Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Just now, N.N. said:

Koji prethodni? Taj što ga ti spominješ je barem 2 generacije stariji od ovoga što sada ide u Tipa.

Ja se ne sjećam da se nitko žalio na 1.6 120 po Euro 6b normi. Za 1.6 po Euro 6d Temp ne znam i ne mogu reći. Niti sam ga probao niti poznam nekoga da ga ima.

Pricam o tome da je fabrika deklarisala max torque za stariji 1.6 MultiJet (Bravo/Delta) na 1500 rpm i da to nije imalo veze sa stanjem u praksi. Tj. koliko su lagali, slicno kao i za potrosnju.

Vozio sam i 1.6 (noviji od 320 Njutna) u Tipu sedanu i razlika je primetna. To je opet subjektivno, a sad ne znam ni ja nekoga da ga je terao na valjke, bice i to verovatno ubrzo :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kvaka

Pa i kod FCA ima dizel motor sa jednom turbinom i 98 KS/l. Postoji to već oko 4 godine. Točno 210 KS iz 2143 cc.

No stvar je kod malog motora. Veliki moment i da bude nisko i onda to sve sa samo jednom turbinom. Lako je nabiti snagu.

 

@Ivan

Ja nisam bio neki fan 1.6 kad je izašao. Uvijek sam mumljao što ukidaju dobri stari 1.6. U međuvremenu sam promijenio mišljenje. 

Valjci? Bude tu problema sa FCA motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, N.N. said:

Ja nisam bio neki fan 1.6 kad je izašao. Uvijek sam mumljao što ukidaju dobri stari 1.6.

Mislis cuveni 1910 ccm blok ;) ? I ja sam ga imao poprilicno dugo i vecina nas vlasnika je bila blago razocarana sedajuci u tada nove 1.6 i 2.0 MultiJet prve generacije. Jednostavno sam ocekivao da nesto sa maltene 50% vise snage i torque bude mnogo ubedljivije. Pogotovo u poredjenju sa tim kako su 1.9 "rezali" iz nizih obrtaja, a opet u poredjenju sta je fabrika deklarisala za 1.6 i 2.0 na papiru.

Uz ekologiju i najavljene provere kod nas, debeli razlozi zasto sam se presaltao na turbo-benzinca koji mi je legao samo tako. U medjuvremenu su i na MultiJet ispravljane bubice, tako da se novi 1.6 (rekoh da sam ga vozio i u Tipu) i 2.0 (150 u Giulietti) daleko lepse djiraju. Bar za moj ukus i moje vidjenje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

New Tipo i New Tipo Cross: novi motori, novi dizajn, nove verzije i nova tehnologija

 

15_Tipo_Life.jpg

  • Tipo gama, čiji deo su oni sa četvora i petora vrata i Station Wagon, u potpunosti je osvežena i proširena modelom ''New Tipo Cross'': nedostajućom karikom- krosoverom.
  • New Tipo Cross - krosover u Tipo stilu: emotivan, jedinstven i dinamičan, idealan za mlade ljude i porodice.
  • New Tipo je osvežen po pitanju dizajna i tehnologije u automobilu - sa najboljim bezbednosnim sistemima i sistemima za informacije i zabavu u segmentu, i dodatno novim motorima.
  • Nova linija motora: naklonjeniji životnoj sredini i boljih performansi.

30_Tipo.jpg 12_New_Tipo_Cross,_City_Life_and_Life.jpg 13_City_Life.jpg

 

Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima s boljim performansama i ekološkim otiskom na prirodu. Gama će takođe biti proširena novim krosoverom: modelom New Tipo Cross. 

 

01_New_Tipo_Cross.jpg 02_Tipo Cross.jpg

 

Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema ''Life'' i njena 3 paketa opreme - Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema ''Cross'' sa dva paketa opreme - City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa petora vrata. Fleksibilni i privlačni Panda Cross bio je strateški ključ uspeha modela ovom modelu širom Evrope. I zaista, izgled ''krosovera'' približio je Pandu novim, mlađim ciljnim kupcima, koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već koji je i ''super kul'' i koji ima savremeni dizajn. Ista strategija primenjena je na modelu Tipo, sa proširenjem njegove porodice. Dizajneri i inženjeri Fiata dizajnirali su novi Tipo Cross na osnovu tih ideja, stvarajući novi krosover Tipo, ponovo usmeren na novu ciljnu publiku, širu nego pre u pogledu godina, estetskog ukusa i zahteva za mobilnošću.

 

00_New_Tipo_Cross.jpg

 

Novi izgled modela Tipo

New Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji deo ima i novu masku hladnjaka, koju krasi novi Fiat logo, sa FIAT rukopisom, što predstavlja važnu poruku, punu energije. Tipo je takođe prvi automobil marke FIAT sa ovim znakom koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500. Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada potpuno LED napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2. Branik na donjem delu automobila, koji je potpuno redizajniran sa dodatim elementima sa brušenim, hromiranim ICE MATTE finišom, uparen je sa novim točkovima od 16 ili 17 inča, sa dijamantskim finišom i novim dizajnom.

 

 03_Tipo_Cross.jpg 04_Tipo_Cross.jpg 05_Tipo_Cross.jpg

23_Tipo_Life.jpg 22_Tipo_Life.jpg 24_Tipo_Life.jpg

 

Unutra, prostor za putnike takođe je potpuno nov. Sedišta imaju tkanine sa ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenjio je klasičnu analognu instrument tablu. Ozbiljno tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako biste mogli da kontrolišete status svog automobila, multimedijske aspekte i svoj telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, što je još jedan korak FCA Grupe iz modela New 500, koji je sada dostupan i na modelu Tipo. Čak i volan - koji je sada još elegantniji i sportskiji - bio je u fokusu naših dizajnera. On je kompaktniji i doteran radi bolje ergonomičnosti i omogućava savršenu preglednost klastera na 7-inčnom TFT-u. Pažnja je posvećena i centralnoj konzoli, gde su podešavanja za klimatizaciju promenjena i dodati su novi hromirani i crni umeci. Nova Tipo gama takođe je dostupna u dve do sada neviđene boje: Ocean Blue i Paprika Orange.

 

06_Tipo_Cross.jpg 07_Tipo_Cross.jpg

 

New Tipo Cross, krosover u Tipo stilu

Porodica Tipo proširena je dolaskom nove karoserije. Fiat sada predstavlja New Tipo Cross, koji će biti pridodat drugim trima varijantama karoserije (sa četvora vrata, perotra vratia i Station Wagon): pravi krosover, usmeren na potpuno nove kupce. Porodice - koje su oduvek bile ciljni kupci za Fiat Tipo - promenile su svoje preferencije, ostavljajući za sobom klasične 5-vratne automobile i Station Wagon modele kako bi se približile svetu krosovera, bez žrtvovanja prostora i komfora. Iste porodice sada su spremne da iskusne emotivniji, jedinstveniji, dinamičniji i mlađi automobil, sa i dalje pristupačnom cenom. Tipo Cross, Fiatov novi porodični krosover jeste odgovor.

 

09_Tipo_Cross.jpg 10_Tipo Cross.jpg 08_Tipo_Cross.jpg 11_Tipo Cross.jpg

 

Generalno, Tipo Cross je proizveden tako da bude moćniji i hrabriji. Na prvi pogled, automobil je očito širi, sa novim dizajnom maske hladnjaka koji se širi ispod prednjih svetala, i jasno je da je viši: pravi krosover. Visina modela Tipo Cross je povećana za skoro 4 cm, zahvaljujući osveženoj kalibraciji vešanja i dodatku novih rešenja za felne i gume, koje je pre toga viđeno na još jednom Fiat krosoveru, modelu 500X. Tipo Cross ima veće gume radi još snažnijeg izgleda. Nova postavka takođe omogućava višu poziciju pri vožnji i čini ulazak i izlazak iz automobila lakšim, ali i pojednostavljuje sve na šta su Tipo porodice navikle, kao što je stavljanje dece na zadnja sedišta, ili pronalaženje stvari koje su možda zaglavljene ispod sedišta.

 

11_Tipo_City_Cross.jpg 12_Tipo_City_Cross.jpg 29_Tipo_Life.jpg 13_Tipo_Cross.jpg 14_Tipo_City_Life.jpg 

 

Kao prava inovacija u estetici, New Tipo Cross je skoro 7 cm viši od Tipo Cross-a, s dodatkom ''kros'' elemenata, počevši od lukova blatobrana sa strane i napred, gde takođe ima mesta za ekskluzivnu anti-skid ploču i branik,sa izraženom bull bar šipkom, koja automobilu daje snažniji i mišićav izgled, zajedno sa bočnim usisnicima i zadnjim ekstraktorom koji vodi do praktičnog krovnog prtljažnika, koji je do sada bio dostupan samo na Station Wagon verziji.

 

27_Tipo_Life.jpg

 

Vrhunska bezbednost i tehnologija

Kao dodatak dizajnu i stilu, tehnologija je značajno osvežena, sa jednim ciljem: da se dostigne što više u C segmentu. New Tipo je opremljen širokim opsegom najnovijih naprednih sistema za podršku vozaču (ADAS):

  • Traffic Sign Recognition, za identifikovanje ograničenja maksimalne brzine dozvoljene na putu na kome se vozi.
  • Intelligent Speed Assist, koji preporučuje vozaču da poštuje ograničenja brzine.
  • Lane Control, koji održava automobil u traci pod uslovom da se obeležja mogu ispravno detektovati.
  • Attention Assist, senzor koji preporučuje vozaču da se odmori kada su previše umorni da nastave svoj put.
  • Adaptive High Beam, koji obezbeđuje poboljšanu vidljivost noću, automatskim paljenjem velikih svetla kad je traka u suprotnom smeru prazna.
  • Blind Spot Assist, sistem koji koristi ultrasonične senzore da prati slepe uglove i upozori na bilo kakve prepreke pomoću trouglastog svetla upozorenja na retrovizoru.

U sve ovo, senzori za prednje parkiranje, Keyless Entry/Go sistem i bežični punjač za punjenje Vašeg telefona bez kablova. Pravi udar snage: brz punjač od 15 kW, sa tri puta većom snagom kod najprodavanijih pametnih telefona.

 

28_Tipo_Life.jpg

 

Kada je u pitanju sistem za informacije i zabavu, Tipo je prvi automobil kompanije FCA nakon modela New 500 koji je opremljen UConnect 5 sistemom za informacije i zabavu pete generacije, povezanom platformom dizajniranom za budućnost, dostupnom na ekranu od 10,25 inča. Smišljen je na osnovu ideje da se kupcima ponudi jednostavno i komforno korisničko iskustvo, i FCA koristi Android Auto operativni sistem koji je lak za upotrebu, intuitivan i prilagodljiv.  Uconnect 5 sa bežičnim Apple CarPlay i Android Auto sistemima znači da možete da koristite Apple CarPlay i Android mogućnosti bežično na ekranu osetljivom na dodir radija, sa podesivim profilima i mogućnošću da sačuvate do 5 konfiguracija.

 

14_Tipo_Cross.jpg 12_Tipo_Cross.jpg

 

Koristeći sistem za informacije i zabavu modela New Tipo, možete da povežete dva telefona pomoću Bluetooth-a u isto vreme: na primer, možete da koristite i vaš poslovni i vaš privatni telefon u isto vreme, i primate i obavljate pozive istovremeno, bez toga da morate da se prebacujete na jednu liniju kako bi se javili na telefon koji nije povezan u datom trenutku. Takođe, treba pomenuti i novo belo pozadinsko svetlo za sve kontrole u kabini, što omogućava moderniji izgled, a tu su i USB ulazi za zadnja sedišta, što je posebno korisno za porodice na dugim putovanjima, da bi deca mogla da koriste svoje tablete.

 

16_Tipo_Life.jpg 17_Tipo_Life.jpg 18_Tipo_Life.jpg 

19_Tipo_Life.jpg 20_Tipo_Life.jpg 21_Tipo_Life.jpg

 

Novi, efikasniji motori bolji za životnu sredinu

Ponuda motora za New Tipo je osvežena. Kada se pojavi na tržištu, biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom.

 

- Benzin. New Tipo može da bude opremljen sa GSE T3 od 1 litra sa 100 KS. Novi trocilindrični motor isporučuje vrhunski obrtni momenat od čak 190 Nm pri samo 1.500 rpm, umesto 4.500 rpm trenutnog benzinca od 1.4 litara sa 95 KS koji je dostizao samo 127 Nm. GSE T3 motor od 1 litra deo je FireFly Turbo porodice motora, kao najnovija verzija, za najbolje performanse, uparena s ozbiljno nižom potrošnjom goriva i emisijama. Maksimalna snaga je 100 KS. Novi motor obezbeđuje zadovoljstvo pri vožnji i nudi optimalan start zahvaljujući posebno pogodnoj krivi obrtnog momenta čak i pri niskom broju rpm, i takođe je komforniji, zahvaljujući tome što je izvanredno tih. CO2 emisije smanjene su čak na 121 g/km (WLTP). Konačno, prenosni sistem je kalibrisan tako da obezbedi najveći odgovor u uslovima gradskog saobraćaja i najbolji mogući komfor na autoputu, zaustavljajući obrtaje motora na 3.200 obrtaja pri brzini krstarenja od 130 km/h.

 

- Dizel motori. Multijet dizel motori u skladu sa standardom Euro 6D Final imaju dve varijante: od 95 i od 130 KS (prethodno 120 KS), sa značajnim unapređenjem u performansama i vrednostima CO2, od 110 g/km za dizel porodicu (WLTP). Multijet od 1.6 litara sa 130 KS je takođe idealan motor za komercijalne vozne parkove, što je strateško polje  za C segment samim tim i za Tipo.

 

25_Tipo Life.jpg

 

D-Fence paket u izradi kompanije Mopar

Na zahtev, sve više ekološka New Tipo gama može biti opremljena i D-Fence paketom u izradi brenda Mopar, koji se sastoji od tri uređaja: filtera koji sprečava nečistoću da uđe os spolja u automobil, blokira partikulate i praktično 100% alergena, i smanjuje stopu formiranja buđi i bakterije za 98%; prečišćivača vazduha unutar kabine, koji filtrira mikro-čestice kao što su polen ili bakterije; i UV lampe koja čisti sve kontaktne površine u automobilu: vozač, menjač i sedišta.

 

01_Tipo_Cross.jpg

 

Tipo, priča o uspehu

Fiat Tipo se ponovo pojavio 2016. godine; od tada, porodica Tipo je porasla i pored sedan verzije, tu su i 5-vratna i Station Wagon verzija, kojima se sad pridružila i Tipo Cross karoserija. Od svoje pojave, Tipo je odmah postao jedan od najomiljenijih modela u svom segmentu u Italiji i širom Evrope, gde je doprineo rezultatima brenda FIAT sa više od 70% prodaje na tržištima izvan Italije. Od kada se pojavio prodato je ukupno 670.000 automobila, postigavši najveći udeo van Italije u 2019.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krivo mi što ne snimih danas na semaforu stojim pored novog Tipa hečbeka, ono nije normalno koliko je dimio ulje na auspuh! Em dimi em smrdi na sagorelo. Bukvalno nas podavio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, knezevic76 said:

Ok, ako benzinac ima regeneraciju, to nisam znao.

O, da

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39223-partikularni-filter-dpf-gpf/&do=findComment&comment=1572100

https://www.whichcar.com.au/news/what-is-a-petrol-particulate-filter-and-how-does-it-work

 

Mada svi automatski pomislimo na dizela kad se pomene smrad i purnjanje, pa tako i u ovom slučaju

 

 

Edited by neshaoct
dodao i link sa Foruma jer je sadržaj na srpskom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kapiram al ako je ono regeneracija, onda jbš ekologiju.
Meni ono baš liči na neki problem, a nije da nemam dpf na autu i onako purnjanje još nisam video.
Al ako kažete da je regeneracija, onda neka bude

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/30/2020 at 11:02 PM, knezevic76 said:
Al ako kažete da je regeneracija, onda neka bude


Ne kažem, nego mi to prvo palo na pamet misleći da je dizel u pitanju


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad ste me zbunili. Kakva regeneracija na trenutno korišćenoj benzinskoj liniji motora na Tipu?  Ja posle  40K kilometara to nisam video?

Što se tiče restajla, mene je prednji deo totalno razočarao. To su i jedine promene koje su veće na njemu što se tiče eksterijera.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam imao priliku da vidim uzivo regeneraciju na Toyoti RAV4, na autoputu, bukvalno smo morali da usporimo koliko je to dimcine bilo, nismo videli gde idemo. I to veoma je neobicno radila. Vozili smo konstantno oko ~140 km/h po satu, ja sam bio iza nje nekih ~50m, i samo odjednom krene da purnja kao lokomotiva, i onda nakon 10-15 sekundi purnjanja - samo prestane. Zatim za nekih minut-dva, opet ista prica, purnja 10-15 sekunde kao pobesnela, i samo prestane. A sve vreme ide konstantnom brzinom. Taj ciklus se ponovio jedno 5-6 puta sigurno, i onda mi je vec prekipelo, pa sam pretekao :D

 

edit: Pretpostavljam da je regeneracija jer ne vidim kako moze da dimi tako na momente, a da pri tom vozi konstantnom brzinom. Ako trosi na karikama/ventilima, dimila bi konstantno, bar je to moj neki rezon, mozda gresim... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videla Tojka belu Alfu pa resila da ti za***re tek opran auto :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.passioneautoitaliane.com/2020/11/nuova-fiat-tipo-5p-2021-da-13900.html?m=1

 

Od 13900 eura u Ita. To i nije tako loše jer su auta na zapadu skuplja. Na našim tržištima koja srecom ne gledaju CO2 gluposti vjerujem da ce biti od 11500 e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bar ce imati niskolitrazni turbak, podnosljiviji za bilo sta u odnosu na 1.4 atmo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Elra said:

https://www.passioneautoitaliane.com/2020/11/nuova-fiat-tipo-5p-2021-da-13900.html?m=1

 

Od 13900 eura u Ita. To i nije tako loše jer su auta na zapadu skuplja. Na našim tržištima koja srecom ne gledaju CO2 gluposti vjerujem da ce biti od 11500 e

Mislim da je cena od 11.500 preoptimistična.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

Nešto mislim da će cifra biti oko 13 soma za osnovnu verziju. Realno gledano, običan Tipo je košta oko 11+ hiljada u limo verziji sa klot opremom, jedino Street i neki paketi kao promo ponuda su koštale mizerno više ali opet je motor bio isti. Na to dodamo NOV NOV model i novi turbo motor male zapremine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja to mislim.Neka klot varijanta očekujem da će biti blizu 13k

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...