Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Posted (edited)

Realno, gledajući opremu Cross, za mene lično bi trebalo samo grejanje sedišta i utičnica u gepeku (cirka 230e), lepo su ga nakrcali opremom. Za razliku od 300E (akcijska) između City Cross i Cross verzije stvarno vredi doplatiti (za T3 motorizaciju). A onda krene čip...i opla 120ks. 

 

Ali nepojmljiva mi je razlika u ceni između 1,3 mjet agregata u Cross i City cross opremi..ono...šta koji K....1,500 eur.... Bilo bi lepo da cene budu bar jedno 7-10% niže ako ne i više. Glupo je porediti, ali nova Dacia Stepway napucana sa opremom do krajnje granice izađe oko 14.000. (osnovna boja i klasični čelični naplatci).

 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, menjac je 6 brzina i odlican je... Bas sam se prijatno iznenadio.
Vozio sam je, i lepo se ponasa, ali ipak mislim da je Fiat auto za nju, veci, ozbiljniji...
ako cross oprema bude kao lounge, bice to dobro...
Ja planiram cross + rez. tocak + paket convinience + orange = 16.950...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta je razlika izmedju cross i city cross? Samo u paketima opreme ili ima i vizuelnih i/ili mehanickih razlika?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, neshtry said:

Renegade sa t3 1.0 sa 120ks i 6 brzina, vlasništvo mog bliskog drugara...
Ide kao zmaj,on prezadovoljan

 

received_263937148516187.jpg
 

Evo šta je Perica Rajković, izmedju ostalog, rekao baš za tu verziju motorizacije u svom testu, uz napomenu da Peki nekada zna biti malo surov, a i mnoog testira i jače automobile, pa mu ta snaga verovatno i nije baš toliko fascinantna kao uobičajenoj većini :). Meni bi bio ok.

 

Elem:

 

"Po startovanju, ovaj mali, ali moderni blok od aluminijuma, potpomognut turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, ne može sakriti svoje poreklo. Sva sreća, kabina je odlično izolovana, tako da se u vožnji više čuju šumovi od strujanja vazduha i buka od kotrljanja točkova. Tu se negde i završavaju kvaliteti vezani za njega, jer uprkos 190 Nm i 120 ks, težina od nekih 1.400 kilograma, uzima svoj danak. Motor je prosto “ugušen” (posebno kada je u vozilu više osoba). Da bi se ostvarile koliko-toliko prihvatljive perfomanse mora se “navlačiti” u obrtaje, što se odmah manifestuje natprosečno visokom potrošnjom. Ni predugi prenosni odnosi ne olakšavaju mu posao, zbog čega se neprestano mora “igrati” pomalo “gumenom” ručicom menjača

No živce sam najviše iskidao prilikom polaska, odziv na gas s lakim zakašnjenjem, komplikuje brzo startovanje. Naime, često mora da se “napumpa”, odnosno podigne na barem 2.000 obrtaja, uz obilatu upotrebu kvačila. Jednom kada se savladana tehnika polaska, sledeći cilj je spustiti gradsku potrošnju ispod 15 litara. Izvodljivo, ali zaista treba imati “pero lako” stopalo na gasu i sreću da se uhvati “zeleni talas”. U tom slučaju računajte na nekih 11-12 litara, manje od toga je misaona imenica!

Na otvorenom putu motor je znatno ekonomičniji (bez sportskih ambicija zadovoljava se sa 7-7,5 litara), osim toga, do izražaja dolazi veoma dobro ponašanje na putu. Iako možda i nije najagilniji u klasi, Renegade je primerno udoban, uz malo podupravljanja prilikom temperamentne vožnje. Kako se jedno vreme kroz medije provlačila priča o odizanju zadnjih točkova pri jakom kočenju, nalazim za shodno da istaknem kako tako nešto nisam zabeležio…

Naše druženje s njim završili smo vikendom u Normandiji, nakon nekih 500 kilometara auto-puta (u oba smera). Bez imalo sumnje, Renegade 1.0 T nije najtalentovaniji SUV za duži put, no ipak je sposoban održavati dobru “krstareću” brzinu od 140-150 km/h. Želim da kažem da u ovakvim okolnostima nije preterano hendikepiran relativno malom snagom agregata, no zauzvrat “popije” 8,5 litara na 100 km. Ukoliko bi trebalo izvesti neki zaključak, moj savet vam je da posegnete za snažnijim 1.3 T ili dizelom blokom. Voženi možete pokloniti recimo ćerki, koja ionako nema pojma šta su to cilindri i čemu služe, važno je da ima jedan fensi “džipćić”! Tako ćete i mirnije spavati, osim što je siguran u svakom pogledu, Renegade 1.0 T ubija želju sa “jurcanjem”, jer kada se baci pogled na putni računar, gde stoji prosečna potrošnja od dobrih 9 litara, dva puta će razmisliti hoće li njime “zapucati” na more, ili će uzeti avion"

Edited by horvat
formatiran tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

500l je slične mase i iste aerodinamike..
Tipo je aerodinamičniji...
Zaključak?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, johnnyb said:

Vozio sam je, i lepo se ponasa, ali ipak mislim da je Fiat auto za nju, veci, ozbiljniji...

Istina, ali opet precenjen. Neću da dižem turbo veš-mašinaru iz Rumunije u nebesa, ali ono je realno dizajnerski preporod u odnosu na Mk2 Stepway, a moram da priznam i u odnosu na Tipa Cross, koji je....pa nije facelift nego dal druga pod kategorija/gama/segment/nazovitekakogod model i trebao bi i iznutra nešto novo ponuditi a ne spoljošteni displej starijeg android telefona već navedenog, sa ofc razlikom u ceni od bezmalo 6K eura. Da li su isti segment zbog dužine ili ne, ne znam, ali oba automobila koriste istu tehnologiju (led, elektro-uređaje za praćenje trake,) i niko me neće ubediti da je zbog razlike u daljini Kina-Italija tj Kina - Rumunija razlika u poštarini istih komponenti te zbog toga i toliko velika razlika u ceni :D 

 

Voleo bi videti skorije i cene ostalih modela linije Cross.

 

Ujedno...Precenjen mi je Tipo. Da, izgleda super. Novi Bravo je bio jeftiniji i ujedno pravi C segment. No...tako je kako je. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, ISV_01 said:

Novi Bravo je bio jeftiniji i ujedno pravi C segment.

Ako mislis na polovnjake, jeste :D. Pogledaj od koliko su kretale osnovne verzije, kao i sta je bilo najskuplje. 

Drugo, da li ste stvarno ubedjeni da su ovo prave cene? Znate kako ide prica... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, italiano said:

Bravo je bio skuplji od Golfa, bar u Srbiji!

To ga je i ubilo...

 

8 minutes ago, Ivan said:

Ako mislis na polovnjake, jeste :D. Pogledaj od koliko su kretale osnovne verzije, kao i sta je bilo najskuplje. 

Drugo, da li ste stvarno ubedjeni da su ovo prave cene? Znate kako ide prica... 

Samo potvrđuje priču.  Jeste uvaženi kolega, znamo kako ide priča i da je konačna cena stvar dogovora kao i na pijaci što jeste kada se kupuje na više, ali ono...prvi parametar kada vidim a to je ono najdostupnije svima - internet, realno boli. 

 

Ili ja možda ne kontam...inflacija veća + korona pa je cena takva....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne pricam o dogovoru. Obicno imas javne punu i "promo" cenu, ali i pravu cenu. Da ne pominjem ovde cifre, drugar je pazario nov Lounge 1.6 Multijet sedan po ceni daleko povoljnijoj od te "promo". I to kada je model jos bio u zaletu. Recimo da ga je izasao reda velicine ovog najjeftinijeg benzinca. A slican je na listi sada 23.300 EUR. 

Zamisli prodaju budget Fiata u Srbiji, sa ulaznom motorizacijom, po startnoj ceni od skoro 16 soma :). Jos kada znas sta se ovde maltene iskljucivo prodavalo. 

 

Logicno je da FL bude skuplji, nove tehnologije (a ima ih), novi motori, Cross zamazivanje sada svi naplacuju, moderno je... To kosta, a ja napisah koliko ocekujem da recimo HB FL bude skuplji. 

Ne mislis valjda da (koliko god da gase model), npr. budget Tipo bude skuplji od nove premium Giuliette, sa sve DNA rezimima, MultiLinkom pozadi (umesto "narodne" grede) ? 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam shvatio, ovde svi imaju nekog ko je platio u salonu auto daleko manje nego sto je u cenovniku, a niko da kaze kako i koliko, s naglaskom na kako.

Eto, mene bi zaista zanimalo kako da platim ovaj Cross model recimo bar po ceni starog 1.4 Lounge (13490).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Ivan said:

Ne mislis valjda da (koliko god da gase model), npr. budget Tipo bude skuplji od nove premium Giuliette? 

Istina da bi bilo apsurdno, ali ne i neizvodljivo da je oborena cena nove Giu koja ostaje na lageru ugašenog modela u bogatoj opremi, bude niža dosta od nove. To bi imalo rezona, za svaki model koji se gasi (tkz preostalo vozilo sa lagera) posebno ako je proizvedeno par godina unazad i tu bleji, kao npr Astre J sedani koji i dalje solidno koštaju iako već zamenjeni uveliko (primer i pri tome sedan...bljak). 

 

Jbg, možda ću i saznati kada jednog dana budem kupovao nov auto, njegovu pravu cenu, tj cenu po kojoj sam ga ja platio. Do tada, tako nešto mogu pričati oni koji zaista jesu kupili nov, a ima ih par na forumu.

 

Anyway, da ne offujem zaista, pošto je ovde više akcenat na "prepumpanu cenu u odnosu koju ću možda zaista dobiti u salonu", što se Tipa Cross tiče, zaista mogu da pohvalim da su u samo 2 nivoa opreme dosta toga napucali. I da....opet nema panoramu ili prokleti šiber.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 hours ago, horvat said:

A sta je razlika izmedju cross i city cross? Samo u paketima opreme ili ima i vizuelnih i/ili mehanickih razlika?

Po meni, ima dosta bitne razlike u opremi. Čak i malo čudne.

Ispada da city cross nema, a da cross ima AEBS (novi Sandero Stepway ga ima i bazno).  Pri čemu je AEBS postojao i ranije u serijskoj opremi kod nekih verzija Tipa ( "Forte" ), 500L-a (mislim u Sport i Cross), modela 500 ... A sad odjednom, kao da Tipo City Cross nema, a samo Cross ima ?

Greh je to "nemati" na novom vozilu, iz 2021.

Mada, ne piše ništa bliže tehnički koja je vrsta AEBS-a, neki banalan ( samo preko kamere ) ili npredn ( i preko radara ), kao i da li samo za vozila, ili i za bicikliste i pešake).

Ono što je, pak, za mene pravi dragulj sadržaja aktivne bezbednosne opreme paketa Cross, to je adaptivni tempomat ( ACC ). ACC je "san snova" za vožnju auto putem (ukoliko taj paket ima još neke "sitnice", poput "centriranja vozila u sredinu saobraćajne trake" ).

Eh, taj "detalj" novi Sandero nema ni opciono.

 

 

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh,kada se usporede specifiakcije ubrzanje i max. brzine sa istim motorom, a za različite karoserijske forme. Uz 1,6 MJ Cross ima oko 12 km/h manji Vmax od sedana, a lošije ubrzanje za 0,9 sekundi.

Da li je greška ili u sedanu 1,6MJ i dalje ima 120 ks, a u HB, SW i Crossu 130 ks?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@moron

Pa cim podignes teziste ili povecas otpor vazduha, negativno utices na sve vozne karakteristike. Ne racunajuci moderni trend lakseg ulaska i "preskakanja gradskih prepreka" :) . Cudilo bi me da nema razlike.

Apropo 1.6 kod sedana - vec od par ljudi sam cuo da je taj motor (deklarisan na 120 KS), na valjcima izbacivao skoro 130 KS :) . Tako da me ne bi cudilo da je ovo marketinska zvaka i da su u pitanju "kozmeticke" izmene na njemu.

Takodje, znam da na Cross verziju idu Koni FSD, ne pominju nista za ostale verzije? U fabrickim podacima naravno nista oko toga.

 

1 hour ago, italiano said:

Nema vise 1.4 16v :shock:

Legendarni FIRE odlazi polako u istoriju, od maja prosle godine. U Termoliju je, posle 35 godina proizvodnje i nesto preko 23 miliona primeraka (od 769 do 1368 ccm), proizveden i poslednji 8v.

 

Untitled.thumb.png.6397944aa9d02b5170c8546c72e6de8b.png

 

Zamena sa novom generacijom FireFly je odavno planirana za leto 2020. Ostala izvesna kolicina 1.2 i 1.4, kao i 1.4 16v, koji jos neko vreme mogu da se nadju u Mini klasi (500 i Panda), B-MPV (500L) i Compact (Tipo). Pisali smo da ce Tipo jos neko vreme biti dostupan sa 1.4, za maticno trziste Turske. U skladu sa downsize i modernim trendovima - i Tipo od MY21 ima samo turbo motore u ponudi.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, italiano said:

@moron

Greska je, u brosuri se navodi samo 1.6 130ks

Pa, u brošuri, na str. 22, u specifikacijama, za 1,6MJ imaš duple podatke. Jedne sa 120 ks ( za sedan ) i druge sa 130 ks ( za HB, SW i Cross )

 

1 hour ago, Ivan said:

Apropo 1.6 kod sedana - vec od par ljudi sam cuo da je taj motor (deklarisan na 120 KS), na valjcima izbacivao skoro 130 KS

Više verujem fabričkim specifikacijama, nego podacima očitavanja "valjaka" domaćih tjunera. Ni najmanje nemam dilemu šta mi je tu verodostojno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

U pravu si, mada u naslovu tabele stoji 130ks, takodje u tekstu pored svih verzija gde se pominju motori stoji samo 130ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...