Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pregoreli su ventili i nekima koji nisu imali ugrađen plin. Inače meni se to desilo u vožnji po regionalnom putu Bečej - Novi Sad. Nisam išao brzo, oko 80, koliko je i ograničeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto je rekao kolega onaj dan, "na plinu se samo jeftino vozis, ne mozes da ustedis" , mada kad bolje razmislim to vazi za svako pogonsko.. :)

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle kažete slabo gorivo! :D Nisu bre auto navikli na "nekršteno" gorivo, znači sad pamet u glavu, na rezervoar goriva, litra vode i malo limunovog soka, jer su se pumpadžije olenjile i postale poštene (kao onomad burek što je promenio ukus, kad majstori počeše da Peru ruke!):D

 

Malo crnog humora, ne zamerite!

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, shuxx said:

Jedan od razloga zasto na autoputu ne vozim brzo. Drzim oko 3000 rpm. Tj oko 110kmh.
Brine me pregorevanje ventila.

Bas zbog visokih obrtaja na TNG su mnogi pregoreli ventile.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk
 

Vozi malo i na benzin, na par 10ina kilometara ne mozes napraviti ne znam kakav trosak, a motor ce biti zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, MS PK said:

Kao sto je rekao kolega onaj dan, "na plinu se samo jeftino vozis, ne mozes da ustedis" , mada kad bolje razmislim to vazi za svako pogonsko.. :)
 

To koliko ću dati za taj ventil je otprilike na nivou dvomesečne uštede, a vozim auto godinu i po dana. 

Sveukupno sam prešao oko 850.000 km automobilima na plin i ovo mi je tek drugi takav slučaj. Prethodni sam imao pre tačno 10 godina. Prema tome na pitanje da li se isplati jedini odgovor koji ti mogu dati je - naravno!

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, MiloshBg said:

Vozi malo i na benzin, na par 10ina kilometara ne mozes napraviti ne znam kakav trosak, a motor ce biti zahvalan.

upravo to su savetlovali ovom drugaru kad su mu otvarali motor kod Komnenovica, da na AP vozi na benzin ako vec vozi brze a u to vreme se nisu merile ni prosecna nije ni presretaca bilo pa se cepalo 160 ili vise konstantno relacija KŠ-BG

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, nesa 169 said:

ovo mi je tek drugi takav slučaj. Prethodni sam imao pre tačno 10 godina

Da li su Vam i prethodni gasni uređaji bili istog kvaliteta/isti kvalitet majstora. Tj. po Vašem mišljenju da li je uzrok sadašnjeg defekta do kvaliteta ventila i da rada gasnog uređaja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vozi malo i na benzin, na par 10ina kilometara ne mozes napraviti ne znam kakav trosak, a motor ce biti zahvalan.
Kao sto rekoh, imam dijagnostiku za TNG, i ona mi pokazuje % voznje na TNG i BMB,

Zaboravih koliko je, ali bila je od 7 do 12%. Sto smatram za ok.

Bas cu da proverim ovih dana

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki sistemi automatski prebacuju na benzin iznad nekih obrtaja. Jedini logičan zaključak zašto treba na benzin da se vozi pri većim obrtajima je što benzin ne razvija toliko visoke temperature kao TNG. To je cela filozofija. A one priče kako benzin oodmazuje sedište ventila itd više ne piju vodu od kad koristimo ovaj prečišćeni bezolovni već deceniju u nazad.
Mom bratu su na suzukiju sa TNG na oko 100000km zamenjeni svi ventili kod Vesnića nekim kovanim, koji će trajati dok je živ. Jednistavno taj motor ne podnosi dobro plin, plin je ugrađen kod Rašića sa sve kapalicama, redovnim servisima i proverom mapa itd. Ali, ventili i sicevi su vremenom nestali i nisu više mogli da se štelujuju itd.
A opet sa druge strane na mom bivšem Lanceru koji nikad nije video benzin jedno 100000km jer je crkla pumpa, auto prešao preko pola miliona km, vožen mučki skoro uvek do blokade i to samo na TNG, nikakvih problema nikad. A tng venturi.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno se desava...da li ima razlike u kvalitetu i odabiru materijala u samom motoru kod proizvodnje auta koji npr imaju fabricki plin ili metan ?

 

Nista, sad definitivno odustajem od ugradnje plina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ima, oni koji dolaze sa fabričkim alternativnim gorivom imaju drugačije materijale.
Plus noviji motori su osetljiviji, zbog uštede na materijalima, na TNG,CNG.
U auto kućama čak i nagalase koji motor nije preporučljiv za TNG

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, knezevic76 said:

Plus noviji motori su osetljiviji, zbog uštede na materijalima, na TNG,CNG.
U auto kućama čak i nagalase koji motor nije preporučljiv za TNG

Upravo to, ti moderni mali benzinski agregati imaju od 90 kila pa navise, cesto trocilindrasi, alu glave ili komplet blokovi, razmaci izmedju cilindara bukvalno samo po par mm, imaju gomilu dodatnih sistema i komplikacija, GPF, varijabilni usisi (u raznoraznim izvedbama), sa direktnim su ubrizgavanjima cime vec fabricki imaju problematiku talozenja garezi na ventilima, itd., itd... A na kraju krajeva, ocigledno su i pravljeni da potencijalno pokupe titulu motora godine :) i ubrzo krenu da zaje*avaju kroz praksu i eksploataciju... Sa nekim suludim resenjima, namerno oslabljenim delovima, stvarima preskupim, neretko i neisplativim za popravku na polovnjacima...

A licno mi se svo to karabudzenje sa plinom ogadilo krajem 90-ih... Doduse i drugo je vreme bilo - sankcije, pretakanje iz kuhinjskih boca, krpljenje za delove i membrane, isparivace (tada bili Lovato i Landi), svaki cas nesto podesavaj, trokira zbog krs plina... Pa, doduse kasnije, nakrcase i boce, ateste. Bukvalno sam progledao kada su masovnije krenuli Common Rail dizeli pocetkom 2000-ih (i novi sluzbeni HDi, pa moj prvi JTD), a nekoliko godina iza toga masovije krecu i turbo benzinci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki plinasi ili metanci imaju drugacije delove motora tj one delove koji bi mogli da stradaju lakse nego na benzinu tipa ventil, klip, karika, itd. bar sam tako cuo. Plin ne bih ugradjivao vise sigurno, vozio sam 2-3 auta na plin, starijih konstrukcija motora, ove savremene ne bih sigurno, a metan bih mozda uzeo ali samo fabricka varijanta ali izbor takvih automobila i motora je ocajan tako da.....

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo se bre vi lako plašite    :)     :P     meni je sad izazov da montiram tng na nešto pa da vidim koliko će da zahebava i koliko će da traje   :lol:   Recimo na Ciglu, buletproof agregat da upropastim   ^_^

 

Nešo, popravaj to pa da nastavimo   ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, djole81ar said:

Da li su Vam i prethodni gasni uređaji bili istog kvaliteta/isti kvalitet majstora. Tj. po Vašem mišljenju da li je uzrok sadašnjeg defekta do kvaliteta ventila i da rada gasnog uređaja?

Isti majstor mi radi već peti gasni automobil. Moje je mišljenje da je do kvaliteta ventila, mada ne moram ja biti u pravu. 

Ima tu još nešto - fabrika preporučuje veliki servis na 90.000, ali sam ja mislio da ga sad uradim jer je kod više kolega primećeno lagano istegnuće kaiša već na 60.000. To može dovesti (a možda je i dovelo) do minimalnog pomeranja ugla paljenja što opet takođe može biti uzrok, 

Svejedno, i da sam znao da će ovo da se desi opet bih uzeo plin jer osim uštede na gorivu tu je i gomila problema manje nego sa dizelom.

Moj kum je kupio isti ovakav auto s 1,3 dizelom, uopšte nije srećan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puna Turska upravo tih malih 1.3 dizela u belim Tipo sedanima. Samo biju, ko zna koliko stotina hiljada komada je prodato tamo, ta kombinacija im je jedino i drzala kompletnu prodaju modela do sada.

Benzinci (atmo/turbo), hatch, MW, Cross verzije Tipa - svi na nivou statisticke greske. Kacio sam fotke... 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dok sam vozio na plin cesto sam prebacivao na benzin da bih odrzavao sistem goriva cistim i aktivnim posto mu samo startovanje na benzin ne pomaze, mora voznja, zadnji plinas sto sam imao pre par godina je bila 147ica ali to je bilo neko prelazno resenje od 2 meseca a nju sam recimo na AP vozio na benzinu. Svojevremeno sam imao 145icu boxer isto na plin, benz dizne bile zapekle od nekoriscenja, jedva sam je resio da radi i na benzinu kako treba.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

Puna Turska upravo tih malih 1.3 dizela u belim Tipo sedanima. Samo biju, ko zna koliko stotina hiljada komada je prodato tamo, ta kombinacija im je jedino i drzala kompletnu prodaju modela do sada.

Benzinci (atmo/turbo), hatch, MW, Cross verzije Tipa - svi na nivou statisticke greske. Kacio sam fotke... 

 

Znam, sećam se tvojih postova u vezi toga. Zato ja svim mušterijama iz Turske pričam kako kod mene mogu da se osećaju kao kod kuće. Turski auto, motor nema veze.

Inače taj dizelski motor je kod kolege otkazao posle 60.000 km. odjednom počeo da troši strašno mnogo ulja i kraj. Priznali su mu garanciju i zamenili motor, samo što više od mesec dana nije radio. 

Ništa nije idealno. Ja do sada nisam imao problema, a mnogi jesu i to na mnogo skupljim kolima.

Šta da se radi. Biće valjda gotovo do kraja nedelje. 

Svejedno se nisam pokajao ni zbog auta ni zbog butana. Biće stavljeni pojačani ventili kao što su mi i onomad na Marei uradili. Posle sam njome prešao još oko 170.000, prodao je i još uredno trči kod drugog vlasnika posle mene. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nek je sretno i bericetno cika Neso ;) prvu iljadarku dve tri pet , na pola gasa onako kao babe i dede , a onda .... onda na pun gas , da pevaju cilindri , da bljuje vatru pozadi :)

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...