Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Najbitnije je da su dizeli ostali u ponudi. 

Ti mali benzinci su svakako "prevara" od potrošnje, dinamike, trajnosti... 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nema baš problema sa trajnosti. Problem je ako je GDI,  a je. Nema SMPI. Daleko najbolja je kombinaciji SMPI + GDI ali to ima kod jako malog broja i to uglavnom 2.0 turbo ili većih motora. Tko vozi 2.0 turbo benzinca u Europi? FCA to ima samo kod 2.9 i 3.0 V6 90° motora.

 

Iznenadilo me da nema 1.3 sa 130 KS. U praksi se pod većim opterećenjem taj novi 1.3 pokazao dosta štedljiviji od 1.4 MultiAira. Svakako bi se ponuda benzinaca trebala povećati, a čujem da planiraju daljnje izmjere u interijeru ali to početkom 2022. 

 

Najveći je pomak u ADAS-u, novom infotaimentu koji sada ide sve do 10.25", a tu su i digitalni instrumenti od 7" koji sada mogu prikazati punu navigaciju. To već ima kod Fiata 500.

 

Evo raznih ADAS-a:

 

Screenshot_2020-10-27-09-56-47-024_com.android.chrome.thumb.jpg.26e84ab1d207d1cb68b82c32d4d59027.jpg Screenshot_2020-10-27-09-56-56-424_com.android.chrome.thumb.jpg.408d717b657d0d2456860fe9cb967220.jpg Screenshot_2020-10-27-09-57-04-851_com.android.chrome.thumb.jpg.122d6fc0f0cb46f8f3993d97a14eb9a0.jpg Screenshot_2020-10-27-09-57-15-329_com.android.chrome.thumb.jpg.b210291545a2daf8ff4addb2a24ed8d4.jpg 

Screenshot_2020-10-27-09-57-23-145_com.android.chrome.thumb.jpg.1d61915cd05f421d8a3dd2d133ccc302.jpg Screenshot_2020-10-27-09-57-32-110_com.android.chrome.thumb.jpg.efe37ceb18af0db3e6caa921e3e8c88b.jpg Screenshot_2020-10-27-09-57-41-437_com.android.chrome.thumb.jpg.6f72c8b4d5f2ac93baa4a643f967603c.jpg Screenshot_2020-10-27-09-57-49-837_com.android.chrome.thumb.jpg.ec2c0d767adc0a5d907f174b55401f38.jpg 

Screenshot_2020-10-27-09-58-05-917_com.android.chrome.thumb.jpg.5ba9867518d410fff287405a3828b762.jpg Screenshot_2020-10-27-09-58-14-054_com.android.chrome.thumb.jpg.82e0261adf2eae4291f005bde44bc7bf.jpg Screenshot_2020-10-27-09-58-29-054_com.android.chrome.thumb.jpg.6738fa4e1c1ef2504abc944a75cb0d12.jpg Screenshot_2020-10-27-09-58-35-351_com.android.chrome.thumb.jpg.7ea9f0134b062ae3226cb6da6da65711.jpg

 

Kako je to kod Fiata 500:

 

Screenshot_2020-10-25-01-15-33-437_com.google.android.youtube.thumb.jpg.18227406ec602634c3ea9a2c3750006b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

24 minutes ago, Elra said:

od potrošnje, dinamike, trajnosti... 

Ni ja ne volim trocilindrase, ove kubikaze ispod 1 litra, gasenje cilindara u voznji i sl...

Za dinamiku se nikako ne slazem, ako gledamo nesto iole odgovarajuce snage za klasu. Pa i obrtnim momentom vec u prosloj generaciji su noviji benzinci parirali dizelasima starijih generacija. FireFly vec ide do 285 Njutna... Upravo me je motor koji imam prvenstveno kupio dinamikom i dozivljajem u voznji - snage ima maltene kroz pun raspon obrtaja, vuce ubedljivo vec od 1800 rpm pa do 6.500 rpm, max snaga je vec na 5000 rpm... Citaj - mozes da ga vozis i kao dizela i kao klasicnog turbo-benzinca, kako si vec raspolozen taj dan.

Sto se potrosnje tice - tu benzinci i dalje puno zavise od stila voznje. Sto volim da kazem - kod dizela je izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje :) mnogo manja razlika u potrosnji. Sve ovo pricam iz ugla nekog ko je deceniju i po vozio uglavnom CR dizele, a sutra bih bez ikakvih problema i predrasuda kupio bilo koji.

11 minutes ago, N.N. said:

U praksi se pod većim opterećenjem taj novi 1.3 pokazao dosta štedljiviji od 1.4 MultiAira

Koliko otprilike procentualno? Pisao sam vec da sam ostao prijatno iznenadjen na prvoj duzoj turi pre neku godinu - nas cetvoro u Bravo Sportu, krcat do krova stvarima, BG-Istanbul-BG, przen kroz celu Bugarsku gde je ogranicenje 140 km/h, uz malo svrljanja po Istanbulu - okruglo 6.43l po cepu (1.4 MA 140).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Čini mi se da sam dao usporedbu negdje na forumu, primjer na 500X. Sa tim da treba imati u vidu da je 500X loš aerodinamički, velika čeona površina. Sa tim u vidi povećanjem brzine na autoputu potrošnja rapidno ide na stranu 1.3. Čini mi se da kod jako velikih brzina i preko 20%. Kažem ima negdje na forumu pa da ne pričam na pamet i ne lažem. Usporedba je bio stari 1.3 sa 150 KS prema 1.4 sa 140 KS. U međuvremenu je 1.3 nešto poboljšan.

 

I ovaj novi 1.0 je isto poboljšan. Ima 190 Nm pri samo 1500 o/min ili je 1450 o/min. Svakako jako nisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zasto mislite da koja stotina vise obrtaja pri 130 km/h nuzno rezultuje vecom potrosnjom? 

 

Potrosnja je skup raznih faktora, opterecenja, aerodinamike vozila, otpora kotrljanja pneumatika, optimalnog rezima motora, gde sve zivo ulazi u racunicu, mapa turbokompresora, precnik/hod klipa, itd, itd. 

 

Npr, kada vozim po gradu 50 km/h, manje mi trosi ako sam u trecoj nego u cetvrtoj. A opet, pri 80 km/h, najmanje mi trosi u petoj, manje nego bilo u cetvrtoj, bilo u sestoj. Ne funkcionise to bas tako, nizi obrtaji == manja potrosnja.

 

Generalno, jeste trend zadnjih godina da se motori tako prave da im nizi rezimi zaista i jesu stedljiviji, ali opet, ne mogu se te stvari tek tako zakljuciti... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko nije rekao da je potrošnja goriva u poslednjem stepenu prenosa direktno proporcionalna broju obrtaja motora. Niko ne kaže da će vozilo koje se u finalnom stepenu prenosa na 130 km/h "vrti" na 3.300 rpm, da troši 10% više od onoga vozila koja se vrti na 3.000 rpm. U pravu si, milion je tu stvari u igri.

Ali, na putu bez uspona (ili nizbrdice) vozi ti "pod tempomatom" konstantnom brzinom od npr. 100 km/h (ili 130 km/h) u petom, pa u šestom stepenu prenosa i nema dileme u kom stepenu prenosa će da troši više goriva.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Često mi je trenutna potrošnja na displeju, i pratim kako vozim. Važno je znati i prepoznati opterećenje, veoma često je bolje voziti u npr 4 stepenu, na npr 80kmh, nego u 5om. Primećujem kod drugih vozača da veruju da je potrošnja u 5 stepenu niža, pa stalno voze u 5oj, iako nisu uslovi takvi, već je bolje da prebace u 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mi je lep na oko, izdržaću i malko jaču potrošnju...a računam i na mild hibrid
Drugo, ovaj obrtni moment mu je sasvim dobar naspram fire motora
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, horvat said:

A zasto mislite da koja stotina vise obrtaja pri 130 km/h nuzno rezultuje vecom potrosnjom?

Kada pominjem broj obrtaja, ne mislim samo na potrosnju, vec i na udobnost u voznji, buku... Izmedju 2700 i 3200 rpm se primeti razlika, pogotovo na ovim nasim narodnim automobilima.

Vozio si sigurno neku staru 147-icu sa TS 1.6 benzinkom - imale su suludi prenosni odnos u poslednjem stepenu, dernjale su se na autoputu kao besne :) . Slagacu te, mozda cak finalni prenosni odnos oko 0.97 za 105 verziju... Sto znaci maltene direktan prenos (1:1) i to u najvisoj brzini :blink: .

Na novijim turbo benzincima koji snagom raspolazu na dosta manjim obrtajima i imaju veci torque, direktan prenos bude tu negde najblize 4. brzini, a finalni prenos u 6. im se vrti oko ili nesto iznad 0.7 .

Secam se i koliko god da sam bio prezadovoljan sa starim 8v JTD i Getrag petobrzincem - toliko sam puta i proklinjao sto na magistrali ili AP ne mozes samo da ga spustis u 6. brzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijaaooooo karavan <3 Uf uf, pikiram sada za kasnije... Facelift lepse izgleda, mada mi sad ovaj led vuce od Opela al ajde.. Nema tu bog zna sta da se jos izmisli, mada ni pre-facelift mi nije bio los. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1.6 dizel nikad nije bio jači. 130 KS i 320 Nm na samo 1500 o/min.  Na papiru 9.8 s do 100 km/h i čini mi se 208 km/h Vmax.
Još nisu prešibali Opelov (GM-ov) 1.6 cdti od 136ks po konjaži

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, srdjos said:
4 hours ago, N.N. said:
1.6 dizel nikad nije bio jači. 130 KS i 320 Nm na samo 1500 o/min.  Na papiru 9.8 s do 100 km/h i čini mi se 208 km/h Vmax.

Još nisu prešibali Opelov (GM-ov) 1.6 cdti od 136ks po konjaži

 

Nije ni bitno jer taj je bio baš nasviran za dizel. Maksimalni okretni tek na 2000 o/min. Ovaj ima već na 1500 o/min.

 

To i je problem manjih dizela, moment. Ovaj nema problema sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne postoji više niti jedan, a bome nikad nisu imali jednu turbinu.

 

Čak i sada djelomično vidimo gdje je išao razvoj Opel tj. GM i Renault dizela. Opel je napravio novi 1.5 CDTI. Ne pričam o HDI motoru nego baš o GM razvoju. Ide do 122 KS, a za jače je tu 2.0.

Renault pak ima 1.75 sa jednom turbinom i 150 KS te 2.0 sa 160 KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

Ovaj ima već na 1500 o/min.

To i je problem manjih dizela, moment. Ovaj nema problema sa tim.

I tu uvek ostaje pitanje sta kaze fabrika, a sta se dobije u praksi ;) .

Za prethodni 1.6 MultiJet fabrika je deklarisala 300 Njutna, takodje od 1500 rpm. A svako ko ga je vozio zna da je to "nidje veze" :) , taj motor se vuce dok ne dobaci do cca 2200 rpm. A probao sam ih gomilu, skoro i nove... Postavljali su ljudi i grafikone sa valjaka, torque kriva im je prilicno pomerena udesno. Iako mu to nije ni blizu podrucje optimalnog rada i snage - sa nizih obrtaja se cak i ovaj moj benzinac opusteno nosi sa tim prvim MultiJet 120. A sve sam detaljno proverio i u praksi pre kupovine.

Situaciju su popravili sa sledecom generacijom 1.6, tj. ovaj od 320 Njutna, koji je primetno responzivniji iz bunara.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Koji prethodni? Taj što ga ti spominješ je barem 2 generacije stariji od ovoga što sada ide u Tipa.

Ja se ne sjećam da se nitko žalio na 1.6 120 po Euro 6b normi. Za 1.6 po Euro 6d Temp ne znam i ne mogu reći. Niti sam ga probao niti poznam nekoga da ga ima.

 

@kvaka

Dobar ulov. Ja sam to previdio. Tu mi nije jasno postojanje 2.0 i 1.6 motora iste snage. Moram reći da su te brojke impresivne ako je riječ o jednoj turbini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče snage i nije nešto 100 ks po litri. Danas imaš 2.0 dizele sa jednom turbinom i 200 ks. Torque jeste malo vau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, N.N. said:

Koji prethodni? Taj što ga ti spominješ je barem 2 generacije stariji od ovoga što sada ide u Tipa.

Ja se ne sjećam da se nitko žalio na 1.6 120 po Euro 6b normi. Za 1.6 po Euro 6d Temp ne znam i ne mogu reći. Niti sam ga probao niti poznam nekoga da ga ima.

Pricam o tome da je fabrika deklarisala max torque za stariji 1.6 MultiJet (Bravo/Delta) na 1500 rpm i da to nije imalo veze sa stanjem u praksi. Tj. koliko su lagali, slicno kao i za potrosnju.

Vozio sam i 1.6 (noviji od 320 Njutna) u Tipu sedanu i razlika je primetna. To je opet subjektivno, a sad ne znam ni ja nekoga da ga je terao na valjke, bice i to verovatno ubrzo :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...