Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Posted (edited)

ima i on i mislim da je ista prica i kod njih to je isti sistem nevezano od snage motora

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost, najgori kvar, solenoidi.
Ma nađi meki polovan, namontiraj i vozi dok ne prodaš, barem ćeš ga lakše prodati.

Što se tiče same MA jedinice, dešavaju se kvarovi, ali to je tada bila nova tehnologija koja se razvijala i evo i dan danas se ugrađuje u dosta fiatovih motora.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sa porastom cene nove jedinice porasla i polovne. 700 evra nije mala cena za polovnu popravku.

 

Inače auto otkazuje polako, danas se ugasio u punoj brzini pod gasom. Kao da su svi cilindri otkazali iste sekunde.... Posle upalio i sve normalno. Više nije za vožnju, do danas je bar ok radio kad se zagreje....

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros se se isto ugasio sam od sebe ali dok se zagrevao. Tada je radio na 2-3 cilindra i samo stresao i stao. Kad sam upalio još malo je nastavio da tandrče i onda proradio normalno.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li možeš da okačiš kodove grešaka?  Na koliko si radio zamene ulja i šta si sipao? Razmišljam da probaš da kupiš Liqui Moly engine flush I da probaš da ispereš motor sa tim, ako je MA pokupio neki talog možda će da pomogne. Posle toga sveže ulje da pa vidiš da li se nešto promenilo. Jel si možda prao MA filter?

Istekao Edit. Za te pare što traže po odpadima za MA polovnu jedinicu imaš da kupiš ceo motor, uzmeš šta ti treba, a ostalo na oglas . Koliko su prsli sa cenama po odpadima, čovek da ne veruje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj engine flush moze da bude jako opasan, da se odglavi grumen stroke odnekud i da zapusi fine (uske) uljne kanale i napravi jos gore granje.

 

Grebla ih ekologija da ih grebla na zapadu, i zamene ulja na 20000km "fill for life" punjenja hladnjaka, menjaca i sl. To se menja na 5 god/120000km, negde i ranije, nego mi svi vozimo "afterlife" zapadna vozila. Samo da pokazu kako eto teknologija svemirska  nista ne moras da menjas, samo sedi i vozi. I u principu to i radi tako dok je garancija...

 

Na Ladi sam menjao ulje na 7500km, kad smo otvarali glavu zbog dihtunga na oko 150k, boja metala unutra kao novo. A kad otvoris ove zapadne sto menjaju ulje na 20000 unutra se vidi kao da si lakirao braon smolom...

 

Edit: valjda nece da me opomenu...

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam protivnik tih ispiraca motora, mozda za starija vozila jednostavnije konstrukcije motora ali kod novijih takodje mislim da moze da napravi problem, ne kazem da ne moze i da pomogne ali...???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ako su solenoidi stvarno otišli, onda mema tu sreće sa ispiranjem. Al mi neverovatno da odu tri komada.

Kod mene je menjan MA još u Švajcarskoj kod prvog vlasnika i od tad gura evo već 9 godina.....nadam se da će još barem toliko

mislim da je ugrađena treća revizija iz 2014 godine.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti novi principi menjanja ulja na 20000-30000 km će da sahrane svaki motor, ne samo MA jedinicu :rant:10000 max, nema tu priče. Pa mislim da sada nema ništa da izgubi, ja bi probao sa ovim pa šta bude, možda očepi ako se nešto nataložilo u solenoidu, šta znam :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, frostysrb said:

Da li možeš da okačiš kodove grešaka?  Na koliko si radio zamene ulja i šta si sipao? Razmišljam da probaš da kupiš Liqui Moly engine flush I da probaš da ispereš motor sa tim, ako je MA pokupio neki talog možda će da pomogne. Posle toga sveže ulje da pa vidiš da li se nešto promenilo. Jel si možda prao MA filter?

Istekao Edit. Za te pare što traže po odpadima za MA polovnu jedinicu imaš da kupiš ceo motor, uzmeš šta ti treba, a ostalo na oglas . Koliko su prsli sa cenama po odpadima, čovek da ne veruje :D

Greške su P 1061,  63 i 64, za tri cilindra uz opis da je problem u solenoidu. Potvrđene greške na dva profesionalna dijagnostička uređaja i na mom ličnom MESu.

Ulje kod mene menjano na 9-10000, MA filter stavljen nov (stari takođe kao nov, nisam ni morao). Motor ispirao nisam, u servisu gde inače održavam to je zabranjeno. Čovek striktno odbija ispiranje zbog mogućnosti zapušenja sita uljne pumpe ili nekih kanala MA.

13 minutes ago, knezevic76 said:

Ma ako su solenoidi stvarno otišli, onda mema tu sreće sa ispiranjem. Al mi neverovatno da odu tri komada.

Kod mene je menjan MA još u Švajcarskoj kod prvog vlasnika i od tad gura evo već 9 godina.....nadam se da će još barem toliko emoji16.png

mislim da je ugrađena treća revizija iz 2014 godine.

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Ali nisu konstantno crkli,  te greške tri komada nisu upisane u istom trenutku. Prekidaju svaki pojedinačno pa memoriše. I meni je Švajcarac sa zamenjenom jedinicom iz treće revizije :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ISV_01 said:

Mali offtopic ali vezano za MA jedinicu...jel i atmo od 105ks sto ima MA jedinicu isto ima ove probleme gore pomenute ?

MA 105 je Euro 5 atmosferac, naravno sa MA jedinicom. A konkretno u Puntu Evo, bio je direktna zamena za provereni 1.4 16v 95.

 

Po meni su Zabari generalno zestoko zas*ali sa ponudom motora u Punticima od Euro 5 naovamo (tj. od 2010,. Punta Evo i Punta MY12).

Kod dizela, 1.3 Euro 5 su dosta "svileniji" od Euro 4 prethodnika - problemi sa skupim diznama koje se ne repariraju, nemirnim radom, DPF...

Kod benzinaca, bez ikakve potrebe su izbacili provereni 1.4 16v (a koji je godinama iza nastavio da se ugradjuje u veci Bravo, 500L, sve do Tipa). I umesto njega kao direktnu zamenu ubacili pomenuti MA 105 - sa trunku vecim obrtnim, 10 KS vise i malo manjom potrosnjom (i potencijalnom MA problematikom). A od atmosferaca ostavili za tu karoseriju slabasni 1.2, kao i 1.4 8v (sa 77 KS i 5 brzina, koji se na autoputu dere kao jarac).

Sto se turbo benzinaca tice, od Euro 5 i Punta Evo, po meni opet nelogicno, izbacen je T-Jet 120 i kao zamena ostavljen iskljucivo MA Turbo 135. I opet ista prica, isti taj provereni T-Jet je takodje nastavio zivot i u Bravu, 500L, Tipu...

 

Da ne stajem Stexu na muku (poznajemo se i licno i znam da nece zameriti) - pisao sam vec vise puta, po mom skromnom misljenju MA 105 je u sustini "najgori" moguci izbor motorizacije za Evo i MY12. U smislu da ne dobijas nesto na performansama i potrosnji u poredjenju sa 1.4 16v FIRE, a imas potencijalnu glavolomku sa MA jedinicom. Ako se vec kupuje MA motor, daleko veci benefit (i sto se performansi, potrosnje, pratece opreme tice) je sa MA Turbo motorima - pa ako je vec bal, neka je sa muzikom, tj. bar da se uziva u voznji, za maltene iste cene redovnog odrzavanja i registracije.

Za Puntica i pretezno gradsku voznju, korektan izbor bi mi bio 1.4 16v ili T-Jet 120. Ali posto su apsolutno nelogicno izbaceni - licno bi mi od Eva pa nadalje, u Punticima prvi izbor bio MA Turbo 135.

A ako vec mora dizel, onda 1.6 MultiJet 120 (koji je poprilicno redak, ali obicno dolazi i sa lepom opremom kao i MA Turbo 135).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih se u ovom slucaju prvo dobro zadubio u proveru instalacije pa i samog komp-a. Nesto mi je sumnjivo ovde skroz.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni iskreno, bez da stajem ikome na muku i da sumnjam u iskustvo Gorana i drugih majstora, al treba sve to pretresti, ako se može.

Opet , sa druge strane, čitajuči razne forume, što domaće, što strane, nema nešto preterano žalbi na MA jedinice, najviše problema se odnosilo na te prve serije MA jedinica, retko kome se dešavlo da crkne i zamenska.
Što se tiče ulja za MA jedinice, nit se razumem, nit pitam koje ide, jer kapiram da u servisu@Goran Zemun znaju šta sipaju i u koji motor. Konkretno kod mene je uvek sipan Shell HX7 ECT 5-40 a na poslednjem servisu isto samo sa oznakom HX8.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se čuo sa servisom u kom inače održavam auto a koji nisam hteo da zamaram sa MA. Ako uspem da ga upali sutra ću da ga oteram da ga prečešljaju ali čovek mi je preko telefona odmah rekao da se ne nadam mnogo..... 

edit: dobio sam ponudu 2000 evra za pokvaren od autoplaca jednog.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki ide selenia KPE MA e sad koje drugo ulje ima a da je za MA ne znam a ni dal je to bas bitno posto nisam video neko ulje na kome pise MA sem selenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala imenjace, nije u pitanju Punto Evo vec MiTo, no isti motor. Pisao ti u iMbox ali ti verovatno pretrpan :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam gledao cene kod nas i preko, ima u nabavci kod nas za 180000 :blink: 1500+ evra , katastrofa. Takođe sam našao u Grčkoj za 900, u Poljskoj za od 850 do 950. Tako da ima više opcija

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

Fabricki ide selenia KPE MA e sad koje drugo ulje ima a da je za MA ne znam a ni dal je to bas bitno posto nisam video neko ulje na kome pise MA sem selenie

Bitno je da zadovoljava onaj Fiatov 9.55535 S2 sertifikat i da je ACEA C3. Naravno da ima kvalitetnijih pravih sintetickih ulja od Selenie, od tih 5-40 recimo Ravenol VMO, Motul 8100 X-Clean, itd.

Licno su mi kod ovlascenih za MA nudili izmedju Selenie KPE ili Shell Helix HX7 ECT, a kod Gorana je svih 5 godina sipano ovo drugo.

1 hour ago, ISV_01 said:

Hvala imenjace, nije u pitanju Punto Evo vec MiTo, no isti motor. Pisao ti u iMbox ali ti verovatno pretrpan :)

Nema na cemu i izvini, naravno ovo poslednje je u pitanju. Inbox mi je (prosireni moderatorski) od 1000 poruka, stalno brisem i opet je stalno puno. Ako ne procitam odmah, ode dole na listi i zaboravim. Odgovaram, izvini jos jednom ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod poljaka ima dosta toga da se nadje za fiate pogotovo turbake i nisu jake cene ali obrni okreni MA je skupa i tu je kraj price, to 100-200e gore dole ne menja bitno stvar,  samo je pitanje da li neko hoce/mora to da plati ili ne, obzirom na vrednost auta sve preko 500e je veliko ulaganje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisla je cena MA jedinice u tri lepe...

 

Nadam se ipak da nece biti ona u problemu. Kada sam imao problem sa njom nije se desavalo da se skroz ugasi auto (dva cilindra su bila u problemu, koliko se secam prvi i drugi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...