Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Nemanjina iskustva, posle 3 godine i cca 50.000 km Puntica u posedu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas ga ne "varim", previse je komercijala. Naravno, to mu je posao. Ali mene je izgubio kao gledaoca

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, OMP said:

nista ovo dizlo, ne zanima me da gledam :) mada licno i ne varim ovog lika nesto

Ne znam, meni ponekad odaje utisak da je pokvaren, iako mi tako ne izgleda citajuci komentare. Ali jbm ga, iako ga dugo pratim i pogledam skoro svaki klip koji izbaci, nekako mi nije legao bas 100%. Naravno, mozda je top, ne znam ga licno, ali ovako sa strane, tako mi izgleda ponekad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za sve koji žele da uđu u Multiair problematiku, dobro je znati da je cena nove MA jedinice kod srpskog dobavljača 20.decembra bila 236 000 dinara. Ako se poručuje iz uvoza bila je oko 200 000

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/28/2019 at 9:19 PM, Ivan said:

 

Evo jos jedna caka za proveru verzije MA jedinice, ako ne uspe elektronski preko ovlascenih. Slikao sam kod sebe, pa da ti "prodam" foru :) .

Ako ti dozvole da malo kupusas, skines plasticni poklopac motora i malo mrdnes kabliranje MA razvoda. Sa zadnje strane jedinice, izmedju prvog i drugog konektora MA razvoda (gledajuci sa suvozacke strane) pomeris crni, plasticni jezicak i ispod njega imas FPT-ov hologram. Pored ostalog, imas ugraviran i serijski broj jedinice, preko koga mozes da vidis koja je od tri revizije u pitanju. Evo pozicije holograma i serijskog broja jedinice kod mene: 55257643, tj. poslednja revizija s kraja 2013. sa kojom ne bi trebalo da bude problema (menjao vlasnik auto kuce 2015., poklapa se sa elektronskom dokumentacijom kod ovlascenih):

 

281120196879.thumb.jpg.861f66086aa51f32ee63782c60efaa66.jpg

 

A stvari sa revizijama stoje ovako:

- najproblematicnije MA jedinice su sa samog pocetka produkcije i prvih verzija iz 2010. godine, SN: 55228221

 

Untitled4.thumb.png.4709ea2f4443eedfc6f58f52194751c1.png

 

- prva revizija je bila u martu 2011., SN: 55236341

 

Untitled2.thumb.png.7af8d3eb3681f07985a568cf04f84bd5.png

 

- druga revizija od koje maltene da nema problema je u prethodnom postu pomenuta iz oktobra 2012., uglavnom vozila 2013+, SN: 55249566

 

Untitled1.thumb.png.61aba20b562640bb42b97fdcfbb02c59.png

 

- i poslednja revizija iz oktobra 2013, uglavnom vozila 2014+, SN: 55257643

 

Untitled.thumb.png.b3b1cfcbcc820b89fb34a10ba57c6e2b.png

 

Tako i prakticno mozes da vidis sta je na autu, pozeljno je da bude jedna od poslednje dve revizije jedinice. Takodje mozes u ePer da uneses VIN auta i vidis sa kojom je originalno isao i da li je menjano. Trazis u CRANKCASE AND CYLINDERS HEAD->DISTRIBUTION->CRANKSHAFT AND GEAR TIMING SYSTEM .

 

Ivane,

 

Juce sam gledao jednog fiat eva - na muliti air jedinici pise 55272426, a tu jedinicu ne vidim navedenu kod tebe.. Da li imas mozda iskustva oko ove jedinice?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, OMP said:

imas da kupis celog grande punta za te pare :)

Ne samo Grande, može i boljih auta da se nađe za te pare..... I šta ja sad da radim....

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Nemke315 said:

Ivane,

 

Juce sam gledao jednog fiat eva - na muliti air jedinici pise 55272426, a tu jedinicu ne vidim navedenu kod tebe.. Da li imas mozda iskustva oko ove jedinice?

Taj broj je od 2015. godine.

MA jedinica .png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
47 minutes ago, stex_pb said:

Ne samo Grande, može i boljih auta da se nađe za te pare..... I šta ja sad da radim....

A sta je kod tebe konkretno problem sa autom i MA? jel ima sanse da se popravi to je sigurno znatno jeftinije, suludo je davati tolike pare za novi MA na auto ove vrednosti, ajde onih 800e koje je Milos pomenuo u neku ruku prihvatljivo ali 2 soma bas bolesno

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, OMP said:

A sta je kod tebe konkretno problem sa autom i MA? jel ima sanse da se popravi to je sigurno znatno jeftinije, suludo je davati tolike pare za novi MA na auto ove vrednosti

Goran je utvrdio da je MA u kvaru. Posle sam se čuo sa Branom, oni rade popravku oko 500-600  evra po cilindru. Ne daju garanciju....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

e do qrca, a da se nadje neki polovan? mada to je upitno kakav je al mozda naleti neki iz zadnjih evolucija

 

definitivno odustajem od gledanja giuliete MA sve i da su sa zadnjim evolucijama nesto se ne bih petljao, bolje 120 konja malo mrsavije ce da ide al mirnija glava

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, Nemke315 said:

Ivane,

Juce sam gledao jednog fiat eva - na muliti air jedinici pise 55272426, a tu jedinicu ne vidim navedenu kod tebe.. Da li imas mozda iskustva oko ove jedinice?

Te verzije nema na listi, jer sam taj post pisao pre 5 godina. A dodatno, dostupan online besplatni ePer je bio za vozila do 2015., taman mladjih nije ni bilo u ponudi u to vreme.

Sa najnovijim ePer-om, moze da se prodje dalje kroz aktuelnu Replacements listu. I da se izlistaju sve MA revizije, njihovi serijski brojevi, datumi revizija, itd.

I nadoveze se kao dodatak/uputstvo na taj moj stari post, naravno ko ima pristup i dobre volje za toliko.

 

Cim je SN jedinice veci od one poslednje okacene, znaci da je novija revizija u pitanju. Kolega @MiloshBg je bio ljubazan da okaci PrintScreen iz novijeg ePer, gde je naveo da je to verzija iz 2015. Sto znaci da izmedju one moje poslednje okacene i ove postoji bar jos jedna verzija, 55266123. Na mladjima svet ostaje, ni ja vec neko vreme ne vozim Fiat, pa istrazujte i sami malo ;) .

 

A za tebe je to @Nemke315 dobra vest, ako gledas auto za kupovinu. Jer znaci da je MA jedinica vec zamenjena poprilicno novijom i boljom revizijom.

Ni to naravno nije nikakva 100% garancija, ali posto je Evo u pitanju (do 2011.) sigurno neuporedivo bolje nego da je u pitanju njegova originalna, sa pocetka produkcije.

1 hour ago, MiloshBg said:

Pre godinu dana cena je bila oko 800e.

Poznanik menjao isto tako negde u tom periodu. Giulietta MA 170, oko somica nova sa zamenom kod ovlascenih. Ne znam otkud sad ove duplo vece cifre.

Svakako bih pogledao na vise mesta, kod nekih ovlascenih (da ne reklamiram) imamo i klupski popust koji na ovu cifru nikako nije za bacanje...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
26 minutes ago, OMP said:

e do qrca, a da se nadje neki polovan? mada to je upitno kakav je al mozda naleti neki iz zadnjih evolucija

Čuo sam se sa nekim likom sa Senjaka koji takođe popravlja i prodaje polovne MA, hoće da doteram auto da vidi u čemu je problem i da li je moguća popravka. Najgore od svega je što je ovaj auto planiran za prodaju na proleće kad istekne registracija. Najverovatnije će se prodavati ispod cene pa ko oće da se bavi time.... Žao mi je jer sam ga servisirao detaljno a sad ne vredi ničemu.

 ovo mu druga jedinica na autu, dobio je najnoviju reviziju u garantnom roku 2014. godine.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@knezevic76
Trokira na hladan motor dok se ne zagreje minut dva, neće da primi gas. Nekad se i ugasi sam od sebe dok trokira.
Kasnije u vožnji hoće s vremena na vreme izgubi snagu na sekund. Check Engine  upaljena većinu vremena i memorisan spektar greški iz MA biblioteke. Auto većinu vremena radi normalno i vozi se ali nikad ne znam kad će skroz da stane pa ne idem van grada sa njim.

zanimljiv detalj je da sam prešao gotovo 15 000 km od privih simptoma ovog tipa koji su se pojavili prošle zime, i nestali na proleće. Da bi se ove zime javili jako intenzivno. Znači hladnoća mu smeta više nego toplota.

 

 

Kontam da su ove cene postale bezobrazne jer ista MA jedinica pasuje na mnogo skuplje aute od Grandea, on je tu samo kolateralna šteta. 

 

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, stex_pb said:

Čuo sam se sa nekim likom sa Senjaka koji takođe popravlja i prodaje polovne MA, hoće da doteram auto da vidi u čemu je problem i da li je moguća popravka. Najgore od svega je što je ovaj auto planiran za prodaju na proleće kad istekne registracija. Najverovatnije će se prodavati ispod cene pa ko oće da se bavi time.... Žao mi je jer sam ga servisirao detaljno a sad ne vredi ničemu.

 ovo mu druga jedinica na autu, dobio je najnoviju reviziju u garantnom roku 2014. godine.

Da nije Sinisa sa Senjaka? Svojevremeno sam, pre 10ak godina, od njega kupovao poluosovine ( proklete flansne ) za HGT multijeta... Tada, niko u Srbiji nije ni cuo a ni video punta sa takvim osovinama, a on je odmah znao o cemu se radi. Nadam se da ce ti pomoci, ali znaj, nije jeftin, ima znanje ( delove ). 

Ova gore cena od Brane je bezobrazluk, nemam drugi komentar.

 

PS. A da vidis, ako postoji neka majstor entuzijasta koji bi se poigrao sa MA jedinicom... Citao sam na AlfaOwner forumu da se desi da se klackalice ili sta vec u jedinici jednostavno razlabave i ako se tako nastavi voziti onda se pokarabasi sve. Ali generalno "dotezanje" tih delova je nista poseban posao, malo vremena, volje i alata. Najprostije receno.

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da Siniša, slučajno sam naleteo na oglasima da prodaje MA jedinice, zvao ga da vidim cenu. I on i Goran su rekli da se za ovaj auto NE ISPLATI zamena MA, i da razmislim šta da činim sa njim. Nisu bili u fazonu da me ubeđuju. Siniša je predložio da navratim do njega da očita dijagnostiku i pogleda može li se šta popraviti.

Inače na Poljskim sajtovima MA je duplo jeftiniji nego kod nas. Ekonomski tigar.

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, MiloshBg said:

 

 

PS. A da vidis, ako postoji neka majstor entuzijasta koji bi se poigrao sa MA jedinicom... Citao sam na AlfaOwner forumu da se desi da se klackalice ili sta vec u jedinici jednostavno razlabave i ako se tako nastavi voziti onda se pokarabasi sve. Ali generalno "dotezanje" tih delova je nista poseban posao, malo vremena, volje i alata. Najprostije receno.

Ima li entuzijasta sa foruma da dotežu? Neću im ništa naplatiti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad gledam cene preko, 1100-1200€ što u nekim radnjama što preko e-baya.

Elem gledao sam i neke šeme i grafikone kako to funckioniše, nije baš spejs šatl ali nije ni bauk, al kapiram da ne postoji neki kit za servisiranje985a335454c65cd51e82770466810e43.jpg

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam, solenoidi se ne repariraju, koliko sam razumeo, dok ostali mehanički delovi mogu da se zamene, uglavnom dođe do habanja usled neadekvatnog održavanja, neadekvatnog ulja itd.
PS ja bi zvao i ove što prodaju polovne jedinice da se raspitam i vidim šta nude i koliko para i u kakvom su stanju ze jediniced8e8f3090bd09c6e6b75da69f3dad8a2.jpg

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam i kod Siniše, potvrdio je goranovu dijagnozu, greška solenoida na 1, 3 i 4 cilindru, nema popravke.

Objašnjavao mi je da je problem kako solenoid vratiti kad izvadiš stari. Tehnika kojom je presovano i lepljeno nije poznata, šta god da se uradi, posle kratkog vremena ponovo procuri ulje. Jednostavno jedinica nije pravljena za popravku i kao da su se potrudili da je niko drugi ne popravi.

 

On iz italije nabavlja polovne MA za 700-800 e plus ugradnja. Ponovo preskupo za auto ove klase star 14 godina. 

 

Dijagnostiku mi nije naplatio.

 

Ako auto stvarno ima 155000 km a već dva puta je imao tako ozbiljan problem onda im je tehnologija MA realno boolja....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbt sad tek kontam da Brana trazi 500e po cilindru :blink: on lud bre, ko ce da plati 1500e kao u tvom slucaju pa jos bez garancije kad moze da kupi novu MA za malo vise ili cak manje love iz Sinisine ponude. Pazi tih 700-800e za novu , ne znam ugradnja kolika je, je opet prihvatljivija ponuda jer sa pokvarenom MA ces tesko prodati auto sem u neko bescenje, realno ko je lud da kupi auto sa pokvarenom MA jer ce verovatno da se raspita koliko popravka kosta a opet tesko da ne primeti da je MA u kvaru sem ako u tom momentu motor ne pravi nikakve probleme ali glupo je precutati tako ozbiljan problem bez obzira sto se u momentu prodaje kvar ne manifestuje.

Situacija vrlo jebena, da je djulieta ili delta u pitanju vredi uloziti u novu MA i vozis dalje jer ti automobili imaju vecu cenu ali kod punta i brava stvarno nema smisla uloziti vise od 500-600e a sa druge strane za koliko da prodas auto, 2000-2500 ako dobijes i to od nekog entuzijaste koji hoce da se bakce sa tim i ulaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali offtopic ali vezano za MA jedinicu...jel i atmo od 105ks sto ima MA jedinicu isto ima ove probleme gore pomenute ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...