Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, komplikator said:

pa čak i korporacije premium segmenta poput Michelina

Michelin je sa CrossClimate takodje imao problema sa kidanjem komadica gaznog sloja. U onim prvim iteracijama, u odredjenim dimenzijama.

Kupio sam ih jos 2015. kada su tek bile predstavljene, 16'' coli, ali nisam imao takav problem. Cak je posle oko dve i po godine sara na zadnjim bila maltene kao nova, spremne za rotaciju prednje/zadnje ali sam ubrzo prodao auto.

Samo sto je Michelin te startne probleme vrlo brzo sanirao. Oni su pokrenuli revoluciju u ovom segmentu, prva letnja guma sa 3MPSF sertifikatom, a prvi macici se u vodu bacaju :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da ti ovaj moj poštovani drugar bude reper baš preterano - on ćera te šesnajs'ce uglavnom tu kod njega po šoru :P .

Ni na neko forumsko druženje neće da nas udostoji da se dovuče godinama ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni ja nešto bolji. Vikend vozač, radnim danima sam rekreativno bajsom u prirodi. 

Inače listao sam malo oglase, i nisam video niti jedan Kleber Q2 sa nekim značajnijim oštećenjima. Ali zato ima zimskih sa oštećenjima, ove gume sa slika su baš uništene. Pretpostavljam da su vožene leti, ili je trap u problemu.

 

Screenshot_2023-07-17-00-00-06-861_com.kupujemprodajem.android.jpg

Edited by komplikator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne deluje da je do trapa, jer su sve pojedene u istoj liniji, sa obe spoljne strane. A posto je na konkretnom modelu u pitanju usmeren tip sare - cisto sumnjam da je neko prebacivao gumu sa strane na stranu da "izjednaci" efekat (u tom slucaju, morale bi ponovo da se demontiraju sa felni i balansiraju).

Meni pre deluje kao prethodna prica, koju sam pomenuo u svom ranijem postu. Ili kvalitet i krunjenje spoljnih delova sa lamelicama (imao davno identican slucaj samo sa njihovim letnjim i od tada ih vise generalno i ne razmatram za sebe). Ili su vozene raspumpane - ali opet ni u tom slucaju ne bi trebalo da dodje do kidanja parcica, vec "samo" do ubrzanog trosenja spoljnih delova guma. Eventualna voznja leti je samo mogla da ubrza proces.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je »Kleber Krisalp HP2« i to dobrano potrošen, izgubio je šaru u sredini skroz izuzev ureza. A i kao nova guma je bila loša, pre nekih 15 godina. 

 

Kleber, Sava, Unirojal... te marke vlasnici koriste za plasiranje guma koje su jeftine za proizvodnju, što masovniju, a gledaju da ne budu ipak sasvim loše. I tu se povremeno zalomi neka dobra kupovina i dobra, sasvim solidna guma, ali i poneki promašaj (srećom trenutno su brojniji modeli koji su okej, a i možda su ih ljudi i upoznali pa se manje i kupuju letnji Kleberi, Perfekta, i slični modeli).

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2023 at 12:21 AM, komplikator said:

Screenshot_2023-07-17-00-00-06-861_com.kupujemprodajem.android.jpg

To je indikator da je dosao trenutak da ih prebacis pozadi, a kada sredina dodje na 2mm, onda prelaze u letnji set :D

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelistao sam oglase kod nas, iz okoline (Bos, Hrv) čak i neke Ukr oglase i nisam našao niti jedan polovni Quadraxer sa bilo kakvim bitnim oštećenjima. Malo se kajem što se nisam odlučio za susedni tab u Chromu gde je stajalo Hankook Kinergy, ali su me tih 2000 više din koliko bi me izašao Hankook gurnule ka Kleberu. Da, naravno da 2000 din nije mnogo ali već sam maksimalno podigao lestvicu (budžet) jer su mi inicijalne kupovine bile Sava, Tigar, Barum... Ipak se treba negde zaustaviti. Ne vozim agresivno, ne prelazim neke ogromne kilometraže 5-6.000 km godišnje, tako da se nadam da neću imati problema. Inače sam apsolutno zadovoljan gumom, jedina manja zamerka jesu nešto mekši bokovi mada imam još fore da pojačam pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@komplikator Ne komplikuj. :)

 

Za 6.000 km godišnje, pa makar ispadali komadići, će ti pre ostariti nego se potrošiti. Kažeš da voziš opušteno. Ne motaj u mestu, gledaj da je trap OK, po oštrom šljunku pažljivo, i verovatno neće biti problema po pitanju trajnosti.

 

Krosklajmat bolje drže, duže traju, onda bi se postavilo pitanje cene, pa brige ako se neka može izbušiti, ako se ošteti...

 

Pusti to. Kupio si. Vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U skladu sa sopstvenim nick-om ;) .

Ako bas ne budes zadovoljan, uvek postoji varijanta da slikas gume na kolima i bacis na oglase, da rekreativno ispipas trziste. Ako ima zainteresovanih, lako ces da prodas dok su novije, dodas jos malo i kupis sta vec mislis da treba. Mada, ubedjen sam da ces za manje zahtevnu voznju (kako kazes), biti i vise nego zadovoljan.

I apsolutno bih se slozio sa kolegama - sta je tu je, kupio si, vozi i uzivaj. Ili sto bi mi na forumu rekli - pun gas :lol: .

2 hours ago, Vule said:

Za šta se odlučiti? :) 

Vule, koji auto je u pitanju? Pitam, posto sam imao upravo sve 4 nove Sport AllSeason Dunlopke na prethodnom compactu, identicna dimenzija 225/45/17 i bas su se lepo pokazale.

Doduse, i benzinac je bio u pitanju, lagan u nosu, tako da se ni prednje nisu nesto preterano trosile, a volim da zgazim s vremena na vreme.

Kako joj i ime kaze - ima ojacane bokove prilagodjene za leto i malo ostriju voznju, solidno su tihe i udobne, lepo ispumpavaju vodu, na snegu nisam imao nekih nepredvidjenih situacija. Meni se svidelo sto je to maltene jedini AS model sa linijskom sarom (a ne V-Shape kao vecina izvedena iz zimskih, koje su zato i malo bucnije). Pa lepo i izgleda na autu :) , kome je i to bitno.

Svakako sam planirao da ih rotiram (kod mene bi komotno gurale minimum 4 godine, po mojoj proceni, zadnje su bile kao nove). Ali je auto prodat, sada je kod Knezevica pa i on moze da dopise koju pametnu oko trenutnog stanja.

Sto se same gume tice, za compacta benzinca, moja iskrena preporuka. Sa Contijem takodje nema greske, pozicionirali su je tacno izmedju AS koje naginju letnjim karakteristikama i onih koje naginju zimskim. 

Licni ukus - ako neko ne zalazi preterano u smetove i s obzirom da snega maltene i ne vidjamo, uz vrela i vlazna leta... Uvek AS koji ima saru i karakteristike sto blize letnjoj gumi. Da to bude prilagodjeno sve toplijoj klimi, a po snegu dovoljno sposobna koliko da se uz normalnu voznju snadje za tih par dana u godini. U ovoj dilemi, iz odlicnog licnog iskustva, moj glas ide za SportAll Season ili CrossClimate i slicne.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Ivan said:

Vule, koji auto je u pitanju?

Gledam i za Oktaviju, a uzeo sam ženi i novu Fiestu koju tek treba da predstavim :D pa i na nju planiram da montiram AS.  Doduše tamo je 195/60/15, ali svejedno, uzeo bih za oba auta isti model guma, u istim uslovima se voze svakako.

 

Čitam testove, gledam klipove, za sad mi se najviše dopada Dunlop zbog dobrih performansi po suvom/mokrom, snega svakako skoro i da nemamo pa bih preskočio CC2, nema mi poente. I da, to što kažeš, šara mi se najviše sviđa na njima. Hvala ti svakako na ovim iskustvima, samo si me još više približio onome što sam već i planirao :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako zena vozi i po snegu, mozda bolje uzmi V saru za nju. Jednom godisnje da ima problem negde kada iznenadi sneg pa dovoljno da se kajes. Ne kazem da su AS sa linijskom lose, nego verujem da bi za manje iskusne vozace V bila sigurica. Ja imam na tvingu AS gume i zena do sada nije imala problema. Ne vozi kada je zavejan ceo grad, ali vozi svakako zimi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

»Krosklajmat« ima odlične performanse i u letnjim uslovima, koliko vidim i koliko sam pratio, ne znam otkud podaci da je ona zimskija? Mahom baš u tim disciplinama na suvom i vlažnom pri višim temperaturama prednjači. 

 

@Vule Relativno nedavno sam video 6. generaciju »Vredštajna Kvatrak« po dobroj ceni, malo iznad Matadora, sada ne mogu da nađem... Da l' se prodalo ili je neka prodavnica koje ne mogu da se setim... Svakako dobre gume, u vrhu po svemu izuzev po trajnosti, isto blago akcentovane letnje performanse.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, 037 said:

»Krosklajmat« ima odlične performanse i u letnjim uslovima, koliko vidim i koliko sam pratio, ne znam otkud podaci da je ona zimskija?

Po testovima koje sam gledao, "zimskija" je jer ima performanse na snegu bukvalno u rangu pravih zimskih guma. To naravno ne znači da je loša po suvom, daleko od toga, put kočenja po suvom je verovatno i najbolji od svih AS guma, ali trakcija/držanje u krivinama nije u prvom planu, ima boljih. Svakako je CC2 verovatno i najbolja AS guma trenutno, i najskuplja svakako, ali ne mogu da svarim tu šaru nikako, plus se ne sećam kad sam u poslednjih 5 godina zaista vozio po nekom dubokom snegu po kom nisam mogao da prođem bukvalno i sa letnjom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se od letnjih po snegu super pokazala Pirelli P7 Cinturato :D . Bez zaje*ancije, pisah negde, u maju jedne godine smo u Bosni morali da skrenemo sa glavnog puta zbog udesa, kroz neke vrtace, sumu, utaban sneg, uzbrdo-nizbrdo... Go*no mi se zaledilo da negde ne proklizam i bar 20 puta sam se proklinjao kud uopste krenuh u koloni za gomilom. Ali eto, uz ovo malo iskustva i umeca prodjoh kuda i ostali sa zimskim. Tako da sve preporuke za letnju Pirelli za sneg :D .

Salu na stranu, sto se CrossClimate tice, dobro poznata prica - prva LETNJA guma sa 3MPSF sertifikatom. I iz licnog iskustva voznje tog modela od 2-3 godine, samo mogu da potvrdim da je namenski za suv i mokar put, na snegu je ocekivano bila tanja (doduse prva generacija). Drugu generaciju su unapredili bas tu gde se videlo da skripi - trosenje spoljnih ivica/kidanje u nekim dimenzijama i unapredjeno ponasanje na snegu. Ali i u tom delu naravno da i dalje nema karakteristike u rangu pravih zimskih guma (kao sto je receno iznad). A ima i boljih "zimskijih" AS od nje svakako (pogotovo one "hard" varijante tipa Nokian SeasonProof, GoodYear Vector4Season, itd..., izvedene bas iz zimskih i namenjene za takvu klimu). Mada meni to licno uopste nije bitno, svi ti modeli koji karakteristikama i sarom teze letnjim - savrseno gadjaju nasu sve topliju i vlaznu klimu, maltene bez snega. Kao sto rekoh, uvek su mi prvi (i jedini) pik, ako vec idem na AS varijantu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas namontirane Continental premium contact 7, 10688 din/kom.Stare eko contact ostrugale se za nešto manje od 32000 km,vožene damo leti,sve četiri su 3mm do kontrolne kockice.Možda su mogle do kraja sezone, al pošto sam kliznuo u krivini u Grčkoj ,bez gubitaka,rešio sam da ih zamenim.Videćemo kako će da obavljaju posao, valjda se nisam zezno u izboru!

 

IMG_20230720_154410.jpg IMG_20230720_152234.jpg IMG_20230720_152320.thumb.jpg.e705dfc55c2c962008e5723e9142d41c.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde si se zeznuo, Contijev PremiumContact je jedna od najboljih touring guma :thumbup:. Za razliku od EcoContact plastikanera koje proizvodjaci cesto guraju u prvoj ugradnji na manja ili jeftinija vozila. Satro usteda i ekologija, a ponasanje si i sam video. 

Imao sam davno jos njihovu PremiumContact "dvojku" i od tada je samo unapredjuju, uz isti pristup - drzi kao besna, udobna, tiha, odlicna na mokrom. Jedina "mana" PC serija je malo brze trosenje, ali upravo to joj i omogucava takve performanse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok sestra šopinguje ja odradio malu proveru šta se vozi na parkingu. Od AS guma što je moja interesna sfera monopol drži Tigar, i to ne samo danas već uopšteno. Isključivo se vozi Tigar, vidi se jako retko po neki CC, Savu jednom video, Kleber/Fulda ništa. Nije mi jasno zašto se tako forsiraju, ili ih vulkanizeri guraju, ili su toliko fantastične gume. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino sto ja "fantasticno" vezano za njih, uz kojekakve Ping Pong brendove, je naravno - iskljucivo najniza cena. I nista drugo. Zajednicko za sve je da maltene ni jedne nema na nekom iole ozbiljnijem testu, na kom bi se odmerile sa konkurencijom. AS je izuzetno zahtevan segment koji treba da pokrije sto je moguce vise potencijalnih situacija na putu. Takodje i najbrze rastuci, u koji proizvodjaci ulazu puno za razvoj novih tehnologija. Pa kako ko vec voli i misli da treba.

PS: Ubedljivo najgori trend mi je kupovina te kategorije letnjih u 18", 19", 20" dimenzijama, a na skupim vozilima. Razumem da je nesto stiglo sa autom pa da se izvoza i menja. Ali kupovina novih, da komsija vidi raskos velikog tocka - to bas ne kapiram. U dimenzijama u kojima krstena guma kosta po 20-25.000 din opusteno, njih mozes da nadjes za cca 8.000 din. 

U slicnom kosu mi je voznja srpskog "all season" :) Wintere, preko cele godine (M+S, mokro+suvo :D). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...