Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Pa zar nije da moze da se podesi nesto i po pitanju pozicije pedale gasa kao sto kaze mladenke, pa na stiskanje do 60-70% ima jedan rezim, a stiskanje preko toga drugi rezim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel realno da je 1.9jtd 8v 116ks toliko slabiji i losiji od 1.9mjet 8v 120 kada ljudi lagano izvlace 160ks i 360NM sa fabrickom turbinom i izduvom, a ovde 2.4 turbine i poskidani katalizatori.

Edited by vagenovac

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Ništa se ja ne raspravljam sa tobom, niti osporavam to što ti pišeš.
Kažem samo svoj stav. A, on je da ako se želi bolja performansa od fabričke po pitanju snage i obrtnog momenta, mapa se pravi na jedan način, a ako se želi smanjiti potrošnja, mapa se pravi na drugi način.

Više KS, više Nm, manja potrošnja, ostajanje u euro normama, jednaka pouzdanost motora...i sve to može jedna mapa bez problema...pa, onda ispade da po fabrikama rade uglavnom idioti.

''Raspirivanjem'' tih (ne)realnih tvrdnji da sve može istovremeno, samo sebi pravite probleme u radu. Ljudi to čitaju, voze matore dizele prešli Boga oca kilometara, i onda im se kaže da sve može.

I više KS, i više Nm, i manja potrošnja, jednaka pouzdanost, manje opterećenje motora, ostajanje u euro normama... Ako to sve lako može da se ispuni jednom mapom, čemu onda različite mape, gde jedna ima akcenat npr. na obaranje potrošnje, druga na max brzinu, jedna vrlo malo daje po pitanju maksimalne brzine ali zato više daje po pitanju međuubrzanja, jedna daje veće dobitke jer to vlasnik želi, druga na istom motoru daje umerenije povećanje performansi jer neki drugi vlasnik tako želi, itd, itd.

 

 

 

...to si ti pominjao, kao i neke ozbiljnije probleme koji mogu da nastanu ako se ide po svaku cenu zadovoljiti obe stvari istovremeno, tj. i dati više KS/Nm, i oboriti potrošnja.

Isto kao što si pomenuo da tuner ne mora da se drži normi kojih je fabrika morala, pa eto tu prostora da se dobije nešto.

 

Da su izduvne norme jedino sto treba da zadovolji motor bilo bi super. Ovaj motor sa 0.36 co2 izmerenih definitivno bi pao na decibel testu. :) Remap se radi po onome sta vlasnik zeli da postigne remapom. 

Drugo nismo mi jedini koji remapujemo automobile. Gde su tu stranci sa drugim turbinama, radjenim glavama motora, takodje bez katalizatora i dpf filtera pa ipak prolaze MOT iz godinu u godinu. Nije sve tako crno belo kako ti mislis, ima tu jedan siva zona koju moras da pogodis. :D 

 

49 minutes ago, vagenovac said:

Jel realno da je 1.9jtd 8v 116ks toliko slabiji i losiji od 1.9mjet 8v 120 kada ljudi lagano izvlace 160ks i 360NM sa fabrickom turbinom i izduvom, a ovde 2.4 turbine i poskidani katalizatori.

 

116ks glava je jadna glava sto se tice iskoriscenosti na vecim obrtajima. A kod ovog konkretnog primera se ceka kvacilo od 2.4jtd-a, fmic i cevi pa da se digne jos 20ak Hp. Retko se 200hp prelazi sa 8v i 56mm kompresorom a da to bude smokefree. 16v je vec druga prica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, mladenke said:

Remap se radi po onome sta vlasnik zeli da postigne remapom. 

 

A, recite mu da može da dobije istovremeno sve (više KS, više Nm, manju potrošnju, ostajanje po svim aspektima u okviru euro normi, jednaku pouzdanost, rasterećenost motora), i eto belaja.

Korisnije je i za vas koji se bavite time da ''spustite'' vlasnike malo na zemlju sa njihovim očekivanjima, a ne da im se pričaju stvari koje žele da čuju samo da bi ih privoleli da čipuju aute. To na duži rok otežava mogućnost da se ''kultura'' čipovanja automobila kod nas masovno raširi jer će se vremenom stvoriti gomila nezadovoljnih vlasnika raznih automobila koji će generalno pljuvati na čipovanje jer eto nisu dobili sve što im je rečeno.

 

Treba im nekada reći da njihov motor nije pogodan za čipovanje (jer nećeš kasnije do sudnjeg dana da se ubeđuješ sa njim da li je dobio 6 ili 7KS jer je u pitanju neki atmo benzinac). Treba im nekada reći da njihov turbo dizel nije u stanju pogodnom za čip (kako ti se ne bi pojavio taj lik za 10 dana i pljuvao te na forumima, FB stranicama jer si mu eto ''uništio auto'') jer na taj način na duži rok ''gradiš'' svoje ime kao tunera, kao neko kod kojeg niko nikada nije izašao nezadovoljan. To što se jednokratno obrišu takvi upisi (prepucavanja) na FB stranici ne znači da se oni ne pišu i na 10 drugih mesta. Treba im slobodno reći da konkretno njihov turbo dizel star 10+ godina sa fabričkom mapom sutra može da ima problem sa turbinom, diznama, pumpom, a kamoli sa promenjenim parametrima koji traže veća naprezanja od tih komponenti. Slobodno im se može reći pre čipovanja da je moguće da auto nakon čipovanja na test vožnji izbaci check engine iz razloga koji će biti očitan, pa na osnovu toga videti vraća li se fabrika nazad, ili se to sređuje. Kazati ljudima da zato ne treba da čipuju auto ako u rezervi nemaju par stotina evra minimum za kvarove do kojih može doći jer su im auti matori, itd, itd.

 

Možda je ova moja logika pogrešna, ne kažem...samo mi se čini da na duži rok obezbeđuje napredak. U početku će biti manje posla jer se neće čipovati sve živo za 30-50 evra, ali će ime biti izgrađeno. Onda od keša koji krene pomalo da kaplje investirati u nove lokacije, u sopstveni program putem kojeg će se mape upisivati (kako bi što je više moguće zaštitio svoj rad). Onda jedna, druga, treća garaža po SRB, čipovanje preko interneta i tog svog uređaja na daljinu bez potrebe fizičkog kontakta sa autom (što dodatno povećava broj automobila koji se mogu uraditi u jedinici vremena, a bez gubitka na kvalitetu), onda širenje po regionu jer se ima keša za to...onda širenje dalje i posle 10-15 godina imaš ozbiljnu firmu gde kao ''gazda'' ideš od seminara do seminara na koji te pozovu, imaš kontakte direktno sa proizvođačima, sa njihovim stručnjacima, tako dobiješ mape za određene nove motore i pre nego budu masovni, pa samim tim čim se pojave na tržištu tvoja firma prva ima već spreman paket za pojačanje snage i tako pokupiš kajmak, zatim počneš da vodiš pregovore o tome da tvoja ubačena mapa ne utiče na garanciju proizvođača (što ti onda otvara najunosniji deo tržišta, tj. ljudi koji imaju keša za novi auto i mogu da čipuju svoj novi auto bez toga da izgube garanciju), onda kreneš da se ''bahatiš''

:) i dodatnih npr. 30KS naplaćuješ mnooooogo skupo tako što napraviš čitav kit za neki auto tipa felne te i te, spojler taj i taj, amorti ti i ti, i tvoja mapa...i sve zajedno košta npr. 4.999 evra za neki nov auto...gde su te felne, spojler i amorti koštali jedno 3.000, a sve preko je tvoje, itd, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se u potpunosti slazem sa Mladenketom. Ja, istina, ne poznajem dovoljno materiju da bih argumentima mogao da dokazem da automobil sa remapom trosi manje pri istom rezimu voznje ali cinjenica stoji. Dokazano toliko puta. I to sa remapima koji dizu na 1.9 CR dizelima u proseku za 30-ak KS, ne sa remapima koji su namenski napravljeni u svrhu smanjenja potrosnje.

E sad, posto ste svi ovde u temi toliko u materiji, mozda bi bilo pametno da obrazlozite zasto je to tako jer cinjenice su cinjenice, a ne da pokusavate da spustite svakog ko kaze da auto sa remapom trosi u proseku litar manje na 100 km, opet napominjem pri NORMALNOM rezimu voznje. Nije lepo, jer neki od nas ne lupetaju po podacima koje su procitali na netu nego imaju nekog iskustva. Iskustva end usera doduse ali ipak iskustva.

Ja ni u jednom trenutku nisam rekao da vi ne znate, niti sam pominjao podatak koliko auto trosi kada se stisne. Normalno je da ce da pije koliko nagazis. Ali znam puno slucajeva i licnih i meni bliskih koji potvrdjuju gore navedeno.

 

Pritom ja ne kazem da je remap sve i sja i da svako treba da ga uradi. Postoji downside remapa, pogotovu na matorcima koji se u Srbiji uglavnom voze. U moja oba slucaja sam vrlo brzo ubio zamajac. Ne zbog loseg remapa, vec zato sto sam imao srece da mi je u oba slucaja zamajac vec bio pri kraju a povecanom snagom iz podruma sam samo ubrzao otkaz zamajca. Znaci remap treba da radi onaj ko je apsolutno siguran u sve subsisteme svog auta i to radi povecanja startnosti i poboljsanja medjuubrzanja. Smanjenje pri normalnom rezimu voznje je tu malo bitan ali ipak prisutan faktor. I da, ko radi remap, definitivno se pozdravlja sa eko normama svog auta tako da mislim da bar u ovoj temi ekologije ne treba da se doticemo.

Moj stav, ne vredjam nikoga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali kad neko tvrdi nesto sto krsi zakone fizike onda i ostale mozda razumnije tvrdnje isto uzimas sa rezervom ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

Vecina 2.0 dizela od 2011 trosi 3.5l na 80-90kmh, bas bih voleo da vidim da vidim da neko to smanji na 2.5l, mislim da nece da moze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, same tvrdnje da smajuje 1l su cista glupost bez obzira na tip motora, uslove itd... Da neko zaista nesto garantuje, garantovao bi nesto tipa 10-15% i slicno sto je primenjivo na sve uslove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet vi. Ljudi slazem se ja sa vama. Glup sam. Hvala vam sto ste mi ukazali na to. Ja vase argumente nisam ni pokusao da oborim jer ne mogu a pritom imaju smisla.

A vi opet idete u kontru cinjenici. 

Dakle, samo da podvucemo liniju sto se vaseg stava tice. Auto sa remapom pri normalnoj voznji, istoj kao i pre remapa ne trosi manje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, vagenovac said:

Jel realno da je 1.9jtd 8v 116ks toliko slabiji i losiji od 1.9mjet 8v 120 kada ljudi lagano izvlace 160ks i 360NM sa fabrickom turbinom i izduvom, a ovde 2.4 turbine i poskidani katalizatori.

 

 

Ista ta snaga može bez ikakvih problema i dimova da se napravi na 116ks, njega koči MAP od 2.5bar, treba ga promeniti, staviti onaj od 3bar i onda teraš dalje. Znam da je Dejan Safe na svom bivšem Stilu 116KS bez drugih hardverskih promena (osim MAP-a) gurao svakodnevnih 180KS (izmerenih 150KS na točku) i preko 350Nm, tako da može, lagano :) 

 

Stavljanje većih turbina, interkulera, dizni, ojačavanja korpi, nema nikakvog smisla i poente ako nećeš da guraš 200+ KS, inače si džabe krečio, nepotrebna investicija.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo mi tvrdili da si glup, samo pogresno obavesten :D Barem ja nisam tvrdio :D

 

Nakon cipa rekao bih da u nekim specificnim uslovima je moguce postici manju potrosnju, ali kao sto sam i pre govorio, ako se povecava snaga i konstantno imate manju potrosnju, onda...

 

images?q=tbn:ANd9GcTrmW80F4UrRfZ14F4wo7p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, nije ni bitno stvarno. Ne znam ni zasto sam se uopste ukljucivao u diskusiju kad nemam tehnickih argumenata da potrkrepim svoju tvrdnju. Ne ljutim se ni na koga. Ni na tebe ni na vagenovca, nemam ni zasto. Vidim iz vasih tekstova da znate o cemu pricate i bar ja to uvek postujem. Diskutujemo opusteno, zato i postoje forumi.  ;) :respect:

Ali se moja iskustva i vasa ne gadjaju u podatku za potrosnju. Ponavljam "iskustva" posto mi se cini da ste moje informacije prihvatili kao da su iznesene metodom rekla kazala, cuo sam od nekog, a nisu. Licno iskustvo je licno i ja gledam da uvek iznesem podatak u koji sam se licno uverio.

 

PS: Nisam ni u jednom trenutku rekao da se povecava snaga a "konstantno" imam manju potrosnju. Nesto se nismo razumeli

 

 

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, jesam. Cep, cep metoda, vise puta. Bas zato sto sam i ja bio nepoverljiv pa sam resio da proverim. Inace, jeste u gradu, na otvorenom nisam primetio neko smanjenje. Ja sam imao utisak da mi auto znatno lakse i rasterecenije dolazi do nekih "gradskih" brzina pa otud ni nisam morao da ga teram u vece obrtaje i samim tim dizem potrosnju. Zato sam i pomenuo onu pricu o istim brzinama pri nizim obrtajima, posto sam imao takav utisak. Objasnili ste mi da nisam u pravu sto se toga tice, ali kapirate na sta sam mislio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razlikuje najosnovniju stvar, položaj pedale gasa. Na manje pritisnutu pedalu može da smanji količinu goriva i tako smanji potrošnju i naravno auto ima manje snage. Pedala pritisnuta preko određene granice i do kraja , ubrizgava se veća količina goriva i motor ima više snage .  Ali i veću potrošnju. 

Snaga se teško dobija bez goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj kum razmislja upravo da cipuje samo da smanji potrosnju :-)

Vozi passata b5.5 96kw automatik :-)

I trosi mu prosjek oko 8-8.5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam kako vama ali meni nije smanjio potrosnju posle cipovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meni nije jasno ko jos misli o potrosnji kad cipa auto.

Ja. Ima moj post iznad gde objašnjavam zašto.

Tako sam čuo od jednog majstora, koji u protivnom vraća novac i ostale troškove, i vrati ga na fabričko.

Smatram da je ovo najbolje mesto u Srbiji gde sam mogao da proverim to što tvrdi taj majstor, i ne samo on, mnogi to tvrde iz svojih iskustava. Sve u svemu, zaključak je da neću raditi mapiranje.

Hvala svima na iscrpnim komentarima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 22. März 2016 at 8:37 PM, neshaoct said:

 

 

Suština je da posle čipovanja auto treba da radi bez ikakvih problema. Uradi se i gotovo, da nema na svakih par nedelja (meseci) ovog ili onog problema. Koje je to čipovanje koje će da poveća turbo rupu da bi eto opala potrošnja za pola litre (to mu dođe degradacija performansi), ili da nosi rizik ozbiljnijih problema gde je najbolja opcija da strada samo dihtung glave. :)

Mišljenja sam da zato ili se mapa radi kako bi auto manje trošio, ili se mapa radi kako bi auto imao bolje performanse. Ili ili situacija, zavisno šta vlasnik auta više želi.

 

Kao što kažeš, fabrika pazi da zadovolji euro norme i čipovanjem može to da se ''popravi'', tj. da auto dobije više KS, ali više ne ispunjava euro norme, kao što kažeš nema više nikakve norme koja mora da se ispuni.

One mape koje daju više KS, daju više Nm, nema slabijeg odziva turbine, nema bajki o smanjivanjju potrošnje, ali auto i dalje ispunjava euro norme, eeee to je posao. :thumbup: U suprotnom bi se čipovanje radilo samo u ovim našim krajevima gde test izduvnih gasova još uvek nije zaživeo u potpunosti. Još uvek je ovde lakši posao jer čipovani auti ne moraju da prođu bilo koju normu...po Evropi moraju. Neće tamo vlasnik auta od 30.000 evra da se smara i vraća fabričku mapu pred tehnički, nego traži da dođe, uradi mu se šta želi (manja potrošnja ili više snage), sve radi bez problema, prolazi tehnički bez problema, nema rizika za motor...ali takva mapa košta i nema je za download na internetu. Pojedini evropski tuneri, kako bi zaštitili svoj rad uvode poseban hardver i/ili softver kojim pristupaju svojim mapama, i bez toga niko ne može ni da ih iščita, a kamoli kopira, itd, itd...neka druga priča.

 

svaki kodiran fajl softwer radjen slave opremom kada se upise u ecu od automobila je automatski raskodiran i taj flash sa bilo kojim master uredjajem moze da se iscita i otvori da se dodje do tuning parametara.... moze i slave uredjajem opet pa da zaduzeni master vidi sta se desava,nemaju oni bas neku zastitu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zalik

 

Nisam pričao napamet, nego nije moguće odmah sve napisati jer bi post imao pitaj Boga koliko paragrafa onda... :D

Konkretno, mislio sam na ovu firmu:

http://www.oct-tuning.com/

 

...i ovaj njihov hardver:

http://www.oct-tuning.com/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=78&lang=en

http://www.oct-tuning.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=77&lang=en

 

Njihove mape mogu da se upisuju i čitaju ovim njihovim uređajem. Uređaj ne može da upiše nijednu mapu koja nije njihova. Automatski se povezuje sa njihovim serverom odakle uzima mapu, i plus skida sa tvog kredita određeni iznos.

Npr. ti si njihov čovek za SRB. Treba da platiš ovaj uređaj, i trebaš da imaš uplaćen ''kredit'' kod njih za upisivanja (mapu) koju ćeš da povučeš sa njihovog servera kad god budeš hteo. Npr. dođe ti Stilo MJet 16v, i ubaciš mu njihovu mapu sa ovim uređajem, skinu ti to sa tvog kredita. Tvoja cena je naravno jednaka iznosu koji će ti skinuti sa kredita, plus dodat iznos preko toga koji je ustvari tvoja zarada. Sutra ti ponovo dođe neki drugi Stilo Mjet 16v. Opet moraš da se povežeš preko ovog uređaja, i opet će ti skinuti sa tvog kredita čipovanje tog drugog auta. Nije dovoljno što si koliko juče radio auto sa tim istim motorom, nemaš mapu nigde. Nije dovoljno ni da se povežeš sa nekim drugim uređajem na onaj Stilo od juče i da mu skineš mapu jer ćeš dobiti fajl koji nije čitljiv (upotrebljiv).

U protivnom bi ti, kao njihov čovek za SRB, mogao njima da platiš samo jednom mapu za Stilo MJet 16v, a onda svaki sledeći put kada ti dođe auto sa tim istim motorom, ti bi upisivao mapu koju već imaš, i naplaćivao bi neku svoju cenu... Ovako sprečava da uopšte imaš mape kod sebe, plus sprečava da, kad se povežeš sa bilo kojim drugim uređajem na neki auto koji ima njihovu mapu, skineš čitljivu (upotrebljivu) verziju njihove mape.

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, zalik said:

 

svaki kodiran fajl softwer radjen slave opremom kada se upise u ecu od automobila je automatski raskodiran i taj flash sa bilo kojim master uredjajem moze da se iscita i otvori da se dodje do tuning parametara.... moze i slave uredjajem opet pa da zaduzeni master vidi sta se desava,nemaju oni bas neku zastitu....

 

pricas mi o slave uredjaju koji postoji i koji imam i ja od moga inzinjera iz holandije...taj softwer koji oct tuning napravi i neko ga njihovim uredjajem upise u 1.9 mjet stila,taj isti softwer ja mogu da iscitam sa master uredjajem i za drugoga stila isti bukvalno tuning napravim,ta se mapa preradi samo prilagodjavanjem...inace nije neupotrebljiva inace tjuner koji ima mozga i vremena treba mu samo jedna mapa ako si me razumeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, onda su njihovi distrubuteri širom Evrope budale što im se svaki put (za svaki auto) skida sa njihovog kredita, kada mogu samo jednom da urade neki auto, onda se povežu na njega, skinu tu mapu kod sebe i svaki sledeći takav auto rade nezavisno od O.CT-a i sve pare stave sebi u džep. Moguće je i da O.CT vode neke budale što su uložile u ovaj uređaj koji ničemu ne služi, kad im je bilo dovoljno da isto to (preko interneta) rade i sa običnim lap topom i bilo kojim univerzalnim alatom koji služi za upisivanje mapa. :thumbup:

 

EDIT:

Kakav je njihov kod, kako oni to rade...pojma nemam. Znam da imaju taj uređaj i da on mora imati neku svrhu osim šminke.

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uspeo jednom da smanjim potrošnju nakon remapa...ali penzos vožnjom (recimo, autoput 90-100 km/h).;)

Uglavnom, potrošnja je ista ili viša - ali sa znatno boljim performansama.

Nema šanse da manje troši a gaziš dide bolje!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...