Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Ćao ljudi, evo me sa autom. Jedva sam našao SN broj MA. Pozadi je ka požarnom zidu? 

Fabrika je stavila 55228221 a ja sam pronašao broj 00552259180 na kućištu MA.

Ima broj i na vakum pumpi 55270032. Može pomoć? Jel menjan MA? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Flipnjača said:

a ja sam pronašao broj 00552259180 na kućištu MA.

Da li si gledao dobar broj ili deo, da nisi slucajno slikao da pogledamo? FIAT sifre delova su osmocifrene (uglavnom), a ti si mozda citao onaj broj ispod.

Namerno sam ti ostavio link u nekom od prethodnih postova, da vidis sta tacno da trazis. Delta koju sam gledao za kolegu nedavno, evo ti i slike iz tog posta zasebno:

 

IMG_20230111_173949_resized_20230112_103111374.jpg.412b49d44ceea6c5557d1cb2521b043d.thumb.jpg.9b6c472cc9d4b7f8c771165b19a8a4b3.jpg

 

A ovo je sa mog Brava, videces sve lepo, gleda se broj bas ispod FPT holograma.

Vidi se i po stanju same jedinice vec spolja, ako je stavljena nova:

 

281120196879.jpg.e6f64b1565113085213d39da798bd950.thumb.jpg.ab3434092b97d1f5f6247c64f71a5e2c.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok je broj i sa nulama ispred, dve nule, cak i tri nule, ali sve skupa ne sme biti preko 10 cifara.

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promasio si deo ;) , to je Air Duct, 55225918. Gledas izmedju prvog i drugog konektora, na samom bloku sa zadnje strane MA jedinice.

Moras da sklonis gumeni jezicak, koji poklapa hologram sa brojem.

24 minutes ago, MiloshBg said:

Ok je broj i sa nulama ispred, dve nule, cak i tri nule, ali sve skupa ne sme biti preko 10 cifara.

Naravno, skinu se vodece nule (koliko ih vec upisu na pakovanju), odatle krece broj dela. Ali na samoj MA jedinici pise konkretno samo ovaj osmocifreni ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, to je hologram. Drugaciji je definitivno SN u odnosu na ono sto ti stoji po VIN u ePer.

Treba sad videti koja je revizija u pitanju.

Jedino sto mi je nesto nepoznat taj start sa "46...", obicno idu sa "55...". Pa su novije sa vecim brojevima.

Gledam u ovom "javnom" ePer do 2015. kome svi mozemo da pristupimo i nema tog serijskog.

 

Untitleds.thumb.png.26b05fa6d22f2f65fe39d9c2a35f6d78.png

 

Mozda kolega Milos moze da proveri u nekom novijem ePer, vidim po netu da ocigledno postoji.

Sto, sudeci po novijem Mopar pakovanju, mozda moze da bude samo dobra vest :) :

 

46342822-fiat.thumb.jpg.d82787db81db228cc3e3be133455fe1d.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno je menjano, to mi je jasno. Ali da li je stavljena polovna, neka stara, ili nešto novo. U to se ne razumem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je nema u ePer do 2015., valjda je logicno da moze da bude samo noviji deo? Mada je serijski broj "manji" od ovih sa kojima smo bar do sada baratali (i koji su "rasli" sa novijim revizijama). Aj' da probamo da proverimo.

A stanje kao i sve polovno - zavisi od odrzavanja i eksploatacije. I koliko god gledao ili znao, uvek ce biti potrebna i doza srece :) .

 

EDIT:

@Flipnjača

Masaaaaala, da castis! Dobro sam pretpostavio da je novija od 2015. cim je nema u tom ePer.

Evo Milos je okacio (i da mu se zahvalimo) - revizija je sa samog kraja 2018. :thumbsup: .

Tesko da si mogao bolje da ubodes, ako je ostatak auta dobar.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Flipnjača odlicno, ta revizija 46342822 je i kod mene na Puntu stavljena na poslednjoj zameni MA jedinice kod Brane.

Da kucnem u drvo, presao sam od zamene ~16 hiljada kilometara i sljaka bez problema. :thumbup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po automatizmu, moj inzenjerski i moderatorski pristup :D - novi slucaj i odmah predlog da uradimo nesto korisno za zajednicu i ljude koji citaju sve ovo...

Ako Milosa ne bude mrzelo, posto ima pristup aktuelnoj verziji ePer - da samo prodje kroz listu novijih verzija MA jedinica, tacnije verzija iza 2015.

Da iscitamo datum modifikacije, SN dela i koji tacno SN menja koji ("Replaced" i "Replacing" polja).

Ja sam pravio tu kompletnu listu ali jos pre nekoliko godina, kada sam kupio svoj MultiAir. Tada je zadnja "vidljiva" revizija bila 55257643, iz oktobra 2013. (uglavnom vozila 2014+):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41516-fiat-grande-punto-saveti-iskustva-pre-kupovine/&do=findComment&comment=1526038

 

A sa Miloseve slike, vidim da postoje najmanje dva nova SN jedinica. Sa tih par dodatnih podataka, mogli bi da update-ujemo taj stari post i napravimo aktuelnu listu svih revizija MA jedinica. Koje bi onda pokrile sve slucajeve, kao sto je kolega upravo natrcao (a moj drug Nidza precutao da postoji :P).

Verujem da bi bilo korisno svima koji ovo budu citali ubuduce. Pogotovo jer je sve vise MultiAir motora koji se kod nas i voze i uvoze. Vidim i po gomili poruka i pitanja koje stalno dobijam na PM. Te motorizacije su poprilicno zastupljene na Fiatima/Alfama koji se uvoze iz Svice, a koji su i nama atraktivniji jer su obicno napucani opremom. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ne i dalje fascinantno da MA ne može da se uspešno popravi. Da li u njemu postoji neka komponenta koja je neizmenjiva? Ako su sve komponente izmenjive, ne vidim razlog zašto ne bi mogao uspešno da se popravi.
Postoji li u Eper spisak delova iz MA po serijskim brojevima?

Radim u laboratoriji gde popravljamo nepopravljive stvari, ne mogu da se pomirim da ne može :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stex_pb u ovom "narodnom" ePER je cela jedinica predstavljena kao jedan deo. Ne znam jesu li promenili sta u novijim verzijama.

 

Krivo mi sto nisam uzeo onu moju neispravnu jednicu kad je menjana kao sto si mi rekao tad, da vidimo sta ima u njoj. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je ovde na forumu otvarao MA i menjao klackalice. To je sigurno izmenjivo. Koliko mi se čini izmenjive su i špulne. Ja imam osećaj da je neki deo zapertlovan i ne može se zameniti. Sve ostalo je bemisleno. Bukvalno hidraulika sa elektro kontrolom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, stex_pb said:

Da li u njemu postoji neka komponenta koja je neizmenjiva? Ako su sve komponente izmenjive, ne vidim razlog zašto ne bi mogao uspešno da se popravi.
Postoji li u Eper spisak delova iz MA po serijskim brojevima?

Ako se neki sklop sastoji od vise sistema ili komponenti - sa desne strane imas ikonicu u obliku strelice, "Components".

Klikom na nju, "kupusas" taj deo na njegove dalje delove. Primer, za digitalnu klimu, celo kuciste, imaces naravno njegove komponente:

 

Untitledxx.thumb.png.ef7a8cf04ceef40d3b4be0f316df116e.png

 

Kada kliknes na komponente, dace ti gomilu stvari po prozorima, u ovima je npr. set za reparaciju, zupcanici, poluge...:

 

Untitledxxc.thumb.png.2de3200c7da909732599b1ef21a6726e.png

 

Kada isto to potrazis za MA jedinicu, upravo ovo sto Nidza kaze - ona se vidi jedino kao zaseban deo, bez svojih komponenti:

 

Untitledccv.thumb.png.4e94ac6ea5cf8d033f9e5b95ef9d3100.png

 

Pretpostavljam jer na tome moze lepo da se zaradi :) . Znaci zvanicno nema, e sad, znam da je Brana to kupusao, popravljao (ako bi bilo moguce) jos pre 6 godina kada sam krenuo da se raspitujem za taj motor.

Pred samu kupovinu sam pricao i sa nasim Goranom i sa njim, koje su sve opcije u slucaju potencijalnog problema. Nije to vise ni blizu bauk ni nepoznanica kao sto je bilo ranije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:

Posto je T-Jet 150 poznat kao Srki, pogotovo po gradu (zbog cega je i totalno izbacen iz produkcije 2010. zbog nemogucnosti ispunjavanja Euro 5 normi) - meni je recimo racunica bila sledeca. Mislim da je vrlo realna ali opet se ogradjujem i zavisi od vozaca do vozaca, tj. uslova voznje.

Samo za razliku u gorivu (BG auto), u periodu vlasnistva, ustedis za potencijalnu igranku sa MA jedinicom. A ako si ubo ocuvan primerak da te ne zadesi problem sa istom, samo si za toliko u plusu.

Kako - razlika u deklarisanoj kombinovanoj T-Jet 150 vs MA 140 je 1.4 l, znaci za BG auto to moze da bude samo isto ili vise (grad+otvoreno), gledajuci i SpritMonitor. MA ima upravo Idle/Low rpm mod rada (ili LIVO, Late Intake Valve Opening). Dalje, licno ne koristim Stop&Start ali ko koristi moze i tu da ustedi.

Neka to bude 1.5 l razlike na 100 km, godisnje prelazim prosecno 12.000 km. Znaci to je razlika od 1.5 x 120 = 180 l goriva. Neka je neka srednja cena benzina 170 din (bilo je i vise i manje), to mu dodje malo jace od 30.000 din ili 260 EUR godisnje (i to da uopste ne racunamo aditivirani benzin koji bi sipao u oba, kada razlika moze da prebaci i 300 EUR). Pa tih 260-300 EUR puta koliko godina zadrzis auto (a licno volim da napi*anim auto i ne menjam cesto) - pa racunajte koja je razlika samo na gorivu u periodu vlasnistva.

Za te pare mozes MA jedinicu da sredjujes kako volis :D, cak i najskupljom varijantom, tj. novom kod ovlascenih (a mogucnosti su od reparacije, ako je moguca, za 150 EUR pa navise, preko polovnih, pa do nove). A ako te auto posluzi tih 50-60-70.000 km kod tebe i prodjes bez tog troska, cista usteda je u pitanju. Plus sto ima veci obrtni, dostupan na nizim obrtajima, vuce lepo kroz ceo raspon, lepse se vozi (u Sport modu to je bas finih 260 Nm, kao 1.9 Common Rail dizeli prvih generacija). Dodatni "minus" za T-Jet 150 je sto mogu da se uzmu samo oni stariji, sa pocetka produkcije, a to su vozila stara vec 13-16 godina (na nasim oglasima su vecinom najstariji, 2007-2008). Takodje, zbog manjeg obrtnog, T-Jet u voznji trazi malo vise rada menjacem (sto mi licno ne predstavlja nikakav problem, cisto kao zapazanje).

Racunica se naravno menja ako se planira ugradnja gasa, auto se planira na krace u vlasnistvu, prelazi se znatno veci procenat kilometraze na otvorenom putu (kada im je potrosnja mnogo vise uporediva), ako se prelazi manja godisnja kilometraza, itd... To je bio deo licnog razmisljanja kod odluke, koje se bar do sada samo potvrdilo u mojoj praksi. Redovno drzavanje i registracija su im identicni. T-Jet je svakako prva generacija novijih malolitraznih turbaka, jednostavan, robustan, veci trosadzija sa manjim obrtnim - pa ko sta voli :) .

 

Jasna je meni ta racunica ali tu postoji jedan problem, ja kola ne cuvam dugo, kakvih crnih 50-70k km to bi znacilo da moram da ih vozim preko 5 godina sto je nemoguca misija :) , meni kola jako brzo dosade, najduze sto sam vozio jedan auto je bilo 5 godina silom prilika, obicno kola menjam na 2 god a nekad i manje, zanjih par kola jedva dobacili godinu dana :) tako da kod mene te racunice nemaju smisla.

GP je sad godinu ipo kod mene i ostace jos, znaci do 2 god sigurno jer mi nekako legao i odgovara i stvarno je dobar i ocuvan primerak, mozda i nejbolji auto koji sam posedovao u tom smislu, jedini razlog promene bi bio malo veci auto ali ne i slabiji, pa tu sad nemam mnogo izbora a da je u skladu sa cifrom koju zelim da odvojim za auto i onome sto mi se iole svidja. Zato mi je bolje da mi trosi malo vise benzina a da nemam neka bitna ulaganja nego da me zezne MA npr. u prvih godinu dana, da je sredim i onda ubrzo prodam auto jer bi mi mozda dosadio.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno, upravo zato sam se i ogradio da je prica individualna ;) . I da pije vodu u uslovima koje sam opisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su i solenoidi na MA jedinici izmenljivi, onda mi nije jasno šta se tu ne može popraviti ili makar od više njih sastaviti jedna da valja.

Najviše logike i izgleda za uspeh mi ima postupak @radomir.g u njegovoj temi za Punto Multiair 135, čovek je jednostavno

izduvao i očistio jedinicu (bez rasturanja) kompresorom od taloga i naslaga unutar same jedinica i uz zamenu MA filtera postigao potpuni efekat.

 

Šteta što @Nikola031 nije uzeo svoju staru od Brane...

 

Evo jednog linka, Turčin joj j... na majkata:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam price kada sam bio kod Brane, na prvoj verziji MA jedinice mogu da se menjaju solenoidi, a valjda na ostalim ne mogu. Gledah ovaj snimak sto je @nobutado okacio ali nisam uspeo da vidim koja je ovo revizija. Takodje, ima tu pitanja sta je tacno radjeno u kojoj reviziji jer verovatno postoje neke razlike, pa je i pitanje sta od delova odgovara sa jedne revizije na drugu.
 

Inace, pre par meseci mi se javio u jednoj od FB grupa decko koji je kupio Radomirovog Punta sa ponovnim problemom oko MA, ali nemam informaciju da li je resio problem u medjuvremenu. Na kraju krajeva, meni i dalje nije jasno sta pravi problem u jedinici, jer se ljudima razlicito manifestuju problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta za Radomirovog Punta, delovalo je da je rešen problem.

Izgleda da su u pravu kada kažu da je sve to kratkog daha što se tiče reparacije.

 

Lično sam bio prisutan kada je @Goran Zemun to ispričao jednoj mušteriji u servisu sa problemom MA jedinice.

 

Misterija ostaje šta se zapravo pokvari unutar nje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim, ovaj turčin nije skidao špulne, konektori su sve vreme na telu MA jedinice. Možda je to neizmenjivo. Ovu mehaniku je skroz rasturio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao, drugari. Zelim da kupim Fiat EVO 1.2 ili 1.4 pa mi treba nekoliko saveta. Ovih modela na oglasima ima jako malo tako da sam primoran da kupim auto sa placa jer su svi vlasnicki koje sam gledao (ukupno 3) katastrofa.

Moja pitanja su sledeca.

 

Da li je velika razlika izmedju 1.2 i 1.4?

 

Jedan auto koji sam gledao (uvezen iz Nemacke) izgleda perfektno spolja i unutra, jedino sto ima rdje po trapu i na dobosima pozadi ima bas dosta. Prodavac mi kaze da je to sve povrsinska rdja i da ne treba da brinem. Da li je to stvarno tako ili treba da izbegavam modele koji imaju rdje?

Link od oglasa:

 

trg01.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20986252/fiat-evo-12?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

Drugi auto koji sam gledao (uvezen iz italije) isto izgleda perfektno, nema rdje ali motor odozdo izgleda kao da je mastan od ulja. Okacicu sliku pa ko se razume neka pogleda. Oglas je skinut sa sajta ali svakako cu zakaciti sliku da znam za ubuduce.

Svaki dodatni saveti su dobrodosli. Hvala!

 

IMG_1207.jpeg

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno je da skoro svaki auto ima rdju po viljuskama, mostovima, ramenima i ostalim delovima trapa, manje ili vise i zavisno odakle je dosao, bitno je da nema na karoseriji a ovo je povrsinski i nastaje zato sto je fabricki farban metal pa vremenom ta farba popusti zavisno od kvaliteta iste. Gledaj da nema na sajtnama, patosu, kosevima i sl delovima karoserije.

 

Treba se pogledati motor odozgo i traziti odakle se sliva ulje a moze biti i od semeringa poluosovine na ulazu u menjac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...