Jump to content
FAS Euroauto Goran
limkom

Totalna šteta za 6500 evra

Recommended Posts

Molim moderatora i ako ovo nije tema za tehnicka pitanja da ostavi jedno vreme ovaj post ovde a kasnije da ga prebaci u forum gde je rec o osiguranjima...posto na ovom pod forumu su vlasnici  vlasnika Fiata 500L a  misim da najvise njih  placa kasko pa zelim da ih informisem...kao sto sam pisao auto mi je poplavljen u Obrenovcu .osiguran kod DDOR Novi Sad procenjena steta i juce mi stize info za isplatu 6500 evra..da da totalna steta 6500 evra u dinarsroj protivrednosti.Ne pise ni kako su dosli do te cifre..auto je star 10 meseci  placen  12.000 ukupno ucesce u steti na taj iznos ,imao sam ful kasko bez mog ucesca i gospoda smatraju da mi je 6500 dosta, ostavili mi auto da ga verovatno ja operem i prodam za.....i koja je onda svrha kasko osiguranja o kakvoj totalnoj steti se tu rad....otprilike decko nama se ne isplati da ti popravimo auto mnogo nas kosta evo tebi pola para pa se ti zanimaj idi za Sabac vidi mozda ga hoce nego za delove ...ok umanjis vrednost za 10 meseci starosti, odbijes neki ostatak (posto valjda po zakonu predmet osiguraja ostaje vlasniku) ali da taj ostatak vredi toliko....svrha kasko osiguranja valjda i jeste da se covek osigura od ovakvih stvari a ono....sutra idem kod njih i moram da se konultujem sa nekim....nemogu da kazem dase ne radi o parama ali se vise radi o ..ebanju u zdrav mozak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobićeš obračun totalne štete. To mora da se dobije. Tu će pisati koliko računaju ostatak i na osnovu čega baš toliko računaju (a, ne manje ili više od toga). Takođe, to je samo njihova ponuda, tih 6.500 evra.

To je nesporni deo, ali to nikako ne znači da će to biti sve što će ti isplatiti. Prvo da dobiješ obračun totalne štete. A, onda pišeš žalbu na to.

 

U tom obračunu je tačno određeno koliko smeju da računaju procenata na ime vrednost ostataka (onda u okviru toga maksimalno dozvoljene procente za pojedinačne sklopove, tj. za motor, menjač...).

Isto tako, pisaće koju su osnovicu uzeli, tj. katalog AMSS, izdanje to i to, stranica kataloga ta i ta, šifra ta. Onda ćeš videti jesu li uzeli odgovarajuću verziju 500L ili nisu. Tu vrednost umanjuju za tih 10 meseci starosti i ono što dobiju je vrednost automobila na dan kada je poplavljen. Onda od tog iznosa oduzmu vredost ostataka, i ono što ostane isplaćuju. Dobićeš i obračun ostatka.

 

Uglavnom, ne potpisuješ ništa.

A, pare će ti ionako uplatiti na račun. Slobodno možeš da ih podigneš, njihovim podizanjem ništa nisi definitivno prihvatio, niti to utiče na dalje ostvarivanje tvojih prava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auuu,kako su samo dosli do iznosa od 6500 kad po katalogu npr.vozilo (Fiat 500L) registrovano u septembru prosle godine ima min.katalosku vrednost od 1.295.000 dinara a max 1.600.000.dinara.Nista ne potpisuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće obračun totalne štete. Ako ti ne bude cim limkom, postavi ga na forum, pa ćemo videti. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno su za amortizaciju odbili 1000 i 1500 i procenili da ostatak tj potopljen auto vredi oko 3500 ili 4000 tako da to oni daju 6500 ti prodaš ostatak za 3500 to ti dođe 10000 i tako oni misle da su ti pomogli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mom kolegi su za Bravo 2001. 1.2 16V sračunali totalnu na 1000 evra prošle godine. Od auta može za delove da se iskoristi par stotina evra i još papiri mogu da se prodaju, što mu dođe na cenu realnog auta trenutno, ako se sve uračuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sramota, ali sto kaze nesha to je njihova ponuda a tvoje nije da prihvatis.

to svi rade, pokusavaju da uvale ono sto je najbolje za njih a ne za tebe.

samo zalbe i sve sto treba, polako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno su za amortizaciju odbili 1000 i 1500 i procenili...

 

Nisu ga na tome mogli pokrasti jer postoje unapred određene stope za amortizaciju, tj. ne mogu oni tu ništa proizvoljno.

Pokušavaju da ga zakinu tako što naduvaju vrednost ostatka. Zato je bitno da dobije obračun totalne štete, u okviru toga je i obračun ostatka...a, onda i tu postoje unapred određeni maksimumi koliko mogu da računaju (da povećaju vrednost ostatka) ukoliko je npr. ispravan motor, ispravan menjač, itd...

A, kada bude video da su računali maksimum (ili skoro maksimum) određenih pojedinačnih vrednosti jer smatraju da je npr. motor ispravan i da mu on ostaje, itd...onda lepo u žalbi napiše da je auto bio u potpunosti poplavljen što je konstatovano zapisnikom o šteti, i da zatraži da mu navedu koje su to oni ispitivanje tehničke ispravnosti motora sproveli, kog datuma i kod koje ustanove kada već u svom obračunu ostatka smatraju da je motor ispravan, kao i da navedu koliko je tehnički opravdano smatrati da je motor (na automobilu koji je bio do krova u vodi) može proći bez oštećenja.

 

Ali, sve džabe pišemo dok se ne vidi obračun totalne štete i ostatka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam shvatio, ako je totalna nema ostatka. To što nešto može da se proda za delove je stvar vlasnika, da li hoće ili neće da se bakće sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ostatka. Npr.:

 

ostatak.jpg

 

Npr. za motor mogu računati od 3% do 15% na ime vrednosti ostatka, zadnje vešanje do 2%, za branike 0.3% po komadu, za menjač do 5%...itd, itd.

Onda saberu sve te procente.

A, onda od vrednosti automobila na dan kad je poplavljen oduzmu te procente koje su sabrali (ostatak), i ono što preostane isplaćuju na ime totalne štete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neshaoct zahvaljujem na savetima-naprimer ovo za ispitivanje...nisu nigde vozili auto samo sam ga izgurao iz garaze  i procenitelj samo rekao da je totalna steta jedva smo i obrisali blato da bi slikao broj sasije..kad sam otvorio da ispustim ulje iz menjaca prvo je izasla cista voda a onda miks ulja i mulja.... auto je bio vise od 10 dana u vodi preko krova....da li u obracunu stete pise koliko su procenta racunali i koje su min i max vrednosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Isto tako, pisaće koju su osnovicu uzeli, tj. katalog AMSS, izdanje to i to, stranica kataloga ta i ta, šifra ta. Onda ćeš videti jesu li uzeli odgovarajuću verziju 500L ili nisu. Tu vrednost umanjuju za tih 10 meseci starosti i ono što dobiju je vrednost automobila na dan kada je poplavljen. Onda od tog iznosa oduzmu vredost ostataka, i ono što ostane isplaćuju. Dobićeš i obračun ostatka.

 

 

Ovde moram da dodam da su oni uzeli onaj model za koji je plaćen kasko. Mnogi ljudi su u dogovoru sa prodavcem kaska uzimali vozilo iz kataloga koje je imalo najmanju vrednost kako bi se napravila što povoljnija premija kasko osiguranja. Pričali smo o tome baš ovde na forumu kada smo pričali o cenama kaska za 500L pa kad su neki doneli ponudu manju za 1000 ili 2000rsd od one koju sam ja doneo iz istog osiguranja, pa se ispostavilo da su uzimali jeftinije modele za osnovicu. 

 

Dakle, moći će samo da se žali ako nisu uzeli model iz katalog na koji je osiguran. ;) 

 

Sve ostalo stoji kako je Neša napisao. Čekaš taj zapisnik pa vidiš o čemu se radi ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li u obracunu stete pise koliko su procenta racunali i koje su min i max vrednosti?

 

Prvo uzmu onu osnovicu, za onaj model 500L-a za koji si uplatio kasko. Dovla nam je to napomenuo, tako da će onda to uzeti kao osnovu sigurno. To je vrednost novog auta, onog koji si osigurao, za koji si plaćao premiju.

Naravno, oni nadoknađuju vrednost auta na dan kada je nastupila šteta, a ne novog auta. Zato postoje odredbe koje određuju kolika je amortizacija godišnje, koliko procenata po svakom mesecu...sve to ima i samim tim tu nema prostora za proizvoljnosti. Kada odbiju, ono što ostane je vrednost tvog auta na dan poplave. Ta cifra im je osnova za sve.

 

Kao što možeš videti gore na slici koju sam postavio, imaš 15 stavki za obračun ostatka, pored svake piše raspon (od koliko do koliko procenata mogu da računaju). Samim tim, tu postoji prostor za proizvoljnost, tj. oni prvo odrede koliko će ti platiti, a onda ''šteluju'' procente kako im odgovara da bi računica pokazala iznos koji žele.

Realno, moraju da ti računaju branike kao ispravne, tj. to stvarno jeste vrednost ostatka. Ispereš ih vodom i sve je ok sa njima. Piše gore na slici koliko to vuče procenata (0.3% po komadu). Jedino ne znam ako imaš fabričke parking senzore.

Realno, moraju da ti računaju stakla kao ispravna jer jesu, samo se operu i sve je ok sa njima.

Bitno je da ti nisu računali u vrednost ostatka sedišta prednja, sedišta zadnja jer su ona realno uništena, tu ne može bilo šta da računa u ostatak.

Vrata su ti isto ok, tj. skinu se, pod šmrk vode i mogu da se prodaju. Piše gore da su vrata do 1% po komadu.

Hauba ti je isto ok, nije uništena, skine se, na šmrk vode i isto može da se proda. Ona vuče do 1%, piše isto gore kad klikneš na sliku.

Ali, dve najveće stavke su motor i menjač. One nose najviše procenata (motor do 15%, menjač do 5%) i samim tim od njih najviše zavisi koliko će biti vrednost ostatka. Zato je važno da pogledaš obračun štete i vrednosti ostatka. Tek tada možeš da znaš gde žele da ti zakinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lopovska posla, evo sada će povećati premije osnovnog osiguranja da se malo još izvade iz tih prevaratnskih isplacenih premija u vezi poplava

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne kapiram nesto,oni daju 6500,a za ostatak se sam snadji i ostave ti kola???? nekako sam imao trip kad je totalka da ti ispate ceo iznos a da se oni onda muce sa olupinom. Secam sekad sam slupao punta,popravise ga,ali oni zadrzavaju ostecene delove????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je. Procene ti koja bi bila vrednost vozila da nije oštećeno, pa onda procene njegovu vrednost tako kako je oštećen i na kraju ti isplate razliku u kešu ili ti ga poprave u nekom od svojih servisa pa te onda ni ne dotiče mnogo koliko su platili. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa bolje onda da im das auto da oni poprave.  

za 6500e ne mozes ni pola delova da nabavis a kamoli ugradis....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo uzmu onu osnovicu...

 

Bravo za iscrpne smernice protiv mafije iz osiguranja   :unworthy: 

Što bi rekli, svaka ti je ka' Njegoševa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa bolje onda da im das auto da oni poprave.  

za 6500e ne mozes ni pola delova da nabavis a kamoli ugradis....

 

Bolje. Ali bez tužbe neće da uzmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm znaci moze ali nece .......znaju i oni da nece moci za 6500 da "poprave" auto.....(zabranjeno psovati)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalna šteta ili ekonomska isplativost popravke vozila. Gledano sa strane osiguranja.

Onog trenutka kada cena popravke pređe određeni procenat vrednosti vozila na dan štete daje se predlog za ispitivanje ekonomske isplativosti popravke vozila. Uzima se ostatak i ispalćena suma po njihovoj računici i to je to.

Bilo je jednom u slovenačkom Avto magazinu super test Skode Fabie i već na početku ga je lik odvalio o betonski stub , isčupao točak , aktivirana oba vazdušna i još nešto ne puno velike štete. I oni su se čudili proglašena totalka a auto praktično nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, žao mi je što čujem da ste imali tu vrstu nesreće sa Vašim metalnim ljubimcem. Radim u AK Stojanov sa 14 osiguravajućih društava u Srbiji a imam i saradnju sa hrvatskim osiguranjima. Ono što Vam mogu reći a tiče se totalne štete jeste da se totalna šteta procenjune po sledećem principu: naime 70 % vrednosti automobila na dan štetnog događaja je iznos totalne štete. Ukoliko ovlašćeni servis uradi defektažu i predračun prema osnovnom odnosno kasnije dopunskim zapisnicima o oštećenju do iznosa totalne štete, vozilo se može popraviti ali samo do iznosa totalne štete, u ovom slučaju nekih 6300 eura. S tim da dok je vozilo u garantnom roku bez obzira o kojem se modelu i brendu radi NE SME da bude amortizacije na bilo koji deo osim za pneumatike i to minimalan procenat.

Ono što je najskuplje u ovoj priči su elektronske komponente i air bagovi ( centrale i senzori ) a Boga mi i ostali delovi. Danas sam upravo obračunao jednu štetu na 500L-u u visini 520000 dinara. A bio je udaren samo prednji kraj vozila.

Dakle ukoliko je šteta 70% od vrednosti vozila na taj dan smatra se ekonomski neisplativom. Odnosno iznos procenjene totalne štete se isplaćuje vlasniku i vlasnik zadržava svoje vozilo.

Upoređuje se kataloška vrednost vozila, tržišna vrednost vozila sa cenama delova, radne snage, farb. i potr.materijal.

Razlika je velika kada je u ptanju novo vozilo i vozilo npr starije od 5 godina.

Edited by GULIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što Vam mogu reći a tiče se totalne štete jeste da se totalna šteta procenjune po sledećem principu: naime 70 % vrednosti automobila na dan štetnog događaja je iznos totalne štete.

Totalna šteta može biti ekonomska i tehnička totalna šteta.

Za Osiguranja uopšte, kao i za konkretan slučaj, važna je ekonomska totalna šteta. Ona se proglašava ukoliko (na osnovu zapisnika o šteti) je vrednost popravke, plus vrednost ostatka veća od kataloške vrednosti vozila. To se smatra ekonomski neisplativim i proglašava se ekonomska totalna šteta.

 

Ostatak ne mora da bude 30%, odnosno da vrednost popravke (štete, ono što se isplaćuje) bude 70%.

Ostatak može da bude i 25%, može da bude i 20%, može da bude i manje od 20%. Samim tim vrednost štete, tj. onoga što se isplaćuje može da bude i preko 70%. Nije taj odnos 30/70 unapred predviđen, niti zakonski definisan ili sl.

Vrednost ostatka se računa, ne određuje se unapred proizvoljno na 30%. Npr. šta kada auto izgori...kolika je tu vrednost ostatka...opet 30%? Naravno da nije i još kako se tada isplaćuje skoro 100% kataloške vrednosti na dan štetnog događaja jer u tom slučaju vrednosti ostatka skoro i da nema.

Ne može biti vrednost ostatka uvek (u svakom slučaju) 30%, tj. da iznos koji se isplaćuje bude 70% kataloške vrednosti.

 

Uglavnom, suština je da se iz obračuna totalne štete (čiji je sastavni deo i obračun ostatka) mora videti, opravdati zašto je vrednost ostatka 25% ili 27% ili 30% ili 19%, ili koliko već.

Nije sporno da Osiguranja žele kod skoro novih automobila da podignu što više mogu vrednost ostatka kako bi što manje isplatili jer tu 1% vredi mnogo u evrima (jer je kataloška vrednost velika), ali...to je samo njihov interes...nije apsolutno pravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je slovo na papiru a drugo je stanje na terenu. Pojedine osiguravajuće kuće ne priznaju požar ( tačnije traže uzrok). Pojedine Vam neće priznati ako Vam pas izjede instalaciju i mnogo toga da sad ne navodim. Pravilo nije striktno 30-70 ali je kod nas takav slučaj, iskustveno Vam govorim, jednostavnom matematičkom računicom izračunato. 

Ono što je jako bitno - odvesti kola u servis i tražiti predračun odnosno objektivnu procenu štete gde ljudi greše i pristaju na koješta jer ne znaju. Predračun ovlašćenog servisa je itekako merodavan faktor za procenu temeljen osnovnim i dopunskim zapisnicima o oštećenju na vozilu. Nijedan procenitelj ovog sveta ne može pomoću bilo kojeg kataloga realno proceniti štetu. I ako to  uradi verujte mi odstupanja su ogromna. Primer imam, jedna manje zvučna osiguravajuća kuća je procenlla štetu na 19.000 dinara da bi predračun servisa izačao na 98000 dinara ( Fiat Punto Classic 2009). 

Kod skupljih vozila da i ne govorim.

Tek kada se odnese zvaničan predračun ovlašćenog servisera kod likvidatra u osiguravajuće društvo može se pričati o realnoj nadoknadi i od tog iznosa se vrši eventualno umanjenje.

Savet svima nikada ne pristajte na prvu loptu, tačnije u velikom broju slučajeva osnovni zapisnik je ono što je vidljivo - nije realna šteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je slovo na papiru a drugo je stanje na terenu.

 

Imao sam ekonomsku totalnu štetu gde je vrednost ostatka bila manje od 30%.

Nije sporno da Osiguravajuće kuće žele, da im je cilj, želja da ostatak bude 30%, ali to je samo njihov interes. Ništa više od toga. Žele oni da bude i više od 30%, maksimum je 40%.

Isto tako, nije sporno da oni prvo unapred odrede cifru koju žele da isplate, pa onda ''šteluju'' procente prilikom obračuna ostatka kako bi se eto ''slučajno'' pogodilo da i matematika pokaže da treba da isplate baš toliko novca.

 

Ali, to je samo njihov interes, želja, ništa više od toga.

Zapisnik o šteti se može dopunjavati neograničen broj puta. Ako Osiguravajuća kuća neće da ga dopuni, onda kuc-kuc na vrata CMV AMSS (ovde), plati se par hiljada dinara njihovim veštacima i eto zapisnika o šteti gde će biti uneto sve što treba, a koji će biti merodavan i ako se dođe do Suda.

 

Osiguravajuća kuća nije jača strana u postupku naplate štete. Ona je samo jedna strana. Nema više prava od čoveka kome šteta treba da se isplati.

Ok, Osiguravajuće kuće imaju svog procenitelja, dođe i sastavi Zapisnik o šteti. Super.

Ali, mene ne mora da zanima taj Zapisnik, tj. ako mi se zarez u njemu ne dopada onda ne samo da ga neću potpisati (i tako sebi ostaviti opciju da kasnije tražim njegovu dopunu), nego mogu da odem i platim CMV AMSS, oni dođu, sastave Zapisnik i on je jednako merodavan.

 

Oko požara...

Npr. imam full kasko osiguran auto i zakucao sam se u zid, nisam bio pijan, nisam prošao na crveno, ali eto minut posle sudara auto se zapalio i izgoreo. Moraju da isplate, nema šta da ne priznaju taj požar, a priznaju onaj požar....

Razumem da u praksi pokušavaju svašta kako ili ne bi isplatili, ili kako bi isplatili što manje, znam 101 slučaj...sve je to ok, legitimni njihov interes, želja. Ali, suština je da to što oni žele nije ništa više nego samo želja jedne strane u postupku isplate štete. Ništa jače od toga, ništa više od toga, nikakvo jače pravo od toga.

 

EDIT:

Ovako je meni Osiguravajuća kuća htela da propiše rok u kome nešto treba da uradim, pa ako ne uradim u roku koji oni odrede, onda će oni izvući određene pravne posledice iz toga:

 

sava.jpg

 

Skinuo sam delove teksta koji nisu od značaja za pitanje roka.

A, ovo je kraj mog odgovora koji sam tada poslao gospođi iz Osiguranja:

 

Na kraju...evo, ja Vama sad dajem rok od 3 dana da mi odgovorite na ove navode, pa ako odgovora ne bude bilo smatraću da ste u potpunosti saglasni sa svim mojim gore navedenim stavovima.

Eto, kad možete Vi meni da kao propisujete neke rokove i izvodite neke pravne posledice nakon isteka, zašto ne bih mogao i ja Vama to isto.

 

Poslao tada na njen Email, i klasično pisanim putem...bukvalno odneo u njihove prostorije, jedan primerak njima, drugi sa datumom prijema i delovodnim brojem je kod mene.

Inače, odgovorila mi je posle 2 dana. :)

 

Tipičan primer kako se oni ponašaju...kao oni će da propisuju rokove za moje procesne radnje, kao da to već nije Zakonom određeno. Ali, većina ljudi kada dobiju autoritativno sastavljen dopis od Osiguranja pomisle da je to gotovo, konačno, da Osiguranje ima poslednju reč, da ono određuje, odlučuje...a, ustvari je sve što oni napišu samo želja, interes jedne strane u postupku naplate štete i ništa jače od toga.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...