Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/16/17 in all areas

  1. 1 point
    Drugari, evo uspeo sam da izbunarim par mojih slika pa se nadam da ce biti od pomoci. Dodacu i opis svega ako ima zainteresovanih - ovo je u slucaju da je auto bio bez ikakve pripreme sa obicnim volanom. Ja sam MF volan ugradio pre godinu dana, sve sljaka savrseno. Nesto od toga imate i na linku koji je postavio gaggi iznad, tj. to je bio oglas za prodaju viska materijala Stvari stoje ovako: pored volana NEOPHODNA je i odgovarajuca (prosirena) spulna koja se nalazi ispod volana. Nemojte da vam neko uvali volan bez nje, ako hocete da to sve radi, a ne samo da stoji namontirano. Dosta "strucnjaka" na otpadima to ne zna, najcesce se desava da odgovarajucu spulnu i nemaju, a probaju da uvale samo volan. Obicna spulna izgleda ovako: Mozete videti da ona ima samo konektore za airbag (zuti i zeleni) i konektor za sirenu (beli). Sa donje strane ide dzek sa auta. Spulna koja je potrebna za MF volan je prosirena i pored gore navedenog ima i linije magistrala (CAN A i CAN B ) i napon za tipke na volanu. Ona izgleda ovako: Mozete videti da ima linije airbag-a (zuti i zeleni konektor), a sirena, napon za tipke na volanu, CAN A i CAN B se vode kroz veliki crni konektor, po njemu cete najlakse razlikovati spulne. Na ovoj mojoj slici nemojte da vas zbune 2 stvari: 1. gornji rotirajuci deo spulne je zakrenut za 90 stepeni u levo za razliku od one obicne na prvoj slici 2. 3 zice koje vidite iza su naknadno izvucene, objasnicu kasnije Evo jos da stavim i sliku mog MF volana pre ugradnje, videcete pored samih tipki i centralni (U) deo sa elektronikom (digital network node): Ovaj volan se sa spulnom povezuje tako sto se crni konektor spulne udzeka na mesto koje sam zaokruzio na digital network node. Odatle signal sa CAN A, CAN B i napon ide na tipke, a beli konektor sa elektronike na sirenu. Zuti i zeleni konektor airbag-a sa spulne idu direktno na airbag. Na obicnom volanu se spulna povezuje sa volanom udzekavanjem belog konektora sa spulne na oznaceno mesto. Zuti i zeleni konektor airbag-a sa spulne direktno na airbag (kao u prethodnom slucaju). E sad glavni deo... posto Stilo sa obicnim volanom nema dovedene linije za CAN A, CAN B i napon tipki do same spulne, da se ne bi kopalo po instalaciji auta najlakse je uraditi sledece: sa same spulne je potrebno izvuci te tri linije i povezati ih na vec postojecu instalaciju auta. Kod mene smo sa spulne to izvukli sa zadnje strane: Imao sam negde i semu sa kojih se pinova u spulni to tacno izvlaci, probacu da nadjem. Ja sam CAN A i CAN B linije izvukao sa CD/radija, odatle mi je bilo najlakse, naravno ima i blizih mesta. Napon sam izvukao sa kontakt brave (moze recimo i sa upaljaca koji vec ima osigurac). I zadnja stvar... ako sve povezete ovako, Body Comp ce pri davanju kontakata i cekiranju detektovati visak uredjaja na CAN magistralama (komande na volanu) u odnosu na njegovu standardnu konfiguraciju i kao posledica toga ce se javiti blinkanje ukupne kilometraze na board-u. Kako bi i to sredili, drugar mi je napravio timer koji smo stavili na liniju izmedju kontakt brave i spulne. Njegova funkcija je da sa zadrskom od nekoliko sekundi pusti napon na tipke. Na taj nacin se BC "prevari", saceka da izvrsi sve provere (kada se pogase lampice na tabli to je oko 4 sekunde), a zatim pusti napon na tipke, tj. aktivira uredjaj. Sema timer-a mi je takodje negde na kompu Timer smo spakovali u plasticnu kutijicu: Ovo je sve provereno, iz prve ruke. Sto se tice MF volana, Stilo ih je imao dva: sa 6 dugmica (kao ovaj moj gore, za kontrolu radio/CD) i sa 11 dugmica (za kontrolu navigacije). Nisam siguran, ali mislim da su spulne za oba iste, tj. da se po CAN A i CAN B magistralama samo salju razlicite komande. Ukoliko neki od dugmica kontrolise periferiju koje nema, stiskanjem se nista nece desiti, bar mi je tako logicno. Takodje, ako pazarite, pripazite da li je volan stvarno Stilov. Novija Multipla ima skoro identican volan, ali se razlikuje ova centralna elektronika u volanu pa nece raditi na Stilovoj instalaciji. O ovome moze da se iskopa i na netu. Mogao bih da nadjem i jos ovih par sema koje su mi negde na kompu i koje nedostaju. Pa da temu preuredimo i prebacimo u "Uradi sam", vidim po porukama na PM da ima zainteresovanih, pozz... @ stilo jtd Ukoliko ti je auto sigurno imao MF volan koji je radio, dovoljno je samo da zamenis volan. Mislim da su spulne za volan od 6 i 11 dugmica iste. U svakom slucaju proveri tip spulne koji imas, da nije i ona zamenjena za ovu obicnu?
  2. 1 point
    Ljubaznoscu naseg kolege @@bane@ dobili smo ovaj koristan tutorial, vezan za demontazu i popravku motorica koji regulise rad klapne za recirkulaciju vazduha (komanda na sledecim slikama): Motoric postoji i na manuelnoj i na digitalnoj klimi na Stilu, a najveci problem je u tome sto je prilicno tesko dostupan - lociran je u sredisnjem delu konzole, za razliku od ostalih (u slucaju digitalne klime) koji su uglavnom okaceni sa strane. Dodatno, njegovim eventualnim zaglavljivanjem u zatvorenom polozaju, kabina ostaje bez dotoka vazduha spolja, sto predstavlja prilican problem, zimi je uzrok povecane kondenzacije, itd. Uglavnom vlada misljenje da je za bilo kakvu intervenciju oko ovog motorica neophodno skidanje cele table, medjutim Bane je pokazao da je odlican gimnasticar i uspeo je da demontira motoric bez ikakvog "kupusanja" enterijera, kroz prostor iznad pedala. Kako splitovnjem sadrzaja ne bih cepao njegovu temu u Predstavljanju, otvorio sam novu "Uradi sam" temu i kopirao sadrzaj, pa ce Bane dodati jos nesto ako bude bilo potrebe ili dodatnih pitanja. DIY je u nastavku. Danas popodne bilo mi dosadno pa rešim da se pozabavim starim problemom - motorom klapne za recirkulaciju vazduha ventilacije. Naime, kako sam ovde čitao taj motor je jako nepristupačan, može da se priđe samo ako se rastavi tabla. Pa reših da zavirim može li ili ne. MOŽE. Zeznuto ali može se teškom mukom skinuti. Nalazi se skroz gore kad se zvuče kod vozačevih nogu: Drže ga tri šrafića gedora 5,5 . Na celoj ventilaciji je ta kretenska veličina. Donjem se ne može prići gedoricom, nema mesta pa sam kleštima mic po mic odvrnuo, gornji može sa gedorom i zglobom: Treći sraf ne može nikako, nema teorije da mu se priđe ali i bez odvrtanja motor se samo svuče - na slici je jasnije: Tu gde nema metalne platne tu je treći šraf, znači motor se svuče jer ima zarez da šraf sa glumicom prodje i ostane na kućištu. Kada se otvori, mehanizam izgleda ovako: Kako sam ja zaključio motor je stalno pod naponom, a preko tastera se obrće polaritet i menja smer tj. otvara i zatvara klapna. Verovatno zato što stalno napinje mehanizam motorić i strada - kod mene su zupčanici dobri motor je zapinjao. Prelemio sam mu kontakte i podmazao i zasad radi, mada bi najbolje bilo komplet zameniti. Kada se vraca treba se igrati sa polugom koja vrti klapnu da dođje na svoje mesto, znači daš kontakt ona se pomera, oduzmeš stane. Pre vraćanja treba naći šrafove za ključ 7 ili 8 i onda je okastim brzim ključem mnogo lakše zavrnuti. I onda ispadne ovako: Zatvoreno Otvoreno Ako se desi da je klapna otvorena, a na tasteru sija da je zatvorena (kao što se meni desilo) - potrebno je otkačiti polugu motorića, ručno preokrenuti klapnu u suprotan položaj i ponovo zakačiti i onda će se signalizacija lampice podudarati sa položajem klapne: Treba mnogo strpljenja, živaca i nezgodnog položaja za rad - ali se motorić moze zameniti bez skidanja table.
  3. 1 point
    Evo posle prilicno vremena konacno doziveh da i "elektronika" na mom Stilu brljavi. Zezao me je automat rikverca, malo je radio, malo ne, da bi na kraju totalno otkazao poslusnost. Manifestuje se nepaljenjem rikverc svetla i zadnjeg brisaca (ako su ukljuceni i prednji). Na forumu vec postoji tema o automatu rikverca, ali kad sam vec rasturao evo dodatno i kratak DIY sa slikama, kako FLCS forumu i dolikuje. Konacno sam ugrabio malo lepog a i svog slobodnog vremena, podigao prednju levu stranu na obicnu dizalicu, obezbedio auto i skinuo prednji levi tocak. Sve moze da se odradi samostalno, ali je prilicno tesno i problem za prilaz prave metalni delovi zvona menjaca oko samog automata, vidi se na jednoj od donjih slika. Pozicija automata je sa zadnje strane zvona menjaca, iznad leve poluosovine: Prvo je potrebno skinuti konektor automata, koji je na jednostavan klik. Njega sam raskacio, izvukao u motorni prostor i naprskao sa kontakt sprejom: Dalje sledi skidanje automata. Potreban je izlomljen okasti kljuc 19. Ja imam neki kvalitetniji i "mesnatiji" Unior alat jos iz perioda ex-YU , tako da obican viljuskasti ili ravni okasti kljuc 19 nikako nisu mogli da pridju. Uz malo gimnastike oko izbegavanja stabilizatora, ovako to izgleda na zvonu menjaca kada se automat odsrafi i izvadi: Evo i krivca za nepaljenje rikverc svetla i zadnjeg brisaca. Nov zamenski automat u AP je na danasnji dan 850 kinti (oko 7 EUR): Naravno da se prvo uvek pokusa da se sredi stari. Naprskao sam ga sa kontakt sprejom i sa strane konektora i sa strane potisne osovine i dobro razradio. Radi testa, povezao sam ga na konektor takodje u motornom prostoru da se ne bi lomio da ronim kroz krilo: Rezultat testa - radi kao sat, pali rikverc svetlo i zadnji brisac. Problem je u ulju koje vremenom dodje do kontakata u unutrasnjosti automata i pravi problem u uspostavljanju el. signala. Operacija kostala 0 din i 40 min dobre volje. Ustedi se 850 kinti za zamenski automat i minimum jos toliko za ruke majstora.
  4. 1 point
    Na forumu vec imamo temu o naknadnoj ugradnji fabricke navigacije u Fiat Stilo, u ICE podforumu ( http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/32233-stilo-naknadnja-ugradnja-navigacije/ ) . Ali je ta tema na neki nacin "svastara" o ConnectNav+ uredjaju - iako korisna, prilicno je opsta, pricalo se o raznoraznim stvarima, u pocetku nagadjalo, mogu slobodno da kazem da ima i nekih starih poluinformacija, neke stvari se danas mogu lakse uraditi posto u to vreme nisu bile poznate, itd., itd. ... Ideja mi je da na osnovu licnog iskustva, tj. ugradjenih nekoliko navigacija kod drugara i sebe, ovde u podforumu "Uradi sam" napravim jedan klasican DIY, tj. konkretno uputstvo za instalaciju gde ce na jednom mestu biti sazeto sve sto je potrebno. Pocev od potrebnih komponenti, kupovine istih, njihovih cena, preko uputstava za instalaciju sa slikama, saveta iz prve ruke pa sve do nekih naknadnih custom prepravki... Da bih smanjio posao, u dogovoru sa Nesom sam preuzeo svoje postove iz gore pomenute postojece teme koji su bili rastrkani. Ostace i u staroj temi kako ona ne bi gubila smisao prebacivanjem postova, a ovde cu ih sabrati u jedan, nadam se, koristan DIY. Pa da krenemo redom... ConnectNav+ uredjaj: U poslednje vreme, sve vise dostupni kao polovni - i brojno i cenovno. Cena im je rapidno pala sa nekih 600 EUR kada sam postao vlasnik Stila 2007. - trenutno se krecu od okvirno 80 EUR (izraubovani) do max 170 EUR u odlicnom stanju. Pri kupovini treba proveriti sve funkcionalnosti, koliko je to moguce (radio, audio CD, MP3, telefon, GPS, funkcionalnost svih dugmica, ekrana, proci kroz servisni meni...). A naravno da gledamo i da je u sto boljem vizuelnom stanju. Apropo poslednjeg, moram da napomenem da vrlo cesto na oglasima deluju katastrofalno, a da se vrlo lako srede i dovedu u odlicno stanje. Naravno, pod uslovom da nisu izgrebane "do koske". Problem je slican kao i u enterijeru Stila - lepljivi sloj preko dugmica, koji se uz malo paznje polako sredi. Cak i neke ogrebotine i stvari koje deluju kao ostecenja potpuno nestaju, opet kazem, pod uslovom da nije urnisana plastika ispod: Kavez/nosac za ConnectNav+ (NIT G1) uredjaj: Metalni kavez, tj. nosac navigacije se razlikuje od onog za fabricki Visteon CD ili kasetas. Na slikama se vidi da je razlicite dubine, takodje, uredjaj se kaci samo na 2 kopce koje se nalaze u gornjem delu. Cena polovnog kaveza se zasebno krece oko 10 EUR ali se u tom slucaju i vrlo tesko nalazi (rasparno od navigacije). Mada to i nije neki problem jer se i kod ovlascenih prodavaca nov kavez moze nabaviti za neznatno vecu cifru. OEM kataloski broj kaveza je 46790149 i oznacio sam ga na slikama. Takodje sa druge strane je oznaka da je kavez za NIT uredjaj (u slucaju Stila to je NIT G1): Ukoliko uzimate uredjaj sa donora, nije lose zatraziti od prodavca da vam ostavi, tj. odsece sa stare instalacije konektor za mikrofon (pored ostalog, a bele je boje). Dosta lakse se kasnije povezuje, maltene originalno. Covek od koga sam ja uzeo prodao je antene, tako da mi je ostavio i konektore za GSM (zeleni) i GPS (sivi). U pitanju su GT5 konektori (zadnja 2 pomenuta): Mikrofon (sa plafonjerom): Sto se tice samog mikrofona, preporucujem bas ovaj fabricki sa Amp. Pokusavao sam cisto da probam i sa nekim aftermarket mikrofonima, ali zvuk nije ni blizu tako cist i jak kao sa ovim koji je bas za te namene (automobilski Hands Free uredjaji, Voice Recognition moduli...). U pitanju je Telicom mikrofon, model Mic-98-004-01 (zadnje 2 slike imam od ranije): Ja sam hteo originalni fabricki izgled, gde mikrofon dolazi u sastavu zadnjeg dela plafonjere. Osnovna plafonjera sa mikrofonom nosi OEM oznaku 735303207. Postoje i varijante plafonjere sa mikrofonom, volumetrijskim senzorima alarma, komandama za SkyWindow, Bluetooth telefon (zadnje verzije Stila) - sto mi naravno nije trebalo. Evo kako ta osnovna verzija sa mikrofonom izgleda: Poredjenje sa obicnom, sa policom: Cena plafonjere sa mikrofonom, ako se kupuje odvojeno, je od 20 EUR pa navise, zavisno od prodavca. Takodje je zasebno vrlo retko i tesko prodaju, tako da insistirajte da bude u kompletu sa navigacijom. Za razliku od kaveza koji je nov malo skuplji od polovnog, ovde nastaje problem - cena nove plafonjere se mikrofonom je neverovatnih 140 EUR kod ovlascenih prodavaca . Cisto savet ako se mikrofon kupuje naknadno (kao sto je kod mene bio slucaj) - lako se moze proveriti njegova ispravnost na CN+ i bez SIM kartice. Ostavite pri instalaciji izvod sa mikrofona u kaseti i kada natrci mikrofon, samo ga prikacite. Na CN+ se izabere telefon, opcija "Voice Memo" (za koju nije potrebna SIM kartica), snimi par sekundi glasa i ako je reprodukcija uspesna, mikrofon je ispravan. Evo i to u par slika: Radio/GSM/GPS antena: U mom slucaju instalacije (koji sam dokumentovao fotkama), nisam dobio antenu uz uredjaj. I videcu da li cu je je naknadno instalirati jer radio antenu vec imam, GSM signal (mobilne telefonije) je izuzetno dobar i sa samim ConnectNav+ uredjajem (npr. kao sto nemate problema ni kada vam licni mobilni stoji negde u kaseti auta). A podrska za mape za Srbiju je nikakva, tako da kod nas GPS gubi smisao, a za inostranstvo su generalno mape malo zastarele. Cena antene, koja se moze prepoznati po malo vecem kucistu i tri kabla je (zajedno sa kablovima i konektorima) oko 20 EUR. Summa summarum, ako ceo uredjaj sa opremom uzimate u kompletu, cena se krece okvirno od 120 do 200 EUR, zavisno od stanja. Sto znaci da za celokupnu varijantu zamene, recimo fabrickog CD, treba racunati na doplatu od nekih 100-150 EUR, opet zavisno od stanja vaseg i uredjaja koji kupujete Instalacija ConnectNav+, kaveza/nosaca, upgrade i update firmware-a uredjaja: Za ovo su potrebni, naravno sam ConnectNav+ uredjaj, njegov kavez, instalacioni diskovi za firmware 9.8 i Setup navigacije, kao i lemilica, zice, konektori, izolir traka (uz ostali potreban alat). Idemo redom... Ako se prikaci na postojecu instalaciju za CD, navigacija ce raditi iskljucivo u Stand by modu - bice dostupna vecina funkcionalnosti (radio, CD, telefon, navi...) ali uredjaj nece biti vezan na CAN mrezu vozila ni pod kontaktom. Sto znaci da nece biti vezan sa Body Compom, a samim tim na svom ekranu ne ispisuje podatke sa boarda (kilometraza, prosecna i trenutna potrosnja...), kao ni datum i vreme, temperaturu, ne mogu se podesavati parametri vozila preko navigacije, navigacija se automatski gasi posle 20 min, itd., itd... Da bi sve ovo prevazisli i aktivirali CN+ na CAN mrezi, neophodno je na A konektor dovesti +12V sa kontakta. Sto se tice uvodjenja kabla u sam konektor, najelegantnije se moze odraditi pomocu klemica za ISO konektor koje sam nabavio u Kanibalu u Piramidi. Konektor ima zuti osigurac za pinove (kleme), koji je potrebno potkaciti i izvuci, sto omogucuje ubacivanje novog pina (kleme). Postojeci konektor za standardni CD pre intervencije izgleda ovako (linije za CAN A, CAN B, stalni napon sa akumulatora i masa) i potrebno mu je na pin 4 dovuci +12V sa kontakta: Klemica koju sam ja nasao u prodaji naravno nije kao fabricka, na prvi pogled deluje da ne moze da stane u leziste u konektoru. Potrebno je malo izrezati turpijom i napraviti prolaz za onaj zuti osigurac konektora, oznacio sam gde je treba "stesati" pod 90 stepeni: Zalemimo kabl za klemicu, ubacimo je u leziste u konektoru i vratimo zuti osigurac da klikne u leziste. Skupimo kablove zajedno i razvucemo novi kabl za +12V do mesta odakle cemo uzeti napon sa kontakta. Ja sam odabrao kontakt bravu, posto mi se tu vec nalazi timer za naknadno ugradjeni MF volan (a vec mi ka njemu idu 3 linije za kontrole sa volana). Odradjen konektor izgleda ovako: Dalje se "roni" pod volanom, gde mi je od ranije smesten timer (crna kutijica levo od konektora brave) koji sam programirao tako da uzme napon sa kontakta i pusti ga na volan (i u ovom slucaju navigaciju) posle 4 sekunde od davanja kontakta. Ovo je potrebno kako bi se sacekalo da Body Comp odradi proveru konfiguracije vozila (zavrsava se po gasenju lampica na tabli i ispisa poruke "Check OK") i tek onda aktiviraju naknadno dodati uredjaji na CAN mrezi vozila. Na taj nacin se BC "zavara", u suprotnom bi se javilo blinkanje kilometraze na boardu kao znak neke izmene u konfiguraciji. Postoji i elegantniji nacin koji je kasnije "provaljen" a to je peglanje Proxy-ja preko ELM. Ja sam MF volan ugradio jos pre nekoliko godina, tako da sam iskoristio staru caku i timer koji sam vec imao: Zavrsili smo sa strujom, +12V je dovedeno sa kontakta, ubacujemo navigaciju (u jos uvek staro CD) kuciste. Na sledecoj slici mozemo videti kao se navigacija ponasa pod kontaktom, a pre dovodjenja dodatnog pina koje je iznad pojasnjeno. Operativna je, ali bez konekcije sa CAN magistralama i Body Compom - mozemo videti da nema podataka o vremenu, datumu, temperaturi (kao i svih ostalih podataka na drugim ekranima): Sa dovedenim naponom, po davanju kontakta, navigacija se odmah AUTOMATSKI pali (za razliku od ranije), vezuje na CAN mrezu (vidimo vreme, datum, temperaturu...) ali i trazi autorizaciju, tzv. Master Code, bez kog je nemoguce nastaviti dalje: Master Code je vezan za broj sasije vozila, tako da za njega ne postoje generatori kodova kao sto to postoji kod obicnog Visteona (ciji je kod vezan za serijski broj samog uredjaja). Ovo se resava na par nacina: vadjenjem originalnog koda u Fiatu (sto poprilicno kosta poredeci sa ostatkom operacije), nasumicnim pokusajem unosa koda (dobra stvar je da nema ogranicenja broja pokusaja) ili ono sto uglavnom radimo - upgrade firmware na verziju 9.8 koja ne trazi kod i ima naravno neka unapredjenja u odnosu na starije verzije (kod mene je originalno bila verzija 7.1). Za upgrade firmware, potrebno je prvo sa ugasenim uredjajem izvuci SIM karticu, upaliti uredjaj, obrisati sa "Escape" eventualne poruke i ubaciti Update disk za 9.8. Sacekati da se ispise "CD Error" i obrisati poruku sa "Escape". Ugasiti navigaciju, sacekati oko 30 sec i ponovo je upaliti na dugme. Ovde se treba prekrstiti i cekati jer pocinje proces Update na verziju 9.8. Pri ovome se upisuje u EEPROM uredjaja i uvek postoji mogucnost da se zaglupi i navigacija postane neupotrebljiva. Ako se proces uspesno zavrsi, disk se automatski izbacuje i pojavljuje se plavi FIAT logo, nakon cega se uredjaj moze ugasiti. U slici to izgleda ovako: Nakon upgrade firmware na verziju 9.8, uredjaj je u potpunosti operabilan. Davanjem kontakta, automatski se pali i ispisuje sve potrebne podatke sa boarda: Sto se softvera tice, ostaje jos samo da se uradi Setup na engleski jezik, kako ispisa, tako i glasovnih komandi (VR, Voice Recognition). Potrebno je ubaciti Setup disk, kliknuti na dugme "Setup" na uredjaju, odabrati "Language", odabrati jezik i potvrditi. Zavrsnu poruku mozemo obrisati sa "Escape". Situacija pre i posle izgleda ovako: Posto smo se uverili da je sve u redu, moze se pristupiti zameni kaveza. Odsrafe se 4 bocna torxa, kao i centralni imbus. Za izvlacenje starog kaveza problem ostaje plasticni ku*cic koji sam oznacio. Najlakse je odseci ga posto nema nikakvu funkciju, a potrebno je rasturiti pola table da bi se sacuvao. Na slikama su oznaceni plasticni deo koji treba iseci, kako izgleda kada se kavez izvadi na taj nacin, kao i razlika izmedju kaveza: Ocekujem jos da mi covek posalje mikrofon sa plafonjerom. Do tada, izvukao sam odgovarajuce zice sa konektora mikrofona (pinovi 9 i 18) na navigaciji i uveo ih samo privremeno u kasetu, kako bih testirao mikrofon kada stigne (koristi se za telefon, glasovne komande...). Ako sve bude OK, trebao bih da montiram mikrofon sa plafonjerom i sprovedem ozicenje od plafonjere do zadnje strane navigacije. Greska je (sto sam vidjao po netu) da svaki Stilo ima ozicenje za mikrofon od plafonjere do konektora D20 kod Body Compa. Konkretno kod mene i jos 2 drugara gde smo kupusali tog ozicenja nije bilo, sve zavisi od Zabara i verzije. Ozicenje mikrofona i spakovan kavez za navigaciju: Sa mikrofonom (kada stigne) bih kompletirao sve funkcionalnosti sem GPS. Sto se antena tice - GSM signal je izuzetno dobar i bez antene, isao sam vec na put i nigde nije bilo problema i drzi se na 2-3 crtice od 4 ukupno. Kao sto ni telefonu ne smeta ako ga gurnete negde u kasetu. Sto se GPS antene tice, kao sto znamo, ona trazi opticku vidljivost sa satelitima. E sad, posto su Navteq mape prilicno neazurne, a za nase podrucje nikakve, originalna GPS antena mi nije prioritet posto bih morao da rasturam jos pola auta dok ih ne izvucem do krova. Mozda eventualno uzmem aftermarket GPS/GSM antenu sa neophodnim GT5 konektorima koja se moze montirati negde gde ne smeta - iza retrovizora, na soferku u vrh A stuba, na bocno staklo iza B stuba (posto je kupe u pitanju)... O tom potom, GPS antena mi nije prioritet. Ostaje samo da se uziva... Mislio sam da mozda prodam navigaciju posto mi je povoljno natrcala, ali je totalno drugi dozivljaj enterijera auta i voznje, pa cu je verovatno zadrzati. Koliko god da sam mislio da je malo zastareo uredjaj, ipak ima lep 7'' TFT ekran, ispis podataka sa boarda, setup vozila preko navigacije, MP3 mjuza, telefon preko zvucnika i mikrofona ugradjenih u auto, (kod nas ne toliko korisna) navigacija, zadrzan fabricki izgled konzole... Evo kako sve izgleda kada se sklopi i sredi: Bilo bi lepo kada bih uspeo da nadjem i komande na volanu za CN+ (11 dugmica), posto sam ove svojevremeno uzeo namenski za kontrolu CD-a (6 dugmica). Za eventualno zainteresovane, evo par slicica navigacije u akciji: I ono sto se meni najvise svidja - totalno drugi izgled kompletnog enterijera nocu. Ima mogucnost automatskog, dnevnog i nocnog rezima osvetljenja, a za svaki se moze definisati intenzitet svetla. U svakom trenutku se moze iskljuciti samo ekran kako ne bi smetala na otvorenom putu, pri cemu sve funkcionalnosti ostaju aktivne u pozadini: Instalacija mikrofona sa plafonjerom: Podrazumeva montazu plafonjere sa mikrofonom, kao i provlacenje linija mikrofona od plafonjere do CN+. Kao sto rekoh, na netu sam nalazio da je svaki Stilo fabricki ozicen od konektora P26 (mikrofon) do konektora D20 kod Body Compa i da treba dodati samo vezu izmedju D20 i CN+. Sto nije tacno, vec na par Stila sam nailazio da nema tog ozicenja, isti slucaj je i kod mene, tako da treba voditi kompletnu liniju od plafonjere do zadnje strane CN+. Ja sam se odlucio za identicnu putanju kao i fabricki, preko A stuba kod vozaca, pored Body-ja do CN+. Posto je malo problematicno izvuci kablove sa plafonjere na A stub fabrickom putanjom, ja sam ih stavio pod nebo sa prednje strane. Prvo sam skinuo plafonjeru, vozacki suncobran i hvataljku za ruku da bih oslobodio nebo. Zatim sam odmerio potrebnu duzinu do konektora i provukao linije mikrofona na prednju stranu neba. Isao sam skroz levom stranom kako kablovi ne bi bili blizu sijalice plafonjere, upreo sam ih i obmotao krpanom trakom: Kabal dalje takodje upreden, umotan u krpanu traku, stavljen pod prednju stranu neba. Izvucen u A stub, gde je vezan za fabricku instalaciju kroz predvidjenu plasticnu kanalicu: Od zadnjeg dela navigacije do gornjeg dela A stuba (do koga sam prethodno dovukao liniju sa plafonjere, tj. mikrofona) potrebno je, verovali ili ne, skoro 2 metra kabla. Odmerio sam potrebnu duzinu za konektor mikrofona, a zatim kabal uveo u moju "custom" liniju koju sam napravio za MF volan i navigaciju (CAN A i CAN B magistrale, napona sa kontakta, masa i linije mikrofona) i koja ide ka donjem delu volana, kontakt bravi, mom timeru i Body Compu: Linija mikrofona dovucena ispod volana, odakle se odvaja od linija komandi volana: Spakovana obloga volana, kabl uveden pored table sa osiguracima. Za svaki slucaj, provera rada mikrofona pred zadnji korak i provlacenje u A stub: Dalje se rastura komplet levi panel oko Body Compa i osiguraca. Kabl sam dovukao pored konektora D20. Odatle pa do plafonjere su neki modeli Stila fabricki oziceni, sto kod mene nije slucaj. Jos jednom da napomenem da po netu na dosta mesta stoji da je taj deo ozicenja standardan, ali vec na X Stila vidim da to nije tacno, cak ni na ovim nasim pre restyle koji su zatrpani sa tim fabrickim pripremama i generalno su imali bogatiju opremu. Od D20 konektora linija ide uvis fabrickom putanjom uz ostali snop kablova, ka krovu. Provukao sam je pored gonjeg dela table, svo vreme je fiksirajuci za fabricku instalaciju ka plafonjeri. I konacno ulaz u A stub i spajanje sa linijom koju sam prethodno doveo od plafonjere (mikrofona). Sve lepo izolovano i A stub zatvoren svojim tapacirom. Vec me hvatao mrak. Sve sljaka perfektno, slatko sam se izvozikao, kao klinac zivkajuci drustvo . Inace, slicno kao i za radio, informacije sa telefona navigacije se mogu preusmeriti na board ekrancic: Eto, uz prethodna 2 detaljna posta, to je maltene sve oko instalacije. Funkcionisu radio, CD, MP3, glasovne komande, ispis podataka sa board-a, telefon ima sasvim korektan signal... Sve sem navigacije, u ovom trenutku. Ostaje jos jedino, ako mi se cefne, da se provuce (GPS/GSM) antena kako bi se omogucila i navigacija. Videcu da li cu se sa tim zezati, posto je podrska za mape slaba za nas region, a kao sto rekoh, telefon ima dobar signal. Mozda uzmem neku aftermarket GPS/GSM antenu pa je montiram iza unutrasnjeg retrovizora. A nasao sam povoljno i originalnu fabricku antenu, iskreno me mrzi da je razvlacim na krov, mozda je pazarim i za pocetak stavim iza kasete kod suvozaca. Cisto da pojacam GSM signal, pa je mozda i razvucem jednog dana na svoje mesto ako me ne bude mrzelo da kupusam nebo... Resavanje blinkanja kilometraze na boardu: Instalacijom svakog novog uredjaja na CAN magistrale (u mom slucaju MF volana i navigacije), Body Comp javlja neslaganje sa postojecom (definisanom) konfiguracijom uredjaja vozila, koje se manifestuje blinkanjem ukupne kilometraze na boardu. Postoje 2 nacina da se to resi: 1. stariji i vec prevazidjeni nacin koji sam i ja ranije primenjivao: pravljenjem i ubacivanjem timer-a, koji se programira tako da pobudnih +12V na naknadno ubacene uredjaje pusta tek nakon najmanje 4 sekunde od trenutka davanja kontakta. Na taj nacin se Body Comp "zavara", saceka se da prodju 4 sekunde za proveru konfiguracije vozila i nakon gasenja lampica i ispisa poruke "Check OK" napon preko timera pusta na naknadno dodate uredjaje. Nakon cega sve funkcionise normalno, bez blinkanja kilometraze. Sema timer-a izgleda ovako, a sastavlja se za par stotina dinara, ako imate nekoga da vam uradi plocu: 2. kasnije "provaljen", jednostavniji, jeftiniji i mnogo elegantniji nacin, preko Proxy Alignment procedure (Body->CAN Setup/Proxy Alignment Procedure->Adjustments(F7)->Proxy Alignment Procedure->Execute(F10)). Inace, moram da se pohvalim da sam konacno izbacio "legendarni" timer i Proxy-jem ispeglao i MF volan i navigaciju, tako da je sada maltene fabricki. Instalacija custom prekidaca za nezavisno paljenje ConnectNav+ : Stvar koja me je smarala kod navigacije (bilo fabricki, bilo naknadno ugradjene) - pali se automatski odmah po davanju kontakta. Ne znam iz kog razloga, u softveru su samo ostavili mogucnost da se podesava kako ce se navigacija gasiti - sa gasenjem automobila (tj. kontakta) ili rucno. A takve opcije nema za startovanje, tj. pali se automatski po davanju kontakta i nema opcije za nezavisno paljenje (sem kada je auto u stanju mirovanja, ugasen). Da podsetim, obican Stilov Visteon CD npr. ima obe mogucnosti podesavanja - da li ce se uredjaj i paliti i gasiti nezavisno od kljuca. Pricao sam sa par ljudi koji imaju navigaciju i koji su u fazonu "pa sta ti to smeta"... Npr. nesto cackam, necu da se pali svaki put na davanje kontakta. Vozim kratku deonicu, ne treba mi upaljena. Plus kad se upali, nije kao obican CD da je odmah u funkciji, nego treba sacekati 15-ak sekundi dok joj se sistem ne podigne da bi mogao bilo sta da radis. Dalje, pri verglanju, ona je vec upaljena, u fazi boot-a, a ti je slogiras sa padom napona, pri cemu ekran zatreperi, a jednom mi se desilo da je tako ostala bez zvuka sve dok je nisam restartovao. Da bi resio to sto mi smeta (a podsecalo me na DPF filter oko koga maltene ti moras da obigravas , dok ga na kraju ne izbacis), napravio sam da se navigacija pali nezavisno od kontakta. Ubacio sam prekidac na liniju od +12V koja je naknadno dovedena kako bi omogucila rad i prikaz podataka sa Board Compa i koja u stvari i inicira samostalno paljenje uredjaja. Jednostavno resenje kojim biram da li cu uopste upaliti navigaciju kada upalim auto, nema slogiranja uredjaja padom napona, itd, itd. Naravno, u stanju mirovanja, uvek se moze upaliti i ugasiti na "ON/OFF" dugme, znaci sve je isto, jedino sam sebi omogucio da je upalim kada ja hocu. Kao sto rekoh, nista komplikovano, a izuzetno korisno. Skljocnuo sam par slicica, mozda nekome bude od koristi kao ideja za mesto za prekidac, izvlacenje struje u neku drugu svrhu ili slicno... Rasturio sam komplet sredisnju konzolu (opisali smo postupak u delu o naknadnoj ugradnji naslona za ruku): +12V sa kontakta (za navigaciju) sam ovog puta uzeo sa upaljaca posto mi je bilo najblize. Konektor ima tri pina (zice) - plavi kabl je +12V sa kontakta (koji je meni i trebao), tanji zuti kabl vodi napon po paljenju pozicija (za svetlo na prstenu upaljaca) i crni kabl je masa. Linija se moze "elegantno" ukrasti, bez ikakvog secenja postojece instalacije - sa konektora se prvo skine braon plasticni osigurac, zatim sa donje strane potkaci plasticni jezicak za konkretnu liniju i buksnica ide napolje: Na nju vezemo liniju koja ce ici na prekidac i dalje na navigaciju. Vracamo buksnicu u konektor, vracamo osigurac. Dalje kabl umotavamo krpanom trakom uz postojecu instalaciju i vodimo je polako kroz njene fabricke vezice do mesta prekidaca (u mom slucaju na konzoli iza menjaca). Na drugoj slici je samo pocetak uvodjenja, celom duzinom kabl ide fabrickom putanjom: Odmerimo potrebnu duzinu i odgovarajucim klestima fiksiramo buksnu prekidaca. Isto to odradimo i za odlaznu liniju, sa prekidaca na navigaciju: Prelazimo na samu konzolu i pravljenje rupe za prekidac. Odgovaralo mi je odmah iza menjaca posto je taman nadohvat, pod naslonom za ruku. Prvo se obelezi mesto prekidaca i manjom burgijom probusi centar. Zatim se konusnom burgijom rupa prosiruje do velicine prekidaca, za ove male standardne kao sto sam ja uzeo to je 20mm. Sledi pakovanje komponenti konzole, naslona za ruku, provlacenje napravljenih kablova i fiksiranje prekidaca. Na kraju me je vec hvatao mrak, prekidac u enterijeru izgleda ovako: Ima da se uzme identican prekidac, samo sa narandzastom diodom, ali nisam hteo da sljasti, a ni i da dovlacim dodatni kabl za masu koji bi mi trebao za tinjalicu u tom slucaju. Po meni se vizuelno pristojno uklopilo, prekidac je na odlicnom mestu pod naslonom - ne smeta, a lako dostupan. I sto mi je najbitnije - funkcionalnost, sada navigaciju ukljucujem kada meni treba, a ne da se pali sama svaki put po davanju kontakta i da je slogiram verglanjem.
  5. 1 point
    Stex3105

    Fiat Bravo 1.2 16v

  6. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500 / 600 & Zastava 750

    Vrele Gume video: Fića Milicioner
  7. 1 point
    YUgisa

    Yugo 1.1 EFI

    Test mrezice za masku:
  8. 1 point
    simpson_H

    Ikea Srbija

    Svi u Ikeu[emoji1] [emoji1] [emoji1]
  9. 1 point
    Ne mora da znaci da bi se tek tada palio, mozda nije povezano na pobudu, treba proveriti ispred farova, oko kutija osiguraca da nema neki budz, ako nigde nema nista, onda je neko direktno na ablenderu presekao jednu zicu iz leve rucice, dovoljno je samo ponovo je spojiti.
  10. 1 point
    Odlican debeli burazer [emoji6] Razradismo ovaj 2.0 u mali prst ga znamo, a [mention=4188]Kuvalja[/mention] kao da vozi 159 2.0 iz batajnice [emoji14] Kupi original set za zupcenje u Stojanovu, akcijska je cena vec godinama, jeftinije nego neki zamenski delovi.
  11. 1 point
    Nisam dobro razumeo da je auto kod tebe već 5 godina tokom kojih nije palio tu lampicu, nego sad odjednom. Na Stilu se isto tako zna da dogodi, posle pomeranja sedišta da neko uđe pozadi, obično lampica nestane posle par dana, ili nakon što malo protreseš kablove i džekove ispod sedišta.
  12. 1 point
    Odlican servis i korektne cene. Podizači stakla M&S Jovanović, Partizanske vode 8a, Žarkovo, Beograd, 060/334 50 37 i 064/334 50 37
  13. 1 point
    nidza

    Svi F1 bolidi 1950-2004

    Kudikamo lepše nego one tange što će da im montiraju sledeće ili za 2 godine.
  14. 1 point
    Dok ne nabaviš alat iskopčaj džek sa motorića da slučajno ne stisneš dugme za recilkuraciju pa zaj*beš sam sebe
  15. 1 point
    Martin

    Iskustva sa amortizerima

    Interesantan video, a posebno me zainteresovao deo na 3. minutu - prolazak pored kamiona, jer se ne sećam da sam pre imao ovoliko ljuljajnja, a da to može biti do dotrajalih amortizera.
  16. 1 point
    @gagyns Pitanje je prebaceno u postojecu temu, pa mozes da procitas dosadasnja iskustva. Tema gde mozes naci kontakte otpada, a mozes da pogledas i u partnerima kluba:
  17. 1 point
    Odgovarajuca tema:
  18. 1 point
    @Mijailović P.. Po meni olakšavaju okolnost imaš torexe kao i inbus ključ(latinično L) i taman toliko mesta kod motorića da može da se zavuče kluč. @Ivanupravo tako treba fakir da budeš da zameniš motorić @profa_chbkad zagnjuriš glavu ispod volana biće ti sve jasno
  19. 1 point
    Samo ta oplata kod nogu vozaca ide dole, imas napred dva plasticna klina i zabice u zadnjem delu. Pripremi zivce za gimnastiku, guljenje kolena, prag u rebrima, glavu medju pedalama i nedostatak krvi u rukama . Posto sam ovo cackao na par Stilica rekoh vec u njegovoj temi - Banetu svaka cast za ovu operaciju.
  20. 1 point
    Na prvu se apsolutno slazem sa Kuvaljom, dzek je identicnog izgleda, velicine i na istom mestu kao recimo dzek upaljaca na Stilu. Doduse, kod njega je upaljac lociran iza poluge rucne kocnice. Evo par slicica kao demonstracija, iz mog DIY o naknadnoj ugradnji navigacije: Uzmi unimer ili probnu lampu i proveri sva 3 pina. Recimo konektor upaljaca ima napon sa kontakta, napon kada se upale poziciona svetla (za svetleci prsten oko tela upaljaca) i masu. Takodje, moze da se proveri ima li u konektoru struje kada se skine odgovarajuci osigurac (pre/posle).
  21. 1 point
    Stex3105

    Fiat Bravo 1.2 16v

This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...