Jump to content
FAS Euroauto Goran

Bogi824

Members
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

About Bogi824

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kraljevo
  • Interests
    vojska, računari, automobili

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Brava 1.9 JTD

Recent Profile Visitors

1047 profile views
  1. Može li neko da me uputi kako skinuti ili izvući prekidač za grejanje zadnjeg stakla, Fiat Brava 2001 je u pitanju. Da li je neophodno da se skida plastična maska ili prekidač nekako može da se izvuče?
  2. Daje mi redovno, pored nešto veće količine ulaznog vazuha u odnosu na ciljanu i dosta nisku temperaturu ulaznog vazduha. Recimo ako je spoljna temperatura 0° on mi daje temperaturu ulaznog vazduha čak i do -15° (mereno sa Defi i KKL 409.1 dijagnostikom sa MES-om u realnom vremenu). Količina vazduha koja je nešto povećana je i normalna premda mi je EGR zatvoren, ali ova temperatura ulaznog vazduha je mnogo niža nego što treba da bude. Izgleda da zato više i troši.
  3. Nisam nazalost, iz Kraljeva sam. Svakako veliko ti hvala na ponudi!
  4. Evo kod mene sta se izdesavalo. Pocne da mi trosi bas mnogo, tu negde 10-11 l. Pored povecane potrosnje kada je motor hladan teze je startovao, na trece paljenje je startovao, a kada se zagreje startovao je dosta dobro. I uzmem pa iskonektujem protokomer, i tako ga vozim bas da vidim bas koliko ce da potrosi i kako ce da pali kada je hladan. I potrosnja je odmah pala na nekih 6-7 l, a na hladno startuje iz prve. Sada ne znam sta mi je ciniti. Da li je ovo pokazatelj da treba da kupim drugi protokomer, jer i sada ga vozim sa iskonektovanim protokomerom, kao da isti ne postoji, ili tu moze da bude nesto drugo u pitanju?
  5. Sređen je EGR ventil. Skinut, opran, i ranije ga je već predhodni vlasnik zatvarao, ali limčič se nekako iskrivio i donekle sagoreo, te je ušao u EGR. Auto ide daleko bolje, bolje prima gas na nižim obrtajima, ima više snage na nižim obratajima, i EGR sada nisam zatvorio. I sve je rezultiralo i nešto nižom potrošnjom, što je i normalno. Pored svega, opet mi daje grešku EGR ventila P0404, i dalje su prisutni problemi sa parametri sa protokomerom. Daje mi loše vrednosti ulazne temerature vazduha, laže za nekih 6-8 stepeni u odnosu na spoljnu temeraturu, te kada je spolja temeratura 8 stepeni, on pokazuje temperaturu ulaznog vazduha u minusu, recimo napolju bude 6 stepeni od daje od -1 do -4. Isto je i sa količinom ulaznog vazduha. Ciljana količina mu bude 320 mg, a izmerena 520 mg, na leru. Najgore što ne mogu da neđem ispravan protokomer da vozim sa njim 2-3 dana da bih utvrdio da li da menjam protokomer. Ima li kakvih predloga šta mi je činiti? PS Meni ne daje grešku protkomera. On naravno hoće da pokaže grešku ako bi sada raskačio protokomer kao što je slučaj kod kolege @mishja, ali čim ga vratim i obrišem greške, on iste greške neće da pokaže.
  6. Nije, u petak ću ga skinuti, očistiti i najverovatnije zatvoriti. Inače mi stalno izacuje grešku, koja izgleda više i ne može da se obriše, baš u vezi EGR ventila, P0404.
  7. Kutija filtera filtera vazduha je farbrička, ništa nije budženo. I menjam filter vazduha uredno na svakih 10.000 hiljada kilometara. Dakle, sve je u standardu. Ono što sam primetio na kutiji filtera vazduha je da jedan šraf, koji je dosta dugačak ne steže poklopac kako bi trebao, kao da donekle ide pa se onda vrti u krug. I to nije do navoja šrafa već do postolja gde ide šraf, drži ga jedva na jednom navoju ako i toliko. Da li to možda može biti uzrok? I kod protokomera imam još jedan parametar koji mi se ne poklapa bar tako kaže dijagnostika. Reč je o masi vazduha: Ovo je mereno na leru. Ono što mene najviše zanima, da li zbog ove dve stavke na protokomeru mogu da imam povećanu potrošnju goriva?
  8. Da li neko zna kolika je normalna vrednot temperature vazduha koji ulazi u protokomer i da li je ta vrednot promenljiva u odnou na spoljnju temperaturu. Dobijam na dijagnotici da mi je vrednost ulazne temperature aman duplo niža nego štoi je to spoljnja atmosferska temperatura vazudha. Kada odkačim protokomer, dobijem višu temperaturu koja negde odgovara spoljnjoj temperaturi vazduha. U pitanju je Fiat Brava, 1.9 JTD, 74 kw, 2001. godište.
  9. Tako je, upravo je u pitanju bio taj senzor na termostatu. I da ne cuje zlo, ne cuju se vise zvuci, koji su po nekom mom misljenju 90 posto dolazili od dizni zbog loseg paljenja koje je prouzrokavano laznim signalima temerature rashladne tecnosti. Evo vrednost sa starim tj. pokvarenim senzorom rashladne tecnostii, snimano sa Multiecuscan-om: 36.3 -40 -21 32.8 80.9 53.9 41.9 -5.2 24.1 80 80 39 84.4 79.8 -18.2 -27.8 2.8 80 80.6 84.4 60.7 -30.8 7 43 60 77 86 84.4 65.8 34 2.5 11.7 22.5 79.5 77.3 86.7 80.6 86.2 86.7 71.4 67.9 10.5 86.7 Pedjeno je tek nesto preko 70 km po zameni senzora, i svakim kilometrom sam sve sigurniji da je on bio uzrok ovim misterioznim zvucima, tako da sam izgledao bacio nesto preko 200 eura na raznorazne gluposti koje (bar ne jos sada) nisam morao da menjam, jer majstori idu sistemom eliminacije. Fiati ovog godista su jos i zahvalni za popravke, samo se cudim ko ce da popravlja recimo vozila iz grupe Reno i slicna.., a i vozila novijeg datuma koja su prepuna elektronike, a sve vise i vise je takvih vozila. Bas sam ogorcen, a razlog vise sto kolega i ja (pre)zivljavamo od vozila.
  10. To i ja mislim ovako kao laik. On da pogrešnu informaciju ECU, pa ovaj promeni stepen paljenja. Nije navođenje, jer to mora da se sredi bilo da je do ovog što krakće ili ne. I pali mi ventilator u zadnje vreme baš bezveze, jer ko zna kakvu vrednost rashladne tečnosti dobije, verovatno u većem plusu pa pali ventilator bez razloga. Hteo sam senzor da kupim danas, ali mi prodavac reče da je česta zabuna oko tih senzora rashladne tečnosti jer ih ima na dva mesta. Ne znam samo, ako znaš, jel senzor na termostatu ili ventilatoru?
  11. Pali P0404 - EGR ventil i pali P0115 - senzor rashladne tečnosti, ali kada upali ček endžin ne dodaje ni jednu grešku sem ovih. Što da menjam motorno ulje? Već sam ja uradio još jedan mali servis posle tog velikog gde je rađen i mali, i u koji spada i zamena motornog ulja, i ništa se nije promenilo. Nisam pomenuo, u odnosu na normalnu upotrebu vozila, vozilo prelazi dosta km. Remenje zupčastog i PK kaiša je provereno kao i samo zupčenje kaiša, a kao što sam napisao remenicu radilice i alternatora sam zamenio. U realnoj vožnji kada je priključena dijagnostika jedino laže vrednost rashladne tečnosti, i to baš svako malo menja vrednosti od -40 do 85 stepeni. Sutra ću da kupim senzor rashladne tečnosti, samo nisam siguran koji ide, da li ovaj na termostatu ili ovaj na ventilatoru? Sutra pored ovoga ću opet otići kod bošiste, kaže ima još nešto da pogleda. I najgore što u Kraljevu nema majstora u bukvalnom smislu te reči. U vrh glave mehaničari kupe ove igračke od autodijagnostika i to ima tek svaki peti i čak ni njih ne znaju da koriste. Još mi se dešavalo kada sam šetao od majstora do majstora da se njih nekoliko čak našlo i uvređeno, kako to da ja imam dve autodijagnostike. Bezmalo kako smem da ih imam, e kada mu na kraju kažem da ja to smatram igračkom, i da pravi autodijagnostički alat košta od 1.500 € pa na više, onda mi hebe majku u sebi. Prava srpska posla...
  12. Mučim muku ima već nekih 2 meseca. Na jednom, posle starta na vruće, počeli su da se javljaju čudni zvuci, i to negde iz predela sredine motora, bar ih ja tako čujem. Kada bi opisivao kakav zvuk se čuje, to bi bilo najsličnije kao da se čuju dosta glasnije dizne. Odmah sam okačio auto na dijagnostiku, i daje mi odlično punjenje. Pošto nisam mehaničar/leketroničar/bošista, otišao sam do bošiste, koji je ustanovio, takođe preko autodijagnostike, da su dizne i pumpa Ok. Doduše, u oba slučaja, reč je o dečijoj tj. amaterskoj autodijagnostici Delphi 150e. Pored Delphia probao sam ga još i sa, takođe amaterskom, autodijagnostikom VAG COM KKL 409.1 sa svičem koji čita Multiecuscan, i na njemu mi je prikazalo da su dizne i pumpa Ok. I krenuo sam da tragam šta bi mogao da bude uzrok kvara. Majstor kod kojeg održavam vozilo je bio pošten, što je za svaku pohvalu premda je gro majstora sujetno, posle vožnje i slušanja vozila rekao mi je da ne zna u čemu je problem, što jako cenim i poštujem, jer je malo takvih majstora. Većina je onih koji će pošto poto da izmenja delova i delova, a problem neće biti otklonjen. Krenuo sam dalje, jedan majstor mi je rekao da su u pitanju dizne i da sipam ATF ulje i da ga tako vozim jer će ga ATF pročistiti, što sam i uradio, ali problem je i dalje prisutan. Treći majstor mi je rekao da zvuk dolazi od remenja PK kaiša, i zamenio sam remenicu radilice, kao i remenicu alternatora (uradio sam i ceo alternator), ostali roleri kao i španer PK kaiša su u dobrom stanju. Ma ni ovi nisu bili za menjanje, ali ajde... Dalje, kod narednog majstora (ko zna već kojeg po redu) on mi kaže da su u pitanju homokitenički zglobovi. Mislim, tačno je da nisam mehaničar, ali znam kako se čuje homo zglob a kako zvuči ovo moje takozvano kraktanje iz motora. Ipak, pošto su manžetne bile za menjanje, zamenio sam obe. Idem dalje, sada već počinjem dosta ozbiljno da piz*im, i nađem preko druga mehaničara van Kraljeva u okolini Čačka. Tamo sam upao preko reda, samo da se utvrdi odakle dolaze zvuci. I provozamo se, i na prvu majstor kaže dizne. Kupim kod Peđe iz Inđije polovne dizne, bošista ih ispita i sasvim su Ok, i potom ugradi. I posle pređenih 50-ak kilometara opet se javlja kraktanje, tako zovemo taj zvuk. Da pomenem, sve što je moglo da se ispregleda je pregledano. Od držača motora i vizuelno sve je pregledano i provereno. Da dodam i ovo. Ovi zvuci su počeli da se javljaju 4-5 dana posle velikog i malog servisa. Bilo je sumnje da nije uzupčen kako treba, i pored toga što je zupčenje rađeno po knjizi, dakle pomoću repera, izvršena je još jedna provera zupčenja, i sve je oko zupčenja kaiša kako treba da bude, a vodena pumpa ne može da se stavi u kontri, tako da ne verujem da ovi zvuci imaju veze sa velikim i malim servisom. Evo opisa kako i kada se javlja ti zvuci, možda je neko imao nešto slično pa će prepoznati. Taj zvuk iz motora se čuje onda kada dodam gas, i to iz druge u treću najčešće. Takođe, ponekad se na kratko upali ček endžin lampica kada se čuju ovi zvuci. Češće se javlja kada idem uzbrdo. Onda, kada se čuju ovi zvuci vozilo kao da dobije ubrzanje, takođe gotovo uvek mi svetla farova ili kilometar sata zablinkaju (zato sam i radio alternator gde sam menjao pored ostalog i regulator napona) kada se čuju ovi zvuci. Takođe, ponekad se na kratko upali ček endžin lampica kada se čuju ovi zvuci. I ima još jedna dosta zanimljiva stvaka. Ovi zvuci se najviše čuju kada je spoljna temperatura viša. Čim temeratura padne na 7-8 stepeni i niže, gotovo ništa se ne čuje. Recimo, pošto ja vozim noću, čuje se dok je spoljna temperatura 15-20 stepeni, čim malo zahladni, ne čuje se ništa. Pošto auto dosta prelazi, i manje više je non stop u radu, kada se desi da ne radi dan do dva, e tada gotovo ceo dan se ne čuje ništa, pa onda se opet čuje i tako u krug. Dobro vuče, troši u granicama normale, i startuje dobro, na 10.000 kilometara potroši oko 350 ml motornog ulja. Niko od majstora, čak ni oni koji su samo trebali da nađu uzrok, mi nisu pomenuli plivajući zamajac. Uglavnom sam ja pominjao kao mogućnost, ali gro majstora su mi rekli da se plivajući tako ne manifestuje. U pitanju je Fiat Brava, 1.9 JTD, 74 kw, 2001. godište. Dobar deo života sam proveo po drumu, ali ovakav kvar mi se do sada nije desio, i ovo sve me baš onako dobranooooo izluđuje.
  13. Aha, pa da, kod tebe je u pitanju Marea. Meni taj naslon za ruku je baš dobro došao. Em što mogu da držim ruku na njemu dok vozim čak i u urbanim sredinama, a ima i korisnog prostora. Jedino za naslon za ruku sam morao da probušim na još jednom mestu presvlaku da bi presvalaka legla. Videću i za lumbalni deo da izvedem struju, sada sam u baš velikoj frci oko drugih stvari u vezi auta. Kod mene čim "točak" miruje to nije dobro, odmah sam na gubitku, a poreznici nemaju milosti, kada im neko duguje, kada oni duguju, a duguju mi, onda to nije važno. Jer se nisam opredelio da štedim pare kod poreskog.
  14. Imao sam nekih "igranki" pa nisam stigao pre da postavim fotke sedišta od Lančije Libre U Fiatu Brava, ali evo ih sada: Vidi se na vozačkom sedištu da je postoje šine sečeno, i odmah da kažem da to nije zbog ovih sedišta već nije hteo da se zavije šraf još ranije pa smo morali da sečeno "kutiju". Pošto dosta vremena provodim za volanom, mogu samo da kažem da sam se preporodio od kada sam stavio ova sedišta. Prvih 10-ak dana me još kičma bolela, ali uzrok bolu je dok se kičma nije poravnjala, i sada sedim baš udobno. Baš je velika šteta što nisam za ovo znao ranije. Generalno, u Librinim sedištima se sedi u nešto višem položaju, ali postoji lift, pa se i to može štelovati po želji. Još nisam probao da li mi radi ovaj motorčić za lumbalni deo, čim uhvatim vremena i to ću da probam, mada i bez njega sedišta su više nego dobra. Čak i presvlake od njegovih originalnih sedišta odgovaraju. Svakome ko vozi Mareu/Bravu/Brava preporučujnem da bar uzme vozačko sedište. Jedino mi je žao mi je što nisam uzeo i zadnja sedišta. Hvala svima na savetimaa, naročito @andreja.micovic. , spasili ste me!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...