Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Zapravo nisi u pravu. @Trofeo

U poslednjih par godina je prvi put u poslednjih xx godina da je transport najveci zagadjivac (ako govorimo o vazduhu), veci od energetskog sektora.

Najveci zagadjivaci (ako govorimo o vazduhu) nisu automobili, vec teska transportna sredstva.

Ekstremni primer

Ti ides logikom da jedan tanker prenese tereta koliko 20 miliona automobila, stoga je ulozeno/dobijeno na strani tankera.

To bi bilo logicno, ali nije tako. Ti ekstremni potrosaci ne koriste rafinisano (precisceno) gorivo, vec uzasno toksicno puno sumpora.

Najveci tanker na svetu proizvede otrova koliko 50 miliona automobila. To je problem koji treba resiti, a niko ne moze/sme da se uhvati u kostac sa tim.

Jer je prvo npvac koji je u igri veci od bilo koje drzave/pojedinca. Na drugom mestu, i da ima dobre volje, logistika je nemoguca, stvari moraju da prelaze sa jednom kraja sveta na drugi.

 

Sledece i najvaznije, trubi se o zagadjenju vazduha, dok su zemlje bez regulativa (Kina na prvom mestu) nemoguce za kontrolisati.

Kina zagadjuje duplo vise od SAD, a tri puta vise od cele EU.

Kakve veze ima DPF u Srbiji, kad kineska teska industrija sabija planetu globalno?

Kad stvari skrenes sa teme zagadjenja vazduha, na opste zagadjenje, tek onda stvari postaju cne. U neregulisanim (a i regulisanim zemljama, para vrti) energetski sektor, metalurgija i hemijska industrija.... Unistavaju sredinu mnogo vise nego bilo sta drugo, a to se ne moze zaustaviti.

 

I na kraju sto ovi prd*ckaju o izbacivanju dizela iz gradova da bi satro disali cistiji vazduh. Ok.

To je resavanje problema na nivou cela zgrada ti gori, obavijena u plamenu, ali ti u svom stanu gasis svoju fotelju casom vode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u regulisanim samo para vrti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam čitao jedan članak baš u vezi zagadjenja koje izaziva brodski transport i koliko javnost ignoriše tu činjeci, tj. pre će biti da se činjenica krije od javnosti.

Taj vid transporta je i najjeftiniji pa eto...

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Smireni said:

Zapravo nisi u pravu. @Trofeo

U poslednjih par godina je prvi put u poslednjih xx godina da je transport najveci zagadjivac (ako govorimo o vazduhu), veci od energetskog sektora.

Najveci zagadjivaci (ako govorimo o vazduhu) nisu automobili, vec teska transportna sredstva.

Ekstremni primer

Ti ides logikom da jedan tanker prenese tereta koliko 20 miliona automobila, stoga je ulozeno/dobijeno na strani tankera.

To bi bilo logicno, ali nije tako. Ti ekstremni potrosaci ne koriste rafinisano (precisceno) gorivo, vec uzasno toksicno puno sumpora.

Najveci tanker na svetu proizvede otrova koliko 50 miliona automobila. To je problem koji treba resiti, a niko ne moze/sme da se uhvati u kostac sa tim.

Jer je prvo npvac koji je u igri veci od bilo koje drzave/pojedinca. Na drugom mestu, i da ima dobre volje, logistika je nemoguca, stvari moraju da prelaze sa jednom kraja sveta na drugi.

 

Sledece i najvaznije, trubi se o zagadjenju vazduha, dok su zemlje bez regulativa (Kina na prvom mestu) nemoguce za kontrolisati.

Kina zagadjuje duplo vise od SAD, a tri puta vise od cele EU.

Kakve veze ima DPF u Srbiji, kad kineska teska industrija sabija planetu globalno?

Kad stvari skrenes sa teme zagadjenja vazduha, na opste zagadjenje, tek onda stvari postaju cne. U neregulisanim (a i regulisanim zemljama, para vrti) energetski sektor, metalurgija i hemijska industrija.... Unistavaju sredinu mnogo vise nego bilo sta drugo, a to se ne moze zaustaviti.

 

I na kraju sto ovi prd*ckaju o izbacivanju dizela iz gradova da bi satro disali cistiji vazduh. Ok.

To je resavanje problema na nivou cela zgrada ti gori, obavijena u plamenu, ali ti u svom stanu gasis svoju fotelju casom vode.

Upravo i pricam na "lokalitetu" jer zavisi od zemlje do zemlje kakav je vazduh bez obizra na Kinu itd. Sume su glavni izvor cistog vazduha.Dacu ti banalan primer "izmeri" cistocu vazduha u centru Beograda i "izmeri" na Zlatiboru a ista zemlja Srbistan ;) ...Dakle sto vise zelenila i sto manje dizelasa,hahahaha :D 

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites



багери и остале радне машине су заковане на нафту.


U Beču npr uveliko menjaju radne mašine onima na gas.



Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Trofeo I opet, da pokusam.

Za nasih zivota verovatno, a za zivota nase dece sigurno, nece biti razlike jer ce veci deo sveta biti pustinja, osim vestacki navodnjavanog zemljista.

Kakva suma na 60+ stepeni?

 

Zemlja ima ciklicne periode, ali nikad nisu bili ovako ekstremno brzi. Ovo nije prirodno.

Pacijent umire od raka 4. stadijuma, a ti pricas o tome da ce da pomogne hanzaplast posto ima posekotinu na prstu.

Globalni problem treba resiti, a za to nema resanja.

 

Sto se tice lokala, odnosno Srbije, tek tu prica o automobilima nema smisla. Prvo, brojno smo mrlja sto se tice globalne slike.

Drugo - kod nas se, bre, ljudi jos uvek greju na drva i ugalj! O cemu pricamo? :D

Pitaj Valjevce kako im je zimi u kotlini? Disu na skrge, vazduh im je gori nego u sred ulice Cara Dusana u Beogradu.

 

A industrija? Evo ti lokalni primer.

70ih godina je Sabac imao jedan od najvecih procenata obolelih od astme i generalno plucnih oboljenja (uz Pancevo i Obrenovac).

A tada su se vozili pretezno benzinci, i to je automobila bilo mnoooogo manje nego sad.

40ak godina kasnije, ima daleko vise automobila, i to uglavnom dizeli, a sto se zdravlja pluca tice, u republickom smo proseku.

Kako li je to moguce?:blink:

Da li mozda ima veze sa unistenjem jedne od najvecih hemijskih industrija u drzavi (Zorka) koja je nekad bila u gradu? Neeeee.... Ma jooook. :D

Anomalija.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Smireni said:

@Trofeo I opet, da pokusam.

Za nasih zivota verovatno, a za zivota nase dece sigurno, nece biti razlike jer ce veci deo sveta biti pustinja, osim vestacki navodnjavanog zemljista.

Kakva suma na 60+ stepeni?

 

Zemlja ima ciklicne periode, ali nikad nisu bili ovako ekstremno brzi. Ovo nije prirodno.

Pacijent umire od raka 4. stadijuma, a ti pricas o tome da ce da pomogne hanzaplast posto ima posekotinu na prstu.

Globalni problem treba resiti, a za to nema resanja.

 

Sto se tice lokala, odnosno Srbije, tek tu prica o automobilima nema smisla. Prvo, brojno smo mrlja sto se tice globalne slike.

Drugo - kod nas se, bre, ljudi jos uvek greju na drva i ugalj! O cemu pricamo? :D

Pitaj Valjevce kako im je zimi u kotlini? Disu na skrge, vazduh im je gori nego u sred ulice Cara Dusana u Beogradu.

 

A industrija? Evo ti lokalni primer.

70ih godina je Sabac imao jedan od najvecih procenata obolelih od astme i generalno plucnih oboljenja (uz Pancevo i Obrenovac).

A tada su se vozili pretezno benzinci, i to je automobila bilo mnoooogo manje nego sad.

40ak godina kasnije, ima daleko vise automobila, i to uglavnom dizeli, a sto se zdravlja pluca tice, u republickom smo proseku.

Kako li je to moguce?:blink:

Da li mozda ima veze sa unistenjem jedne od najvecih hemijskih industrija u drzavi (Zorka) koja je nekad bila u gradu? Neeeee.... Ma jooook. :D

Anomalija.

 

 

 

 

 

 

Slazem se sa tobom. .I kad bi krenuli tom logikom trebalo bi pogasiti kompletnu industriju u svim zemljama,a to se nikad nece desiti jer vrana vrani ne vadi oci ;)  Najbolje bi bilo ugasiti sve i vratiti se u doba jure jer  tada bi sigurno vazduh bio cistiji,sto je prakkticno nemoguce. Zato kako tocak istorije ide napred treba unaprediti mehanizme u ocuvanju zivotne sredine koliko god je to moguce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobil, kao takav, je vrlo podložan izmenama, barem što se pogonskog goriva tiče.
Od nekud mora da se krene, tj da se preseče negde.
Posle automobila doći će na red autobusi itd.
E sad zamislite da se na području evrope, barem na tlu najrazvijenih zemalja, ukine dizel u automobilima, autobusima,malim i srednjim dostavnim vozilima, viljuškarima itd. Mislite da ne bi bilo efekta!?
Alternativa dizelu ima. Tng, cng, elektro....
Sa druge strane, jedna Toyota je izjavila da će skroz ukinuti dizel u svojim vozilima.
Jedan BMW ide ka tome.....
I ako tako stvarno bude, hteli mi ili ne, u neko skorije doba bićemo uslovljeni da kupujemo ono što moramo a ne ono što hoćemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, knezevic76 said:

Automobil, kao takav, je vrlo podložan izmenama, barem što se pogonskog goriva tiče.
Od nekud mora da se krene, tj da se preseče negde.
Posle automobila doći će na red autobusi itd.
E sad zamislite da se na području evrope, barem na tlu najrazvijenih zemalja, ukine dizel u automobilima, autobusima,malim i srednjim dostavnim vozilima, viljuškarima itd. Mislite da ne bi bilo efekta!?
Alternativa dizelu ima. Tng, cng, elektro....
Sa druge strane, jedna Toyota je izjavila da će skroz ukinuti dizel u svojim vozilima.
Jedan BMW ide ka tome.....
I ako tako stvarno bude, hteli mi ili ne, u neko skorije doba bićemo uslovljeni da kupujemo ono što moramo a ne ono što hoćemo.

Upravo tako. Nije sta volis nego sta trziste diktira.Imas ponudu i ti biras od ponudjenog ;) Voleli bi ljudi da se prozivodi golf dvojka,ako razumes sta sam hteo reci ;) sad da ukinu svi prozivodjaci pogone na benzin i naftu i ubace samo elektro svi bi morali da voze na elektro pogon. Tocak istorije ide napred i treba se usavrsavati i na tom polju ekologije koliko to dozvoljavaju uslovi. Vozilo se ranije i na obican benzin pa sad imas samo bmb ili d2 pa sad imas samo euro itd. Katalizatori su postali obavezni u evropskim zemljama cini mi se 90 godine (tako nesto) i ako su smanjivali performanse i stetili proizvodjacima doneto je da svaki mora da ima katalzator i tacka. Da ne pominjemo euro standarde. Iz godine u godinu sve je rigoroznije sto se tice izduvnih gasova i to podrzavam. A sad mi mozemo produbiti temu na globalni nivo i tu onda nema kraja :D Da su automobili jedni od najvecih zagadjivaca zivote sredine i da ih treba "usavremeniti" da sto manje zagadjuju to se slazem i podrzavam :D Pogotovo te dizele koje inace ne volim ocima da vidim a boga mi ni da cujem :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polako, zabraniće i ove što voliš očima da vidiš i ušima da čuješ !
Ne shvatam takva razmišljanja, pa to je talasić u okeanu. Politika i novac diktiraju sve.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ne odustaje od daljeg razvoja dizelaša

 

164886-bmw 550 1.jpg

 

Za razliku od mnogih proizvođača koje su pokolebale sve oštrije ekološke norme i hajka na dizelaše nakon afere ''Dieselgate'', BMW i dalje veruje da dizelski motor ima budućnost i zato namerava da ga usavršava. Uostalom, BMW se u svakom pogledu može smatrati trenutnim liderom u razvoju dizelske tehnologije. Oni su predvodnici trenda svojom dizelskom perjanicom koja se krije iza oznake BMW M550d. Reč je o modelu koji je u proteklog generaciji imao 3-litarski dizelski motor sa tri turbo punjača, da bi mu u aktuelnom formatu ugradili i četvrti turbo punjač. Bavarski proizvođač je čvrsto uveren da se daljnji razvoj dizelaša još uvek itekako isplati. Stav njihove uprave je da će do 2025. godine 20 posto svih automobila na svetu biti na neki način elektrifikovano, ali od preostalih 80 posto glavnu reč će i dalje voditi dizelaši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen otkupljuje dizelaše ako ih nemački gradovi zabrane

 

vw p 33.jpg

 

Volkswagen će otkupiti nove dizelske automobile ukoliko ih nemački gradovi zabrane, objavio je taj nemački gigant. Volkswagen navodi da se ovaj predlog odnosi na automobile kupljene od 1. aprila do kraja 2018. godine i da će ponuda važiti tri godine od uvođenja zabrane. Najveći evropski proizvođač automobila je dodao da će ponuditi podsticaje za kupovinu novih automobila sa dizelskim motorima. Saopštenje je objavljeno nakon što je sud u Nemačkoj odlučio da gradske vlasti imaju pravo da zabrane upotrebu dizelskih vozila koja najviše zagađuju vazduh. Strah od zabrana je doveo do pada potražnje za automobilima s dizelskim motorima, koji su ključni za napore proizvođača da ispune regulative o manjoj emisiji ugljen dioksida. Prodaja dizelskih vozila u Nemačkoj je prošle godine pala za 19 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još je ovo daleko od Srbije ovi naši tek sada uvode tehničke preglede za vozila,dal se neko raspitivao koliko kosta ako mora da se vrati dpf na auto 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pada tražnja za novim dizel vozilima u Velikoj Britaniji

 

170081-ford e 11.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, tražnja za novim dizel vozilima u Britaniji sunovratila se u martu za više od jedne trećine, zbog čega je ukupan broj novoregistrovanih vozila smanjen za 15.7 odsto na godišnjem nivou. Registracija vozila je smanjena na 474.069 jedinica, prema podacima britanskog Udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT), iako je tražnja za benzincima u isto vreme porasla za 0.5 odsto. Prodaja dizel automobila beleži pad u mnogim evropskim zemljama, zbog planova regulatora i političara da ih zabrane ili oporezuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenulo je, prodaja novih dizelaša u Nemačkoj strmoglavila 25 posto

 

audi a4 8888.jpg

 

Nakon što je visoki nemački savezni sud potvrdio presudu lokalnih sudova u Štutgartu i Dizeldorfu, o zabrani upravljanja dizelskim modelima urbanim centrima gradova, bilo je za očekivati da će prodaja automobilima s dizelskim motorima pasti, ali rezultati za mart su ipak gori su nego što se očekivalo. Prodaja dizelskih modela je pala za čak 25 posto u odnosu na isti period prošle godine pa su dizelaši uspeli da zadrže tek 31.4 posto ukupnog tržišta. Istovremeno benzincima je prodaja skočila za 9 posto, pa sada drže 64 posto automobilskog tržišta u Nemačkoj. Ovaj odnos bi trebao da u narednom postane još nepovoljniji za dizelske automobile, veruju analitičari.

Na udaru se najviše našao Volvo koji je prodao 25 posto manje automobila u martu. U stopu ga prati Renault s padom od 24 posto, dok je od premium proizvođača najdeblji kraj izvukao Audi. Kompanija iz Ingolštata je zabeležila je pad novoregistrovanih automobila od 13 posto. Najbolje rezultate je zabeležio Hyundai, ostvarivši 11-procentni rast prodaje, dok je Nissan prodao 8.4, a Peugeot 8.1 posto više automobila. Ukupni rezultati novih registracija pokazuju da je nemačko tržište kliznulo za 3.4 posto u martu. Analitičari veruju da će se loši trendovi nastaviti i da bi dizelaši sa trenutnih 31 posto mogli da padnu na svega 25 posto ućešća na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka vlada želi da izbegne restrikcije ili zabrane za dizel vozila

 

merkel

 

Kako prenosi Tanjug, nemačka kancelarka Angela Merkel izjavila je da federalna vlada želi da izbegne restrikcije ili čak zabrane za dizel vozila, koja zagađuju životnu okolinu. Obraćajući se novinarima nakon sednice vlade, Merkelova je rekla da se ne planiraju veliki skupovi vezani za tu temu, ali da će biti sastanaka tehničkih radnih grupa, preneo je Rojters. Merkelova je dodala da su se ministar saobraćaja i ministar ekologije dogovorili da budu izbegnute restrikcije u vidu "plavih bedževa" ili zabrana za dizel vozila u gradovima. Podsetimo, Savezni sud u Nemčkoj odlučio je da gradovi u toj zemlji imaju pravo da zabrane kretanje automobila sa dizel motorima u urbanim područjima kako bi se smanjilo zagađenje vazduha.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda ne odustaje od dizela: Najbolji ''prijatelj'' SUV-a

 

175932-mazda6 11.jpg

 

SUV vozila glavni su razlog zbog kojeg proizvođači i dalje razvijaju moderne dizel agregate. Uprkos velikom padu popularnosti dizela zbog visokog stepena zagađenja, te najave izumiranja ovog vrsta pogona, to se ipak neće dogoditi skoro. Nakon Mercedesa i Porschea, i japanska Mazda je istakla potrebu opstanka ove tehnologije. Predsednik i izvršni direktor ovog brenda za Evropu Džef Gajton je istakao SUV klasu kao glavni razlog ovakvog stava. Gajton ističe da je najveći izazov za automobilsku industriju proizvodnja velikih, a ipak ekonomičnih SUV vozila, što kupci traže, a najbolji "prijatelj" na tom planu im je upravo dizel.

''Prisiljavanje kupaca da uzimaju vozila sa manjom emisijom C02 ne donosi rezultate. Oni žele i veliki i štedljiv automobil. To je razlog zbog čega mi nastavljamo da razvijamo dizele. Možemo ih učiniti čistijim, snažnijim i ekonomičnijim. Mislimo da je to ekonomski bolje rešenje nego, na primer, hibridna tehnologija'', rekao je Gajton. Čelnik Mazde veruje da će kupci promeniti svoje loše mišljenje o dizel tehnologiji kada na snagu stupe nova WLTP pravila na jesen, jer će tačnije meriti emisuju gasova i tada će se prednosti dizela više istaći. ''Mislim da će trenutna buka u vezi sa dizelima oslabiti kada budu uvedene prave metode merenja. One će pokazati da dizeli nisu mnogo drugačiji od benzinskih motora. Doći će do promene mišljenja'', kaže direktor Mazde.

 

On je takođe potvrdio da Mazda nema u planovima novi mali automobil, koji će biti klasu ispod Mazde 2. Razlog je jednostavan, nije dovoljno isplativ za kompaniju ove veličine. ''Nećemo praviti automobil A segmenta. Mi smo velika, ali i dalje relativno mala kompanija. Moramo se koncentrisati na modele koje je moguće prodavati u velikim količinama i koji su popularni širom sveta. Nećemo imati automobil manji od B segmenta. Automobili A segmenta ne postoje u SAD, a nisu interesantni ni u Kini ni u Rusiji'', zaključio je Gajton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softversko unapređenje neće biti dovoljna mera za spas 5 miliona nemačkih dizelaša

 

151029-vw tdi.jpg

 

Nakon što je Nemački visoki sud omogućio gradovima da samostalno donose odluke o zabranama korišćenja dizelskih automobila s previsokom emisijom štetnih gasova, rešenje za vlasnike ovih vozila se još uvek ne nazire. Prošlogodišnji dogovor vlade i proizvođača automobila je iznedrio softversko unapređenje za čak 5 miliona problematičnih dizelskih automobila, ali mnogi misle da ovo rešenje nije dovoljno. Među njima je i ministarka ekologije Svenja Schulze koja je Tagesspiegelu rekla da je uverena da će gradovi poput Minhena i Štutgarta krenuti sa zabranama ako proizvođači ne krenu sa izmenom komponenata koje bi obezbedil niže emisije. ''Bojim se da u gradovima koji su drastično premašili emisijske kvote softverska unapređenja neće biti dovoljna'', rekla je Schulze. Proizvođačima automobila je poručila da su hardverske izmene jedino realistično rešenje za izbegavanje zabrana, kao i da se očekuje da će trošak ove servisne akcije morati sami da podmire, jer su problem sami i izazvali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki zaokret: Dizeli ipak imaju budućnost!

 

bosch diesel.jpg

 

"Dizel ima budućnost! Želimo da zaustavimo, jednom za svagda, raspravu o smrti dizelske tehnologije."

 

Motori sa dizel gorivom su već nekoliko godina na pravom stubu srama. ''Dizelgejt'' i brojna zdravstvena istraživanja, koja su dokazala štetnost izduvnih gasova, dovela su do toga da je udeo dizela na tržištu Evrope na kraju prošle godine pao na 43.7 odsto, što je najmanji procenat još od 2002. godine. Loše vesti po dizel su nastavile da pristižu i ove godine. Donesena je sada već čuvena odluka suda u Lajpcigu kojom se dozvoljava nemačkim gradovima da zabrane ulazak automobilima sa evro5 i starijim dizel motorima u gradska jezgra. Ovo je dovela do neverovatnog pada u prodaji dizeleša u Nemačkoj. Pad od 25 odsto je zabeležen u martu, pa tako oni sad drže jedva trećinu tržišta, a neki analitičari predviđaju da će uskoro dizeli imati samo četvrtinu nemačkog tržišta automobila.

 

Sa druge strane javljaju se glasovi koji veruju u ''renesansu dizela'', poput Matiasa Milera, sada već bivšeg direktora Volkswagena. Kako bi zadovoljili stroge EU propise, mnogi proizvođači su poslednjih godina ulagali znatna sredstva u razvoj dizelske tehnologiju koja sada ispušta manje CO2 od benzinaca, ali i dalje ima veliki problem sa azotnim jedinjenjima. Fokus je na softverskim unapređenjenima. I pored troška od pet milijardi evra, koliko su potrošili nemački proizvođači poslednjih godina, ona su daleko jeftinije rešenje od fizičke zamene delova. Međutim, mnogi misle da to neće biti dovoljno. Među njima je i nemačka ministarka ekologije Svenja Šulce koja je Tagesšpigelu rekla kako je uverena da će gradovi poput Minhena i Štutgarta početi sa zabranama ako proizvođači ne krenu da menjaju problematične komponente koje će dovesti da manje emisije azotnih oksida. ''Bojim se da u gradovima, koji su drastično premašili emisijske kvote, softverska unapređenja neće biti dovoljna'', rekla je Šulce i dodala sa sami proizvođači moraju izvršiti hardverske izmene i to o svom trošku, jer su problem sami i proizveli.

 

Spas u zadnji čas

Spas za dizel automobile stiže iz Boša. Čuveni nemački proizvođač je objavio da ima rešenje problema. Novorazvijena softverska tehnologija će uspeti da optimizuje temperature u izduvnom sistemu koji smanjuju emisiju azotnih oksida na samo jednu desetinu nivoa koji će obavezan od 2020. godine. ''Dizel ima budućnost! Želimo da zaustavimo, jednom za svagda, raspravu o smrti dizelske tehnologije'', rekao je Dr Folkmar Dener, direktor Boša. ''Naši novi proizvodi će omogućiti proizvođačima vozila da drastično smanje emisije azotnih oksida (NOx) i da ispune zakonom propisane granice.'' Dizel vozila opremljena novom tehnologijom, čak i na ulici, u uslovima ''realne emisije izduvnih gasova'' (RDE) ispuštaju znatno manje gasova. Boš tvrdi da je sve postignimo unapređenjem postojećih tehnologija i da nema potrebe za dodatnim komponentama, koje bi povećale troškove.

 

''Opremljena najsavremenijom Bošovom tehnologijom, vozila sa dizel motorima biće klasifikovana kao vozila sa niskim emisijama i ostaće pristupačna'', rekao je Dener, koji je pozvao da se obrati veća pažnja na emisiju ugljen-dioksida (odnosno na benzinske motore) izazvanog drumskim saobraćajem, kao i na potrošnju goriva. Od 2017. godine, evropsko zakonodavstvo propisalo je da novi modeli putničkih automobila koji se testiraju po novim standardima potrošnje ne smeju da ispuste više od 168 miligrama azotnih oksida  po pređenom kilometru. Od 2020. godine, ova granica će biti smanjena na 120 miligrama.

 

Evropljani i dalje vole dizelaše

Međutim, vozila opremljena novom tehnologijom su postigla rezultat od samo 13 miligrama azotnih oksida u standardnim RDE ciklusima. To je otprilike jedna desetina propisane granice koja će se primenjivati nakon 2020. godine. Čak i u uslovima zahtevnije urbane vožnje, prosečne emisije testnih vozila nisu prelazile emisiju od 40 miligrama po kilometru. Bošovi inženjeri su postigli ovaj rezultat u poslednjih nekoliko meseci. Kombinacija napredne tehnologije ubrizgavanja goriva, novog sistema za upravljanje vazduhom i inteligentnog upravljanja temperaturom omogućila je tako nizak nivo očitavanja. Emisije NOx sada mogu ostati ispod zakonski dozvoljenog nivoa u svim situacijama u vožnji, bez obzira na to da li se vozilo vozi dinamično ili lagano, u zimskim uslovima ili na letnjim temperaturama, na autoputu ili u zagušenom gradskom saobraćaju. Nažalost, ova tehnologija je namenjena samo novim dizelašima, pa je i dalje neizvesna sudbina starijih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan polako odustaje od dizela u Evropi

 

169934-nissan p 1.jpg

 

Dok su mnogi proizvođači automobila istakli da će ostati posvećeni dizelskim motorima, među kojima su Volkswagen, Mazda i Daimler, neki su najavili da će postepeno smanjivati prodaju dizelaša u Evropi i ostatku sveta. Među njima je i Nissan, koji veruje da će povećanja poreza i restrikcije biti problem kupcima. U Nissanu smatraju da će se kupci okrenuti benzincima, hibridima i električnim automobilima umesto dizelašima. ''Kao i neki drugi proizvođači, mi vidimo progresivni pad dizela, ali ne očekujemo njihov kraj u kratkom periodu. Moderni dizelski motori će biti traženi još neko vreme pa će ostati u našoj ponudi'', izjavila je predstavnica Nissana za Rojters.

 

Nissan trenutno koristi Renaultove motore, a to su 1.5, 1.6 i 2.0 litarski dCi common rail turbodizelaši koji se smatraju među najboljim u tržištu zbog njihovog rada, kvaliteta i niske potrošnje gorova. U Evropi Nissanova dizel porodica uključuje Micru, Pulsar, Juke, Qashqai, X-Trail i kompanijina lagana komercijalna vozila. Prošle godine je prodaja dizelaša u 15 najvećih evropskih zemalja činila 50 posto ukupne prodaje novih automobila. Od početka ove godine je potražnja za dizelašima na tržištima poput Velike Britanije drastično opala, a analitičari predviđaju da će ukupan pad prodaje dizelaša u ovoj godini biti sličan prošlogodišnjem. Mnogi proizvođači ostaju posvećeni dizel tehnologiji, jer im ona pomaže da zadovolje standarde emisije CO2. Volkswagen je nedavno predstavio novu generaciju TDI motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-07/three-s-a-trend-more-eu-diesel-exits-to-follow-nissan-toyota

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linkova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes A klase dobio novi dizelaš

 

mercedes a diesel.jpg

 

Za razliku od nekih proizvođača kao što su Toyota, Nissan i Volvo, koji su više-manje spremni da penzionišu svoju ponudu dizel vozila, Mercedes i dalje veruje u tu tehnologiju, što najbolje pokazuje i novi agregat koji priprema za A klasu. Najnoviji proizvod se odnosi na 4-cilindarski motor zapremine 1.5 L, opremljen turbo punjačem, a koji će se nuditi s modelom A180d. Reč je o motoru izvedenom iz Renaultovog 1.6 dCi koji je nasledio prethodnika OM 607, a nudi dodatnih 7KS, što znači da raspolaže sa 116KS, uz 260 Nm. Do stotke će ubrzavati za 10.5 sekundi, uz najveću brzinu o 203 km/h. Deklarisana potrošnja goriva iznosi 4.1 l/100 km u kombinovanom načinu vožnje, uz emisiju od 108 g/km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod B segmenta prodaja dizela od početka ove godine u EU simbolična osim kod francuskih predstavnika.

 

prodaja_B_segment.thumb.jpg.8e40929d87cad08067e6d048f92c7760.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...