Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

I oni spinuju. Najmanje tu vozila učestvuju, problem je industrija bez ikakvih ekoloških kontrola, kao i kod nas.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravda za golfa II ! :cry: Siledzije, kako to mogu nasim komsijama.

 

Salu na stranu, ko se cudi sa onim 'vazduhom koji vidimo' u BG, u Sarajevu se taj isti vazduh vidi duplo grdje.. Ili ne vidi, kako se uzme... Surovo ali istinito. 

 

Dodatno, te vrednosti koje su navedene (AQI) se mogu direktno pratiti preko aplikacije AirQuality sa Google Play-a (istu stavio caletu zbog bas problema sa disanjem, koji su dosta povezani sa koncentracijama PM2.5-10), pa bacite pogled i na npr Pljevlju, cisto onako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovim našim stručnjacima je kriv vetar koji ne duva pa je zagađenje na visokom nivou. Klošarija.

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djomla Glupo zvuci ali ima istine i dosta su u pravu. Kada pogledas ruzu vetrova Sarajeva i novija tj skoro gradjena naselja, glavni pravci vetra su blokirani, kojim se grad cistio. Kako god bilo, usporava se brzina vetra, kao kroz shumu, a imas vise kola, industrije, drugih zagadjivaca... A onda to pogledas kod nas i steknes slicnu sliku.

Slazem se da je industrija glavni zagadjivac kod nas (BG) - Pancevo, Obrenovac, toplane u i oko centra grada kao i grejanje na cvrsta goriva i onda konstantne guzve u saobracaju (pre jedno 3-4 godine ih je bilo ponegde i budu pa prodju ali sada...) i dodje opet na isto..standard, plate, velike zelje onih koji zakone donese i na koje se isti ne odnose i nas drugih. 

Doduse treba poraditi na vozilima koji zaista i kad ih vidis, zagadjuju okolinu toliko da ne mora ni na test izduvnih gasova... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvi automobili, priča za malu decu. Ok, učestvuju, ali na globalnom nivou najveći zagađivači su transportna preduzeća. Prr par godina su ptvi put pretekli industriju. Misli se na industrijski transport, tankeri i sl. koji koriste gorivo koje nije prerađeno. Kod nas... Prvo je grejanje, pa onda industrija koju niko ne kontroliše. Dovoljno je pogledati samo razliku leto-zima. A ljudi kod nas lože SVE. Jeza kad čuješ. Kakva saobraćajna gužva ima u Šapcu, Valjevu ili Užicu? A ja tačno sa prozora vidim svako jutro kako se preko čistine navlači dim iz kuća (kkao počinju da lože), i dolazi u toku dana do zgrada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da sam odavno čitao da 10 velikih prekookeanskih brodova zagađuju više nego svi automobili na svetu a pre nekoliko meseci su nam na jednom skupu rekli ime jednog broda koji sam zagađuje više nego svi automobili, zaboravih mu ime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ upravo to, ekologija, pi#ke materine, zabranjujemo vozila ova, vozila ona, a ovamo tankeri i kruzeri cepaju samo tako, to se nigde dovodi u pitanje.

Sent from my 3310 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

S druge strane, trenutno ne postoji alternativa za pogon takvih brodova, i ne deluje da će u skorije vreme da je bude... U pitanju su motori čije se radne zapremine mere u desetinama hiljada litara a snaga i po preko 100 hiljada HP, teško da će tu išta sem nekakvog nuklearnog reaktora moći da "legne" kao zamena...

 

Jedino da se zabrane krstarenja zajedno sa smanjenjem ili zabranom upotrebe fosilnih goriva, ali to ne može preko noći, ni jedno ni drugo...

 

Automobili su "lak plen" a ipak će barem malo smanjiti problem i time kupiti vreme za rešavanje onih pravih velikih zagađivača. Ne dopada se ni meni to, ali je neizbežno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo tu u kamenom dobu.

Ako će nešto da zabrane, to trebaju da budu dimnjaci bez filtera, zatim neispravna vozila.

Mi smo mnogo daleko od rešenja problema zagađenja i nećemo ga uskoro rešiti. Ko se brine za zdravlje može svoj problem da reši samo ako se odseli odavde.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugim rečima, "sirotinja" će da pocrka i ovako i onako, kako bi ostavila prostora "izabranima"!
Hebena je ovo "civilizacija".
Ipak, pisao sam i ranije a dosledan sam i u ponašanju...
Sve ove bez Dpf, kat. i drugih filtera treba momentalno ukloniti.
Isto važi i za industriju.
Nem' šta da vas lažem.
Na lokalu smo bre ... stoka...jbg...

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čak i vozilo bez DPF, a potpuno ispravnog motora, ne zagađuje ni delić koliko razlokan motor koji šiba ulje i sve i svašta kroz auspuh.

Mi toga imamo pun saobraćaj, autobusi i kamioni koji šibaju plavi dim, a maštamo o zabrani Eur3.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slažem.
Sve je ovo prazna priča.
Ajmo malo da se uozbilje pa da omasove ekofrendli goriva a Tehnički pregledi i ostali da rade svoj posao.
Naravno, ni oni ne mogu sve dok ovi isti koji propisuju Zakon/e ne pokažu inicijativu.
Trla baba...

sa TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je prava tema, ali naleteo sam na dosta interesantnu inovaciju za benzince, pa da podelim :)  :)

 

https://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-jet-ignition/

 

MAHLE Jet Ignition® enables homogeneous ultra-lean combustion in modern gasoline engines.

The MAHLE Jet Ignition® system is a new combustion technology which replaces the standard spark plug in SI engines with a jet ignition chamber assembly. MAHLE Jet Ignition® facilitates the implementation of ultra lean-burn operation in gasoline engines, improving their efficiency and reducing the formation of pollutants such as nitrogen oxide and particulates.

Inside the jet igniter assembly is a small ignition chamber with a direct injector (DI) that provides a small amount of auxiliary fuel (<5% of the total system fuel) and a spark plug to ignite that charge. The ignition chamber is connected to the main chamber by a number of orifices which allow jets of partially combusted products to ignite the main charge. The smaller orifice size causes turbulence in the hot gas jets which then penetrate deeper into the main combustion chamber and cause an evenly distributed ignition effect. The main chamber is fuelled through a conventional port or direct-injection injector. With 4-8 ignition jets, depending on the application, the main charge is extensively ignited and a faster burn-through and pressure build-up is generated. Furthermore, this process allows increased compression ratios (a 4 point increase in some applications) combined with lower combustion temperatures and reduced throttling / pumping losses to achieve peak indicated thermal efficiencies up to 45%.

The MAHLE Jet Ignition® system’s combustion is much quicker than with standard spark ignition, enabling the engine to operate at optimum spark timing as the knock limit is extended significantly. In car engines, high fuel savings are achieved by the higher, almost diesel-like efficiency. Engine tests show specific consumption below 200g / kWh and significant related reductions in CO2 emissions. In addition to providing efficiency and fuel consumption advantages, MAHLE Jet Ignition® also achieves reductions in engine-out NOx emissions by more than 99 per cent in the ultra-lean area. Hydrocarbon (HC) emissions are maintained at levels equivalent to standard spark ignition operation. MAHLE Jet Ignition® (with a PFI main chamber) generates slightly elevated particulates compared to a PFI engine but these are significantly reduced versus a DI engine.

In “passive” guise, the MAHLE Jet Ignition® pre-chamber contains only a spark plug, and fuel is transfered to the pre-chamber through the nozzle orifices during the compression stroke. The operating principle of a passive system is consistent with that of an “active” system. Passive MAHLE Jet Ignition® produces shorter burn durations which reduce the tendency of the engine to knock at high loads, thereby increasing peak power and efficiency.

MAHLE Jet Ignition® is an exciting new combustion system that provides great potential for further CO2 emissions reduction in latest generation gasoline engines.

 

mji1-1_textimage.png

tji_1_textimage.jpg

mji3_textimage.png

mji4_textimage.png

 

https://www.youtube.com/watch?v=n6Eutw0WU3U

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogami interesantan izum :thumbup:

E kad smo dotle dosli, uradicu upgrade na ovu moju celicaru radi postizanja EURO9+ norme - jos jedan DPF cu mu turim na loz-cevku pa da vidite. Nema bato, ima leptirici da mi izlecu napolje i mirise na Ariel... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onim komentarom iznad nisam hteo reći da mislim da je u redu to što beru voće sa niskih grana time što treniraju strogoću na auto industriji... To je samo realnost sveta u kome smo, i oni koji o tome odlučuju svakako imaju svoj rezon (bolje rečeno opravdanje) koji im se dopada i koji im je potreban i dovoljan da maksimalno odlažu rad na čistijem generisanju struje (odnosno energije uopšte) i efikasnijoj upotrebi resursa. Takođe činjenica je da motori SUS prljaju i da njihova unapređenja ili eliminiacija hoće pomoći - nedovoljno za drastične promene ali opet ne zanemarljivo.

 

Apsolutno stoji da su nam toplane i elektrane apsolutna katastrofa... Ko je njima ikad tražio provereno funkcionalan DPF? :)

 

Autobusi, iako prljavi, kada bi se uzelo da ljudi koji se u njima voze koriste auto (u Srbiji trenutno postoji oko 2 miliona registrovanih putničkih vozila), i to tako da ide dvoje po autu, ipak autobus manje zagađuje nego svi ti automobili kada bi se sabrali, osim ako bi značajan procenat bio električni. A opet i o tome je bilo priče, električni automobil treba napraviti, sa sve baterijama čija proizvodnja je katastrofa prljava, struju koju troši treba napraviti... Ipak, stoji da javni prevoz prvi treba "očistiti", jer nije sve u količini prljanja, ima nešto i u hemijskom sastavu...

 

Efikasnost motora SUS je praktično limitirana na 60%, s tim da u praksi motori koji prilaze 50% su retkost, i jedan od njih je Mazdin SkyActiv-X, pri čemu su iz Mazde saopštili da obuzdamo očekivanja jer neće moći da postignu mnogo bolje od ovoga (u idealnim uslovima, peak efficiency bi mogao dostići oko 56%). Električni automobili, koliko god "nemali dušu" (što je i moj lični stav), pri punjenju ostvaruju oko 60% konverzione efikasnosti, i oko 70% termodinamičke (tačnije elektrohemijske) efikasnosti već danas, s tim da će dodatna poboljšanja obe brojke osetno podići.

 

I dalje ostaje problem prihvatanja nuklearne energije, jer za nepokretnu fabriku/toplanu/štagod još i možemo da pozabadamo solarne i vetrovne farme, zakopamo geotermalni generator ili već nešto deseto uradimo u cilju iskorišćenja "zelenih" izvora energije... Automobile možemo relativno lako puniti, ali šta sa brodovima i avionima? Pa čak i kamionima? Osim ako nekim čudom nauka nabasa na baterije sa specifičnim energetskim kapacitetom koji je stotine puta veći od Li-Po, ostaju još samo nuklearni reaktori i parne turbine kao eventualno rešenje napuštanja sagorevanja fosilnih goriva...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ISV_01 said:

Kada pogledas ruzu vetrova Sarajeva i novija tj skoro gradjena naselja, glavni pravci vetra su blokirani, kojim se grad cistio. Kako god bilo, usporava se brzina vetra, kao kroz shumu, a imas vise kola, industrije, drugih zagadjivaca...

Jednom sam imao priliku i uzivo da vidim kriticnu situaciju "odozgo". Lokalci navode brojne uzroke zagadjenja, a interesantna prica je i ta navodna novogradnja koja usporava strujanje vazduha kroz kotlinu... Evo matore fotke sa Trebevica, u centru slike se samo nazire Hum sa TV tornjem na njemu:

 

DSCN1904.thumb.jpg.e929b71c2c97011512f630823b7fc976.jpg

 

Cisto da bi uporedili koliko je to opasno, evo i moje prolecne fotke sa maltene istog mesta pre par godina, kod bivse bob-staze:

 

170620174667.jpg.4976516b500fd4cf9fe4ff8624d15233.thumb.jpg.a5beaa37059ae8e4d5facf171c7865f7.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema u svetu ekoloski cistog dimnjaka, osim onog sto ne radi... Vazda bilo. 

Razlika izmedju slika, jezivo doslovno.. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Stara vozila emituju od šest do deset puta više zagađenja u izduvnim gasovima nego nova''

 

153825-polovni.jpg

 

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova Boban Nikolić rekao je da je u 2018. godini u Srbiji bilo registrovano 1.965.000 putničkih vozila, od čega je 80% staro od 10 do 20 godina, te da procene govore da oni na zagađenje vazduha utiču od 20 do 25 odsto. On je rekao da je u Srbiju 2018. godine uvezena 141.000 polovnih vozila, a procenjuje se da je 2019. uvezeno oko 152.000 do 155.000 jer je svake godine uvoz rastao, pa je na primer 2016. godine bilo uvezeno oko 117.000 automobila.

 

''Ta stara vozila emituju od 6 do 10 puta više zagađenja u izduvnim gasovima nego nova vozila'', rekao je Nikolić. Prošle godine je, prema njegovim rečima, u budžet Srbije trebalo da se po osnovu uvoza oko 150.000 automobila i ''naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada'' trebalo da se slije oko 25 miliona evra, jer se ta naknada naplaćuje 12.000 dinara po toni. ''Problem je što se naknada plaća kvartalno i što neozbiljne firme uvezu polovna vozila i kada stigne rata za plaćanje ugase tu firmu i otvore novu, a uvoznici starih automobila kao fizička lica nemaju obavezu da plate tu naknadu'', rekao je Nikolić.

 

Uvoznici novih vozila su, kako je rekao, prošle godine na ime ''naknade za zbrinjavanje posebnih tokova otpada'' po osnovu naknade za uvoz 34.000 automobila platili oko četiri miliona evra u budžet Srbije. Uvoz novih automobila i lakih komercijalnih vozila najveći je bio 2008. godine kada ih je u Srbiju stiglo 57.000, a 2011. godine uvoz je opao na 32.000. Najmanja prodaja tih vozila je bila 2014. godine kada je prodato svega oko 19.700 novih automobila i lakih komercijalnih vozila. Nikolić je rekao da je apsurdno da uvoznici novih automobila plaćaju ''naknadu za zbrinjavanje'' automobila kao otpada jer će oni to postati tek za 10-15 i više godina, a da uvoznici polovnih izbegavaju tu obavezu. Uvoznici novih vozila su početkom 2018. godine apelovali na državu da se smanji uvoz ''krševa'' iz Evrope, ali se država nije odazvala tom pozivu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija od 2035. zabranjuje prodaju benzinaca i dizelaša

 

195369-london.jpg

 

Britanci su napokon počeli da donose odluke, dugo im je trebalo... Napustili su Evropsku uniju i sada nestrpljivo čekaju da im bude bolje, a premijer Boris Johnson i njegova vlada su doneli još jednu važnu odluku. Od 2035. godine na teritoriji cele države neće biti dozvoljena prodaja automobila sa benzinskim i dizel motorima, a to uključuje i hibride. Do sada se pominjala 2040., ali sa novom vladom stižu i novi rokovi. Mnogi političari su svesni da je kvalitet vazduha u gradovima loš, a londonski gradonačelnik Sadiq Kahn ono što svakodnevno udiše naziva ubicom! Zbog toga su Britanci odlučili da ubrzaju odluku o zabrani prodaje benzinaca i dizelaša. Ipak, znate i sami, ovakvi rezolutni stavovi važe samo do pobede druge političke opcije. Nakon toga se opet piše prošlost i budućnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštra poruka Alena Prosta: Evropske vlade rade veliku glupost zabranjujući benzince i dizelaše!

 

renault e alan prost.jpg

 

Četvorostruki šampion u Formuli 1, Alen Prost, danas radi kao jedan od direktora u F1 timu Renault. Kao i uvek, nema problema sa izražavanjem svog mišljenja, a nije mu problem da priča i o kontroverznim odlukama političara. Mnoge evropske vlade su već odredile godinu kad će biti zabranjena prodaja novih dizelskih i benzinskih automobila na njihovim tržištima. Poslednja u nizu je Velika Britanija - tamo će prodaja automobila sa motorima sa unutrašnjim sagporevanjem prestati 2032. godine. Ideja je prebaciti se na električna vozila i smanjiti emisije gasova štetnih za okolinu i zdravlje.

Prost je besan: ''To su glupe odluke jer će u evropskoj autoindustriji nestati oko milion radnih mesta, a sve ćemo prepustiti kineskim proizvođačima koji spremno čekaju ulaz na evropsko tržište.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan u budućnosti bez dizel motora?

 

188607-nissan qashqai 11.jpg

 

Uz najavljenu strategiju elektrifikacije, Nissanovi modeli nove generacije moglu bi u potpunosti zaobići upotrebu dizel motora. Tako bi sadašnji 1.5 i 1.6 četvorocilidraši bili zamenjeni elektrifikovanim pogonskim sistemima. Jedan od njih bio bi Mitsubishijev hibrid, a drugi bi, kako se očekuje, koristio Nissanovu ePower tehnologiju. Ipak, japanskog proizvođača još čeka rad na usavršavanju pogonskih sklpova, kao što je povećanje snage baterije radi postizanja veće brzine. Sve će to omogućiti i smanjenu emisiju ugljen-diosksida. Budući da je Nissan tehnologiju nulte emisije predvideo za samostalni haj-rajder, treća generacija Nissan Qashqai ipak neće doći u potpuno elektrifikovanoj varijanti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...