Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Toyota bz 1.jpg

 

Potpuno nova Toyota bZ4X je upravo imala svetsku premijeru. Ovo je prvi model u novoj seriji baterijskih električnih vozila (BEV), a ime serije ''bZ'' je skraćenica od ''Beyond Zero'' - Toyotine strategije da doprinese svetu više od nulte emisija gasova i ograničenja koje donosi automobilska industrija. Dizajnom i tehnologijom veran konceptu prema kojem je oblikovan, bZ4X je prvi Toyotin model razvijen u potpunosti kao BEV. Osim toga, to je prvi automobil koji koristi Toyotinu novu posebnu platformu za BEV. Ova platforma se bazira na filozofiji e-TNGA, a razvijena je u saradnji Subarua i Toyote. Zahvaljujući korišćenju baterije kao sastavnog dela šasije, ispod poda vozila, postignute su prednosti niskog težišta, odličnog rasporeda težine napred/pozadi i velika krutost školjke zbog postizanja visoke bezbednosti i odlične udobnosti i upravljivosti.

 

219473-Toyota bz 2.jpg

 

bZ4X je prostran, udoban SUV, dostupan sa novim pogonom na sve točkove koji pruža najbolje terenske sposobnosti i performanse u klasi, zahvaljujući zasebnim elektromotorima za svaku osovinu. Spoljašnji izgled je čist, elegantan i snažan, pa takav podjednako oslikava i njegove napredne kvalitete BEV-a kao i status SUV-a, te predstavlja početak novog oblika prednjeg dela u obliku ''čekića'' koji će se prenositi unutar marke, odajući snažan nastup ovog automobila. Veliko međuosovinsko rastoajnje obezbeđuje odličan smeštaj u svetloj i otvorenoj kabini s pet sedišta, uz prtljažnik izdašne veličine.

 

Toyota bz 3.jpg

 

Toyota je iskoristila 25 godina iskustva u tehnologiji baterija za elektrifikovana vozila da bi obezbedila najbolji svetski kvalitet, trajnost i pouzdanost litijum-jonskog paketa koji napaja bZ4X. Očekuje se da će baterija, čak i nakon 10 godina vožnje, i dalje delovati s 90% svojih izvornih performansi. (Ciljane vrednosti tokom razvoja. Predviđa se da će rok trajanja i kilometraža biti 10 godina ili 240.000 km, šta pre nastupi.)

 

Toyota bz 4.jpg

 

Uz potpuno napunjenu bateriju, očekivani domet je više od 450 km (zavisno od verzije, tačni podaci će biti naknadno potvrđeni). bZ4X će nuditi i napredne tehnološke funkcije, uključujući solarni panel na krovu kao pomoć u punjenju baterije u vožnji ili mirovanju, te treću generaciju sklopa Toyota Safety Sense sa novim sistemima aktivne bezbednosti i pomoći vozaču.

 

Toyota bz 5.jpg

 

bZ4X će evropsku premijeru imati 2. decembra, neposredno pre otvaranja usluge onlajn rezervacija za stranke koje žele da budu među prvim kupcima ovog novog modela. Premijera Toyotine nove, posebne platforme za BEV bZ4X je prvi automobil koji koristi Toyotinu novu posebnu platformu za BEV koja se bazira na filozofiji e-TNGA. Ova potpuno nova platforma poseduje prilagodljivost zahvaljujući kojoj se može koristiti za moguće buduće modele bZ, te je konstruisana s mogućnošću prilagođavanja veličine. Ključno, tanki baterijski paket je smešten u potpunosti ispod poda vozila i čini deo šasije, čime se postiže nisko težište, idealni raspored težine i velika krutost školjke. Ove osobine daju bZ4X-u stabilnost i sjajan odziv u dinamičkim performansama, te, zahvaljujući dugačkom međuosovinskom rastojanju, veliku prostranost u unutrašnjosti.

 

Spoljašnji dizajn

Toyota je stvorila elegantan i robustan dizajn za bZ4X koji je podjednako prikladan za savremeni gradski život i život van grada, spajajući napredni izgled BEV-a s izvornim karakteristikama SUV-a. Izgled prednjeg dela je promišljen i izbegava nepotrebne ukrase. Ističe se novim oblikom ''čekića'' koji će se prenositi i na druge modele, sa tankim sklopovima glavnih svetala te naglašenim prednjim uglovima koji daju snažan pečat nastupu ovog automobila. Gledano s boka, obrisi su elegantni zahvaljujući maloj ukupnoj visini, vitkim prednjim stubovima i niskom linijom osovina. Obloge lukova točakova, veliki točkovi (do 20 inča) pomereni sasvim u uglove karoserije i debeli pragovi odražavaju istinski karakter SUV-a. I pozadi su u centru pažnje dizajnera bili uglovi vozila koji su naglašeni i upečatljivi, dok se zadnja svetla protežu celom širinom vozila.

 

Toyota bz 6.jpg

 

U poređenju sa Toyotom RAV4, spoljašnje dimenzije ilustruju dizajnerske prednosti koje su u srži platforme e-TNGA. Na primer, bZ4X ima ukupnu visinu koja je manja za 85 mm, kraće prepuste i međuosovinsko rastojanje koje je 160 mm duži nego na RAV4. Visina linije poklopca motora je isto tako smanjena za 50 mm. Dizajn uključuje aerodinamičke elemente koji doprinose velikom dometu vožnje, uključujući otvore smeštene duboko u uglovima prednjeg branika zbog stvaranja mirnih vazdušnih zavesa, pokrov ispod celog vozila, podeljeni krovni spojler i zadnji spojler, zadnji difuzor i pažljivo izabrani ugao nagiba zadnjeg stakla. Plitka donja maska ima zakrilca koja se zakreću zbog usmeravanja vazduha za hlađenje prema bateriji, odnosno smanjenja otpora vazduha.

 

Dizajn unutrašnjosti

Tema uređenja unutrašnjosti je ''lagom'' - to je švedska reč koja označava nešto što je ''baš kako treba.'' Ovde se to ocrtava u udobnosti i prostranosti čime kabina postaje nalik na dnevni boravak, osećaj koji je dodatno naglašen korišćenjem mekanih tkanina za presvlake, svilenkastim detaljima i ugradnjom panoramskog krova.

 

Toyota bz 7.jpg

 

Tabla sa instrumentima je plitka i nisko postavljena, doprinoseći osećaju otvorenosti i slobodnog pogleda vozača prema napred. Načelo ''ruke na upravljaču, pogled na putu'' je osnažen vozačkim mestom usmerenim na čoveka, u kojem TFT ekran od 7'' za prikaz instrumenata i podataka leži direktno u pravcu pogleda vozača, iznad linije obruča upravljača, pa je pokazivače moguće videti uz minimalni pokret očiju. Veliko međuosovinsko rastojanje omogućava najveći prostor za noge u klasi za sve putnike, kao i jedan metar udaljenosti između kukova putnika napred i pozadi. Tu je i izdašni prtljažnik sa podesivim podom, zapremine 452 litara uz uspravna zadnja sedišta.

 

Performanse

bZ4X sa pogonom na prednje točkove pogoni elektromotor sa 204KS/265Nm momenta, omogućavajući ubrzanje 0-100 km/h za 8.4 sekunde i najveću brzinu od 160 km/h. Verzija sa pogonom na sve točkove ima najveću snagu 217.5 KS uz 336 Nm obrtnog momenta, najveća brzina je ista, dok je ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 7.7 sekundi. Svi podaci o performansama su privremeni do sprovođenja homologacije. Ovaj sistem nudi mogućnost ''vožnje sa samo jednom pedalom'' zahvaljujući pojačanju generatorskog kočenja koje omogućava vozaču ubrzavanje i usporavanje vozila uz korišćenje samo papučice gasa.

 

Domet vožnje i tehnologija baterije

Domet vožnje je ključna briga svakog kupca električnog vozila (EV), a Toyota je s iskustvom od 25 godina, predvodnik u razvoju baterija velikog kapaciteta kako bi bZ4X ne samo nudio bezbrižnost u pogledu udaljenosti koju može da pređe, nego i pouzdanosti u zadržavanju sposobnosti tokom godina. U skladu sa ciljevima razvoja baterije, očekuje se vrlo malo smanjenje performansi baterije - približno samo 10% - u 10 godina vožnje ili 240.000 kilometara, šta pre nastupi. Litijum-jonska baterija ima kapacitet 71.4 kWh, a očekuje se da će omogućavati domet vožnje od preko 450 km (prema metodi WLTP). Vrednosti zavise od verzije i u ovom trenutku su privremene, do završetka homologacije. Zahvaljujući efikasnom i delotvornom sistemu grejanja, pouzdanost je zadržana i na temperaturama ispod nule, uz tek umereni pad dometa u odnosu na modele konkurencije. Bateriju je moguće brzo napuniti bez ugrožavanja bezbednosti ili trajnosti: punjenje na 80% traje oko 30 minuta uz sistem za brzo punjenje (CCS2) od 150 kW. Od četvrtog tromesečja 2022. godine biće dostupan trofazni punjač u automobilu od 11 kW. Ključ kvaliteta i trajnosti baterije je višestruki nadzor napona. Ako sistem prepozna i najmanje neuobičajeno zagrevanja, automatski se uključuju protivmere. One imaju zadatak da umanje gubitak karakteristika materijala, a postoje i posebni koraci u proizvodnom procesu zbog sprečavanja ulaska nečistoća u bateriju. Po prvi put kod Toyote, ova je baterija hlađena vodom.

 

Pogon na sve točkove

Toyota je sarađivala sa svojim razvojnim partnerom, Subaruom, na konstrukciji novog pogona na sve točkove za BEV koji se oslanja na veliko iskustvo oba proizvođača u takvim sistemima. Na taj način se postiže dodatna bezbednost u vožnji u teškim uslovima, a bZ4X dobija istinske, najbolje u klasi, terenske vozne sposobnosti SUV-a. Modeli sa pogonom na sve točkove imaju odvojene elektromotore od po 80 kW koji pogone prednju i zadnju osovinu. XMODE pruža mogućnost izbora načina pogona u skladu s uslovima vožnje; na raspolaganju su postavke za sneg/blato, duboki sneg i blato (do 20 km/h), kao i Grip Control (nadzor prianjanja) za izuzteno teške terenske uslove (do 10 km/h).

 

Sistem steer-by-wire (posredno upravljanje)

bZ4X će biti prva serijska Toyota sa ponudom sistema posrednog upravljanja (steer-by-wire) - One Motion Grip - koji će u Evropi biti predstavljen naknadno. Uklanjanjem mehaničkih spojeva između obruča upravljača i prednjih točkova, ovaj elektronski sistem precizno namešta ugao zakreta točkova u skladu s vozačevim namerama, obezbeđujući pritom više prostora za noge, poboljšavajući slobodu u izboru položaja za vožnju te olakšavajući ulazak i izlazak iz vozila. Tradicionalni obruč upravljača je zamenjen upravljačem One Motion Grip, što upravljanje čini mekšim i lakšim. Krajnji položaj upravljača ima ugao od svega 150 stepeni. Zahvaljujući činjenici da nema fizičkog spoja u sistemu, s guma se ne prenose neželjene vibracije, ali vozač ipak dobija važnu povratnu vezu s površine puta. Osećaj na upravljaču je poboljšan zahvaljujući nezavisnom nadzoru momenta zakretanja upravljača čija karakteristika se menja u skladu sa izabranim načinom pogona.

 

Krov kao solarni panel

Domet vožnje bZ4X-a je moguće povećati korišćenjem opcionog krova kao solarnog panela. On hvata sunčevu energiju uz nultu emisiju i nulti trošak za proizvodnju električne energije kojom puni pogonsku bateriju automobila. Moguće ga je koristiti kada je automobil upaljen ili ugašen, a Toyota je izračunala da, tokom godine, može da prikupi dovoljno struje za prelazak 1.800 km.

 

Nova generacija Toyota Safety Sense

bZ4X će uživati pogodnosti treće generacije sklopa Toyota Safety Sense s novim i poboljšanim funkcijama radi obezbeđenja zaštite u još široj paleti najčešćih opasnih situacija u saobraćaju. Može delovati kao partner vozaču u ostvarivanju krajnjeg cilja društva mobilnosti: ''nula žrtava i povreda u saobraćajnim nesrećama''. Povećanjem područja otkrivanja radara sa milimetarskim talasima i kamere, poboljšano je delovanje svake pojedinačne funkcije. Nove funkcije uključuju unapređenje sistema predsudarne zaštite radi prepoznavanja vozila iz suprotnog smera i vozila koja se ubacuju, sprečavanje ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri zaustavljanju u nuždi. Sem toga, biće dostupan i novi multimedijski sistem s osvežavanjem softvera preko zraka (OTA).

 

Toyota Beyond Zero

bZ4X je prvi model u Toyotinoj novoj podmarki bZ - čije ime dolazi od ''beyond Zero'' (dalje od nule) izražavajući Toyotinu predvodničku ulogu u zaštiti okoline koju je zauzela 1997. pionirskim modelom elektrifikovane mobilnosti, izvornim Priusom, prvim serijskim hibridnim električnim automobilom na svetu. Predstavljanje modela bZ4X osnažuje Toyotin multitehnološki pristup u zadovoljavanju različitih zahteva za mobilnost ponudom cele palete elektrifikovanih vozila, uključujući HEV, PHEV, BEV i FCEV. Toyota namerava da smanji CO2 proizvodima koji se lako koriste i privlačni su kupcima, a ove tehnologije će doprineti ostvarenju cilja ugljenične neutralnosti.

 

Nulta emisija je samo deo Toyotinih planova - kao što to pokazuje ''beyond'' (više od) u bZ. Toyota je ustrajna u pružanju sve bolje mobilnosti za sve, proizvodima i uslugama koji poboljšavaju užitak vožnje, povećavajući bezbednost svih učesnika u saobraćaju i pomažući u stvaranju boljih društava širom sveta. bZ4X je u potpunosti usmeren na čoveka, oblikovan kako bi pomogao u prelasku na BEV bez kompromisa i nepraktičnosti, te uz maksimalne pogodnosti u pogledu dizajna, performansi i iskustva vlasništva koji su sastavni deo čistih električnih vozila - nastavljajući više od očekivanja klijenta.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Evropu stiže električni bZ4X

 

toyota bz4x 03.jpg

 

Na evropsko tržište sledeće godine takođe stiže i potpuno električna Toyota bZ4X, ali cena ni za ovaj model još nije objavljena. Toyota bZ4X će Evropljanima biti dostupna sa prednjim pogonom i 201KS (do 100 km/h za 8.4 sekundi, najveća brzina 160 km/h), kao i u verziji sa 4x4 pogonom i 215KS (do 100 km/h ubrzava za 7.7 sekundi).

 

toyota bz4x 02.jpg

 

Model sa prednjim pogonom ima baterije od 71.4 kWh, a onaj sa 4x4 pogonom od 72.8 kWh.

 

toyota bz4x 01.jpg

 

Bazna verzija bZ4X sa jednim punjenjem baterija ima domet od oko 450 km, pri čemu se na brzom punjaču do 80% kapaciteta može napuniti za oko 30 minuta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota bZ4X spremna za Evropu

 

toyota bz4x 03.jpg

 

Toyota je objavila zvanične specifikacije svog prvog potpuno električnog modela bZ4X, namenjenog evropskom tržištu. Što je najvažnije, potpuno električni model dolazi sa WLTP dometom do 516 kilometara, što je više od preliminarnih podataka. Tačnije, Toyota je najavila homologovani WLTP domet od 516 kmza FWD model (sa pogonom na prednjim točkovima) i 470 km za varijantu AWD sa dva motora.

 

Toyota bz 3.jpg

 

 

Oba broja su veća od početnih očekivanja koja su iznosila 500 i 460 km. Baterija je malo drugačija u smislu kapaciteta sa 71.4 kWh u FWD verziji i 72.8 kWh u AWD. Oba su kompatibilna sa do 6.6 kW AC punjenjem i do 150 kW DC punjenjem. Toyota će ponuditi i opcioni ''program produžene nege'' koji garantuje 70 procenata kapaciteta baterije tokom 10 godina ili milion kilometara.

 

toyota bz4x 02.jpg

 

 

Što se tiče performansi, verzija sa jednim motorom proizvodi 204 KS i 265 Nm, što je dovoljno da od 0 do 100 km/h ubrza za 8.4 sekunde. Verzija sa dva elektro-motora i pogonom na sva četiri točka ima kombinovanu snagu od 218 KS i 336 Nm, omogućavajući 0-100 km/h za 7.7 sekundi.

 

toyota bz4x 01.jpg

 

Toyota bZ4X je baziranana eTNGA platformi koja će podržati svih sedam članova bZ porodice čija se premijera očekuje do 2025.

 

Toyota bz 4.jpg

 

 

Prve isporuke bZ4X počeće postepeno na evropskim tržištima od ovog leta. Pored kupovine automobila, evropski kupci će takođe imati mogućnost sveobuhvatnog lizing programa uključujući održavanje, nabavku zidnog punjača za garažu i druge povezane usluge.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Toyota bZ4X

 

Prvi potpuno električni auto od najvećeg proizvođača automobila na svetu po definiciji mora biti važna stvar:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota razmatra GR verziju električnog modela bZ4X

 

toyota bz4 x gr.jpg

 

Toyota Gazoo Racing navodno radi na sportskoj varijanti električnog bZ4X krosovera. Ono što bi moglo da bude prvo GR-brendirano električno vozilo će međutim postati stvarnost ako Toyotini inženjeri uspeju da izvuku dovoljno performansi iz bZ4X, da bi opravdali ime Gazoo Racing.

 

Čini se da koncept Toyota bZ4X GR Sport (na slici) sa poslednjeg Tokijskog auto salona nije bio samo izložbeni automobil, jer se japanski proizvođač automobila poigrava idejom o serijskoj verziji. Toyota nije objavila nikakve detalje o pogonskom sistemu koncepta, ali je pokazala kako bZ4X izgleda sa velikim aluminijumskim felnama, sniženim oslanjanjem i GR oznakama. Kako prenosi britanski Autocar, izazov je osigurati da poboljšani bZ4X može da isporuči dinamiku vožnje sličnu drugim GR vozilima.

 

Daisuke Ido, glavni inženjer koji je odgovoran za porodicu modela bZ, priznao je da su u pregovorima sa ''GR momcima'', ali projekat još uvek nije ''konkretna ideja''. Nije jasno da li Ido govori o punoj verziji GR ili blažoj GR Sport verziji, ali ova odluka može u velikoj meri da zavisi od mogućnosti konačnog modela. Tim želi da napravi brzi bZ4X koji je moćan u krivinama i može da nudi zabavno iskustvo za volanom, sa više snage i obrtnog momenta iz svog električnog pogona.

 

Aktuelni najsnažniji bZ4X sa dva motora ima 218KS i 336 Nm, ali srodni Lexus RX450e raspolaže sa 313KS i 433 Nm obrtnog momenta. Arhitektura e-TNGA, koja će takođe biti osnova za sve buduće bZ modele, sposobna je za bolje performanse. Daisuke Ido navodi: 'Sa e-TNGA platformom za seriju bZ možemo ponuditi raznolikost i širok spektar proizvoda - možda neke sportske tipove automobila'', iako je smirio glasine dodajući: ''To ne znači da ćemo to i uraditi - to je za sada samo moja mašta''. Pored e-TNGA arhitekture koja je dizajnirana za kompaktne i srednje modele, Ido je potvrdio da Toyota radi i na manjoj električnoj platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek: Toyota bZ4X

 

71.4 kWh baterije i pogon napred čine osnovu ovog crossovera:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Toyota bZ4X

 

Iako je Toyota svojevremeno prva ušla u svet hibrida, u eru potpuno električnih automobila malo kasni jer je ovo njen prvi potpuno električni auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Kia EV6 vs Toyota bZ4X

 

Toyota je skuplja za oko 1.000 evra,

Kada je reč o performansama, Kia je moćniji automobil. Toyota bZ4X i sa jednim i sa dva motora ima 204 odnosno 217 konja. Za poređenje, jednomotorni EV6 ima 218 KS, dok onaj sa dva električna motora raspolaže sa 325 konja.

Kia takođe ima nešto veću bateriju, 73kWh u poređenju sa Tojotinim 71kWh. Kao rezultat toga, Kia takođe ima nešto veći domet - do 523 km. u poređenju sa Toyotinim 510 kilometara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2023. Toyota bZ4X

 

Iako je prva počela sa serijskim hibridima, Toyota malo kasni sa potpuno električnim modelima... ali kada je konačno napravila model u tom segmentu, puca odmah visoko - na vrh: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Toyota bZ4X

 

Toyota bZ4X nije tek jedan od mnogih novih modela ovog japanskog proizvođača. Njegov nastanak i postojanje ima mnogo dublji značaj od toga da je puko prevozno sredstvo na struju.

Najpre, moramo da imamo razumevanja za Toyotu i njen višegodišnji otpor ovakvim automobilima. Kao što moramo da imamo razumevanje za to što posle skoro pune decenije razvijanja tehnologije koja se oslanja na vodonik i čak dve generacije Mirai-ja, modela koji je najbolji ambasador tog ekološkog rešenja, ovaj japanski proizvođač ipak predstavi potpuno električno vozilo:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ponovo najavljuje prodaju električnog modela bZ4X

 

Toyota bz 21.jpg

 

Najveći svetski proizvođač automobila Toyota nastoji da poveća liniju električnih automobila, uprkos tome što na hibride i automobile na vodonik gledaju kao deo zelenije budućnosti.

 

U Toyoti su prošle godine predstavili plan povećanja pogona električnih automobila u koji će uložiti 28.3 milijardu evra. Do kraja decenije planiraju da prodaju 3.5 miliona komada godišnje. Takođe, iz Toyote su javili da su otkrili još jedan nedostatak kod modela bZ4X, i to na vazdušnim jastucima koji bi bili pretnja za putnike u autu. Preduzeli su neophodne mere provere ispravnosti njihove ugradnje te su ti automobili u junu povučeni. Proizvodnja modela bZ4X je počela, a nastavak prodaje je planiran od 28. oktobra. Vremenski rok za početak prodaje na tržištu Sjedinjenih Američkih Država još nije poznat, rekao je glavni tehnološki direktor Masahiko Maeda. Tvrdi da Toyoti nakon opoziva sledi revizija projekcije proizvodnje i prodaje električnih automobila. Ranije su na domaćem tržištu prve godine planirali da proizvedu i prodaju 5.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Toyota BZ4X

 

Jura je za vas provozao prvi Toyotin auto komplet na struju. Kako ide i zašto mu se sviđa pogon - pogledajte u videu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Toyota bZ4X

 

Potpuno električni auto koji može da ima pogon samo napred, ili na svim točkovima (tada ima dva motora kao auto u videu), ali sa malim razlikama u performansama jer ide 7.5 ili okruglo 7 sekundi do stotke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...