-
Content Count
8166 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
5
Reputation Activity
-
Mijailović P. got a reaction from Bouz in Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?
Genetika je čudo od nauke.
-
Mijailović P. reacted to sokratbg in Koliko brzo je ok, a kada postaje prebrzo? / Koliko snage je dovoljno? Može li biti previše?
Instruktor je presudan za obuku. Uvek kad preko levog ramena uvatim neki auto sekundu pre nego sto sam hteo da odem u levu traku setim se mog instruktora LEVO RAME GLEDAJ LEVO ne samo retrovizor.
Ali nazalost osnovne stvari se ne znaju. Sketanje u levo ili desno tamo gde ima vise traka 80% nema pojma. Ulaz izlaz iz kruznog toka, menjamnje trake u kruznom, koriscenje trake za ukljucivanje-ubrzanje na auto putu(zasto zurba da se sa 30 ukljucis u srednju traku a mozes jos 100 metara da ubrzavs i udjes normalno?) Obrnuti trougao? Kakav cudan znak?
Rastojanje, cemu to sluzi? Zasto ne moze da se vozi 150 na 5 metara od auta ispred kad imam dzipa i felne 18....
-
Mijailović P. got a reaction from nemanja84bg in Zašto su automobili sve skuplji?
Srećom kinezaca će biti kod nas kol'ko o'š.
-
Mijailović P. reacted to OMP in Bravo by Knezevic
Ok ali kao sto sam vec pisao taj na pedali uopste ne mora da procuri da bi pravio probleme, kod mene bio suv isto, ali unutra otisle gumice pa pretakao, isto se manifestovalo kao kod tebe, pocelo isto tako pa sve vise i vise dok jednog dana nije propala pedala srecom 100m od kuce. Ja bih licno oba promenio, mnogi majstori tako savetuju a i po netu se pisalo jer kad stavis jedan nov drugi hoce brzo da napravi problem, bem li ga sto ali desavalo se.
-
Mijailović P. got a reaction from neshtry in Dobra stara vremena
Golo s šajze.
Jedino je bila fora za auto kuku i stubiće na ogradama...
-
Mijailović P. reacted to nemanja84bg in VW Golf mk5 GT sport 1.4 TSI - topic v2.0
Hahaha kakvi ste carevi, srecan vam uskrs kao i ostalim junacima na forumu i na ram pam pam da mi vozite a ne tamo ... ko babe neke sem ukoliko vozite kadilaka ili buick grand national, chevy chevelle ss i sl. stare zvezde sa 2000w ozvucenja i jedno 500 600 ali debelih konja sa jos debljim i duzim hodom klipa pa onda laganom brzinom 'urobecanje klasicno e u tom slucaju je opravdano i moze
-
Mijailović P. reacted to Milos1 in Fiat bravo 1.4 t-jet 120ks
Uradjen veliki servis, ali dzabe Po pitanju servisa izgleda da se ipak postovalo, skinuo sam skoro nove delove al ajd sad, ko je mogao da zna, nisam morao toliko da zurim... ali mi je to stalno bilo na glavi, kad god ga stisnem
Uglavnom, sam agregat je maltene isti kao na bravu 1.2 16v, postupak zupcenja je potpuno isti, alat je isti, procedura je ukratko za one koji ne zele da citaju dalje: uvija se alat umesto prve i druge svecice, i dovode klipovi na vagu. Skida se cep(ili cepovi, ali za veliki servis je dovoljan samo jedan, oba ako se cupaju bregaste), i trazi prorez. Na svakom drugom krugu radilice se prorez pojavljuje i tu mu je "mera" ostalo kao i na svakom, stavis kais, nategnes spaner, ima svoj reper za natezanje itd...
A kod mene je proteklo ovako: prvo skidam posudu antifriza. Zatim, poklopac motora nije samo poklopac, vec prolazi i nesto vazduha kroz njega... raskacinjem bobine(suve su kao barut, to je dobro, ne propusta dihtung kucista bregastih, inace umeju da plivaju u ulju), i skidam svecie. Naime, planirao sam da uzmem svecice kad legnu sledeca primanja, jer su kao pristupacne i brzo se menjaju(malo sutra, brzo na bravu, ali ovde je samo agregat isti, sve oko njega drugacije, pa ni zamena svecica nije 2min al ajde), ali kad sam video da su(izgleda) fabricke, iridijumske su koje bi trebalo dugo da traju, NGK su ali nemaju klasicnu oznaku vec neki kod, tako da kapiram da su OEM radjene samo za fabriku.
Odmah se predomislim i krenem da jurim svecice ali u 1 u sred subote su radile samo tri radnje, i niko nema na stanju, mogu da poruce. Uglavnom je boja svecica idealna, boja kafe, znaci odlicno sagorevanje. Ali da su za zamenu- jesu, potrosene lepo. Auto idealno radi, kao fen, ali cim stignu nove menjaju se. Evo, jos ne mogu da se nakajem sto ih nisam uzeo odmah.
Dalje, crevo usisa, sa ostalim crevima(gde su fabriske selne, mogu da se otkace i vrate bez problema ali sam ja na vecini mesta stavio klasicne na sraf- dok ne osetim ja pod rukom da sam to pritegao nemam poveranja u takve sem na manzetnama, gde mora i slicnim mestima.
Tu se pojavljuje turbina. Aksijalnog lufta nema nista, koliko sam mogao prstima sam probao a i spic kljestima pazljivo, samo hvatajuci za tu maticu na njoj, bas ni najmanjeg klika nema, ali zato radijalnog lufta bogme ima sigurno ceo milimatar. Neke cike kazu da to tako treba i mora na svakom koji je presao iole kilometara, pa se nisam nesto strecnuo. Cak se i vidi da je kod tih peraja zagladjeno kuciste, kao da povremeno blago i zakaci. Ali za 2meseca sam presao oko 2000km, od izmedju minimuma i maximuma je za to vreme spustio na 1/3 a ulje je bilo crno i svakako za zamenu, ne znam ni koliko je bilo razbijeno ni nista, a ja nista nisam dolivao svakako. Kapiram da mu to dodje bar 7-8 pa cak i 10 od maximuma do minimuma bez dolivanja, sto je odlicno za turbaka s tom kilometrazom. Zvizdanje se ovako ne cuje, vrlooo blago kad se pritisne i bas u odredjenim okolnostima, cisto da se primeti da je tu. Tako da za sad ne diram, a kad dodje vreme bice zamena srca u mojoj radinosti, o tome cu se vec edukovati, lagano. Za sve postoji prvi put.
Polako izviruje zupcasti
Dalje ide skidanje nosaca motora(mora, tacno je preko spanera). Ali prvo dobro potkajlovati mtoor odozdo. U mom slucaju je to bilo duple fosne koje su poklopac kanala, blok, i dizalicom sam nastelovao visinu tako da se samo lagano nasloni motor na sam blok
(suspleh je mokar od silnih tecnosti prolivenih odozgo pre skidanja, nigde inace auto nista ne pusta )
Kad se skine koruga, donja remenica je na izvolte... tri srafa brm brm i ona je dole...
Aj da skinem i cep bregastih da bih postavio alat... pa sa izduvne strane je turbina, previse posla za skidanje. Sa usisne, pa jbg, usis I tu previse posla za skidanje... forica bit+ kljuc nije uspela. Iskrivo sam dva kljuca koliko je bilo stegnuto i 2 neka imbusa iz kompleta nepoznatog porekla dok nisam iskopao treci kompletic gde je izgleda bio malo kvalitetniji Poluga, i cep dole.
Alat za zupcenje:
Ali, ni alat da se uvrene ne moze a da skidam turbinu ili usis, vec umoran, nije bilo sanse. Nista, bitno da znam gde je vaga a bregasta moze i na prst detektor. Okrenem jedan krug, pa malic u rupu- jos je oblo. Jos jedan krug do vage na svecicama- stigao zaravnjen, dakle stop. Obezelim marektom na glavi i remenici i nema vise pipanja. Skidam stari i on je u odlicnom stanju, nema nikakvih pukotina, mekan pod rukom, ma skoro menjan. Spaner se vrti onako utegnuto(svaki stari koji je zgazio nesto kilometara mozes da zavrtis pa natavi da se okrece i zuji, ovaj bukvalno kao i nov, tim otporom se okrece). Reper je za pola makrera krenuo ka opustanju, ali to je nista, tek nalegao.
Oko vodene pumpe nema neke dokumentacije, 4 srafa, zilet i skidanje starog silikona, sve do stanja sjaja, zatim ide nov, opet 4 srafa i to je to. Stara je takodje bila u savrsenom stanju, ma nova
Montaza novog zupcastog... remenicu bregaste nisam odvijao kako bi trebalo po proceduri, smatram da nema potrebe, na neki nacin kopiram zupcenje. Prvo ide dole na radilicu, preko vodene pumpe i natezem ga koliko mogu preko remenice bregaste, dok cale pridrzi namestim spaner i samo blago stegnem sraf koliko da drzi. Onda polako ide kljucic iz seta za zupcenje, i nategnem ga na reper.
Zatim okrenem radilicu za dva kruga i proverim gde je, vidim da se otpustio i opet otisao unazad(ali sam sad siguran da je kais nategnut kako treba i na svom mestu), zatim ga opet natezem malo preko mere, za pola kanala, i stezem finalno((jer smatram da cim malo odradi i nalegne kako treba, doci ce taman na projektovanu meru).
Provrtim opet dva kruga, a on je i dalje tu gde sam ga i ostavio, dakle to je to
PK spaner, stari ima imbus 6-icu, a novi je dosao sa srafom. Sto se mene tice, unapredjena varijanta, ne volim nesto te imbuse da vidim ni na slici
Polako poprima svoj prvobitni oblik, samo sto iznutra lepse sija i slova su belja
Filter vazduha... isto, ocigledno, skoro menjan, skoro nista zaprljan... kaze cale nemoj to da bacas, ko zna kad moze da ti zatreba, nov
Posle sve obrnutim redosledom i to je to. Upalio na keca, zamenjeno i ulje, nov antifriz, radi kao fen, isproban, ide potpuno isto kao sto je isao... pa to je valjda to, sad mirnije mogu da spavam
-
-
-
-
Mijailović P. reacted to knezevic76 in Bravo by Knezevic
Jeste, ima istine, al ja sam u novcu možda i više uložio nego prethodni vlasnik, a ko se gleda procentualno posedovanje/kostanje i još ja vozio 2 a prethodni 5 godina. Ne računamo samo lickanje .
Kako god, svi automobili imaji isti tretman kod mene, nebitan brend, godište itd, kao i kod većine ljudi kojima auto nije samo prevozno sredstvo (većina na forumu je takva) i drago mi je što sadašnji vlasnik ima isti stav.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
-
-
-
-
Mijailović P. got a reaction from nemanja84bg in Problem sa paljenjem kad auto odstoji
@Nikola_01
Došao si samo da nas iscimaš.
Aj' sad kad/ako bude nekih problema ti opet svrati.
-
-
-
Mijailović P. got a reaction from martinovski in Fiat doblo 1.6 16v benzin cng 2008 gubi rashladna tecnost
4L na 10k km nije strašno.
-
Mijailović P. reacted to martinovski in Fiat doblo 1.6 16v benzin cng 2008 gubi rashladna tecnost
Haha abe kod nas nema toliko dobri majstori, prosli put kad sam ostao auto da mi majstor promeni menjac, otisao na put i vidim da ne vergla, kad vidim alanser bio je na trotoar :D
-
Mijailović P. reacted to nemanja84bg in Nissan Note by Shuxx
Tako je meni zavrsio busen krep trake u cilindar , upao kroz onu rupu od svecice gde sam hteo da ocistim od prasine i 'ranja malo vise vremena je trebalo da smislim kako ga izvuci jer sve sto imam ne moze da prodje kroz onu rupu, na kraju je radio nitro razredjivac direkt u rupu i usisivac i izvukao ga , neverovatno je to da nivo karbona bio prilicno nizak na klipu ono sto je zanimljivo jeste da nitro razredjivac ima tako dobru kaloriju za paljenje Uglavnom sve fercera ko novo sad dekarbonizacija cilindra odradjena za dzabe Bas taj map senzor nije neka nauka i uvek je dostupan pa moze i da se cisti samo sto su sredstva za to upitna ... uglavnom komprimovan vazduh je ok za ostalo ne bih znao ... ja sam koristio destilovanu vodu na stapic za usi i izdrljao to mada nista nisam dobio tako da verujem da radi, a moze i u njemu elektronika da ne valja a moze i pre njega i posle njega ili u kompu nesto da brlja a da pokaze na ... sve i svasta. Mislim da svim novijim vozilima padne snaga zbog kvaliteta goriva a onda svi trazimo resenje i ne nadjemo nikad nista.
-
Mijailović P. reacted to Tadej in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva
Kako koje....
Sent from my iPad using Tapatalk -
Mijailović P. got a reaction from zarekg in Šrafovi za alufelne
@zarekg
"Vidi", ja se malko našalio jerbo takvih zavrtnjeva ima di o'š.
Ja sam ove uzeo na Najlonu kod ovih sa šurafima.
Sasvim su ok iako su "domaća radinost".
Tada sam ih plaćao po 140din kom. a nisu ni sada mnogo skuplji.
Nisam planirao da ig prodavam al' ako baš ne budeš mogao da ih nađeš nigde, dogovorićemo se.
Ima ih takođe na KP neograničeno.
-
-
-
Mijailović P. reacted to Marko 021 in Fiat Nuova Bravo 1.4 TJet 150 - zaptivač hladnjaka za ulje
Pozdrav, nadovezujem se na temu i da podelim svoje iskustvo u potrazi za gumicama.
Ceo hladnjak ulja mi je bio musav, došao je na red da i njega sredim, cenu novog već svi znaju tako da je rešenje detaljno brisanje kako bih video gde curi ulje, posle par dana sam video da pušta na izmenjivaču toplote kako je @BaneAK74 pronašao da se zove i napisao gore u tekstu. Potraga je počela prvo po internetu ali sve su bile zamenske, počeo sam da zovem po ovlašćenim servisima gde sam dobio informaciju od Annus-a iz Subotice, stvarno se tako zove, da mogu nabaviti zamensku za par dana i košta 200 din što naravno nisam hteo jer mi nije tolika frka za vreme ali možda nekom bude, većina servisa nije imala info ili mogućnost poručivanja ali onda od Ada Motors iz Beograda dobijem info da mogu poručiti original iz Italije i stiže za dve nedelje što je i bio slučaj, cena je 3,000.00 din.