Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

Recommended Posts

Kada saberem rezultate koje ovde stalno kacim - dobije se cifra od oko 370.000 prodatih komada Tipa u Evropi, zakljucno sa pocetkom ove godine. Ako se to oduzme od cifre navedene iznad - znaci da je preko 50% prodaje, tj. oko 400.000 komada prodato na drugim trzistima, najvise Turskoj? Nisam trazio po netu, da li neko zna da li negde mogu da se vide rezultati prodaje Tipa u Turskoj (van Evrope) isto ovako po mesecima, voleo bih da pogledam?

Po ovim brojkama, za Tipo je onda ocigledno najveci plus sklapanje u Tofasu, tj. "domace" tursko trziste, low-budget pristup i to sto sa njim masovno menjaju neunistive :) Albee i Linee na taxiju, kao i sluzbenjake (u sta se uverih i licno u Istanbulu).

Interesantno je da slicnim pristupom pokusava i Skoda sa Scalom (takodje na broj manjoj platformi), ali se i pre Corone vrtela na prosecno samo 5.000-6.000 komada mesecno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zainteresovalo me, pa upravo malo razgledam - Aegea (Tipo) sedan je 4 godine uzastopno bio najprodavaniji model u Turskoj.

Dakle, poklapa se sa onim utiskom koji sam i licno doziveo - maltene iskljucivo sedani i maltene iskljucivo dizeli na njihovim ulicama. Verujem da ce jos nekog zanimati - evo par podataka za 2017. i 2018., iz Tofas publikacije.

Produkcija u 2017.: 76.000 sedana i 102.500 HB/SW - ukupno nesto manje od 180.000 jedinica.

Produkcija u 2018.: 56.000 sedana i 92.000 HB/SW - ukupno 148.000 jedinica:

 

Untitledxx.thumb.png.f4f4d43c0c4250136d3a285277a3eaa4.png

 

Sto se prodaje na turskom trzistu tice, kao sto rekoh, dominantno Aegea sedan, desetostruko (i vise) u odnosu na HB/SW koji su uglavnom bili namenjeni za Evropu. Neobicno trziste, jednostavno ta sedan vozila (ili npr. originalno HB, pa sa "nakalemljenim" gepekom) imaju izuzetnu prodju tamo. Ranije su to od Fiata bili Albea, Linea, vidjao sam po Istanbulu dosta Huyndai Elantri, Renaulta Megane sedana, Renault Symbol (Thalia u Evropi) i drugih vozila te koncepcije. Za razliku od Evrope gde su to uglavnom klasicni HB/SW Compacti - tamo se to retko vidja. Evo brojki prodaje za Fiatove modele u Turskoj, za tu 2017. i 2018. (steta sto nema neke statistike i po motorizaciji, cisto da se potvrdi ono sto sam pominjao oko dominacije dizelasa tamo):

 

Untitledzz.thumb.png.f9cb40a35ba6acd8e33c71ce0ba993e0.png

 

Iduce 2019. godine, iako je ukupno tursko trziste zabelezilo pad od oko 20% - Tipo je ostvario rast od 50.8% i prodaju od 55.500 jedinica u Turskoj. Sto ga je 4. godinu za redom, dovelo na prvo mesto po prodaji u toj zemlji. Prvi pratilac je bio Clio sa 29.000, a treci Megane sa 23.000 prodatih jedinica.

A 500.000-ti Tipo, sisao je sa proizvodne trake pre godinu i po, krajem februara 2019. U pitanju je bio HB Sport, sa Mopar dzidzama :) :

 

500000th-fiat-tipo-rolls-off-the-production-line-132636_1.thumb.jpg.bfc5d520f877f7bf6e46dbd9730436a4.jpg

 

I jos jedan interesantan podatak. Zahvaljujuci svemu navedenom iznad - Tipo je sa 70% prodaje van Italije, procentualno 2. Fiatov model po tom pitanju (iza sjajnog i "neunistivog" :)  malog 500).

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Turskoj sva 3 najprodavanija modela se i proizvode tamo. Malo me iznenadio Clio. Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.

 

Turci se od vremena Thalie i Linee ipak okrenuli ozbiljnom vozilima što su Megane i Tipo.

 

Što se tiče dimenzija Tipa tu je identičan Jeep Compassu. Međuosovinski razmak i tag kotača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, to su "domaca" vozila. Pored Fiata i Renaulta, u Turskoj se prave i Huyndai (Elantri takodje mozes videti gomilu), Ford, Toyota...

58 minutes ago, N.N. said:

Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.

Mislim na koncepciju sedana i "klasicnog" gepeka. Po tome su stvarno specificni i to se vuce od ko zna koliko unazad. Pogledaj npr. odnos prodaje Tipo sedana i HB/SW kod njih (desetostruko i vise sedana), o tome pricam.

Naravno da su to sve manje zastarela vozila ili "grdobe" sa nakalemljenim gepekom. Naravno da napreduju i modernizuju se, sve je manje Linea, Albea, Symbola, Logana i slicnih bisera dizajna... Mada nije da ih jos nema po ulicama, kacio sam i svoje fotke ovde u Putopisima, evo bukvalno slike i prilike sta se npr. najcesce vidja u obicnoj taxi floti:

 

010520196538.jpg.7cfe188f4afe9204de71d0fe91e809f6.thumb.jpg.03d33c2dfc6d186fe45f9880acead3df.jpg ece.thumb.jpg.ab52677e4abb61fc29ab68bfc9de69b9.jpg 41622.thumb.jpg.0f8f0cb57d041688826acdd5a9623679.jpg

 

I generalno, na ulicama ima primetno manje klasicnih evropskih HB Compacta. Mada i toga ima dosta vise od koriscenja sirena :D - da kompletan saobracaj funkcionise bez ikakve nervoze, a u onakvom "uredjenom haosu" i gradu sa skoro 10 puta vise stanovnika od BG, iskreno sam ostao bez teksta.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
U Turskoj sva 3 najprodavanija modela se i proizvode tamo. Malo me iznenadio Clio. Inače taj tip vozila nema prođu u Turskoj.
 
Turci se od vremena Thalie i Linee ipak okrenuli ozbiljnom vozilima što su Megane i Tipo.
 
Što se tiče dimenzija Tipa tu je identičan Jeep Compassu. Međuosovinski razmak i tag kotača.
Hvala N.N. to me je i zanimalo

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa varijacija Small LWB platforme je u pitanju, WB je bese 2.636m kod oba (ako se dobro secam po Tipu)...

Ni to ti nije nista, Doblo Maxi na njoj ima jos oko pola metra WB-a :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video...kod mene sada svi prodaju kangue,partnere i sl i menjaju Doblom....lokalni roštiljdžija menjao VW caddy za Doblo Long,ogroman je

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2020 at 2:27 PM, Ivan said:

Pa varijacija Small LWB platforme je u pitanju, WB je bese 2.636m kod oba (ako se dobro secam po Tipu)...

Ni to ti nije nista, Doblo Maxi na njoj ima jos oko pola metra WB-a :D .

 

Ovdje je ključno ono Wide, Small Wide. Mislim da je Doblo još uvijek na Small.

 

Najveći automobil na Small Wide je Fiat Toro. 

 

Inače, vidio sam neke interne dokumente, a tiče se i Dobla. O dijelu sam pisao ovdje: 

 

 

Po tom dokumentu FCA je odobrila i već potrošila dio para za elektrifikaciju LCV vozila što će reći i (novog) Dobla. BEV je u pitanju. Tako da su planovi da Doblo ostane na na FCA, u ovom slučaju Small Wide, platformi još u toku. Ništa još u vezi sa PSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...