Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

@Jim9

 

Klik OVDE@FLCS

 

=====

 

U slučaju da dođe do problema sa vašim Fiat vozilom zbog greške u materijalu ili u proizvodnji tokom perioda važenja ove Garancije: pozovite Pomoć FIAT ako vam je potrebna Pomoć na putu. Centar za poslovanje pruža informacije i pomoć 24 časa dnevno;

Ukoliko je vaše vozilo u voznom stanju, možete ga dovesti u radionicu kod Dilera za Fiat kod koga ste kupili vozilo, ili kod Dilera za Fiat koji vas inače opslužuje, ili kod bilo kog drugog Dilera za Fiat u Srbiji ili u inostranstvu; Diler/Radionica za Fiat će vam vratiti popravljeno vozilo u savršenom stanju potpuno besplatno za one intervencije koje obuhvata garancija; Ne zaboravite da uvek pokažete Potvrdu garancije koja se nalazi u prilogu ovog dokumenta Dileru za Fiat koji vam pruža pomoć:

Diler za Fiat će vam pružiti besplatnu pomoć u skladu sa dogovorenim procedurama.

 

Sve operacije koje obuhvata garancija su dostupne pod istim uslovima kod svih Dilera za Fiat. U zemljama u kojima ne postoji Servisna mreža Fiata, kupac treba da pribavi dokumentaciju kojom se potvrđuje izvršeni posao, a po povratku u svoju zemlju da istu dostavi Dileru za Fiat kod koga je kupio vozilo, koji zatim rešava pitanje.

 

Usluge pomoći na putu Fiat su korisniku garantovane 24 sata dnevno, svim danima, tokom cele godine. Korisnik kome je potrebna usluga predviđena servisom treba da pozove univerzalni besplatni broj 0800 342800 koji je dostupan besplatno iz cele Srbije i odabere opciju 1 – Pomoć na putu.

Da bi servis bio dostupan i iz inostranstva, potrebno je da Korisnik odabere opciju 4 ''internacionalni servis'' koja mu omogućuje da odabere jezik. Ukoliko postoje poteškoće i nije moguće dobiti Univerzalni besplatni broj, servis je Korisniku dostupan iz Srbije i inostranstva na broj +381 34 356010

 

Servis je važeći u sledećim zemljama: Albanija, Andora, Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Crna Gora, Češka Republika, Danska (kontinentalni deo), Egipat, Estonija, Farska ostrva, Finska, Francuska, Gibraltar, Grčka, Holandija, Hrvatska, Irska, Island, Italija, Izrael, Jordan, Kipar, Kraljevina Monako, Letonija, Libija, Lihtenštajn, Litvanija, Luksemburg, Mađarska, Makedonija, Malta, Maroko, Moldavija, Nemačka, Norveška, Poljska, Portugalija (uključujući ostrva Azore i Madeira), Republika San Marino, Rumunija, Rusija (evropski deo), Severna Irska, Slovačka, Slovenija, Srbija, Španija (kontinentalna, kao i mediteranska ostrva, Seuta i Meleila), Švajcarska, Švedska, Tunis, Turska, Ukrajina, Vatikan, Velika Britanija i kanal la Manš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako generalno ne volim vozila sa povisenim klirensom, Tipo Cross mi deluje da moze sasvim solidno da izgleda na kraju. Sam model je u startu bio prilicno nezgrapan za jedan evropski Compact, tako da ovo moze da bude pun pogodak. Malo povisen klirens, plasticni dodaci oko tockova, pragovi, zastita napred, krovni nosaci i to na stari oblik karoserije moze da bude bas skladna celina za taj tip vozila. Uz ono gde je bio najtanji, tj. ponuda motora, bolji i moderniji enterijer, izmenjena prednja maska - deluje da mozda moze da bude lep pokusaj, sa solidnom prodajom.

Kao sto je npr. Dacia uradila sa Stepway verzijom Sandera, doduse u segmentu ispod. Koji je sve prodavaniji u Evropi, rezultati konstantno rastu iz godine u godinu. Zadnje dve je bio na preko 200.000 komada, prosle godine preko 223.000. Sto je npr. (cisto poredjenja radi) skoro tri puta vise nego Tipo. Cak je, cini mi se u par meseci, bio 4. najprodavaniji model od svega sto se nudi u Evropi :blink: . U toj klasi, iznad Sandera prodajom primetnije odskacu samo Clio i delimicno Polo (rame uz rame je sa Fiestom, 208, Corsom, a bolji od mnogo zvucnijih imena), sto je sjajan uspeh.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Ivan said:

Kao sto je npr. Dacia uradila sa Stepway verzijom Sandera, doduse u segmentu ispod. Koji je sve prodavaniji u Evropi, rezultati konstantno rastu iz godine u godinu. Zadnje dve je bio na preko 200.000 komada, prosle godine preko 223.000. Sto je npr. (cisto poredjenja radi) skoro tri puta vise nego Tipo.

Ne treba robovati prodajnoj statistici, jer fabrike postoje da bi zaradile pare, a ne da bi samo proizvodile. Treba gledati, ali ne treba samo to gledati. Dacia ima mnogo manju zaradu na tih 200k Sandera nego što Fiat uzme npr. na isto 200k komada Fiata 500...iako je to čak A segment. Isto kao i sa Tipom.

 

Pominješ odmah u sledećoj rečenici kako je odskakao Renault sa Cliom...a, eno ga Renault (onaj sa ponudom u A, B, C, D, SUV modelima izvedenih od njih i MPV modelima) sad otpušta 15.000 ljudi, zatvara neke svoje fabrike, dok jedan deo budućeg razvoja prebacuje na ''partnere iz Alijanse'' jer više nema para da to sve sam razvija. Najbolji primer kako im nisu od pomoći velike prodajne cifre Clia, Captura i ostalih...pa se sada bore da spasu fabriku jer i ono malo zarade (zahvaljujući takvoj politici ponude modela) im nestade.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Ja sam na nekim forumima, možda i ovdje, jako davno upozoravao da Renault previše siluje prodajne rezultate i da im je margina profita ispod razine FCA. A to je bilo još negdje 2015. ili 2016. kada su u FCA stajali čak dosta lošije nego sad pred korona krizu. Mislim da sam to čak pisao na auto.blog.rs gdje je sudjelovao i @moron. Neki su me tada tamo ismijavali. 

 

Uvijek je bolje prodati manje, a kvalitetno, nego li forsirati samo prodajne brojke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svemu se slazem, normalno da ce razliciti modeli (pogotovo lifestyle, kakav je moj omiljeni 500) donositi razlicitu dobit.

Poenta mog posta je bila da mi deluje da Fiat moze vrlo dobro da ubode sa ovakvom modifikacijom Tipa, samo da se to na kraju odradi kako treba i prilagodi i evropskom kupcu. Ocigledna je neverovatna pomama za takvim vozilima vec duze vreme, a trebali su to jos odavno da iskoriste. Cak i meni koji ne volim crossovere deluje interesantno na papiru.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, N.N. said:

Uvijek je bolje prodati manje, a kvalitetno, nego li forsirati samo prodajne brojke.

...slažem se, i dopunio bih da je tako sve dok su te prodajne brojke iznad tržišno isplativog minimuma za konkretan model.

A, taj minimum nije isti za svaki model, nego zavisi od troškova (razvoj/proizvodnja/marketing). Hoću da kažem, ne smeju te brojke da padnu ispod svake mere jer onda džabe i ako zaradiš 10k evra na autu sa prodajnom cenom od 20k evra jer ih je premalo prodatih... :) ali ne znači automatski ni da si uspešan ako prodaš 200k nečega ako ti je zarada na tome mizerna...jer jednom kada više te masovnosti prodaje nema (uticaj konkurencije ili npr. korone)...nema ni tebe jer si i živeo samo na bazi te ''naduvane'' prodaje.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Mislim da nažalost i nije neka pomama za takvim vozilima iako će ovo biti po upotrebljivosti i iznad kakvog T-Roca. 

 

Nisam vidio da si razne Active, Allroad i slične verzije polučile uspjeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

Da, sećam se da si o tome davno pisao na Auto Blogu ( gde sam i ja dugo "boravio" ).

I sve je na kraju bilo kako si i naveo.

Od mene za Tebe duboki naklon. Uvek. Pa i onda kada se sa Tobom nisam složio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova tema (kao i ceo podforum), namenjen je za opstu pricu o samim modelima - projektima, nastanku, razvoju, generalnu pricu o modelu, kacenju vesti, klipova, fotki, buducem razvoju i izmenama, itd.

Molba da od nje ne pravimo "svastaru" u kojoj cemo pitati sve sto nas zanima (kao i u slucaju osiguranja, par postova iznad). Konkretno za tehnicka pitanja i probleme postoji poseban podforum, gde se slobodno uvek moze postaviti pitanje ili otvoriti nova tema (ako takva vec ne postoji): https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/18-tehnička-pitanja/

@Jim9

Pitanje je trenutno prebaceno u temu o iskustvima sa Tipom i njegovoj kupovini (a ako se prica dalje razvije, izdvojicemo po potrebi u poseban topic u tehnickom delu): https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/73964-fiat-novi-tipo-mišljenje-iskustva-saveti/&do=findComment&comment=1554052

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/30/2020 at 4:34 PM, neshaoct said:

koji će odgovoriti na modele kao što su Ford Focus Active i Kia XCeed.

Ne razumem nešto ... Ford Focus i verzija Active imaju istu formu karoserije, ista je "limarija". Razlika je u klirensu (3 cm), paketiranju (čak je i siromašniji serijski u odnosu na npr. Titanium i Titanium Business, jer Active ima manuelnu klimu), izgledu nekih elemenata eksterijera ( malo drugačiji branik, drugačije maglenke, one plastične "obrve" ... ). Ali, generalno, Focus karavan i Focus karavan Active, skoro ista stvar.

 

Sa druge strane, Kia XCeed formom nema bilo kakve blage veze ni sa Ceed HB, ni sa Ceed SW. To vozilo je samo iz marketinših razloga u svom nazivu zadržalo i "Ceed", uz dodavanje onoga prefiksa "X". 

 

E, sada, pošto su XCeed i Focus Active dva potpno različita pristupa temi većeg klirensa (ista forma i različita forma, u odnosu na vozilo sa kojim imaju slično ime), kojoj od te dve različite filozofije će da liči Tipo Cross? Jednoj ili drugoj?

Ideji "iste limarije" ili "različite limarije" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudeci po tome koliko se Zabari trude zadnjih godina u Evropi i s obzirom na koncept vozila i ono sto smo do sada saznali - ubedjen sam ovo prvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa.... Jel planiraju neki restyle ili FL ili nazovikakogod za station wagon verziju? :wub:

Ovaj motor 1.3 100ks atmo je nov fiatov motor? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ha, GSE...

 


 

Edited by neshaoct
edit zbog splitovanja u druge teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasno razmisljam sa dizla da predjem na TB citajuci o kosacicama... Ni za km/god koliko prelazim ovaj dizlo nije isplativ (<8K) ako budu te nove kosilice sa pristojnim rezervoarom prisutne u SW varijanti... Milina. Tjet sada u tipu kao od zlata da prave, a dizlo od dijamanta pa kosta boga oca u odnosu na benz. 

Jos neki sportak da ufuraju.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno su izbaceni rezultati za maj i jun, Evropa je u pitanju:

 

Untitled22.thumb.png.92750881735ff4a113395526968797d9.png Untitled23.thumb.png.0e8c78bafb3fe7c481ec56980cb36e10.png

 

Tako da mozemo polako da sumiramo Corona H1 za 2020. u Compact klasi. Tipo je zavrsio sa 24.305 komada, pad od -49% u odnosu na H1 2109.

Ceo Compact segment je u padu za tacno 40%, u poredjenju sa kompletnim evropskim trzistem koje je na -38%.

U tabeli ispod su (ne znam iz kog razloga) spojili Compact i Premium Compact modele. Ako gledamo samo klasicni "narodni" Compact, Tipo je zglajznuo za jednu poziciju, na 11. mesto, a za sitno ga je vec pretekao identicni low-budget konkurent u vidu Skode Scale. Udeo u prodaji je takodje pao, sa 3.2% na 2.7%. Vrlo blizu Tipa je i Huyndai i30, svi ostali su daleko ispod sa ciframa, pa nisam ni stavljao nastavak tabele. Evo rezultata, Compact klasa, H1 2020:

 

 Untitled24.thumb.png.ec62d002b061627deeb990befc38e866.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eno ga i njen prethodnik Rapid jos uvek na listi Compacta :D . Uspeli su da uvaljaju nepunih 300 komada ove godine.

U najboljoj godini Rapid je uspeo da se dobaci do 77.000 komada, uglavnom se vrteo na 60 i kusur hiljada. Rekoh vec da za Scalu ocekujem rezultate izmedju najbolje prodaje Rapida i Tipa (da je situacija normalna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, ali jos uvek svez model... Jedini u Compact segmentu koji (naravno uz novu Scalu) belezi rast prodaje.

Ne treba zaboraviti ni da u istoj klasi maltene vise ne postoji Auris, a Corolla je i prosle godine imala odlican rezultat od blizu 135.000 komada i bila je u samom vrhu klase. Cini mi se da je u zbiru sa Aurisom cak ulazila u Top 4 Compacta u Evropi.

Ono sto me iznenadjuje je pad Golfa od 44% - kao da se osm'ca (u kombinaciji sa Coronom) jos nije zalaufala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si. Rastu prodaje u prvoj polovini 2020. Corolle "kumuje" to što je njena prodaje prošle godine startovala tek u februaru ili martu ("zagrejala" se tek do polovine godine), a i odlazeći model je još krajem 2018. ( čak i u zbiru corolle i aurisa ) imao očajnu prodaju. I onda poredjenje ta dva perioda daje ovako veliki procentualni rast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigli rezultati i za jul 2020., Tipo je na 5.018 komada. Gledajuci sve modele u ponudi, ukupno je 88. model po prodaji u Evropi u tom mesecu, a sto se Fiata tice iza 500, Pande (oba sa oko 14.000) i 500X (oko 6.000 komada).

Za prvih 7 meseci ove godine, ukupno 29.323 Tipo vozila u Evropi: 

 

Untitledt1.thumb.png.7b6aa0bd58bd52fa33931adc162a7c43.png

 

Prethodne sezone Tipo je zavrsavao sa cca 124.000 komada (najuspesnija 2017. godina), 102.000 komada (2018.) i 85.000 prosle godine. U prvoj polovini ove Corona 2020. Tipo je vec bio na -49%, sto je i neki prosek za Compact klasu, koja je bila u padu od tacno -40%.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada saberem rezultate koje ovde stalno kacim - dobije se cifra od oko 370.000 prodatih komada Tipa u Evropi, zakljucno sa pocetkom ove godine. Ako se to oduzme od cifre navedene iznad - znaci da je preko 50% prodaje, tj. oko 400.000 komada prodato na drugim trzistima, najvise Turskoj? Nisam trazio po netu, da li neko zna da li negde mogu da se vide rezultati prodaje Tipa u Turskoj (van Evrope) isto ovako po mesecima, voleo bih da pogledam?

Po ovim brojkama, za Tipo je onda ocigledno najveci plus sklapanje u Tofasu, tj. "domace" tursko trziste, low-budget pristup i to sto sa njim masovno menjaju neunistive :) Albee i Linee na taxiju, kao i sluzbenjake (u sta se uverih i licno u Istanbulu).

Interesantno je da slicnim pristupom pokusava i Skoda sa Scalom (takodje na broj manjoj platformi), ali se i pre Corone vrtela na prosecno samo 5.000-6.000 komada mesecno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...