Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Jel neko ima iskustva sa ovim,nešto čuo,video...?Deluje mi malo....pa čisto da pitam :question: .Čitao sam o par prevara sa onim nekim box-ovima što se vrte na kp. da su to neke boranije usvari,ne rade kako bi trebalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što je univerzalno ne može da radi kako treba.

Jednostavno ne mogu da budu isti parametri za atmosferski motor, turbo i bi-turbo. Ima ozbiljnih tuning box-eva, ali koštaju jedno 50 puta više od ovog i rade ih renomirane kuće, a ne Kinezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima drugar na Alfi JTD Novitecov tuning box koji je kupljen i montiran u Nemačkoj, dok je auto bio tamo, čak je u saobraćajnu bilo zavedeno da auto sad ima lupam 139KS. Ali je to i dalje tuning box, kao i svi ostali, koji pomoću jednog ili više otpornika lažiraju parametre i kao takvi ne mogu da se uzimaju za ozbiljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa necu da tvrdim jer nemam iskustva, ali ne verujem da rade ozbiljnije kuce sa otpornicima. Ja sam dosta razmatrao sa drugom oko izrade boxa i mi smo krenuli (sad termine cu da mozda nalupam jer se slabo razumem u elektroniku, to je bio zaduzen drug, ja sam bio zaduzen za "mehaniku" tj davanje podataka kako senzori i ubrizgavanje funkcionise) i radili smo na zavaravanju svih senzora u odgovarajucem procentu sa mikrokontrolerom, menjanje otpora i napona u zavisnosti od senzora u razlicitim rezimima. Ali ostalo je samo na razradjenoj ideji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozbiĺjni tuningboxovi nisu nista losiji od chiptuninga, kod nekih to bude skoro jos jedan ecu, ali takvi i kostaju i nema ih kod nas :)

Evo jedan primer koji se kaci na ecu.

http://www.audi-sport.net/xf/attachments/img_0891-jpg.42759/

Ili ovako koji se kaci na skoro sve ostalo :D

http://www.bmw-sg.com/forums/attachments/1-series-f20-f21-classifieds/63461d1407888525t-wts-hartge-tuning-box-116i-f20-20140813_072120-jpg

Ti smesni tuningboxovi sa otpornikom su oni koji se kace samo na senzor temeprature ili pritisak raila kod cr dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam da su ljudi samo kukali od tih boxova, barem od ovih jeftinih. Tipa dimi, klampcu dizne i sl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fazon kod benzinca je zavaravanje senzora rashladne tecnosti kod tih otpornika samo je fora sto takvi senzori ne funkcionisu linearno nego progresivno... Tipa na 50 stepeni je 1500oma, na 75 stepeni je 300oma a na 100 stepeni je 100oma... I onda kad se stavi lupam otpornik od 2000oma onda ok radi dok se ne zagreje jer laze da je motor hladniji mozda 10-20 stepeni ali kad se zagreje onda laze 50-60 stepeni sto je previse jer izlazi iz opsega naspram ocitavanja ostalih senzora...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato smo drug i ja hteli da uzimamo podatak sa TPS, kada je na leru i kada je konstantno slabo pritisnut gas u odredjenoj poziciji na nizim obrtajima onda ne funkcionise box, aktivira se samo pri jace stisnutom gasu, pri nagloj promeni i na visim obrtajima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to mi najvažnije, ne da stopim motor posle 50.000 km nego da bude onako "optimal" što se kaže..Ta njesra oko potrošnje me ne zanimaju, samo me snaga zanima :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je chip efikasan i kako Grandic lepo ide uverio sam se sinoc uz most jos jednom :)

 

Na krivini na mostu bio sam iza Skoda Octavia RS (2006.). Auto znam iz oglasa, benzinac 2.0 turbo, 200ks.

Bio sam u 4. a i on je taman dao po gasu, jer video sam i pre toga da brze vozi...ispratio sam coveka, sta cu :)

 

Pomerio se on u srednju, ja levom, 4., 5., 6. stizao sam ga za jako malo, ali vidljivo. Bili smo jedan pored drugog... Nazalost, u daljini je moja leva traka bila zauzeta, a srednja u kojoj je on bio bila je slobodna.
Iako sam bio nesto brzi pri toj brzini, to je bilo nedovoljno za bilo kakve egzibicije, pa sam ga pustio dosta ranije, jer nisam znao hoce li se onaj napred skloniti u desnu ili nece, pa smo obojica normalnijom brzinom prosli srednjom, ja iza njega.

Iskren da budem, nisam siguran da li bih mu pobegao do tunela da budem celim autom ispred, ali bi bilo blizu.
Uzimajuci u obzir da je Skodi maksimalna brzina veca i da je ta razlika vec trebala da se oseti, GP se drzao bolje nego sto sam i mislio da hoce. Bice da je uzbrdica donela prednost dizelu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam Vagenovac, znam. To mi generalno nije jasno, ali sam GP je prilicno los u startu zbog kratkih brzina koje se brzo izduvaju.

Zato sam i ja ocekivao drugaciji ishod.

Rekoh moguce bas da je u pitanju uzbrdica i dizel/benzin obrtni momenat.

Bio je rolling start u sustini gde je se chip najvise i oseti od 3. brzine pa navise.

I da, poslednje sto mi je palo na pamet...ta Octavia ima ugradjen gas...moguce da je vozio na gas, a da gubi malo snage.

Rekoh i za mene iznenadjenje :)

A remap je radio SafeChip, mislim da je to neka od bivsih mapi koje je vozio i Vagenovac, neka umerena, ne dimi skoro uopste. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prate i neveruu! :)

Ako je na plincugi - nista cudno, verovatno je ustrojen time. A ako nije onda - respekt.

Ipak je to motor koji ide u Golfa GTI...a to je ipak opako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, pogresna tema :) Tamo bi nastala polemika. A taman sam mislio da ga menjam za TFSI, sad dzaba...bedak. 

Naleteo sam na neku Giuliettu pre neki dan, obecavao je svojim ponasanjem da ce dati po gasu, ali nije ispratio kad je trebalo. 
Dizel, 2 auspuha, a moze biti i 140, 150 ili 170ks i tu bi bilo gusto koji god da je.


Ja skontao odmah, ali nisam hteo da pitam da li se covek u Skodi zaista trkao :laughing:

 

Ko pominje trkanje? ;)

 

Divljao je neko vreme ispred mene pre mosta i nije mi bio zanimljiv...a na mostu sam ga sustizao kad se pomerio u srednju, ali zaista tek primetno...ne bih da pominjem brzinu kretanja u tom trenu :)

Bio je uporan i kasnije, ali dzaba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bingo, kolege ne razumeju da sama brzina i nema baš puno veze sa osmehom koji se razvuče preko lica, kad uplašiš ili poniziš neku zverku koja umisli da je najbrža i najjača! Uostalom, nekada su 00 ta koja odlučuju, a samim tim razlika konjićima ne igra preveliku ulogu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...