Jump to content
FAS Euroauto Goran

ivan.ik

Members
  • Content Count

    13633
  • Joined


Reputation Activity

  1. Like
    ivan.ik got a reaction from Grafit in Vicevi 120%   
    "Svakog jutra, prosečan Balkanac, u demode kineskoj garderobi, ispija brazilsku kafu, seda u italijanski auto, kupi za doručak francusko pecivo, vozi ulicama asfaltiranim nemačkim parama i stigne na posao u austrijsku firmu. Odmah uključuje japanski mini-kompjuter i na engleskom jeziku počne da obavlja radne obaveze... A kad se vrati sa posla negde u kasnim večernjim časovima, opere ruke turskim sapunom, otvori slovenački frižider, izvadi iz njega konzerviranu američku hranu, nalije čašu portugalskog vina, upali južnokorejski televizor i uživa u latinoameričkim sapunicama, dok ga greje ruski gas..."
    U dobra stara vremena bilo je ovako:
    "Svakog jutra, prosečan Jugosloven, u modernoj garderobi (koju su proizvodili Beko, Kluz i ostali, a koja se izvozila po celome svetu), ispija čuvenu Centropromovu kafu, seda u domaći auto koji se proizvodio i u Kragujevcu i u svakoj republici bivše Jugoslavije, kupi za doručak PKB pecivo i jogurt, vozi ulicama asfaltiranim nemačkom ratnom odštetom ili parama koje su nemački turisti ostavili na Jadranskoj obali ili od nekog Titovog bespovratnog kredita kojim nas je svet u to vreme obasipao. I posle par minuta stigne na posao u državnu firmu gde je bio bog i batina, odnosno Radnik Samoupravljač... Odmah se uhvati za Iskrin telefon i na srpsko-hrvatskom jeziku počne da obavlja radne obaveze, bez obzira da li zove Ljubljanu, Zagreb, Skoplje, Sarajevo ili Prištinu.
    A kad se vrati sa posla najkasnije u 2 popodne, opere ruke Merima sapunom iz Kruševca, otvori domaći frižider, izvadi iz njega nekonzerviranu hranu - njeguški pršut, homoljski sirac i domaće čvarke, nalije čašu dobrog Vršačkog vina, upali EI Niš televizor i uživa u domaćim TV programima, dok ga greje spokojnost i bezbrižnost."
    Eto zato volim DOBRA STARA VREMENA!
  2. Like
    ivan.ik got a reaction from Grafit in Vicevi 120%   
    Čekaju crnac, lala  i bosanac ispred porodilišta- Izlazi medicinska sestra i kaže:
    - "Izvinite , došlo je do užasne greške., pomešali smo bebe, ne znamo koja je čija!"
    Kaže lala:
    - "Ta dajte meni crnče, dok se ne utvrdi koje je bosanac."
  3. Like
    ivan.ik got a reaction from Grafit in Vicevi 120%   
    NA KOMISIJI
    ❤❤❤❤❤
    Ime i prezime?
    - Horvat Marko.
    - Godina koliko imate?
    - 67 za dva meseca.
    - Pa zašto ste došli kod nas ?
    - Poslali me iz firme, istekao mi lekarski a ne mogu još u penziju dva meseca, pa moram...
    - Dobro, obavimo to na brzinu. Čujete  dobro?
    - Molim?
    - Čujete li dobro?
    - Ne čujem vas...
    - Čujete li inače dobro!?
    - Ah, to. Na jedno uvo slabo, na drugo gotovo ništa.
    - Dobro, napisat ću da je sluh u granicama normale. Stavite si ove slušalice, ja ću vam puštati zvukove, a vi dignite ruku kad nešto čujete, može?
    - Može.
    - Čoveče, pa zar ništa niste čuli, sedam puta sam  puštao zvuk!?
    - Molim?
    - Čujete li uopše u glavi ikakve zvukove!?
    - Ne, samo glasove.
    - Kakve glasove!?
    - Ponekad čujem glasove.
    - Kada ?
    - Uglavnom kada ne popijem lekove.
    - Kakve lekove?
    - Od kojih ne čujem glasove.
    - A da li vidite dobro?
    - Koga da li vidim?
    - Kakav vam je vid?
    - Kako-tako. S naočarima vidim bolje.
    - A gde su vam sada naočare?
    - Negde sam ih zagubio.
    - Pa šta ih niste tražili?
    - Tražio sam ih, ali bez njih slabije vidim pa ih nisam mogao naći...
    - Čitajte ova slova u ovom osvetljenom staklu.
    - Kakva slova, ja tu ne vidim nikakva slova, vidim samo ovu žutu mačku koja drži kašiku u ustima...
    - Gledajte u ovo staklo, a ne kroz prozor!! I to što napolju vidite kroz prozor nije mačka sa kašikom nego bager!
    - Onda tu ne vidim ništa...
    - Dobro, napisat ću vam da vam je vid u granicama normale. Uradite sad ovaj psiho test.
    - Evo izvolite.
    - Šta je ovo  pobogu!? Šta ste ovo  napravili? Vidite što piše ispod slike?
    - Da.
    - Piše precrtaj ono što se ne uklapa.
    - Da.
    - Na slikama su mačka, pas, krava i ventilator i vi ste precrtali mačku!
    - Da.
    - Zašto, pobugu!?
    - Pa zato jer se ne uklapa.
    - Kako se mačka tu ne uklapa!??
    - Pa lepo. Pas i krava su si doneli ventilator da se ohlade, a mačka ih smeta.
    - Kakve sve lekove vi pijete?
    - Imam svakakvih...
    - Kakve najčešće pijete?
    - Obično žute, zelene i plave...
    - Pijete tablete prema bojama!?
    - Uglavnom da, jer često zagubim naočare pa ne vidim pročitati šta piše na kutijama..onda mi ih sortira supruga ...
    - Oh, Bože! Dajte da vam krv izvadim. A šta Vam je to na ruci?
    - Narukvica.
    - Kakva?
    - S imenom, prezimenom i adresom.
    - Što će vam to?
    - Ponekad zaboravim kako se zovem i gdje stanujem, pa onda zamolim  da me vrate kući...
    - A za što vi uopšte obavljate pregled?
    - Za vozača.
    - Kakvog vozača!?!?!?!
    - Vozača autobusa.
    - Vi vozite autobus!?!?!?
    - Da. Gradski.
    - Čekaj, malo.... Da niste vi onaj koji je prošli mesec odvezao autobus pun putnika na gradsku deponiju i tamo ih isterao napolje?
    - Taj sam.
    - Pa zašto ste to uradili?
    - Nisam bio sto posto siguran vozim li gradski autobus ili za gradsku čistoću, jer izjutra nisam popio sve tablete...
    - Pa koja budala vas tera da još vozite autobus pun ljudi!?!?!
    - Teraju me ministri i premijer svojim zakonoma da radim do 67. godine. A zašto mislite da su oni budale?
    - Vi mislite da nisu!?
    - Mislim da nisu.
    - Na osnovu čega to mislite?
    - Oni i njihova djeca se ne voze gradskim autobusom.  
     
     
  4. Hvala
    ivan.ik got a reaction from Nebek in Šta je i čemu služi AdBlue?   
    Nije mi jasan ovaj momenat kako može da smanji potrošnju i to za ogromnih 7%. Adblue se ubrizgava u SCS katalizatoru i nema nikakav uticaj na sagorevanje.
    Inače kada nestane može se komotno urinirati u rezervor sa plavim čepom i normalno nastaviti vožnju.
    Često se sama dizna začepi zbog kristalizacije ili jednostavno pumpa prestane sa radom, rešenje za to je ugradnja tzv. varalice koja motornom ECU šalje informaciju da je spoljna temperatura -20 i više stepeni. Tada sistem ne radi kako bi se sačuvala pumpa zbog mogućeg zaleđivanja.
  5. Like
    ivan.ik got a reaction from Nebek in Koji kvalietan manometar za gume?   
    Taj drugi sam ja probao (pisao pre neki dan) i vratio ga (bio jedini u radnji i original pakovanje isečeno). A od prvog sam odustao jer je bila neka matora godina uvoza-proizvodnje. Igranka se nastavlja.
    Ovo sa manametrima postaje državni problem i krajnje je vreme da u problem uključimo Eliota aka Mirka pa još i Alvirevića i da razbije spregu vulkanizera i prodavaca delova trapa.
  6. Like
    ivan.ik got a reaction from Nebek in Sigurnosni šrafovi   
    Bez tri ne počinji posao. Kad tri tu je i četri. Jedino, ako se boji šta ako polomi nastavak. Kupiti dva ista kompleta (sumljam da imaju bezbroj kombinacija).
    Preporuka sami stavljajte i stežite šrafove na felnama. Muka jeste ali je veća muka kad se probuši guma a štraf pretegnut ili još gore ukrivo ušrafljen. To često vole da rade.

  7. Like
    ivan.ik got a reaction from Nebek in Totalna šteta za 6500 evra   
    Kako  za koga.
    Njemu je ogromna + auto koji nije iz poplave vredi oko 1700 e.  Tako da sve je relativno.
  8. Haha
    ivan.ik got a reaction from Nebek in Zaštita poklopaca alu felni od krađe + dodatno fiksiranje   
    Jutros krenuo na posao i polako prilazim parkingu , gledam i kad se nisam tad šlogirao nikad neću. Nema poklopaca. Ponovo.     
    Stomak mi se okreće , počinje od besnim , samo znoj izbija. Kako prilazim provaljujem da to nije moj Stilo.  Olakšanje. 
    Je.bem ti auto kad ih ima kolko oćeš. Mora da nađem nešto unikatnije.
  9. Like
    ivan.ik got a reaction from chikavili in Ručni časovnici   
    Najeftiniji quarz je tačniji od najskupljeg mehanizma. Tu nema dileme, samo da vidiš šta hoćeš i gde se uklapaš. Obrati pažnju na vodonepropusnost i deklarisane dubine. Mislim da je do 2 m samo sme da se nakvasi, do 10 m sme da se potopi a do 100 m sme u plitku vodu / kupanje i sl. aktivnosti.
    Danas je jedna od najskupljih i najprestižnijih mehaničkih komplilacija kod satnih mehanizama Turbilon (Tourbillon). Mehanizam  koji ima ulogu da neutrališe sile gravitacije na tačnost satnog mehanizma. Satovi sa tim mehanizmom imaju cene po par stotina hiljada evra pa na više.
     
     
       https://www.youtube.com/watch?v=yo3cwEWSVj4 

     
  10. Like
    ivan.ik got a reaction from horvat in Istorija: Alfa Romeo 164   
    http://ateupwithmotor.com/model-histories/alfa-romeo-164-type-four-cars/

    164 Version  
    Total number 2.0 and 2.0 Super 1987- 6/30/1996 158,057
    3.0 V6, 3.0 V6 Super and 3.0 4x4 1987- 6/30/1996 69,748
    2.5 turbodiesel and 2.5 Super turbodiesel 1987- 6/30/1996 45,602
     
    164s in North America  
     
    1990  1549
    19 91 2155
    1992  1721
    1993    713
    1994    357
    1995    414 
     

     
    Story and photography by Roberto Motta, archive photography by Automobilismo Storico Alfa Romeo Centro Documentazione
    The history of the 164 Pro-Car has its origin in 1985, when Alfa Romeo decided to return to Formula 1 World Championship, and the management decided that they would build a new 3.5 liter engine, which would be installed in the French F1 Ligier.
    At this time, Pino D’Agostino, one of the world’s most famous engineers, was convinced that it was possible to balance a 72 degree V10 engine. He reasoned that if 8 cylinders had been the best engine in the Formula 3000, a V10 would be the best engine for the new Formula 1. After receiving the necessary authorization, in November 1985 the V10 project officially began.
     

     
    Engineer D’Agostino was the head of this project and had a great team: Bodini, Bordoni, Flor, Giani, Mazzoleni, Rossetti, Teruzzi and Turina. In an amazingly short time, the Alfa Romeo V1035 (10 cylinders, 3.5 liters) engine became the first modern F1 V10 engine (Honda presented a model of the engine only one month after the introduction of the Italian V10 while Renault produced its V10 the following year).
    On 1st July 1986, the V10 engine was started for the first time, and developed 583hp. Thanks to its technical parameters, which are still used in Formula 1 engines, the Alfa V10 became the reference point for other project managers.
     

     
    Technically the 10 cylinders are formed by two banks of five with an opening of 72°, the block is in aluminum-silicon alloy. The connecting rods are titanium, moulded pistons with high density silicon, with two ring segments, and are cooled with oil jets. Initially, the heads featured four valves per cylinder but later the engine was equipped with five valves per cylinder. The valves are titanium, activated by spring in tappets, action is transmitted to the valves by four camshafts with phase variations, two for each head. A titanium flywheel was connected to the crankshaft. In its last version, the fantastic V10 Alfa Romeo engine produced 620hbp at 13300rpm, with a max torque of 39kgm at 9500rpm.
     

     
    Unfortunately, some time later, Vittorio Ghidella (Fiat's General Manager) broke off the relationship with Ligier and the dream of returning to F1 with the Alfa Romeo engine vanished.
    For some time the V10 remained abandoned in an corner of the workshop, then, some time later, the top management of the Fiat group decided to use the V10 for their new program, the Pro-Car project.
     

     
    The Pro-Car (or Production Car) series was a formula for competition cars designed to look exactly like the version of the standard road car. But these were to be hot rods--perhaps more like Funny Cars, which could use the mechanics and technical solutions that derived from F1, thanks to the regulations which permitted a lot of freedom in the construction.
    Among the few restrictions contemplated by the regulations; the car could had a weight no less that 750kg (1650 lbs) and the use of a 3500cc engine with no more than 12 cylinders (the last clause of the regulations was a way to involve the big car companies in the supply of engines destined to F1). It was expected that major companies would participate in the Pro Car series because of the high tech nature and obvious advertising opportunities, given that the series would have featured all-out racing cars, yet that had a bodywork exactly like the standard cars.
    Alfa Romeo now had a fantastic V10 engine but would have had to develop a new, rigid and lightweight chassis. That problem was solved by giving Brabham the order to construct a chassis composed of a central cell with beehive structure, realized in Nomex aluminum and covered in carbon fiber panels. The choice of the Brabham factory made use of a synergy which had already existed since the mid-1970’s, when the Milanese company supplied “boxer” engines for the F1 BT45, and from the fact that the English factory had a great deal of experience in the field of composite materials.
     

     
    After many technical meetings, fifteen engines and two cars were completed by September 1988. One these cars was given to Giorgio Francia for a test on the private track of Balocco. Francia tested the car about ten days before the Italian Grand Prix and was impressed by the speed and the acceleration of the car, which also demonstrated that it was well balanced. During the tests, the 164 Pro-Car reached a top speed of 340km/h, (211 mph) and was possible to drive a quarter of a mile in only 9.7 seconds, and to reach one kilometer from a stop took 17.5 seconds.
    A few days later, 9th September 1988, during the weekend dedicated to the Italian Grand Prix, the 164 Pro-Car made its debut into society on the Monza track. It was an exceptional debut, just a few unforgettable laps, but which showed all the potential of a fantastic car. Driven by Brabham driver Riccardo Patrese, it reached a speed of 329 km/h, a speed much higher than that reached by the F1 cars entered in the Grand Prix! It was an impressive debut; in which the performance was easy reached, thanks to aerodynamics that had a CX value much less than that of a single seater.
     

     
    Unfortunately this was the only ‘dance’ for the 164 Pro-Car, for aside from Alfa, there was no other company which was willing to take the risk and front the costs for developing a car for the championship. The Pro-Car series never got underway, and the 164 Pro-Car became a research laboratory. A championship similar to the Pro-Car series was held only years later, called World Touring Championship ITC. Alfa Romeo, Mercedes and GM-Opel developed cars which were so interesting that they almost overshadowed the F1 Championship, with the consequence that the FIA cancelled the very popular World Touring Car Championship.
    Today, the fantastic Alfa 164 V10 can be see at Museo Alfa Romeo in Arese. 
  11. Like
    ivan.ik got a reaction from Zvezdo in Alfa Romeo Giulia   
    Pa ako C klasa, BMW 3 , Audi A4  ima bukvalno odnos 3 karavana i jedna limuzina dok Volvo još drastičniji primer 10 karavana na jednu limuzinu a slično je stanje i na matičnom italijanskom tržištu onda su neke stvari sasvim očekivane.
    Isto kao i Lagunu III loša reputacija je uništila sasvim dobar auto.
    Fale novi modeli, nova Giulietta / a i saroj je debelo falio karavan i možda još jedna karoserijska varijanta, Tonale debelo kasni i pitanje je kad će biti tj da li će biti.  MiTo se ugasio, totalno pomračenje marke. 
    I onda kad se vrati film ništa nije čudno.
  12. Haha
    ivan.ik got a reaction from Grafit in Kuda ide ovaj svet?   
  13. Like
    ivan.ik got a reaction from Flex in Vicevi 120%   
    NA KOMISIJI
    ❤❤❤❤❤
    Ime i prezime?
    - Horvat Marko.
    - Godina koliko imate?
    - 67 za dva meseca.
    - Pa zašto ste došli kod nas ?
    - Poslali me iz firme, istekao mi lekarski a ne mogu još u penziju dva meseca, pa moram...
    - Dobro, obavimo to na brzinu. Čujete  dobro?
    - Molim?
    - Čujete li dobro?
    - Ne čujem vas...
    - Čujete li inače dobro!?
    - Ah, to. Na jedno uvo slabo, na drugo gotovo ništa.
    - Dobro, napisat ću da je sluh u granicama normale. Stavite si ove slušalice, ja ću vam puštati zvukove, a vi dignite ruku kad nešto čujete, može?
    - Može.
    - Čoveče, pa zar ništa niste čuli, sedam puta sam  puštao zvuk!?
    - Molim?
    - Čujete li uopše u glavi ikakve zvukove!?
    - Ne, samo glasove.
    - Kakve glasove!?
    - Ponekad čujem glasove.
    - Kada ?
    - Uglavnom kada ne popijem lekove.
    - Kakve lekove?
    - Od kojih ne čujem glasove.
    - A da li vidite dobro?
    - Koga da li vidim?
    - Kakav vam je vid?
    - Kako-tako. S naočarima vidim bolje.
    - A gde su vam sada naočare?
    - Negde sam ih zagubio.
    - Pa šta ih niste tražili?
    - Tražio sam ih, ali bez njih slabije vidim pa ih nisam mogao naći...
    - Čitajte ova slova u ovom osvetljenom staklu.
    - Kakva slova, ja tu ne vidim nikakva slova, vidim samo ovu žutu mačku koja drži kašiku u ustima...
    - Gledajte u ovo staklo, a ne kroz prozor!! I to što napolju vidite kroz prozor nije mačka sa kašikom nego bager!
    - Onda tu ne vidim ništa...
    - Dobro, napisat ću vam da vam je vid u granicama normale. Uradite sad ovaj psiho test.
    - Evo izvolite.
    - Šta je ovo  pobogu!? Šta ste ovo  napravili? Vidite što piše ispod slike?
    - Da.
    - Piše precrtaj ono što se ne uklapa.
    - Da.
    - Na slikama su mačka, pas, krava i ventilator i vi ste precrtali mačku!
    - Da.
    - Zašto, pobugu!?
    - Pa zato jer se ne uklapa.
    - Kako se mačka tu ne uklapa!??
    - Pa lepo. Pas i krava su si doneli ventilator da se ohlade, a mačka ih smeta.
    - Kakve sve lekove vi pijete?
    - Imam svakakvih...
    - Kakve najčešće pijete?
    - Obično žute, zelene i plave...
    - Pijete tablete prema bojama!?
    - Uglavnom da, jer često zagubim naočare pa ne vidim pročitati šta piše na kutijama..onda mi ih sortira supruga ...
    - Oh, Bože! Dajte da vam krv izvadim. A šta Vam je to na ruci?
    - Narukvica.
    - Kakva?
    - S imenom, prezimenom i adresom.
    - Što će vam to?
    - Ponekad zaboravim kako se zovem i gdje stanujem, pa onda zamolim  da me vrate kući...
    - A za što vi uopšte obavljate pregled?
    - Za vozača.
    - Kakvog vozača!?!?!?!
    - Vozača autobusa.
    - Vi vozite autobus!?!?!?
    - Da. Gradski.
    - Čekaj, malo.... Da niste vi onaj koji je prošli mesec odvezao autobus pun putnika na gradsku deponiju i tamo ih isterao napolje?
    - Taj sam.
    - Pa zašto ste to uradili?
    - Nisam bio sto posto siguran vozim li gradski autobus ili za gradsku čistoću, jer izjutra nisam popio sve tablete...
    - Pa koja budala vas tera da još vozite autobus pun ljudi!?!?!
    - Teraju me ministri i premijer svojim zakonoma da radim do 67. godine. A zašto mislite da su oni budale?
    - Vi mislite da nisu!?
    - Mislim da nisu.
    - Na osnovu čega to mislite?
    - Oni i njihova djeca se ne voze gradskim autobusom.  
     
     
  14. Like
    ivan.ik got a reaction from Kosta Smosta in Funny photos   
  15. Haha
    ivan.ik got a reaction from dach@ in Funny photos   
  16. Haha
    ivan.ik got a reaction from Mijailović P. in Funny photos   
  17. Like
    ivan.ik got a reaction from neshtry in Funny photos   
  18. Like
    ivan.ik got a reaction from Loon123 in Funny photos   
  19. Haha
    ivan.ik got a reaction from Quadrifoglio Verde in Funny photos   
  20. Like
    ivan.ik got a reaction from djomla in Funny photos   
  21. Like
    ivan.ik got a reaction from Dale in Funny photos   
  22. Like
    ivan.ik got a reaction from SalacUE in Kuda ide ovaj svet?   
  23. Haha
    ivan.ik got a reaction from djomla in Kuda ide ovaj svet?   
  24. Like
    ivan.ik got a reaction from Mijailović P. in Funny photos   
    Zašto kerovi uvek zapišavaju gume ???
     

  25. Haha
    ivan.ik got a reaction from Mijailović P. in Funny photos   

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...