Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Interesantno. Koliko bese 1.4 T-Jet bio skuplji od ekvivalentnog 1.4 atmosferca? Ne mogu da se setim da li 1000 ili 1500e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpogodniji motor za prosječnog korisnika 1.6 Multijet sa par praktičnih sitnica (grijana sjedišta, metalik boja, zadnji parking senzori, automatska klima...) izadje na 19400 eura u City Life paketu.

 

https://ziadosti.citroen.sk/cenniky/c4 

Odgovarajući C4 je cca 20000 eura.

 

https://cdn.group.renault.com/ren/sk/pdf/pricelists/new-megane-price.pdf

Megane 19600 eura

 

https://www.hyundai.sk/files/download/model/i30-2020/cennik-hyundai-novy-i30-hatchback-2021-1.pdf

i30 je 18500 eura

 

Definitivno sa ovim cijenama nemaju šta da traže. Cijena 1.6 Multijeta sa navedenim doplatama mora biti maksimum 17800  do 18000 eura.

1 hour ago, horvat said:

Interesantno. Koliko bese 1.4 T-Jet bio skuplji od ekvivalentnog 1.4 atmosferca? Ne mogu da se setim da li 1000 ili 1500e...

U BiH je 1.4 TJet skuplji 2000 eura od 1.4 Fire.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruku na srce, 1.6 multijet je bolji agregat i od korejskog crdi i od renoovog 1.5 dci. I to ne pricam o razlici 15ks na papiru nego i ovako, u praksi. E sad, HDI je vec u rangu, ali opet, zbog nedostatka manuelnog menjaca uz 130 ks verziju, ispada malo nefer poredjenje, jer poredimo 110 ks sa 130 ks :) 

 

Taj cenovni segment je svakako nategnut, niko tu ne moze nista drasticno vise da pruzi od ostalih, a za isto para. Sve se svodi na pazljivo trzisno analiziranje i pozicioniranje u te sitne, specificne nise. 

 

Konkretno, deluje mi da se kod Fiata dobije malo manje 'enterijera' (ne u centimetrima, nego u kvalitetu), a malo vise 'motora'... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

C4 je novi proizvod na novoj platformi i koji se pravi u Francuskoj. 

 

Tipo je na platformi iz 2006 g, modifikovanoj, pravi se u Turskoj (plata radnika moze biti maksimalno 350 eura), vjerovatno sa starim tehnologijama varenja, lijepljenja, farbanja, cijena turskih plastika, kablova je blago receno jeftina u poredjenju sa evropskim proizvodima. 

Stoga, cijena Tipo je morala ostati na nivou prije redizajna. Govoreci za meni interesantnu motorizaciju (u ovom momentu daleko od mojih mogucnosti i za Tipa polovnjaka) 1.6 Mjet sa rucnim mjenjacem bar 1000 eura nize od akcijske cijene sa prethodnog linka. 

 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

c4 kao budget auto nudi nov ozbiljan automatik od 8 brzina, a takodje najslabiji motor je moderan 100ks turbo, a i dizel nasjslabiji im je novi 1.5hdi koji ne samo sto ima vise snage i obrtnog, tise radi, nego i manje trosi od 1.3 mjet.

 

Nekada je najveca prednost fiata bila ponuda motora, sto su  nudili jace motore za isto ili manje para, makar sam ih ja tako video, a danas im je to maltene najveca slabost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Elra said:

C4 je novi proizvod na novoj platformi...

Jeste na novoj, ali za broj manjoj. Tu je isto kao kod Tipa uzeta za broj manja platforma (na kojoj je novi 208), i onda prilagođavana za novi C4.

Možda se u tom smislu misli da je budget...

 

Citroen C4 je suštinski C-SUV, nije klasični hatchback.

Oni su ga mogli praviti ili na platformi koju PSA koristi za novi Peugeot 208 (koju onda moraju da adaptiraju za veći auto), ili na od starta većoj ali i starijoj EMP2 platformi na kojoj se prave C5 Aircross i C4 Space Tourer. Ta manja platforma e-CMP je potpuno spremna za struju (novi e-208 je na njoj), dok ona veća i starija EMP2 nije spremna da podrži samo struju, već jedino klasičan pogon i hibride. Zbog želje da ponude C4 koji će moći da ide samo na struju iz PSA su odlučili da novi C4 bude na adaptiranoj manjoj platformi (na kojoj se pravi 208) jer tako mogu odmah da imaju njegovu verziju samo na struju.

 

Međutim, to im je bilo iznuđeno rešenje. Znamo da je iznuđeno jer sledeći C-SUV iz PSA grupacije (Peugeot 3008) neće biti na toj istoj platformi na kojoj je novi C4.

Biće na novoj:

 

Media_eVMP.jpg

 

eVMP je za pogon samo napred ili na svim točkovima, podržava jačinu pogona do 250 kW, može da primi baterije veličine od 60 kWh do 100 kWh što će omogućiti da modeli na njoj imaju autonomiju od 400 do 650 kilometara. Nameravaju prvi put da je koriste 2023. godine.

Kad uporediš performanse novog potpuno električnog C4 - ima bateriju od 50 kWh, snagu od 100 kW (136 konja), autonomiju od maksimalno 350 kilometara - sa gore navedenim performansama koje će omogućavati nova PSA platforma za 3008, mislim da je lako uvideti na kojoj platformi će PSA ubuduće praviti i svoje C/C-SUV modele. Ta nova eVMP će ustvari preuzeti gomilu rešenja sa postojeće velike EMP2, lakše će zato biti primeniti je u fabrikama koje i sada rade na EMP2.

Link ka sajtu

 

C4 će ostati usamljen na takvoj modifikovanoj platformi od 208-ce, jer će 3008 već ići na potpuno novoj, od starta odgovarajućoj za taj segment.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Untitled5ffc0227bc222def.jpg

 

Da li je ovako fabrički ili ga je Turčin sklopio kako samo on zna?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Drasko bgd said:

Ovaj 1.4 u turskoj kosta preko 16000e.a cross 1.0 preko 21000e, lepo je poskupelo.Koliko ce biti kod nas?

To je za Tursku normalno. Golf kosta od 26000 e pa gore jer su porezi ogromni.

Kod nas 1.0 TB 1500e vise od 1.4 Fire od prije facelifta. A mozda za nas (van EU) bude u ponudi i 1.4 Fire motor pa to bude do 500e vise u odnosu na stari model. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaceni su rezultati za decembar, tj. kompletirana Covid 2020. godina.

Prodaja Tipa u Evropi u decembru je bila 5.547 komada, a ukupno je prosle godine prodato 53.452 komada:

 

Untitled88.thumb.png.2f78a7d52cd11e2c4212bd17f40794c6.png Untitled88a.thumb.png.2b5db25a39c944a7b59373d60dcf2b00.png

 

Dodacu kasnije i statistiku, da uporedimo kako se na kraju godine pozicionirao u odnosu na konkurenciju u klasi.

Pre 3 meseca, na Q3 2020 preseku, Tipo je zglajznuo na 11. mesto u Compact klasi, sa oko 38.500 jedinica. Odmah iznad na 10. mestu je bila Skoda Scala sa 1000 jedinica vise, a odmah ispod Huyndai i30 sa 37.500 jedinica. Ostali u klasi su brojno poprilicno ispod ili poprilicno iznad ovog trojca.

Tipo je tada pre 3 meseca imao pad od -41% u odnosu na Q3 2019. Procentualno losiji su bili Megane sa -46% i Astra sa -53%.

Videcemo ova poredjenja i za kompletnu 2020. godinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja vidim mogu se polako pripremati da da zatvore sve fabrike u Evropi. Bruka i sramota!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/31/2021 at 8:39 PM, Ivan said:

Dodacu kasnije i statistiku, da uporedimo kako se na kraju godine pozicionirao u odnosu na konkurenciju u klasi.

Stize detaljna statistika i za celu Compact klasu, za 2020. godinu, za Evropu.

Kao sto rekoh iznad (a dobro sam sabirao :)) - Tipisa je 2020. zavrsio sa  53.452 primerka prodata u Evropi. U Corona godini, to je pad od -37% u odnosu na prethodnu 2019. I bez toga, evidentno bi se nastavio maltene linearan pad prodaje modela, od cca -20.000 komada svake godine (124k, 102k, 85k, 53k). Tako da ce restyle u vidu Tipa MY21 biti preko potrebno osvezenje.

Sto se tice poredjenja sa ostalim konkurentima iz narodne Compact klase, uspeo je da zadrzi 11. mesto. U borbi low-budget modela, interesantno je da je sa Skodom Scala ostvario skoro identican rezultat :) , razlika je samo 300 komada. Skoda je do Q3 2020 drzala to 11. mesto (opet sa malom razlikom od samo 1000 komada), ali je Tipo u poslednjem kvartalu imao nesto bolju prodaju od Scale i "pretrcao" je za tih 300 komada.

Sto se celog Compact segmenta tice - u padu je maltene identicnom kao i cela evropska prodaja, tj -24% i ove godine se dobacio do 2 miliona vozila. Lider klase naravno ostaje Golf sa 285.000 jedinica, pad od -31% i zbog novog modela, ali i izbacivanja elektricnog ID.3 . Koji je, interesantno, vec zabelezio vecu prodaju nego npr. Scala ili Tipo.

Na 2. mestu je sa novim modelom Octavia, koja je za nekih 7.000 jedinica prebacila Focus. U Top 10, jedina u plusu je Corolla (+3%) na 4. mestu. I Leon polako stize do 5. mesta u klasi.

Najveci procentualni pad imala je Astra, -48% i pad na 9. mesto. Kao i Megane, -42% i 7. mesto. 

Ostali ispod Tipa, Scale i i30 (koji su trunku preko 50.000) - od 14. mesta pa nadalje vec imaju prilican zaostatak i na max su 30.000 komada ili losiji. Evo liste prodaje Compact klase, u kojoj u Evropi trenutno evidentno brutalno dominiraju nemacki proizvodjaci:

 

compact.png.a71d1b28617c63bc052c0eb509935921.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astru je unistila ponuda motora, prelazak na 3cil dizela... 

ID3 postavlja temelj za elektricnu kompaktnu klasu i tu ce VW nastaviti da kupi kajmak i nakon Golfa (btw vec je prodavaniji od Tipa). 

Problem Fiata i francuskih proizvodjaca je taj sto su popularni na siromasnim trzistima mediteranske Evrope koja nisu spremna za nove i skupe tehnologije. 

Njemci opet pokrivaju komplet evropska trzista i a narocito bogata trzista Skandinavije, Beneluksa, Austrije, Svajcarske, VB, Njemacke. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pohvale za rješenje prednjih svjetala i maglenki. 

Zaštita poda i obloge blatobrana.

Iako je mjenjač sa 5 brzina odlično pomaže malom motoru kako bi imao adekvatan odziv na gas (130 km/h 500X sa 6 brzina se vrti na 3300 o/min, a Tipo na 3200 o/min)

Motor ima odličan odziv na gas već od 2500 o/min, mada je već od 1800 o/min odziv zadovoljavajući

FSD amortizeri su plus.

 

Zamjeraju otključan rezervoar za gorivo čak i kad je automobil zaključan

 

Sve u svemu, racionalan proizvod sa par modernih elektronskih opcija za pomoć u vožnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op..19 cm klirens, suspleh fino izgleda. Ovo sa rezervoarom je stvarno malo glupavo..

 

Kakvi su mu ovo amorti ? Nije tip kao što Delta ima ? (oni skupi ko otrov) ?

 

Auto veoma lepo izgleda i rado bi posedovao jedan..jest da ne volim kosilice (3T turbo, ispod 100ks) ali možda bi se i predomislio....

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, ISV_01 said:

Kakvi su mu ovo amorti ? Nije tip kao što Delta ima ? (oni skupi ko otrov) ?

Nisu adaptivni. FSD su vec 'stara stvar', skracenica od "Frequency Selective Damping", mislim da ih je imao i prefacelift Tipo... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, horvat said:

Nisu adaptivni. FSD su vec 'stara stvar', skracenica od "Frequency Selective Damping", mislim da ih je imao i prefacelift Tipo

Tako je, tu su odavno na Tipu. U pitanju je Koni FSD tehnologija, Cofap proizvedeni u Poljskoj, a sve naravno pod Mopar znackom.

Iako ne volim povisene klirense, moram da priznam da su ovu Cross verziju Tipa vrlo lepo utegli. Eksterijer dosta atraktivnije izgleda, poprilicno dopadljiv auto sa svim ovim dodacima. Prilicno bolji i "namrgodjen" izgled napred, sa novim DLR sa gornje strane farova, LED svetlima i novim logom. Dodaci na branicima, pragovima, krovni nosaci, kvake i poklopci retrovizora u mat hrom boji. Odlicne nove boje, fine felnice, tamna stakla...

Uz vise elektronskih dzidza bidza, instrument tablu sa velikim displejom koja daleko bolje izgleda od one prethodne sa arhaicnim cajgerima, noviji Infotainment, nove GSE motore, itd... - mislim da je jedino steta sto se jos malo nisu potrudili oko pojedinih delova enterijera. Za moj ukus, to je bio i ostao najtanji deo na Tipu (sedista, obloge vrata, deo table oko menjaca, rucna kocnica).

Ali svakako generalno vrlo lep napredak i injekcija za prodaju. Posto su ove Cross verzije trenutno vrlo popularne, moze da otkine deo kolaca i nekim drugim modelima. Koliko god se neki podsmevali Daciji, najnoviji Stepway odlicno izgleda, na novoj je platformi koju deli sa Cliom. Prodaja Sandera u Evropi je godinama odlicna, npr. trostruko veca nego Tipo, a dobar deo tu cini upravo Stepway. Cini mi se da bi Tipo mogao da sa ovim Cross modelom postigne nesto slicno. Zivo me zanima sa kojom ce cenom startovati u Srbiji. Za mene vrlo lepa evolucija od monotnog Aegea sedana do ove prilicno dopadljive Cross verzije.

8 hours ago, ISV_01 said:

jest da ne volim kosilice (3T turbo, ispod 100ks) ali možda bi se i predomislio....

Zamisli naseg prosecnog kupca (ili kupca polovnjaka za par godina) kada na ulaznoj varijanti motorizacije bude video turbo i tanananana... MultiAir :lol: , tj. elektro-hidraulicni sistem razvoda koji je u najnovijim Fiatovim GSE motorima (FireFly) stigao vec do svoje 3. generacije:

 

m.thumb.png.746a2b03c2c781a194af4b6c73fc37a1.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, ja se prikljucio forumu jer sam bas bio zagrejan za novi Fiat Tipo Cross...
Smaram vec neko vreme ove dilere Fiat-a, ali niko nista ne zna...

 

Medjutim, danas sam nasao cenovnik u Makedoniji, zvanican Fiatov...

 

Cenovnik-FIAT-Tipo-HB-SW-Cross-24.02.2021-1.pdf

 

Ja ne znam ko ce to da kupi za bar 19.000eur...

 

Jeste, puno opreme je ubaceno, ali mislim da je ovo preterivanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renegade za 16.000 je u izuzetno siromasnoj opremi.. mislim da nema ni prednje maglenke, a ne nesto vise...

 

Gledao sad Fiat.hu i tamo je cross 1.0 redovna cena 6.900.000 forinti, a na popustu 6.200.000, sto je isti popust od 2000 eur kao i u MKD.

 

Medjutim, ta cena na popustu je 17.000eur ( 1eur = 363 forinti), sto je vec malo bolje...

jos ako bi cena isla malo dole zbog razlike u pdv izmedju HU i SRB, to vec ne bi bilo lose uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma koliko bio nekima ružan, ja bih sada najradije 500L cross, jeste da je monovolumen, da im pada prodaja, ali je najpraktičniji, i sa oko 16cm klirensa, ako ne grešim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...