frostysrb 173 Posted February 5, 2023 (edited) Pozdrav ljudi! Danas je stigao auto iz naslova posle nekih dve nedelje i celog postupka oko kupovine u Švajcarskoj i dovoza do Srbije. Nisam se do sada upuštao u ovakve kupovine na neviđeno, ali situacija na Srpskim oglasima me je naterala Naime zvao sam preko 15 oglasa za razne automobile koji su mi se sviđali u poslednjih par meseci i mogu reći da su ljudi krajnje neprijatni kada ih pozoveš i pitaš pitanja koja nisu osnovna. Tako da sam na nagovor drugara počeo da gledam i strane oglase. U Švajcarskoj na placu sam pronašao Punto Evo Multiair Turbo, 2012godina, piše 133000 km, i posle kontakta putem telefona čovek je otišao na plac, otrpao auto od snega, slikao, snimio klip, dao broj šasije itd, sve što mi je bilo potrebno za neke osnovne provere. Tako da smo se lako dogovorili. U međuvremenu sam na forumu pretražio sve teme vezane za Multiair, pokušao da prikupim sve informacije koje bi mi značile, Najviše korisnih informacija sam pročitao od @Ivan tako da sam još pre nego što je auto krenuo za Srbiju poručio ulje (Shell Helix HX7 5w40 ECT) koje i sam koristi i tako započeo prikupljanje svog materijala za servise i održavanje. Sada malo o autu Manuf. date : 13/6/2012 Boja : Crna Oprema : Emotion sa još nekim dodacima. Okačiću sa ePer - a spisak opreme i podatke. MA Actuator broj na jedinici 55266123, koliko vidim po ePer - auto je proizveden sa 55257643, tako da predpostavljam da je jedinica zamenjena u nekom trenutku, preko ovlašćenog servisa sam uspeo da saznam da je 2015 rađeno nešto vezano za ovaj sistem, tako da mora biti da je to to. Sutra ću da operem auto i da uslikam neke slike koje će ličiti na nešto, sada auto liči na auto koji je prešao 1500 km na prikolici Ima nekoliko pitanja, hteo bih odmah da odradim sve šta treba na autu da ga mehanički stavim na nulu što se kaže. Znači promena svih ulja, seta zupčenja, pk razvod, svećice, diskovi i pločice itd. Sutra ću pregledati auto detaljnije pa ću imati neki uvid u stanje. Video sam da za ovaj motor idu svećice NGK IKR9J8 Laser Iridium, a u service manualu sam video koji su fabrički lubrikanti preporučeni. Da li da se držim toga ili mi je samo bitno da ispratim standarde koji se traže za odrećene lubrikante? Mislio sam da zbog nepouzdane istorije održavanja uradim ispiranje motora sa nekim preparatom predviđenim za to ( Liqui Moly, Tunao, Winns), ne znam da li je neko imao iskustva sa istim? Mislim da je ovo dosta za prvi post, radujem se druženju i razmeni mišljenja Edited February 5, 2023 by Ivan Sredjene slike 14 Nikola031, Reacher Gilt, stex_pb and 11 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 5, 2023 (edited) Danas sam na brzinu uspeo da ispuškiram auto i da vidim kako izgleda Na spisak za menjanje sam stavio i sva 4 diska, jer osim toga što su iskorodirali imaju i velike ajnzece. Videću sutra kakva je ponuda i čega ima pa ću se onda odlučiti. Evo par slika auta, nisu neke, ali će poslužiti Takođe uz auto su došle i sedamnestice sa letnjim gumama, Pirelli P Zero Nero GT, šara odlična, DOT iz 2017. Edited February 5, 2023 by Ivan Sredjene slike i format 11 Ivan, Flipnjača, stex_pb and 8 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2525 Posted February 5, 2023 odlicno izgleda Evo,sad kad si ga uzeo,sredi ga bas dobro i temeljno.Kad bude radimo servise obavezno i ocisti taj MA filter,ja iako ponesto znam o MA i dalje ucim,a naš Ivan moze da predaje na fakultetu o ovim motorima,a i o mnogim stvarima 3 Dzimbo, frostysrb and Flipnjača reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 6, 2023 Svakako pada čišćenje MA filtera, to sam stavio prvo na spisak Sent from my KB2003 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5801 Posted February 6, 2023 Extra ti je autić a ja mogu da ti kažem samo - polako. Registruj i polako sređuj, diskove i pločice nemoj na prečac da kupuješ. Možeš se slobodno vozati dok ne nađeš nešto sa preporukom pošto je gomila delova u ponudi kod nas upitnog kvaliteta. Da ti ne bi pištali i krivili se, polako kupi ono što je dobro. 2 frostysrb and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 6, 2023 Pošto su diskovi i pločice u veoma jadnom stanju moraću to da rešim uskoro. Inače radim u servisu koji radi samo jedan brend Japanskih vozila, ta tematika mi je poznata i imam sa kim da se posavetujem šta i kako, a što se tiče Fiata slušam savete ljudi koji imaju svakodnevan dodir sa tim vozilima i mislim da neće biti problema Ovde sam našao mnogo korisnih saveta oko Multiair-a, dosta toga mi je i Brana iz Vranića razjasnio i pojednostavio. Uskoro kačim slike radova 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 993 Posted February 7, 2023 Cestitam na autu, u zdravlju i veselju da ga vozis! Za ulje je najbitnije da zadovoljava fabricke specifikacije ACEA C3 i 9.55535-S2. Ja sam do sada sipao Seleniu KPE MultiAir 5W40, Liqui Moly 5W40 (ne znam tacno oznaku, sipano kod Brane) i Shell HX8 ECT 5W40 i nisam imao zamerki ni na jedno (doduse Selenia vozena samo 5000 km). Fabricka specifikacija za svecice je isto ok. Aditiv za ispiranje (Liqui Moly) je koriscen kada sam menjao MA jedinicu kod Brane i koliko sam skontao iz price on to praktikuje. Nisam imao problema posle ispiranja, tako da racunam da ne steti . 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 732 Posted February 7, 2023 (edited) @frostysrb Prelep puntic, sto se tice ulja za motor ja preporucujem Motul 8100 X-Cess, ulje za menjac isto Motul i Liqui Moly aditiv za menjac. Sto se diskova i plocica tice najbolja varijanta provereno je uzeti od Slajerovaca neki Akebono, Galfer ili Car preko @Milutinac. Tu nema greske bices prezadovoljan. I sa cenom i sa kvalitetom. Ja sam uzeo i drugar i presli smo 80.000km zajedno bez problema. Bez zvukova i bez krivljenja. Svecice fabricke NGK jeste da su skupe ali rade posao i traju. Preskocio bih Denso ako bas nisi tanak sa budzetom. Denso svakako menjati cesce. Edited February 7, 2023 by Branislav Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 1215 Posted February 7, 2023 7 hours ago, Nikola031 said: Aditiv za ispiranje (Liqui Moly) je koriscen kada sam menjao MA jedinicu kod Brane i koliko sam skontao iz price on to praktikuje. Nisam imao problema posle ispiranja, tako da racunam da ne steti . Moj majstor ne radi ispiranje ni na čiju odgovornost. Kaže da kod jako zaprljanih motora obavezno mora da se skida karter jer sva prljavština ode na sito pumpe. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8003 Posted February 7, 2023 Da a kruze i price da hoce da procure ssmerinzi...Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 7, 2023 Hvala na odgovorima @Nikola031, @Branislav, @stex_pb i @MS PK Čitajući postove @Ivan a i čitajuću tehničku dokumentaciju za Multiair ispratio sam da je 9.55535-S2 standard ključna stvar, a pošto sam video da Ivan sipa već godinama Shell Helix HX7 ECT 5w-40 nisam imao dilemu da je to ulje adekvatno. Pošto žena radi kod distributera za Shell odmah sam nabavio odgovarajuće količine Štp se tiće svećica idu NGK, samo sam ostao zbunjen činjenicom da u tabeli održavanja stoji da se menjaju na svakih 20000 km Kod Mazde iridijumske svećice se menjaju na 100000km pa mi zato nije jasna informacija Što se tiče kočnica čekam odgovor od Slejerovaca, i mi u servisu sarađujemo sa njima, ali ako @Milutinacmože da pomogne neću odbiti pomoć Znam za priče oko ispiranja motora koji su baš zaprljani, da hoće sito da se zapuši pa bude haos, planirao sam da zavučem kamericu kroz karter i da vidim kako je stanje, svakako se skida i dekla zbog velikog servisa pa ću imati kasnije uvid i u stanje sa gornje strane. Što se tiče semeringa nisam zabrinut, svakako ću ih menjati u okviru velikog servisa. Sutra bi treba da poručim sve osim kočnica, pa da krenem sa kupusanjem Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1332 Posted February 8, 2023 Ozbiljne nebuloze pisete u vezi ispiranja motora... Ozbiljne! 1 1 Branislav and Flipnjača reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flipnjača 59 Posted February 8, 2023 Čestitam @frostysrb, puno lepih kilometara ti želim! Odličan primerak brate, sviđaju mi se letnje felne! 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 8, 2023 Ozbiljne nebuloze pisete u vezi ispiranja motora... Ozbiljne!Jer može obrazloženje? Sent from my KB2003 using Tapatalk 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 10, 2023 Urađena nabavka u toku nedelje, sad za vikend kreće sređivanje Najviše sam se obradovao ponudom Slejerovaca, za prednje diskove su mi preporučili Akebono sa Galfer pločicama, nazad Car diskove i Car pločice tako da nisam mnogo razmišljao. Poručio i sva četri gumena creva kočnica, uzeo Ate, kada sve skidam oko kočnica da zamenim i njih. Pošto je auto iz Švajcarske (odozdo suv kao barut, ali žut kao dukat ) nisam hteo da razmišljam u kom su stanju kočiona creva, a nagledao sam se svačega dok sam radio na tehničkom Ostalo je da kažem standardno, mali servis sa svim filterima, ulje u menjaču, veliki servis... Za veliki servis sam uzeo Inin set zupčenja i KWP pumpu za vodu, Inin PK španer, Contitech PK kaiš, naravno semering radilice i bregaste, kao i set dihtunga dekle sa semerinzima i gumicom za separator uljnih para. Uz to sam dodao i remenicu alternatora, desilo mi je par puta da sam je ostavio, i nakon par meseci je prosvirala Za svećice sam poslušao fabriku i uzeo NGK IKR9F8 Laser Iridium. Zanima me da li ih stvarno treba menjati na 20000 km kao što piše u tehničkoj dokumentaciji? Ulje za menjač, takođe po fabrici Petronas Tutela Technix 75w-80, dodaću u njega i Liqui Moly MoS2 aditiv. Za sada ovoliko, da ga stavim na neku nulu i krenem sa eksploatacijom Staviću i par slika diskova da se vidi u kom su stanju, realno ih je so pojela, plus što su najverovatnije fabrički. Ništa bolje nije pošao ni zadnji lonac, spolji omotač je lepo načet 3 neshaoct, Milutinac and Flipnjača reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1332 Posted February 11, 2023 CAR je koliko se secam, mada mozda i gresim, izasao sam iz te price, isto sto i Remsa, sto je sasvim ok. Dok sam radio sa delovima, Remsa mi je bila best buy, za normalnu upotrebu najbolja jedino sto su malo vise prasile/prljale i brze se trosile. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 6052 Posted February 14, 2023 Nije nije...CAR je samo logo, firma se zove Intercar, made in Italy, deo italijanske OMR grupe zaduzen sa kocione sisteme... https://www.intercar.org/en/products/ A Remsa je valjda australijska firma i vidim da je Made In China sada... @frostysrb - bice to odlicno sa slajerovcima nema greske... 2 MiloshBg and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19079 Posted February 14, 2023 On 2/8/2023 at 12:20 AM, frostysrb said: Čitajući postove @Ivan a i čitajuću tehničku dokumentaciju za Multiair ispratio sam da je 9.55535-S2 standard ključna stvar, a pošto sam video da Ivan sipa već godinama Shell Helix HX7 ECT 5w-40 nisam imao dilemu da je to ulje adekvatno. Samo da se dopisem, posto sam pomenut apropo izbora ulja... Kao sto ti vec rekose, najbitnije je da gledas specifikacije, tj. da je ACEA C3 i da zadovoljava Fiatov 955535 S2. Sto se mene tice, po kupovini i prilikom biranja opcija za veliki servis pre 5 godina, kod ovlascenih su mi ponudili ili originalnu fabricku Seleniu KPE 5-40 ili upravo pomenuto Shell Helix HX7 ECT 5-40. Ista prica za Shell je bila i kod naseg Gorana, covek daje garanciju ako kod njega radis veliki servis i ubuduce odrzavas auto, tako da nisam mnogo dalje razmisljao. Uvek imas opciju da sam proberes, kupis i odneses nesto drugo u specifikaciji, ako ti se cefne. Ja sam dobrim delom izasao iz te price "zaludjivanja", licnog trazenja delova i samostalnog cackanja, kao sto sam to kao mladji radio sa bivsim Stilom (mada i dalje volim da sam nesto sredim cisto iz hobija i opustanja). Auto je na odrzavanju kod proverenih ljudi i ne brinem, sljaka kao satic 5 godina. A konkretno od Shell-a, u specifikaciju "upadaju" i Helix HX8 ECT, Helix Ultra ECT 5-40. To je sve neka srednja klasa ulja, stepenik iznad su takodje sintetike u vidu Ravenol VMO 5-40 (odlicna ulja sa PAO osnovom), Motul 8100 X-Clean 5-40, Marly, itd... Od cele price, ne zaboravi da skines i ocistis (po potrebi zamenis) MA filter, ko zna kako je to tamo odrzavano i na koliko je menjano ulje. Da se i ja pridruzim cestitkama, sigurno ces uzivati u motoru i performansama, na tu tezinu auta pogotovo. Navrati na nedeljno druzenje kad malo otopli, pa da to pogledamo i pretresemo uzivo. Polako je MultiAir masinica sve vise, kolega @Flipnjača , takodje sa skoro predstavljenim MA Punticem me je vec kontaktirao pa smo se ispricali telefonom, a vidim i da je prilicno ljudi zainteresovano za kupovinu po broju pitanja koje dobijem putem poruka. 2 Flipnjača and frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1332 Posted February 14, 2023 5 hours ago, Milutinac said: Nije nije...CAR je samo logo, firma se zove Intercar, made in Italy, deo italijanske OMR grupe zaduzen sa kocione sisteme... https://www.intercar.org/en/products/ A Remsa je valjda australijska firma i vidim da je Made In China sada... @frostysrb - bice to odlicno sa slajerovcima nema greske... Moguce da sam permutovao... PS. Ne bi verovao koliko "proizvodjaca" prodaje delove pod svojim imenom a sam deo je proizveden u Aziji, posebno za vozila koja su 7+ godina stara. 2 Milutinac and frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 25, 2023 (edited) Pozdrav drugari, evo nekih abdejta Na autu urađeno sve predviđeno, auto je registrovan i prešao za sada 700 km Oduševljen sam motoram i time kako se auto ponaša, do sada sam imao samo prilike da vozim Gradne punta 1.3 Mjet i 1.2 verzije, tako da je ovo totalno drugi doživljaj. Na prvu bih rekao da mu fali 6-ta brzina, ali može se reći da mu više fali duža peta, tako da ću najverovarnije do leta probati onu foru sa petom brzinom od 1.3 mjet-a. Drugar ima rasturen menjač od 1.3 mjet, tako da imam donora za džabe Na autu su svi delovi na motoru bili iz prve ugradnje, barem bih tako rekao po stanju istih i po tome što je sve bilo sa FPT logoima. Nisam bio oduševljen stanjem koje sam zatekao u motornom prostoru, bilo je sve od soli i na par mesta je bilo blagih vlaženja, ali najviše me je smorilo što je bilo baš dosta naslaga na dekli i na MA jedinici, klasičan znak da je ulje nije menjano redovno. MA filter je skinut, takođe je bio baš fino zaprljan. Inače sipao sam Tunap 957 i auto je odradio nekih 10 minuta sa tim čistačem. Ulje je bilo kao kod dizela Sve je detaljno oprano i spremno za montažu. Nisam sve detaljno slikao ali odrađeno je sve planirano. Nove svećice, zupčenje, PK, remenica anternatora itd. Drugar me je nagovorio da skinemo i karter zbog stanja ulja koji smo zatekli, da bi proverili da nije mrežica uljne pumpe zaprljana, šro sam i uradio i na svu sreću sve je bilo uredu. Ima naslaga, ali ne kao u glavi. Sve spakovano, sipao Shell i auto je upalio na pola ključa, nikave greške niti trzavica. Došle i kočnice na red, kočnice na autu su bile u očajnom stanju Sve je bilo istrošeno i korodiralo, zadnja klešta sam skidao sat vremena jer je oksidacija uzela maha Sve je lepo očišćeno, spakovano, stavljena sva četiri nova gumena creva i zamenjano komplet ulje u kočnicama. Takođe sam zamenio i zadnji levi ležaj točka, imao je lufta i baš se čuo. Evo i prve slike sa tablama Dva dana posle registracije smo otišli do GM da testiramo da li je sve oke i tu sam se zaljubio u ovaj auto od vožnje, kočenja, ležanja, pozicije sedenja, ma sve mi odgovara Na gepeku imam ogrebotinu koja verujem da je nastala od nekog nervoznog komšije U planu je da na leto ofarbam gepek, ali moguće da se da ostane tu, protiv uroka što se kaže Pre neki dan kada je bilo toplo napolju vozio sam sa otvorenim prozorima i pri prvom paljenu, dok je auto pod sauhom, čuo sam neki zvuk koji mogu da okarakterišem kao puštanje gasova sa grane, ali je još izraženije pri dodavanju malog gasa. Kad se auto zagreje zvuk se skoro pa ne čuje. Probao sam da vidim šta se dešava i video sam u delu gde je broj motora da ima tragova izduvnih gasova, što je značilo da ide turbo i grana van auta Nekih 2 sata posla i imao sam šta da vidim Dihtung je skroz progoreo, na svu sreću grana je oke, kućište turba takoće. Pregledao sam i polugu Wetgate-a i sve je u redu, nema nekih luftova, sve deluje kako treba. Od ponedeljka naručujem dihtung, nadam se da neće biti problem da se nađe. Takođe danas sam primetio da mi ne radi Blu&Me, neće da se upari sa telefonom, iako ga telefon vidi, i od tada počela je da blinka kilometraža. Dijagnostika kaže greška broj U173387 i ne može da se obriše. Kopajući po netu našao sam da su ljudi imali isti problem kada Blu&Me pregori. Pokušao sam da otkačim modul za Blu&me pa da obrišem grešku, ali takođe bez uspeha. Ako neko ima iskustva sa ovom greškom i bagom značilo bi mi ako bi me uputio u kom pravcu da gledam, da li da pojurim nov modul ili nešto drugo. Inače prijatno sam iznenađen potrošnjom, za sada je ispod 8L mešane vožnje Edited February 25, 2023 by neshaoct formatiranje 10 dach@, Lufti, Flipnjača and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 993 Posted February 25, 2023 Kada otkacis blue&me moras uraditi proxy preko MES da bi racunar znao da je otkacen cvor sa CAN mreze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 173 Posted February 25, 2023 Ok, da li mogu to da odradim sa univerzalnom dijagnostikom ili mora preko ELM-a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 732 Posted February 26, 2023 Koliko ja znam Iridijumske svecice se menjaju na 30.000km, e sad ja znam jednog coveka koji je izvadio fabricku svecicu iz motora na 150.000+ km @Sem je to zatekao kad je kupio svog Grandea Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 993 Posted February 26, 2023 @frostysrb ne znam ima li opcije na univerzalnoj, ja sam radio sa kombinacijom ELM + MultiEcuScan. 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lufti 728 Posted February 26, 2023 Kako da se covek ne zaljubi u gp/eva kada su ga dizajnirali da lici na maseratija...A i po dimenzijama je taman za gradsku voznju a moze i da posluzi za duze voznje za dvoje sa prtljagom ili troje, cetvoro bez prtljaga.Sent from my SM-A805F using Tapatalk 2 frostysrb and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites