Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

u 6-toj. 90km/h oko 1500rpm (gume 15" 195/65), 170km/h, oko 3000rpm (gume 17" 215/45) mozda malo više, ali ne sećam se tačno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na 170 (po GPS-u, odnosno oko 185 na cajgeru) u 5-oj recimo 4300rpm. Ja bih dupe dao za 6. brzinu i na ovom mom, fali mu samo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dok sam u firmi vozio meckin kombi 309 sa 6 brzina bilo mi je veoma tesko kad zavrsim posao i sednem u svoja kola da vozim , da se opet prilagodim mom autu

1 2 i3 brzina su joj nekako cudne , mnogo kratke u idnosu na auta sa 5 brzina

verovatno su ubudzili taj menjac sa kratkim hodovima zbog slabosti motora(90 ks)

e sad ako je toj verziji stila sa 6 brzina samo pridodata 6 brzina to je vec druga stvar, mada mi nemamo puteva dobrih da bi se vozilo 6 brzinom u cugu bar 100-150 km

mozda parce na niskom autoputu i ono parce od simanovaca pa do shida

sve u svemu nezalite mnogo zbog 6 brzine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni već na 120 fali da spusti jedno 400-500 rpm, naravno da žalim za 6-om. Sigurno bi mi skinula potrošnju više nego primetno na autoputu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dok sam u firmi vozio meckin kombi 309 sa 6 brzina bilo mi je veoma tesko kad zavrsim posao i sednem u svoja kola da vozim , da se opet prilagodim mom autu

1 2 i3 brzina su joj nekako cudne , mnogo kratke u idnosu na auta sa 5 brzina

verovatno su ubudzili taj menjac sa kratkim hodovima zbog slabosti motora(90 ks)

e sad ako je toj verziji stila sa 6 brzina samo pridodata 6 brzina to je vec druga stvar, mada mi nemamo puteva dobrih da bi se vozilo 6 brzinom u cugu bar 100-150 km

mozda parce na niskom autoputu i ono parce od simanovaca pa do shida

sve u svemu nezalite mnogo zbog 6 brzine

Dobro je da nisi vozio šleper sa jedno 15ak brzina. :whistle: ...to je teretni kombi koji ima kratke brzine da bi uopšte mogao da krene sa teretom.

A i ta 6ta se koristi samo kad si siguran da je nećeš menjati 100-150km. :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A i ta 6ta se koristi samo kad si siguran da je nećeš menjati 100-150km. :clap:

Možda...

Ali ako je imaš onda je i koristiš...

90-100km/h u 6-toj oko 1600rpm. Milina jedna... A ti patosiraš gas da nekog obiđeš, a on povuče ko pros'... :thumbup:

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, ja na Audiju redovno već na 80-90 ubacujem u šestu, a to konkretno znači da u BG-u u gradskoj vožnji mogu da uštedim dosta na taj način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam Stila sa 6 brz. Beše to mjet od 150KS. Lično vozim jtda 115.

Šesta nije pridodata. Hoću reći prvih 5 brzina su nešto kraće od mojih ali ne mnogo, šesta naravno duža.

Nije neko cimanje što se tiče promene brzina.

Iako se ova dva motora dosta razlikuju mislim da bi se i moj dobro nosio sa ovim menjačem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosio sam se mišlju da svoga jtd-a 115 menjam za mjeta 140. Skoro da sam odustao od toga pai ću uraditi blagi chip.

Ponuđene su mi varijante:

-eko: povećanje elastičnosti na nižim obrtajima i ušteda u potrošnji 0.5 - 1 L

-std: +30 ks i znatnija snaga usvim režimima, ušteda 0.1-0.2 L

-nenormalni chip, 147ks na točku, blago veća potrošnja.

Sve ovo by Gumetina, neumorna čačkalica.

Najbliže sam ovom drugom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa lepše za menjač, zamajac i sve što se tu nalazi kad mu pustiš sa nekom custom mapom moment tamo gde ga je fabrika namerno malo privrnula.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ništa lepše za menjač, zamajac i sve što se tu nalazi

Inače se auto najmanje troši kad se ne vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, bolje je da ga nemaš, nego da ga voziš nečipovanog? :D Nemo' ste neozbiljni... Okej je da nasviraš auto, ali onda ceo sistem treba prilagoditi mapi. Barem što se mene tiče, volim da radim stvari ili kako treba, ili nikako.

Npr. recite mi da li je zamajac, lamela, korpa, izduvna grana, katalizatori, nosači identični na 115KS JTD i 150KS? Ja znam da za 80 i 115 - nisu. Da li bih uradio čip - da, ali bih zamenio sve što je pogođeno jačim momentom, ne bih sve završio na mapi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam da korpa i lamela nije ista za 115ks i 140ks, pa čak ni blizu, a nije ni druk ležaj isti... Iako po nekim prodavnicama tvrde da je isto i da to radi na 140ks... Sama korpa za 140ks je teža za oko 0,5 kg od one za 115ks. A lamela ima neke dodatne opruge i sva je nabudžena, dok ona za 115ks izgleda "sasvim obicno"... Eno mi na polici sve komplet novo, čeka zamenu...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja znam da korpa i lamela nije ista za 115ks i 140ks

Novije vozilo, noviji, bolji set kvačila. Ni mjet od 120KS nema isti set sa jtd-om a razlika je samo 5ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja još nisam pročitao da je neko nešto satario safe chipovanjem na jtd-u osim seta kvačila koji vredi desetak gajbi piva. Plivajući zamajac radi svoj posao sa vibracijama i ovako i onako...

CHIPNI ga bre malo, lenj je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično iskustvo... Slučaj 2. +35 KS, prosečna potrošnja 4.7 l (fabrički 5.4 l), predjeno 30.000 km, lamela u jednom komadu, zamajac sa svim oprugama, trenutno na satu 209.000 km, ulje bez dolivanja od zamene do zamene, a booooost... :thumbsup:

Ne zaboravite da fabrike ne projektuju komponente koje rade na granici, već sa što većom rezervom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boban je iz Čačka i vrlo malo razlike ima između te gradske vožnje i vožnje na otvorenom...

Bar ja tako tumačim ove cifre...plus što i BC može malo da slaže... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako, Nešo. A BG gradsku treba uvesti kao posebnu "puž gradsku" kategoriju :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan promenjena mapa na na mome stilu jtd115, za varijantu 2. +35ks.

Iskustvo je sledeće:

Pri normalnoj vožnji skoro da i nema razlike.

Na oštrim ubrzavanjima razlika znatna od 1500 o/min pa nadalje u svim brzinama.

U prvoj manje tu postoji limiter obrtnog momenta (čuva set kvačila i zamajac).

Potrošnja ista ili je bar razlika toliko mala da ne mogu da primetim pri naravno istom režimu vožnje.

Ovo funkcioniše iznad mojih očekivanja i pošto nisam siledžija misilim da će još dugo bez problema.

Snaga klade valja (ponekad).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da ne otvaram novu nego temu nego da se nadovezem...

Primetih da se niko od mehanicara ne izjasnjava ( doduse mozda je neko od pomenutih mehanicar, pa se izvinjavam).

Elem Miki mi u servisu rece da tih +35KS nema sanse da se dobije....

Pa sad pitanje kako merite i da li uopste merite novu snagu ili se to samo pretpostavlja po mapi :question:

Zatim te mape...na osnovu cega ih klasifikujete kao safe or no safe :question:

E sad Stilo je 115ks...doduse karavan...i nisam bas siguran koliko mi treba da bude napucan,posto ga normalno vozim uglavnom...ali eto possto postoji mogucnost malko i razmisljam...

Kapiram da motor treba to da izdrzi jer se ne projektuje knap...(kao i procesori na primer ), ali opet jedni kazu ovako drugi onako...hteo bih da mi auto traje sto duze jer nemam bas finansija da ga s vremena na vreme dopravljam...pa otud i dilema...

ako se chipne i vozi normalno skroz...da liznaci da ce trajati kao i da nije chipnut :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nogo što ću se čipovati postavio sam sebi jedno pitanje: Dal će se išta osetiti.

Nakon promene mape već posle ubacivanja u drugu brzinu auto nisam mogao da prepoznam. Dal je razlika 35 nemam pojama, al je znatna? To možeš da proveriš amaterskim merenjem ubrzanja i među-ubrzanja pre i posle. Te cifre će ti reći mnogo više nego šta si dobio u KS. Ja to nisam radio bio mi je dovoljan opšti utisak ali moji drugovi jesu. Jedan jtd 80 pre mapiranja 0-100km 15S, posle 11S

Sa tom mapom +35 sam prešo 6000 km. Sada sticajem okolnosti imam neštio slabiju (problemi sa proklizavanjem kvačila zbog curenja ulja kroz semering druk ležaja). Ovo sam rešio pa eto mene ponovo na +35 uskoro.

Moje je iskustvo da se potrošnja ne povećava, čak pri nekim režimima vožnje može biti manja.

Svima koji ovo nameravaju da urade savetujem da pre toga provere stanje vozila i doteraju sitnice, i na kraju ovo ništa ne boli a traje manje od 5 min za stilo jtd 115, a isto tako vraćanje unazad kome se ne svidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta merenja ubrzanja ako nisu uradjena Gtechom ili slicnim zaboravite, mislim bez uvrede i ja sam sam pokusavao ali to veze nema sa preciznoscu

ako je motor dobar, uradis veliki servis i chipujes bez brige, brojka od 35 je nerealna ali nije ni bitno toliko, posto chip odvrne obrtni momenat i stvara osecaj dobitka od 100hp

safe mapa je mapa koja na ispravnom automobilu nece napraviti stetu, najjednostavnije receno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...