirena"

Danas se na potezu Zemun Polje - Galenika, čula Loud and clear. :lol: Što se mene tiče prošao si tehnički. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad citam neki komentar na internetu,lika vratili zbog prazne klime,a lik niti voli niti koristi klimu nikad.Dal se neko ovo sprda ili je stvarno moguce.:cry:

p.s.

ono za razlicite vrste presvlaka na prednjim i zadnjim sedistima,jednostavno ne verujem da je moguce.:ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd pitaću u ponedeljak ove što su mi radili tehnički da li su je uopšte uključivali, mada ne verujem. A sedišta mi baš jesu različite boje jer sam moje nedavno menjao, nikakav problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...