Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

E to  Yugiša :)

Inače, ima budala koji su kadri da unište i nov auto, stok, pa čak i atmo benzinca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se mene tice, pravi tuning je onaj nakon kojeg mozes isto ili jos vise da gazis. Ostalo je samo merenje k... u kafanskim pricama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako ima svoje mišljenje od kad je sveta i veka. To vam je isto ono Alfa vs VW? Znači mišljenja su različita,ja sam samo izneo iskustvo sa čipovanim autom,i snage ima na pretek i uvek. Treba da se zna da interval zamene ulja mora malo da se skrati (8.000 najbolje), da se pusti da auto odradi malo na leru pre gašenja jer je za turbinu ulje najvažnije i čipovan auto će vam trajati gotovo isto kao i fabrički,nema sumnje u to. Ovo je za sve one koji se dvoume dal da čipuju ili ne. Toliko od mene :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Marko KG said:

Evo ja ću da iznesem svoje iskustvo povećanjem snage. Moj auto (Alfa GT 150 Mjet) koji vozim 4 godine već, je čipovana u ozbiljnoj inostranoj firmi sa 150 na 190 konja. Za razliku od običnog 150 mjet-a motor je mnogo oštriji,ali samo kad ja to hoću. U uslovima normalne vožnje nema razlike i ništa mi oko motora nije crklo,nemoj da ste naivni. Kada čipujete kod naših 'stručnjaka' crkavaju vam delovi (pogotovo kvačilo) jer ne urade dobru mapu. Nabiju vam obrtni moment na što nižem broju obrtaja da bi vas impresionirali snagom i da vam uzmu pare,a takva mapa uništiće motor polako ali sigurno. Zato me i ne čudi cena od 50€ za čipovanje. Ozbiljna firma koja jedina može da uradi kako treba je Revochip,ostalo su sve male radionice i fušeraj za uzimanje para naivnim ljudima. Pozdrav ;)

 

Potpuna budalaština od posta, bez ljutnje. Cena ne određuje kvalitet u ovom slučaju. Takođe, Revochip kao jedina "ozbiljna" firma ima iza sebe brdo kontroverzi sa štelovanjem valjaka zarad boljeg rezultata, a drugo, ne rade oni mape, nego šalju preko, pa im radi neko drugi, oni samo upucavaju, dakle klasični dileri, a ne eksperti i stručnjaci. Da ne grešim dušu, postoji sigurno tamo ljudi koji znaju svoj posao, ali ne rade ga oni.

 

Naravno, uvek imaš indijanaca poput Pro Tuninga, koji upucavaju downloadovane mape sa foruma (bar su tako radili ranije), dok recimo kod SafeChipa i Novaspeeda imaš remape po želji za 50-100 evra, sa sve merenjem na valjcima, očitavanjem i praćenjem parametara, gde ti živ čovek pravi remap spram mogućnosti tvog automobila i tvojih želja. Pogotovo SafeChip ne radi mape sa udarima obrtnog momenta, baš sasvim suprotno, uradi potpuno linearnu mapu čija kriva poprilično podseća na fabričku, samo pojačanu. Dobiješ i kod jednih i kod drugih dijagram pre, parametre pre, dijagram i parametre posle. 

 

Na mojoj Bravi JTD je na moj zahtev urađen takav remap, da su mi chiperi i sami rekli "nemoj mnogo da ga peglaš, preterali smo sa svim parametrima, kao što si tražio", pa eto, posle 6 godina, 120.000 pređenih kilometara, milijardu potezanja, kidanja, razbijanja, krugova na Mišeluku, gaženja kao da je tuđa, takođe NIŠTA nije crklo, nisam čak ni kvačilo menjao do pre mesec dana, a kad sam ga skinuo, shvatio sam da je samo cilindar na menjaču bio uzrok tvrđe pedale, lamela i korpa, kao i druk i zamajac, su bili u odličnom stanju i mogli su da preguraju još mnogo kilometara.

 

Te priče da samo strane tjuning kuće valjaju su za malu decu, dosta ljudi kod nas zna vrhunski remap da napravi, ali nam je tržište takvo da mogućnosti ljudi diktiraju cene, i ako hoćeš da se probiješ i zaradiš nešto, moraš da budeš povoljan. Isti takav remap ćeš preko platiti 500e, koji ovde platiš 50, isto će ti premeriti auto, iste parametre će promeniti i auto će ti isto ići.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, od kad je loše to što mape radi neko sa jakim imenom u inostranstvu, gde baš zbog toga što im tržište nije jadno i bedno kao kod nas i imaju mnogo više iskustva i znanja, pa onda neko u SRB te mape iz inostranstva ''upucava''? I, daleko od toga da se te mape ne mogu prilagođavati individualnim željama...naravno da mogu, i to se redovno radi. Gledao sam kako se takva mapa menja nakon upisivanja na osnovu onoga šta vlasnik kaže nakon par probnih vožnji i merenja. Na kraju mu je rečeno da može doći kad god za par dana, nedelja, meseci...kad god želi i da se mapa može opet menjati. 

 

Pomenuo si par ljudi...pa, jedan od njih je nastao tako što je ubacivao mape pokupljene sa raznih foruma...ili ćemo da se lažemo da nije? ;) Koliko se sećam kačili su ovde neki ljudi i u svoj potpis neka pisanja sa tih stranih foruma. Znam ljude koji su slali svoje čipovane mape ''samo da ih vidi'', tako daaaaa...ae da ne pričamo o tome opet. Može da se kaže npr. ''ok, to je bilo u početku, prvih godinu ili dve, ali sada je naučio.''

Ok, nek' bude da je tako...ali, evo baš skoro na forumu jedna takva mapa:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/50828-chip-tuning-iskustva-sa-raznim-firmama-pojedincima/&do=findComment&comment=1352610

 

Ukoliko sam dobro shvatio, a ispravi me ako grešim, taj Grande 1.9 MJet je izbacio dosta KS na valjcima, a na ulici gubio od Superba sa manje KS (170) i više kilograma...pa onda ''dođi da ispeglamo mapu''.

Kontam da je problem verovatno u tome što su svi ti konji dostupni u malom rasponu obrtaja, tj. kao što kaže vlasnik:

 

Quote

...tromost na nizim obrtajima, overboost u visim i neispeglana kriva snage koja pada nakon 3600 obrtaja.

 

...ispade da taj auto ne ide kako treba u nižim obrtajima (tromost), a ''umre'' već na 3.600 obrtaja...pa faktički ostane samo onaj deo obrtaja između tih niskih i ovih 3.600

Ali, da ne pišem ja kako ide taj auto, ko bolje zna nego vlasnik @Bingodalton

 

52 minutes ago, Vule said:

Pogotovo SafeChip ne radi mape sa udarima obrtnog momenta

 

Pa, na primeru ovog Grandea ispade obrnuto, ispravi me ako sam pogrešno shvatio, tj. na nižim obrtajima ništa (tromost), na preko 3.600 ništa...tako da je sav dobitak ''spakovan'' u nekih 1.000-1.500 obrtaja između tih niskih u kojima je trom i onih 3.600 obrtaja kada kriva snage već počne da pada...a, kad je sav dobitak KS/Nm spakovan u 1.000-1.500 obrtaja, to mu valjda onda dođe udar... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže,kao što je moj post za tebe budalaština tako je tvoj post za mene još veća budalaština. Ja neću da se svadjam ni sa kim ovde,tvoje je pravo da misliš šta hoćeš. Ne podržavam nikog od tih tjunera,niti sam ikad terao auto kod bilo koga. Uostalom pogledaj koje automobile radi Revochip a koje novaspeed,poredi im radionice,mašine,alate itd. Kao što si ti čuo za Revochip da lažu na valjcima tako sam i ja čuo za sm chip,novaspeed svašta ali ne pada mi na pamet da to sada ovde iznosim.Ovi nisu ni postojali dok je Revochip radio,ima 5x više iskustva od svih njih zajedno i ti si našao da to porediš i da kažeš Revo ovo,Revo ono bla bla. To što ćeš u inostranstvu da platiš 500€ ovde ćeš 50? Druže,stvari koje se prodaju kod nas pod istom markom kao i u inostranstvu su potpuno različite!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja ću ti reći: budalaština je. Vule, izvini, moraću da se ponovim :D

Naš drugar Feđa ima Gnoja mk4 sa turbom od A5 2.7TDi... Ima 205ks na točku, stalno se poteže, i zamisli, ništa mu nije crklo, i ne vadi se iz auta. Rale iz Novaspeed  je mapu napravio od nule, i ti kažeš da nema pojma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, Marko KG said:

 To što ćeš u inostranstvu da platiš 500€ ovde ćeš 50? Druže,stvari koje se prodaju kod nas pod istom markom kao i u inostranstvu su potpuno različite!

 

Kod cip tuninga nema materijala, imas nesto opreme, tako da manje vise placas necije radno vreme, u ozbiljnim drzava, radni sat je puno veci nego u ovakvim banana drzavama, tako da ne znaci automatski 10 puta skuplja stvar, 10 puta bolja. Cesto bude i da placas ime, a ne kvalitet. Moze sve da valja, a i ne mora.

 

Sto se tice iskustava, nisam cuo ni za jednu firmu/osobu da ima cist dosije, za svakoga moze da se cuje i pozitivnih i negativnih iskustava. Stvar je jedino sta je istina od toga i kakav nastup je imao korisnik pri reklamaciji kao i kakav je pristup imao ciper pri (ne)uvazavanju reklamacije... Stvar je samo da li su te greske slucajne ili namerne... Uostalom, vecina vozaca nema pojma o autima pa je i stvar toga cija iskustva imaju tezinu i na cemu su oni bazirali svoje iskustvo.

 

Sto se tice muvanja na dyno, ko ume moze podesiti dijagram tako da se to ne moze provaliti, mada koliko sam ja vidjao, pojedine firme koje se bave time ili ne znaju ili nece ni da se zamaraju da zataskaju svoje muvotarije o kojima sam i pisao tu na forumu vec.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ja se udaljavam od ove teme,počinje priča 'moj deda ima,naš drugar ima'. Ja neću pričati šta ima moja baba,stric,ujka,komšija,drug kome je jedan drugi drug rekao da treći drug ima to i to,kome je Revo ispeglao mapu i on se sada vozi,evo već 50 godina. U temi sam napisao post čisto da iznesem svoje iskustvo pošto je tema o čipovanju. Izneo sam da je čip veoma dobra stvar ali ako se dobro uradi. Pošto je većina ljudi protiv jer je videla/čula kako je nekome crko nešto,kako dimi i ostalo,sve više izbegava da radi čip. Namerno sam pomenuo Revo jer od ogromnog broja ljudi ima samo dobre komentare i preporuke. Naravno u Srbiji je 50 evra ogromno ali i to se nekako da za čipovanje i onda 'jaooo nikad više čip u životu'. Takvih komentara sam čuo bezbroj. Naravno čip kod Tome iz Svinjišta kome radionica izgleda kao ostava za odlaganje drva preko zime i koji je pametniji od nemca,jer nemac nema pojma samo će da ti uzme 500 evra.  Nigde nisam napisao da Rale 'nema pojma' kao što ti kažeš,i pošto izvrćeš moje reči,ja više neću komentarisati. Previše stručnjaka izgleda ovde,a u garaži se vozi jedva 100 konjskih snaga,a na internetu se prepucava o 205 na točku. Revo radi Golf 6R sa 300+ konja,dolaze ljudi iz inostranstva da se auto odradi. Šta ostali rade? Stilo JTD i Golfa TDI pumpa dizna? E moj druže. Sve najbolje i srećno sa čip tjuningom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumemo se baš. Kod onih parking tjunera nikada ne bih išao. I ja imam lično iskustvo sa Novaspeed, i to odlično. Ako imaš vremena pogledaj malo kakve su karakondžule pravili, pa onda piši. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je NovaSpeed najponosniji na projekat Yugo 1.1EFI :P Pogotovo onim delom kad su namlatili 40ak evra :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Marko KG said:

Druže,kao što je moj post za tebe budalaština tako je tvoj post za mene još veća budalaština. Ja neću da se svadjam ni sa kim ovde,tvoje je pravo da misliš šta hoćeš. Ne podržavam nikog od tih tjunera,niti sam ikad terao auto kod bilo koga. Uostalom pogledaj koje automobile radi Revochip a koje novaspeed,poredi im radionice,mašine,alate itd. Kao što si ti čuo za Revochip da lažu na valjcima tako sam i ja čuo za sm chip,novaspeed svašta ali ne pada mi na pamet da to sada ovde iznosim.Ovi nisu ni postojali dok je Revochip radio,ima 5x više iskustva od svih njih zajedno i ti si našao da to porediš i da kažeš Revo ovo,Revo ono bla bla. To što ćeš u inostranstvu da platiš 500€ ovde ćeš 50? Druže,stvari koje se prodaju kod nas pod istom markom kao i u inostranstvu su potpuno različite!

 

Znači, ti nisi posedovao i koristio automobil koji je bio čipovan kod recimo Safe-a, Novaspeeda, SM-a, ne znaš kako ljudi rade niti ih poznaješ, ali si ipak našao za shodno da iskomentarišeš kako jedino Revo valja? 

 

Mislim da si u pravu šti ćeš da se udaljiš iz teme :) Imaš moj full respect za Alfu i 19ke, ali ovakva generalizacija bez argumenata i ličnog iskustva je neozbiljna ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, marko.jovanovic said:

Ahahha. A Honda 1.6vtec od 205ks? 

 

Toga imas zilion u svetu, cipovanih 1.1EFIja verovatno mozes nabrojati na prste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jesam nesto napisao, ali nemam neke peakove. Tromiji je auto nego sto ja zelim i ocekujem, ali definitivno jaci na svim obrtajima od fabrickog.

Snaga na 4000 ibrtaja je 155 konja, a ti bi trebala biti najveca, eventualno na 4100-4200 obrtaja.

Dejan kaze da mi verovatno malo glavi geometrija i prepunjava, a kasnije cut-uje gorivo i tad pada snaga. Kad se vratim sa mora cistim turbinu, pa cu probati opet na valjke.

Ne znam jesam li kacio snimak, eto da kazemo da je 155ks, nema ni trunke dima.

Za Superba nemam reci, ali taj od@vagenovac ide kao njegov GP koji ima preko 190ks, pa sad ti gledaj.

Tdi motor bas povlaci sa niskih, dok mjtd i nije takav.

Meni je maks obrtni na 2600, a snaga na 3400, a trbalo bi na 2000 (eventualno 1900) i na 4000 (eventualno do 4200).

Tu se gubi dosta. Ali nema peakova cak i tako. Auto sa mapom vozim preko 20.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa GT 150hp, radio ja a mereno kod Raleta u Nova, izbacio ako se dobro secam 272hp i 530 ili 540NM. Stalno potezan, izivljavan za medalju, 2x vozen na Navak-u pa mu nije bilo nista. :D:D:D

A bilo je i par momaka na prepravci mape koje su radjene u Revo. Tako da 100 ljudi 100 cudi. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova, safe, a evo I mladenke su ipak radili ozbiljan tuning, dizali duplo snagu na 1.9tdi/jtd, ugradjivali nitro, spremali auta za trke ubrzanja itd.

Tu ipak mora da stoji ozbiljno znanje.I to je drugi nivo price u odnosu na dizanje snage 20-30% na stock motoru sa stock delovima :)

Sto se tice revoa samo cu reci da se ta njihova garancija odnosi na softver, a ne na nesto na sta ni fabrika vise ne garantuje, a to ce svaki iole korektan tuner uraditi za svoje musterije (ucitati im ponovo mapu bilo tuniranu u slucaju brisanja usled softver updatea u servisu ili cak fabricku).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva sa Pro-Tuningom su više puta ovde napisana, na više automobila. Vlasnik firme, Joca, je poslednjih godinu dana, u Nemačkoj, na tromeđi sa Belgijom i Holandijom, gde je otvorio tamošnji ProTuning.  Mape koje su ovde bile 50-60-100 eur., gore su 500-600-1000 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vicent said:

Mape koje su ovde bile 50-60-100 eur., gore su 500-600-1000 eur.

Što je i logično i normalno u skladu sa standardom.

Primera radi montaža klima uređaja u Srbiji je od 50~100e a preko ide i do 500e. Misliš li da se alati, znanje, i način ugradnje razlikuje između nas?

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Marko KG said:

 

 Ako ostaneš normalan i ako posle čipa voziš normalno a konkretno dobijenu snagu iskoristiš tek ponekad ili kad ti stvarno treba,vozićeš se dugooo,dugooo vremena (pod uslovom da je mapa dobro odradjena). Ako non stop siliš auto,crknuće ti i fabrički a ne čipovan. Potrošnja se posle čipa ne smanjuje u uslovima gradske vožnje tj ostaje ista,to su samo izmišljotine da se smanjuje za ceo litar. 

 

Tvrdim da se potrošnja smanjuje kod normalne vožnje, naročito u gradskoj vožnji. Ni ušteda na otvorenom nije zanemarljiva.

Ovo ne pišem da bih se raspravljao i širio priču, već zbog kolega koji bi ubuduće radili remap i premišljaju se . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zza4351.jpgzza4352.jpg

 

Evo vam tuning ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...