Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Mercedes%20SLK%20250%20CDI%201.jpg

 

 

 

 

Evropsko tržište voli dizel motore više nego bilo koje drugo svetsko tržište automobila, ali izgleda da uprkos tome izum Rudolfa Diesela na Starom kontinentu nema sigurnu budućnost. Tako barem tvrdi grupa vodećih automobilskih stručnjaka koji veruju da će kraj dizel dominacije među novoprodatim automobilima u Evropi (prosek EU-a je 55% dizel modela) stići oko 2020. godine.

 

 

Razlog za takvu promenu trenda oni vide u sve strožijim emisijskim standardima i visokim troškovima razvoja i proizvodnje ekoloških rešenja i tehnologija zaduženih za snižavanje pomenutih emisija izduvnih gasova. Takođe, očekuje se da će cena dizelskih goriva rasti zbog smanjenja evropskih rafinerijskih kapaciteta, a benzinski motori će postajati sve štedljiviji pa i će se i u tome naći deo razloga za rast popularnosti benzinaca. Tako šef Fordovog evropskog odeljenja za razvoj novih proizvoda Joe Bakaj smatra da će zadovoljavanje Euro 6 i Euro 7 normi za dizelske motore predstavljati veliki problem. Naravno, uvek su moguća razna tehnološka dostignuća koja će značajno pojednostaviti trenutne probleme, ali budućnost dizela se za sada ne čini svetlom, smatra Bakaj.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi objašnjava Amerikancima zašto koristiti dizel

 

U Sjedinjenim državama, za razliku od Evrope, dizel motori nisu toliko popularni, pogotovo kada ih još od ranije bije glas prljavih, neekoloških motora kakvi se ugrađuju u radne mašine i brodove. Činjenica je da se dizel motori menjaju. Postali su, u poslednjih dvadesetak godina, pogotovo od popularizacije common-raila, štedljiviji i ekološki prihvatljiviji. Upravo su to argumenti kojim Audi, u videu, pokušava približiti nove dizel motore američkom tržištu. Dizel gorivo danas sadrži 97 posto manje sumpora, a novi motori, emituju do 90 posto manje čestica u okolinu. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka proteruje starije dizel automobile iz gradova

 

vozilo%20d.jpg

 

Kako prenosi B92, vozila pogonjena dizel motorima koji ne zadovoljavaju najnovije, Euro 6 norme neće moći da saobraćaju u gradskim jezgrima gde je koncentracija štetnih gasova najveća, piše Autonews Europe. Nemačka vlada planira da do kraja godine donese odluku koja će omogućiti zabranu kretanja starijih dizel automobila u gradovima kako bi se smanjila emisija azotnih oksida (NOx) na ulicama, potvrdio je zamenik ministra za zaštitu okoline te zemlje, Jochen Flasbarth. ''Ovaj korak je neophodan kako bi se zaustavilo dalje zagađenje u periodu dok električni automobili ne budu više zastupljeni na gradskim ulicama i dok dizelaši zaista ne postanu - kako danas tvrde proizvođači automobila - čistiji'', kazao je Flasbarth. Kada stupi na snagu, odluka će biti primenjena na dizel vozila koja ne zadovoljavaju Euro 6 norme. Euro 6 standard, koji je počeo je da se primenjuje na svim novim dizelašima od 2015, podrazumeva da ovi motori ne smeju da emituju više od 80 g NOx/km.

 

Dizel skandal kao povod

Pozivi i inicijative za zabranu starijih dizelaša postali su glasniji u istrajniji otkako je u septembru 2015. otkriveno da je Volkswagen varao na testovima emisija azotnih oksida na modelima sa dizel motorima. Sprovođenje najnovije vladine inicijative dovešće u problem vlasnike miliona starijih dizel vozila kojima će biti zabranjeno da svojim automobilom ulaze u centre gradova. Istovremeno, to neće biti ohrabrujuća poruka ni za nemačku automobilsku industriju koja svoju budućnost u velikoj meri još uvek zasniva na dizel tehnologiji. ''Bilo bi fundamentalno pogrešno uperiti prst samo na dizelaše. Svi oni koji se zalažu za zaštitu okoline i sprečavanje klimatskih promena ne mogu da se odreknu dizel tehnologije, a to znaju i ministri'', rečeno je tim povodom u nemačkom udruženju proizvođača automobila. Gotovo polovina od 3 miliona novih vozila koliko se godišnje proda u Nemačkoj su dizelaši. Sa druge strane, Evropska agencija za životnu sredinu saopštila je da su emisije finih čestica i azotnih oksida odogovorne za brojne bolesti koje svake godine samo u Nemačkoj odnesu 10.000 života. Da se nemački proizvođači automobila još uvek u velikoj meri oslanjaju na dizel tehnologiju, pokazuje podatak da dizelaši čine 74 odsto prodaje BMW vozila, dok je kod Audija taj udeo nešto manj ali i dalje iznosi visokih 67%. Prema najnovijim podacima, Euro 6 norme zadovoljava trećina dizelaša koji saobraćaju putevima u Nemačkoj. U toj zemlji procenjuju da će u narednih pet godina 14 miliona automobila sa starim dizel motorima biti zamenjeno novim, čistijim dizelašima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota namerava da isključi dizelske motore iz svoje ponude?

 

138777-toyota%20mirai%201.jpg

 

Izgleda da budućnost dizelskih motora nije sjajna. Naime, sve ekonomičniji i čistiji benzinci i razna alternativna rešenja poput hibridnog i električnog pogona polako, ali sigurno istiskuju dizele s tržišta, odnosno zauzimaju njegovo mesto kao štedljivog izbora. Volvo je već najavio da namerava da u potpunosti izbaci dizelske motore iz svoje ponude, a šef švedskog brenda Hakan Samuelsson je rekao i da će dizelska tehnologija vremenom postajati sve skuplja s obzirom na sve strože ekološke standarde koje će morati zadovoljavati, a najavio je i da će samom dizelskom gorivu rasti cena s obzirom na to da će vozači u njega morati dolivati dodatne tečnosti kako bi se smanjile štetne emisije. 

Ipak, nije Volvo jedini koji razmišlja na takav način. Tačnije, Autocar javlja da u Toyoti takođe razmatraju mogućnost eliminisanja dizela iz ponude pogonskih agregata. Glavni razlog leži u sve strožijim eko standardima, a činjenica je i da dizeli Toyoti u Evropi, kao glavnom dizelskom tržištu, i ne čine tako veliki udeo u prodaji. Karl Schlicht, izvršni potpredsednik Toyota Europe, izjavio je da dizelski motori čine manje od 10% ukupne prodaje Yarisa na Starom kontinentu pa bi isti kroz neko vreme mogli biti i izbačeni iz ponude. Iz istog razloga Schlicht dovodi u pitanje i isplativost razvoja novih generacije dizela rekavši da se svako ko danas planira investirati u nove pogone za proizvodnju dizelskih motora mora dobro razamisliti da li će mu se to isplatiti. Dakle, budućnost dizela u Toyoti je pod znakom pitanja, posebno kada se u obzir uzme najava ovog japanskog proizvođača da do 2020. namerava da proda oko 30.000 vozila pokretanih gorivim ćelijama i oko 15 miliona hibrida, kao i da smanji prosečnu emisiju CO2 svojih modela za 90% do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Megane i Clio ostaju bez dizelskih motora

 

150444-renault%20clio%2022.jpg

 

Volkswagenova afera ''dieselgate'' imaće dalekosežne posledice na svetsku automobilsku industriju. Većina proizvođača je većinu sredstava preusmerila na istraživanje i razvoj hibridnog i električnog pogonskog sklopa pa klasični motori polako gube trku. Pogotovo oni dizelski. Iz Renaulta su tako najavili da će do 2020. dizelski motori nestati iz modela Megane i Clio. ''Stroži standardi emisije štetnih gasova i stroži standardi testiranja će povećati troškove proizvodnje dizelskih motora do te mere da više neće biti ekonomski isplativi'' - rekao je Thierry Bollore, jedan od Renaultovih čelnika. Renault je prošle godine prodao 1.6 miliona automobila B i C segmenta, a 60 posto njih imalo je dizelske agregate. U budućim godinama to će se itekako promeniti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljuju da povlace dizlo iz Megana i Clia. Koliko mogu da primetim iz Twinga su vec povukli. Twile ide sa dve benzinjare i sad treba da izadje RS sa jos jednim malo jacim benzincem. Dizel u njemu niko ni ne pominje

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veliki plus za Reno. Niksd se nisu ni snasli sa naftaricama

Nisu, nisu... Pa uvalili Mečki svoje dizele, je l'?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, francuz69 said:

Najavljuju da povlace dizlo iz Megana i Clia. Koliko mogu da primetim iz Twinga su vec povukli. Twile ide sa dve benzinjare i sad treba da izadje RS sa jos jednim malo jacim benzincem. Dizel u njemu niko ni ne pominje

 

Može li stati ijedan Renault dizel u aktualnog Twinga?

 

 

Ma sve je to politika. Sada će Francuzi malo pričati kako brinu za svoje građane, kako im dizeli ne trebaju... A onda postoje dvije mogućnosti. Ili će sve nastaviti po starome kada se stiša i što je najvjerojatnija opcija. Ili druga opcija, a to je ukidanje dizela, ali svakako ne tako brzo kao što najavljuju nego će ići nekakvo objašnjenje kako je to nemoguće i slično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault-Nissan ne namerava da se odrekne dizel vozila

 

renault%20clio%20oe.jpg

 

Kako prenosi Beta, direktor Reno-Nisana Karlos Gosn rekao je da taj auto-proizvođač ne namerava da se odrekne dizel vozila. Ipak, priznao je da su oštriji propisi za emisije štetnih gasova posle skandala Volkswagena podsticaj za razvijanje električnih automobila. Gosn je tokom Pariskog sajma automobila za agenciju Asošiejtid pres rekao da će Reno-Nisan nastaviti da razvija dizel automobile, posebno SUV-ove i druge skuplje modele. On je dodao da je Reno dosta investirao i u električne automobile. ''Sve što ide više ka električnim automobilima je dobro za nas'', rekao je Gosn. Renault je u Parizu predstavio svoj novi model električnog automobila Zoe koji može da ide do 400 kilometara na jedno punjenje. Evropske vlasti su pooštrile ekološke propise pošto je ustanovljeno da je Volkswagen koristio softver koji omogućavao varanje na testovima emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Malo'' su se pojedini zaleteli:

 

Predlog da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje

 

64959-autobahn.jpg

 

Poslanici gornjeg doma nemačkog parlamenta predložili su Evropskoj komisiji da se nakon 2030. zabrani registrovanje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje. ''Potrebno je preispitati dosadašnju poresku politiku kako bi se podstakla saobraćajna rešenja koja ne uzrokuju zagađenje i postigao cilj po kojem bi se nakon 2030. u Evropskoj uniji registrovala samo vozila bez emisija'', stoji u zahtevu Bundesrata upućenom Evropskoj komisiji. Kako navodi ''Špigl'', oko ovog zaheva su se saglasile i savezne pokrajine u kojima su na vlasti demohrišćani i pokrajine sa socijaldemokratskim vladama. Savezni ministar saobraćaja Aleksander Dobrint (Hrišhansko-socijalna unija - CSU) odbacio je, međutim, inicijativu Bundesrata, rekavši da je nerealna. ''Motori sa unutrašnjim sagorevanjem će se kao prelazna tehnologija razvijati uporedo sa razvojem električnog automobila'', rekao je Dobrint, koji veruje da će se tržište elektroautomobila dalje razvijati zahvaljujući podsticajima.

Najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC takođe je kritikovao inicijativu Bundesrata. ''Efikasni i ekološki motori s unutrašnjim sagorevanjem će i nakon 2030. ostati važan saobraćajni i privredni faktor'', saopštio je ADAC i zaključio da ''jednostrane zabrane tehnologija'' ne donose ništa. nADAC, takođe, smatra da bi prevremeno ukidanje tih motora ugrozilo radnike u nemačkoj automobilskoj industriji, s obzirom na to da je za proizvodnju elektromotora potrebno višestruko manje radne snage nego pri proizvodnji motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska i dalje namerava da zabrani dizele

 

111042-pariz.jpg

 

Zakonodavci u Francuskoj nemaju problem sa zabranom ''prljavih vozila''. Pariz je implementirao zabranu za stare modele sa preteranim dimom iz auspuha, a francuski doskorašnji premijer Manuel Vals, rekao je 2014. da su dizel automobili ''greška'' i da vlada treba da ''progresivno ispravi'' tu grešku. Sada vlasti zemlje galskih petlova kažu da ne isključuju zabranu novih dizel modela Renaulta i Volkswagena ukoliko ove kompanije ne pronađu odgovore na više postavljenih pitanja u vezi sa emisijom izduvnih gasova njihovih vozila. Ministarka za životnu sredinu, Segolin Rojal, rekla je da Francuska želi da ima više informacija u vezi sa Volkswagenovim poništavajućim uređajem i Renaultovim softverom motora. ''Mi ćemo zatražiti od istražitelj zaduženih za ispitivanje varanja kupaca i tužioce da razmene informacije koje imaju, u cilju uspostavljanja eventualnog stopiranja prodaje'', rekla je ona. Rojalova se takođe osvrnula nedavno na Donalda Trampa uz tvrdnju da je njegova politika u vezi sa ekologijom ''apsolutno katastrofalna'', i da će oslabiti pozicije SAD u svetu. Ukoliko SAD ne žele da budu vodeća zemlja u klimatskim promenama, rekla je ona, ''Kina bi mogla da zauzme njihovo mesto''. Međutim, ona je bila umešana u kontroverzu u svom ''dvorištu'' u vezi sa glasanjem koje je njen kabinet sproveo u korist više dozvoljene emisije izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četiri velika grada će zabraniti dizel do 2025.

 

Atina.jpg

 

Čelnici četiri velika grada su objavili da će zabraniti sve automobile i kamione na dizel do sredine sledeće decenije, objavio je BBC. Gradonačelnici Pariza, Meksiko Sitija, Madrida i Atine kažu da je cilj zabrane poboljšati kvalitet vazduha. Takođe ističu da će podsticati šetnju i korišćenje alternativnih vozila i bicikala. Ta obećanja su dali u Meksiku na dvogodišnjem okupljanju gradonačelnika iz svih delova sveta. Upotreba dizela je poslednjih godina sve više na udaru zbog štetnog uticaja na kvalitet vazduha. Svetska zdravstvena organizacija objavila je da tri miliona ljudi umire godišnje zbog zagađenja vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------------

 

1 minute ago, AutoBlog said:

Gradonačelnici Pariza, Meksiko Sitija, Madrida i Atine

 

Šta će u Atini...da zabrane sva tri dizela koja imaju na ulicama... :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelaši veći zagađivači od kamiona

 

vw%20emisija.jpg

 

Verovali ili ne, dizel motori u automobilima zagađuju vazduh čak deset puta više nego oni u kamionima, pokazali su novi testovi.

Stroži testovi EU za emisiju štetnih gasova iz prevoznih sredstava, pokazuju da moderni dizel motori u automobilima ispuštaju deset puta više azot-oksida od onih u kamionima, kažu stručnjaci u novom izveštaju Međunarodnog saveta za čist transport, koji je otkrio Volkswagenov skandal sa lažiranjem testova emisije štetnih gasova. Zagađenje azot-oksidom odgovorno je za desetine hiljada preranih smrtnih slučajeva širom Evrope, a veliki deo emisije tih gasova proizvode automobili sa dizel-motorima, koji štetne gasove oslobađaju šest puta više od dozvoljenog. U novom izveštaju Međunarodnog saveta za čist transport, upoređena je količina oslobađanja azot-oksida iz kamiona i autobusa sa onom iz automobila. Otkriveno je da ''teškši'' testirani u Nemačkoj i Finskoj, oslobađaju 210 miligrama azot-oksida po kilometru, u poređenju sa 500 miligrama koliko oslobode moderni dizel-motori u automobilima. Međutim, pošto teška vozila imaju veće motore i troše više dizela po kilometru, to znači da automobili proizvode deset puta više štetnih gasova po litru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo - u budućnosti bez dizela?

 

volvo%2090%2011.jpg

 

Lako bi moglo da se desi da aktuelna generacija dizel motora u Volvou bude i poslednja. Dobro poznate oznake D2, D3 i ostale koje su odlikovale sve modele iz Volvoa bi mogle da odu u istoriju.

 

volvo%2090%201.jpg

 

Glavni šef razvoja tehnologija švedske marke Peter Mertens nikada nije skrivao simpatije prema alternativnim pogonima. Ko zna šta nam još budućnost sprema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A znači zato se može videti da su stariji dizelaši kao polovnjaci egal s benzincima, iako su kao novi bili osetno skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pada interes za dizelskim motorima

 

vw%20d%201.jpg

 

Svi nedavni skandali koji su vezani za vozila sa dizelskim motorima ipak su imali uticaja na kupce, odnosno na njihov izbor budućih modela. Prema najnovijim istraživanjima, čak 61% ispitanika, kupaca novog vozila, odgovorilo je da je zbog svih skandala odustalo od kupovine dizelskih vozila, njih 33% je reklo da im to ne predstavlja problem, a 6% ispitanika čak nije ni znalo za bilo kakav skandal po tom pitanju. Google je objavio da je drastično poraslo pretraživanje hibridnih automobila na internetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...