Jump to content
FAS Goran

Cowboy

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

About Cowboy

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 06/19/1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    K. Dubica

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Stilo 1.9 jtd multijet 103 KW

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvala! Našao sam u Banjaluci njihovu trgovinu, navratiću kad budem išao gore.
  2. Hvala! Ima li neki broj telefona ili adresa odakle se može naručiti ovaj set?
  3. Ne znam kakav je taj set i gdje se može kupiti/naručiti, ali ako u njemu imaš četiri osovinice za motoriće onda je dovoljan jedan set. Za recirkulaciju se može zameniti samo poluga, ne treba ceo motorić, naravno ako je motorić ispravan. Motoriće pogledaj na Aliexpress-u, jeftiniji su nego na eBay-u. Potenciometar možeš namjestiti samo u dva položaja: onako kako treba ili obrnuto za 180°. Prilikom demontaže starog potenciometra moraš obratiti pažnju gdje se nalazi strelica koja pokazuje položaj klizača i tako otprilike namjesti i na novom. Kažem otprilike jer prilikom montaže on će se precizno uklopiti na osovinu, bitno je samo da ne bude okrenut za 180°. Ne trebaš ganjati nikakvu sredinu položaja jer potenciometar i motorić imaju samo jedan položaj kako se mogu uklopiti. Evo link za motorić na Aliexpress-u : BAM29.27 40%OFF | For VW Passat B6 Golf MK6 Eos CC AC A/C Temperature Adjust Valve Evaporation Tank Motor 3C1907511A 3C1907511B 5Pin https://a.aliexpress.com/_mtSw5Ws I link za potencimetre : BAM2.73 10%OFF | 1PCS Resistance Type Position Sensor For Automobile Air Conditioner Resistance 4.7K Resistance Value RD602B028A FP01-WDK02 https://a.aliexpress.com/_msIg8Ik
  4. Koji je broj dela ne znam na pamet, ali isti su sva četiri motorića, osim onog za recirkulaciju, takvibsu i na Škodi, Golfu, Audiju, Alfi itd. Bosch ili Denso. Ako menjaš motoriće ne trebaju ti potenciometri, ako menjaš potenciometre onda se mora motorić otvoriti jer je potenciometar unutra na osovini. Prilikom montaže novih motorića ne možeš pogrešiti, postoji samo jedan način da sve sklopiš nazad, svaka osovinica ima zadebljanje ili proširenje na jednom kraju tako da postoji samo jedan način da to sjedne nazad. Nakon zamene trebaće ti dijagnostika, pre svega da obrišeš greške pa onda da se provede samoučenje klime. Na taj način centrala uči krajnje položaje motorića i podešava ih prema vrednosti otpora na potenciometrima (oni su senzori položaja klapni) Kad sve zameniš i spojiš konektore klima će svejedno pomerati motoriće zbog samoprovere čim daš kontakt. Ali ako ćeš to raditi kod majstora onda će on po završenoj zameni uraditi sva potrebma podešavanja putem dijagnostike, bar bi trebao.
  5. Da u pravu si, nije napisao koji je model auta u pitanju, ako je Bravo onda je to već problem.
  6. Ako neko ima problema sa tim motorićima na Stilu, onda je to u 99% slučajeva upravo taj na levoj strani. Ja sam rešavao sam bez ikakvog kupusanja table. Skine se obloga kod nogu, zatim ona crna plastika što štiti cevi od grijanja i motorić je tu. Nije baš "na izvolte" ali može se zameniti uz malo gimnastike. Ako odlučiš sam da radiš, racunaj da će ti trebati ključ 5,5 mm, Italijani iz nekog nepoznatog razloga vole tu dimenziju pa su na klimu pozavrtali masu tih vijaka. Znači može se odraditi u garaži bez većih problema i bez mnogo kupusanja a pogotovo bez skidanja table. Menjao sam i onaj za recirkulaciju bez skidanja table i sa minimalnim kupusanjem bilo čega.
  7. Gdje se vraća kilometraža na AlfaOBD, jel' to u "Instrument panel" - -> "Odometer write" ili "Odometer correction"? Takođe imam AlfaOBD kupljenu verziju i OBD bluetooth adapter kupljen na eBay-u za koji je bilo navedeno da je kompatabilan sa AlfaOBD. Imam još jedan adapter ali WiFi i nije se mogao povezati sa Alfom, sa nekim drugim aplikacijama se povezivao bez problema ali sa Alfom nije moglo, pa sam morao kupiti drugi.
  8. Da li je majstor nakon zamene motorića izvršio podešavanje klime, odnosno samoučenje aktuatora(motorića) klapni. Ako nije, problem može biti u tome da klima ne prepoznaje ispravno signale sa senzora aktuatora. Druga mogućnost za takvo ponašanje je da je majstor uradio samoučenje klime ali na hladnom ili nedovoljno zagrijanom motoru. Zatim postoji mogućnost i da senzori temperature u samoj klimi ne rade ispravno, mada sumnjam da su svi (ima ih 4) otkazali istovremeno. Pokušaj izvršiti reset klime, ako ne pomogne onda je najbolje otići na dijagnostiku da se vidi koje su greške dovele do takvog ponašanja.
  9. Pozdrav! Imam problem na Stilu 1.9 103 kw, 2005 gp. Za dijagnostiku koristim AlfaOBD kupljenu aplikaciju i OBD bluetooth adapter, kupljen na eBay-u, gdje je u opisu navedeno da je kompatabilan sa AlfaOBD aplikacijom. U suštini sve radi dobro, posle ugradnje tempomata sam bez problema upalio lampicu na instrument tabli i uradio proxy bez ikakvih problema. Ali nakon ugradnje PTC dodatnog grijača ne mogu uraditi proxy za klimu. Uredno mogu testirati aktuatore i osvjetljenje displeja, međutim paljenje svih LED dioda ili svih piksela na displeju ne mogu uraditi. Za proxy piše da proceduru nije moguće provesti na tom čvoru: Da li je ovo greška do dijagnostike ili do centrale klime. Ne pomaže reset, brisanje grešaka, skidanje kleme i sl. klima uporno odbija proxy poravnanje. Sve ostale funkcije provere i podešavanja dostupne putem dijagnostike rade uredno osim ove na klimi. Zaboravih napisati da putem dijagnostike povezanom na klimu mogu upaliti i jedan i drugi grijač, normalno se čujue relej i pali ventilator na 5 sec. za proveru, ali ga ne mogu upaliti putem klime jer fali taj proxy.
  10. Očigledno da dioda signalizira da je kompresor uključen. Ona je povezana sa centralom klime, a signal sa senzora pritiska, vanjske temperature, brzine ventilatora, br. obrtaja motora itd. se šalju u centralu klime. Na osnovu tih podataka ona "odlučuje" da li će uključiti kompresor. Ako ti je sistem prazan, svaki pokušaj da pokreneš kompresor ili ustanoviš šta je i zbog čega u kvaru je uzaludan.
  11. Ako nema gasa u sistemu, odnosno ako je pritisak u sistemu prenizak ili previsok, centrala neće uključiti kompresor da bi se izbjegla oštećenja kompresora. Za proveru LED dioda, na dijagnostici izaberi opciju "Button LED Command" i videćeš ako je neka dioda u kvaru.
  12. Pozdrav i dobro došao! Koliko vidim iz tvog opisa "problema", centrala se ponaša normalno baš onako kako treba. Te zvukove koje čuješ kad daš kontakt je tzv. samprovera klime, centrala šalje napon na svaki motorić i pomera ga do krajnjeg položaja u jednu stranu, zatim vraća u krajnji položaj na drugoj strani i onda ga namješta na zadani položaj tj. onaj koji je bio prije davanja kontakta. Drugi"problem" koji si opisao da centrala stalno okreće motorić i to je normalno, ona konstantno šalje napon na motorić i pokušava ga dovesti u njegov krajnji položaj, ako nema osovinicesa graničnikom u motoriću, on će se celo vreme vrteti u jednu stranu. Ako ima graničnik centrala će ga okrenuti do graničnika i pokušavati još 10-ak sekundi da ga okrene dalje, ako ne ide ona će isključiti napon i motorić se prestaje naprezati. Osovinica ako je iole kvalitetna ne bi smjela pući za to vrijeme. Ova radnja nema veze sa senzorima položaja, odnosno potenciometrima već sa jednim drugim postupkom, tzv. "samoučenjem klime" u dijagnostici označen kao: Flap actuators learning test. To je procedura kojom se putem dijagnostike klimi zadaje da pomjera motoriće u krajnji položaj i nako njihovog zaustavljanja odnosno porasta struje kroz motorić klima "pamti" položaj potenciometra i to bilježi kao krajnji položaj, tako isto i za drugu stranu. Bez tog samoučenja klima i pored ispravnog potenciometra neće zaustaviti motorić kod samoprovere jer to me prepoznaje kao krajnji položaj. Sve u svemu kod tebe nije problem u centrali, ona radi normalno, samo nije provedeno samoučenje klime. Možeš to ostaviti tako, osovinice ne bi smjele pucati ako su dobre. Ili možeš potraziti dijagnostiku pa odraditi samoučenje klime.
  13. U digitalnu klimu sam ugradio PTC dodatni grejač, preko body kompjutera ga ga uključim i kad treba odraditi proxy poravnanje izbacuje grešku . Prilikom provjere klime izbacuje samo ovu grešku: Kad obrišem grešku, opet neće da izvrši proxy poravnanje, a greška se opet pojavi nakon paljenja klime. Pokušao sam reset klime, skidao klemu sa akumulatora, pokušao sa upaljenom klimom... Neće i neće. Lampicu za tempomat na instrument tabli sam upalio bez problema, tako da nije do aplikacije (AlfaOBD plaćena verzija) a mislim da ne bi trebalo biti ni do OBD adaptera jer uredno vidi klimu, poveže se na nju, iščitava status, greške, prilikom provere pali aktuatore, ventilator ali proxy neće pa neće. Ima li neko ideju šta bi moglo praviti problem. Čak razmišljam da uzmem drugi displej pa da probam sa njim.
  14. Gledao sam taj video, zapravo pre ugradnje sam pregledao i domaće i strane forume kao i video snimke na tu temu. Međutim na forumima nisam našao da je neko detaljno opisao ugradnju. Koliko sam primetio ljudi se uglavnom uplaše kad vide koliko su debeli kablovi na grejaču i odustaju u strahu da ne zapale auto. Međutim vodovi koji sa kutije osigurača napajaju grejač uopšte nisu pretjerano debeli, žice su preseka 2,5 i 4 mm. Grejači rade na naponu od 13,2 V i većem. Tako da je struja 17, 5 A za jedan i 35 A za druga dva grejača. Sve što sam opisao Važi za digitalnu klimu, kod manuelne je u princiou isto povezivanje i vodovi, samo je razlika sto manuelna ima dodatnu centralu za grejače i senzore za temperaturu. Koje je potrebno još ugraditi. A za te senzore ne znam gde stoje. Centrala je smještena na isti nosač sa relejima a gdje je senzor to ne znam, nije me ni interesovalo jer je kod mene digitalna klima pa mi to nije trebalo.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...