Jump to content
Goran
neshtry

Fiat Punto mk2a by neshtry

Recommended Posts

5 hours ago, ostoja said:

Ma ti transformatorski punjaci su jako nekontrolisane stvari, vecina daje bar 10A na izlaz i 15.6V 

Netačno!

Većina nije jača od od nekoliko ampera i retko koji daje na izlazu više od 14.5V. ti transformatorski su nekontrolisani jer ovise o ulaznom naponu. Osim toga najveći problem je što se ne može regulisati napon na izlazu a samim time i struja punjenja. To je tako zbog cene proizvoda i  naravno lakšeg korištenja.

Struja punjenja akumulatora je desetina kapaciteta i tom strujom se puni od početka do kraja. Dakle akumulator od 75 Ah se puni strujom od 7.5 A.......

E sad ovo važi za one "stare" normalne akumulator kojih je sve manje ili ih uopšte više i nema!

5 hours ago, ostoja said:

 

 

Tehnika 20og veka je za vozila 20og veka... Sam akumulator se nije toliko promenio u osnovi, ali stari antimon olovo akumuoatori su bili tenkovi u odnosu na ove rodno neutralne ca-ca neodrzavajuce akumulatore...

Apsolutno tačno.

U celoj toj priči ovo je srž problema. Jednostavno akumulatori su se promenili pa zahtevaju i drugačije punjače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, Zvezdo said:

Struja punjenja akumulatora je desetina kapaciteta i tom strujom se puni od početka do kraja. Dakle akumulator od 75 Ah se puni strujom od 7.5 A.......

To je samo OPTIMALNA struja, stoga i preporucena, ali ne i jedina moguca struja.

 

Inace bi imao po poseban model punjaca za svaki od 45, 54, 60, 64, 70, 74Ah akumulatora, a automobili ne bi trpeli ako im umesto 55Ah stavis 64Ah, ali i 45Ah... a znamo da to nije slicaj, bar na ovim kojima se ne programira BMS posle zamene, ali i sa BMS moras da programiras svaki put pri zameni, cak i kad stavis isti kapacitet; jer se nov akumulator drugacije ponasa od istrosenog...

 

Nije optimalno, ali nista znacajno lose se nece desiti u nekim razumnim granicama

 

Moze se 75Ah puniti i sa 10A, i sa 5A, pa i sa samo 3A. Ali optimalna ce biti tih 7.5A, odnosno C/10.

 

I obicno se tom strujom puni do oko 75%, takozvani bulk charge; a nakon toga ide punjenje manjom strujom do 100%, takozvani topping charge. 

 

 

 

 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada se akumulatori pune transformatorskim punjačem neko nepisano pravilo je kada struja punujena dođe do 0.5 Ampera znači da je akumulator pun. Tako se u mom okruženju punilo par decenija, doduše stariji tipovi akumulatora.

Ja i dan danas tako punim, samo što koristim laboratorijsko napajanje sa tačno podešenim naponom i merim struju. Tj tako u laboratoriji na poslu punimo razne tipove olovnih baterija za naše potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze se puniti vecom strujom ali ta veca struja uzrokuje povecano "kljucanje" i zagrevanje pa moze dovesti do iskrivljenja celija.

Nekadasnji pravi punjaci su na izlazu mogli imati i 16 i vise volti a taj napon se je regulisao vecinom grebenastom sklopkom. Povecanjem napona se povecava struja punjenja i obavezna oprema tih profi punjaca je voltmetar i ampermetar. Konstantna struja punjenja se je regulisala povecanjem napona i vecinom bi se punili do kraja tom strujom od desetine kapaciteta a pred kraj bi se spustila struja ali to nije nepohodno.

Tako su se akumulatori punili u JNA nekada.

Skrenusmo sa teme i to opasno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel paše ovo na Punta mk2a?a71fd37ce916b399fcec02c09dc33be1.jpg

 

Sent from my Xiaomi Redmi Note 12 4G using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da pogledam kod sestre one Borbet alu sto ima ali mi se cini da su otprilike te dimenzije kao na slici kod tebe. Na njima su gume 185/60 a prvobitno bile 165/70 i nista ne kači. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urađen mali servis, zamena ulja i filtera ulja, kabine i vazduha

Ulje Valvoline All Climate 10w40 3x830rsd=2490rsd

Filter ulja Champion 350rsd

Filter vazduha Magneti Mareli 480rsd

Filter kabine Filtron 430rsd

---------------

Ukupno za delove 3750rsd

Ruke 1000rsd( + koka kola 2l)

Ukupno sve ~4750rsd

 

Sent from my Xiaomi Redmi Note 12 4G using Tapatalk

 

 

 

 

 

09735e6e002af582d1ea53accac46261.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je taj Valvoline iz Kruševca... Pitam se

Zasto sam ne radis mali servis? Vec placas. Ruke = 30% cene materijala....

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, shuxx said:

Ruke = 30% cene materijala

Pa kud ces jeftinije od Vajferta za uslugu, ako covek nema uslova, nece da se cima sa starim uljem ili nece da roni i prlja ruke za toliko? A mora i majstor od necega da zivi :) .

Dobro je da ga nisi pitao i sto je majstoru poneo 2l Koce, a ne onu manju 0.25l limenku ili nista :P .

 

Salu na stranu ;) , u danasnjoj konstelaciji divljanja, bar meni neverovatna ukupna cena... Ovde ce jos malo samo ruke (van ovlascenih) biti koliko je Nesha izasao kompletan mali servis.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da iz Kruševca 

Nemam gde... ulje 

Ovo drugo sam sam uradio 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nije novac u pitanju. Vec jednostavnost posla. I volja barem nas na forumu da ono sto mozemo odradimo sami.
Puntisa je veoma jeftin za odrzavanje. Ali meni je merak da sta mogu odradim sam.
Zato i pitanje... Oko cene za majstora.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@IvanIstina....

Moj majstor je alfista,uvaljivao mi razne automobile sa jtd, Astra H 1.9 karavan,pa 156 jtd,pa 156 twin spark 1.8... reko idem čas po osveženje i štuknem...

Posle kada sam se vratio, pokazao mi njegovu diku 145 twin spark i Mazdu 323 sa troje vrata iz 1991. ...

Bilo zanimljivo prepodne uz koka kolu...

@shuxxradio sam sam kada sam mogao,sada nemam kanal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam ni ja. Satorsko krilo ili karton, zalegnes pod auto. 12 tica imbus. Podmetnes lavor, serpu, Ispustis za cas. Itd da ne gnjavim.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

Ali meni je merak da sta mogu odradim sam.

Naravno, zafrkavam se ja malo ;) .

A poenta je bila da su ruke majstora bagatela za ove podivljale cene na svakom koraku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traži mi klimadžija 500€ da mi reši klimu u Puntu :rofl:

Rek'o,ja se nisam ni rodio sa klimom...

Pušta negde ispod table,u centralu airbagova

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naravno, zafrkavam se ja malo .
A poenta je bila da su ruke majstora bagatela za ove podivljale cene na svakom koraku.
Mali servis na Puntu traje 20 min. Da ne zuris. I uzme majstor crvenu. Fina para za to vreme.

Bar kod nas na periferiji. Drugo je beograd i dranje sa cenama.

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshtry said:

Traži mi klimadžija 500€ da mi reši klimu u Puntu :rofl:

Rek'o,ja se nisam ni rodio sa klimom...

Pušta negde ispod table,u centralu airbagova

bas skoro kod majstora, tip sa puntom I, dopunjava klimu, pitam "pošto", a on se požali kako je jednom punio, pa brzo iscurela, pa menjali crevo, pa opet punjenje, kaže skoro 100eur mu izađe matematika...beše mi ga žao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...