Jump to content
FAS Euroauto Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Nova tehnologija zahteva od gume da odstoji barem 6 meseci da svi hemijski procesi dovrše.
Guma stara dve godine je zrela,nije stara!

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci postoji i pneumatska mafija pored farmaceutske Morali su i oni da izmisle neku foru da bi se gume sa lagera prodavale

Ali ja necu zrelu ja hocu mladu gumu pa ce kod mene i da uzreje i procveta i uvene

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to nego je agresivan marketing .Kako bi im se drugačije isplatile najnovije tehnologije...
Meni je to nebitna stvarja znam znanje,a ko voli nek kupuje šta želi...
A ako neko hoće i nešto da nauči, mogu da pomognem

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi druze kupio ja jednom 2 gume u tadasnjem agrohimu ne znam dot ali znam da su bile stare tad 4 godine ( bio sam mlad i zelen pa mi je svaka guma bila ista, nisam imao pojma sta je dot)

Nakon dve godine odem opet igrom slucaja u agrohim da zamenim letnje za zimske, onaj sto radi me se ne seca da mi ih je on montirao i sam mi kaze. "Druze pa ove gume ti stare 6 godine ovo trebas da menjas!" A ja ih kupio pre 2 god i vozio 2 leta jos on ih i montirao

 

Znaci kad kupujemo gume tad dot nije bitan a posle je bitan ma ajde molim vas :)

 

 

Od tada nikad vise gumu nisam kupio stariju od 6 meseci, niti cu. Jer su te tehnilogije pa kako se skladisti njihove fore na koje vise ne padam.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali zato verujes u marketing da je lassa kao bridgestone, da je tigar kao miselin i slicno.

 

Gde je tu nauka, svi testovi su namesteni :D 

 

Da uzmemo da guma ostari tih navodnih i upitnih 1000km za godinu dana, onda je 5g stara guma nekoriscena kao polovna vozena 5000km, a 10 godina stara nekoriscena guma kao polovna vozena 10.000km.

Onda jednostavno mozes uzeti mladju polovnu gumu od stare nekoriscene, jer je to taj nivo navodno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja sam završio saobraćajni fakultet i gumama je poklonjen jedan čitav semestar. Proizvodnja, eksploatacija, skladištenje i transport. Ono sto se uči na saobraćajnom fakultetu je da se svaka guma, nevezano od uslova skladištenja smatra “starom” gumom posle 5 godina od proizvodnje. Drugo, neispravno skladištenje može dovesti do toga da guma i 1 godinu stara postane “stara” po performansama ukoliko se skladišti pored nagrizajucih materija pa čak i zapakovanih (od isparenje). Npr, skladištenje guma u istoj prostoriji sa farbama može da dovede do toga da samo za mesec dana takvog skladistenja “ostari” preko godinu dana. Uslovi skladistenja i transporta guma su dosta strogi. Probali ste nekad da premazete gumu benzinom da vidite šta se dešava sa njom? Ista stvar se dešava i kad benzin isparava u vazduh okolo guma...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio je nakad drugar novu polovnu gumu zimsku. I stvarno, na oko nema sta, nova, jos cupkice i boje one na sari. Nije kriva, ne baca , lepa boja, nigde se ne vidi da je ispuckala i sl. Pri prvoj voznji na auto putu se raspala bukvalno. Sreca pa je bila zadnja. Nemam ja nista protiv polovnih guma, vise sam za premium polovnu nego novu slj.klase ali mora da izgleda dobro po svim parametrima i da ima "normalan" dot, aj posto je polovna neka bude 3-4god stara. Ove sto prodaju po visokim cenama sa ovoliko starim dot-ovima cak i da poverujem da je dobra X godina, necu nikada moci da poverujem da je "ispravno" cuvana. Bio sam i u magacinu Agrohim-a, cuvaju ih isto kao i ja, naredjane jedna na drugu pod nastresnicom i toliko, sta ce im vise. Kod mene u krajubila je firma , uvoznik kineskih guma za teretna vozila i gume su cuvali u dvoristu pod vedrim nebom uz magistralni put. Znaci kisa, sneg, led..sve, tu su na ledini. I oni su prodavali sa starijim dot-om koja im ostane. Takvu ja ne stavljam ni na rucna kolica :D a drugi neka rade sta hoce
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je , skladištenje je najvažnije.
Guma, hvala Bogu ,ne reaguje ninašta osim na visokoj temperaturi,jer da reaguje,ne bi smela na ukoliko je temperatura skladištenja visoka dolazi do starenja.
("Sprovedene su studije u Koreji, Nemačkoj i Saudijskoj Arabiji. Studije u Koreji i Nemačkoj su pokazale da nema razlike između performansi novih guma i performansi onih koje su 3 godine bile u skladištu. Studija u Saudijskoj Arabiji je pokazala da je guma korišćena godinu dana na vozilu isto stara kao i guma koja je 10 godina bila u skladištu.
 U Saudijskoj Arabiji gume skladištene na visokoj temperaturi od 40°C su poređene sa gumama koje su prešle 40 000 km (oko 2 godine vožnje prosečnog vozača).
Poređene su fizičke karakteristike gume gazećeg sloja. Bilo je potrebno 20 godina u skladištu na 40°C da bi se dostigle iste karakteristike kao kod guma koje su prešle 40 000 km. Drugim rečima, guma korišćena godinu dana na vozilu je isto stara kao i guma koja je 10 godina bila u skladištu")

https://lavauto.rs/blog-post/starenje-guma-i-dot/269

Montirana guma reaguje sa podlogom jer se trenjem dovodi u stanje radne(više) temperature i tritiska tako se troši i stari.
Rok trajanja gume počinje tek montiranjem na vozilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd ove sezonske koje i nekako i čuvaju (bilo naređane, bilo hotel ili čak i na ledini) nego npr da se uzme par godina stara AS guma...Ono je voženo non stop bez skidanja, po svim vremenskim uslovima. Zato ja iste i menjam na 5g ili ređe i bacim ih. E sad, uvek ima onih kojima je nečije đubre zlata vredno, pa još i ako zaradi na istom.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja ne znam zasto sam kupovao gume, izgleda da je bilo bacanje pare one mogu da teraju i po 20 god samo da se dobro skladiste Sve to sad novo sa ovim tehnologijama

I svaki put kad ih stavim na auto podmladim ih

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamislimo ovakvu situaciju: auto ti je 2017 pa rešiš da mu zameniš gume, odeš u KEMOIMPEX i uzmeš gume sa dot 2015 (povoljna cena a ne želiš da ulažeš mnogo jer prodaješ auto), i dođe ti potencijalni kupac i šta kaže? Kaže ti da ti ne veruje da si stavio nove gume ili treba da ti poveruje da si kupio nove gume u 2021.god. sa dot 2015? Naravno da ti ne veruje ništa. Braniš se dubinom šare a on misli da su negde stajale i da će se raspasti posle par stotina kilometara. U svakom slučaju kupac misli da si muljator. Potpuno je prirodno da polovan auto ima zamenjene gume koje su mlađe od godišta auta, sve drugo izaziva sumnju kod kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoje na oglasima bar godinu dana...

I ne bih rekao da su na popustu.

Ja sam pre dve godine kupio Conti TS850 po 10.000/komad.

 

Michelin 205_55 R16 Zimska.jpg

Edited by Grafit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko cega se mi ovde ubedjujemo, prica u fazonu preprodavaca i zlog AMS koji im je vratio godiste :D 

 

Cak i da je nebitna starost gume, a nije, cak i da uvoznici i prodavci guma ih cuvaju pravilno, a ne cuvaju se, pa imamo pravo kao kupci za svoj dinar da budemo izbirljivi.

 

Ovako bi trebalo da se cuvaju gume koje nisu namontirane na felne, tj. nove gume.

 

tyre-storage-vertical.jpg

 

A kod nas se vrlo cesto ovako cuvaju...

 

98-2281GB_gg.jpg tyre-storage-horizontal.jpg

 

Pritom mislim samo na nacin slaganja guma, jer vrlo cesto to smrdi napolju na mrazu i suncevim zracima, umesto u hali.

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka ste vi protiv, meni je bitno da ste pročitali ono što su naučna fakta.
Sada svako kako želi
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, niko nije protiv tebe. Ja sam ti postavio 2 pitanja, izbegao si oba, no dobro. Gore ti je lepo čovek napisao šta su učili na Saobraćajnom

Ono sto se uči na saobraćajnom fakultetu je da se svaka guma, nevezano od uslova skladištenja smatra “starom” gumom posle 5 godina od proizvodnje.

Čak si i lajkovao njegovu objavu, a onda i dalje se pozivaš na izvor prodavca guma koji je izostavio da napise ono bitno. Stoji da guma može da se skladišti X godina i da bude "mlada" ali su izostavili da je ukupan život gume od 6-10 godina od datuma proizvodnje, a ne od momenta montiranja na točak, kako se već navodi u tim "naučnim istraživanjima". 

Iz tvoje priče se zaključuje da guma koja stoji 4, 5, 6 godina će imati isti radni vek kao i guma koja je proizvedena pre 2, 3 meseca te da će imati iste vozne karakteristike, što sumnjam da je tačno. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sigurno neću nekim tamo (plaćenim) studijama prenebregnuti ono sto se uči na fakultetu.
Druga stvar, “stara” guma nije za bacanje (ako je skladistena dobro) već nema performanse koje je imala kao “mlada” guma. Preporuka svih proizvodjaca guma jeste da se zamene posle 5 godina. Odakle im to? Sto ne kažu da se delju dok šara ne dođe do zakonskog minimuma?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzmite i čitajte,ima po netu...
Neću da komentarišem šta na saobraćajnom fakultetu misle o onome što tema za tehnološki fakultet ...
Opravdano sumnjaš.Nekim pneumaticima treba 6 meseci da sazru a nekima manje ili više, zavisi od 1000 faktora.Neki mogu odmah da se voze(21. vek je)...
Guma nije lebac pa da samo sveža dobra,vrlo je kompleksan proces proizvodnje
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...