Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Ja sam jednom cistio dizela na mostu slobode, pa sam naknadno saznao da ima kamera. Sreca u suprotnom pravcu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče chip tuning, moja pobuda, ako ga uopšte budem radio na JTD-u, je da rasteretim motor i tim smanjim potrošnju goriva, a dobije se i elastičniji motor, te ga je lakše voziti u gradskim uslovima saobraćaja.

 

Ne znam, ako nije istina neka me poznavaoci isprave, na nekih 40-ak km od mene radi čovek chip tuning za 50 €, i garantuje da će u gradskim uslovima spustiti potrošnju za 1 litar, u protivnom vraća novac i sve troškove (dnevnicu kao i dolazak do njega) i vraća ga na fabričko stanje.

 

Koliko sam mogao da primetim iz komentara, firma www.smchiptuning.com uživa veliko poverenje korisnika, ali su baš preskupi. Cene su (možda sam neki i promašio) sve iste, optimum za npr. Fiat Stilo sa 80 na 109 KS , ili za Stila 115 na 144 KS, 200 € i to sa popustom.

 

U vezi zamajca ću potražiti temu na forumu ili pak pokrenuti novu. Zato što je chip tuning pored ostalog vezan i za plivajući zamajac, koji može da strada ako se pretera. Naime, jedan majstor tvrdi da plivajući zamajac, pod uslovom da je ispravan, može da se nekako fiksira (ne znam kako) i da tim isti bude isključen iz funkcije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najveca zabluda ikada je da chip rasterecuje motor, kada ga u praksi dodatno opterecuje.

To sto se lakse vozi na osecaj je zato sto recimo na 1/3 gasa opterecuje motor i ubrzava kao ranije sa 2/3 gasa pa subjektivan utisak vara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li onda istine da će na optimum chip tuningu da spusti potrošnju, kako se na pojedinim mestima navodi za 1 l, ili je i to zabluda?

Možda će nekom izlgedati čudno, ali meni je jako bitna potrošnja čak i za pola litra, premda prelazim 50 do 80 hiljada kilometara godišnje, pa to na godišnjem nivou itekako ima uticaja na debljinu novčanika.

Jer ako je i to zabluda, u tom slučaju mi ne pada na pamet da radim chip tuning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima istine zato sto tamo gde si vozio auto na npr 2000 obrtaja posle remapa ces ga voziti na 1800-1900 zbog povecanja snage. Naravno, ako ga cepas vise onda ce vise i da trosi. Meni je npr Croma pre remapa po gradu trosila 10-12 a posle remapa 9-10 na istim deonicama pri istom stilu voznje.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svi pricaju da im manje trosi auto, kada prevazidju period gazenja i isprobavanja nove mape :D Ako ti taj vec garantuje i hoce da vrati novac, onda probaj, sto da ne :)

Sto se tice zamajca ja tu nebih nista dirao, po meni nema nikakve bojazni dokle god se mapa pegla normalno, ako se ide na to da povlaci iz sto nizih obrtaja onda mora da strada .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet zabluda i dezinformacija, znaci tamo gde si vozio auto pre cipa npr. 100kmh na 2000rpm sada ces zbog vece snage voziti 90kmh na 1800rpm ili ljudi fantaziraju da im se cipuje i menjac pa odjednom idu brze na istim obrtajima nego pre :)

Takodje nije retkost da bord pocne da laze pocne cipa, slucajno ili namerno nije ni bitno.

Meni su svi automobili trosili isto pre i posle cipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda tebi nisu ni cipovali :D Zato ti nije isao na manjim obrtajima :lol: Salu na stranu, slazem se oko ovoga da cipovanjem vozila nema razlike u tome pri kojim obrtajima radi motor na odredjenoj brzini... Brzina vozila je direktno definisana preko obrtaja, stepena prenosa, odnosa u diferencijalu i obimom gume. Bio motor od 50ccm i 1 cilindrom sa 2ks ili 10.000ccm i W16 sa 1000ks, ako se stavi na isti menjac, diferencijal i gume, bice jednaka brzina kretanja za isti broj obrtaja...

 

Ono sto je fizicki moguce, to je da za manje pritisnutu pedalu gasa, cipovan auto moze da odrzava odredjenu brzinu. Tipa pre cipovanja se morala stisnuti do pola pedala gasa da u petom stepenu prenosa odrzava brzinu od 150km/h, nakon cipovanja mozda treba stisnuti trecinu da bi u petom stepenu odrzavao brzinu od 150km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cipovao pa pricam po licnom iskustvu. Kome se ne svidja, sta ja tu da radim... Uglavnom ako se auto isto vozi, istina je trosice manje, ko mi veruje super ko mi ne veruje opet super.

Motor je zbog povecane snage rastereceniji pa pri odrzavanju brzine trosi manje goriva.  Ne mnogo ali manje. 

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trenutno imam 2 cipovana auta, a imao sam jos nekoliko tako da govorim i ja na osnovu licnog iskustva.

 

Jos zabluda i dezinformacija koje pokazuju totalno nepoznavanje materije :)

 

Objasni ti nama kako se to povecava snaga cipovanjem i kako je sada taj isti motor rastereceniji.

 

Koliko ja znam sustinski podize se pritisak turbine, pumpe goriva i kolicina ubrizganog goriva, samim tim vise opterecujes motor i trosis vise goriva u tom rezimu, ali izgleda da nekima cipuju da ubrizga manje goriva, a digne snagu, a pritom sve to rasterecuje motor   :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razne priče se pričaju ljudima kako bi se privoleli da čipuju svoje aute. Te priče se lako ''prime'' kod ljudi... Najviše će se pomoći tako što se te priče razotkriju navođenjem argumenata. Subjektivnost obično nije argument, jer istu stvar dva, tri, a naročito 10 ljudi može različito da shvati. Zato apelujem na sve da ne shvatate priču o tome lično, niko pišući o mapama ne govorii ništa o vašoj ličnosti (da ste dobar ili loš čovek), nego se priča samo o mapama. :thumbup:

 

Primer argumenta je ''bio motor od 50ccm i 1 cilindrom sa 2ks ili 10.000ccm i W16 sa 1000ks, ako se stavi na isti menjac, diferencijal i gume, bice jednaka brzina kretanja za isti broj obrtaja... ''

Ako se auto vrti npr. na 2.000 obrtaja pri 100 na sat, na isto toliko obrtaja će se vrteti na istih tih 100 na sat i posle čipovanja, samo će malo brže doći (manje će mu vremena trebati) do tih 100 na sat.

Znamo svi da postoje mape kojima je cilj da se smanji potrošnja. Transportna vozila, radne mašine su idealne mušterije za to. Svim tim mapama je zajedničko da će motor sa njima trošiti manje, ali će i manje KS dati. I, mušterija pristaje na to jer mu i nije prioritet povećanje performansi, nego smanjenje potrošnje. Potpuno legitimni interes, postoje mape koje ispunjavaju takvu želju mušterija. Ono što naginje ka bajci jeste ''imaćeš više KS, više Nm, manje će da ti troši auto i biće rasterećeniji''. Imati istovremeno sve ove stavke ne može.

To što posle čipovanja održavate npr. 150 sa manje pritisnutom pedalom gasa ne znači da je motor rasterećeniji. U parametrima koju su mu promenjeni, posle čipa njegove dizne na trećini gasa ubrizgavaju isto onoliko goriva koliko su to radile na npr. pola gasa pre čipovanja. Pritisak turbine je sada na trećini gasa kao što je nekada bio na pola gasa. To daje iluziju da je motor rasterećeniji jer eto...''nekada sa pola gasa držim 150, sada sa trećinom gasa''. Potrošnju posle čipovanja ne treba gledati preko board kompa. Znate da i sa fabričkom mapom board zna da manje ili više slaže kada je potrošnja u pitanju. Sa promenjenom mapom će lagati još više, a može i da mu se ''pomogne'' da više laže, kako bi eto lakše prošla priča da auto manje troši posle čipa, ono tipa ''zar ne vidiš da ti to piše i na board kompu''.

 

Nema ništa loše u tome da neko čipuje svoj auto. Hoće neko više performansi, ili hoće manju potrošnju...sve ok, postoje mape i za jedno i za drugo. ''Problem'' nastane kada se krene sa pričom da mapa daje više KS i više Nm, ali ne iz više ubrizganog goriva, nego eto...jedino od vazduha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kod dizelasa ne znam kako stvari stoje ali kod benzinaca moze bolje da ide bez vise goriva ;) Moze da se pomera paljenje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, za turbo traktore bre... :D Nije sporno da povećani pritisak turba daje više snage, ali ne može jedino to da se uradi i da traje dugo. Treba da se koriguje i količina goriva.

Sećam se na onim starijim turbo benzincima (npr. Lancia Delta 2.0T), samo se ''odvrne'' malo turbina pre samog potezanja, i auto ide bolje...ali se odmah ''zavrće'' turbina posle par potezanja jer nije ''zdravo'' da dugo tako ostane. Bio je taj auto i na forumu, a to ''odvrtanje'' sam video malo-malo 2007. beše na onom trkanju u Trećem bulevaru u BG (organizovano 402m).

 

 

7 hours ago, Bogi824 said:

U vezi zamajca ću potražiti temu na forumu ili pak pokrenuti novu. Zato što je chip tuning pored ostalog vezan i za plivajući zamajac, koji može da strada ako se pretera.

 

Ova tema:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/50940-pre-iili-posle-povećanja-snage-motora-chip-tuning-i-uzročni-kvarovi/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro to kod benzinaca rade malo drugacije kad se trkaju na 402m ;) Ili motor radi na idealnoj smesi pa smanjuju pritisak radi gadjanja u neke klase ili eventualno motor radi u malcice prebogatoj smesi od idealne kako bi se smanjilo termicko opterecenje motora ali za potrebe trke se odvrne na idealnu koja toplije sagoreva od prebogate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da vecina tih koji se time bave ni ne misle rasterecivanje u smislu klipovi i ne znam ja sta ce da trpe manje opterecenje. Nego verovatno misle da moze bez toliko forsiranja da se vozi. Tipa ne mora toliko puno da se vrti motor za isti efekat ubrzanja. Auto je mozda termicki slicno opterecen usled vece snage pri nizim obrtajima ali opet ne trpi tolike inrecijalne sile jer ne mora da se vrti u jednakoj meri kao pre cipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je moguce imati i vise ks i nm a istovremeno smanjiti potrosnju. Ali to sa sobom vuce i neke druge stvari. Npr...

 

Povratni pritisak koji turbina pravi motoru. Ko sto svi znamo u turbini se nalaze krilca, koja su u zatvorenom polozaju na malom gasu, kako bi omogucila da se pritiskom papucice gasa, odnosno ubrizgavanjem goriva impeleri brze zavrte a samim tim i brze povecao pritisak turbine. Kada su u zatvorenom polozaju prave povratni pritisak motoru a samim tim i zagusuju isti. Otvaranjem krilca turbine pri krstarecim brzinama moguce je skinuti 0.5l gradske voznje. Ali u zavisnosti koliko se otvore na krstarecim brzinama kao suprotni efekat se javlja slabiji odziv turbine. Tako da tu treba naci neki kompromis.

 

Zatim tu je stepen detonacija u odnosu na polozaj klipa koji se naravno steluje mapiranjem. Tako je npr pomeranjem detonacija malo unapred u odnosu na TDC dobija se veci pritisak u cilindrima, samim tim i veca snaga motora, sa istom kolicinom ubrizgavanja. Ali kao nezeljeni efekat se javlja opet slabiji odziv turbine, ili pa u ekstremnim slucajevima kada se pretera raz*eban dihtung glave u najboljem slucaju. :D Tako da i tu treba naci neki kompromis. Takodje je moguce skinuti 0.5l. 

 

Naravno postoje jos dosta stvari koje uticu na potrosnju ali da ne duzim. U svakom slucaju, treba naci idealano resenje da se sa istom ubrizganom kolicinom goriva dobije veca snaga motora, kako bi sam vozac manje pritiskao papucicu gasa, a samim tim ubrizgavao manje goriva pri istom stilu voznje i samim tim smanjio potrosnju. Iz mog skromnog iskustva svim modifikacijama moguce je spustiti od 0.5 do 1.5l prosecne kombinovane potrosnje. 

 

A sa druge strane najveca kolicina snage odnosno NM i HP-a dobija se pritiskom papucice gasa od 100%, sto znaci da se prilikom normalne voznje taj rezim ne koristi pa samim tim i nema nikakvu ulogu u potrosnji automobila pri normalnoj voznji. Pa je zato moguce i dobiti manju potrosnju i veci Nm i Hp. I jare i pare. :P Fabrika mora da zadovolji odredjene norme koje su rigorozne u trenutku izbacivanja automobila iz fabrike pa je fabrika morala neceg da se odrekne. Onaj ko radi remap nema nikakvu normu koju mora da ispuni tako da moze uraditi nesto sto fabrika nije smela. :D

 

Eto jedan roman napisan od mene, izvinjavam se unapred ako sam nekog smorio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, mladenke said:

Naravno da je moguce imati i vise ks i nm a istovremeno smanjiti potrosnju. Ali to sa sobom vuce i neke druge stvari. Npr...

 

2 hours ago, neshaoct said:

Nije sporno da povećani pritisak turba daje više snage, ali ne može jedino to da se uradi i da traje dugo. Treba da se koriguje i količina goriva.

 

Suština je da posle čipovanja auto treba da radi bez ikakvih problema. Uradi se i gotovo, da nema na svakih par nedelja (meseci) ovog ili onog problema. Koje je to čipovanje koje će da poveća turbo rupu da bi eto opala potrošnja za pola litre (to mu dođe degradacija performansi), ili da nosi rizik ozbiljnijih problema gde je najbolja opcija da strada samo dihtung glave. :)

Mišljenja sam da zato ili se mapa radi kako bi auto manje trošio, ili se mapa radi kako bi auto imao bolje performanse. Ili ili situacija, zavisno šta vlasnik auta više želi.

 

Kao što kažeš, fabrika pazi da zadovolji euro norme i čipovanjem može to da se ''popravi'', tj. da auto dobije više KS, ali više ne ispunjava euro norme, kao što kažeš nema više nikakve norme koja mora da se ispuni.

One mape koje daju više KS, daju više Nm, nema slabijeg odziva turbine, nema bajki o smanjivanjju potrošnje, ali auto i dalje ispunjava euro norme, eeee to je posao. :thumbup: U suprotnom bi se čipovanje radilo samo u ovim našim krajevima gde test izduvnih gasova još uvek nije zaživeo u potpunosti. Još uvek je ovde lakši posao jer čipovani auti ne moraju da prođu bilo koju normu...po Evropi moraju. Neće tamo vlasnik auta od 30.000 evra da se smara i vraća fabričku mapu pred tehnički, nego traži da dođe, uradi mu se šta želi (manja potrošnja ili više snage), sve radi bez problema, prolazi tehnički bez problema, nema rizika za motor...ali takva mapa košta i nema je za download na internetu. Pojedini evropski tuneri, kako bi zaštitili svoj rad uvode poseban hardver i/ili softver kojim pristupaju svojim mapama, i bez toga niko ne može ni da ih iščita, a kamoli kopira, itd, itd...neka druga priča.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro ja nemam potrebu da nesto dokazujem da li je moguce ili nije moguce. Mogu samo da ti ponudim da dovezes auto i ako budes primetio turbo rupu, ili ako ti izduvne norme ne budu bile u granici mozes do detalja da me maltretiras da ti radim sta god zelis u mapi i da ti svake nedelje prepravljam sta god ti padne na pamet. U suprotnom ti placas cenu remapa x10. :D

 

alfa 156 8v 110hp, sa turbinom 2256 sa 2.4jtd-a i bez oba katalizatora, ful protok od fi 60 cevke do kraja, sa 360nm i 175hp ako se dobro secam. Izmereno 0.36 na tehnickom sto se tice izduvnih gasova a gornja granica je 1.6 kako su mu rekli na tehnickom. :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa se ja ne raspravljam sa tobom, niti osporavam to što ti pišeš.
Kažem samo svoj stav. A, on je da ako se želi bolja performansa od fabričke po pitanju snage i obrtnog momenta, mapa se pravi na jedan način, a ako se želi smanjiti potrošnja, mapa se pravi na drugi način.

Više KS, više Nm, manja potrošnja, ostajanje u euro normama, jednaka pouzdanost motora...i sve to može jedna mapa bez problema...pa, onda ispade da po fabrikama rade uglavnom idioti.

''Raspirivanjem'' tih (ne)realnih tvrdnji da sve može istovremeno, samo sebi pravite probleme u radu. Ljudi to čitaju, voze matore dizele prešli Boga oca kilometara, i onda im se kaže da sve može.

I više KS, i više Nm, i manja potrošnja, jednaka pouzdanost, manje opterećenje motora, ostajanje u euro normama... Ako to sve lako može da se ispuni jednom mapom, čemu onda različite mape, gde jedna ima akcenat npr. na obaranje potrošnje, druga na max brzinu, jedna vrlo malo daje po pitanju maksimalne brzine ali zato više daje po pitanju međuubrzanja, jedna daje veće dobitke jer to vlasnik želi, druga na istom motoru daje umerenije povećanje performansi jer neki drugi vlasnik tako želi, itd, itd.

 

 

29 minutes ago, mladenke said:

ako budes primetio turbo rupu

 

...to si ti pominjao, kao i neke ozbiljnije probleme koji mogu da nastanu ako se ide po svaku cenu zadovoljiti obe stvari istovremeno, tj. i dati više KS/Nm, i oboriti potrošnja.

Isto kao što si pomenuo da tuner ne mora da se drži normi kojih je fabrika morala, pa eto tu prostora da se dobije nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...