Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Aktivisti Greenpeace provalili u Volkswagenovu fabriku i ukrali ključeve iz novih automobila

 

grinpis vw.jpg

 

U provali na veliki parking Volkswagena negde oko 40 aktivista Greenpeace je otvorilo automobile spremne za isporuku, odnosno transport. Uzeti su ključevi svih automobila. U videozapisu stručnjak za saobraćaj organizacije Greenpeace, Benjamin Stephan, objašnjava da su njihovi aktivisti stigli biciklima i gumenim čamcima, a zatim provalili u fabriku Volkswagena u nemačkom gradu Emdenu. Penjali su se ogradama i merdevinama i tako stekli pristup zatvorenom terenu. Ovde je bilo oko 400 novih automobila, svi sa SUS motorima. Bili su spremni za brodski prevoz. Navodi se da su aktivisti iz parkiranih novih automobila uzeli gotovo sve ključeve automobila.

 

Policija je brzo stigla i uz pomoć lokalnih snaga te rečne policije Emden uhapšeno je 14 aktivista. Ostali su pobegli. Prema Greenpeace, VW pokušava da napreduje na polju e-mobilnosti i zaštite klime, ali istovremeno prodaje milione vozila sa dizel i benzinskim motorima, i želi dodatno da poveća udeo terenaca koji štete klimi. Fabrika u Emdenu proizvodi sve verzije Passata i Arteona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pripremi Ford Megazilla, V8 benzinac sa dva turba

 

215013-ford v8.jpg

 

U moru vesti koje sugerišu da su klasični benzinci i dizelaši na izdisaju, ima i onih koje potvrđuju da se još radi na moćnim V8 agregatima. Ford navodno razvija twin-turbo verziju moćnog atmosferskog 7.3 litarskog motora Godzilla V8.

 

Ovi motori su izvorno razvijeni 2019. za kompanijinu Super Duty paletu pick-upova. Motor je dostupan i može da se kupi zasebno - ako želite da ga negde ugradite ili koristite. Godzilla u originalnom izdanju ima moćnih 430 KS pri 5500 obrtaja, ali i impresivnih 644 Nm pri 4000 obrtaja. Motor koriste i mnogi konstruktori vozila za trke ubrzanja. Ford je navodno već započeo početno testiranje twin-turbo varijante ogromnog 7.3 motora u najmanje dva Ford Super Duty kamiona, a novoj verziji već se tepa Megazilla. Poznato je da su postojeći motori Godzilla sposobni da se nose sa radikalnim tjuningom. Već su konstruisane neke verzije sa više od 1000 konja...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čelnici G-7 žele smanjenje prodaje benzinskih i dizel automobila

 

210787-izduvni gasovi.jpg

 

Na sastanku ekonomski najrazvijenijih zemalja, G-7, pojavio se dokument koji planira i energetsku budućnost, navodi Bloomberg.

Vlade G-7 bi se trudile da osiguraju da većina sve prodaje novih putničkih automobila ne bude na benzinski ili dizel pogon do 2030. ili ranije. Zemlje su podeljene oko toga koliko mere moraju da budu definitivne, sa jasnim datumima. Biće mnogo usaglašavanja, ali za sada je jedino pitanje kako će se postaviti američki predsednik Bajden. On je promoter zelenih politika i električnih automobila, ali istovremeno odbija da objavi datum kad će prodaja benzinaca i dizelaša biti zabranjena u Americi.

Japan je u decembru objavio zeleni strateški plan po kome će svi novi automobili biti hibridni ili električni do 2035. a Velika Britanija još je ambicioznija sa zabranom prodaje benzinaca i dizelaša 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Stokholm bez benzinaca i dizelaša

 

stockholm.jpg

 

Putovanja u centralnom Stokholmu do 2030. moraju da budu lokalno bez emisija, prema novom cilju zeleno-plavih stranaka. U centralnim delovima Stokholma saobraćaj će lokalno biti bez emisija već 2030. To sugeriše zeleno-plava vlada. Političari umerenih, liberala, stranke Zelenih, stranke Centra i hrišćanskih demokrata predstavili su predlog koji će uskoro biti usvojen.

Da bi postigao cilj, Stokholm će ubrzati širenje punjenja električnih vozila u garažama, a takođe i na uličnim parkinzima. Za deset godina će svi parking prostori koji nisu za kratkotrajno parkiranje imati pristup punjenju. Takođe je ponavljen predlog da grad Stokholm promeni porez na zagađenje, a jedna ideja je dodatno smanjenje poreza na zagađenje za električne vozače. Prema predlogu, onima koji voze plug-in hibride biće omogućen ulazak u centralne delove grada sve dok je automobil opremljen takozvanom tehnologijom geofenciranja. To znači da automobil automatski isključuje motor na unutrašnje sagorevanje kad uđe u centar grada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno sam čitao za taj sistem kod PHEV-a, mogućnost da budu podešeni tako da se se oni automatski prebacuju u EV mod kada ulaze u centar grada, ali, nisam znao da se to zove "geofenciranje"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinski i dizel automobili dobili još malo vremena

 

212281-izduv.jpg

 

Grupa sedam industrijski moćnih država (Amerika, Kanada, Japan, Nemačka, Italija, Francuska i Ujedinjeno Kraljevstvo) napustila je planove da postavi jasan cilj o prodaji automobila sa nultom smisijom štetnih gasova. U najnovijem saopštenju blok se obvezao da će učiniti više na elektrifikovanju saobraćajnog sektora, ali nije odredio čvrste ciljne datume. Zaključak je prividni kompromis među državama, od kojih je nekoliko velikih proizvođača automobila. Raniji nacrti saopštenja su sugerisali da G-7 radi na tome da se osigura da do 2030. većina prodaje novih putničkih automobila ne budu dizelaši i benzinci. U saopštenju je ponovljeno obećanje bogatih zemalja da će godišnje izdvajati 100 milijardi dolara kao podršku naporima zemalja u razvoju za suočavanje sa tranzicijom klimatskih promena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indonezija do 2040. prelazi isključivo na električne motocikle

 

dzakarta.jpg

 

Indonezija je poslednja u nizu zemalja koja planira da u budućnosti izvrši kompletnu elektrifikaciju vozila na svojim ulicama. Ova azijska zemlja je otkrila ambiciozne planove da do 2040. godine sve motocikle sa konvencionalnim agregatom sa unutrašnjim sagorevanjem zameni električnim. Detalje ovog projekta je otkrio tamošnji ministar energetike, Arifin Tasrif, koji je naglasio da strategija elektrifikacije ne uključuje samo motocikle, već i automobile.

 

Doduše, rok za zamenu konvencionalnih automobila električnim je nešto duži, a trenutni plan je da kompletan proces bude završen do 2050. godine. Ovakav potez bi trebao da doprinese povećanju električne mobilnosti u Jugoistočnoj Aziji. Indonezija je veliko tržište, na kojem se godišnje proda u proseku 6,5 miliona motocikala i oko 1 milion automobila. Prema podacima koji datiraju iz 2019, na drumovima Indonezije ima više od 112 miliona motocikala i 15 miliona automobila.

Najnovija inicijativa je deo nacionalne strategije za smanjenje zagađenosti vazduha. Veliki gradovi godinama muče muku s ovom problemom, a posebno se izdvaja glavni grad Džakarata, koja se nalazi među najzagađenijim gradovima na svetu. Pre svega par meseci, popularna indonežanska kurirska služba Gojek se pridružila platformi, najavivši da će do 2030. koristiti isključivo električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji Audi sa konvencionalnim motorom će se pojaviti 2026.

 

audi-a3 01.jpg

 

Za ljubitelje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem kompanija Audi ima loše vesti. Direktor Audija Markus Duesmann je saopštio visoko rangiranim zvaničnicima i predstavnicima radnika da će poslednji automobil sa benzinskim/dizel motorom na tržište stići 2026. godine. Nakon toga će svaki novi Audijev model biti potpuno električni jer će u potpunosti nestati i svi tipovi hibrida.

 

Sada se postavlja pitanje koji model će poslednji otići u istoriju kao zadnji Audi koji stvara pravu buku, a ne veštačku koja se emituje putem zvučnika.

To neće biti modeli A4 i A6 jer je Audi već najavio da će oni postati električni modeli do 2030. godine. U međuvremenu je najavljeno i da supermini A1 proživljava poslednje trenutke te da neće biti novog modela s obzirom da je VW Grupa dobro pokrila taj segment s modelima Polo, Fabia i Ibiza. Neki izveštaji govore da će TT i R8 modeli postati električni.

 

Iz Volkswagena je potvrđeno da možemo očekivati devetu generaciju Golfa pa se špekuliše da bi poslednji Audi sa SUS motorom mogao biti mehanički bliski A3.

Aktuelni model Audija A3 se pojavio 2020. godine, tako da se 2026. godina čini realnom za dolazak sledeće generacije. Ako to bude tačno, onda logika govori da treba očekivati značajno elektrifikovani automobil zbog sve strožih zakona o emisiji gasova. Tipični životni vek modela traje šest do sedam godina, tako da bi Audi mogao da u potpunosti okonča proizvodnju automobila sa SUS motorima pre 2035. godine. Do tada će slavni motori poput 2.5 petocilindričnog motora i 5.2 V10 motora biti dostupni onima koji mogu priuštiti modele kao što su RS3, TT RS i moćni R8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi plan EU otkriva kada ćemo se oprostiti od benzinaca i dizelaša

 

200514-car go.jpg

 

Naziv dokumenta ''Fit for 55'' ili ''Spremni za 55'' sugeriše da se radi o fitnes programu za gospođe i gospodu u najboljim godinama, ali iza tog naslova se kriju odredbe koje će promeniti energetsku kartu Evropske unije. Kompletan dokument će biti usvojen 14. jula, a njegove konture najavljuju oproštaj sa novim benzinskim i dizelskim automobilima 2035. godine. Zašto 55?

 

Do 2030. godine cela EU će morati da smanji emisije CO2 za čak 55%. Ciljevi za autoindustriju su još stroži. Već do 2030. godine proizvođači automobila moraće da režu emisije svojih automobila za čak 60% u odnosu na sadašnje emisije (95 g/km CO2), što u praksi znači prevlast električnih automobila na putevima. Do 2035. emisije CO2 u autoindustriji moraće da se smanje za 100%, a to znači da u prodaji više neće biti benzinaca i dizelaša. Kod lakih privrednih vozila cilj je smanjenje za 37.5% do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će do 2035. u Evropi zaustaviti prodaju automobila sa motorima SUS

 

vw gtx id4 02.jpg

 

Najavljen je kraj puta za modele Volkswagena sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) u Evropi, a to će biti između 2033. i 2035. godine. To je rekao šef prodaje VW-a Klaus Zellmer u intervjuu za nemačke novine Muenchner Merkur, a prenosi Automotive News Europe. U ovom trenutku nismo baš iznenađeni jer je više proizvođača automobila već najavilo slične zelene planove u proteklih nekoliko meseci. Naravno, da bi mogli da se pridržavaju strožih propisa o emisijama u Evropi.

 

U istom intervjuu, Zellmer je dodao da je rok za Ameriku i Kinu ''nešto kasniji'', mada nije pomenuta određena godina. U Južnoj Americi i Africi, ovaj potez će potrajati ''dosta duže'' jer oba regiona još nisu spremna za EV, politički i sa svojim okvirnim uslovima infrastrukture. Imajte na umu da je krajnji rok postavljen samo za marku Volksvagen, a ne za celu Volkswagen grupu koja je 2020. bila drugi najprodavaniji proizvođač automobila na svetu. Ali, imajući u vidu širu perspektivu, Zellmer je rekao da bi celokupna VW flota trebalo da bude CO2-neutralna do 2050. godine. VW prati raspored sa svojim EV planom. Već smo videli nekoliko modela ID-a, uključujući ID.4, a očekujemo još modela u mesecima i godinama koje dolaze. Iako je nekoliko proizvođača automobila odredilo razne rokove svojim EV planovima, jedna stvar je zajednička za svaku marku - dolazi elektrifikacija. Pitanje je samo kada, plus koliko brzo zemlje mogu pređu sa benzinskih pumpi na stanice za punjenje EV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/25/2021 at 6:53 PM, neshaoct said:

Novi plan EU otkriva kada ćemo se oprostiti od benzinaca i dizelaša

 

200514-car go.jpg

 

Naziv dokumenta ''Fit for 55'' ili ''Spremni za 55'' sugeriše da se radi o fitnes programu za gospođe i gospodu u najboljim godinama, ali iza tog naslova se kriju odredbe koje će promeniti energetsku kartu Evropske unije. Kompletan dokument će biti usvojen 14. jula, a njegove konture najavljuju oproštaj sa novim benzinskim i dizelskim automobilima 2035. godine. Zašto 55?

 

Do 2030. godine cela EU će morati da smanji emisije CO2 za čak 55%. Ciljevi za autoindustriju su još stroži. Već do 2030. godine proizvođači automobila moraće da režu emisije svojih automobila za čak 60% u odnosu na sadašnje emisije (95 g/km CO2), što u praksi znači prevlast električnih automobila na putevima. Do 2035. emisije CO2 u autoindustriji moraće da se smanje za 100%, a to znači da u prodaji više neće biti benzinaca i dizelaša. Kod lakih privrednih vozila cilj je smanjenje za 37.5% do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Ovo je čisto ludilo. SELEKTIVNI ekološki terorizam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Kanada zabranjuje prodaju automobila na fosilna goriva

 

kalgari.jpg

 

Lista zemalja koje će zabraniti prodaju novih automobila pokretanih benzinskim ili dizel motorima je sve duža. Najnovija zemlja na listi je Kanada, a zabrana prodaje vozila na fosilna goriva biće doneta 2035. godine, potvrdio je premijer Justin Trudeau. Zabrana se uvodi za nova putnička vozila i laka komercijalna vozila, dok će ostali segmenti biti izuzeti.

 

Kako javlja Reuters, država planira da svojim građanima maksimalno olakša prelazak na električnu energiju, pre svega ulaganjima i zakonskim aktima. Tranzicija bi trebalo da krene 2025. godine, zahukta se 2030. godine, a očekuje se da bi do 2050. godine trebalo da postigne status nulte emisije CO2. Veliki korak za ogromnu (i hladnu) zemlju kao što je Kanada, gde je domet itekako važan. Trenutni udeo električnih vozila u prodaji je oko 3.5%, a za samo 14 godina trebalo bi da iznosi 100%. Trenutno najbolje stoji Evropa sa udelom od 10%, a sledi Kina sa 5.7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropi samo električni automobili od 2035. godine

 

500e 04.jpg

 

Prema najavama komesara EU za zelenu politiku Fransa Timermansa, Brisel će preduzeti radikalne korake da obezbedi stopostotno smanjenje emisije CO2 do 2035. godine, što bi praktično značilo prestanak proizvodnje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i dizel i benzinskih motora samo za 14 godina postalo je samo deo istorije. Promene će ići vrlo brzo, piše B92. Do 2030. godine EU planira da smanji prosečne emisije ugljenika za 60 procenata u poređenju sa 1990-ima. Ideja Komisije je da obezbedi dominaciju električnih vozila kombinacijom podsticaja i strožih pravila. Posebno je važno osigurati pristupačnost e-vozila za sve Evropljane. Pritom će se proizvođačima vozila nametati dodatne naknade za zagađenje životne sredine.

 

''To moramo učiniti da podstaknemo uvođenje električnih vozila. Nije dovoljno objaviti datum ukidanja, već moramo da kažemo industriji, što stalno radimo, da dolaze stroži standardi emisije, koji će ih onda sami potisnuti u tom pravcu'', rekao je Timmermans. Volkswagen je objavio prošle nedelje da ima za cilj da zaista zaustavi proizvodnju automobila sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine. Do sada su standardi emisije CO2 izazvali žestoko protivljenje automobilske industrije, ali zvaničnici EU zauzeli su čvrst stav da do 2050. Evropa mora postati prvi svet na svetu bez nula ugljenika. Zbog toga je Brisel pripremio paket od 13 zakonodavnih mera i preduzeo mere da obezbedi većinsku podršku u parlamentu EU. Prema Timmermans-u, zeleni optimizam EK zasnovan je na činjenici da vide snažan zaokret u pristupu automobilske industrije.

 

E-vozila trenutno čine oko 11 odsto novih registracija u EU, što je tri puta više nego 2019. Drugim rečima, sama automobilska industrija prihvatila je ideju dekarbonizacije kao svoj cilj. Istina, još uvek postoji diskusija o brzini prilagođavanja, ali Timmermans veruje da se i u tom delu postiže dogovor. Tu je i problem siromašnijih zemalja u EU, koje će se teže prilagoditi prelasku na e-vozila i druge alternativne vidove zelenog transporta. Brisel predlaže novi Socijalni fond za klimatske akcije za pomoć domaćinstvima u procesu zelene transformacije. Siromašnije istočnoevropske zemlje, međutim, upozoravaju da njihove ekonomije, zavisne od fosilnih goriva, teško mogu izdržati tempo ubrzane dekarbonizacije.

Timmermans kaže da EU takođe mora zajednički da se pozabavi pitanjem infrastrukture za punjenje e-vozila. Trenutno samo tri zemlje - Francuska, Holandija i Nemačka - poseduju 70% punionica za e-vozila. ''Moramo osigurati da svi Evropljani mogu putovati električnim vozilima i puniti ih na razumnoj udaljenosti od mjesta na kojem žele putovati ili gdje žive'', rekao je Timmermans.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa od 2035. godine ostaje bez novih dizelaša i benzinaca

 

195493-Mercedes-Benz-EQV 01.jpg

 

Pisali smo često o tome i najavljivali, a sada je sigurno. Evropska Unija planira da predloži prelazak na vozila sa nultom emisijom i pojača svoj cilj obnovljive energije u nastojanju da svoju privredu uskladi sa ambicioznijim klimatskim ciljevima. Evropska komisija, regulatorno telo bloka, planira da emisije novih automobila i kombija padnu za 65% od 2030. i za 100% od 2035. u poređenju sa ovogodišnjim nivoima, prema dokumentu EU koji je video Bloomberg News.

 

Ovih 65% do 2030. znači da će do kraja decenije u salonima novih vozila preovladati hibridi i električni automobili, a 100% ne moramo da posebno objašnjavamo. Pooštreni standardi zagađenja će se dopuniti pravilima koja će obavezivati nacionalne vlade na jačanje infrastrukture za punjenje električnih vozila. Paket će sadržavati i predlog za povećanje udela energije koju EU dobija iz obnovljivih izvora energije na 40% sa sadašnjih 32% do kraja ove decenije. Evropa želi da vodi globalnu borbu protiv klimatskih promena kako bi do 2050. postala prvi kontinent sa nultim emisijama. Izvršni direktor EU predložiće revidiranje pravila oporezivanja energije kako bi se obeshrabrila upotreba fosilnih goriva i nametnuo prvi svetski porez na određenu robu sa visokim emisijama koja se unosi u regiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ministarka iz stranke Zeleni u Nemačkoj zamenila električni automobil za benzinski model

 

204631-audi e-tron01.jpg

 

Nemačka ministarka zdravstva iz pokrajine Brandenburg nije želela da koristi svoj službeni električni Audi, jer je domet automobila previše mali za njene potrebe. Ministarka Ursula Nonnemacher (Zeleni) odgovoriće na navode o nekorišćenju njenog službenog automobila na posebnom sastanku Odbora za zdravstvo državnog parlamenta Brandenburg. Ministarka je nedavno bila na putu sa benzinskim automobilom državne sekretarke, umesto sa vlastitim električnim službenim automobilom. Prema Nonnemacher, to je učinila jer je putovanje bilo predaleko da bi se moglo ''pokriti'' sa električnim automobilom. Međutim, u Nemačkoj se službeni automobili ne mogu menjati po volji... Zanimljivo je da ova zamena dolazi baš od ministarke iz stranke Zelenih, koja snažno promoviše električnu mobilnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po stoti put pitam odakle će dolaziti sva ta silna struja? Kanta benzina je puno struje koju treba nekako proizvesti!

Trenutna izgradnja vetro i solarnih elektrana je odgovor na porast potrošnje ali ne od električnih auta nego opšte potrošnje.  Struja se još uvek proizvodi sagorevanjem uglja ,to mi u Srbiji jako dobro znamo!

 

Birokrate su to lepo zamislile ali to jednostavno nije moguće!  

Da bi se tako nešto ostvarilo navike treba menjati iz korena a to je nemoguće!!!!

Objasnite nemačkom ili drugom radniku da na godišnji odmor treba putovati  50 umesto dosadašnjih 12 sati vožnje.

Koliko dugo bi se trebali puniti flotni dizelaši koji godišnje pređu  150 000 km?

Masa pitanja je otvoreno na koja nitko još uvek nema adekvatan odgovor. 

 

Iz elektro struke sam i znam šta pišem i govorim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahah to nije bitno, bitno je samo buniti se protiv neceg za navodno opste dobro.

 

Pa prvo i osnovno uopste ne gledaju koliko zagadjuju EV automobili, tj. proizvodnja baterija i svega, to ih ne interesuje ako je to zagadjenje izmesteno u kinu ili kanadu ili gde vec se najvise rudari potrebnih elemenata.

Posle mitinguju protiv kine da smanji zagadjenje recimo.

 

Ima na kraju da bude voznja parnim i neparnim danima, kao nekad u SFRJ :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secam se u nekoj emisiji da su spominjali problem solarnih panela. Oni sami po sebi dugo postoje (tehnologija) ali se koriste u bas slabo izmenjenom obliku (monokristalni i poli) a efikasnost konverzije energije Sunca u elektricnu je ostao na relativno niskom nivou. Dzaba i sva ta solarna postrojenja kada je odnos povrsina/koeficijent iskoristivosti relativno slab. 

Ovo pricam sa aspekta, da su ulagali u razvoj solarnih panela, tehnologiju konverzije i efikasnost, mozda bi i mogli da zveknu neki panel u krov/haubu kod elektro vozila a da mu ne poveca masu drasticno ili cenu proizvodnje. 

 

Nema sheme da se svet prebaci na 100% elektricna vozila... mislim Teslini izumi imaju samo jednu manjkavost, a to je nacin naplate :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim kad u jednoj kaliforniji urgiraju vlasnike EV vozila da paze kada pune automobile i da se suzdrzavaju, sta onda reci.

Sta mogu druge siromasnije americke drzave da ocekuju, a kamoli tek drzave drugog treceg reda.

 

https://www.newsweek.com/california-facing-power-crisis-frets-over-electric-car-charging-routines-1602755

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari nema problem sa zabranom SUS motora 2035. godine

 

ferrari 296 06.jpg

 

Ferrari neće imati čisto električni model u svom portfoliju do 2025. ali u ''propetom konjiću'' su zapravo uzbuđeni u vezi s mogućnostima koje pruža električna era, koja više nije stvar daleke budućnosti. Da podsetimo, Evropska komisija 2035. uvodi drastične mere, koje će dodatno doprineti ubrzanom nestanku benzinskih i dizel motora.

 

U Maranelu uopšte nemaju problem sa dotičnim predlogom, koji će najpre odobriti Evropska komisija, da bi nakon toga stupio na snagu. Predsednik i generalni direktor Ferrarija, Džon Elkan, vidi potencijal u zabrani motora s unutrašnjim sagorevanjem. On smatra da će elektrifikacija, elektronika i druge tehnologije omogućiti Ferrariju da bude prepoznatljiviji i jedinstveniji. U razgovoru sa industrijskim analitičarima, šef Ferrarija je dodao da u kompaniji sa dobrodošlicom čekaju novu regulativu i zabranu benzinaca i dizelaša. Zaista interesantna izjava, budući da dolazi iz firme koju obično povezujemo s motorima velike radne zapremine i atmosferskim V12 agregatima. Ipak, u Ferrariju su očigledno odlučni da usvoje elektrifikaciju i u potpunosti je primene na ponudu.

 

Ipak, za sada su koraci u tom smeru bili ''stidljivi'', inicijalno sa LaFerrarijem 2013. pre nego što je tehnologija evoluirala u godinama koje su usledile, tako da smo dobili hibridni V8 SF90 Stradale i nedavno predstavljeni 296 GTB sa elektrifikovanim V6. Purosangue SUV pristiže sledeće godine kao prvi model italijanske marke tog tipa, koji će takođe usvojiti neki vid elektrifikacije, baš kao i perjanica sa V12 agregatom, koja takođe stupa na scenu za par godina.

 

Bezbedno je reći da su dani modela s atmosferskim motorima odbrojani, pa čak i za tako ekskluzivan brend kao što je Ferrari, koji nije imun na sve strožu ekološku regulativu. Mada V12 ostaje s nama još neko vreme, verovatno bez turbopunjača, on će morati da bude elektrifikovan da bi ekološki aspekt bio zadovoljen. Šestocilindarski motor iz 296 GTB-a, u plug-in hibridnoj postavci, vesnik je stvari koje dolaze, što je Honda sjajno predvidela sa odlazećim NSX-om. Vrlo je verovatno da ćemo ovaj recept češće viđati kod budućih modela, ne samo Ferrarija već i Lamborghinija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari nema problem sa zabranom SUS motora 2035. godine

 

ferrari 296 06.jpg

 

Ferrari neće imati čisto električni model u svom portfoliju do 2025. ali u ''propetom konjiću'' su zapravo uzbuđeni u vezi sa mogućnostima koje pruža električna era, koja više nije stvar daleke budućnosti. Da podsetimo, Evropska komisija 2035. uvodi drastične mere, koje će dodatno doprineti ubrzanom nestanku benzinskih i dizel motora. U Maranelu uopšte nemaju problem sa dotičnim predlogom, koji će najpre odobriti Evropska komisija, da bi nakon toga stupio na snagu.

 

Predsednik i generalni direktor Ferrarija, Džon Elkan, vidi potencijal u zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem. On smatra da će elektrifikacija, elektronika i druge tehnologije omogućiti Ferrariju da bude prepoznatljiviji i jedinstveniji. U razgovoru sa industrijskim analitičarima, šef Ferrarija je dodao da u kompaniji sa dobrodošlicom čekaju novu regulativu i zabranu benzinaca i dizelaša. Zaista interesantna izjava, budući da dolazi iz firme koju obično povezujemo s motorima velike radne zapremine i atmosferskim V12 agregatima. U Ferrariju su očigledno odlučni da usvoje elektrifikaciju i u potpunosti je primene na ponudu.

 

Ipak, za sada su koraci u tom smeru bili ''stidljivi'', inicijalno sa LaFerrarijem 2013. pre nego što je tehnologija evoluirala u godinama koje su usledile, tako da smo dobili hibridni V8 SF90 Stradale i nedavno predstavljeni 296 GTB sa elektrifikovanim V6. Purosangue SUV pristiže sledeće godine kao prvi model italijanske marke tog tipa, koji će takođe usvojiti neki vid elektrifikacije, baš kao i perjanica sa V12 agregatom, koja takođe stupa na scenu za par godina.

 

Bezbedno je reći da su dani modela sa atmosferskim motorima odbrojani, pa čak i za tako ekskluzivan brend kao što je Ferrari, koji nije imun na sve strožu ekološku regulativu. Mada V12 ostaje s nama još neko vreme, verovatno bez turbopunjača, on će morati da bude elektrifikovan da bi ekološki aspekt bio zadovoljen. Šestocilindarski motor iz 296 GTB-a, u plug-in hibridnoj postavci, vesnik je stvari koje dolaze, što je Honda sjajno predvidela sa odlazećim NSX-om. Vrlo je verovatno da ćemo ovaj recept češće viđati kod budućih modela, ne samo Ferrarija već i Lamborghinija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki predsednik želi da polovina automobila prodatih u Americi do 2030. bude bez štetnih gasova

 

213525-cadillac lyriq 02.jpg

 

Američki predsednik želi da polovina automobila prodatih u Americi do 2030. godine bude bez štetnih gasova, saopštila je Bela kuća. Reč je o vozilima na baterije, hibridnim električnim vozilima ili električnim vozilima sa ćelijama goriva. Tri velika američka proizvođača, Ford, GM i Stellantis, su u zajedničkom saopštenju potvrdili ''ambiciju da do 2030. godine prodaju 40% do 50% vozila ovog tipa godišnje u Americi''. Bajden će u Beloj kući prirediti skup na kojem će se obrazložiti ovi planovi. On takođe namerava da pooštri propise o potrošnji goriva, ublažene tokom mandata Donalda Trampa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snabdevači podržavaju elektrifikaciju, ali se i dalje oslanjaju na tehnologiju SUS

 

Opel-Grandland-X-1.5-Litre-Diesel.jpg

 

Automobilski snabdevači nalaze se usred tranformacije ka električnoj mobilnosti, ali i dalje 85% prodaje baziraju na konvencionalnoj pogonskoj tehnologiji, pokazuje zajednička studija nemačke industrijske grupe VDA i Deloitte-a. Ovo istraživanje, sprovedeno početkom 2021. utvrdilo je da velika većina anketiranih snabdevača podržava elektromobilnost kao tehnologiju budućnosti, dok u isto vreme 80% pretpostavlja da će se ova pogonska tehnologija uspostaviti kao tehnološki standard.

 

Pored toga, veliki deo upitanika (više od 80%), kaže da je već započeo prebacivanje na elektromobilnost. Samo 10% kompanija ne vidi razlog za transformaciju, izjavivši da nisu pogođeni zbog prirode portfolija svojih proizvoda. Međutim, 88% ne očekuje da motori sa unutrašnjim sagorevanjem budu u potpunosti zamenjeni električnim sklopovima do 2030. ili kasnije. Neki od anketiranih snabdevača pretpostavljaju da bi gorivne ćelije ili sintetička goriva mogla da postanu (dodatni) standard. Snabdevačke kompanije kažu da ulažu preko 30% od ukupnih troškova istraživanja i razvoja u tehnologiju elektrifikacije, a 85% koristi prihode od tradicionalne tehnologije za paralelan razvoj ekspertize u okviru elektromobilnosti.

 

''Kako pokazuje situacija sa investicijama kod snabdevača, oni očekuju da prodaja električnih automobila nastavi značajno da raste'', rekao je Harald Prof, partner i vodeći čovek za automobilsku industriju u kompanijama Deloitte Germany i Global. ''To takođe pokazuje da se kompanije strateški fokusiraju na osećaj za proporciju. Veliki deo sledi strategiju žetve, odnosno kontrolisano, sporo povlačenje sa tržišta tehnologije motora sa unutrašnjim sagorevanjem, u isto vreme gradeći poslovanje na planu električne mobilnosti.''

Suprotno tome, Prof je istakao i radikalnije strategije kao što je brz izlazak sa tržišta u ranoj fazi, što zastupa manji broj anketiranih. Na pitanje koje su to najveće prepreke ka brzoj transformaciji, 83 anketirane kompanije su navele nedostatak političke podrške i planiranja. Pored toga, povećani zahtevi vezani za održivost, sporo širenje izvora obnovljive energije i nestašica obučene radne snage, takođe su spomenuti kao teškoće.

 

Na kraju, automobilski snabdevači su sugerisali koje političko-ekonomske mere smatraju posebno korisnim. Ono što bi voleli da vide kod zakonodavaca su pre svega niži porezi i troškovi vezani za energiju, redukovanje birokratije, bržu ekspanziju infrastrukture za punjenje i veću fleksibilnost na tržištu rada. ''Kompanije napreduju u okviru transformacije'', rekla je predsednica VDA, Hildegard Miler. ''Za uspešnu i održivu transformaciju, sada su ključni i drugi politički i ekonomski (okvirni) uslovi, u smislu infrastrukture za punjenje, širenja obnovljivih izvora energije, smanjenja birokratije, obuke kvalifikovanih radnika i stvaranja razumljivih i upravljivih zahteva vezanih za održivost.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će prepoloviti motornu ponudu zbog uvođenja Euro 7

 

Mercedes-Maybach 2021 02.jpg

 

Nedavni, za neke šokantan predlog Evropske komisije, poziva na ukidanje prodaje konvencionalnih automobila već 2035. godine. On mora biti izglasan od strane 27 članica EU da bi zabrana stupila na snagu, ali u međuvremenu, proizvođači automobila će verovatno biti prisiljeni da značajno redukuju benzinsku i dizel ponudu. Razlog je naravno Euro 7 regulativa.

 

Očekuje se da na snagu stupi 2025. sa strožim CO2 standardima, što će ugroziti male automobile pogonjene motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Razlog je taj što će za proizvođače biti teško da ostvare profit na njima nakon što izvrše neophodne modifikacije da bi ih uskladili s novim pravilima. Isto važi i za visokoperformantne modele, koji su poznati kao veliki potrošači. Iz tih razloga, Mercedes razmišlja unapred i planira da eliminiše mnoge motorne opcije, prenose Vrele Gume. U nedavnom intervjuu, glavni operativac Mercedesa, Markus Šefe, priznao je da će marka iz Štutgarta praktično prepoloviti broj pogonskih verzija u ponudi tokom ove dekade. ''Redukovaćemo broj pogonskih varijanti sa stupanjem na snagu Euro 7 standarda, za oko 50%'', rekao je on. Sa sledećom generacijom AMG C63, koja se sa V8 prebacuje na elektrifikovanu verziju AMG A45 četvorocilindraša, transformacija praktično započinje.

 

Kako će Euro 7 promeniti stvari?

Po predlozima Konzorcijuma evropske komisije za ultranisku emisiju (Clove), automobili bi mogli da budu opremljeni višestepenim ''superkatalizatorima''. Benzinski pogonjeni modeli bi trebalo da dobiju grejane električne katalizatore, dvostruke trostepene katalizatore, filter čađi i katalizator sa amonijakom. Ne samo to, već bi vozila usklađena sa Euro 7 standardima mogla da poseduju dijagnostički sistem ugrađen u kompjuter, koji će analizirati rad motora sve vreme i osigurati da emisija bude pod kontrolom 240.000 kilometara. Naravno, sve to zvuči prilično skupo za implementiranje, što je ujedno razlog pojednostavljivanja motorne ponude od strane brojnih proizvođača.

 

Čini se da će Euro 7 biti još jedan ekser zaboden u kovčeg SUS motora, prisiljavajući proizvođače da dodatno ubrzaju tranziciju ka električnim automobilima. Nekoliko marki je već najavilo potpuno prebacivanje na električnu gamu do kraja dekade, uključujući Jaguar (2025.), Opel (2028.), Ford u Evropi (2030.), Volvo (2030.), Bentley (2030.) itd. Što se Mercedesa tiče, on takođe želi da odbaci motore sa unutrašnjim sagorevanjem do kraja ove dekade, ali to će se desiti onda ''kada tržišni uslovi to budu dozvolili''. To je ambiciozan plan jedne luksuzne marke koja i dalje prodaje ''dinosauruse'' poput V12 motora. Šestolitarska twin-turbo jedinica je dostupna samo u Maybachu S klase, a nedavno se našla i u blindiranom Mercedesu S klase Guard.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...