Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Posted (edited)

na zalost ima 2 i 3 cilindra u danasnje vreme, iskreno to za mene nisu motori pogotovo sto se nisu ni  proslavili ovi savremeni i veliki sam protivnik ove turbo ere u kombinaciji sa downsize-om, tipa 0.9 i 1.0 motori sa 120 konja i sl.  ali jbg sta cemo, mozemo samo da biramo od ovog sto ostaje pa sta kome odgovara.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

U bliskoj familiji imamo jednog Logana, 0.9tce na plin sa 450000 km, 2017 godište. Ništa mu ne fali. 

Ja imam 1.0 tce, 2021. godište, na plin,  mesečno prelazim oko 4000km. Za sad je sve kao prvog dana.

 

Oba dva idu, brdo ne osećaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2024 at 7:07 PM, neshtry said:

Panda je za cenu koštanja,zmaj od auta

i ja bih rekao. Mozda i Ford Ka MK2 - sa Fiatovim motorom 1.2 8v 68k? Sta znam. Tast je za 5 god presao skoro 100000km i nikad nista vanredno nije resavao, osim uloska pumpe goriva u rezervoaru jer je imao plin.  Doduse, ima samo 3 vrata, ako je presudno. 

Twingo je neko spomenuo 1.2 16v 75ks. A sto da ne i 1.2 Tce ako naleti. 100 ks je 100 ks. 

C1, Peug 107 i Aygo sa kraja produkcije su takodje ok, mada malo kantasti u smislu finisa. 

Verujem da za iste pare moze da se prodje bolje ako se ne ide na Up jer je kao i svi drugi VW precenjen. 

 

 

22 hours ago, clockwork_orange said:

Da 2 (dva) cilindra, 875 kubika, bezin, turbo, 85 ks (sa tendencijom da poraste na 105ks)

Auto odlicno ubrzava zivahan motor koji se jos i odlicno cuje rado se vrti na 6000 obrtaja zbog male tezine moze da se nosi sa znatno jacim automobilima. Sto se tice potrosnje u gradu varira od 8 do 10 litara zavisi od sezone nacina voznje i relacija za potrosnju na otvorenom ne znam nikad nisam izasao van grada. Sve u svemu ja sam jako zadovoljan sa tim motorcetom pravi gradski auto. Lako se vozi pregledan auto lako i precizno salta brzine a o volanu nemam reci koliko je lagan a jos ima i city mod  Skoro sam vozio hjundu i10 i panda mi je daleko bolji auto u svim segmentima
Panda naravno ima i mana  na 6500 ima drastican pad snage dok na niskim obrtajima do 1500 nema snage te ga treba vratiti u prvu brzinu jer pri malim brzinama nema sanse iz druge da povuce

Start stop sistem radi kad on hoce bez ikakvih pravila, Hill hold takodje ima svojih boljih i losih dana
Panda je zvanicno presla 140.000 a nezvanicno 240.000 ali nigde se ne primecuje ta kilometraza
Volan, rucica menjaca, papucice, sedista..... nemaju mana tj nigde se ne vide tragovi koriscenja

Sve je ok osim te potrosnje..mada realno i 1200ccm kad se potera, trosi 8l. Je l ima plivajuci zamajac? Mislim da ona od 105 ks ima. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina novijih dvo i trocilindraša poseduje plivajući zamajac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Primera radi, sadašnji Yaris 1,5 od 125 ks razvija maksimalnu snagu na 6.600 o/min, a limiter mu se "pali" tek na oko 7.000 o/min. Sve u svemu, totalno lud motor, koji se veoma "slatko vrti"  I koliko god često baš uživam vozeći Jazz-a, toliko me nekada na svoj način "divljim" motorom oduševljava i ovaj sadašnji Yaris. 
 
viber_image_2024-02-27_10-04-45-129.thumb.png.c7950aaa45d2fc3cb62cbc89d2f3d944.png
Šta reći sem japanac! Ako se nečiji motori rado vrte , to su njihovi.



Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega vozi Toyotu Verso dizlo, ali sa BMW motorom... Nacestitao se mile majke i Toyoti i BMW-u, sve sto je valjalo kod DI-4D to crkava na ovom skrnavom BMW dizlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prve verzije Minijevih BMW motora su bile dobre :D 

Mozda i najbolji motori koji su bili u Miniju. Kako je vreme prolazilo samo idu na gore gde su sada otprilike svi za izbegavanje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@igor0511 Da, bas je kolegi bila faca kao taj smajli kad su mu se javili iz servisa sta je sve otislo...

Tužan

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Iskreno mislim da nikada saradnja 2 nevezana automobilska brenda nije bila odlicna.

Fiatovi motori kao da nisu bili isti u Opelu. Fordovi motori nisu isti u Miniju.

PSA motor i Mini su bili uzas.

Da ne nabrajam dalje.

 

(i onda vozim Volvo motor u ne-Volvou sa predispozicijama da bude los - 3 cilindra :D )

 

EDIT: Saab je sa MJET motorima bio odlican, da ne bude da nema naopakih primera

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, igor0511 said:

Prve verzije Minijevih BMW motora su bile dobre :D 

Mozda i najbolji motori koji su bili u Miniju. Kako je vreme prolazilo samo idu na gore gde su sada otprilike svi za izbegavanje

Baš te Ameri najviše pljuju... a i ja stekao isti utisak kao i ti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry Amer ce da pljuje sve sto nije V6/V8 i ne moze da predje milionce :D

Mislim da taj Mini jednostavno nije bio za njihovo trziste. Ima dosta losih stvari na njima, menjaci su im odlazili kao ludi, ali motor je generalno dobar. Cak ima gomila referenci za motor kao "bulletproof".

 

Ja zamalo da zamenim Minija za 1.4 sa 80kkm i odustao sam na kraju posle citanja o PUG Prince motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 hours ago, igor0511 said:

PSA motor i Mini su bili uzas.

Mislis BMW motor u PSA :P .

I jedni i drugi sektasi ga se odricu i prebacuju odgovornost u tudje dvoriste :D .

3 hours ago, igor0511 said:

Ja zamalo da zamenim Minija za 1.4 sa 80kkm i odustao sam na kraju posle citanja o PUG Prince motoru.

I meni je malo falilo, pa da na sve procitane horore ipak prelomim i uzmem takodje Prince. U DS5 je to bila THP verzija od 200 KS.

Sta lose moze da podje posle nekoliko slatkih godina posedovanja Fiatovog MultiAir :D ? Ali ipak prelomih na tesku siguricu i proverenu 2.0 (nazalost) traktorcinu.

Kao sto svi znamo, motori su sve losiji i losiji generalno, pogotovo iz ugla nekoga ko ce ih kupiti kao drugi+ vlasnik. A sto se potencijalnih benzinaca i mene ubuduce tice, za ovo staro par godina (2019, 2020+) samo i iskljucivo Dzapanezeri. Mada od ovoga sto mi je interesantno - i Honda (Civic X) u nekim standardnim izvedbama snage ipak ode na turbo 3 cilindra, a Mazda (3 BP, tj. Mk4) se oduprla downsize trendu i sa Skyactiv G drzala se najcesce benzinskih dvolitrasa i atmosfere.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Ivan said:

Mislis BMW motor u PSA :P .

I jedni i drugi sektasi ga se odricu i prebacuju odgovornost u tudje dvoriste :D .

Da, malo je tesko reci ciji je to motor :D 

 

Mislim da ti svakako nisi pogresio sa proverenim dizelom. E sad sta ce biti ubuduce sa motorima ne deluje na dobro. Kao da ce biti potrosni materijal motor.


Nije cak vise ni drugi vlasnik. Evo odlican drugar ima 1.2 PureTech, prvi vlasnik i horore je prosao sa tim kolima. Jedva je prebacio 50kkm i otisao turbo, katalizator, svecice imale neke  ispade,.. bukvalno da nisam video ne bih verovao.

 

Kako je krenulo kupovace se kola do 2015.godista ili nova jer izmedju nista nece valjati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, igor0511 said:

Mislim da ti svakako nisi pogresio sa proverenim dizelom.

Lagao bih kada bih rekao da me kao auto-entuzijastu nije zetoko kopkao taj THP :D .

Pa kud puklo da puklo, na papiru je to trebao da bude dobar motor, lepe performanse, nije veliki potrosac za tu snagu... A ima bas lepo sacuvanih benzinaca u opremi (malo presli verovatno bas zbog tog motora :lol:)...

Ali je tehnicka praksa pokazala totalno drugacije, bukvalno da citas horore. I onda sta cu, za model koji sam zeleo bar neko vreme da imam, opet nazad na cadjavca i njihov cuveni 1997 ccm blok...

 

Nije mi samo jasno kako je PSA grupacija generalno sebi dozvolila da se ovako sroza sa ponudom benzinskih motora. Ne zna se sta je veca glupost i izvor budalastina, VTi, THP, PureTech...

A maltene su tokom 90-ih i pocetkom 2000-ih (do pojave HDi) izgradili ime na istim tim benzincima. Njihove cuvene TU serije, upravo mali TU1 kao ceger varijantu imamo i "u kuci", u C2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moj @Ivan doslo krajnje vreme, ti presao na pezojcica francuzcica pudlicu a ja presao na nemackog ovcara :D sve golo g' do golog 'ovneta ... sta god novije uzeo - prica je ista, uvek ce biti problema ali uvek, sem ako nije 0km cistih na satu, i da je kupljen iz predstavnistva u inostranstvu. Ti automobili su pravljeni dakle vracamo se na ono moje, do 5 god starosti iliti 150 -170k km to je to. Sve ispod toga je popravka varijanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja bih rekao da vi sad imate Lada probleme koje sam opisivao... "povezlo - ne povezlo" u smislu us*alo te da ti primerak nije problematican ili jeste...

Onaj Stilo JTD iz 2003. za 6500 jos ce se ljudi tuci oko njega :rtfm:

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi video ti sta je bila Lancia delta HPE 1.6i 16v 76kw multipoint benzinac najprostiji, mislim da nije imala VVT ... ma radila je u takt bukvalno ... jedino ko mi je zamenio diznu i ocistio sistem je covek na preporuku sa foruma ... znaci auto je zvakao asfalt i krivio univerzum , terao sam je do novog sada 160 180 ;) na kraju nije cak ni potrosila preterano .... stavljene svecice neke sa dva kraka na preporuku mog coveka za trap taj auto ce ici dok mu ne ispadnu tockovi bukvalno - nazalost ispali tockovi ispalo sve :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, igor0511 said:

Nije cak vise ni drugi vlasnik. Evo odlican drugar ima 1.2 PureTech, prvi vlasnik i horore je prosao sa tim kolima. Jedva je prebacio 50kkm i otisao turbo, katalizator, svecice imale neke  ispade,.. bukvalno da nisam video ne bih verovao.

Koji model, godište ? Šta mu je pokrila garancija, a šta on ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Lagao bih kada bih rekao da me kao auto-entuzijastu nije zetoko kopkao taj THP :D .

Pa kud puklo da puklo, na papiru je to trebao da bude dobar motor, lepe performanse, nije veliki potrosac za tu snagu... A ima bas lepo sacuvanih benzinaca u opremi (malo presli verovatno bas zbog tog motora :lol:)...

Ali je tehnicka praksa pokazala totalno drugacije, bukvalno da citas horore. I onda sta cu, za model koji sam zeleo bar neko vreme da imam, opet nazad na cadjavca i njihov cuveni 1997 ccm blok...

 

Nije mi samo jasno kako je PSA grupacija generalno sebi dozvolila da se ovako sroza sa ponudom benzinskih motora. Ne zna se sta je veca glupost i izvor budalastina, VTi, THP, PureTech...

A maltene su tokom 90-ih i pocetkom 2000-ih (do pojave HDi) izgradili ime na istim tim benzincima. Njihove cuvene TU serije, upravo mali TU1 kao ceger varijantu imamo i "u kuci", u C2.

Meni je jako žao jer volim Citroene,ne treba mi dizel... nemaš šta da izabereš,sve sam pure tech...Greota!

Taj PSA TU sam vozio u 106 i jugu IN L, strava motor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, neshtry said:

Meni je jako žao jer volim Citroene,ne treba mi dizel... nemaš šta da izabereš,sve sam pure tech...Greota!

Taj PSA TU sam vozio u 106 i jugu IN L, strava motor!

odavno gledam Pug 207, C3 picasso....ali ne želim dizel, sa druge strane jedini motor je 1.4VTI 95ks, čuven po mogućnostima za zeznje sa majstorima, da li su toliko loši, ili ih retka zamena ulja učini lošim... vidim na oglasima i do 300 000km ima, ako su dotle došli i nisu toliko problematični

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 minutes ago, neshtry said:

Taj PSA TU sam vozio u 106 i jugu IN L

Vrsi posao itekako za u ceger autic po gradu. Generalno moze da ima problem sa dihtungom glave, a nevezano za TU, konkretno u C2 imam zamerku na njihov "landarav" menjac.

Generalno, peri-deri masine maltene u svim TU verzijama. Radjeni od druge polovine '80-ih, negde do 2015., pri cemu je napravljeno preko 15 miliona jedinica.

Pandan Fiatovim FIRE motorima, poklapaju se i vremenski i tadasnjom tehnologijom. I nesto sto je izdrzljivoscu i jednostavnoscu nazalost daleko iza nas, a samo su uke*ali reputaciju sa pomenutim VTi, THP, PureTech...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...