Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Nemačka: Dileri očajni, na lageru stoji 350.000 dizelaša

 

dileri.jpg

 

Da je teško prodati dizelaše uveravaju se ovih dana nemački trgovci automobila. Jürgen Karpinski, predsednik Udruženja nemačkih trgovaca vozila (ZDK), upozorava da je mnogima ugrožen opstanak. ''Dilerima trenutno na lageru stoji 350.000 dizelaša. Niko ih ne kupuje jer zadovoljavaju tek Euro-5 emisione norme. Vrednost ovih vozila je 4.5 milijarde evra, pa dileri svakodnevno gomilaju milionske gubitke'', kaže Karpinski. Dodatni problem: Vrednost dizelaša koje lizing kuće vraćaju trgovcima je izuzetno opala, marže su niske, finansijski resursi ograničeni...

Za plasman spornih dizelaša trgovci polovnjaka imaju zemlje u kojima nisu stroge ekološke norme poput, recimo država zapadnog Balkana. Ali, u takvim zemljama kupci nemaju duboke novčanike za još uvek skupe automobila s Euro-5 normom pa se odlučuju za jeftinije polovnjake koji ispunjavaju minimalni standard. Zato Karpinski apeluje na nemačke vlasti da nešto učine, u prvom redu pomogne u razvoju hardvera koji bi vozila sa Euro-5 normom prebacio u ekološku kategoriju Euro-6. ''To bi stabilizovalo tržište polovnjaka, umirilo kupce, pomoglo opstanak trgovaca polovnih vozila, a bili bi ispunjeni i kriterijumi zaštite čovekove okoline'', tvrdi predsednik Udruženja trgovaca vozila Nemačke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamburg od 31. maja uvodi zabranu vožnje starih dizel automobila

 

hamburg.jpg

 

Hamburg, grad na severu Nemačke, uvešće 31. maja zabranu vožnje starih dizel automobila u dve ulice, saopštile su danas gradske vlasti. Time se pojačava pritisak na nemački Folksvagen i druge automobilske kompanije da urade prepravke na modelima koji zagađuju životnu sredinu. Najnoviji potez dolazi nakon što je vrhovni administritativni sud Nemačke početkom ovog meseca presudio da se nivo zagađenja vazduha mora uskladiti sa standardima EU o kvalitetu vazduha. Nemačka kancelarka Angela Merkel je izjavila prošle nedelje da u interesu Nemačke nije da svoju skandalom pogođenu auto-industriju oslabi toliko da ona više ne bude u stanju da investira u buduće tehnologije. ''Naša dužnost je da kažemo industriji - tvoja obaveza je da povratiš izgubljeno poverenje'', rekla je Merkel. Ona se, međutim, usprotivila pozivima za dalje povećanje finansijskog tereta automobilskim kompanijama, u smislu ugradnje dodatne opreme u vozila koja proizvode prekomerne emisije štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamburg prvi grad u Nemačkoj koji je zabranio dizelaše

 

hamburg diesel.jpg

 

Hamburg je danas postao prvi grad u Nemačkoj koji je uveo zabranu na promet vozila sa dizel motorima na pojedinim saobraćajnicama. Zabrana, koja će ostati na snazi sve dok se kvalitet vazduha u gradu ne poboljša, primenjivaće se na dve deonice ukupne dužine od 2.2 kilometra. ''Naš cilj i naša odgovornost je da zaštitimo građane od isparenja štetnih gasova'', izjavio je hamburški senator za životnu sredinu Jens Kerstan. Zabrana će, kako dodaje, važiti sve dok federalna vlada ne primora automobilske kompanije da instaliraju nove sisteme za čišćenje izduvnih gasova u stara dizel vozila, čemu se proizvođači protive. U ekološkoj organizaciji Grinpis se nadaju da će i drugi nemački gradovi slediti primer Hamburga, ali i gradova kao što su Kopenhagen i Amsterdam u preispitivanju svoje saobraćajne politike. Vrhovni administrativni sud u Nemačkoj je u februaru načelno dozvolio gradovima uvođenje zabrane prometa vozilima na dizel pogon u svrhu smanjenja količine ugljen-dioksida u većim gradovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan napušta dizelske motore

 

166470-nissan x 1.jpg

 

Nissan je još jedan u nizu proizvođača automobila koji je došao do zaključka da dizelski motori neće imati budućnost u segmentu putničkih automobila, tako da je objavio da zaustavlja njihov razvoj. Nissan već duže vreme ne prodaje dizelaše u Japanu, a uskoro će nestati i iz Evrope. Dizelski motori ostaće kao deo ponude u komercijalnim vozilima, ali će ih kupovati od drugih proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasno su rešili da unište dizele:

Studija je takođe otkrila da četiri grupe proizvođača imaju prosečnu emisiju 12 puta veću od Evro 6 dizel standarda, kao i da porodica vozila sa najvišom emisijom čak 18 puta prelazi zakonske limite.

 

http://autorepublika.com/2018/06/07/gotovo-svi-evro-6-dizeli-prekomerno-zagadjuju-u-uslovima-realnog-saobracaja/

To testirani, u realnom saobraćaju takođe probijaju zadate norme. Istraživanje je takođe pokazalo da benzinski Evro 6 modeli sa najvišom emisijom azotnih oksida, emituju ovo jedinjenje u istoj ravni kao i dizeli sa najnižom emisijom azotnih oksida.

 

Svi testirani Evro 5 dizeli su imali emisiju azotnih oksida najmanje dvostruko veću, dok je najgori čak 18 puta više zagađuje od onog što je nominalno prihvatljivo.

 

„Da sam kupac, pogledao bih ove brojke i morao bih da dođem do zaključka da ne treba da kupim dizel vozilo“, rekao je Peter Mok iz ICCT-a. „Čak se i Evro 6 dizeli nisu dobro pokazali, tako da praktično svima treba da se zabrani pristup centrima gradova.“

 

Majk Houz, direktor Društva proizvođača i trgovaca vozilima, je rekao: „Zahvaljujući ogromnim investicijama, svaka sledeća generacija vozila je naprednija od prethodne sa značajno manjim nivoima zagađivanja. Izveštaj je to potvrdio a kupci mogu biti uvereni da su novi automobili koji se trenutno prodaju najčistiji ikada, i u potpunosti sa Evro standardima.“

 

 

 

 

 

Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britance više brine zabrana dizelaša nego Bregzit

 

London taxi.jpg

 

Pre dve godine građani Ujedinjenog Kraljevstva odlučili su na referendumu da njihova država napusti EU. Ta odluka je dovela u pitanje budućnost mnogih stranih fabrika automobila na tlu te zemlje, ali nagovestila i mogućnost rasta cena novih vozila. Međutim, danas su britanski vozači zabrinutiji zbog dešavanja oko dizelaša nego zbog Bregzita. Nedavno sitraživanje koje je sproveo Paragon Motor Finance pokazalo je da kupcima automobila u UK više glavobolje zadaju dešavanja u vezi sa najavljenom zabranom vozila sa dizel motorima, nego eventualne negativne posledice Bregzita. Britanska vlada odlučna je da potpuno eliminiše dizelaše sa ulica do 2040. što je unelo dodatne nedoumice i strahove među kupce automobila u toj zemlji. Podaci pokazuju da je u maju 2018. zabeležen pad novoregistrovanih dizel vozila od 23.6% u odnosu na isti period 2017. godine. ''Potrebno je razjasniti neke stvari u automobilskoj industriji. Automobili na dizel su demonizovani u javnosti iako trenutno ne postoji infrastruktura koja bi mogla da podrži masovnu upotrebu vozila sa alternativnim pogonskim rešenjima'', objašnjava Džulijan Rens, direktor u Paragon Motor Finance. ''Sa druge strane, tržište polovnih dizel vozila je još veoma snažno što pokazuje da su kupci i dalje zainteresovani za ovaj tip automobila, najverovatnije zato što ne postoji održiva alternativa'', kaže Rens.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM investira u razvoj novih dizel motora

 

Chevrolet-Cruze 1.jpg

 

Iako je popularnost dizel motora iz dana u dan sve manja i mnogi proizvođači izbacuju ove agregate iz svoje ponude, neki nastavljaju da razvijaju savremene varijante. Dok to nije potpuno iznenađenje za Evropljane, jeste pomalo neočekivano kada takva vest stigne iz SAD, gde je i počeo sunovrat dizela zbog Volkswagenove prevare na testovima 2015. I dok VW i Mercedes izbacuju dizele iz ponude u SAD, lokalni gigant General Motors (GM) investira u razvoj novih agregata. Kompanija je već najavila da će novi Chevrolet Silverado i GMC Sierra dobiti 3,0-litarske Durmax šestocilindarske dizel agregate početkom sledeće godine, ali to nije sve. GM trenutno kupuje 1.6-litarski četvorocilindarski turbodizel od francuske PSA grupacije za Chevrolet Cruze i Equinox, ali je vrlo verovatno da će razviti i sopstveni manji agregat za ovakve tipove modela. Američka kompanija je upravo zbog toga zadržala svoj razvojni centar za motore u Torinu, iako se prošle godine povukla iz Opela. Direktor pogona u Torinu Pjerpaolo Antonjoli je potvrdio da će nova gama GM dizel motora uključivati i trocilindarske i četvorocilindarske verzije. GM očekuje rast prodaje svojih vozila u SAD sa dizel agregatom, pre svega što se nada da će privući bivše razočarane vlasnike VW.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manje dizelaša, a zagađenje raste

 

vozilo d.jpg

 

Glavni krivac za porast CO2 je opšta kampanja protiv dizelaša i njihovih azotnih oksida, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima. Prvi put u poslednjih deset godina u Evropi je porastao nivo emisije ugljen dioksida kod novih automobila, saopštila je analitičarska kuća JATO Dynamics. Prosečna emisija CO2 je prošle godine bila za 0.3 g/km veća nego u 2016. Analiza je sprovedena na 23 evropska tržišta, a rezultati su pokazali da je 2017. prosečna emisija CO2 iznosila 118.1 g/km. Glavni krivac za ovaj porast je opšta kampanja protiv dizelaša, koja je kulminirala prvom zabranom za ta vozila u Hamburgu, koju prati sve više prodatih modela sa benzinskim motorima. A upravo oni emituju u atmosferu više gasa CO2, koji je jedan od najodgovornijih za klimatske promene i globalno otopljavanje.

 

Prema statističkim podacima, najveći emiteri ugljen-dioksida su sportski automobili, kompaktni monovolumeni, poput ''reno senika'' i trenutno najpopularnija SUV grupa vozila. Oni u proseku izbacuju 153 (sportski modeli), odnosno 133 grama CO2 po pređenom kilometru (druge dve kategorije). U 2017. dizelaši su emitovali 117.9 g CO2/km, a benzinci 123.4 g CO2/km. Ova prednost na strani novih dizela je posebno zanimljiva ako se zna da su ovi motori, u proseku, snažniji od benzinskih - 142 u odnosu na 123 KS. Međutim, broj prodatih dizelaša u prošloj godini je neverovatno pao, a taj trend se nastavlja i u ovoj. Na kraju 2017. dizelaši su držali samo 43.7 odsto, što je najlošiji rezulat još od 2002. godine. Njihov pad je pratio neverovatan skok od 11 odsto u prodaji benzinskih modela. Veliki porast prodaje su zabeležili i električni automobili, ali oni su i dalje minimalno zastupljeni u ukupnom broju prodatih automobila jer su većini građana i dalje preskupi uz ograničenu autonomiju. Uz to, prema nekim istraživanjima električni automobili će dovesti do povećanja zagađenja u delovima sveta gde se električna energija u najvećem procentu dobija sagorevanjem uglja i gasa, kao što je slučaj u Kini, ali i na američkom Srednjem zapadu.

Evropska komisija je propisala da do 2021. nivo CO2 po pređenom kilometru ne sme biti veći od 95 grama, što će biti prilično teško dostići. Osim potpuno električnih modela, rešenje su hibridne varijante koje se odlikuju dobrim performansama, prihvatljivom cenom i manjom emisijom ugljen-dioksida. Možda se na kraju ipak vratimo dizelašima, posebno nakon Bošove revolucionarne tehnologije koja omogućava novim dizela motorima izbacivanje azotnih oksida za čak 90 odsto manje u odnosu na trenutno stanje.

 

Najčistiji brendovi

Šampion iz 2016, Peugeot je, baš zahvaljujući odličnoj prodaji u SUV segmentu, pao na drugo mesto uz povećanje emisije CO2 sa 101.8 g/km na 104.5 g/km. Njegovo mesto je zauzela Toyota koja, uz odricanje od dizelaša, forsira hibridne modele. Kako gotovo polovina novoregistrovanih Toyota ima hibridni pogon ne čudi liderska pozicija i emisija od 101.2 grama CO2 po kilometru. U prvih deset su i, ovim redosledom, Citroen, Renault, Suzuki, Fiat, Nissan, Škoda, Dacia i Seat. Uz Volkswagen i Kiu, svi oni emituju manje od 120 g CO2/km. Od 20 najprodavanijih marki, Mazda je poslednja sa 131.2 g CO2/km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja dizel automobila u EU će do 2030. pasti na 5 posto

 

vw d 1.jpg

 

Očekuje se da će broj prodatih vozila s dizelskim pogonom pasti na samo 5 posto ukupnog tržišta automobila u Evropskoj uniji do 2030. godine, pokazuje nova studija konsultantske firme ''AlixPartners''. Brige oko kvaliteta vazduha i standarda emisije su već pogodili prodaju dizelskih automobila, ali AlixPartners poručuje da će se pad ubrzati. Naime, tvrde da je udeo ''dizelaša'' na evropskom tržištu već pao sa 52 na 45 posto između 2015. i 2017. godine. Ipak, nekorišćenje dizela će još više otežati Evropskoj uniji da zadovolji emisijske standarde CO2. Naime, dizel je promovisan kao ekološki prihvatljivi od benzina u sklopu napora EU da smanji emisije CO2.

''AlixPartners'' je poručio da se proizvođači automobila ''suočavaju sa tehnološkim izborom'' - električna i hibridna vozila postaju ''jedini odgovor'' na izazov smanjenja emisija gasova. Poverenje javnosti u dizel je poljuljano još 2015. godine kada je Volkswagen opremio svoje dizelske automobile uređajima dizajniranima da varaju na testovima emisija gasova. Od tada prodaja dizelaša pada. Primera radi, u Ujedinjenom Kraljevstvu je u maju prodaja dizel automobila pala za 23.6 posto u poređenju s istim mesecom 2017. godine, pokazuju podaci Društva proizvođača i trgovaca motora (SMMT). Pad na britanskom tržištu dizelaša je tako zabeležen četrnaest meseci zaredom. Tokom 2017, potražnja za novim dizelskim automobilima se smanjila za 17 posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šokantna izjava šefa kompanije Shell

 

181944-shell.jpg

 

Šef kompanije Shell poziva na raniju zabranu SUS motora. Šta to sve znači?

 

Neke države su već donele odluku o zabrani prodaje automobila koji za pogon koriste motore s unutrašnjim sagorevanjem, o čemu smo ekstenzivno izveštavali prethodne godine. Podsetićemo, u kontekstu novih dešavanja sa ovim u vezi, da je Velika Britanija analognu odluku donela prošlog leta, a prema njoj, počev od 2040. godine, prodaja dizel i benzinskih verzija automobila i lakih komercijalnih vozila neće biti legalna. Međutim, sada se čuju i glasovi koji pozivaju organe vlasti na Ostrvu, da taj datum bude bliži sadašnjem trenutku. Logično je da svojevrsno iznenađenje predstavlja i poziv slične sadržine koji je javnosti predstavio generalni direktor kompanije Royal Dutch Shell, Ben van Berden, u razgovoru sa novinarima lista ''The Guardian''.

 

1-1.png

 

Van Berden je svoj stav obrazložio hitnom potrebom da se pristupi rešavanju problema očajnog kvaliteta vazduha u Velikoj Britaniji, posebno u zonama oko glavnih putnih pravaca. ''Ukoliko bi došlo do pomeranja datuma zabrane prodaje konvencionalnih automobila, ranije nego što je prvobitno predviđeno, očigledno je da bi to bio potez koji bi pozdravili mnogi. Lično, smatram da bi Velika Britanija to morala da uradi pre ostalih država, jer neće biti svi u svetu u stanju da to urade brzo.'' Dodao je da smatra očiglednim da brojne države Azije i Afike, objektivno moraju da slede sporiji tempo u zabranama. ''Po ovom pitanju, svet će reagovati različitom brzinom'', izjavio je on.

Nakon ove izjave, postavlja se logično pitanje: zašto bi rukovodilac jedne od najvećih kompanija iz naftne industrije pozivao na ovakav potez? Odgovor je jednako logičan. Uglavnom se kompanije, u svojim planovima razvoja, oslanjaju na predviđanja, odnosno projekcije dešavanja na tržištu u budućem periodu. Jasno je dakle, kako je za Shell veoma bitno da aktivnosti odeljenja za planiranje budu utemeljene na predvidim događajima. Drugim rečima, van Berden i Shell su prihvatili da je vreme konvencionalnih automobila na zalasku, pa žele da se prilagode novonastalim okolnostima i izvuku što više beneficija za svoju kompaniju u vremenu koje sledi. On je svojom izjavom, takođe pokazao ubeđenje da će brža zabrana SUS motora dovesti i do izmenjenog ponašanja kupaca, odnosno do bržeg prihvatanja alternativnih pogonskih sklopova.

 

Što se tiče same Velike Britanije, emisije ugljen-dioksida iz svih ostalih sektora, drastično su opale, prevashodno zbog intenziviranog korišćenja obnovljivih izvora energije. Na taj način, oblast transporta ostaje kao novi najznačajniji faktor koji uslovljava loš kvalitet vazduha. Vlada ostrvske države procenjuje da prateći poguban uticaj na zdravlje stanovništva, budžet košta oko tri milijarde američkih dolara, na godišnjoj osnovi. Jedan aspekt maloprodaje naftnih derivata, a koji ljudi često previđaju, odnosi se i na činjenicu da značajan deo prihoda prodajnih mesta, odnosno benzinskih stanica, potiče od prodaje robe široke potrošnje: konditorskih proizvoda, sokova i ostalih napitaka, cigareta i sličnih proizvoda. Shell je započeo ofanzivu instaliranja mreže punjača za električna vozila, na svojim benzinskim stanicama na Ostrvu, u naporu da privuče vozače koji koriste plug-in hibridna i čisto električna vozila. U budućem vremenu, količine prodatih naftnih derivata na benzinskim stanicama neće biti dovoljne kako bi prodajna mesta ostala profitabilna. Baš kao što se duvanska industrija preorijentisala na kozmetičke, konditorske i ostale povezane industrije, tako će morati da se prilagode i kompanije iz oblasti naftne, i industrije prodaje naftnih prerađevina. Bez ovog zaokreta, benzinske stanice bi mogle da postanu intitucije kulture - muzeji.

 

1-101.jpg

1-100.jpg

 

Ben van Berden je kritički reagovao i povodom mnoštva tužbi protiv kompanija iz naftne industrije, koje se slivaju u sudove širom sveta, a koje podnose brojne gradske uprave i ostale državne institucije. Prethodne nedelje, Rod Ajlend je postala prva američka savezna država koja je podnela tužbu protiv kompanije Shell, ali i ostalih industrijskih džinova iz te privredne grane. ''Pomalo je bizarno to što navode konzumenti naših proizvoda. U suštini, naši klijenti nas tuže zato što ne žele naše proizvode, a mi ih (kao) prisiljavamo da ih koriste'', rekao je van Berden. Sasvim je sigurno da će mnogi ovu izjavu shvatiti kao perfidnu i prizemnu zamenu teza, s obzirom na činjenicu da se u tužbenim zahtevima, masovno navodi da su istaknuti akteri naftne industrije skovali zaveru protiv čovečanstva, zarad sticanja profita. Drugim rečima, svi su oni znali da alternative postoje, i da sagorevanje naftnih derivate nanosi veliku štetu prirodi i zdravlju ljudi. Ali, o tome su ćutali, odnosno aktivno su skrivali od javnosti činjenice. Ekološki aktivisti su jasni u svojim porukama. Sve one mogu da se svedu u sledeće reči: sudovi će vam možda i oprostiti zlodelo, istorija svakako neće.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štutgart od sledeće godine zabranjuje dizelaše proizvedene pre uvođenja standarda Euro 5

 

stutgart.jpg

 

Bilo je pitanje vremena kada će nemački gradovi krenuti sa opsežnijom primenom zakona koji im omogućava da zabrane saobraćaj automobilima sa previsokom emisijom štetnih čestica. Ipak, pomalo je neobično videti da je na čelo stao Štutgart, dom Mercedesa i Porschea. Šesti po veličini grad u Nemačkoj će tako od sledeće godine efektivno zabraniti korišćenje gotovo svim dizelskim modelima proizvedenim pre uvođenja standarda o emisiji izduvnih gasova Euro 5. Budući da je Euro 5 na snagu stupio 2009, reč je o priličnom broju ne tako starih vozila. U Štutgartu se nadaju da će ovom merom uspeti da smanje nivo smoga u gradu kako ne bi bili prisiljeni da zabrane i sva dizelska vozila koja ne zadovoljavaju Euro 6 standard uveden 2014. Budući da Nemačka vlada nije uspela da natera proizvođače na retroaktivno opremanje starih automobila tehnologijama koje bi umanjile emisiju štetnih čestica, vlasnicima ovih dizelaša neće preostati ništa drugo nego da prodaju svoja vozila, čime će dodatno srušiti ionako padajuću cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Nemci planiraju da izbegnu zabrane dizela?

 

kajzerdam.jpg

 

Zahvaljući političkom koalicionom sporazumu nemačkih partija CDU, CSU i SPD, do kraja septembra ove godine biće doneta odluka za koju se očekuje da će doprineti smanjenju kritično visokih nivoa zagađenja mnogih gradova u toj državi. Generalna ideja je da se izbegnu zabrane upotrebe dizel automobila, što je duže moguće, što je jedan od zaključaka drugog Dizel samita održanog u novembru prošle godine. Prema koalicionom sporazumu, prepravke hardvera za dizel vozila koja ispunjavaju Euro 5 standarde bi trebalo da budu izvršene u narednom periodu. Ovakve najave su u petak stigle direktno od kancelarke Angele Merkel. U potpisanom sporazumu se navodi, između ostalog, i sledeće: ''Sprovešćemo prilagođavanje hardverskih komponenti na osnovu rezultata istraživanja i prezentovanih opcija od strane radne grupe.''

Kao što smo izvestili prošle godine, u okviru programa ''Održiva mobilnost za automobile'' biće formiran fond u koji bi trebalo da se slije milijardu evra, od čega 750 miliona evra iz budžeta Nemačke dok bi ostatak uplatili nemački proizvođači vozila. Sredstvima fonda bi se finansirali programi usmereni na smanjenje količine štetnih isparenja. Lokalne samouprave su imale priliku da dostave svoje ideje i projekte, počev od novembra prošle godine. Težnje se višesmerne, i kreću se od konverzije flote autobosa od dizel pogona ka elektromobilnosti, elektrifikaciji taksi vozila, kao i onih koja služe u rent-a-car flotama, bržem uvođenju u funkciju većeg broja stanica za brzo punjenje elektromobila. Planirano je i poboljšanje javnog prevoza, digitalizacija saobraćaja (pomoć u bržem pronalaženju parking mesta i brzih ili alternativnih ruta).

 

Ipak, aktivisti iz oblasti ekologije nisu uvereni da će najavljene mere doneti značajan boljitak i omogućiti izbegavanje daljih zabrana dizela. Iako njihova zabrinutost ima osnova, eksperti očekuju da bi mere mogle dati rezultata u sredinama koje blago prevazilaze limite zagađanja, ali bi problem ostao u teško pogođenim gradovima, poput Štutgarta i Minhena. Kao rezultat prvog samite o dizelu, održanog u avgustu, doneta je odluka da se ukupno 5.3 miliona dizel vozila u Nemačkoj modernizuje novim softverom. U ovu cifru su uključeni i VW primerci koji bi svejedno morali da prođu intervenciju, zahvaljujući dizelgejtu. Ova vozila su deklarisana kao Euro 5 i Euro 6 kompatibilna. Inoviranje softvera na vozilima bi bilo organizovano na dobrovoljnoj osnovi, vlasnici ne bi imali nikakve dodatne troškove, dok bi performormanse vozila predviđenih za korektivnu intervenciju. proizvođača BMW, Daimler, Opel i Volkswagen, ostale neizmenjene. Sama intervencija traje jedan radni sat u ovlašćenim servisima a ukupan trošak intervencija bi mogao da dostigne pola milijarde evra.

 

Što se tiče dizel vozila ostalih proizvođača, očekivanja se kreću u smeru da će i oni slediti inicijativu, pa se njihovim vozačima savetuje strpljenje. Starija dizel vozila koja nisu podložna jednostavnijim korekcijama, mogu biti, uz podsticaje zamenjena savremenijim. Sve ove mere bi trebalo da dovedu do što manjeg korišćenja prava koje je dodeljeno lokalnim samoupravama u pogledu zabrana dizela. Po ovom pitanju stvari stoje na sledeći način: Hamburg je prvi grad koji je zabranio u određenim zonama upotrebu starijih dizel vozila, dok je odlučeno da Štutgart i Ahen donesu analogne odluke koje stupaju na snagu 2019. godine. U ostalim velikim nemačkim gradovima, poput Kelna i Minhena, diskusije i razmatranje budućih akcija su u toku.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia se priključuje timu za odbranu dizela

 

kia ceed sw 7.jpg

 

Dizel tehnologija je demonizovana tokom prethodnih godina, ali brojni su proizvođači koji i dalje veruju u opstanak i prosperitet dizela, uprkos dramatičnom padu tražnje za takvim tipom vozila, na razvijenim tržištima. Pol Filpot, predsednik britanskog ogranka kompanije Kia Motors, izjavio je da korejska marka vidi svetlu budućnost za novu generaciju dizel agregata, posebno u smislu korišćenja za flote automobila koje prelaze veliki broj kilometara.

 

Dodao je: ''I dalje na dizel gledamo kao na dugoročno rešenje, iako osećamo pad prodaje kao direktnu posledicu nepoštene propagande medija. Istovremeno nadolazeća regulativa u pojedinim evropskim gradovima, kupce čini dodatno nervoznim. Ono što bi voleli da vidimo jesu određeni podsticaji koje bi obezbedile vlasti za zamenu starijih dizel vozila, novim modelima. I dalje su prisutne značajne prednosti dizela, posebno u smislu manjih emisija ugljen dioksida, kao i niske potrošnje goriva.'' Filpot je pričao sa novinarima britanske redakcije ''Just-auto'', tokom predstavljanja treće generacije Ceeda, za ostrvsko tržište. Konkretno, od ukupne prodaje Ceeda, čak 66% se odnosilo na dizel verzije, dok je taj procenat danas pao oko 50. Problem sa tražnjom za dizelom je samo jedan od izazova sa kojima se suočava marka Kia u Velikoj Britaniji, gde kompanija beleži rast prodaje od 2%, uprkos opštem padu tražnje za putničkim automobilima koji na nivou te države iznosi 6%. Jedan od ključnih izazova se odnosi na Brexit, naravno.

 

Filpot je ovim povodom izjavio sledeće: ''Zaista nam je potrebna bar određena doza izvesnosti o tome šta nam budućnost donosi. Na samo osam meseci smo daleko od verovatnog izlaza Britanije iz unije, a mi opet nemamo nikakve detaljnije informacije o tome kako će se sve to odigrati. Značajni smo uvoznici iz Evropske unije, kao i iz Južne Koreje, koja sada ima potpisan ugovor o slobodnoj trgovini sa EU. Zaista nam je nužno da procenimo kako će Brexit da utiče na naše poslovanje.

Automobilska industrija je jedan od glavnih generatora bruto društvenog proizvoda, s obzirom da se na nju odnosi oko 12% istog. Zato je veoma važno da dobijemo nužna pojašnjenja u vezi carina i ostalih pratećih pitanja. Povrh svega, nemamo predstavu o tome kako će se Brexit odraziti na kamatne stope, ili na navike kupaca, na primer. Znajući sve ovo što sam izrekao, ništa se nije desilo u tom smislu posle referenduma, a prodaja vozila na Ostrvu usporava. Ako bi nekako bio postignut trgovinski sporazum, ubeđan sam da bi se i prodajne brojke brzo oporavile.''

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obruč se steže: Nove zabrane kretanja starijih vozila

 

182816-francuska.jpg

 

Nekoliko francuskih regiona uvodi zabranu saobraćaja za vozila sa nižim ekološkim standardima u sklopu mera smanjenja zagađenja vazduha, a osim za vlasnike vozila iz Francuske, zabrana se odnosi i na strance koji nameravaju da putuju u tu zemlju svojim automobilom. U pet važnih turističkih regiona u Francuskoj, koji obuhvataju zone Pariza, Strazbura, Liona, Ansija i Izera (alpska oblast oko Grenobla), uvodi se zabrana za sva motorna vozila koja imaju takozvanu ''Crit'Air'' nalepnicu u klasi 5, a u pojedinim departmanima i za vozila sa nalepnicom ''Crit'Air 4''. Kroz ove oblasti prolaze neke od najvažnijih saobraćajnica, među kojima su autoputevi A7, A41 i 47, koji vode ka jugu Francuske, ali i prema Švajcarskoj ili Italiji.

 

U Franuskoj se od 2017. godine primenjuju specijalni standardi kojima je predviđeno da sva vozila moraju da imaju jednu od pet ''Crit'Air'' nalepnica. Oznake su od 1 do 5, a što je broj veći, automobil više zagađuje životnu sredinu. Tako su, na primer, automobili sa benzinskim motorima koji zadovoljavaju Euro 5 i Euro 6 norme uvršteni u ''Crit'Air 1'' klasu, dok su dizelaši sa istim Euro standardima u klasi 2. Vozila kojima preti zabrana u pojedinim delovima Francuske spadaju u klase ''Crit'Air'' 4 i 5. U četvrtu klasu uvršteni su dizelaši proizvedeni pre 31. decembra 2005. godine, a u 5. klasi su vozila sa dizel motorima proizvedeni pre kraja 2000. Detaljne informacije o ''Crit'Ai'' programu i mapa zona u kojima važi zabrana mogu se pronaći na na sajtu crit-air.fr ili na aplikaciji ''Green Zones''.

Osim vlasnika vozila iz Francuske, obavezi posedovanja odgovarajuće ''Crit’Air'' nalepnice podležu i stranci koji nameravaju da putuju u tu zemlju svojim automobilom. Oni nalepnicu mogu nabaviti online, na pomenutom sajtu ili na benzinskim pumpama u Francuskoj. Nalepnica inače košta nešto više od tri evra, a kazna za njeno neposedovanje iznosi preko 100 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelaši: Polovni na istok Evrope, a krntije u Afriku

 

183194-polovnia.jpg

 

Nagađanja oko sudbine dizelaša uznemirila su tržište polovnih automobila u Nemačkoj. Ali posao i dalje ide odlično: ako ništa drugo, čak i automobili zreli za otpad se mogu prodati u Africi.

Traže se kupci preko interneta: crveni Audi A4, 101 konja, benzinac, godište 1995. Hajdar traži 500 evra. Plus je i registrovan do sledeće godine. Motor i menjač su uglavnom dobri. Ali nemačkom kupcu odmah upada u oči važan detalj: ekološki je svrstan u grupu Euro 1. Takav auto ne može da dobije dozvolu za vožnju u nemačkim gradovima - bez katalizatora. Nadogradnja bi koštala koliko i sam auto. Hajdar pali motor i odmah postaje jasno: zvuči kao traktor, treba mu i nova izduvna cev. Sledeća stanica bi pre bila otpad nego nečija garaža. Trgovac se smeje: ''Ma kakvi, taj ide u Afriku!'' Isto kao i onaj Audi kabriolet, nažalost nakon ''totalke''. Prešao je 250.000 kilometara, prva cena je 950 evra, ali ''dogovorićemo se''. Sve se može prodati, pogotovo poznata imena: Audi, BMW, Mercedes, Opel, Volkswagen... I dobri Japanci su traženi.

 

Posao sa polovnim automobilima ide dobro. Dok pričamo sa Hajdarom, njegov otac razgovara sa mušterijama iz Afrike. To je svakodnevnica za ovu porodicu poreklom iz Iraka: ''Oni su došli iz Afrike na dve nedelje, samo da bi u kupili automobile u Nemačkoj. Znaš li koliko košta pun rezervoar u Libiji?'' Nemci trenutno ne znaju šta da kupe i da li uopšte da kupuju polovan auto. Zbog propisa o čistoći vazduha, ne znaju da li će se iznenada desiti da polovnim automobilom neće smeti da uđu u grad. Pogotovo ako je dizel. Kako je kod Hajdara? Dizel ne dolazi u obzir, oni ih uopšte nema - to je posao za one koji su specijalizovani za istočnu Evropu. Njegov glavni posao je Afrika i ko je uopšte blesav da kupuje dizel? ''Znaš li koliko košta pun rezervoar goriva u Libiji? Oko jedan evro. Ko će tamo kupovati nekakve štedljive dizelaše'', pita nas trgovac. Doduše, baš zbog Libije je imao problema. Nedavno su ga iz carine optužili da on u Nemačkoj prodaje automobile iz Libije!

 

Beskrajni putevi automobila

Svaka carina ima drugačija pravila, međutim u Africi se gotovo nigde ne traži dokaz o ekološkoj podnošljivosti i niskom nivou zagađenja. Ipak, Hajdar nam u poverenju objašnjava: zaboravi na propise. Ako znaš prave ljude, svaki auto ćeš dovesti u bilo koju zemlju. A ako ne ide nikako drugačije, auto se uvek može rastaviti i preneti u komadima. Zato mu posao cveta: 2015. po statističkim podacima, gotovo četvrtina izvoza u Afriku bila je u kategoriji ''motorna vozila i delovi''. Hajdar zna trgovce polovnim automobilima koji imaju čak i posebnu ponudu automobila iz Velike Britanije, sa volanom na desnoj strani za afričke zemlje gde se takođe vozi po levoj strani. Doduše, to je obično tek u metropolama: na mnogim lokalnim putevima u Africi neretko vlada načelo da se ne vozi levo ili desno, nego tamo gde su rupe manje. A na toj strani i ostaje onaj čiji su živci čvršći.

 

Africi očigledno ipak ide bolje...

Ekološko udruženje koje je po nalogu EU sprovelo istraživanje o izvozu polovnih automobila utvrdilo je kako je prosečna cena 1.930 evra, a odredišta su širom Afrike: Džibuti, Dar es Salam, Lagos... Glavna zemlja uvoza je Benin - u tu zapadnoafričku zemlju je od 2013. do 2015. otišlo oko 210.000 automobila - gotovo svaki treći koji je uvezen u Afriku. Hajdar nam kaže da se oseća da i u Afriku polako dolazi blagostanje. Prvo su bili traženi veliki automobili - stanje nije važno ako je tehnika kvalitetna, pošto u Africi ima dovoljno jeftinih majstora koji će gotovo svaki auto dovesti u vozno stanje. Ali sad se sve više traže srednja i manja vozila za već prepune gradove Crnog kontinenta i srednji sloj koji polako može da priušti auto. Jedini zahtev je - klima uređaj. Bez nje se i u Africi sve teže može nekome prodati auto.

 

Dizelaši su za Evropu, terenci za Ukrajinu

Ima i zemalja Afrike gde se traže dizelaši, ali kad je reč o novijim modelima oni iz Nemačke idu na istok Evrope. Evropski propisi o izduvnim gasovima bi zapravo trebalo na isti način da važe u čitavoj EU, ali razlike su još uvek velike. Zbog mogućnosti zabrane dizelaša u Nemačkoj koji pripadaju grupi Euro 5 ili niže, cena im je drastično pala. Međutim, nakon nekog vremena im je cena opet počela rasti jer su došli kupci sa istoka. Prvo iz zemalja istoka i jugoistoka EU gde je dizel jeftiniji, a nema toliko buke oko očuvanja okoline. Zatim iz zemalja bivšeg SSSR-a. Tamo niko ništa ne govori o okolini. Postoji i veliko tržište u Ukrajini. Među trgovcima se zna: ako imaš terenac, bio on luksuzan sa kožnim sedištima ili prastara Lada, Ukrajinci će kupiti baš sve. Ali Hajdar nema ništa sa njima, on se drži svog posla. Isto tako, tu je i zagonetka koju je otkrila Nemačka kancelarija za okolinu. Dok se u Nemačkoj davala premija za uništavanje starog i kupovinu novog automobila, pre desetak godina, utvrđeno je da je u međuvremenu preko milion vozila odjavljeno sa zabranom nove registracije - sada ih jednostavno nigde više nema. Oni su ili rastavljeni na delove ili ilegalno izvezeni ko zna gde, pogotovo u zemlje gde ''vas niko ništa ne pita, ako znate prave ljude''. Ali Hajdar ni o tome ništa ne zna. Posao i bez toga ide dobro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od narednog februara rampa za dizelaše i u Frankfurtu

 

vw emisija.jpg

 

Frankfurt, finansijski centar Nemačke, moraće od narednog februara da uvede zabranu vožnje visoko zagađujućih, starih dizel automobila u centru grada u okviru plana za poboljšanje kvaliteta vazduha, presudio je državni upravni sud. Sud u Visbadenu je ovu odluku doneo u postupku koji je pokrenula grupa za zaštitu životne sredine ''Dojče Umvelthilfe'' (DUH), nakon krucijalne presude glavnog nemačkog upravnog suda iz februara 2018., koja je ''otvorila vrata'' zabranjivanju dizelaša u gradskim jezgrima. Zabrana bi pogodila oko jedne četvrtine automobila registrovanih u Frankfurtu i brojne vozače koji žive na periferiji.

Lider ''Dojče Umvelthilfea'', Jirgen Reš, izjavio je da će ova presuda doprineti ubrzanju prelaska na električna vozila i pozvao kancelarku Angeli Merkel da natera proizvođače automobila da plate troškove naknadne ugradnje opreme sa sistemom za prečišćavanje izduvnih gasova u dizelaše, kako bi izbegli zabranu. Regionalna vlada Hesena je takođe pozvala Berlin da brzo reaguje po pitanju naknade tih troškova kupcima, čemu se žestoko protive lobisti automobilske industrije koju bi to moglo da košta milijarde evra. Merkelova je rekla da će učiniti sve što je moguće kako bi se izbegla zabrana vožnje, ali je neslaganje u pogledu rešavanja problema emisije azot-oksida iz dizel automobila izazvalo napetosti unutar njene koalicije sa socijaldemokratama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW prestaje da prodaje dizelaše u SAD-u

 

bmw x5 291.jpg

 

BMW se pridružio kompanijama kao što su Toyota i Honda i odlučio je da u potpunosti napusti tržište SAD-a sa dizelskim motorima. Za razliku od Toyote i Honde, koje u potpunosti gase dizelski program, BMW će nastaviti da nudi dizelaše u Evropi, mada je dugoročno, njihova budućnost i na tom tržištu pod znakom pitanja. Prvi model na koji se ova zabrana odnosi jeste X5, koji će se umesto u dizelskoj verziji, u novoj generaciji u SAD-u nuditi sa PHEV pogonom, a koji će obezbediti autonomiju od 80 km samo na elektropogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadillac na neodređen period obustavlja razvoj dizel motora

 

cadillac xt4 1.jpg

 

Američki proizvođač Cadillac saopštio je da obustavlja na neodređen period razvoj dizel motora zbog ubrzanog prelaska na električni pogon. Predsednik Cadillaca Stiv Karlajl je potvrdio tokom predstavljanja XT4 da kompanija ponovno procenjuje svoju dizel strategiju. ''Radimo na dizelu, ali tržišta se menju brže nego što smo očekivali. Od sada će naš fokus biti na elektrifikaciji'', rekao je Karlajl. Cadillac već neko vreme radi na razvoju četvorocilindarskih i šestocilindarskih dizel agregata, kao deo plana šitelja brenda na evropsko tržište uz ponudu određenih modela na dizel pogon i u SAD. Novi XT4 je trebalo da dobije dizel varijantu do 2020. ili ranije, uz plan kompanije da uvede dizel u još modela. I dalje postoji mogućnost da će se to dogoditi, ali za sada je Cadillacov dizel program ''na ledu''.

Na prvu prepreku u razvoju dizela Cadillac je naišao još 2015, kada je Volkswagenova ''Dizelgejt'' afera žestoko pogodila auto-industriju. Tada su u kompaniji saopštili da je razvoj otišao predaleko da bi ''ubili'' dizel program, a onda je stigao novi udarac. Partner u razvoju dizela GM je odlučio da proda svoju evropsku podružnicu Opel francuskoj PSA grupaciji, što je umnogome zatvorili pristup evropskom tržištu. Uprkos i ovom udarcu, Cadillac je nastavio svoj program samostalno, međutim, treći udarac je bacio Cady na noge. Karlajl ipak ističe da dizel tehnologija i dalje ima važnu ulogu u industriji, pre svega u segmentu kamioneta, koji su izuzetno popularni upravo u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche odustaje od dizelaša

 

porsche c 7777777.jpg

 

Kao prvi nemački proizvođač automobila, Porsche odustaje od proizvodnje automobila sa motorima na dizel, saopšteno je u nedelju u Štutgartu. ''Za Porsche, koji je poznat kao proizvođač sportskih automobila, motori na dizelski pogon su uvek igrali sporednu ulogu i zato smo odlučili da ubuduće više ne proizvodimo automobile sa takvim pogonom'', saopšteno je u nedelju iz uprave Porschea. Kompanija, koja radi u sastavu koncerna Volkswagen, najavila je da će se ubuduće fokusirati na segment koji je specijalnost Porschea. ''Radi se o emocionalnim, jakim benzinskim motorima, hibridima, a od sledeće godine i elektroautomobilima'', rekao je za dnevnik Bild am Sonntag predsednik uprave Porschea Oliver Blume. Objasnio je da sam Porsche nikad nije razvijao dizelske motora, ali je, upkos tome ''pretrpeo štetu'' zbog krize dizelskih motora nastale nakon skandala s manipulisanjem vrednostima izduvnih gasova.

 

''Dizelska kriza nam je napravila mnogo nevolja'', rekao je Blume. Svi vozači Porschea sa dizel motorima mogu da budu mirni, oni ''ne treba da brinu jer će se servisiranje ovih motora obavljati i dalje'', dodao je Blume. Porsche je odluku o odustajanju od dizelskog pogona objavio isti dan kada je najavljen i tzv. dizelski samit kod kancelarke Angele Merkel na kome bi predstavnici politike i automobilskih kompanija trebalo da odluče kako sprečiti zabranu vožnje dizela u nemačkim gradovima. Nemačka kancelarka i predstavnici vlade preferiraju tehničke primene na vozilima norme Euro 5 koji su trenutno, kao i sve niže norme, obuhvaćeni zabranama vožnje u nekim gradovima. Automobilski koncerni odbacuju takvo rešenje kao preskupo. Ministar saobraćaja Andreas Scheuer je predložio i rešenje po kojem bi vlasnicima dizela sa motorima norme Euro 5 bio ponuđen povoljan otkup vozila u zamenu za novija vozila sa oznakom 6.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka vlada pronašla rešenje za stare automobile na dizel

 

hamburg diesel.jpg

 

Nemačka vlada je pronašla rešenje za milione Nemaca koji voze stare automobile na dizel, saopštile su partije u vladajućoj koaliciji. Na kraju noćnog sastanka u Berlinu, zvaničnici konzervativaca i socijaldemokrata su objavili ''koncept za čist vazduh i obezbeđivanje kretanja kroz gradove''. Političari i autoindustrija već mesec dana su pokušavali da pronađu kompromis oko organizovanja skupog osavremenjivanja vozila s dizel motorima, tehnologije izmišljene u Nemačkoj. Nemačka autoindustrija zapošljava oko 800.000 ljudi. Račun bi mogao biti prilično veliki za proizvođače automobila, koji su varanjem na testovima zagađenja izazvali krizu. 

''Autoindustrija je izazvala problem, ona treba i da plati'', rekla je ministarka za životnu sredinu Svenja Šulce iz SPD.  Vlada na raspolaganju ima tri tehničke mogućnosti koje mogu i da se kombinuju: zamena delova na automobilima, olakšice prilikom zamene najstarijih dizelaša i neprestana nadogradnja softvera za kontrolu emisije gasova. Probleme vladi je stvorilo i to što je više nemačkih sudova zapretilo zabranom najštetnijih dizelaša u desetinama najzagadjenijih gradova. I sama mogućnost uvođenja tih zabrana je ubrzala pad prodaje dizel vozila. Njihov udeo na tržištu je opao s 48 odsto 2015. na oko 39 odsto u 2017. Ministar saobraćaja Andreas Šojer je rekao da vlada želi da izbegne zabrane saobraćanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot zaustavlja razvoj dizelaša, Renault ih se odriče

 

184508-peugeot 508 5.jpg

 

Dizelska tehnologija postepeno gubi sve više uporišta među proizvođačima, a nakon japanskih sada i francuski proizvođači dižu ruke od nekada najpopularnijeg rešenja za smanjenje emisije CO2. Direktor Peugeotove proizvodnje, Laurent Blanchet, britanskom ''Autocaru'' je rekao da će kompanija nastaviti sa investiranjem novca u razvoj benzinske i hibridne tehnologije, ali da su dizelaši na tankom ledu. ''Moramo da vidimo kako će reagovati tržište, da li će dići ruke od dizelaša. Odlučili smo da ne razvijamo dalje dizelsku tehnologiju jer želimo da vidimo šta će se dogoditi'', zaključuje Francuz.

Prvi čovek Renaulta zato nema dileme. Carlos Ghosn je odlučio da raskine vezu s dizelašima i da ih zameni hibridima već od 2020. Megane, Captur i Clio biće prvi modeli bez dizela u ponudi. ''Kupce ne zanima kakav motor koristi njihov automobil. Odluku o kupovini baziraju na ceni, trošku vlasništva kao i vrednosti preprodaje vozila'', tvrdi Ghosn. Dizelski motori trenutno čine 36 posto tržišta, a analitičari veruju da će njihov udeo u ukupnoj prodaji motornih vozila nastaviti da se smanjuje u narednim mesecima i godinama. Poređenja radi, na početku 2017. dizelaši su činili polovinu ukupne prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana za starija dizel vozila u Berlinu

 

smart.jpg

 

Berlin mora da uvede zabranu za starija dizel vozila u nekoliko ulica u centru, presudio je u utorak nemački sud. Zabrana će uključivati 11 delova velikih ulica u centru grada, uključujuči i deo trgovačke ulice Friedrichstrasse. Zabrana mora da se u potpunosti sprovede do kraja juna 2019. godine, saopštio je sud. Sudska odluka predstavlja delimičan uspeh za podnosioca tužbe, Deutsche Umwelthilfe (DUH). Ta ekološka grupa je zatražila zabranu dizel vozila sa standardima emisije od Euro 1 do Euro 5 unutar Ringbahna, kružnog toka oko gradskog centra. Sud je, ipak, utvrdio da će parcijalna zabrana smanjiti prekomerne nivoe štetnog NO2 koji je zabeležen u mnogim delovima grada. Zvaničnik DUH-a Juergen Resch je pozdravio odluku suda, rekavši da je to ''dobra vest za čisti vazduh''. Gradska vlada - koju čine Socijaldemokrati levog centra, Zeleni i stranka Die Linke krajnje levice - predložila je uvođeje novih filtera u autobuse, prelazak na električne autobuse do 2030. i bonuse za kompanije koje koriste električna vozila. Vlada je takođe predložila nove bicklističke staze i uvođenje ograničenja brzine na 30 kilometara na sat u većem broju gradskih kvartova. Štutgart planira da uvede širu zabranu od 2019. godine, dok Frankfurt namerava da sledi taj model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat zaustavio proizvodnju Pande dizel?

 

fiat panda 2017.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles je po nekim informacijama zaustavio proizvodnju Fiat Pande dizel, a i dizel verzije modela 500 će takođe biti izbačene iz game, čim dileri rasprodaju vozila na lageru (u oba slučaju su u pitanju vozila sa 1.3 litarskim dizel motorom). To prenosi ''Automotive News Europe'', koji navodi i da dizel verzije u prodaji Pande učestvuju sa 15%, a kod modela 500 sa samo 4% (podaci su za prvih osam meseci ove godine). Fiat međutim tek treba da objavi zvanično saopštenje o tome da li je proizvodnja Pande dizel zaista zaustavljena. Treba pomenuti i da modeli Panda i 500 čine oko 47% ukupne prodaje Fiata na evropskom tržištu, opet po podacima za prvih osam meseci ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...