Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Koliko ja vidim kačenje na blok nije baš isto dakle ako bi se nabavio taj noviji menjač ne paše na mesto starog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razloga da ne pase, ako je namenjen za taj motor, mora pasovati. Prednje zvono menjaca je isto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zvono je isto samo se razlikuje dekla pozadi, kao kod juga sto je bilo isto kacenje menjaca sa 4 i 5 brzine samo se deo kucista razlikovao, doduse kod juga je morala i druga balanst stanbgla za menjac sa 5 brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, MS PK said:

M32 svira u brzinama,

Do aprila će biti tri godine, i oko 30K, kako je Bravo kod mene, i sviruca pomalo u II i III, al' nije menjao melodiju, pa ništa nisam dir'o. 

Gled'o ga, i sluš'o onomad i Goran, i rek'o da radi savršeno... za M32 :D

 

Elem, hoću da kažem da postoje i ispravni M32. Prilažem fotografiju. :p

 

20240312_132424.thumb.jpg.b7e62672516b66d84961d2abc75b8848.jpg

 

E, sad, kako rade, to je već druga ptiča. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj' da se i ja zapljunem. :D

U mom slučaju menjač fercera solidno. Takvog sam ga i pazario.

Nije da je perfektan, naprotiv.

Nekad hoće u II malo teže (otpor dok sihron ne škljocne) i blago pomeranje u prvoj i trećoj brzini.

Po kupovini je dobio tretman pa sad posle stoiljada planiram neku intervenciju da bidne tip-top.

U ovoj sveopštoj loodnici sa svime pa i cenama ne planiram skoro obnovu voznog parka.

Svakodnevno se vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav tretman? Zamena ulja ili još nešto?

 

Ovaj Abarth sa početka je pogledan dakle ne i pregledan jer nije potrebno. Od napred je bio lupan ali onako na prvu izgleda ne nešto katastrofalno. Menjač je poznat ali motor radi kao loš dizel... Auspuh crn mada vlasnik kaže da ne troši ni gram ulja. Uostalom napisao je  da je auto bez ulaganja....

Totalno zapušten auto koji ako bi se počeo sređivati kraja ne bi bilo.

Ima još jedan interesantan pa će mo njega pogledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ima smisla dok ne pocne da pravi probleme posle toga mozes da sipas koji hoces aditiv nema vajde, probao sam na jednom menjacu (nije m32) kad je poceo da se cuje par varijanti razlicitih ulja i aditiva, nije mu bilo spasa moralo otvaranje tako da su ti aditivi uglavnom sarena laza tj ne mogu da poprave stanje, eventualno da preduprede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je neki ležaj načet do te mere da bruji nema te matematike da se vrati u život aditivom.

Lično, aditive sam sipao i u motore nekada davno i imao pozitivno iskustvo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sto se tice mog iskustva sa M32 na 3 abarta i kod mene na bravu su simptomi isti, prva i peta brzina rucica se pomera napred nazad, uji u toku voznje kao stari autobusi nekada. Moze da uji i u leru. Sinhron na ovom abartu sto smo kupili su bili dobri samo sinhron druge je bio nacet i on je zamenjen, sada menjac radi top sa novim uljem i mos2 aditivom kao prevencijom. Jos nisam video abarta koji je ocuvan i bez ulaganja to ne postoji ocigledno 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Abarti se kupuju za cepanje ne za kruziranje, i takva kola mahom kupju mladi koji ne mare puno, ima ocuvanih sa malo km ali ne kod nas i ne po ovim cenama, kod nas mislim da je jako tesko naci dobar primerak abarta pa se ne bih ni trudio, da mi treba takav auto ganjao bih samo neki preko.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam po celoj Evropi ali ispravni primerci idu od 8 do 12 000e. Kada se na to doda prevoz i carina onda nema smisla toliko dati za vikend auto. Trebalo bi ovih dana da ja i kolega @Lufti pogledamo par komada od kojih neki obećavaju. Mada sve to primam sa rezervom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa da dobri primerci su skupi preko, izleti po nekad nesto povoljnije ali retko, pre par dana bio jedan povoljan u CH ali ima malo vise km mislim oko 250.000 i kaze da mu se povremeno pali check engine navodno zbog nekog senzora.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP ziva istina. Fora je bila da nadjes neki koji je jeftin jer ima lako resiv kvar koji je gore skup za popravku. Ali modernizacijom svega i svacega, ti kvarovi postadose skupi i ovde (MA naprimer)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim vlasnike tjetova da mi odgovore. Da li je normalno kada se auto pali hladan da neko vreme radi sa povišenim brojem okretaja oko 1100 do 1200. Dakle danas. Temperatura vani je preko 15 stepeni?

@Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da. I izraženije vibracije. Kad je zagrejan, u leru radi jako lepo i glatko, i te vibracije se jedva osećaju na volanu.

 

Moj je do prošle zamene ulja spuštao obrtaje za minut najkasnije, a od onda mu treba i po nekoliko. Tako da mislim da je verovatno do filtera ulja. Na predstojećoj zameni ću staviti neki drugi pa ću ispratiti kako se ponaša.

 

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ZvezdoDa, radi kao na "sauhu" možda minut i spusti na normalne. E sad ne znam koja je granica tza tu hladnoću. Logično mi je da tako radi zimi 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To je ok ponasanje ne samo za tjet nego i za sve benzinske motore, kod nekih duze traje taj sauh gas kod nekih kratko, kod mene tako radi kad je prvo paljenje ili posle par sati stajanja npr. dok sam na poslu, od prilike minut i spusti, leti uglavnom nema tog sauha, bar ne tako primetnog

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 hours ago, Zvezdo said:

Molim vlasnike tjetova da mi odgovore.

@Ivan

Gde mene nadje da pitas, kad opet motam djevrek u 2.0 traktorcini :D ?

Salu na stranu, kao sto kolege vec rekose, normalno ponasanje. Za vreme jakih jutarnjih mrazeva, MultAir je znao da mi drzi obrtaje i do 1300 rpm prvih 10-15 sekundi i onda bi polako spustao na normalan idle speed od oko 750 rpm. Mislim da je to identicna vrednost i za ostale Fiatove 1.4, i atmo i turbo.

Na visim temperaturama je to za prvo paljenje bilo daleko manje izrazeno.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde tebe nađe?

Pa ti si pokretna enciklopedija za Fiata!

 

E sad čujem da je problem izduvna grana koja puca. Šta se radi kada pukne? Može li se zavariti ili mora druga. Ako mora druga koliko je ta investicija. Ta grana je ista kod svih Tjetova i multiair motora ili ima razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se vari ali mislim da mora TIG zavarivac, kako sam negde citao klasicnim varenjem je opet pucala pa je TIG resavao problem na duze staze, inace ista je za T jet i MA a mislim i za Abarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontam to je odlivak koji kada se užari na kovačkoj vatri i zavari nema problema duže vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam neki se zalili da je i posle varenja pucalo, neki lik je pisao da je var ojacao limom preko i da je to resilo problem, itd.

 

evo kako izgleda napukla grana e sad dal uvek u ovom delu puca ne znam ali kazu da je najvise zbog cepanja hladnog motora i da nema veze sa km posto je ljudima pucala i na par desetina hiljada km.

 

attachment.php?attachmentid=180265&stc=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...