Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

74% mladih u Španiji se slaže sa zabranom prodaje automobila s unutrašnjim sagorevanjem od 2030.

 

cupra b 01.jpg

 

Nesumnjivo, bliži se konačan kraj vozilima s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i prelazak na potpunu elektrifikaciju. Sledećih 8 do 13 godina biće to još više izraženo, kad najkasnije 2035. prema planovima zakonodavaca, u EU nastupa potpuna zabrana prodaje tradicionalnih motora koje pogone derivati nafte.

 

Predlog Evropske unije za proizvodnju samo električnih automobila od 2035. godine, inicijativa je koja pronalazi sve više sledbenika. A, ako postoji publika koja očekuje električnu mobilnost u budućnosti i ne protivi se razvoju električnih automobila, onda su to sadašnji najmlađi vozači. Prema novom istraživanju, 74% mladih je za zabranu automobila s unutrašnjim sagorevanjem od 2030. godine. To pokazuje studija ''6 urbanih legendi električne mobilnosti'', koju je sprovela kompanija Appinio, specijalizovana za istraživanje tržišta, a bazira se na uzorku populacije od 2.000 ljudi u Španiji, starosti između 16 i 65 godina, i s marginom greške od 2%.

 

Izveštaj je pokazo kao glavni rezultat da su mlađi građani ti koji su najviše posvećeni elektrifikaciji budućnosti. Tako, 77% mladih između 25-34 godine i 75% između 35-44 godine vidi vrlo verovatno da će njihov sledeći automobil biti električni. Ako pogledamo segment populacije odraslih sa 55 godina, taj procenat se smanjuje na 64%. Glavni razlog buduće kupovine električnog vozila je ušteda goriva (54%), nakon čega sledi pogodovanje okolini (50%) i interes za nove tehnologije (30%).

 

Međutim, još uvek vozači vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, u svojim mislima povezuju električnu mobilnost sa visokim cenama (52%), što otežava pristup. Što se tiče zabrane registracije više vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2030. godine, najvažnije generacije više su povezane s tim položajem (74% mladih starosti od 18 do 24 godine). Sa druge strane, 61% starijeg stanovništva složilo bi se sa ograničenjima mobilnosti i ograničenjima uvedenim iz Evropske unije. Osim toga, više od polovine ispitanika o novim oblicima mobilnosti, posebno o električnom vozilu, zahteva više informacija o mogućnostima punjenja (65%), baterijama i autonomiji (63%), i troškovima energije (61%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EP podržao zabranu prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. godine

 

mercedes motori.jpg

 

Poslanici Evropskog parlamenta glasali su za efektivnu zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel u EU od 2035. godine, što je deo širokog paketa mera za borbu protiv klimatskih promena. Poslanici su podržali predlog Evropske komisije da se uvede 100% smanjenja emisije CO2 iz novih automobila do 2035. godine, čime bi bila okončana prodaja vozila na fosilna goriva. Navodi se da zakon još uvek nije konačan, ali glasanje potvrđuje stav parlamenta pre predstojećih pregovora sa zemljama EU o konačnom zakonu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogataši mogu mirno da spavaju. EU im neće oduzeti motore s unutrašnjim sagorevanjem

 

ferrari sp48 2.jpg

 

Proizvođači koji proizvode automobile u malim količinama moći će podneti zahtev za izuzeće od zahteva za ograničenjem emisije CO2 na 0 g/km.

 

Novi automobili, čiji pogoni ispuštaju bilo koju količinu CO2, moći će se kupovati u EU samo do kraja 2035. godine - odlučio je pre nekoliko dana Evropski parlament. Tako ćemo postepeno prelaziti na automobile s električnim ili vodonikovim pogonom ili što je duže moguće produžiti životni ciklus automobila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem proizvedenim do tog datuma. Naravno, sve dok ih ne ubiju neki porezi ili zakonska ograničenja mogućnosti korišćenja u određenim područjima ili u određeno vreme. Ili bilo koja druga pametna ograničenja s kojima se neće biti moguće boriti. Ali polako, postoji nada za ''motorizaciju s unutrašnjim sagorevanjem''.

 

Zove se ''Amandman 121'' i jedan je od predloga koji su izglasani u Evropskom parlamentu. Pokazuje da se ograničenja neće odnositi na proizvođače koji prodaju manje od 1.000 automobila godišnje, a oni koji prodaju između 1.000 i 10.000 automobila moći će podneti zahtev za odstupanje od opšteg pravila. Da budemo jasni - reč je o proizvođačima koje proizvode najskuplje, tehnološki najnaprednije superautomobile koje svet poznaje. Brendovi čiji kupci imaju udobnost da ne mare puno za cene. A oni brendovi koji imaju velike budžete i verovatno mogu računati na razumevanje bogatih i ekološki osvešćenih kupaca, umesto da preuzmu vodstvo u potrazi za nultim emisijama, neće ih to uopšte brinuti.

 

Čini se da ovo objašnjava jedan od razloga zašto Ferrari nije postao deo Stellantisa. Ok, Ferrari trenutno prodaje nešto više od 10.000 automobila, prošle godine je prodao 11.155 automobila, ali je dugi niz godina namerno ograničavao proizvodnju na 7.000 automobila, pa vas verovatno ništa ne sprečava da postavite granicu na 10.000 automobila. Važno je da je broj ispravan. Da li će sličnim putem i ostali proizvođači pokazaće vreme. Mercedes je već promrmljao o tome da Maybach pravi zasebnu marku. Samo će se nakon toga morati odvojiti od matične marke. Danas Lamborghini i Rolls-Royce prodaju automobile u manje od 10.000 primeraka. Bentley prodaje više. Kladimo se da mudre glave u rukovodstvima već prave planove koji će im omogućiti da iskoriste nove propise.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes i VW grupacija su za zabranu motora SUS od 2035. godine

 

mercedes eqs pr.jpg

 

Evropski parlament nedavno je izglasao podršku predloženoj zabrani prodaje novih putničkih vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u EU, počev od 2035. Novi zakon, koji je još uvek predmet diskusija između država članica, izazvao je reakcije najsnažnijih evropskih ekonomija, Nemačke i Francuske, koje kažu da je plan preambiciozan i skup, kao i da će imati negativan uticaj na industriju.

Međutim, dva velika proizvođača automobila, Mercedes i Volkswagen, izjasnili su se za plan, smatrajući da je on ostvariv. Proizvođač iz Volfsburga je bio prvi koji je reagovao tako što je izrazio podršku zabrani motora SUS sredinom naredne dekade. Strategija dekarbonizacije Evropske unije jeste ''ambiciozna ali je ostvariva'', saopštio je Volkswagen, dodavši da je tranzicija ka električnoj mobilnosti nepovratna. VW je dodao da ''je to jedini smislen način u ekološkom, tehnološkom i ekonomskom smislu, da se motori SUS zamene što je brže moguće''.

 

vw id3 dresden.jpg

 

Što se Štutgarta tiče, i on je izrazio podršku predloženoj zabrani prodaje novih automobila s konvencionalnim motorima. I ne samo to, već Mercedes kaže da bi mogao cilj da ostvari pre stupanja zakona na snagu. ''Do 2030. spremni smo da ponudimo čisto električnu gamu, gde god to tržišni uslovi dozvoljavaju'', rekao je Ekart fon Kleden, šef spoljnih odnosa u Mercedesu. ''Ova odluka stavlja breme na zakonodavce, koji treba da osiguraju da neophodna infrastruktura bude na svom mestu.'' Volkswagen i Mercedes nisu jedini proizvođači koji podržavaju zabranu. Ford, Stellantis i Jaguar su takođe među kompanijama koji su generalno za ukidanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi od 2035.

Pre nego što novi zakon bude finalizovan i odobren, njega mora potpisati svih 27 članica EU. Budući da su velike ekonomije kao što su Nemačka, Francuska i Italija, protiv zakona u trenutnoj formi, ovo bi mogao da bude težak zadatak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako će izgledati globalno automobilsko tržište 2035. i šta će biti sa dizelašima?

 

193577-Renault-Zoe 01.jpg

 

Procenjuje se da će električni automobili i dostavna vozila na struju činti 45% tržišnog udela u svetu, a manje od jedan odsto ostaje za vozila na vodonične gorivne ćelije i dizelaše. Ostatak otpada na hibride i benzince. Već znate da je namera Evropske unije da 2035. godine zabrani prodaju benzinskih i dizel automobila i dostavnih vozila na svojoj teritoriji. Ali kako će biti u ostatku sveta?

 

Da li je 2035. trenutak kada ćemo se na globalnom nivou oprostiti od motora sa unutrašnjim sagorevanjem? Odgovor je jasan - ne!

Barem tako predviđa ugledna konsultantska kuća za menadžment i strategiju Boston Consulting Group (BCG). Tako iz BCG najavljuju da će 2035. godine u svetu biti prodato 11% benzinaca, zatim 43% svih vrsta hibrida (lakih, klasičnih ili plug-in) baziranih na benzinskim motorima. Električni automobili i kombiji na struju činiće 45% tržišnog udela, a manje od 1% ostaće za vozila na vodonične gorivne ćelije i dizelaše. Ako želite da kupite novi hibrid, benzinac ili dizelaš, moraćete da se preselite u delove Azije, Južne Amerike ili Afrike, ili da se nadate da Srbija neće ući u Evropsku uniju. :D

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka protiv zabrane automobila sa motorima SUS od 2035. godine

 

bmw fabrika 01.jpg

 

Nemačka vlada neće pristati na plan EU-a kojim bi se od 2035. godine de facto zabranila prodaja novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, izjavio je u utorak nemački ministar finansija Christian Lindner.

 

Kako bi do 2030. smanjila emisiju štetnih gasova za 55% u odnosu na nivo iz 1990. godine, Evropska komisija je predložila da se do 2034. emisija CO2 iz novih automobila svede na nulu. To de facto znači zabranu prodaje automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Poslanici Evropskog parlamenta su podržali u ovom mesecu predlog Brisela i sada kreću pregovori sa zemljama EU-a o konačnom predlogu zakona. Nemački ministar finansija je u utorak najavio prepreku tom planu. I dalje će postojati niše za motore sa unutrašnjim sagorevanjem pa je zabrana pogrešna, izjavio je Lindner na skupu koji je organizovalo Udruženje nemačke industrije. Vlada neće pristati na takav evropski zakon, izjavio je nemački ministar finansija, uz napomenu da će Nemačka i dalje biti vodeće tržište za električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno neka normalna vest... Jos da malo o'lade kapislu sa ovim Crossoverima i ekranima, svedu ih na normalnu meru i sve cool :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vest kao takva nije loša ali je u suprotnosti sa dešavanjima na terenu.

U situaciji kada se EU "odriče" fosilnih goriva idu u drugu krajnost.

Iz kojih izvora će napajati sva ta vozila?! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem stav, koji ih je doveo do ove situacije već što je pogrešan i samoubilački.

Karbonski otisak je samo apstrakcija.

Doslednost im nije izostala.

Prevaranti bili i ostali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana u Los Anđelesu

 

206626-bmw i3 policija.jpg

 

Da li će Los Anđeles, američki grad čijim ulicama kruzira oko 2.5 miliona automobila, postati najveći grad na svetu koji je zabranio izgradnju benzinskih pumpi?

 

Drugi najveći grad u Americi, Los Anđeles, mogao bi do kraja ove godine da uvede zabranu na izdavanje dozvola za izgradnju benzinskih stanica, kako su najavili lokalni zvaničnici na nedavno održanom događaju. A sve u cilju zaštite zdravlja, bezbednosti, novca i klime. Član gradskog veća, Pol Korec, planira da zabrani nove pumpe u centru američke filmske industrije gde su automobili veoma popularno prevozno sredstvo. ''Naš veliki i uticajan grad, koji se razvijao oko automobila, savršeno je mesto da se pronađe način za kretanje bez benzinaca'', izjavio je gradski većnik Korec tim povodom. ''Okončavamo bušenje nafte u Los Anđelesu. Idemo ka tome da sva novogradnja bude električna. I gradimo saobraćaj bez fosilnih goriva.''

 

Ovakav poduhvat u Americi, zemlji koja svoju ekonomiju temelji na eksploataciji nafte, gasa i uglja, pre samo desetak godina je bio nezamisliv. A od kraja prošle godine - zabrana izgradnje benzinskih pumpi - na tragu je da postane pozitivan trend koji se širi i van granica ove zemlje, na susednu Kanadu. Prvi grad na svetu koji je stavio tačku na proširenje postojeće mreže pumpi bio je Petaluma iz američke savezne države Kalifornija koji je zabranu uveo u martu prošle godine u skladu sa svojom Rezolucijom o vanrednom stanju klime. Od tada do danas najmanje četiri grada je krenulo njegovim stopama, a još najmanje šest, uključujući i Los Anđeles, trenutno radi na kreiranju adekvatnih propisa. ''Nismo iznenađeni da nas toliko gradova prati u zabrani razvoja nove benzinskih stanica. Imamo obavezu da zabranimo širenje fosilnih goriva, nove benzinske stanice zarobljavaju zajednice u mnogim vrstama rizika. Ovo je jedan od mnogobrojnih koraka koje preduzima Petaluma'', kazala je većnica ovog gradića Dilinda Fišer.

 

Manje oslanjanje na prljave energente, kao jedan od osnovnih ciljeva ove zabrane, rezultuje manjim zagađenjem vazduha, vode i zemljišta, kao i manjim doprinosom globalnom zagrevanju. Dodatno, elektrifikacija saobraćaja uzima maha, pogotovo u bogatim zemljama poput Amerike; na putevima je sve više vozila na električni pogon i gradi se neophodna punjačka infrastruktura. Ovo znači da će benzinske stanice u budućnosti eventualno postati prevaziđene - studija ukazuje da bi do 80% moglo bi da postane neprofitabilno do 2035. godine. S obzirom na to da se zabrana odnosi samo na izgradnju novih pumpi, Amerikanci će i dalje imati i te kako mnogo mesta na kojima će moći da da natankaju gorivo u svoje četvorotočkaše. Procenjuje se da Amerika ima dva puta više benzinskih stanica po glavi stanovnika u odnosu na Evropsku uniju - na oko 2.500 ljudi i oko 2.000 automobila u ovoj zemlji dolazi po jedna pumpa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve veći otpor zabrani benzinaca i dizelaša 2035. godine

 

mercedes eqs 05.jpg

 

Pet država Evropske unije su protiv zabrane prodaje novih automobila i lakih komercijalnih vozila na fosilna goriva 2035. godine. Nakon što je Nemačka poručila da neće podržati predloženu zabranu sada su se njoj pridružile još Italija, Portugal, Bugarska, Rumunija i Slovačka. Ove države su predložile realniji scenario, smanjenje emisije CO2 iz vozila za 90% do 2035. i potpunu zabranu tek 2040. godine.

Navedene države su takođe predložile blaži tretman za laka komercijalna vozila na fosilna goriva. Prema njihovom predlogu za njih bi emisija CO2 do 2035. trebalo da bude smanjena za 80%, a 2040. za 100%. Nova EU ''fosilna koalicija'' pet država smatra da je za potpunu zabranu benzinaca i dizelaša potreban period tranzicije, i da EU mora u obzir uzeti različito finansijsko stanje građana u različitim državama članicama. Mnogi od njih ne mogu priuštiti skupe električne automobile.

 

Iako je Evropska komisija glasala za zabranu pre nekoliko nedelja, ona još nije na snazi jer tu odluku moraju da potvrde pojedine države članice. 2035. godina je odabrana kako bi do 2050. uspela da se ostvari nulta emisija CO2 u EU. Naime, prosečni ''životni vek'' jednog automobila je 15 godina i do 2050. bi se EU tako očistila od većine automobila na benzin i dizel. Sa druge strane većina proizvođača automobila su za zabranu. Tako su Mercedes i Volkswagen nedavno saopštili da podržavaju planiranu zabranu 2035. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Od 2035. biće legalna i sintetička goriva

 

e fuel.jpg

 

U Evropskom parlamentu je nedavno izglasana odluka da od 2035. na putevima EU neće biti novih benzinaca i dizelaša. Ali u sredu uveče je održan još jedan važan sastanak. Susreli su se ministri za životnu sredinu iz država EU.

 

Očigledno su Nemačka i Italija kao velike članice EU uspele u svom lobiranju pa se u novom nacrtu našla i opcija sa sintetičkim gorivima sa nultom emisijom CO2. To bi bila slamka spasa za dizelaše i benzince koji bi se prodavali i nakon 2035. godine. Takođe, tako bi i države koji su veliki proizvođači automobila uspele da sačuvaju radna mesta u autoindustriji. Sa dominantim električnim automobilima ugasiće se deo poslova u autoindustriji. Ovako, otvara se prostor razvoju sintetičkih goriva i njihovoj upotrebi, odnosno daljnjoj proizvodnji benzinaca i diezalaša. Sada mora da se postigne i završni kompromis Evropske komisije sa Evropskim parlamentom. Navodna je nakon sastanka ministara Evropska komisija odlučila da uputi predlog koji uključuje i sintetička goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen 1.5 TSI evo2 benzinski motor

 

vw 1.5 tsi 01.jpg

 

Volkswagen još ne planira da u potpunosti napusti motore sa unutrašnjim sagorevanjem, što potvrđuje i nova benzinska jedinica.

 

1.5 TSI evo2 je u stvari evolucija 1.5 benzinskog motora, pri čemu je agregat sa četiri cilindra i turbo punjačem učinjen još efikasnijim. Trosmerni katalizator i filter za čestice su premešteni u jedan modul za kontrolu emisije blizu motora. Ovo donosi smanjenu upotrebu plemenitih metala u proizvodnji i omogućava da motor u budućnosti bude usklađen sa strožim standardima emisije kao što je Euro 7. Zvanično nazvana ''Aktivno upravljanje cilindrima'', tehnologija deaktivacije cilindra je sada evoluirala u ACTplus sistem. Omogućava dakle prelaz sa četiri na dva cilindra i obrnuto, pri čemu je proširen radni opseg pošto se drugi i treći cilindar ne pali kada motor radi pri malim i srednjim opterećenjima i brzinama. VW obećava da je ''prebacivanje jedva primetno'' kako bi se obezbedio nesmetan rad. 1.5 TSI evo2 se na početku nudi u modelima T-Roc i T-Roc kabriolet sa 150 konjskih snaga. Biće dodat i drugim modelima, uključujući plug-in hibridne modele sa kombinovanom snagom od 272KS. Postoje naznake da će VW Passat sledeće generacije (nudiće se samo u karavan verziji) i ekvivalentna Škoda Superb dobiti ovaj PHEV pogonski sklop kada budu debitovali tokom 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Subaru među kompanijama koje razvijaju ekološki podobna goriva

 

toyota subaru.jpg

 

Automobilska industrija trenutno prolazi kroz najveću tranziciju još otkada su motori s unutrašnjim sagorevanjem zamenili parne mašine, nametnuvši se zbog bolje toplotne efikasnosti. Da li ćemo se prebaciti na baterijski pogonjena električna vozila ili će prevagnuti ona sa vodoničnim gorivnim ćelijama - vreme će pokazati.

 

Međutim, čini se da mnogi proizvođači automobila nisu spremni da se rastanu s motorima SUS trenutno, tako da će investirati sredstva u alternativna, ekološki podobnija vozila. Dotičnim kompanijama će se pridružiti Toyota, Subaru, Suzuki i Daihatsu, zajedno sa Eneos Corporation i Toyota Tsusho Corporation, koji su formirali novu asocijaciju u oblasti istraživanja, 1. jula ove godine. Ova organizacija će fokus staviti na optimiziaciji procesa proizvodnje goriva, čineći ga manje zagađujućim i efikasnijim. Zajednički projekat nosi naziv Research Association of Biomass Innovation for Next Generation Automobile Fuels.

 

Oficijelni pres materijal koji su distribuirale uključene kompanije pojašnjava da će asocijacija raditi na promovisanju tehnološkog istraživanja u oblasti biomase. Takođe, projekat će proučavati efikasne načine proizvodnje bioetanola kroz cirkulaciju vodonika, kiseonika i ugljen-dioksida. Asocijacija će dizajnirati, instalirati i upravljati proizvodnim pogonima za bioetanol. Još jedna oblast u kojoj će nova asocijacija raditi je istraživanje nusproizvoda kiseonika, koji se koristi u visokim koncentracijama tokom proizvodnje vodonika. Istraživaće se i ugljen-dioksid koji se generiše tokom proizvodnje bioetanola. Na kraju, ali ne manje važno, razviće se sistem koji predlaže optimalne metode uzgoja radi maksimizovanja prinosa i optimizacije komponenti useva kako bi se obezbedile sirovine za dobijanje goriva na bazi bioetanola. Nedavno, Porsche je investirao 75 miliona dolara u HIF Global LLC, kompaniju sa sedištem u Santjago de Čileu, koja razvija proizvodne pogone za sintetička goriva. Za sada, proizvođač iz Cufenhauzena namerava da koristi ''zelena'' goriva za potrebe aktivnosti u auto-moto sportu, ali planira da eksperimentiše i u oblasti serijskih automobila. Lamborghini takođe vidi potencijal u sintetičkim gorivima, da bi održao motore sa unutrašnjim sagorevanjem živim nakon 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: Dodatni poreski nameti za dizelaše i benzince, a olakšice za električne automobile?!

 

199365-bmw motor.jpg

 

U Nemačkoj je u toku neka vrsta energetske tranzicije. Napomenuli smo ''neka vrsta'' jer stvari deluju još pomalo haotično, a u sudaranju raznih lobija teško je primetiti obrise zvanične politike.

Uglavnom, Savezna vlada navodno radi na daljnjem pooštravanju poreza za automobile sa benzinskim ili dizelskim motorima. O tome piše Handelsblatt. Štedljive automobile planiraju da rasterete, a električni bi čak mogli da dobiju dodatni bonus. Visina poreza na motorna vozila je vezana uz emisiju štetnih gasova, dok su novoregistrovana električna vozila sa baterijama ili vodonikom oslobođena tog poreza u prvih deset godina. Te razlike između vrsta pogona i vrednosti potrošnje bi se sada navodno pooštrile. Pozadina razmatranja je verovatno činjenica da će novi automobili koji ispuštaju emisije štetne za klimu biti zabranjeni od 2035. godine u Evropskoj uniji. Neki vladajući političari se opiru tim predlozima, ali većina podržava novi smer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznato koliko će koštati sintetičko gorivo

 

porsche gorivo.jpg

 

Mnogi veruju da bi klasični automobili mogli opstati zahvaljujući tzv. e-gorivima, a sada saznajemo da je to veoma realna opcija. Možda najglasniji zagovornik e-goriva je Porsche. Svestan da nema tog električnog automobila koji može dostojno da zameni ikone poput Porschea 911, nemački proizvođač već godinama radi na razvoju tehnološki i finansijski održivih tehnologija proizvodnje e-goriva. Već godinama sarađuje sa Siemensom, ali i drugim renomiranim firmama u okviru konzorcijuma ENAP. Nedavno je profunkcionisao i pogon HIF Globala u Čileu u čije širenje je Porsche samo ove godine odlučio da uloži još 75 miliona dolara. Pogon će ove godine proizvesti oko 130.000 litara sintetičkog goriva.

 

Ideja e-goriva je proizvesti ugljenično neutralno sintetičko gorivo koje će moći da se koristi na ''običnim'' vozilima koja danas koriste fosilna goriva. Stvar funkcioniše, a Porscheov GT3 cup već sada vozi na to gorivo. Oliver Blume, prvi čovek Porschea i ove nedelje proglašeni šef celog koncerna VW, otkriva i da je cena sintetičkog goriva već sada u proizvodnji oko 2 dolara po litru, što je vrlo blizu današnjim cenama fosilnih goriva. Blume pritom otkriva da 911 nastavlja da živi. Uskoro će ponuditi hibridnu verziju 911-ice kojom ulaze u novo doba usklađujući se sa željama nemačke vlade o daljnjem smanjenju zavisnosti o naftnim derivatima.

On pritom ne beži od elektrifikacije: ''Naša ambicija je da preko 80% prodatih primeraka do 2030. godine budu električni. Naš prvi električni model Taycan je veliki uspeh s dvostruko većom prodajom ove godine u odnosu na ionako uspešnu prethodnu sezonu.'' Međutim, Blume je realista i upozorava da trenutno planetom vozi preko milijardu automobila na fosilna goriva. I voziće još decenijama. I upravo zato vidi rešenje u e-gorivu. Jedini preduslov je održiva proizvodnja, odnosno korišćenja alternativnih izvora energije, a sve kako bi uticala na smanjenje ugljeničnog otiska. U Porscheu ističu još jednu prednost e-goriva; imaju naime prednost u odnosu na čisti vodonik jer mogu lakše da se transportuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotini dizel motori koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

 

toyota lc gorivo.jpg

  • Land Cruiser i Hilux moći će kao pogonsko gorivo da koriste i HVO100 dizel, tip goriva nefosilnog porekla, napravljeno 100% od obnovljivih izvora
  • HVO100 gorivo se može koristiti u dizel verzijama modela Hilux* i Land Cruiser koji će se proizvoditi od prvog kvartala 2023.

Toyotini najsnažniji modeli s konstrukcijom karoserije postavljene na šasiju, moći će uskoro da koriste i HVO100 (HVO - Hydrotreated Vegetable Oil) dizel, nefosilno gorivo napravljeno od 100% obnovljivih izvora, kao što je na primer otpadno jestivo ulje za kuvanje. I Land Cruiser i Hilux pridružiće se tako porodici lakih komercijalnih vozila Proace, što znači da će sva tri modela biti prilagođena i za korišćenje dizela s oznakom HVO100 kao pogonskim gorivom.

 

HVO100 kao gorivo

HVO100 (hidrogenizovano biljno ulje) ispunjava evropski standard kvaliteta za parafinski dizel EN 15940. Ima veći cetanski broj (c80) od standardnog dizela, a ima i niži sadržaj sumpora i aromatičnih jedinjenja. Pravi se od biljnog ulja (palmino, repično), ili sirovina na bazi otpada (na primer, korišćeno ulje za kuvanje).

 

Plan za evropsko tržište

Pumpe za HVO100 gorivo postaju sve češće na benzinskim stanicama u Evropi, pa ih sada ima već oko 1.000 koje su u upotrebi u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj. U isto vreme, dok sve više kupaca prelazi na korišćenje HVO100, proizvodnja tog goriva se povećava s ciljem da do 2030. dostigne 15,5 miliona tona, sa oko četiri miliona tona koliko se trenutno proizvodi godišnje.

 

Iskustvo u vožnji

Za kupce je važno da korišćenje HVO100 dizel goriva ne zahteva nikakvu posebnu radnju ili promenu stila i navika u vožnji. Osnovna tehnička promena u odnosu na trenutna vozila jeste prilagođavanje sistema za ubrizgavanje goriva radi povećanja količine goriva. To je neophodno jer je HVO100 manje gustoće od standardnog dizela. Ipak, promena ne utiče na sposobnost vozila da radi na ''običnom'' dizelu, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno. Kao rezultat korišćenja HVO100 i prilagođavanja sistema ubrizgavanja, postiže se i malo povećanje maksimalne snage motora. Vozila sa novim specifikacijama proizvodiće se od prvog kvartala 2023. godine, a na početku komercijalizacije biće dostupna samo u Zapadnoj Evropi.

 

*Dostupno samo u Zapadnoj Evropi, vozila se proizvode u fabrici TSAM

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini veruje da bi sintetička goriva bila dobra alternativa EV-ovima

 

lamborghini 2021.jpg

 

Lamborghini već duže vreme prkosi trendu ''downsizinga'' držeći se V12 snage Aventadora dok je već potvrđeno da motor naslednika Huracana ima više od šest cilindara. Oba će biti hibridi kako bi zadovoljili strože propise o emisijama, ali motori velike zapremine biće uveliko odgovorni za pogon.

 

U intervjuu za Tech Crunch, izvršni direktor Lamborghinija, Stephan Winkelmann, rekao je da kompanija ne mora sada da odlučuje o tome kada bi trebalo da isključi motore s unutrašnjim sagorevanjem. Dok mainstream brendovi neće imati drugog načina nego da ukinu SUS motore do sredine sledeće decenije, oni manji će imati dodatnu godinu za penzionisanje automobila na fosilna goriva. ''Malo je teško jer je Evropski parlament početkom godine odlučio da će zabraniti benzinske i dizel motore do 2035. a manje proizvođače poput Lamborghinija do 2036. tako da ne moramo da odlučujemo sada''.

 

Lamborghinijev šef veruje da postoji veliki potencijal u sintetičkim gorivima. ''Još uvek imamo priliku da možda uđemo u sintetička goriva s tim tipovima automobila.'' Međutim, Winkelmann je pomenuo da se to može postići samo ako se promeni zakonodavstvo, a što ne može da predvidi da će se uskoro dogoditi. 57-godišnji izvršni direktor kaže da će Lambo početkom 2030-ih preći na isključivo električni pogon. Prvi model kompanije koji će ukinuti SUS stiže 2028. kao crossover. Pri nego što se to dogodi, očekuje se da će plug-in hibridni Urus stići pre kraja godine. Prerađeni Urus i Huracan Sterrato će ući u istoriju kao poslednji Lamborghinijevi automobili sa  isključivo pogonom na unutrašnje sagorevanje, a oba će biti predstavljena sledećih meseci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hainan je prva kineska provincija koja zabranuje prodaju automobila na fosilna goriva

 

Aiways-U5 03.jpg

 

Ostrvo Hainan u Južnom kineskom moru će postati prva kineska regija koja će zabraniti prodaju automobila na benzin i dizel kako bi se smanjila emisija ugljendioksida koja utiče na klimatske promene.

Prodaja automobila na fosilna goriva biće zabranjena do 2030. godine, a električna vozila promovisana uz poreske olakšice i proširenje mreže za punjenje, navela je vlada provincije Hainan tokom predstavljanja ''Plana implementacije Carbon Peak''. Kina u poslednjih nekoliko decenija prolazi kroz najtoplije i najsušnije leto što je za posledicu imalo smanjenje rezervoara koji se koriste za proizvodnju hidroenergije. Prema planu, u Hainanu će do 2030. godine 45% tržišta činiti električni automobili. Rečeno je da će gradovi razviti ''zone nulte emisije'' u kojima će biti zabranjena vozila na fosilna goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalifornija uvodi zabranu prodaje benzinskih i dizel automobila

 

tablica tesla 01.jpg

 

Kalifornija donosi odluku o ukidanju prodaje automobila pogonjenih fosilnim gorivima. CARB (California Air Resources bord) će tom odlukom potvrditi ranije najave kojima se Kalifornija izdvaja kao predvodnik u SAD-u kad je u pitanju elektrifikacija voznog parka, a time i smanjenje emisije gasova.

 

Prema ovoj odluci će se od 2035. godine zabraniti prodaja novih automobila pogonjenih bilo benzinskim ili dizel gorivima. Uzevši u obzir prosečni vek trajanja automobila od 15 godina, očekuje se da će kalifornijski potevi do 2050. godine biti očišćeni od benzinaca i dizelaša. Do tada će biti izbrisane i gotove sve benzinske stanice, koje će ustupiti mesto EV-punjačima i punionicama vodonika. Prema ovom zakonu, koji uzima u obzir aktuelni udeo od 12% električnih automobila, uvodi se i zahtev da do 2026. godine udeo električnih automobila u prodaji bude 35%, a do 2030. čak 68%. Ovom odlukom Kalifornija staje uz bok evropskim državama koje zabranu uvode već od 2030. godine. Američki mediji naglašavaju da će ovom odlukom snažno profitirati Tesla, ali i niz proizvođača električnih automobila koji su prisutni u Kaliforniji. Nove informacije govore da je još jedanaest država iskazalo interes za uvođenjem zabrane prodaje novih automobila na fosilna goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bude potražnje, Mercedes-Benz će imati u prodaji V8 motore i posle 2030.

 

205306-mercedesamg gt bs2.jpg

 

Jula 2021. Mercedes je obelodanio svoje namere vezane za prebacivanje game na čisto električni pogon do kraja dekade. Međutim, ova izjava je na kraju došla sa sitnim slovima, jer su u trokrakoj zvezdi istakli da će se to desiti kada ''tržišni uslovi to budu dozvoljavali''. To znači da čak i ako motori s unutrašnjim sagorevanjem budu ''penzionisani'' u izvesnim regionima, postoje dobre šanse da će nemačka premium marka i dalje imati benzinski pogonjena vozila u većem delu sveta. To neće nužno biti mali motori, jer je Mercedes prilično odlučan da zadrži V8 živim do 2030. pa čak i posle toga.

 

U nedavnom intervjuu, potpredsednik Mercedesovog sektora za razvoj vozila, Jerg Bartels, rekao je da će osmocilindraši ostati prisutni. On je objasnio da sve zavisi od ''strogoće'' ekološke regulative. Ako marka iz Štutgarta može da postigne odgovarajući prosek emisije ugljen-dioksida, u svakom slučaju neće ukinuti V8 niti manji redni šestocilindraš. ''Na kraju, naša strategija u vezi sa emisijom CO2 mora da se ispuni, a mi imamo jasan put po tom pitanju, a to je da budemo ugljenično neutralni do kraja tridesetih godina ovog veka, do 2039. Mi želimo da budemo proizvođač čisto električnih vozila počev od 2030. ali ako i dalje bude postojala potražnja od strane kupaca za V8 motorima u nekim regionima, a mi ih budemo imali u ponudi, zašto bismo ih ukidali?'' U Mercedesu su u potpunosti svesni da će imati teškoća u unapređivanju motora SUS da bi se uskladili sa strožom regulativom, posebno Euro 7, ali isto tako znaju da će neki kupci i dalje želeti automobile sa šestocilindarskim i osmocilindarskim motorima. Bartels je uvren da inženjeri mogu uskladiti svaki agregat sa strožim pravilima, ali to sa sobom nosi više troškove koje neki kupci neće biti spremni da plate. Bartels je priznao da će biti teško opravdati visoke troškove motora sa unutrašnjim sagorevanjem kada Euro 7 bude stupio na snagu sredinom ove dekade, ali taj dan još uvek nije došao. U međuvremenu, V8 je dostupan u brojnim modelima a biće prisutan i u budućim, uključujući drugu generaciju AMG-a GT.

 

Međutim, AMG C63 će izgubiti V8 u korist četvorocilindraša, s tim što izveštaji govore da će naredni E53 takođe odbaciti 4,0-litarsku jedinicu. Ipak, s druge strane, Mercedes će rado prodavati Maybach S klase u S680 izdanju sa moćnim V12, jednim od poslednjih dvanaestocilindarskih motora koji se mogu priuštiti u novom automobilu. Dok marke poput Porschea i Toyote koketiraju sa sintetičkim gorivima, Mercedes ih ne vidi kao održivu soluciju, jer smatra da je i to rešenje loše po životnu sredinu. ''Mi smo to razmatrali, naravno. Međutim, s energetskog aspekta to zaista nema smisla. Koliko kilograma CO2 proizvodite da biste napravili sintetička goriva.'' Najveći Mercedesov rival, BMW, takođe je obećao da će zadržati u ponudi motore velike radne zapremine, obećavši M modele sa rednim ''šestacima'' i V8 jedinicama, koji će egzistirati bar do 2030. a verovatno i duže. Međutim, M760i je izbačen sa novom serijom 7, što znači da nema više V12 modela iz Bavarske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai će razvijati novu generaciju benzinaca i dizelaša

 

hyundai tucson 2022 dva komada.jpg

 

Hyundaijev izvršni tehnički savetnik Albert Biermann je u razgovoru sa novinarima pričao i o budućnosti motora s unutrašnjim sagorevanjem.

 

''Nastavljamo sa sledećim nivoima motora sa unutrašnjim sagorevanjem i pripremama za strože emisije izduvnih gasova. Nemamo drugog izbora. Mislim, mi ne odustajemo od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, mi smo globalni igrač. U nekoliko regija nema dostupne infrastrukture za električna vozila. Ovo je situacija o kojoj smo mnogo puta govorili - nije svaka regija u svetu spremna za EV revoluciju i stopa usvajanja električnih vozila uveliko varira od zemlje do zemlje. Ako neke države u SAD-u i neke zemlje u Evropi i Aziji ulažu milijarde u EV infrastrukturu, postoje druge zemlje i čitave regije koje još nisu ni počele da grade stanice za punjenje. Sve dok automobili na baterije ne postanu pristupačniji i upotrebljiviji, Hyundai će nastaviti da radi na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.''

Hyundai očigledno razvija i novu generaciju motora za Evropu, koji će ispuniti stroge Euro 7 norme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW: ''Evropa nije spremna da zabrani motore s unutrašnjim sagorevanjem''

 

219300-bmw i4 02.jpg

 

Dok se Evropa suočava sa pretećom gasnom energetskom krizom, BMW upozorava da potpuno prihvatanje električnih vozila kao jedinog masovnog prevoznog sredstva nije rešenje.

 

Izvršni direktor bavarske marke, Oliver Zipse, kaže da Evropa nije spremna za oštro isključivanje benzinskih i dizelskih motora: ''Pogrešno je isključiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi. Industrija će izgledati drugačije u smislu opsega i strukture ako se okrene samo jednoj tehnologiji'', rekao je Zipse. Umesto da se oslanjaju samo na baterijske električne pogone, političari bi zato trebalo da slede pristup koji je otvoren za sve tehnologije: kad bi industrija morala da poboljša svoje emisije CO2 za pet posto svake godine, došlo bi do ogromnih pozitivnih klimatskih efekata. Sa druge strane, ''tvrdo gašenje'' motora sa unutrašnjim sagorevanjem bi dovelo do anomalija koje niko ovde više ne može da kontroliše - zaključio je Zipse. Kako pišu nemački mediji, za razliku od većine proizvođača automobila, BMW se dugoročno ne fokusira samo na električne automobile, već i na različite pogonske tehnologije: motore sa unutrašnjim sagorevanjem, hibride s motorima sa sagorevanjem i elektromotorima, potpuno električne i automobile na vodonik.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište nije spremno naglo da se odrekne benzinskih motora

 

volvo xc60.jpg

 

Proizvođači automobila bi trebalo da konsoliduju svoje nasleđeno poslovanje kako električni automobili budu masovno ušli na tržište, ali uporedo s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji će još uvek biti traženi u godinama koje dolaze, navodi Aurobay - nova kompanija nastala spajanjem kineskog Zheijang Geely Holdinga i švedskog Volvoa. Spajanje jedinica za ''neelktrične'' auotmobile pomoglo bi da se poboljša hibridna tehnologija i poveća obim proizvodnje uz uštede troškova, rekao je Mihael Fleis (Michael Fleiss), izvršni direktor Aurobayovog švedskog ogranka, Powertrain Engineering Sweden. Volvo i matična kompanija Zhejiang Geely Holding ovog leta su osnovali joint venture Aurobay, koji se sastoji od dve fabrike pogonskih agregata u Švedskoj i Kini, sa planovima da se pridobije što više spoljnih kupaca.

 

''Najgora stvar koja se može desiti klimi u svetu je da nema daljeg razvoja ovih tehnologija'', rekao je Fleis u intervjuu. Kombinovanje različitih sredstava ''imalo bi apsolutno smisla ekonomski - to je prilično skup proizvod''. Volvo Cars je prošle godine saopštio da će prestati da proizvodi modele sa sagorevanjem do 2030. godine, dok je Ford Motor u martu rekao da odvaja svoje brzorastuće poslovanje EV i razvoj softvera od ostatka poslovanja. Renault će u novembru izložiti detaljne planove za izdvajanje svojih električnih vozila, dok je Mercedes rekao da će prodavati električne automobile samo do kraja decenije, gde je to moguće.

Aurobay ima za cilj da postane ''što je moguće veći, i to što je brže moguće'', rekao je Fleis, što će zahtevati saradnju. ''Čak i ako se sva ova predviđanja i ambicije prodaje ostvare, 2040. godine će čak 75% automobila na putevima i dalje biti zasnovano na pogonima sa unutrašnjim sagorevanjem.'' Jedinica, čiji je dve trećine vlasništvo Geelya, a ostatak Volvo Carsa, proizvela je 750.000 motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih motora, kao i e-motora, u fabrici Skovde u južnoj Švedskoj i fabrici Žangjaku u provinciji Hebei u Kini. Preduzeće zapošljava oko 2.900 radnika, a oba objekta su nekada pripadala Volvou, koji je u potpunom vlasništvu Geelyja od 2010. godine. Takođe postoji plan da se pogon Geely Automobile Holdings Ltd. doda tom poduhvatu u nekom trenutku u budućnosti.

 

Fleis, dugogodišnji izvršni direktor Volvo Carsa sa prethodnim ulogama u Volkswagenu, odbio je da komentariše pregovore koje Aurobay vodi sa Renoom o njihovim poslovnim planovima za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, konsolidacija takve imovine je nešto što ''definitivno predstoji'', rekao je on. Aurobay može razmotriti izlazak na berzu ''za nekoliko godina'', ali nema nema aktivnih planova, rekao je Fleis, dodajući da iznenađujući broj zainteresovanih investitora traži opcije za kupovinu kompanije. ''Investitori vide da je još moguće napraviti puno proftia pre nego što tehnologija unutrašnjeg sagorevanja izumre'', rekao je Fleis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...