Jump to content
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Razmisljam se da za par meseci malo pojacam svog stila koji ima 80ks, pa me je zainteresovao chip tuning. Jel ima neko iskustva sa time, pre svega mislim na to kako se odrazava na sam auto, tj na delove tipa menjac, turbina i motor. Razmisljao sam cak i o tome da stavim onu vecu turbinu sa promenljivom geometrijom i IC sa stila 115ks, ali kad sam pricao sa jednim hrvatom sa drugog foruma koji se bavi chipovanjem, on mi je rekao da to ne moze jer kod mene centrala ne kontrolise turbinu, a kod 115ks ona to radi i rekao je da bi trebao i menjac da se menja onda. Jel to sto je on rekao tacno ili ne? Ovo sa zamenom turbine i IC-om mi je jako zanimlojivo jer bi to zajedno sa chipom trebalo da digne snagu na oko 135ks, ako je uopste moguce. E sad ako nije moguce, odnosno ako treba jos 100 stvari promeniti a ne samo ove dve onda mi to vise ne deluje tako isplativo i ostao bih samo na ideji chipa sa kojim bih trebao da dobijem 109ks odnosno 120ks sa drugim chipom. Evo linka gde sam to nasao. E jos jednu stvar samo da kazem. Najbolja opcija od svh koje sam nabrojao su ovih 120ks, tj najbolji odnos ulozeno-dobijeno. Ali opet onaj hrvat sa kojim sam pricao mi je rekao da je maksimum koji sa chipom moze da se dobije bas ovih 109ks. Eto ako neko zna nesto vise o ovome saveti su dobrodosli.

Zaboravih samo da u celu pricu ukljucim i potrosnju goriva. Prema onome sto sam do sada cuo o chipovanju potrosnja bi trebala da se smanji. To mi takodje nije jasno, dobijes vecu snagu, a smanjis potrosnju??? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se potrosnje tice, znam da se smanjuje u nekom eko modu (normalnom) voznje, kad upotrebis "sve konje" onda je naravno veca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, i meni deluje po tom principu nelogicno ali nisam dovoljno strucan po tom pitanju pa ne bih znao, ali smanjenje potrosnje objasnjavaju isporucivanjem vece snage na nizim obrtajima. Naravno Zlox to znam sto jace stiskas auto vise trosi imao chip, nemao. Ako stiskas ne pitas za potrosnju, ali ako on u rasponu obrtaja od 1000 do 3000 bolje ide, a manje ili isto trosi to je onda lepo... :) :) :) Mada opet moje pitanje je vise na strani toga kako se chip odrazava na one vitalne delove i da li je moguca kombinacija stavljanja samo turbine sa 115ks i IC bez nekih dodatnih petljancija ili mi ta varijanta odmah odpada i ostajem samo na varijanti chipa... I zanima me sad ono sa chipom za 109ks i 120ks... Mnogo interesantnije deluje ovaj od 120ks, ali me kopka ono sto mi je rekao onaj hrvat da jace od 109ks ne moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, otkud ljudima te stvari... Svako prica sta on hoce. Evo sad da ti kaze neko ko se razume u to. Provereno je da snaga moze da se digne i preko 120ks, sto ti licno garantujem, turbina moze da se promeni a i ic moze veci da se stavi... ali... Na stilu neces ni osetiti dobitak tih konja koje bi dobio turbinom i IC-om bez custom chipa koji moze kostati jos 350-400e bez turbine za koju moras da se izujes 500,600e i IC velikog formata koji nije ispod 200e. Tako da ne znam koliko bi ti se isplatilo povecanje od 60-ak ks za soma i kusur eura. Menjac je jako izdrzljiv tako da pricaju neproverene stvari (i meni su nesto slicno rekli pa sad vozim duplo vecu snagu od one za koju su mi rekli da ne moze da izdrzi) ali je bitno samo odrzavanje menjaca(mislim na promenu ulja(provera opiljaka)), zamena kvacila u kracim intervalima...

P.S. Perpetum mobile je jos uvek nedostupan nasim "UMOVIMA" pa ni vise konja (u rasponu kad motor najbolje vuce) za manje chorbe takodje nije moguce, ali jeste pri blago penzionerskoj voznji sa 10% gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nasao turbinu i IC sa 115ks u ekstra stanju za 400€. :) Ali sta je sa onim da nju kontolise centrala, a moju pritisak? Ona sa 115ks ima promenjljivu geometriju moja nema... A ovaj hrvat sa kojim sam pricao je vlasnik Bertola, njihov uvoznik i ovlasceni servis, i na crofiatu vazi za najstrucnijeg lika, a takodje svi koji rade bilo kakava cipovanja u hrvatskoj uglavnom potezu kod njega u zagreb da im radi, tako da ono sto kaze shvatam prilicno ozbiljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ti nije dosta ovo sto sam ti napisao gore, sve sam moras da proveris a ne da slusas necije price. To je on i meni objasnjavao ali promenjiva geometrija nije nikakav problem, jer moze i bez nje sve savrseno da funkcionise. Postujem ja to sto SEB kaze, ali dok ja ne proverim i ne dokazem suprotno necu biti miran. Takodje mozes pogledati na CFiatu da je on postavio turbinu od stila 115ks, i da radi ali nije povezao kontrolu promenjive geometrije za koju treba malko vise cackanja ali i to moze da se namesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma postujem ja to sto si rekao, i ja sam slican kao ti, ali posto sam tako ucio skolu sa kompjuterima "sve sam da probam" dok nisam sve naucio oko njih i puko x para oko toga, a ovo je ipak malo skuplje da bih ucio na greskama... ;) Ok sad dakle znam da veca turbina moze, stim da nece moci da radi pg, a kako bi uopste mogla i ona da se namesti da bi se njen potencijal skroz iskoristio tj. ima li ko ovde da to moze da radi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne zaboravi da 80KS JTD ima sve drugačije od 115KS JTD-a, počev od kvačila, zatim menjača, poluosovina, nosača motora i sigurno nekih drugih pratećih stvari. Vrlo verovatno ni izduv nije isti, tako da mi se čini da će na kraju da bude skuplja Dara nego mera.

Video sam kvačilo 80KS JTD-a i ubeđen sam da neće moći da podnese tvoju egzibiciju. Mislim da ti je jeftinije da zameniš ceo auto, pa da se onda iživljavaš na njemu.

Realno - 80KS po gradu ide ko metak, jer je elastičniji od 115KS i ima kraće hodove menjača. Ako želiš neku korist od tih silnih dodatnih konja, imaćeš je samo pri brzinama većim od 120 na sat, a fabričkom menjaču će ti faliti obrtaja itekako za tu egzibiciju.

A što se mape tiče za 80 na 110 konja, koliko mi se čini najviše momenta oslobađa upravo na još nižim obrtajima u nižim stepenima prenosa, što uopšte nije pametno za sve što sledi posle zamajca. Auto je i više nego dovoljno startan i živahan takav kakav je, bolje ga ne diraj. Promeni ga za 115 KS verziju ako ti se tjunuje auto, ali to uradi kako Bog zapoveda tako što ćeš celu priču da zaokružiš, a ne samo da učitaš drugu mapu.

Fotografskim žargonom - mojih 0.02$, na tebi je odluka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nidzo upravo sve to sto si mi upravo rekao o kvacilu i ostalom mi je rekao i SEB. Promena auta ne dolazi u obzir, jer sam kupio stvarno odlican primerak, kao nov. Drugo odustao sam od svih turbina i zajebancija jer mi je mikisxy rekao takodje da je to preskupo sve odraditi. Ostao sam na varijanti chip ili nista, mada sad prvi put od tebe nidzo cujem da bi varijanta chip od 110 bila losa. SEB i mikisxy su mi rekli da bi on sasvim ok bio i da ne bih imao posledica. Samo me jos zanima da li bih sa IC od 115ks dobio nesto, ako da sta, i jel on da kazem "plug and play" ili ni to nije jednostavno pripasovati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jos jednog dezinformatora ;)

IC je isti ko tvoj,

sa chipom od 110ks dobices i dovoljno ubrzanja, NE PREKO 120 nego bas suprotno ispod 120.

To gde je kriva, t.j gde je najveci moment nema veze sa mozgom da je nisko. Odvezi auto na DYNO i garantujem da ce ti sa chipom moment biti bar 100-200RPM vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako može motor sa promenljivom geometrijom turbine biti manje elastičan od ovog sa fiksnim zakrilcima? Taj sklop je upravo napravljen da bi skroz eliminisao turbo rupu, tj. povećao elastičnost.

Pre nedelju dana jedan drugar je pazario stila jtd80. Odmah smo pozvali trećeg drugara da probamo njegov stilo 115 jtd. Novopečeni vlasnik jtd-a 80 je seo u 115 a ja sam vozio osamdesetku pokušavajući da ih pojurim. Nemoguće, ovaj 115 čupa odmah i iz nižih obrtaja i oseti se poprilična razlika u snazi. Naravno da smo odmah krenuli da se raspitujemo za chipovanje. Iz pristiglih ponuda shvatio sam da je čipovanje takvih motora do plus 30KS bezbedno i bez promene bilo kakvih elemenata osim čipa.

Ostaje da čekamo i probamo kako sve to izgleda

Share this post


Link to post
Share on other sites

115KS ima max moment na 2000rpm, 80KS ima max moment na 1500rpm - podatak iz kataloga.

Dragon je probao moj auto, pa kao vozač 115KS Stila neka napiše svoje utiske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja nisam primetio neku pretranu razliku, doduse, sve su bile kratke realcije. Verovatno bi na otvorenom bilo drugacije. Ovako, bas sam bio prijatno iznenadjen kako 80 ks fino vuce.

Jedino da je cipovan a nidza ne zna... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fino vuce, nema sta, mogu da potvrdim, ali obzirom da chip nije prevelika investicija, a mislim da 30ks vise mnogo znaci smatram da se isplati. Sa vise razlicitih strana (citaj majstora) sam dobio informaciju da je tih 30ks vise sasvim bezbedno po motor i menjac i da ne utice bitno na radni vek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi šalite se? Oseti se razlika.

Taj Nidžin mora da je malo čipovan ako ide ko ovaj 115.

Share this post


Link to post
Share on other sites

115 i 80 je veeeeelika razlika, ako vam se cini da je isto ili 115 ne ide kako treba, ili 80 ide bolje (chip ili sta god), ili vam se lose cini, stavite auto jedan pored drugog 2brzina 50 pa pun i jedan i drugi pa cete videti :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, ono sto smo mi probali malo, ja nisam osetio veliku razliku. Probali smo samo kod Kontija na parkingu, ali to je jako kratko za neki ozbiljniji test. Mislim, prva, druga, jbg, poteze skoro kao moj. Ali, verujem da ima razlike kad se malo bolje istestira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio 80KS varijantu, ali sam vozio 115KS. U odnosu na moj 140KS, glavna razlika je ustvari na brzinama vecim od 60km/h. Nisam ni ja mnogo mogao da testiram, ali onako sto kazu odokativno. Pri startu (prva, druga) sve zavisi koliko brzo presaltas brzine, i do koliko pustis mu pustis broj obrtaja, jeste malo jaci, ali to nije bitno. Ali vec na 60km/h i vise ima razlike. Nije ne znam ni ja kolika, ali se u trecoj i cetvrtoj brzini oseti, s' tim da nisu isti menjaci, tako da je pitanje koliko je "sirova" snaga motora u pitanju. Na 120 km/h i vise bi se verovatno vec osetila razlika, ali to nisam imao prilike da probam sa 115KS.

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jel zna neko od vas nekog ko ima 80KS i da je stavio onaj chip na 110KS? Voleo bih pored informacija majstora da je bezbedno da cujem iz prve ruke kako se pokazao u praksi, tj da li se stvarno oseti razlika. Ja predpostavljam da se oseti i zato mislim da oko 250€ koliko chip kosta nije bas previse, ali ako i nije neka razlika onda je glupo bacati pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovde sam video, mada je to u BiH, ali sam pretpostavio da su cene takve i kod nas. Pravo da ti kazem nisam nigde jos ovde ni zvao ni pitao koje su cene. Prvo sam hteo da se raspitam da li je uopste bezbedno po motor i menjac raditi to, a posto sam saznao da jeste sad ide trazenje mesta gde bih radio sa najboljim odnosom cena/kvalitet rada. Ko uopste dobro radi te chipove u Srbiji, pozeljno Beogradu, da je dobar, i jel zna neko kako idu cene. Dobro bi dosao i neki kontakt telefon... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
s' tim da nisu isti menjaci,

Menjači su potpuno isti, samo je dodata 6. brzina kod MJET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a voleo bi da je i na jtd 115 ks menjac sa 6 brzina!

najvise volim varijantu 2000 rpm a da ides 200 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×