Jump to content
Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89971
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

238164 profile views
  1. Al' pošto ovde većinski vlasnik neće da proda, onda ne možeš da otkupiš. Zato će morati da se izotima tih spornih oko 21% udela (malo manje od pola onoga što Gasprom trenutno ima, a suštinski i još manje od toga jer je deo već prebacio na neku svoju ćerka-firmu) kad dođe do situacije da se to mora i/ili kad se prethodno napravi novi gasni aranžman sa njima. Znaju to i oni, pa zato i otežu sa tim novim gasnim aranžmanom...
  2. Biće isto kao na automarket.hr YT kanalu što je bilo. Novi automobili mu plaćaju putovanja, kamermana, montažera, opremu i njemu honorar. Ovakvi automobili (kao u prvom videu) ne plaćaju ništa, ali zato je tu sponzor za njih. Imao je i na tom kanalu serijal ''Conti legende'', pa je samo preneo tog sponzora i na svoj kanal. Tako je tamo snimio npr. Deltu HF Integrale, BMW 2002, Escort RS2000...
  3. Napisao sam već gde smatram da to piše. Citirao sam član Zakona i stavove. Ti si to pročitao i razumeo. Nakon što si pročitao i razumeo to što sam napisao, nisi se složio da to što jedan stav ide ispred drugog znači da je to ujedno i redosled radnji. I, sad opet pitaš ''gde piše redosled radnji''. Pitaš kao da već nisam napisao, kao da već nisi to pročitao, i kao da se već nisi izjasnio da se ne slažeš sa shvatanjem da redosled stavova određuje i redosled radnji. To što se ti ne slažeš da redosled stavova u ovom slučaju određuje i redosled radnji, ne znači da se to prihvata kao 100% istina i sad onda zato tražiš da ti se citira neki drugi član Zakona, jer eto ti se nisi složio da ovaj već citirani o tome govori... Ja smatram (isto ne znači 100% istinu) da ovaj član Zakona o tome govori, i smatram da su nas zato tako i učili u auto-školi. Nije realno da davanje migavca u saobraćaju svodite na eto neobavezujući čin (radnju), koju onda zato možemo kad god i gde god da radimo (palimo migavce) i da se posle čudimo zašto je to uticalo na druge učesnike u saobraćaju...
  4. A, u šta spada davanje migavca? Eto, vidiš kako ovde davanje migavca još kako utiče na druge učesnike u saobraćaju... nije baš da ih možemo tek tako paliti bez ikakve obaveze da posle toga usledi bilo šta... već eto tako... palim malo migavce 'nako Ne smatra se početkom radnje okretanje volana, nego pre toga tj. davanjem migavca. To je pokazivanje namere, a bez namere nema ni radnje. Napisano je u Zakonu da se prvo uverimo da je bezbedno, a onda smo dužni da bla-bla... Bukvalno to znači u ovom slučaju. Tebe nisu u auto-školi tako učili? Pa, čak i kod ovih najnovijih, najmodernijih automobila gde menjanje trake možeš da radiš pogledom u retrovizor... prvo moraš da pogledaš u retrovizor, zadržiš pogled 2 sekunde i tek tada auto kreće u promenu trake ako se i on uveri svojim senzorima da nema nikoga...
  5. Isto važi i dan danas. Ono što se razlikuje je prisutnost kamera. Ili, trag kočenja nekada... Da pojasnim: - nekada davno niko nije mogao da kaže da je išao 50, a ono trag njegovog kočenja 20 metara (automobili nemaju ABS). I, pošto je Policija na osnovu toga znala da sigurno nije išao po ograničenju = eto dela krivice. - onda su automobili počeli masovno da imaju ABS i nema više tragova kočenja. Jedino što tada ostaje je da na osnovu oštećenja Policija i veštaci zaključuju kojom su se brzinom kretali učesnici... ali je problem što im to samo govori koje su brzine bile u momentu kontakta (sudara), ali ne i pre toga. - onda se pojaviše kamere. Sada je Policiji i veštacima lakše jer na osnovu snimka veštak može da proceni brzinu kretanja. Ne mora kamera da snima brzinu, nego veštak procenjuje na osnovu markera (bandera, drvo, linija na putu...). Dakle, pravila su uvek ista, ali se sredstva da se ta pravila primene razlikuju. I sada (kao i pre) ako dođeš na raskrsnicu koja nema kameru možeš sa 100, i biće kriv samo onaj koji ti je uzeo prvenstvo prolaza. Ili, pre više decenija ako vide tragove tvog kočenja šanse nema da ti poveruju da si išao po ograničenju.... a sada ako vide na kameri. Zato sam i rekao da bi ovde (u konkretnom slučaju) fer bilo da bude podeljena krivica (ako je taksista išao preko ograničenja i postoji dokaz o tome, i ako je pokretač teme imao nameru da se prestroji desno).
  6. Isto i ja. Ako bi čekali po gradu na ''bezbedno'' nikada se ne bi nigde ni prestrojili. Ali, situacija iz ove teme nije ta o kojoj pričaš/pričam. Lako se to vidi. Prvo u stavu 3 piše: ''Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom... promenu saobraćajne trake, prestrojavanje... pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način.'' A, onda kad se uverimo da je bezbedno, onda započinjemo radnju davanjem migavca, odnosno sledeći stav (4): ''Vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o nameri da izvrši radnju iz stava 3. ovog člana dajući propisani znak pokazivačima pravca...'' Ovo nije takva sitacija. Zašto se širi na milion i jednu situaciju kad se ima baš jedna konkretna o kojoj se priča...
  7. Da, bolje bi bilo. A, još bolje bi bilo da nisi nagazio liniju... jer ako si nagazio liniju plus migavac, plus vide na snimku da si 10 metara ranije bio dalje od linije i bez migavca - teško ćeš dokazati da nisi imao nameru da se prestrojiš desno. Kako su nas učili u auto-školi? Prvo se pogleda da li možeš levo ili desno (u tvom slučaju da se prestrojiš desno), pa kad se uverimo da je bezbedno palimo migavac. Druga je stvar što u vožnji, u najvećem broju slučajeva, svi mi prvo palimo migavac pa onda tek gledamo ima li nekoga. A, zašto su nas tako učili u auto školi tj. zašto uvek prvo moramo da se uverimo da je bezbedno npr. preći u desnu traku (kao u tvom slučaju) pa tek onda paliti migavac - e, to sad vidiš u tvom slučaju. Veštak može da kaže da se prethodno nisi uverio da je bezbedno da se prestrojiš u desnu traku jer procenjuje da šanse nema da ne bi video drugi auto da si pogledao pre paljenja migavca, već zaključuje da si bez gledanja upalio migavac... ZOBS, član 32. stav 3: stav 4: Ne pišem ovo zato što želim ovakav ili onakav ishod, već samo kako bih ja gledao na stvari... Ako se utvrdi da si imao nameru prestrojavanja i da je taksista išao preko ograničenja, po meni bi fer (što ne znači uvek da je tako i po propisima) bilo da bude podeljena krivica. A, kako će biti... videćemo.
  8. Ako si ga isekao (ili je tvoja radnja davanja migavca mogla da utiče da on razumno pomisli da samo što ga nisi isekao - a to će sve veštak da kaže kada bude gledao snimak sa kamere) - ti si isključivo kriv. Nije bitno da li je on išao 40, 80 ili 120 ili koliko god. On je odgovaran za prekoračenje brzine (ako budu mogli da mu je utvrde sa kamere), ali do udesa ne bi došlo da ga nisi isekao - pričam kako se to gleda jer se uvek gleda ona radnja bez koje udesa ne bi bilo. Kao npr. ako nekome oduzmeš pravo prvenstva u raskrsnici - bićeš kriv sve i da je taj drugi hteo da prođe sa 150 kroz raskrnicu jer si mu oduzeo pravo prvenstva, i bez te radnje do udesa ne bi došlo. Mogu da napišu koji god iznos. Formalno do 50k je mala šteta, preko 200 znatna šteta, ali u praksi nije tako (napisao si koliko lako danas iznosi šteta pređu 200k dinara), niti OSL svojim upisom o šteti može da definitivno odluči da li je prekršaj ili je krivično. Pisanjem realnih iznosa šteta samo bi terali tužioce da za većinu saobraćajki u Srbiji donose ko zna koliko rešenja godišnje o odbacivanju krivične prijave... Da ne bi pravili takav posao tužiocu oni napišu manji iznos. U praksi, ako ima lakih/teških telesnih povreda ili smrtnog slučaja = krivično. Samo materijalna šteta = prekršajno. Državu klasične saobraćajke samo sa materijalnom štetom ne interesuju jer za to služe osiguravajuće kuće.
  9. Ovo nije šteta od samo 50k dinara. Taj iznos nije ni blizu realne vrednosti štete. Inače, iznos koji piše u zapisniku nije bitan, to je samo procena OSL-a koji je pisao Zapisnik.
  10. Osiguranje je strana u postupku jednako bitna kao i ti (a to što oni svoja pismena formulišu kao da su državni organ i time stvaraju privid kod osobe da se nešto mora uraditi - je samo njihova igra). Oni ne ulaze u krivicu za sam udes nego u tvoju povredu obaveze iz ugovora o osiguranju (dužnost da ostaneš na mestu nezgode). Oni te ne terete za krivicu udesa nego za ''napuštanje mesta događaja''. - Zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju, član 29. stav 1 tačka 7: Međutim, to ne znači da tvoje Osiguranje ne mora da plati oštećenom (jer si ti odlaskom sa mesta izgubio prava iz osiguranja), već im samo stvara pravni osnov da te pare onda traže nazad od tebe. Isti Zakon, isti član ali stav 2. i 3. kažu: Već si odgovorio Osiguranju da nisi učestvovao. Treba da osporavaš njihov zahtev jer smatraš da nisi učestvovao u nezgodi, i da tvoja odgovornost za istu nije utvrđena odlukom Suda. Slobodno možeš tražiti da dostave pravni osnov i dokaz da si obuhvaćen obavezom plaćanja. Policija automatski tretira vozače koji su bili u bilo kojoj radnji oko trenutka nezgode kao učesnike dok se ne završi veštačenje. Ti si sam izjavio da si dao migavac. Naročito ih tretira kao učesnike kada i drugi vozač (taksista u tvom slučaju) da izjavu da si ga isekao - ti onda formalno moraš biti obuhvaćen u zapisniku kao učesnik. Dok se ne završi postupak, pretpostavlja se da si učesnik i zato ti se stavlja na teret i napuštanje mesta nezgode. Nije Policija ta koja utvrđuje istinu (samim tim i krivicu), već to radi Sud. Ideš na Prekršajni Sud kada stigne poziv. Tamo nisu najvažnije ni tvoja ni izjava taksiste, nego šta kaže veštak i kamera (ako je stvarno ima). Veštak tumači snimak sa kamere, tako da je njegova reč važnija od kamere. On rekonstruiše na osnovu snimka i tragova da li si tvojom radnjom uzročno povezan sa udesom ili nisi. Ako veštak krene da priča da si učesnik u nezgodi, bitna su pitanja koja će mu tada postaviti tvoj advokat. Osiguranje treba da sačeka da se završi taj postupak, pa ako budeš oglašen krivim za učestvovanje + napuštanje mesta = oni će imati osnov da potražuju od tebe pare. Oni ne moraju da čekaju, tj. mogu da odbiju tvoj prigovor i da te tuže jer nisi platio. Ali, uzalud bi to uradili jer bi Sud koji postupa po toj njihovoj tužbi prekinuo parnicu dok se ne završi prekršajni postupak, jer Sud ne može odlučiti o regresu dok se prethodno ne reši (utvrdi) da li si učesnik nezgode uopšte.
  11. Odavno nema carine na uvoz automobila proizvedenih u EU. Ima PDV koji svakako postoji na sve, i šanse nema da bi ga bilo ko ukinuo na automobile (kao što to i nije uradila nijedna država koja nema fabriku automobila), ili mu smanjio stopu kao da je hleb u pitanju, a ne automobili. Zabluda je da bi nestajanjem fabrike u KG bilo šta bilo promenjeno u pogledu poreske politike SRB u vezi automobila. NBS interveniše na tržištu kako dinar ne bi ojačao (otuda svake godine sve veće i veće devizne rezerve NBS). Decembar 2015. devizne rezerve su bile 11.8 milijardi evra. Krajem Jula 2025. godine devizne rezerve su 28.3 milijardi evra. Za poslednjih 10 godina devizne rezerve NBS su povećane za 16.5 milijardi evra. Kada bilo koja centralna Banka štiti nerealni kurs svoje valute, ona je prinuđena da stalno prodaje devize (pokriće za taj kurs), i na kraju ostane bez deviza (a to je upravo suprotno od onoga što se dešava sa deviznim rezervama NBS). Tu se svakome racionalnom završava priča o nerealnom kursu dinara. A, oko radnika i plata... Znate ono kako se kaže da Srbija kasni u odnosu na Evropu? Eto, kasni i po tom pitanju jer sve to što pričaš se već dešavalo (dešava i dalje) po drugim delovima Evrope. Evo ti slučaj najvećeg proizvođača automobila po glavi stanovnika u Evropi - Slovačka: Štrajkovali, podržali ih svi političari... i dobili malo manje od 15% povećanja plate u narednih 12 meseci. Zabluda je misliti da se u Slovačkoj/Srbiji/Mađarskoj/Rumuniji (svuda gde su otvarane fabrike automobila u poslednjih par decenija) može za isti posao imati ista plata kao u Italiji/Francuskoj/Nemačkoj. Ako će da daju takvu platu, otvorili bi onda fabrike automobila tamo... a ne po istočnoj Evropi. Slažem se da to nije fer, nije pravedno ali... odrasli ljudi odavno shvate (jedan od dokaza da su odrasli) da svet nije fer i nije pravedno mesto. SRB bi ovde mogla pravnim okvirom da faktički onemogući upliv strane radne snage za određene delatnosti. Da birokratski uvede prepreke da strani radnici rade npr. u fabrikama automobila (i uopšte u auto-industriji Srbije koja je mnogo veća od fabrike u KG), jer bi npr. propisala da za te delatnosti obavezno treba nivo škole koju ti strani radnici (eto slučajno ) baš nemaju, niti je mogu brzo naknadno steći u Srbiji. Time bi formalno mogli, ali suštinski ne bi mogli stranci da zauzmu takva radna mesta. Na taj način bi poslodavac morao da podiže plate domaćim radnicima (svakako nije realno da to bude na nivou ITA/FRA/GER već SVK/HUN/ROM/POL). Bez takvih prepreka, poslodavci ne moraju da daju više domaćim radnicima jer posegnu za strancima. To (lak dolazak stranaca) je novo, odnosno taj problem nije bio toliko izražen pre 10-tak godina kada su se po istoku Evrope borili za veće plate u auto-industriji.
  12. gearhub.rs Nova destinacija za sve vozače - od brisača do alata, po najboljim cenama na tržištu Gear Hub je osnovan 2024. godine sa idejom da vozačima i majstorima ponudi pouzdanu auto opremu, alat i kozmetiku. Naša online prodavnica nudi sve što vam je potrebno za automobil, ali i za rad u radionici, garaži i kod kuće. U ponudi su pažljivo birani proizvodi proverenog kvaliteta - jer ne prodajemo ono što ne bismo i sami koristili. Pored toga, naše cene su među najpovoljnijima na tržištu. Iza Gear Hub‑a stoji član ovog foruma već 15 godina - Vule - zaljubljenik u automobile koji je pola detinjstva proveo na Mišeluku u Novom Sadu i godinama se bavio car detailing‑om. Iz te strasti rodila se želja da znanje i iskustvo pretoči u projekat koji kupcima donosi najkvalitetnije i najpristupačnije proizvode. Više od auto opreme Gear Hub nudi više od proizvoda za brigu o automobilu. U našoj ponudi nalaze se i alati i oprema koji su idealni za korišćenje u radionici, garaži i domaćinstvu. Među istaknutim brendovima koje zastupamo nalaze se: Ronix - profesionalni alati za svaku priliku. Michelin i ARXP - perači pod pritiskom, pouzdani i snažni. Yesido - premium auto držači, punjači i kablovi za pametne uređaje. Moje Auto - sredstva za negu i čišćenje vozila. SkyCar i AirPro - dodaci za osvežavanje enterijera i dodatna oprema. Neprestano radimo na širenju ponude, kako bismo omogućili da na jednom mestu pronađete sve što je potrebno - bilo da ste vozač, majstor ili entuzijasta. Kupovina i dostava Kupovina se vrši jednostavno putem internet prodavnice - dovoljno je da odaberete proizvode i izvršite plaćanje. Trenutno podržavamo direktnu uplatu na račun ili plaćanje kuriru pouzećem, dok će plaćanje karticama uskoro biti dostupno. Isporuka je brza - 1 do 3 radna dana, a moguće je i lično preuzimanje na našoj adresi u Beogradu uz prethodni dogovor. Stručna podrška i zajednica Naš cilj je da izgradimo zajednicu zadovoljnih kupaca koji se rado vraćaju. Dostupni smo svakog radnog dana od 8 do 20 časova za svaku vrstu pomoći - od odabira proizvoda, do saveta o načinu korišćenja. Svaki kupac uz registraciju naloga na sajtu ostvaruje 10% popusta na prvu kupovinu (kod stiže na Email adresu). Nakon prve kupovine, obezbedili smo specijalnu pogodnost za članove foruma i za svaku narednu kupovinu, dovoljno je samo da upišete kod FLCS5 i dobijate dodatnih 5% popusta na ceo asortiman. Radno vreme i kontakt Radno vreme i tehnička podrška: ponedeljak-petak 08:00-20:00 Adresa: GEAR HUB doo, Zaplanjska 65, 11000 Beograd (Voždovac), Srbija Telefon: +381 60 30 733 78 e‑mail: office@gearhub.rs PIB: 114706256 MB: 22058665 web: gearhub.rs ===== Tema ostaje otvorena za Vaša pitanja. Na njih će odgovarati i temu voditi - Vule.
  13. Telemetrijski podaci. AR Giulia prati šta radi vozač: - na volanu - stalne male korekcije su ok jer su one uobičajene. Nikada nisu ok nagla trzanja i druge neuobičajene korekcije koje se ponavljaju. U skladu sa tim, prati da li je auto u traci onako po sredini, ili često šeta u okviru iste trake. - sa gasom i kočnicom - postepeno lagano popuštanje pedale gasa jer čovek tone u san, pa onda odjednom davanje malo jačeg gasa kako bi se došlo do željene brzine kada se vozač trgne (probudi). Zakasnele reakcije na kočnici gde se zbog toga odjednom tokom vožnje počne jako kočiti (jer vozač nije ni video opasnost ranije pošto je dremao), ili se uopšte ne reaguje pa sistem mora sam da uspori auto. - koliko dugo se vozi bez prekida - meri se vreme koliko je prošlo od startovanja motora tj. bez gašenja, ali ne može da napravi razliku (nije toliko pametan) ako se stane na pauzu i ne ugasi motor tokom tog stajanja (jer se npr. želi da nastavi klima da radi). Što se ovog parametra tiče nastaviće da broji minute iako je pauza realno bila. Ipak, nikada se neće dogoditi da auto stoji u leru 3 sata i da izbaci poruku o pospanosti, tj. nikada nije dovoljno samo vreme tokom kojeg motor radi neprekidno. Kod još novijih sistema, kao što reče @moron, sistem prati lice i oči vozača. Ne može da se prevari sistem ako se stave bilo koje (vid/sunce) naočare.
  14. @virke @boole Ništa se vi niste svađali, baš sam uživao čitajući vaše postove jer su puni informacija. Svaka čast. Sve je tu meni ok, samo sam eto osetio potrebu da to naglasim jer vidim gore da piše ''i batalimo dalju raspravu'' - ne da nema potrebe, nego bi bila greota bataliti je.
  15. @Flex @igor0511 Da, zaključio bih po toj istoj njegovoj ''logici'', da su još bolji automobili sa barem 600k-700k pređenih kilometara jer znaš kad bi oni prešli toliko km da nisu održavani kako treba... i da im nije već izmenjano sve što može da rikne (doduše nekoliko ciklusa već, tj. nekoliko puta izmenjano) Ima još bisera u tom gostovanju, treba da urgira kod onih iz PA da skinu taj video sa YT. Npr: ''...volim to kod sebe što ja znam dokle je granica, znači ja i sada mogu da idem za Švajcarsku 10 puta mesečno, nije problem. Ali, šta postižem time? To je ono što ja pričam - ne kvantitet samo kvalitet. To je ono što sam ja od starta i to je dobro, i to je dobro kad čovek shvati da jedino tako možeš da funkcionišeš. Znači, ne sad ono aaaa kuće, vile, jahte, ja ću sad da zaradim - ne. Umereno. Ono, sredina je najbolja, ja sam tako vaspitan. I ono što sam ceo život u glavi imao, što se tiče i samog rada i kvaliteta rada i uopšte biti čovek kako treba, uvek sam se vodio time - najteže je biti čovek, ali je najisplativije.'' Isto Borko: ''Zaboravlja'' tu svoju priču o kvalitetu/kvantitetu i ostalim stvarima koje je pominjao... i uzima halu od par hiljada kvadrata koju će napuniti automobilima za preprodaju: Da me neko ne shvati pogrešno (ovo je sad kao neki ''disclaimer'' ): - normalno je uvoziti polovnjake na kojima može da se ostvari zarada na tržištu SRB. Najnormalniji posao. Ako su to pretežno modeli automobila sa V8/10/12 motorima, onda su to po pravilu primerci koji su tamo u inostranstvu zaboravljeni/stoje u nekoj garaži ili na parkingu godinama/sa problemom/sa velikom kilometražom, jer samo na njima postoji matematika (računica) da se kupe, srede i prodaju sa zaradom u SRB. Takvi isti modeli automobila, ali koji su ispravni/u dobrom stanju/sa manjim brojem kilometara - tamo su skupi i zato nema matematike (računice) da se takvi primerci kupe i prodaju u SRB. Niko nije dužan da se bilo kome pravda zašto baš uvozi takve automobile, a ne neke druge. Ali, ako već sam i ničim izazvan odlučiš da pričaš o tome - onda treba reći da takve aute uzimaš jer je to jedini održivi poslovni model na našem tržištu, a ne da se izmišlja kako su ustvari takvi automobili bolji i da onda baš zato takve uzima. To je onda pokušaj zaglupljivanja ljudi zarad sopstvenog interesa. Normalno je imati želju za širenjem svog posla i nema ništa sramota u tome. Malo je samo bezveze kad prvo, želeći da pridobiješ ljude, pričaš nešto deseto o tom istom poslu...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...