Jump to content
FAS Goran
hansf

Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine

Recommended Posts

Sem turbo motora sport paket je to sto mu daje smek i upravo ljudi zbog toga i kupuju sport verzije a sad na obicnog budziti pragove, felne, detalje nije to to, imao sam par puta opcije da uzmem obican tjet ali ih nisam uzimao jer se takav sigurno teze prodaje od sporta ili od obicnog 1.4 jer ko hoce tjet taj hoce kompletan ugodjaj i vizuelni i performansu.

Pre neki dan sam dogovorio jedan sport tjet ali sam odustao jer nije imao alu felne a prodavati sport sa celicarama i ratkapnama ne ide.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, stex_pb said:
Ali moras da racunas da auto koji stoji postaje stariji, komercijalna vrednost opada. Ono što danas vredi 5000 možda za dve godine bude vredelo 3000. Cenu određuje tržište a tvoje ulaganje možda neće vredet tih para. 

Upravo na ovo sam i mislio. Bolje mali minus odmah pa obrci dalje nego da nesto drzis "100 godina" i posle opet prodas sa minusom. A zarobio si pare duzi period. Meni je to besmisleno.

Najgore je drzati zarobljen novac duzi period a cena lako moze da ode dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, OMP said:

auto klima takodje mnogima ne znaci nista jer isto hladi kao i ac

Kod gp-a ova tvrdnja nije tacna, posto sam u istim kolima imao i manuelnu i automatsku klimu, ogromna je razlika u svemu, pocev od toga da kod automatske postoje dve zone hladjenja, auto se mnogo brze zagreje/ohladi, kada su visoke temp automatska samostalno podesava brzinu rada ventilatora i samostalno dozira gde je potrebno vise ohladiti odredjen deo kabine, prosto receno bolja je, i to znacajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja recimo to nisam primetio mada ni eksperimentisao a verujem ni 90% ljudi zato i kazem da je vecni bitno da ima klimu i da radi a da li ce raditi bolje auto od ac to retko ko razmislja, kad su obe varijante ispravne i ima dovoljno gasa radice dobro, to je mali prostor da bi sad trebalo ne znam koliko vise vremena da ohladi ili zagreje jedna u odnosu na drugu, mozda to i jeste tacno ali koliko i osetno u praksi ne znam ali ja recimo ne koristim auto mod, uvek mi je podeseno na manuelno i podesim brzinu i smer duvanja kako meni odgovara bilo zimi bilo leti. Kad se auto usija na suncu dzabe ti bilo kakva klima, svakoj treba vremena da rashladi.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slažem sa kolegom @Lufti 

Osetna je razlika u funkcionisanju spomenutih klima pa čak i kada je automatska klima u manuelnom modu.

Ja sam iz predrasuda i prethodnog iskustva bio pobornik manuelne klime ali nakon novih spoznaja blagodeti auto-klime dijametralno promenio stanovište. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greju - hlade isto samo je dosta veci "komfor" sa digitalnom klimom, namestis zeljenu temperaturu i on je otprilike odrzava , dok manuelnu ne mozes tako precizno da ubodes :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo što održava željenu temperaturu, nego (barem je tako bilo kod svih mojih) i smer duvanja prilagođava. Npr, kad je hladno, prvo usmeri sav vazduh ka šoferci i tek kad temperatura dostigne malo topliju vrednost preusmeri i na centralnu ventilaciju ka telu. Meni lično je automatska klima nezamenljiva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da sam ja usamljen sa svojim stavom, al meni automatske klime vise smetaju nego sto gode. Barem na 159, pa ono nije nikad pogodilo kombinaciju temperature i duvanja onako kako zelim. I onda logicno - prebacujem u manuelni mod, al tu nije kraj :D Ni u manuelnom modu nije bas 100% manuelna kontrola. Tako npr. kada se upali hladan auto, a duvanje stoji na 1 crtici, cim se malko zagreje on poveca duvanje na MAX, pazi, ni 5, ni 6 nego odma max i dernja se ko kreten. I onda moram svaaaki put rucno da smanjujem duvanje. E sad naravno, to je zbog toga sto je Alfa krs, nije generalno slucaj :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kad ste pominjali Sporting verziju, po čemu se sve sporting razlikuje od nekog "klasik" EVA. Plastični pragovi, volan, auspuh i satovi. Šta još?

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felne 17", pragovi, tamni farovi (sto imaju i neke obicnije verzije posebno kod eva), kacket spojler, 20mm nizi auto, dublja sedista, drugi cajgeri, hrom zavrsetak auspuha, drugaciji dezen one plastike sto se prostire duz instrument table (kod gp-a bruseni aluminijum fazon i kod restylinga karbon sto je slucaj kod mene, evo nema taj detalj ) to je to sto ja znam ako nisam nesto zaboravio.

 

btw kad smo kod visine , merio sam skoro klasican GP i EVO, Sport verziju i EVO na metan, Sport je 20mm nizi od klasicnog a metanac je 20mm vislji od klasicnog, on je bas dzipast, drugar kupio i ja reko ajde da bas da vidimo razlike tako da je metanac 40mm vislji od mog, kad stanu jedan pored drugog kao neki crossover da si parkirao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to ok , ali kako neko da zna da nije budzeno ? Ipak nisu to nova kola ... ja tad ocekujem neocekivano cak ni ne gledam i tako ofrlje spustam cenu , sad bas da uzmem metar i merim skracene opruge naspram nekih bilstein ili sachs sport itd. Kako uopste neko da proveri sve to ukoliko nije toliko iskusan pa verovatno imaju i specificne narudzbine opreme koje ne znace da je budzeno, da li po eper-u ili ?  Nema pravila ocigledno ako se ne varam , doslo vreme kada punta treba da gledam kao spejs satl sa dva raketna naucnika pored :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta ima veze i da je sve nabudzeno na obican gp, to je neko sredio za sebe i sad izgleda kao sport, sta mu fali, ja bih prvi na obican gp nabacio sport detalje, time nisi upopastio vec unapredio izgled ne razumem sta hoces da kazes? To ne treba da bude minus na autu nego plus, meni je minus kad neko stavi neke aftermarket tuning stayling detalje i plastike pa naruzi izgled

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Felne 17", pragovi, tamni farovi (sto imaju i neke obicnije verzije posebno kod eva), kacket spojler, 20mm nizi auto, dublja sedista, drugi cajgeri, hrom zavrsetak auspuha, drugaciji dezen one plastike sto se prostire duz instrument table (kod gp-a bruseni aluminijum fazon i kod restylinga karbon sto je slucaj kod mene, evo nema taj detalj ) to je to sto ja znam ako nisam nesto zaboravio.

 

btw kad smo kod visine , merio sam skoro klasican GP i EVO, Sport verziju i EVO na metan, Sport je 20mm nizi od klasicnog a metanac je 20mm vislji od klasicnog, on je bas dzipast, drugar kupio i ja reko ajde da bas da vidimo razlike tako da je metanac 40mm vislji od mog, kad stanu jedan pored drugog kao neki crossover da si parkirao :)

Hvala na objasnjenju. Kada sam kupovao EVA, na oglasima su mnogi bili "sporting" a nisam mogao da uočim ništa specijalnije na njima od mog "civilnog" EVA. Čak je bio i jedan ABART sa dobošima pozadi.

Pominjao sam ranije da sam odustao od jednog Eva Turba koji je bio jako prihvatljive cene ali je bio i "budžen", videle su se razne intervencije, tragovi otvaranja instrument table, kablovi koji vise ispod, verovatno od raznih ozvučenja, folije, tribali, drugi izduv. Izgledao mi je kao da je bio u paklenim ulicama i duša mu je izvađena. bio je 4200 evra što je  bilo jako povoljno, i da sam znao kakve su danas cene uzeo bih ga samo da ga preprodam. :P

Edited by stex_pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi se u oglasima nazivaju sportom ili abartima, narod nema pojma sta prodaje a neki se prave blesavi pa pisu, ako negde pise abarth ili ima znak koji je neko zalepio odmah pisu abarth ili neretko abarth oprema :)

Ja na svom imam abarth ambleme na bokovima i cepove na felnama, nema coveka koji se prosecno razume u kola da nije rekao jel to abarth a neznalicama je to sigurno abarth jer dovoljno je sto su videli znak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kad bi ja to gledao da je abart ili nije ? Pa nikad , vise bi ga probao pa na osecaj i ono vizuelno mozda bi i provalio ali ono ..., meni je covek na tehnickom jeo g' kao mi sajtne nisu fabricke a ustvari jesu jer je to bila neka revizija sa 97 na 98 odnoson do kraja proizvodnje kao i motor sto je 105 konja dok je pre toga bio ie 75 ( 90 konja je imala sa 5oro vrata tako da je mala sansa da je pakovana ali opet moze da bude ne znam razliku vizuelnu deluju identicno mozda komp pumpa i ostalo sto ide tu) tako da za mene se sve to svodi moze da bude a nemora da znaci, jedino ako po vinu isproveravam, opet stop svetla isto moze na tehnickom neko reci nisu jesu (za punta su bas slicni razlika jedva vidljiva sem za onog ko se razume u taj model) , ko to zna, pa ja mislim niko jer pitanje i u eperu sta pise i da li su sve revizije upisane odnosno primera radi da li je upisano ako je neko uzeo bogatiji paket opreme tipa ispunjavao konfigurator kao nov auto pa obelezio drugacije (tipa klima auto ili manual ili cajgeri kompjuteric itd.) .... sve je to manje vise nesigurno ali u 90% slucajeva bi trebalo da bude ok , sta znam ufff glava bi me zabolela od gledanja pod suknjicu i etiketu i ko zna cega jos mnogo piva bi morao da pocepam posle pregleda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2023 at 1:26 AM, Zuriosm said:

Isao sam da pogledam ovaj auto. Stvarno lepo izgleda i spolja i unutra, kao na slikama. Kad sam probao da ga provozam osetio sam da pri nizim brzinama, odmah nakon kretanja, malo "ljulja" kao kad npr guma ne bi bila ravna. Cim predjem nekih 30-40 kmh to se ne oseti. Prodavac kaze da se to oseti jer je prednja desna guma malo izduvana a ja osecam kao da dolazi sa prednje leve strane pa mi deluje nelogicno. Da li mozda zna neko sta bi to moglo da bude?

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban deo citata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa guma ili amort, ne znam sta bi drugo moglo. Kako radi motor, kakvo je kvacilo, menjac? Stanje enterijera uzivo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cena ? Kakav je na pregovoru kolko bi mu bila odgovarajuca najniza , spolja i na slikama deluje bas uredno i dobro , ljuljanje .. ne znam sad kako bi opisao al na drugarevom autu pozadi je skakao bukvalno dok je napred ok i bili su amortizeri u pitanju , predjes lezeci i on kao da ima veliki hod ... ako je guma mozda dugo stajao na izduvanoj pa primila oblik i sto kazes kao da nije ravna sad kako ti se ucini najblize ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li se popraviti zadnja kvaka na Evu ili mora cela da se menja? Standardni problem da se teško otvara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...