Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Volkswagen ukida W12 motor već do 2026. godine

 

Bentley-Bentayga sp03.jpg

 

VW-ov inženjerski ''dragulj'' uskoro neće više biti sa nama, bar ne u serijskim vozilima VW grupe. WR12 48v, radne zapremine 6.0 litara, koristi dizajn četiri cilindarska reda, i jedini je masovno proizvođeni W12 za serijske automobile otkada je lansiran 2001. godine. Od tada, Volkswagen je ovu 12-cilindarsku mašinu koristio u brojnim konfiguracijama, sa Bentleyjem kao jedinim korisnikom aktuelne turbo postavke u modelima kao što su Bentayga, Continental GT i Flying Spur, bar dok Audi ne najavi povratak ovog motora u A8, što će se teško desiti.

 

Međutim, Bentley je objavio da će do 2030. biti proizvođač isključivo električnih automobila, a do 2026. sva vozila luksuzne britanske marke će biti ili ''plug-in'' hibridna ili čisto električna. Kako prenose Vrele Gume, ovo ostavlja pitanje vezano za budućnost voljenog W12, koji trenutno ne poseduje hibridnu aplikaciju u bilo kojem vozilu. Kompanija je u međuvremenu pružila odgovor na ovo pitanje: ''Nema više W12''. Za one koji ne žele da se odreknu ''viška cilindara'', ova opcija će biti dostupna još šest godina pre nego što u potpunosti bude isključena iz ponude.

 

Sa druge strane, W12 motor, uprkos performansama koje pruža definitivno stari. Trend smanjivanja radnih zapremina motora i broja cilindara opšte je prisutan u automobilskoj industriji, tako da je suštinski sudbina W12 već bila odlučena čak i bez oficijelne potvrde. Ekološka regulativa je faktor koji odlučuje u svemu. U međuvremenu, veći W16 je ''endemska pojava'' u Bugattijevim hiperautomobilima, a i on bi mogao da se suoči sa nestankom, mada je francuska marka prilično zaštitnički raspoložena prema svojoj quad-turbo jedinici, bar za sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ulaže sredstva u sintetička goriva da bi spasio klasične modele

 

porsche classic.jpg

 

Da budemo iskreni, motori sa unutrašnjim sagorevanjem su za sada bezbedni, mada će se stvari promeniti u budućnosti. Karte se s razlogom bacaju na električne i vodonične pogonske sisteme, jer (uglavnom) ceo svet nastoji da smanji emisiju ugljenika. Sa druge strane, Porsche će se potruditi da svojim klasičnim modelima produži život, na taj način što će im obezbediti sintetička goriva u ''ekološki čistoj'' budućnosti, prenose Vrele Gume.

 

Dakle, kakve to prednosti sintetička goriva donose?

Za razliku od vodonika ona ne moraju da se stavljaju u tankove pod pritiskom tokom transporta. Porsche bi jednostavno mogao da dotično gorivo natoči u cisternu koja bi bila ''istovarena'' u postojećoj benzinskoj stanici, što znači da ne bi bila neophodna potpuno nova infrastruktura jer se postojeća može adaptirati uz male dorade. ''Smatramo da sintetička goriva proizvedena uz pomoć 100% obnovljive energije imaju potencijal da budu važan činilac u budućnosti'', izjavio je šef Porschea, Oliver Blume. ''Oko 70% automobila koje smo ikada proizveli i dalje je na putevima, a još dugo ćemo proizvoditi modele pogonjene motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.''

 

Verovatno se pitate, ako je sve to toliko sjajno, zašto se nije komercijalizovalo do sada? Pa, problem je cena jer sintetički benzin košta desetak evra po litru.

Ipak, Blume ima za cilj da tu cenu spusti na ispod 2 evra po litru, što će po njegovoj proceni biti dostupno javnoj potrošnji za oko 10 godina. Ukoliko cene ostavimo po strani, lepo je videti da je prvi čovek Porschea jedan od nas, istinski ljubitelj automobila, ne samo činovnik-trgovac koji ima za cilj da proda što veći broj automobila. Dušu klasičnih automobila treba sačuvati, a Blume definitivno nije voljan da istakne belu zastavu i preda svoju ''klipnu mašineriju''. Ukoliko će sintetička goriva sačuvati modele vredne čuvanja u budućnosti, mi nemamo ništa protiv, mada jesmo u isto vreme za očuvanje životne sredine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija 2030. zabranjuje motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

elektro.jpg

 

''The Financial Times'' i ''BBC'' su objavili da će premijer Velike Britanije, Boris Džonson, najaviti zabranu automobila sa unutrašnjim sagorevanjem od 2030. godine u toj državi, što je čitavu deceniju pre nego što je ranije bilo planirano. Hibridni automobili će, prema ovim informacijama biti dozvoljeni na putevima još pet godina - do 2035. godine.

 

Pomeranje ovih ciljeva ima veze sa podsticanjem tržišta električnih automobila, ali i sa približavanjem Velike Britanije svojim ciljevima u borbi protiv klimatskih promena. Kao podršku, Vlada će potrošiti oko 500 miliona funti na izgradnju EV infrastrukture za punjenje širom zemlje. Prema pomenutim izvorima, očekuje se da će zvanično saopštenje iz Vlade stići tokom ove nedelje. Navodi se i da postoji šansa da umesto do 2030. automobili sa unutrašnjim sagorevanjem budu dozvoljeni do 2032. godine, ali preovladava mišljenje da je prvi termin realniji. Ako ovo bude stvarno objavljeno, to se neće svideti automobilskim gigantima, ali ni naftnim kompanijama. Iako praktično svi veliki proizvođači automobila u ponudi imaju električna vozila, njihov procenat prodaje je mali u odnosu na klasične automobile, pa će tranzicija tražiti znatna ulaganja i imaće veliki uticaj na njihove finansijske rezultate u narednom periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 2035. svi novi automobili u Kvebeku moraju da budu električni

 

chevrolet bolt 2021.jpg

 

Vlasti Kvebeka su donele odluku da do 2035. godine svi novi automobili koji se prodaju u toj drugoj po veličini kanadskoj pokrajini, moraju da budu električni. Najavljeni plan Kvebeka je deo ''zelenog plana'' pokrajinske vlade - investicije od 6.7 milijardi dolara za borbu protiv klimatskih promena. Predlog neće uticati na komercijalna ili industrijska vozila, kao ni na prodaju polovnih vozila sa SUS motoroima, prenose kanadski mediji. Kvebek već ostvaruje 50% od ukupne prodaje električnih vozila u Kanadi, ali vozni park je mali i iznosi manje od 1.5% svih registrovanih vozila. Vlada Kvebeka želi da se taj broj poveća na 30% do 2030. godine na oko 1.5 miliona registrovanih električnih vozila u provinciji. Savezna vlada Kanade je sa svoje strane nagovestila da želi da prekine prodaju novih vozila sa SUS motorima do 2040. godine.

 

Potez Kvebeka je sličan onome koji je već najavljen u Velikoj Britaniji (2030), Švedskoj (2030) i Kaliforniji (2035), dok je pokrajina Britanska Kolumbija na zapadnoj obali Kanade prošle godine najavila zabranu vozila na benzinski pogon počevši od 2040. godine. Vlasti Amsterdama su najavile da će automobilima na benzinski i dizel pogon biti zabranjen pristup tom gradu od 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU najavljuje strogu Euro 7 normu

 

peugeot-308-f01.jpg

 

Autoindustrija strahuje da će automobili sa SUS motorima prestati da se proizvode 2025. godine, ako EU ograničenja emisija izduvnih gasova budu prestroga.

 

''Uvođenjem planiranog standarda EU-7, Komisija EU će de fakto zabraniti automobile sa SUS motorima od 2025. godine'', rekla je šefica Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA) Hildegard Muller. Kako bi ispunila ciljeve Pariskog sporazuma o zaštiti klime, EU želi daljnje pooštravanje granične vrednosti CO2, ali i drugih izduvnih gasova. Prema studiji Evropske komisije, na bazi koje će se odrediti granične vrednosti novih normi emisija za Euro 7, još ništa se nije odlučilo, ali studija sugeriše da će granična pravila u nekim slučajevima biti puno strožija od pravila u Euro 6 emisijskom standardu. Pretpostavlja se da će do kraja godine EU objaviti specifikacije novog Euro 7 standarda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zaustavlja proizvodnju benzinskih i dizel motora u glavnom pogonu u Minhenu

 

bmw Panorama.jpg

 

BMW zaustavlja proizvodnju benzinskih i dizel motora u glavnom pogonu u Minhenu. Kompanija postavlja novi pogon za sklapanje vozila usmeren na električne automobile na prostoru koji će biti na raspolaganju. Trebalo bi da počne sa radom 2026. godine i da košta 400 miliona evra, rekao je direktor proizvodnje Milan Nedeljković. Hiljadu zaposlenih koji su pogođeni proizvodnjom motora dobiće druge poslove u BMW-u u Minhenu ili drugim bavarskim lokacijama.

''Dosledno sprovodimo našu strategiju elektrifikacije. Svaka naša nemačka fabrika će proizvesti barem jedno potpuno električno vozilo do kraja 2022. godine'', rekao je Nedeljković. Šef radničkog saveta Manfred Schoch je govorio o ''uspešno osmišljenoj transformaciji u nemačkoj industriji''. Izgradnja novog sklopa u skoro sto godina starom BMW-ovom pogonu pokazuje da transformacija može da osigura i proširi industrijska radna mesta čak i usred velikog grada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanci isključuju benzince i dizelaše iz saobraćaja

 

174248-nissan leaf.jpg

 

Zabrana prodaje novih automobila na fosilna goriva do 2030. godine zatalasaće zemlje koje prelazak na električna vozila planiraju deceniju kasnije.

Ovo je veliki dan za čist vazduh na Ostrvu, ali i za Borisa Džonsona koji trpi oštre kritike građana jer ih je zbog novog udara virusa opet zatvorio, a možda time mnoge ostavio i bez posla. Naime, britanski premijer otvorio je put ubrzanom prelasku na vozila na električni pogon. Odlučio je da umesto do 2040. godine zabranu prodaje novih dizelaša i benzinaca ubrza za čak čitavu deceniju.

 

U pokušaju da pokaže kako njegova vlada namerava da održi izborna obećanja, Džonson je u kolumni objavljenoj u Financial Times-u rekao da je vreme da oporavak prirode podrži i otvaranjem 250.000 radnih mesta u okviru zelene industrijske revolucije. Ambiciozni plan podstaknut je i uveravanjem struke da će Velika Britanija biti u stanju da obezbedi infrastrukturu za prelazak na električna vozila. Vlada planira da u ove svrhe mobiliše skoro 15 milijardi evra, a očekuju da će čak trostruko veći iznos doći iz privatnog sektora. Planirano je i ubrizgavanje dodatnih preko 200 miliona evra u tehnologiju za prikupljanje, skladištenje i upotrebu emisije ugljen-dioksida u narednih pet godina. Dugo iščekivani plan uključiće i obavezu da se investira u priobalne vetrove, nuklearnu energiju i proizvodnju energije vodonika. Pozabaviće se i ulaganjem (bar milijardu evra) u punionice automobila na ulicama i auto-putevima širom zemlje, a obezbediće i bonus od 600 miliona za zajmove koji će podstaći vozače da kupuju četvorotočkaše sa nultom ili izuzetno niskom emisijom štetnih gasova.

 

Britanija je lani postala prva država članica G7 koja je zakonom zacrtala cilj postizanja nulte emisije ugljenika do 2050. godine, što iziskuje promene iz korena u načinima na koje se tamo putuje, troši energija i živi. Govoreći o planu da se za deset godina zabrani prodaja novih dizelaša i benzinaca, premijer je ''zelene'' ambicije vlade povezao sa obećanjem da će smanjiti nejednakosti između regiona u Ujedinjenom Kraljevstvu otvaranjem 250.000 poslova za visokokvalifikovane radnike.

 

Naime, prelazak na upotrebu električnih automobila obezbediće više posla u Midlandsu, na severoistoku Engleske i u Severnom Velsu. Severniji delovi najviše su pogođeni virusom korona, a posledice su, osim po zdravlje, primetne i u džepovima ljudi koji dobijaju otkaze ili će ih tek dobijati. Ujedno je reč o regijama koje su Džonsonu lani obezbedile izbornu pobedu kada su ga podržali birači mahom iz radničke klase koji su tradicionalno bili verni opozicionim Laburistima. Oni aplaudiraju svakom planu koji podstiče razvoj industrije, a odluci se raduju i London, Oksford, Bristol. Još lani Sadik Kan, gradonačelnik Londona, zalagao se za to da se sa njihovih ulica isključe vozila koja troše fosilna goriva, a apel su podržali prvi ljudi Mančestera, Liverpula, Šefilda, Bristola, Oksforda, koji propagiraju mere za smanjenje zagađenja vazduha.

 

I u udruženju ekoloških aktivista ''Grinpis'' premijerov potez nazivaju istorijskom prekretnicom u klimatskim akcijama. Sasvim je izvesno da će ova odluka izazvati velike talase u drugim zemljama i ujedno ojačati položaj UK. Sve su brojniji proizvođači koji se fokusiraju na električna vozila, dok neki planiraju da se u potpunosti usmere na proizvodnju automobila budućnosti. Osim Britanaca, samo još Nemačka, Holandija i Irska imaju na umu ideju da isti potez povuku kroz deset godina. Francuska za sada ostaje pri planu da ka ovom putu skrene 2040, dok Norveška veruje da će za pet godina u istoriju poslati klasike zbog kojih će verovatno srpski uvoznici polovnih vozila zadovoljno trljati dlanove. U to vreme Britanci će se fokusirati i na obezbeđenje novca za energetski efikasnije domove građana i zgrade javnog sektora, na istraživanja koja se odnose na proizvodnju aviona i brodova sa niskim emisijama štetnih gasova i izgradnju i promociju Londona kao globalnog ''zelenog'' finansijskog centra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektricni ili neki drugi auti bi se vozili davnih dana da se ne pitaju naftne kompanije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kancelarka Angela Merkel tvrdi da ne treba prebrzo otpisivati benzince i dizelaše

 

Opel-IAA-Frankfurt-Angela-Merkel.jpg

 

Nemačka kancelarka Angela Merkel upozorila je na preterano stroge standarde emisija za automobilsku industriju u Evropi. Ideja Evropske unije je doneti novu Euro 7 normu po kojoj benzinci i dizelaši ne bi bili direktno zabranjeni, ali će ''čišćenje'' njihovih emisija biti toliko skupo i tehnološki kompleksno da će biti neisplativi. Dakle, indirektno im preti izumiranje. Merkel tvrdi da Nemačka stoji iza tranzicije i tehnologije električnih automobila, ali i da prelaz ne bi trebalo da bude brz i radikalan, odnosno da dizelašima i benzincima treba još dati neko vreme. Anglea Merkel očigledno želi da zaštiti potrošače, ali i nemačku autoindustriju koja još neko vreme planira da živi od benzinaca i dizelaša.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda od 2022. bez benzinaca i dizelaša u Evropi

 

198201-honda civic 03.jpg

 

Nije da se Honda rasipa dizelašima, ali benzinci ovog proizvođača su san velikog broja ljubitelja automobila. Visoki obrtaji su ljubav u Hondinim modelima, i svako ko ih je osetio žaliće više zbog novosti iz japanske kompanije - za samo dve godine prestaje prodaja Hondinih modela na dizel i benzin u Evropi. To je potvrdio potpredsednik japanske kompanije, Ian Howells zadužen za evropsko tržište, a prenosi Autocar.

 

Sreća u ovoj priči je što ovaj proizvođač neće momentalno preći na plasman isključivo električnih vozila, koje za Evropu ni nema (izuzev simpatične Honde E od skoro), već će se fokusirati na hibride i plug-in hibride, koje svakako ima. Kako je rekao Howells, fokus će biti na kombinaciji potpuno električnih i hibridnih, kako bi shodno evropskim propisima, od 2035. godine mogli da naprave sledeći korak, a to je korak dalje od hibrida ka čisto električnim modelima. Takođe, ističe da osim struje ima još pogonskih goriva, poput biogoriva i hidrogena koje treba uvrstiti u upotrebu kao zamenu za konvencionalna. Iako Honda podržava elektrifikaciju, veliki troškovi za razvoj i stoga još uvek visoka cena automobila na struju, razlozi su zbog kojih se ne može brzo uticati na smanjenje CO2 emisije. Električni modeli su za trećinu, a neretko i za 50% skuplji od konvencionalnih ili hibridnih. Zato u Hondi smatraju da hibridna tehnologija nudi najefikasniji način tranzicije ka potpuno električnim vozilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan razmatra zabranu prodaje novih automobila sa SUS motorima do sredine 2030-ih

 

rsz_nissan_ariya01.jpg

 

Kako prenosi B92, japanske vlasti razmatraju zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do sredine 2030-ih. Favorizovanjem hibridnih ili potpuno električnih vozila, Japan bi se svrstao među zemlje koje su već najavile da će u doglednom periodu zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša. Istovremeno, ta zemlja prati smernice plana premijera Jošihidea Suge, koji podrazumeva da Japan postane ugljenično neutralan do 2050. godine. Takve mere bi velikim japanskim brendovima, kao što je Toyota, omogućile veću slobodu u korišćenju resursa za istraživanje i razvoj u cilju primene EV tehnologija na domaćem tržištu.

 

Japansko Ministarstvo industrije razmatra mogućnost da sva nova vozila koja se prodaju u toj zemlji moraju biti električna, ili barem hibridna - formalni cilj i rokovi za njegovu realizaciju mogli bi biti postavljeni već do kraja ove godine, nakon debata na stručnim panelima. Japanski proizvođači automobila Toyota, Honda, Nissan i Mitsubishi za sada su odbili da komentarišu to pitanje, što je i očekivano s obzirom na to da ove odluke tek treba da budu zvanično donete. Prema izveštaju koji je objavla Boston Consulting Group, očekuje se da će udeo elektrifikovanih vozila (električnih i hibridnih) u Japanu porasti na 55% do 2030. godine, ''zbog činjenice da cene baterija padaju brže nego što se ranije mislilo''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel bi mogao uskoro da bude mrtav u Britaniji

 

159932-mercedes t 01.jpg

 

Naftaši nisu na dobrom glasu, još od famoznog dizelgejta. Polako ali sigurno postaju stvar prošlosti, dok favoriti automobilskog tržišta postaju elektrifikovani automobili. Kako pišu Vrele Gume, upravo je takva situacija u Velikoj Britaniji, koja je jedna od nekoliko zemlja koje su odlučile da se ''surovo'' obračunaju sa dizelima.

 

Britanski premijer, Boris Džonson, već je obelodanio plan o zabrani prodaje novih benzinskih i dizel automobila u zemlji od 2030. Reč je o u isto vreme ambicioznom i odvažnom projektu za koji javnost smatra da je odlučujući u borbi protiv zagađenja i globalnog otopljavanja. Takođe, radi se o potezu koji ima snažan uticaj na proizvođače automobila, posebno one koji hteli-ne hteli, moraju da pojačaju svoje napore vezane za lansiranje električnih modela.

 

Mnogi su upravo to i uradili. Po izveštaju britanskog Daily Mail-a, prodaja električnih automobila se gotovo udvostručila prošle godine, dok je plasman dizela opao za više od pola. Naravno, dizelaši još uvek imaju prednost u poređenju sa baterijski pogonjenim vozilima, ali ono što je indikativno je da su ih plug-in hibridi nadmašili. Inicijalni koraci su obećavajući, ali put je još uvek dugačak. Nakon svega, na električne automobile se odnosi još uvek samo 0.3% prodaje svih putničkih vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu. U međuvremenu, kompanije, bar neke od njih, nisu previše srećne zbog roka datog do 2030. Čelnici BMW-a i Honde smatraju da u svemu nedostaje konkretno planiranje, i mogli bi da budu u pravu. Naime, Velikoj Britaniji i dalje nedostaje dosta toga po pitanju proširivanja infrasrukture za nova baterijski pogonjena vozila, u smislu da nevezano za autonomiju, nikada ne budu predaleko od stanice za punjenje. Ipak, Britanci su bez obzira na veliki posao koji ih čeka, odlučni da izbace dizel i benzinske automobile sa svojih puteva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin će prodavati automobile sa SUS motorima i posle 2030. godine

 

aston v 10.jpg

 

Uprkos okretanju auto-industrije ka elektrifikaciji i raznim ograničenjima koja će primeniti mnoge zemlje, Aston Martin nema nameru da se potpuno liši motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Britanski proizvođač automobila, predvođen kanadskim milijarderom i investitorom Lorensom Strolom, kreće u ambicioznu budućnost koja će ga uvesti u Formulu 1. I dok auto-industrija ubrzano hrli ka hibridnom i potpuno električnom pogonu, Strol veruje da tradicionalni SUS motori neće nestati tako brzo.

 

''Do 2030. godine 5% prodatih automobila će i dalje biti samo sa motorima SUS'', tj. neće biti čak ni hibridi, a kamoli potpuno električbni, rekao je Strol tokom nedavnog događaja ''Budućnost automobila'' koji organizuje Financial Times. ''Ne verujem da će se prodaja takvih vozila svesti na nulu''. Upitan da li bi to i dalje bio slučaj čak i u budućnosti 2050. ili 2060. godine, Strol je rekao: ''To je ipak izvan horizonta koji posmatram''. Posvećenost Aston Martina proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem u narednim godinama ne dovodi se u pitanje, uprkos činjenici da će nova vozila na benzin i dizel biti zabranjena u Velikoj Britaniji od 2030. Naravno, to ne znači da neće moći da nastavi prodaju SUS automobila na drugim svetskim tržištima.

 

Govoreći za Autocar o motorima koje će britanski proizvođač automobila koristiti nakon unapređenog tehnološkog sporazuma između Mercedesa i Aston Martina, Strol je izneo zanimljivo otkriće. ''Naši postojeći AMG motori su upravo to - AMG motori u Astonu'', rekao je Strol. ''Ovim novim ugovorom imaćemo specifične AMG motore. po meri za Aston, sa različitim izlaznim snagama, karakteristikama obrtnog momenta itd. Oni će i dalje biti izrađeni od AMG komponenata, ali po meri proizvedeni u Nemačkoj''. Kao deo dogovora, Aston Martin će dobiti i pogonske sisteme za električne automobile od AMG-a, a svoje prvo električno vozilo planira da predstavi najkasnije 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznato je kada prestaje proizvodnja kamiona sa dizelima

 

mercedes 2025 01.jpg

 

Proizvođači kamiona u Evropi planiraju veliki iskorak. Doduše, do tada će proći još neko vreme, ali Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco i Ford su najavili da od 2040. godine prestaju sa proizvodnjom dizelskih kamiona. Najveći igrači u industriji planiraju da ulože između 50 i 100 milijardi dolara u razvoj tehnologije vodonika, električnih pogona i sintetičkih goriva. Pretpostavlja se da će se razvoj električnih pogona usmeriti na kamione koji obavljaju isporuke u gradovima, a da će za kamione koji prelaze velike udaljenosti koristiti drugi pogoni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Porscheu tvrde da će motori s unutrašnjim sagorevanjem opstati

 

194901-porsche-911-carrera 002.jpg

 

Uprkos sveprisutnom trendu elektrifikacije u Porscheu veruju da će klasični motori pokretati automobile još godinama. I tu se ne misli na hibride neke vrste, već na klasične motore sa unutrašnjim sagorevanjem. A tajna bi trebalo da bude u gorivu. Porsche je još u septembru objavio da radi na razvoju sintetičkih goriva, kao i da pokreće pilot-program u kome će različiti Porscheovi modeli voziti isključivo na veštačkim putem stvoreno gorivo.

 

Porscheov šef Oliver Blume je tako u svom intervjuu za Hagerty izjavio da će se u budućnosti sasvim sigurno voziti automobili sa klasičnim motorima. ''Verujemo da sintetičko gorivo dobijeno uz pomoć energije iz obnovljivih izvora ima potencijal da odigra važnu ulogu u budućnosti. Zbog toga radimo na projektu razvoja u tom području. 70% automobila koje smo u istoriji proizveli su još uvek na putevima i još će puno godina automobile pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem'', zaključio je Blume.

 

Porsche radi na projektu razvoja tehnologija proizvodnje sintetičkog goriva uz pomoć vodonika i ugljenika iz atmosfere, putem kojeg se dobija metanol. On je osnova za stvaranje supstituta za klasično gorivo. Porscheova ideja je da takvo gorivo proizvodi u pogonima koji isključivo koriste energiju vetra i sunca. Jedini problem, odnosno prepreka u korišćenju takvog goriva je još uvek cena. Blume je tako otkrio da je trenutna cena oko 10 dolara za litar, a njihov cilj je da cenu obore na osetno konkurentnijih 2 dolara. mAko sumnjate u kvalitet dovoljno je reći da Porsche u svom programu vozi 911-ice serije 993 na ovo gorivo i rezultati ispitivanja su odlični. ''Trenutno tražimo partnere koji bi se bavili tehnologijom proizvodnje goriva, dok je naš zadatak pronaći optimalnu specifikaciju goriva koje bi bez posledica moglo da se koristi u našim modelima'', objasnio je Blume. Očekuje da će sintetičko gorivo moći da se uspešno komercijalizujue kroz desetak godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan namerava do polovine 2030-ih da izbaci iz upotrebe sva vozila sa benzincima

 

Mazda-MX-30 2.jpg

 

Japan do sredine 2030-ih namerava da izbaci iz upotrebe sva vozila sa benzinskim motorom, objavila je vlada sa namerom da smanji emisiju ugljen dioksida i obezbedi ''zeleni'' rast vredan dve milijarde dolara godišnje do 2050. Kako bi ubrzala prodaju električnih vozila vlada namerava da obezbedi smanjenje cena akumulatora za više od pola do 2030. Vlada će ponuditi poreske olakšice i druge oblike finansijske podrške kompanijama za zelenu tehnologiju. Evropska unija, Kina i druge privrede postavile su takođe ambiciozne planove ograničenja emisije gasova koji izazivaju efekat staklene bašte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

91% vlasnika električnih automobila ne pomišlja da se vrati na motore SUS

 

196746-vw id3 slika.jpg

 

Zap-Map je britanska firma koja se bavi električnim automobilima. Ljudi mogu da posete njihovu internet stranicu ili koriste aplikaciju da bi pronašli najbliže punjače, ali Zap-Map pruža i više od toga. On može vozačima da omogući da unapred saznaju koliko će ih koštati korišćenje nekog konkretnog javnog punjača ili da izračunaju troškove punjenja kod kuće, na osnovu lokalne tarife i vremena korišćenja.

 

U novembru, Zap-Map je sproveo anketu među 2.000 vozača električnih automobila, gde su bili uključeni kako oni koji poseduju čisto električne modele, tako i oni koji voze plug-in hibride. Pitanje je bilo da li bi se vratili na automobile pogonjene isključivo benzinskim ili dizel motorima. Čak 91% ispitanika je odgovorilo sa ''nema šanse'', dok se skoro 9% izjasnilo da nije sigurno. Manje od 1% ''jedva čeka da ponovo vidi dim iz auspuha''. 73% učesnika u anketi je izjavilo da je EV koji poseduju prvi automobil takve vrste koji imaju, a 91% ispitanika je zadovoljno onime što elektromobili pružaju.

 

Vlasnici nekoliko elektrifikovanih modela, Volkswagena ID.3, Kije Niro PHEV, BMW-a serije 3 PHEV, u 100% slučajeva su zadovoljni svojim vozilima. Teslinim Modelom 3 je zadovoljno 96% vlasnika, baš kao i baterijskom Kia Nirom. Hyundai Kona je prošla sa 94% zadovoljnih vlasnika, a Renault Zoe sa 92%. Vlasnici Nissan Leafa su zadovoljni u 90% slučajeva. U 2020. godini 9.7% prodaje svih novih automobila u Velikoj Britaniji se odnosilo na one sa električnim ili PHEV pogonom. U 2019. ta brojka je iznosila 3.2%, a 2015. tek 1.1%.

 

Komentarišući najnoviju anketu, suosnivač Zap-Mapa, Melani Šaflbotam, rekla je: ''Naše novo istraživanje pokazuje odlučno prebacivanje na ekološki čiste automobile. Dokaza koji idu u prilog električnih automobila sve je više sa svakim novim istraživanjem, pa čak i u godini kakva je 2020. Izazov za automobilsku industriju predstavlja to da iskoristi prednosti koje donosi električni pogon, ne samo u smislu rapidno rastuće autonomije, već i obezbeđivanja da osoblje u sektoru prodaje bude dovoljno upućeno da kupcima na pravi način predstavi prednosti elektromobila. U Zap-Mapu pratimo rast mreže stanica za punjenje i jasno je da su mnogi početni izazovi vezani za posedovanje i vožnju električnih automobila prevaziđeni. Dramatičan porast prodaje elektromobila u 2020. je jedna od dobrih vesti u okviru ove veoma teške godine za automobilsku industriju.''

 

U suštini, iz navedenog možemo da zaključimo da su ljudi koji ne vole električne automobile oni koji ih nikada nisu ni vozili. Prednosti su brojne - električni automobili su tiši, bolje ubrzavaju i nude više prostora. Lakši su za održavanje i pogodniji za svakodnevnu gradsku eksploataciju. Kako tehnologija baterija napreduje, tako postaju sve bolji i kada je reč o prevaljivanju dužih distanci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska komisija odobrila povećanje putarina na autoputevima za vozila koja najviše zagađuju

 

putarine 2021.jpg

 

Evropska komisija je odobrila standard koji će pojedinim zemljama omogućiti primenu naplate putarine na bazi emisije CO2. O tome se prvi put razgovaralo 2018. godine sa prvom studijom, a sada je Evropska komisija donela konačnu odluku o skupljoj naplati putarine za automobile koji najviše zagađuju okolinu.

Ovaj standard je prvobitno bio predviđen samo za teška vozila, ali proširen je i na privatna vozila pa će biti spreman za upotrebu do kraja 2022. godine. Prema direktivama Evropske komisije, nova uredba o putarinama na autoputevima će omogućiti povećanje cena na naplatnim kućicama za modele sa višim vrednostima CO2, a istovremeno nagrađivati hibridne i električne automobile. Međutim, zakon koji je odobrio Brisel nije obavezan za različite države članice Unije, ali je u stvari podloga vladama da donesu tarife za autoputeve koje takođe uzimaju u obzir emisije automobila. Odluka takođe predviđa da se maksimalni popust od 75% može primeniti na čistije modele, poput električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Masačusets zabranjuje prodaju novih benzinaca i dizelaša 2035. godine

 

mustang-mach-e 01.jpg

 

Ova savezna američka država zabraniće prodaju novih benzinaca i dizelaša 2035. godine. Masačusets tako kreće stopama Kalifornije, koja je takođe oročila prodaju novih automobila sa SUS motorima. Obrazlažući ovu odluku, guverner Čarli Bejker naveo je da 27% emisija štetnih gasova u toj saveznoj državi potiče od putničkih motornih vozila. Krajnji cilj je da Masačusets postane ugljenično neutralan do 2050.

 

Ukoliko se plan realizuje, procenjuje se da će on doneti uštede zdravstvenom sistemu države od 295 miliona dolara godišnje jer će se značajno smanjiti broj kardiovaskularnih i respiratornih bolesti među stanovništvom. Kako se navodi, iako su električni automobili još uvek skuplji od onih sa SUS motorima, cene električnih vozila nastavljaju da padaju i očekuje se da će se uskoro izjednačiti sa cenama automobila sa konvencionalnim pogonskim sistemima. Procenjuje se da će za smanjenje emisija za 45% (u odnosu na nivo iz 1990.) do 2030. godine biti potrebno da na putevima Masačusetsa bude oko milion električnih automobila, od ukupno 5.5 miliona putničkih vozila koliko će ih 2030. biti registrovano u toj državi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim tempom ja svoju vozacku karijeru zavrsavam sa SUS motorom :D 

Dok ovo stigne kod nas, bice 2070a :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Struja je mnogo skuplja opcija od dizela:

Najveća mreža nemačkih punionica dramatično povećala cene

 

Autobest-Opel-Corsa-e 1.jpg

 

Električni automobili su nove zvezde globalne mobilnosti. Međutim, njihova prednost u odnosu na benzince i dizelaše je pod znakom pitanja, bar kada su u pitanju realni troškovi. Nemački kupci električnu energiju u domaćinstvu plaćaju u proseku oko 30 centi po kilovat satu. Punjenje električnih vozila je znatno skuplje, ali koliko?

 

Kompanija za usluge punjenja Plugsurfing će povećati cene 15. januara 2021: ubuduće će korisnici na punionicama (AC) plaćati 49 centi, a na stanicama za brzo punjenje (DC) 69 centi. Na posebno brzim punionicama Ionity snage do 350 kW snage punjenja ubuduće će morati da se izdvoji 1.09 evra po kWh. Naplata direktno putem Ionityja je mnogo jeftinija, pa se struja nudi za 79 centi po kWh-u. Do sada je Plugsurfing naplaćivao 44 centi na AC punjaču, 54 centi na DC punjaču i 84 centi na Ionity punjaču. Plugsurfing opravdava nagli rast cena sa 19% povećanja PDV-a i prilagođavanjem troškova.

 

Malom električnom automobilu poput Opela e-Corse je potrebno oko 16 kWh/100 km (fabrički podaci). Dakle, to je u najjeftinijoj varijanti 8 evra za 100 kilometara, dok dizel Corsa (4.0 l/100 km) košta manje od 5 evra za 100 km. Za punjenje na najbržem punjaču (vozila koja podržavaju brzo punjenje) 100 km koštaće više od 16 evra. U Plugsurfingu tvrde da su najveća mreža punionica u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi će reći ''zbogom'' SUS motorima u narednih 10-15 godina

 

198515-audi a4 01.jpg

 

Drugi bavarski proizvođač premium automobila - Audi - planira da stopira proizvodnju i prodaju modela sa SUS motorima. Cilj je da u naredne dve dekade u ponudi budu samo električni modeli, prenose Vrele Gume. Markus Disman, šef marke ''četiri prstena'' i glavni čovek za tehnologiju u Volkswagen grupi, izjavio je za nemačke medije da Audi nastoji da se još više fokusira na održivost. Ova kompanija trenutno radi na konkretnom vremenskom okviru i očekuje da će imati tačne datume vezane za poslovne planove u mesecima koji su ispred nas, vezane za postepeno ukidanje SUS modela u pojedinačnim fabrikama.

 

Markus Disman je rekao da ''zaštita životne sredine i ekonomski uspeh idu ruku pod ruku'', dodavši da se radi na specifičnom rasporedu za postepeno ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem. To znači da će na kraju svaka Audijeva fabrika biti oslobođena proizvodnje vozila sa tradicionalnim pogonskim agregatima. Postavljaju se rokovi u okviru kojih će, u zavisnosti od uspešnosti tržišta električnih automobila, oni sa SUS motorima biti postepeno ukinuti. Disman je, nadovezavši se na konstataciju da zaštita životne sredine i ekonomski uspeh idu ruku pod ruku, rekao da ''je mnogo njegovih dobrih prijatelja koji žive u Berlinu ''zeleno'' orijentisano, i da to nije slučajno jer je i on uvek gravitirao ka tom pravcu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai više neće razvijati dizel motore

 

hyundai-tucson 01.jpg

 

Kompanija Hyundai ne namerava da razvija nove dizel motore, ali će postojeći biti unapređeni. Automobilska industrija se okreće elektrifikaciji zbog sve strožih restrikcija koje se odnose na emisiju gasova, a to najviše utiče na dizelske motore. Nakon afere Dieselgate sa Volkswagen Grupom u centru pažnje proces nestajanja dizelskih motora je ubrzan iako su još uvek relativno popularni u Evropi. Ipak, prodajni rezultati pokazuju da su hibridi i električni automobili popularniji od dizela. Zbog toga nije iznenađenje što Hyundai odustaje od razvoja novih dizelskih motora, odnosno, južnokorejska kompanija je zaustavila razvoj u drugoj polovini prošle godine.

 

Dakle, novih dizelskih motora neće biti, ali će se trenutna ponuda dizela ipak unapređivati u narednim godinama. To znači da će proći još neko vreme dok Hyundai u potpunosti ne eliminiše dizelaše.

Što se tiče benzinskih motora, oni ostaju relevantni jer Hyundai planira da proizvodi hibride i plug-in hibride u godinama koje dolaze. Zbog toga će benzinci još dugo živeti, a inženjeri uspevaju da ih učine efikasnijim i tako zadovolje zakone. Sredinom decenije će na snagu stupiti Euro 7 norma, tako da svi proizvođači na Starom kontinentu moraju da se pripreme za njih. U međuvremenu se radi i na pripremmi za neizbežnu eru električnih automobila, što traži velike investicije u nove platforme. Hyundai je najavio da će do 2025. godine imati 23 potpuno električna modela, a taj električni talas najavljuje model Ioniq 5. Kia takođe priprema električne automobile, a isto se očekuje i od luksuznog brenda Genesis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...