Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

BMW još nije završio sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem

 

165135-bmw motor.jpg

 

Prema pisanju nemačkih medija, BMW još nije završio sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Tako je BMW-ov direktor razvoja Frank Weber u intervjuu za nemački Auto Motor und Sport otkrio da BMW ''radi na novoj generaciji motora i da su u pripremi novi benzinski, dizel, šestocilindrični, osmocilindrični motori''. Da bi se efektivno smanjila BMW-ova emisija CO2 na globalnom nivou, Weber je rekao da će BMW-u biti potreban ''najsavremeniji motor sa unutrašnjim sagorevanjem'' još nekoliko godina. To će i biti svrha budućih motora, za koje se navodi da će biti i tehnološki pripremljeni za buduće standarde emisije.

 

''Samo sa šestocilindričnim motorom, mi smanjujemo emisiju CO2 više nego što je to bio slučaj sa ranijom promenom generacije', dodao je Weber. Takođe je naveo da se zakonodavstvo u pogledu emisije štetnih gasova standardizuje širom sveta, što bi svakako pomoglo u slučaju BMW-a. On smatra da je ukupno smanjenje emisije CO2 ''ključno u borbi protiv klimatskih promena'', bez obzira da li je u pitanju električni ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Weber zaključuje da je ono što kupac zahteva jednako važno kao i cilj smanjenja emisija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U decembru 2021. je prvi put u Evropi prodato više električnih vozila nego dizelaša

 

fiat 500 green.jpg

 

U Evropi je tokom decembra zabeležen tržišni udeo električnih vozila (čistih EV-a, ne uključujući plug-in hibride) od 21%, čime je nadmašen udeo vozila sa dizel pogonom prvi put i to za 2%. Dok je prodaja dizelaša padala tokom cele godine - na 2.3 miliona registracija na kraju septembra, što je pad od 26% u odnosu na prethodnu godinu - registracije električnih vozila su doživele nagli rast, skočivši za oko 91% u odnosu na nivo iz 2020. na 801.025 na kraju trećeg tromesečja. Prodaja električnih automobila očigledno raste zbog podsticaja za kupovinu u brojnim evropskim državama, ali i poboljšanja infrastrukture.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini ove godine završava sa proizvodnjom konvencionalnih pogonskih opcija

 

lambo motor.jpg

 

Od naredne godine motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u svim Lamborghinijevim modelima asistiraće elektromotori. Ranije je najavljeno da će se Lamborghini oprostiti od svojih čuvenih motora sa unutrašnjim sagorevanjem krajem decenije, a prema poslednjim informacijama iz sedišta legendarne italijanske kompanije, ova godina je poslednja u kojoj će Lambo kupcima nuditi modele koje pokreću samo motori sa unutrašnjim sagorevanjem, jer će od naredne godine svakom motoru pomagati elektromotor(i).

U poslednjoj izjavi za medije prvi čovek Lamborghinija (Stephan Winkelmann) potvrdio je da Lamborghini od naredne godine, u kojoj će predstaviti četiri nova modela, prelazi na hibridna pogonska rešenja, a za potrebe elektrifikacije u Sant'Agata Bologneseu već su obezbedili 1.5 milijardi evra. Prvi Lamborghini koji će pokretati samo elektromotori trebao bi biti spreman do 2025. godine, a pored njega u kompaniji razmišljaju i o modelu sa četvoro vrata koji će biti praktičan za svakodnevno korišćenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis vraća dizel motore na scenu, zadovoljavaće Euro 7 normu

 

stellantis logo srednji.jpg

 

Carlos Tavares, glavni čovek u Stellantis grupi, otkrio je da se intenzivno radi na novom dizelskom motoru.

''Naš novi dizel motor će se pojaviti kroz 14 ili 15 meseci i biće u potpunosti kompatibilan sa Euro 7 standardom'', otkrio je medijima Tavares. On je dodao i da će se taj agregat montirati u Italiji u fabrici Pratola Serra, u okolini Avellina. Za sada se ne zna koji modeli iz grupacije će dobiti najavljeni novi motor, ali jedno je sigurno, dizeli žive i dalje!

Isto tako, potvrdio je da će i dalje biti u koraku sa elektrifikacijom, ali se Carlosu ni malo ne sviđa ta nagla želja za prelaskom na struju. Uputio je oštru kritiku vezanima uz taj problem: ''Električni automobili su i dalje veoma skupi, te su većini i dalje nedostupni. Zato zahtevam da se nastave sistemi subvencija. Čitava elektrifikacija je jedna velika politička igra koja između ostalog odguruje srednju klasu od kupovine novog automobila'', zaključio je.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda patentirala novu verziju dvotaktnog motora

 

mazda 2 st.jpg

 

Dvotaktni motori su nestali iz motornih vozila, a razlog su visoke emisije, pre svega, i uzak ''prozor'' u kojem razvijaju snagu. Sa druge strane, razvijaju veliku snagu u odnosu na masu i zapreminu, pa su mnogo jednostavniji od četvorotaktnih motora. Znaimljiva je vest da je Mazda nedavno patentirala dvotaktni motor sa kompresorom.

Dizajn se bazira Mazdinoj tehnologiji Skyactiv X i obećava poboljšanu ekonomičnost goriva. Postojeći četvorotaktni motor kompanije koristi napredni režim kompresijskog paljenja za pokretanje motora sa manjom mešavinom goriva i vazduha radi poboljšane efikasnosti, uz zadržavanje tradicionalnog paljenja iskrom za rad pod velikim opterećenjem i velikom snagom gde kompresijsko paljenje postaje nestabilno. Ovaj dvotaktni dizajn implementira istu ideju paljenja. Dvotaktni motor ima kompresor koji se pokreće pomoću radilice i koji pomaže kod čišćenja - procesa u kojem se izgorela smesa izbacuje i sveža mešavina vazduha i goriva ulazi u motor. Budući da dizajn dvotaktnog motora ima izduvne i usisne ventile otvorene barem delimično u isto vreme, kompresor koji tera sveži vazduh u motor uveliko pomaže u ovom procesu.

Za sada nije poznato gde bi Mazda mogla da primeni ovaj motor i koje bi bile njegove performanse.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan odustaje od razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, osim u Americi

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Kako piše Motor1, Nissan će postati prvi veliki japanski proizvođač automobila koji će u potpunosti odustati od razvoja novih motora sa unutrašnjim sagorevanjem za globalna tržišta. Prema novom izveštaju, ovaj proizvođač će se umesto toga fokusirati na svoju strategiju električnih vozila, sa jedinim izuzetkom u Sjedinjenim Državama gde će novi benzinski motori nastaviti da se razvijaju i lansiraju.

Informacije potiču od Nikkeija, jedne od najvećih svetskih finansijskih novina i generalno pouzdanog izvora vesti za industriju. Publikacija tvrdi da je Nissan već prestao da razvija motore sa unutrašnjim sagorevanjem za evropsko tržište jer predstojeći standardi za emisije Euro 7 predstavljaju veliki izazov za automobilske kompanije. Japanska firma je navodno utvrdila da će ova nova pravila značajno povećati troškove istraživanja i razvoja benzinskih i dizel motora sledeće generacije.

 

Što se Kine i Japana tiče, Nissan će postepeno ukidati razvoj novih motora sa unutrašnjim sagorevanjem i za ova dva tržišta. Proizvođač automobila će umesto toga ažurirati i poboljšati svoj postojeći asortiman motora i posvetiće posebnu pažnju onima koji se koriste u hibridnim vozilima. Izvori ''upoznati sa planovima kompanije'' rekli su Nikkeiju da nijedna fabrika motora neće biti zatvorena i da nijedno radno mesto neće biti izgubljeno. Za Sjedinjene Države, u izveštaju se tvrdi da će Nissan nastaviti da razvija nove benzinske motore uglavnom za tržišta kamioneta i SUV vozila, gde brend još uvek vidi određenu potražnju za vozilima na tradicionalni pogon. Međutim, kompanija će navodno značajno smanjiti svoje godišnje investicije u istraživanje i razvoj motora, koje trenutno iznose oko 500 milijardi jena (4.3 milijarde dolara). Očekuje se da će veliki deo uštede biti uložen u razvoj novih električnih pogona i vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modifikovani sistem prečišćavanja izduvnih gasova donosi veću potrošnju goriva

 

SCR.jpg

 

Konverzija sistema za prečišćavanje izduvnih gasova za posledicu ima veću potrošnju goriva, pokazuju testiranja koje je izvršio ADAC. Naknadno instalirani katalizatori bi trebalo da zaštite vlasnike automobila sa dizel agregatima od eventualnih zabrana. Po ADAC-u, oni snižavaju emisiju omraženih azotnih oksida. Međutim, s druge strane, doprinose većoj potrošnji goriva. Andreas Šojer, savezni ministar saobraćaja u Nemačkoj, bio je najveći zagovornik implementacije dodatnih katalizatora u starije dizel automobile. On je usvojio pravila vezana za konverziju, upravo ona s kojima su proizvođači automobila obećali da će se uskladiti i kompletirati prve implementacije u prvoj polovini 2019.

 

''Pretpostavljam da svi poštuju utvrđeni raspored'', izjavio jej svojevremeno za Hannoverische Allgemeine Zeitung, kao da je želeo da se stvari odigravaju brže. Inače, on se već duže vreme bori za unapređenje hardvera, što ne čudi, jer se radi o prilično populističkom potezu, a Šojer je pre svega političar. Pionirski posao su uradili drugi, poput ADAC-a. U 2018. ova automobilska asocijacija je započela testiranje kompleta za modifikaciju izduvnog sistema. Stručnjaci su prešli desetine hiljada kilometara ovim modelima automobila s navedenim komponentama: VW T5 opremljen katalizatorom firme Oberland-Mangold, Opel Astra sa sisemom pročišćavanja izduvnih gasova proizvođača Twintec, a Fiat Ducato sa katalizatorom firme HJS. Međutim, Fiat je posle 30.000 kilometara doživeo incident bez mogućnosti popravke. Pored toga, ADAC je automobile analizirao i na laboratorijskom planu, da bi upravo obelodanio rezultate.

 

Potrošnja goriva raste sa implementacijom SCR katalizatora
Oni su bili mešoviti. Mada je emisija azotnih-oksida značajno redukovana kod testiranih vozila zahvaljujući novom sistemu kontrole izduvnih gasova, to nije bespogovorno bilo u skladu sa oficijelnim limitima koje nalaže EU. Pored toga, automobili su često trošili poprilično više dizel goriva.

 

adac.png

 

To se posebno odnosi na zimske uslove, kada su zahtevi za dodatnom energijom povećani. Razlog je sasvim konkretan, jer katalizatori moraju da se zagreju na radnu temperaturu od više od 200 stepeni Celzijusa. Ovaj proces zahteva elektricitet koji proizvodi - dizel. Svi testirani modeli su iskazali povećanu potrošnju goriva. ''Dok je sistem Oberland Mangolda u Volkswagenu T5 ostvario dodatnu potrošnju od 7% i blilzu je dozvoljene prekomerne potrošnje goriva, vrednosti koje su ostvarili Fiat Ducato i Opel Astra sa 12% do 13%, značajno su više'', saopštio je ADAC.

 

Moguće je dodatno optimizovati aparat
Dakle, nijedno od vozila koje je testirala nemačka asocijacija nije uspelo da bude u skladu s oficijelnim zahtevima Federalnog ministarstva saobraćaja. Po novouspostavljenim smernicama organa vlasti, automobilima je dozvoljeno da troše samo šest odsto više goriva. Međutim, po ekspertima, ovo ne znači da unapređenje hardvera neminovno dovodi do preterane potrošnje. Ovaj stav ima smisla, jer istini za volju, tek se započelo sa razvojem i testiranjem ovih sistema za pročišćavanje izduvnih gasova, koji mogu biti dodatno optimizovani. Pre svega, menadžment energije mora biti ''izbrušen''. Dodatna potrošnja bi takođe trebalo da bude niža za vozila u kojima SCR katalizator može biti implementiran bliže motoru. Naravno, ovakvo rešenje za posledicu ima njegovo brže zagrevanje. Inženjeri koji rade na modifikaciji bi mogli inicijalno da se fokusiraju na dizel modele, kod kojih distanca između SCR katalizatora i motora to omogućava.

 

Dodatni napori uloženi u razvoj bi mogli da se isplate, jer sistemi zapravo ispunjavaju svoj konkretni zadatak prilično dobro. Oni redukuju emisiju azotnih oksida za do 70%, pokazuju podaci istraživanja. ''Osnovne  performanse SCR katalizatora nisu degradirale ni nakon 50.000 pređenih kilometara'', uputili su u pisanoj formi istraživači šefu tehnološkog odseka ADAC-a, Rajnhardu Kolkeu. Najbolji rezultati su postignuti kod vozila poput VW-a T5, gde su proizvođači pripremili instalaciju SCR sistema, posebno onih predviđenih za izvoz u SAD. Fiat Ducato takođe poseduje dovoljno prostora za laku instalaciju SCR katalizatora, rezervoara i kontrolne jedinice. Najteža modifikacija je bila kod Opel Astre. Tu je Twintec morao da vrši ''egzibicije'' da bi uklopio sve komponente. Posledica toga je da je Astra najfrekventnije patila od tehničkih smetnji.

 

Sistemi (za sada) nisu u skladu sa regulativom
Najveći izazov za inženjere je predstavljao visok nivo emisije azotnih-oksida vozila pre konverzije. Senzori su registrovali do 2.000 miligrama azotnog-oksida po kilometru pre nego što su izduvni gasovi preusmereni u instalirani SCR katalizator. Limit koji nalažu Evro 5 standardi iznosi 180 miligrama, mereno po oficijelnoj testnoj proceduri. S obzirom da je temperatura vazduha već u jesen između 5 i 13 stepeni Celzijusa, sofver u velikoj meri isključuje sistem prečišćavanja izduvnih gasova. ''Vrlo visoka emisija u tom slučaju ne podleže kontroli željenog nivoa, bez obzira na efikasne implementirane sisteme i redukovanje azotnih-oksida na do 1.400 miligrama po kilometru'', izvestili su ADAC-ovi eksperti. Dakle, čak i u slučaju tako visoke redukcije, to nije dovoljno za usklađivanje sa tehničkim smernicama. One dozvoljavaju maksimum od 270 miligrama po kilometru i 540 miligrama pri temperaturi ispod 5 stepeni Celzijusa. Samo ukoliko ostvari vrednosti ispod navedenih, dizel sa modifikovanim izduvnim sistemom može da dobije dozvolu za ulazak u gradsku zonu sa zabranom za Evro 5 dizele.

 

ADAC zahteva garancije
Pri letnjim temperaturama, modifikovani Fiat, Opel i VW, uspevali su da se održe u okviru zadatih limita. Međutim, što se jesenjeg perioda tiče, sistemi prečišćavanja izduvnih gasova ova tri automobila su nekada limit od 270 miligrama prelazili dvostruko. Zimi, dodatne performanse tretmana izduvnih gasova su i dalje između 38% i 53%. Međutim, oni i dalje nisu mogli da se zadrže ispod zimskog ograničenja od 540 miligrama. Iz perspektive potrošača, testiranje je ostalo nedorečeno, jer nije odgovorilo na brojna pitanja, zaključuje ADAC. ''Vozačima je potrebna garancija da kupuju pouzdan i izdržljv proizvod, koji će im osigurati učešće u saobraćaju u godinama koje dolaze, bez da moraju da se brinu o pretećim dodatnim troškovima.'' Nemačka asocijacija takođe zahteva tehnička poboljšanja i garancije od proizvođača. Kada je o aktuelnoj politici reč, sve su glasniji zahtevi da se pomogne kompanijama. Savezna vlada bi trebalo da im pomogne finansijski, sugerisao je SPD (Socijaldemokratska partija Nemačke). Za kompanije koje se bave modifikacijama, nije lako da dobiju pozajmice. Buduće tržište se čini previše nesigurnim za mnoge investicione kompanije, što u velikoj meri zavisi od broja gradova u koje će biti uvedena zabrana automobila s dizel motorima.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini se nada da će i nakon 2030. proizvoditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

Lamborghini Countach 2022 01.jpg

 

Iz Frankfurta stiže vest da Volkswagenova marka superautomobila Lamborghini nastoji da održi vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u životu i nakon kraja decenije, kada bi svet trebalo da počne da proizvodi čiste električne automobile, rekao je izvršni direktor Stephan Winkelmann za nemačke lokalne medije.

 

217106-lambo c01.jpg

 

''Nakon hibridizacije, sačekaćemo da vidimo da li će biti moguće ponuditi vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2030.'', rekao je Winkelmann za Welt am Sonntag. ''Jedna od mogućnosti bila bi održavanje vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u životu pomoću sintetičkih goriva''. Winkelmann je prošlog meseca rekao da Lamborghini planira da predstavi svoj prvi potpuno električni model krajem ove decenije, naglašavajući oprezniji pristup nakon prošlogodišnjih komentara da je premijera planirana za drugu polovinu decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prerađuje svoj V8 motor u saradnji sa Yamahom

 

222656-toyota v8.jpg

 

Vremena se menjaju pa je potrebno pratiti pravila. Automobilskim proizvođačima je naređeno da smanje emisije CO2 i sad se mnogi dovijaju kako da to učine. Električni automobili su jedan put, ali zanimljivim se čini i onaj drugi, kada inovacijama pokušava da se sačuva motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je najnoviji primer, Yamaha je preradila Toyotin V8 u motor na vodonik.

 

Osnova je 5.0 motor Lexusa RC F. Inženjeri su između ostalog napravili promene na glavi cilindra i usisnoj grani. Motor će razvijati 450KS pri 6.800 obrtaja, a obrtni moment je 540 Nm pri 3.600 obrtaja. To je nekoliko KS manje od benzinca, ali nešto više obrtnog momenta koji se razvija pri nižim obrtajima. Prošlog novembra Toyota, Yamaha, Mazda, Subaru i Kawasaki su udružili snage u inicijativi za klimatski neutralna goriva. Proizvođači motocikala žele da testiraju upotrebu vodonikovih motora u motociklima, dok je Mazda već testirala dizelski motor koji radi na stoporocentno gorivo od biomase.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EK čeka, a proizvođači automobila se boje da neće moći pripremiti nove Euro 7 motore

 

vozilo d.jpg

 

Euro 7 norma bi trebalo da bude poslednja stanica u tranziciji s benzinaca i dizelaša na uglavnom električne automobile u Evropi. Dugo evropske institucije čekaju i dugo se lomi taj standard. Po najavama, Euro 7 je trebalo da bude objavljen u julu ove godine, ali sada sledi još jedno odlaganje. Evropska komisija je objavila da će konačna pravila biti definisana u julu. Prvi rok za novu emisijsku normu, koja će zameniti Euro 6 je bio kraj 2021. godine, ali ništa se nije dogodilo, a sada je produžen i drugi rok. Standard Euro 7 bi trebalo da stupi na snagu 2025. što znači da će proizvođači imati manje od dve i po godine da se pripreme.

 

Kako bi opravdala ovaj novi rok, Evropska komisija je rekla da, po prvi put u svojoj istoriji, istovremeno reguliše automobile, kombije i kamione. Razvoj novih, ekološki prihvatljivijih motora, zahteva značajna ulaganja u novcu i u vremenu. Sa odugovlačenjem, kao da se porizvođači automobila motivišu pre vremena da u celosti napuste benzinske i dizelske motore i upravo zbog toga protestvuje Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA). Udruženje dalje traži da se zadrži april kao mesec u kome će biti predstavljena Euro 7 norma, što bi omogućilo pripremu do 2025. godine i njena uvođenja, odnosno razvoj novih motora, verovatno poslednjih na evropskom kontinentu jer 2035. u prodaji će biti samo vozila sa nultim emisijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi V6 TDI motori će moći da koriste obnovljivo dizel gorivo

 

222794-audi v6.jpg

 

Dok se svet bori sa mogućnošću štetnih klimatskih promjena, automobilska industrija se snažno zalaže za tranziciju prema tehnologijama koje manje zagađuju. Audi takođe istražuje prednosti obnovljivih goriva. Proizvođač sada odobrava odabrane modele sa V6 TDI motorima za rad sa obnovljivim hidrotretiranim biljnim uljima, kako izveštava Autocar.

V6 TDI motori kod modela A4, A5, A6, A7, A8, te Q7 i Q8 SUV će moći da koriste obnovljivo dizel gorivo, uključujući modele sa najsnažnijim motorom od 282 KS. Uskoro će Q5 SUV i A6 Allroad takođe biti dostupni sa V6 TDI motorima kompatibilnim sa obnovljim gorivima. Podsetimo, četvorocilindrični dizel motori Volkswagen takođe mogu da rade na obnovljivo gorivo. To je obuhvatilo TDI motore koji se koriste u modelima Volkswagen, Audi, Škoda, Seat i Cupra.

 

Hidropročišćeno biljno ulje ili HVO je biogorivo koje se obično proizvodi od otpadnih jestivih ulja, biljnih materija ili poljoprivrednih ostataka. Kroz proces hidrogenacije materijal se prerađuje u zamensko gorivo za dizel, bilo da se radi o 100-procentnoj koncentraciji ili pomešano sa fosilnim dizelskim gorivom. HVO goriva imaju prednosti u odnosu na tradicionalnu proizvodnju biodizela, jer su manje osetljiva na nekvalitetne sirovine. Takođe je lakše s HVO gorivima nego tradicionalnim biodizelom. Pokrećući HVO goriva, Audi tvrdi da se emisija CO2 može smanjiti za 70%-90% u poređenju sa korišćenjem tradicionalnog dizel fosilnog goriva. Gorivo takođe nudi poboljšane performanse, tvrde iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka protiv zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem 2035. godine

 

199365-bmw motor.jpg

 

Nemačka ne želi da zabrani motore sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. godine, kao što to želi rukovodstvo EU, već ima ideju da ih pokreće isključivo sintetičkim gorivima, najavio je njihov ministar saobraćaja.

 

Evropski zeleni plan predviđa da na području EU nakon 2035. godine bude moguće kupiti samo automobile bez emisija, dakle one potpuno električne, uz zabranu prodaje vozila na fosilna goriva. Međutim, u Nemačkoj se s time ne slažu. Njihov ministar saobraćaja Volker Wissing smatra da bi u toj zemlji i nakon 2035. godine trebalo da bude moguće kupiti automobile s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Pritom ekološku održivost benzinaca i dizelaša želi da očuva činjenicom da bi oni, nakon tog datuma, trebalo da budu pogonjeni isključivo sintetičkim gorivima. To rešenje će osigurati da se više ne koriste fosilna goriva, a da društvo ne mora da se u potpunosti oslanja na baterijska električna vozila i vodonik. ''Moramo da ostanemo tehnološki neutralni'', smatra Wissing. Sintetička goriva će smanjiti ugljenični otisak ovakvih vozila, ali ipak verovatno neće moći da ih smanje na nulu. Sa druge strane, i prelazak isključivo na baterije i vodinik ima svojih problema, kao što su nedostatak infrastrukture punionica, problematično snabdevanje retkim metalima za baterije, ali i činjenica da električni pogoni još nisu adekvatni za velika komercijalna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci promenili mišljenje. Zabrana prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. godine

 

206796-vw id3.jpg

 

Samo vozila sa nultom emisijom od 2035. Takvo rešenje predlaže Evropska unija i dobila je još jednog saveznika u ovoj borbi, Nemačku. Štaviše, dovedena je u pitanje određena ideja koja je bila svojevrsni spas za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Pre mesec dana nemački ministar saobraćaja Volker Wissing se usprotivio ideji da Evropska unija zabrani prodaju automobila sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. godine. Takav potez bi bio značajan korak prema smanjenju ukupnih emisija CO2 eliminacijom na nulu u sektoru drumskog saobraćaja.

 

Tema je ponovo pokrenuta tokom najnovijeg sastanka u Briselu. Ovaj put, međutim, nemačka ministarka zaštite okoline Steffi Lemke je objavila da vladajuća koalicija u Berlinu u potpunosti podržava plan ''u svim njegovim tačkama''. I to zatvara vrata jednom od potencijalnih rešenja. Nemačka se do sada zalagala za zabranu prodaje tradicionalnih benzinskih i dizel motora, ali je zahtevala da se motori sa unutrašnjim sagorevanjem očuvaju nakon 2035. godine, pod uslovom da budu pogonjeni sintetičkim gorivima. Oni su praktično CO2 neutralni. Sada, međutim, Lemke ne dozvoljava ni takvu mogućnost, čime se zatvaraju vrata tehnologiji na kojoj već neko vreme rade Porsche ili Audi. Neke zemlje, poput Holandije ili Belgije, čak su se odlučile da se zabrana uvede ranije - od 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka kreće u masovnu proizvodnju sintetičkog benzina i dizela?!

 

cac.jpg

 

Nemačka je jedan od ključeva evropske energetske (ne)stabilnosti. Dugogodišnje oslanjanje na jeftinu rusku naftu i gas je stvorilo zavisnost koju je teško iskoreniti, a to je jasno i u trenucima kriza i ratova kao što je trenutni slučaj sa Ukrajinom. Velika nemačka ekonomija se hrani gasom i naftom s istoka, pa u tom kontekstu treba shvatiti i politiku prema Rusiji. Sada je međutim jasno da se paradigme moraju menjati, ali nove energetske politike zahtevaju vreme.

 

Sintetička goriva su još uvek retka i izuzetno skupa te su donedavno bila izlaz samo za kompanije poput Porschea, koje su tražile način da svoje skupe sportiste poput modela 911 održe na životu u vreme kada će se tražiti nulta emisija štetnih gasova u Evropi. Trenutna situacija bi sintetička goriva mogla da približi svim vozačima kao zamena za dizel i benzin koji se dobijaju od nafte. Veća proizvodnja znači i pad cene. Interesna grupa eFuel Alliance je uverena u sledeći scenario - ako bi razvoj industrije sintetičkih goriva počeo sada u Nemačkoj, tada bi prve količine po pristupačnim cenama bile dostupne već od 2025. Sintetička goriva bi mogla da zamene čak 70% ruskog uvoza sirove nafte do 2030. godine. Sintetička goriva ili eGoriva su proizvedena iz obnovljive energije, CO2 i vode. Ona mogu da zamene benzin i dizel i da se korisre u svim automobilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Obezbeđuju nulte emisije pri sagorevanju.

 

eFuel Alliance je interesna grupa posvećena industrijskoj proizvodnji sintetičkih goriva iz obnovljivih izvora energije. Među 174 člana su Siemens Energy, Bosch, Mazda i ADAC. Cilj inicijative je prepoznavanje sintetičkih goriva kao doprinosa zaštiti klime.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajaaaaooo, sve laž do laži.

Pa da li bi se krenulo u proizvodnju elektro-mobila da je "to" jednostavno moguće.

Nulta emisija zagađenja. Leleeee

Ona fora, sa povećanjem proizvodnje pašće i cena. Buahaaa

Neko još veruje u bajke?! :smoke:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen grupa do 2030. ukida 60% automobila sa motorima SUS

 

skoda f 5.jpg

 

Kompletna Volkswagen grupa signalizira prodor u višu klasu povećanjem kvaliteta svojih proizvoda. U ovom procesu, želi da se fokusira na znatno manje modela ukidanjem čak 60% vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u narednih osam godina. Ovo važno otkriće je dao finansijski šef kompanije Arno Antliz u intervjuu za Financial Times: ''Ključni cilj nije rast. Mi smo više fokusirani na kvalitet i na marže, a ne na obim i tržišni udeo.''

 

Proces će biti usmeren na evropsko tržište gde VAG kao celina ima više od 100 modela raspoređenih po brojnim brendovima. Kako primećuje Motor1, neki bi tvrdili da je ova promena već uveliko u toku s obzirom na to da su Škode sada otprilike skupe kao i njihovi VW ekvivalenti. Sve u svemu, automobili koje prodaje nemački automobilski konglomerat su pretrpeli značajno povećanje cena poslednjih godina i čini se da će se trend nastaviti. Sa sve više i više električnih vozila koja se pojavljuju, logično je da kompanija efektivno signalizira početak kraja za automobile na benzin i dizel. Biće mnogo manje VAG-ovih vozila na SUS motorima do 2030. godine, a zbog sve strožih propisa o emisiji izduvnih gasova, najugroženiji konvencionalni motori su agregati velike zapremine, zbog čega se W12 gasi do kraja decenije. Kao podsećanje, Bentley će do 2030. preći samo na električna vozila.

 

VW grupa će verovatno napustiti trku za najvećeg svetskog proizvođača automobila. Grupa je 2021. prodala 9.305.000 vozila, dok je Toyota isporučila 10.495.548 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche ulaže još 75 miliona dolara u sintetička goriva

 

porsche gorivo 01.jpg

 

U Porscheu ne misle da tako lako odustanu od svoje legendarne 911-ice, kao ni od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Deo su moćnog konzorcijuma u kojem su još Siemens Energy, AME, Enel i ENAP, a koji već godinama rade na razvoju tzv. e-goriva.

 

Nemački proizvođač veruje da će sintetička goriva održati motore s unutrašnjim sagorevanjem još godinama, bar u ovako posebnim automobilima. Sada ulaže još 75 miliona dolara u proizvodni pogon HIF Globala u Čileu. Fabrika u Čileu će koristiti energiju vetra za proizvodnju goriva koje će se dobijati iz metanola proizvedenog od vodonika i ugljenika iz vazduha. Takvo eFuel gorivo je ''skoro'' ugljenično neutralno i time prikladno za korišćenje kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Porscheov GT3 Cup već može da radi na sintetička goriva, a uskoro će to moći i drugi modeli. Recimo i da su za takva goriva zainteresovani još neki proizvođači, a na kraju i nemačka vlada koja još uvek veruje da ima nade za motore sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon roka kad Evropa planira da uvede zabranu. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef BMW-a: Ne otpisujte još motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

207089-bmw m3m4 2021 06.jpg

 

Dok mnogi proizvođači uvode EV modele kao na pokretnoj traci, a neke zemlje i gradovi planiraju da u potpunosti zabrane prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, generalni direktor BMW-a Oliver Cipse smatra da to nije dobra ideja. Prelazak na električna vozila dešava se tako brzo da se čak i brendovi koji su svoju reputaciju izgradili na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem vidljivo menjaju i prilagođavaju. Pored toga, mnogi gradovi izbacuju automobile sa SUS motorima ili im skupo naplaćuju pristup centrima. Ali da li svi u globalnoj automobilskoj industriji misle da je to pravi put?

 

Stellantisov prvi čovek Karlos Tavares se već oglasio o tome, a sada je i generalni direktor BMW-a (ponovo) izneo svoje sumnje. Govoreći na događaju u Njujorku, Oliver Cipse je ukazao na ograničene količine i dostupnost materijala koji se koriste za pravljenje električnih vozila:

''Kada pogledate tehnologiju elektrifikacije koja dolazi, moramo da budemo oprezni, jer u isto vreme raste zavisnost od vrlo malog broja zemalja''. Cipse dodaje da ima još nekih pitanja za razmatranje. ''Ako neko iz bilo kog razloga ne može da kupi EV, ali mu je potreban automobil, da li biste mu radije predložili da zauvek nastavi da vozi svoj stari auto? Ako više ne proizvodite i ne prodajete vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, neko drugi će to ipak činiti'', nastavio je on, napominjući da je to nešto o čemu se mora voditi računa, jer mnogi kupci ne žele (ili ne mogu) da pređu na EV jer su troškovi veoma bitan faktor.

 

Cipse je opisao i druge stvari koje ga muče. Rekao je da bi potencijalni kupac električnog vozila, ako odluči da recimo iznajmi ili proda svoju kuću ili stan, možda neće moći da puni baterije automobila kod kuće. Ovo ne samo da može biti prepreka za vlasnike EV, već može potpuno da ubije ideju posedovanja i kupovine električnih vozila. A nisu baš ni jeftina... Trenutno postoji vrlo malo jeftinih potpuno električnih vozila na tržištu. Kupci koji ne mogu priuštiti automobil na struju koji košta 25.000 evra ili više ne bi mogli razmišljati o kupovini novog automobila. Sa druge strane, automobile sa unutrašnjim sagorevanjem je lako pronaći za manju sumu od tog iznosa.

 

Imajući u vidu ove faktore, čini se da će automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem imati svoje mesto na tržištu u godinama koje dolaze. Istovremeno, neki od ovih problema se mogu rešiti ''u hodu''. Na primer, saloni automobila mogu pomoći kupcima električnih automobila da instaliraju punjače u svoje domove, što bi im olakšalo prelazak na električnu energiju. Neki, poput Tesle i grupe evropskih i korejskih proizvođača, ulažu velika sredstva u infrastrukturu za punjenje. A da li će to pomoći, posebno kada su podsticaji za kupovinu smanjeni ili potpuno ukinuti, nismo baš sigurni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski proizvođači automobila treba da se reše upotrebe fosilnih goriva od 2040.

 

audi e-tron 2020.jpg

 

Evropski proizvođači automobila treba da se reše upotrebe fosilnih goriva od 2040. godine, rekao je direktor Audija Markus Disman i pozvao na brže širenje kapaciteta za obnovljivu energiju u Bavarskoj, gde se nalazi sedište ove kompanije, i na drugim mestima. ''Hajde da budemo hrabri kao Evropljani i sami odlučimo da odustanemo potpuno od fosilnih goriva od 2040. godine'', rekao je Disman na jednoj konferenciji.

 

On je dodao da je potrebno uložiti svu energiju u baterijska električna vozila za individualnu mobilnost. Audi će prestati da prodaje automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2033. godine, a njegova matična kompanija Volkswagen to će učiniti u Evropi od 2035, a kasnije i u Kini i SAD, objavila je nemačka firma. Pojedini proizvođači automobila poput BMW-a, upozorili su da se ne treba fokusirati samo na proizvodnju električnih vozila suviše brzo jer je potražnja za motorima koji troše gorivo i dalje velika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u proizvodnju benzinca potrošila 383 miliona dolara

 

toyota alabama.jpg

 

Električna vozila su budućnost za ''razvijeni svet'' - barem tako veruje većina proizvođača. Međutim, čini se da Toyota i dalje misli da ima mesta za četvorocilindraše sa unutrašnjim sagorevanjem jer je ovaj proizvođač upravo uložio 383 miliona dolara u njihovu proizvodnju u SAD-u. Novac je podeljen na četiri lokacije, a prema saopštenju kompanije, ovaj pogon je ''srce novih Toyotinih i Lexusovih vozila''.

 

Najveći deo investicije iznosi 222 miliona dolara namenjen Toyotinoj fabrici u Hantsvilu u Alabami, gde će kompanija izgraditi novu proizvodnu liniju za četvorocilindrične motore, za vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, ali i za hibride. Tako će se fabrika proširiti na 10.590 kvadratnih metara. Fabrika u Troju, u Mizuriju, dobiće 109 miliona dolara za dodavanje opreme za izradu glava motora sa četiri cilindra. Pogon u Džeksonu, u Tenesiju, dobiće ulaganje od 36 miliona dolara za izgradnju blokova motora sa četiri cilindra. Konačno, fabrika u Džordžtaunu, u Kentakiju, dobiće 16 miliona dolara za proširenje fleksibilnosti svoje proizvodne linije četvorocilindričnih motora. Na lokaciji već može da se proizvede do 600.000 vozila godišnje.

 

U oktobru 2021. Toyota je najavila ulaganje od 3.4 milijarde dolara u SAD za proizvodnju baterija u toj zemlji. To je uključivalo izgradnju namenske fabrike baterija koja zapošljava 1.750 ljudi. Kompanija nije navela lokaciju na kojoj planira da gradi ovu fabriku. Proizvodnja baterija na ovoj lokaciji bi trebalo da počne 2025. godine. Toyota se trenutno priprema za lansiranje porodice električnih vozila pod nazivom bZ. Prvi od njih, bZ4X, je već predstavljen, a u prodaju stiže kasnije ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budućnost manjih BMW modela sa SUS motorima pod znakom pitanja

 

bmw 1 1.jpg

 

Brojni proizvođači automobila su već najavili hrabre planove za elektrifikaciju svojih paleta u narednim godinama. Neki brzo prelaze na potpuno električne ponude, dok drugi idu ka elektrifikaciji kombinacijom potpuno električnih vozila i hibrida. Međutim, neće svaki tip automobila moći da preživi tu tranziciju.

 

Novi izveštaj britanskog Autocara sugeriše da bi budućnost BMW-ovih manjih modela sa prednjim pogonom mogla da bude u opasnosti kako se industrija menja. Prema izvoru u kompaniji, arhitektura UKL koja danas stoji u osnovi nekoliko modela BMW Grupe, uključujući Mini i BMW X1 sledeće generacije, neće lako da prihvati veće hibridne pogonske agregate, što bi moglo da bude uslov ako BMW želi da nastavi da nudi takve modele na evropskom tržištu. Prema izvoru, još jedna prepreka sa kojom se platforma suočava je njen obim prodaje ili nedostatak istog. BMW-ova mala vozila se ne prodaju dobro u SAD-u, iako su male limuzine veoma popularne u Kini i tamo imaju solidne prodajne brojke. Ako bi BMW odustao od svojih malih vozila, prepustio bi vitalno tržište svojim rivalima i to možda ne bi bila oblast u kojoj kompanija želi da se povuče. Još jedna potencijalna bolna tačka za platformu su sve strožiji evropski propisi o emisiji izduvnih gasova, zbog kojih bi proizvođači automobila morali da instaliraju veće katalizatore da bi smanjili zagađenje. To je samo još jedna potencijalna prepreka sa kojom bi BMW inženjeri i dizajneri mogli da se suoče kada planiraju buduće modele zasnovane na UKL-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropa polako napušta dizelaše

 

volkswagen_golf_gtd 04.jpg

 

Dizelaši konstano gube tržišnu poziciju na području Evropske unije. Broj novoregistrovanih dizel automobila u EU je pao u prvom tromesečju na oko 378.000 vozila, što je za trećinu manja nego u istom periodu prošle godine, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).

U poređenju sa ostalim vrstama pogona, dizelaši čine nešto manje od 17% svih novoregistrovanih automobila u EU. Ukupno je novoregistrovano 808.000 vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a od toga je 36% dizelaša. Prodaja hibrida raste - oni sada čine četvrtinu svih novih vozila u EU. Broj automobila na baterije je porastao za polovinu u odnosu na prethodnu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Beču pokazan Volkswagen Golf na benzin sa gotovo nultom emisijom štetnih gasova

 

vw golf a.jpg

 

Evropska komisija se obavezala da izradi zakonodavni predlog o kojem će pregovarati sa EU parlamentom o pooštravanju normi emisija Euro 7. Ipak, nova norma bi mogla da bude toliko drastična da bi motori s unutrašnjim sagorevanjem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine, kad bi Evropski standard emisija Euro 7 trebalo da stupi na snagu u celoj EU. Ipak, Evropska komisija već duže vreme proučava parametre koji će definisati novu uredbu Euro 7, a s obzirom na trenutnu situaciju, čini se da konačan kraj SUS motora još uvek nije tako blizu.

 

Jer, mada se u februaru ove godine Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile sa SUS motorima i stavilo ''na sto'' probleme koji se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila, još ništa nije poznato. Bez obzira na to, neke kompanije su već krenule sa testiranjem novih vrsta katalizatora koji bi mogli da se koriste da bi se SUS motorima osiguralo zadovoljavanje Euro 7 norme. Tako je na nedavnoj, 43. tehnološkoj manifestaciji ''Wien Motor Symposium'' koja je održana od 27. do 29. aprila u Beču, udruženje AECC (Evropsko udruženje za kontrolu emisija s katalizatorima) predstavilo prototip sistema koji bi, bar sada na eksperimentalnom nivou, trebalo da omogući značajno smanjenje emisija štetnih gasova kod SUS motora.

 

Na simpozijumu su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7.

Zaključci: s obzirom na to da se odluka Evropske komisije o datumu uvođenju norme Euro 7 stalno odlaže, za sada je budućnost dizelskih motora definitivno obeležena aktivnim nadzorom emisije izduvnih gasova, tzv. selektivnim redukcijskim katalizatorima (SCR), bar dok AdBlue omogućava smanjenje emisija u utvrđenim granicama. Međutim, budućnost benzinskih motora, ispada još je uvek prilično neizvesna. S obzirom na to da postojeći sistem obrade izduvnih gasova u automobilima možda više neće biti dovoljan, ako bi propisi Euro 7 postali mnogo stroži od sadašnjih, AECC je u Beču predstavio svoj inovativni sistem, razvijen u saradnji sa IPA-om (International Platinum Group Metals Association). Testiranje je sprovedeno u inženjerskoj firmi IAV u Berlinu, a testiranje e-goriva u saradnji sa Aramco Overseas Company.

 

Sadašnji sistem kontrole emisija automobila je zamenjen naprednim sistemom koji je u dve i tri faze sposoban da odvoji čestice na vrlo male delove, a koji se sastoji od blisko spojenog električno grejanog katalizatora, trosmernog katalizatora (TWC), podnog filtera za čestice benzina (GPF), drugog TWC-a te posebnog katalizatora (ASC) koji pruža funkciju selektivne oksidacije amonijaka (NH3). Na simpozijumu je predstavljen dosadašnji uspeh te tehnologije tokom homologacijske faze ispitivanja, a prototipni hibridni Volkswagen Golf 8 eTSI sa četvorocilindarskim 48V mild-hibridnim 1.5 turbo-benzincem od 150KS na e-gorivo, dostigao je vrednosti emisije NOx od 3-10 g/km, što je znatno niže od granice od 60 g/km, kolika je norma Euro 6 za isti automobil, što je respektabilni rezultat.

 

Ista ispitivanja su sprovedena i na temperaturama do -10 stepeni kod hladnog starta, a vrednosti emisija su ostale slične onima postignutim u normalnoj temperaturnoj upotrebi. Iz AECC su izjavili da sada u vreme kada se raspravlja o budućnosti vozila s SUS motorima, ovi rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivanje emisije SUS motora gotovo do nivoa bez štetnih uticaja. Podaci su stavljeni na raspolaganje Komisiji za Euro 7 normu i radnoj grupi AGVES.

 

Čini se da ima nade za dizelaše i benzince, još samo da se oglasi Evropska komisija s detaljima oko norme Euro 7.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU: Potvrđen kraj za benzince i dizelaše, ali do 2030. se neće poooštravati propisi o emisijama

 

212281-izduv.jpg

 

Poslanici u Odboru za okolinu Evropskog parlamenta su podržali plan EU-a o zabrani prodaje novih benzinskih i dizel automobila od 2035., ali su glasali protiv predloga za radikalno smanjenje emisija CO2 unutar ove decenije. Odbor nije podržao predlog nekih zakonodavaca da se ide dalje od onoga što je predložila Komisija. EK je zacrtala smanjenje emisije CO2 za 55% do 2030. u odnosu na nivo iz 2021. godine. Neke interesne grupe su zahtevale i više, što bi proizvodnju i prodaju dizelaša i benzinaca učinilo neodrživom.

 

Takav potez Odbora će verovatno pozdraviti mnogi kupci (i predstavnici autoindustrije, koji su verovatno lobirali za ovakvu odluku) jer to znači da cene novih automobila ne bi trebalo da preterano rastu, i da ćemo verovatno i dalje kupovati male gradske automobile (koju su nam najpristupačniji) do 2030. godine. Kombinovanjem električnih automobila i vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem proizvođači automobila će verovatno postići tražene ciljeve smanjenja emisija. Odbor je podržao predlog za 100% smanjenje emisije CO2 do 2035. što bi onemogućilo prodaju novih vozila na fosilna goriva u bloku od 27 evropskih država.

 

Evropska komisija je predložila ciljeve kao deo većeg paketa politika o klimatskim promenama prošlog juna. Evropski parlament će u narednim mesecima glasati o predlozima za emisije CO2 u automobilskom sektoru, nakon čega poslanici i države EU moraju da pregovaraju o konačnim pravilima. EU takođe raspravlja o tome da se državama uslovi širenje mreže punionica za električna vozila. Bez toga ideja o kraju prodaje benzinaca i dizelaša 2035. godine nema previše smisla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Renault misli da je rano za odustajanje od motora sa unutrašnjim sagorevanjem

 

214016-renault megane.jpg

 

Na skupu koji je posvećen budućnosti autoindustrije prvi čovek francuske automobilske kompanije Luca de Meo je izjavio da se ne slaže sa ranije objavljenom strategijom Evropske komisije prema kojoj bi se od 2035. godine u Evropi prodavali samo električni automobili. I prvi čovek Renaulta Luca de Meo tako deli mišljenje vodećih ljudi iz Volkswagena i BMW-a koji su nedavno izjavili da je, zbog više racionalnih razloga, rano za potpuno odustajanje od proizvodnje automobila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.


Osvrnuvši se na ranije objavljenu strategiju Evropske komisije prema kojoj bi se u Evropi od 2035. godine mogli prodavati samo električni automobili, Luca de Meo je rekao da je pomenuta strategija previše agresivna i nerealna, što bi moglo rezultirati negativnim uticajem na društvo i okolinu. De Meo smatra da prestanak ulaganja u razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem i potpuni prelazak na elektropokretane automobile, u vremenskom okviru koji su zamislili članovi Evropske komisije, definitivno nije optimalan odgovor za spas planete, ali bi zbog postojećih ekonomskih i infrastrukturnih ograničenja mogao da bude recept za mnogobrojne poteškoće s kojima bi se suočili i proizvođači i krajnji korisnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...