Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Češka protiv zakona EU o zabrani motora SUS

 

209638-skoda e01.jpg

 

Italija je nedavno zatražila izuzetak svojih superautomobila od zakona Evropske Unije o zabrani proizvodnje automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a sada je i Češka izrazila nezadovoljstvo. Naime, dok mnoge zemlje širom sveta najavljuju svoje planove o prestanku prodaje automobila sa SUS motorima do 2030. i 2035. godine, češki premijer Andrej Babiš rekao je da se protivi tom planu.

 

''Nećemo se složiti sa zabranom prodaje automobila na fosilna goriva. Nije moguće. Ovde ne možemo diktirati šta su zeleni fanatici osmislili u Evropskom parlamentu'', rekao je bez dlake na jeziku Babiš za lokalnu novinsku kuću. Češka bi trebalo da preuzme rotirajuće predsedavanje Evropskom Unijom u drugoj polovini sledeće godine, a Babiš navodi da će se predložena tema zabrane SUS motora staviti na prioritetnu listu. Uz to, češki premijer je dodao da će Češka podržati uvođenje infrastrukture za električna vozila, iako neće subvencionisati njihovu proizvodnju.

 

Češka jeste mala država sa nešto više od 10 miliona stanovnika, međutim njen BDP je 16-ti među državama u Evropi, pri čemu je jedan od najvećih svetskih proizvođača automobila po stanovniku. Zapravo, automobilska industrija čini gotovo trećinu češke privrede, pri čemu Škoda, Toyota i Hyundai proizvode svoje automobile u zemlji. ''Evropki zeleni dogovor'' zahteva da se prosečne emisije novih vozila spuste za 55% do 2030. godine, a zatim one moraju da padnu za 100% do 2035. godine. To znači da će svi novi automobili registrovani od tada biti sa nula emisija, odnosno električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanski ministar pokušava da spasi moćne benzinske motore

 

ferrari v8.jpg

 

Stav Evropske unije da ćemo od 2035. godine u salonima automobila moći da kupimo samo putnička vozila bez dizelskih i bezinskih motora većinu nije iznenadio, ali je brojne zabrinuo. Neki od njih su Ferrari i Lamborghini, proizvođači supersportskih automobila, kojima su V12, V8 i V6 motori sve - prošlost, sadašnjost, a, nadaju se i budućnost. Postoji mala nada, a nju utelovljuje Roberto Cigolani, italijanski ministar za ekološku tranziciju, koji planira da traži od Evropske unije da se ukine zabrana proizvodnje modela sa benzinskim motorima za maloserijske proizvođače poput Lamborghinija i Ferrarija.

Da li će ga birokrate u EU poslušati, pitanje je...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheu se ne sviđa što Italija od EU traži izuzetak za svoje proizvođače superautomobila

 

Porsche Mission 5.jpg

 

Upoznati smo sa planovima Evropske unije kojima će se zabraniti prodaja benzinskih i dizel vozila do 2035. godine. Taj predlog, koji je još daleko od zakona, pogodio bi najveće svetske proizvođače automobila, zbog čega su mnogi od njih sumnjičavi, uključujući i vlade država u kojima su smešteni. Italija je zatražila izuzetak za svoje proizvođače superautomobila, a Porscheu se to nimalo ne sviđa.

 

Nedavno je Lamborghini predstavio naslednika legendarnog Countacha sa cenom od 2.2 miliona evra. Novopredstavljeni Lamborghini koristi 6.5 atmosferski V12 povezan na sedmostepeni automatik iz Siana FKP 37, uključujući i njegov blagi 48V hibridni motor. Ova činjenica pokazuje da italijanska marka još uvek nije spremna na potpuni prelazak na električni pogon. Glavni tehnološki direktor Lamborghinija Maurizio Reggiani je na konferenciji Pebble Beach Concours d'Elegance istakao da smatra da je za Lamborghini od fundamentalne važnosti da nastavi sa korišćenjem V12. U tome dobija veliku podršku - italijanska vlada je podnela molbu EU-u za proizvođače Lamborghinija i Ferrarija da budu izuzeti iz planiranog ukidanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine.


Italijanski ministar za ekološku tranziciju Roberto Cingolani je tokom intervjua ponovio svoju predanost smanjenju emisija, ali je istakao da vlada razmatra mogućnost ublažavanja mera za proizvođače superautomobila koji proizvode ograničene serije. ''Tim automobilima je potrebna vrlo posebna tehnologija i baterije za prelaz. Jedan važan korak je što Italija postaje autonomna u proizvodnji baterija visokih performansi i zato sada pokrećemo giga-fabrički program za instaliranje u Italiji vrlo velikog proizvodnog pogona za baterije''.

 

Lamborghini je već potvrdio svoju predanost smanjenju emisija za 50% do 2025. godine, ali svi znakovi ukazuju na plug-in hibride, iako je u planu potpuno električni model. Ferrari je takođe sumnjičav oko svojih planova za električna vozila, ali takođe planira da predstavi potpuno električni model do 2025. godine. U međuvremenu, prvi Ferrarijev SUV Purosangue će verovatno biti predstavljen s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Oliver Blume, izvršni direktor Porschea, za Bloomberg je izjavio da misli da bi popuštanje EU-a pred Italijom bila greška. Prema njemu, električna vozila biće samo bolja, odnosno ''nepobediva u sledećoj deceniji''. ''Električni automobili uvek iznova dokazuju svoju superiornost u performansama, koja će se nastaviti samo ako proizvođači automobila dalje razvijaju tehnologiju. Svi moraju doprineti'', rekao je Blume.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna i hibridna vozila u Austriji sustižu benzince i dizelaše

 

bec.jpg

 

Hibridna i električna vozila u Austriji sustižu benzince i dizelaše, uz gotovo udvostručen udeo u novim registracijama u proteklih godinu dana, pokazali su podaci zavoda za statistiku. Ukupan udeo električnih i hibridnih automobila je u avgustu iznosio 42.2%, dok je udeo benzinskih vozila iznosio 35.1%, a dizelskih 22.7%, rekao je generalni direktor zavoda za statistiku Tobias Thomas. Podaci pokazuju da je udeo vozila sa alternativnim izvorima energije u novim registracijama za samo godinu dana više nego udvostručen. Brojke upućuju na zaključak da su Austrijanci sve manje skloni automobilima uopšte, budući da je u avgustu registrovano 15% manje automobila nego u istom prošlogodišnjem periodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche napreduje u fabrici sintetičkog goriva u Čileu

 

porsche chile.jpg

 

U toku je izgradnja fabrike u Čileu u kojoj će Porsche od 2022. proizvoditi sintetičko gorivo za automobile s motorima SUS. Kompanija namerava da sledeće godine počne sa ispitivanjima sopstvenog sintetičkog goriva, a biće kompatibilno sa nepromenjenim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. U početku će, međutim, biti ograničen na aplikacije za motosport, a prvi izlazak bi trebalo da bude u Porscheovim trkačkim automobilima Mobil 1 Supercup sledeće godine.

 

Ranije ove godine, šef proizvoda za sportske automobile Porsche Frank Walliser rekao je: ''Na dobrom smo putu, zajedno sa našim partnerima u Južnoj Americi. Sigurno će 2022. biti veoma, veoma mali obim za prva ispitivanja. To je dug put sa velikim ulaganjima, ali sigurni smo da je to važan deo naših globalnih napora za smanjenje uticaja CO2 transportnog sektora.''

 

Prošle godine kompanija je najavila partnerstvo sa energetskim kompanijama Siemens Energy, AME i Enel te čileanskom naftnom kompanijom ENAP, sa ambicijom razvoja pogona za komercijalnu proizvodnju sintetičkih goriva ili e-goriva, u industrijskim razmerima. Prva faza, nazvana Haru Oni, koristiće ''izuzetne'' uslove vetra u južnom Čileu za proizvodnju sintetičkog goriva uz pomoć vetra. Postrojenje bi trebalo da bude u pogonu do 2022. godine, a do 2024. će se povećati proizvodnja 55 miliona litara sintetičkog goriva, a otprilike deset puta do 2026. Izvršni direktor Porschea Oliver Blume je izneo motiv projekta: ''Njihove prednosti su u jednostavnosti njihove primene: e-goriva se mogu koristiti u motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i plug-in hibridima, a mogu koristiti i postojeću mrežu benzinskih stanica.'' To je sada ponovio Walliser, koji je objasnio: ''Opšta ideja iza ovih sintetičkih goriva je da nema potrebe za promenom motora, za razliku od onog što smo videli sa E10 i E20, pa ga zaista mogu koristiti svi.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njujork će zabraniti prodaju vozila sa motorima SUS do 2035.

 

stan 01.jpg

 

Kathy Hochul je nedavno preuzela dužnost guvernera države Njujork, a već je potpisala predlog zakona kojim se zabranjuje prodaja novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.

 

Prema tom novom zakonskom predlogu, svi putnički automobili i laka komercijalna vozila koja se prodaju u Njujorku, od 2035. godine moraju da budu sa nultom emisijom, a to isto važi i za kamione od 2045. godine. Odeljenje za očuvanje okoline u Njujorku (New York Department of Environmental Conservation), definiše vozila sa nultom emisijom kao električna vozila na baterije (BEV) i električna vozila sa gorivim ćelijama (FCEV). Predlog novog zakona je izložio njujorški senator Pete Harckham, a cilj ove zakonske odredbe je da se do 2050. godine u Njujorku ukupna emisija gasova staklene bašte smanji za 85%. Sličnu odluku je doneo i guverner Kalifornije Gavin Newsom, a vlasti okruga Sonoma u Kaliforniji su otišle još i dalje zabranivši izgradnju novih benzinskih stanica. Svi ovi zakonski predlozi su u skladu sa ciljem američkog predsednika da električna vozila zauzimaju 50% ukupnog tržišnog udela u Americi do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveško zbogom benzincima i dizelašima: Od 2022. kupovaće se samo električni automobili?

 

punjenje ev01.jpg

Fotografija od Rathaphon Nanthapreecha sa Pexels

 

Od početka 2021. godine, 19 od 25 najprodavanijih novih modela u Norveškoj su električni automobili.

Cilj Norveške je da se zabrani prodaja novih benzinskih i dizel automobila od 2025. nadalje. Možda vam se čini nerealnim, ali stvarnost već sada govori u prilog ovoj najavi. Naime, norveški magazin Motor piše da bi već od sledeće godine prodaja benzinaca i dizelaša u toj državi mogla biti toliko niska da će na tržištu novih vozila električni automobili imati gotovo 100% dominaciju.

 

U prvih osam meseci 2021. dizelaši i benzinci zajedno su činili manje od 10% od 110.864 novih registracija. Ako se trend nastavi kao u poslednjih pet godina, udeo novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem bi u narednih sedam meseci spao skoro na nulu. Od početka 2021. godine, 19 od 25 najprodavanijih novih automobila u Norveškoj su električni automobili. Na vrhu liste nalazi se Teslin Model 3 sa 7.048 novih registracija u tom razdoblju. Sa druge strane, prvi model na listi koji nema potpuno električni ili hibridni pogon je VW Tiguan TDI na 38. poziciji sa 678 novih registracija.

 

Sve to ima veze sa snažnim državnim podsticajima za kupovinu e-automobila. Druge prednosti električnih vozila, poput besplatnog parkiranja u mnogim gradovima, u međuvremenu su otkazane. Uprkos drastičnom padu vozila sa SUS motorima među novim registracijama, dizel i benzinske pogonske jedinice i dalje dominiraju u celokupnom voznom parku u Norveškoj i tako će biti barem još nekoliko narednih godina. Naime, 7 od 8 kupljenih automobila u Norveškoj su polovni automobili. Od 357.176 promena vlasništva u prvih osam meseci ove godine, samo 12% činili su električni automobili.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ne žuri sa slanjem motora sa unutrašnjim sagorevanjem u penziju

 

165135-bmw motor.jpg

 

Mercedes se obavezao da će do 2030. u ponudi imati isključivo električne automobile ''tamo gde to tržišni uslovi dozvoljavaju'', dok će Audi od 2026. lansirati isključivo elektromobile, s tim što će do 2033. u potpunosti prekinuti proizvodnju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Šta se dešava u čitavoj priči sa BMW-om?

 

Ovaj član ''velike trojke'' nije (za sada) spreman da se odrekne tradicioalnog pogona, jer smatra da on još uvek ima života u sebi. BMW-ov šef razvoja, Frank Veber, rekao je da se tranzicija ka električnim automobilima neće desiti preko noći jer neka pitanja treba da budu rešena: ''Kada će sistem biti spreman da apsorbuje sva ta električna vozila? Šta je je infrastrukturom, obnovljivom energijom? Da li su ljudi spremni? Da li je sistem spreman? Da li je infrastruktura spremna?''. Zatim, tu je takođe pitanje radne snage jer BMW, baš kao i mnogi drugi poroizvođači, ima veliki broj ljudi koji rade na razvoju tradicionalnih pogonskih sklopova. Radna snaga se postepeno prebacuje na automobile sa električnim pogonom, ali je to složen proces koji iziskuje mnogo vremena za odgovarajuću obuku osoblja.

 

U međuvremenu, stupanje na snagu Euro 7 regulative se ubrzano približava, što Frank Veber vidi kao poslednje veliko ulaganje u benzinske i dizel motore. Novac investiran u razvoj i istraživanje da bi oni bili u skladu sa strožim emisionim standardima, održaće SUS motore još neko vreme u životu, odnosno najkraće do kraja ove dekade. To znači da pred sobom imamo još devet godina, smatra čovek iz BMW-a, uz tvrdnju da je prerano govoriti o izlaznoj strategiji za konvencionalne motore.

 

Veber ističe da BMW ne želi prerano da se povuče sa tržišta SUS motora, i sledstveno tome prisili ljude da kupuju elektromobile, posebno u slučaju da infrastruktura bude daleko od nivoa koji može da podrži masovno usvajanje električnih vozila. Što se infrastrukture tiče, Bavarci takođe investiraju u gorivne ćelije. Da podsetimo, ''Neue Klasse'' će pristići 2025. kao vesnik porodice električnih automobila na namenskoj platformi. Na kraju, Veber je rekao da će svi modeli od Serije 2 pa do X7 počivati na istoj arhitekturi, što je interesantna izjava, budući da ne uključuje seriju 1 niti najavljenu SUV perjanicu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekološko udruženje tuži nemačke proizvođače automobila

 

mercedes eqb 1.jpg

 

Jedna od organizacija za zaštitu okoline ide oštro na perjanice nemačke autoindustrije. Deutsche Umwelthilfe (DUH) želi da se BMW-u i Mercedesu zakonski zabrani proizvodnja benzinskih i dizel automobila. Udruženje je tužilo dva proizvođača automobila na regionalnim sudovima u Minhenu i Štutgartu. ''Svojim voznim parkom koji posebno šteti klimi, sa brojnim SUV-ovima, BMW i Mercedes krše osnovno pravo na zaštitu klime'', kažu u udruženju. Mercedes je objavio da će se braniti svim pravnim sredstvima, baš kao i BMW. Jedni i drugi najavljuju da ionako planiraju redukciju emisija u celom voznom parku i nultu emisiju u budućnosti. ''Grinpis'' je početkom Septembra poslao sličan zahtev za izdavanje sudske zabrane Volkswagenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će biti spreman ako već od 2030. stupi na snagu zabrana proizvodnje konvencionalnih vozila

 

214875-bmw ix 02.jpg

 

BMW će biti spreman u slučaju eventualne zabrane automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2030. pa nadalje, jer će imati kompletiranu ponudu električnih modela, kaže šef bavarske kompanije, Oliver Cipse. EU je predložila efektivnu zabranu na vozila koja koriste fosilna goriva, počev od 2035. kao deo šireg paketa mera borbe protiv globalnog zagrevanja.

 

''Mi ćemo biti spremni za zabranu SUS motora. Ako neki region, grad ili zemlja dođu na ideju da zabrane vozila na fosilna goriva, mi ćemo imati ponudu za njih'', rekao je Cipse na konferenciji održanoj u Nirtingenu kraj Štutgarta, pišu Vrele Gume. ''BMW grupa nije zabrinuta u vezi s tim. Da li je to dobra ideja, to je drugo pitanje, ali mi ćemo imati rešenje.'' Za razliku od rivala, uključujući VW grupu i General Motors, BMW nije postavio krajnji rok kada je reč o proizvodnji automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, saopštio je da očekuje da se 50% globalne prodaje do 2030. odnosi na elektromobile. BMW trenutno u gamu uvodi iX SUV električnu perjanicu i i4 sedan. Baterijski pogonjene verzije serije 7 i X1 SUV-a pristići će sledeće godine, dok će električne varijante serije 5 i Mini Countrymana biti lansirane 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kaliforniji će zabraniti sve na benzin, od automobila do kosilica

 

kosilica.jpg

 

Bilo je pitanje vremena kada će se neko setiti i proširiti zabranu prodaje benzinskih motora na male uređaje, poput kosilica. A prvi se toga setio guverner Kalifornije - Gawin Newsom. On je odlučio da zabranu prodaje novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem proširi i na druge, manje proizvode. On je tako najavio da bi već 2024. godine zabranio prodaju malih benzinskih motora. Male zagađivače bi time iz prodaje izbacio punu deceniju pre automobila.

 

U grupu ''small off-road engines'' ulazi niz proizvoda, među kojima su najzastupljenije kosilice, a zatim su tu i tzv. agregati za struju, usisavači, kompresori i sva ostala industrijska oprema sa pogonima snage do 25 KS. Iz prodaje bi trebao da ispadnu i golferska vozila, kao i različita radna vozila. Zanimljivo je da u Kaliforniji takvih proizvoda ima više nego automobila. Ukupno ih je 16.7 miliona, od čega njih čak 77% otpada na opremu za uređenje vrtova. Istovremeno kalifornijskim putevima saobraća oko 13.6 miliona automobila.

 

Radi se o velikim zagađivačima, pa tako CARB iznosi podatak da 1 sat košenja trave ručnom kosilicom na benzinski pogon emituje jednaku količinu štetnih gasova kao i vožnja od 480 kilometara u Toyoti Camry, najprodavanijem automobilu u Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevroletov atmosferski 10.35 V8 motor sa više od 1.000 konja

 

chevrolet motor.jpg

 

Chevrolet je i zvanično predstavio svoj najnoviji motor ZZ632/1000. Reč je o 10.35 litarskom V8 kojeg američki proizvođač naziva ''najvećim i najopakijim motorom'' koji je ikad predstavio. Motor će zvanično debitovati na SEMA-i krajem ove godine, a prve isporuke se očekuju početkom 2022. godine.

 

''Big-block'' V8 se bazira na sličnom bloku ZZ572 koji je predstavljen zajedno sa COPO Camarom ove godine, ali kako mu ime sugeriše reč je o još većoj zapremini od ranijih 9.4 litra. U bloku od kovanog gvožđa se nalazi kovana radilica od čelika, klipovi od kovanog aluminijuma, aluminijumske glave... Uprkos činjenici da je reč o atmosferskom motoru, Chevrolet navodi da će ZZ632 proizvoditi neverovatnih 1.018KS i 1.188 Nm obrtnog momenta, pri radu na 93-oktansko gorivo, vrteći se do 7.000 obrtaja. Ove brojke, koje su još uvek samo teoretske, čine ga snažnijim od Dodgeovog Hellephant motora i Fordove Megazille koja je još uvek u razvoju. Cene za vodeći motor kompanije još uvek nisu otkrivene, ali motor će biti dostupan preko Chevroleta Performance od početka 2022. godine. Za sada, potrebno je pronaći vozilo sa dovoljno prostora da ovaj monstruozni agregat stane u njega i dobro iskoristi svu njegovu atmosfersku snagu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika Britanija: Kazne proizvođačima koji nemaju dovoljno električnih modela

 

174248-nissan leaf.jpg

 

Velika Britanija će uskoro postati evropski lider na polju smanjenja emisije štetnih gasova. U sklopu dorađene Net Zero strategije, ministri britanske Vlade su objavili da će u narednih deset godina otvoriti do 440.000 radnih mesta i osloboditi 90 milijardi funti (107 milijardi evra) za dodatna ulaganja. Jedan od deset ključnih prioriteta je i potpuna elektrifikacija voznog parka za koju Vlada namerava da izdvoji skoro 2 milijarde evra, a koja uz subvencije za kupovinu ekoloških vozila, podrazumeva i napredak u pogledu infrastrukture javnih punionica, posebno na lokalnim saobraćajnicama.

 

Nedavno predstavljeni plan o potpunoj zabrani prodaje svih automobila koji puštaju štetne gasove do 2030. godine, sada je postao još ambiciozniji. Bržu tranziciju ministri planiraju da ostvare smanjenjem broja automobila u gradovima i povećanjem deljenja među korisnicima, izdašnim subvencijama, ali i nepopularnim potezom - kaznama automobilskih proizvođača koji ne rade dovoljno na potpunom ukidanju automobila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Proizvođače koji će se pridržavati nove strategije Vlada će nagrađivati različitim vrstama kredita, često i nepovratnim, a one koji neće proizvoditi dovoljno EV modela - Vlada će kažnjavati. Cilj je naterati proizvođače da prodaju sve veći broj modela s nultom emisijom, a primena strožih kriterijuma je najavljena za 2024. godinu.

 

Kritičari nove strategije ističu da nije dobra, jer su je ministri ''odradili'' pod pritiskom javnosti uoči samita o klimi Cop26 koji za dve nedelje počinje u Glazgovu. Isto tako, kritikuje se i Vlada koja uprkos velikim obećanjima u praksi ne ide na ruku potencijalnim kupcima jer im stalno smanjuje pogodnosti i subvencije. U Velikoj Britaniji, popust možete dobiti na cenu potpuno novih vozila sa niskim emisijama kroz podršku koju Vlada daje zastupnicima i proizvođačima koji cenu vozila umanjuju za iznos te subvencije. Maksimalna podrška za automobile je 2.500 funti (2.960 evra), a da bi ispunjavali uslove za dodelu bespovratnih sredstava automobili moraju da koštaju manje od 35.000 funti (41.500 evra). Iznos podrške zavisi od kategorije u kojoj se vozilo nalazi, a one uključuju automobile, motocikle, mopede, male i velike kombije, taksi vozila i kamione.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW uskoro prestaje s proizvodnjom benzinskih i dizel motora u glavnom pogonu

 

214628-bmw i.jpg

 

Od svih premium proizvođača BMW je bio najskromniji sa objavama o električnoj mobilnosti, ali ne možete predugo da plivate uzvodno jer je struja (i bukvalno) prejaka i završićete ispod vode. Uglavnom, BMW je najavio da od 2024. godine prestaje sa proizvodnjom benzinskih i dizel motora u centralnom evropskom pogonu u Minhenu. Dizel i benzinski motori će se proizvoditi u Austriji i Velikoj Britaniji, a postepeno će se smanjivati njihov broj. BMW planira da do 2030. godine prodaje 50% električnih vozila, a ostalih 50% će činiti kombinacija dizelaša, benzinaca i hibrida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ne odustaje od svojih motora sa šest i osam cilindara

 

alpi bmw01.jpg

 

U Minhenu imaju rešenje s kojim će se njihovi proslavljeni turbobenzinski motori uklopiti u najavljenu Euro 7 normu, i ostati u igri barem do 2030. godine.

I BMW je među automobilskim kompanijama u kojima smatraju da vreme motora sa unutrašnjim sagorevanjem još uvek nije prošlo, i da je (zbog više razloga) prerano za potpunu elektrifikaciju automobila. S tim u vezi, iz bavarske automobilske kompanije stigla je potvrda da će svoj redni 6-cilindarski turbobenzinski motor, zajedno sa većom i snažnijom V8 opcijom, adekvatno prilagoditi normi Euro 7 koja bi trebala stupiti na snagu od 2025. godine, i tako spomenute motore zadržati u ponudi barem do 2030. godine.

 

Donedavno prvi čovek BMW-ovog čuvene M divizije Markus Flasch, u izjavi za nemačke medije, rekao je da već imaju tehničko rešenje za spomenute turbobenzince koje se već uveliko ugrađuju u modele iz M ponude, pa će se sa uklapanjem u najavljenu Euro 7 normu motori i dalje nuditi u serijskim i trkačkim modelima BMW-a. U BMW-u još uvek nisu otkrili kada će krenuti stopama Mercedesa, u čijem AMG odeljenju su već odlučili da krenu putem delimične elektrifikacije, s kojom će nadoknaditi smanjenje radne zapremine i broja cilindara u svojim turbobenzinskim motorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greenpeace tuži Volkswagen

 

vw id3 5.jpg

 

Čini se da u planovima najvećeg ekološkog udruženja posebno mesto zauzima Volkswagen. Dvojica direktora Greenpeace-a i ekološki aktivista su tužili nemačkog proizvođača automobila na Regionalnom sudu u Braunšvajgu. Razlog su, tvrde, ogromne emisije CO2 automobilske kompanije iz Volfsburga koje daju značajan doprinos klimatskoj krizi i njenim posledicama. Oni traže od Volkswagena da prekine proizvodnju dizelaša i benzinaca do 2030. godine. U Greenpeace-u navode da odgovornost za klimu ne bi trebalo da snose samo države nego i kompanije.

Nemojte misliti da je ovo beznačajna tužba - Greenpeace-u kao motiv služi presuda protiv naftnog diva Shell u kojoj je holandski sud definisao konkretne mere koje se moraju preduzeti u zaštiti klime.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana registrovanja dizelaša i benzinaca od 2035. godine

 

208685-mazda 6.jpg

 

24 države i šest proizvođača automobila se obavezalo da potpišu deklaraciju na samitu COP26. Reč je o zabrani registrovanja automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine.

Na samitu o klimi COP26 učestvuje preko 100 subjekata - država, gradova, regija i kompanija koje raspravljaju o čistijoj budućnosti. Naravno, za ovu temu je usko vezan i svet transporta i motorizacije, koji bi za desetak godina mogao da izgleda potpuno drugačije. Reč je o planiranim zabranama registracije, a time i prodaje novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koje bi stupile na snagu već 2035. godine. Plan su odobrile mnoge države, koja su se obavezale i da potpišu zvaničnu deklaraciju, poput Holandije, Danske, Švedske, Slovenije, Norveške i Islanda. Na listi su čak 24 zemlje.

 

Opel-1.5-Turbo-D.jpg

 

Zanimljivo je da deklaracija ne uključuje najveće svetske privrede - SAD, Kinu, Japan, Francusku ili Nemačku. Na listi pobornika deklaracije nećemo naći mnogo proizvođača automobila. Samo 6 proizvođača ga je zvanično podržalo: General Motors, Ford, Mercedes, Jaguar Land Rover, Volvo i kineski BYD Auto. Međutim, nema pristanka dva ozbiljna igrača - Toyote i Volkswagena, koji su najveći u svetu moderne automobilske industrije. Pregovarači COP26 su želeli da se vlade i proizvođači automobila nedvosmisleno obavežu na prelazak samo na 100% vozila bez emisija ''do 2035. ili ranije''. Na kraju, međutim, 2035. će biti datum za ''vodeća tržišta'', a 2040. godina za ostatak sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta sve dizel motor može da koristi kao gorivo?

 

219792-dizel 01.jpg

 

Dizel motor je originalno razvijen kako bi radio uz pomoć kikiriki ulja, a ne na gorivu na kom radi danas. Njegov kreator ga je stvorio kako bi radio na bilo kom gorivu koje gori, čak i stvarima lošeg kvaliteta kako bi dizel motor mogao da se koristi u delovima sveta koji nisu dodirnuti industrijskom revolucijom. Ovo ujedno znači, barem u teoriji, da dizel motori mogu da rade i na drugim opcijama koje nisu štetne kao dizel. Iako ovo nisu široko zastupljena rešenja, postoje određene stvari koje mogu da zamene dizel gorivo.

 

Biodizel

Ovo je generički naziv za dizel gorivo koje je napravljeno iz prirodnih izvora koji ne uključuju komponente bazirane na nafti. U pitanju može da bude biljno ulje, pa čak i životinjske masti koje su prerađene tako da mogu da se koriste kao gorivo. Neki od najboljih izvora su uljana repica i palmino ulje, ali može da posluži svaki prinos bogat uljem. Ulje može da bude mešano sa regularnim dizel gorivom ili korišćeno samostalno. Međutim, ovo nije savršena baza jer ne može da se skladišti kao dizel i gubi svoju korisnost nakon 8 meseci.

 

Korišćeno biljno ulje

Reciklirano ulje za kuvanje u osnovi spada pod biodizel kategoriju. Međutim, ono je drugačije jer mu nije potreban sopstveni proces proizvodnje. Ne samo da štedi energiju da se napravi, već je i znatno ekološki prihvatljivo. Doduše, ne možete samo da ispraznite ulje iz friteze u rezervoar. Ulje prvo mora da prođe filtraciju kako bi se uklonile sve nečistoće i potrebno je dodati određene hemikalije za motore kako bi radili kako treba. Zapravo, motor koji radi samo na ulju za kuvanje mora da ima ugrađen grejač goriva negde jer bi u suprotnom moglo da dođe do zagušenja sistema.

 

Dimetil etar

Ovo je gas koji može da se nađe kao sastojak u spreju za kosu, ali njegova upotreba ide dalje od toga. Dokazano je da može da bude gorivo za motore sa kompresovanim paljenjem uz minimalne modifikacije. Pritom, poboljšava emisije dizel motora jer eliminiše emisije štetnih čestica, a istovremeno ne smanjuje performanse motora.

 

Druga važna pominjanja

Gore navedena goriva najviše obećavaju, ali nisu jedina opcija za pokretanje dizel motora.

Butanol se takođe pominje u pojedinim istraživanjima, ali ga je teško koristiti samostalno i potrebno je da bude kombinovan sa standardnim dizelom u određenim proporcijama kako bi radio.

Etanol takođe može da se koristi, ali ga je isto tako potrebno mešati sa drugim gorivom kako bi goreo i postigao potrebnu lubrikaciju. Ipak, može da čini 15% mešavine goriva.

Gorivo napravljeno iz algi se takođe nalazi na listi alternativa koje obećavaju. Navodno, neke vrste mikroalgi su odlične u proizvodnji ulja. A ostatak procesa je u osnovi isti kao i proces za pravljenje regularnog biodizela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIA će automobile sa konvencionalnim motorima u Evropi nuditi do 2035.

 

213772-kia ionity 02.jpg

 

Nakon nedavnog oglašavanja iz Hyundaija u kojem su otkrili plan da će od sredine naredne decenije odustati od motora sa unutrašnjim sagorevanjem u automobilima za evropska tržišta, nije iznenađenje novo saopštenje iz srodne kompanije KIA u kojoj su objavili da će evropskim kupcima od 2035. godine nuditi samo elektropokretane automobile. Saopštenje KIA-e stiglo je paralelno sa otkrivanjem novog konceptnog elektropokretanog SUV modela EV9 koji će publici biti predstavljen na predstojećem Sajmu automobila u Los Anđelesu, a prema ranije izloženim planovima KIA-ijin put prema potpunoj elektrifikaciji trebalo bi da bude završen do 2045. godine.

 

kia ev9 01.jpg

 

Zajedno s Hyundaijem, Kia se tako priključuje sve većem društvu automobilskih kompanija koje su već objavile planove o skorom odustajanju od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Jaguar je među prvima jer će od 2025. godine nuditi samo električne automobile. Alfa Romeo istim putem kreće od 2027. godine. Godinu nakon toga Lotus i Opel, a od 2030. godine Ford i Volvo. Lista postaje sve duža.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda, Toyota i Subaru ne odustaju od benzinaca i dizelaša: Najavljuju alternative električnim vozilima

 

219965-mazda 01.jpg

 

Na zajedničkoj konferenciji za novinare, kompanije Toyota, Mazda i Subaru, zajedno sa Kawasakijem i Yamahom, objavile su da će nastojati da postignu CO2 neutralnost ne samo putem električnih modela. Dva proizvođača motocikala su naglasila svoju predanost motorima na vodonik, dok će Mazda razviti poseban 1.5 SkyActive-D koji pokreće biodizel. Taj 1.5 će biti montiran u Mazdu2 pod nazivom Mazda Spirit Racing Bio concept koja će učestvovati na Super Taikyu trci u Yokohami. Toyota i Subaru će učestvovati u Super Taikyu šampionatu koristeći sintetička goriva dobijena iz biomase koristeći BRZ i GR86. Ostaje da se vidi kako ove tri marke planiraju da obezbede dovoljnu proizvodnju navedenih goriva za neku buduću komercijalnu upotrebu.

 

Toyota je već neko vreme uključena u projekte vodonika. Uz tehnologiju gorivih ćelija, međutim, japanska kompanija planira da pravi motor na unutrašnje sagorevanje na ovo gorivo. On je konstrukcijski sličan benzinskim motorima. Odluka Toyote, Mazde i Subarua nije iznenađujuća jer te tri marke nisu potpisale obavezu prodaje samo električnih automobila od 2035. kao što je predloženo tokom klimatske konferencije COP26. Zajedno s njima, čak ni Volkswagen, BMW, Hyundai i Honda... nisu potpisali pomenuti sporazum.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeleni u Nemačkoj nisu srećni: Raste cena dizel goriva, ali padaju porezi za dizel vozila

 

220463-tdi.jpg

 

Budući nemački ministar saobraćaja Volker Wissing (Liberali-FDP) želi da smanji porez na dizelska vozila, što podstiče frustraciju u bazi stranke Zelenih, njihovih partera u koaliciji, koji priželjkuju više električnih vozila na putevima. Najveći partner u Semafor koaliciji (crveni, žuti i zeleni) jeste SPD (Socijaldemokrati). Budući da je sada jasno da će Volker Wissing postati novi ministar saobraćaja, političar stranke FDP se oglasio u intervjuu Bildu i naglasio da će FDP osigurati da se viši porezi na energiju na dizelska goriva nadoknade nižim porezima na vozila.

 

Ovaj problem u novoj nemačkoj koaliciji proizlazi iz nejasno sročene zajedničke izjave u koalicijskom sporazumu između SPD-a, FDP-a i Zelenih: ''Uz sprovođenje Direktive EU o porezu na energiju, koja predviđa poresko usklađivanje dizel goriva i benzina, preispitaćemo poreski tretman dizelskih vozila u porezu na vozila''. Do sada je dizel bio niže oporezivan od benzina što je sa stanovišta aktivista za zaštitu klime problematično, jer se dizel motori često ugrađuju u službene automobile i teške terence. Međutim, rast poreza na goriva nemačka vlada će amortizovati nižim porezima na dizel vozila. Posebna pažnja se pridaje malim firmama koje još uvek zavise o dizelskim vozilima poput dostavnih firmi i malih radnji, rekao je budući ministar saobraćaja i dodao da reforma direktive o porezu na energiju ne bi trebalo da dovede do prekomernog opterećenja za vozače. Takođe, izvesno je da bi plug-in hibridi mogli da bude izuzeti iz vladnih subvencija (za kupovinu novih vozila), ako im električni domet bude manji od 80 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/18/2021 at 1:37 PM, neshaoct said:

Stav Evropske unije da ćemo od 2035. godine u salonima automobila moći da kupimo samo putnička vozila bez dizelskih i bezinskih motora većinu nije iznenadio, ali je brojne zabrinuo. Neki od njih su Ferrari i Lamborghini, proizvođači supersportskih automobila, kojima su V12, V8 i V6 motori sve - prošlost, sadašnjost, a, nadaju se i budućnost. Postoji mala nada, a nju utelovljuje Roberto Cigolani, italijanski ministar za ekološku tranziciju, koji planira da traži od Evropske unije da se ukine zabrana proizvodnje modela sa benzinskim motorima za maloserijske proizvođače poput Lamborghinija i Ferrarija.

Da li će ga birokrate u EU poslušati, pitanje je...

 

Da li Italija ima pravo na delimično izuzeće od zabrane prodaje automobila sa SUS motorima?

 

Jedan od osnovnih instikata koje posedujemo je onaj za preživljavanjem. Čovek se tokom svog postojanja oduvek trudio da eliminiše pretnje po sopstveni opstanak. U našem slučaju, to trenutno podrazumeva i odricanje od voljenih V8 motora, glasnog izduva i „zviždećih“ turbopunjača. Svi smo svesni činjenice da motori s unutrašnjim sagorevanjem polako odlaze u istoriju, a EU je ove godine izdala predlog o zabrani prodaje konvencionalnih vozila do 2035. Međutim, neki ne žele da se to odnosi na njih, pišu Vrele Gume.

 

Nolan Sajks iz Donut Media dao je svoje mišljenje u vezi sa predlogom Evropske unija i činjenicom da italijanski proizvođači automobila još uvek nisu spremni za takve promene. Po predlogu iz jula 2021. proizvođači automobila treba da ''skrešu'' emisiju CO2 koju proizvode njihova vozila za 55% do 2030. godine, u odnosu na nivo iz 2021. odnosno za 100% do 2035. Ako predlog prođe, to ujedno znači da automobilske kompanije neće moći da prodaju dizel i benzinski pogonjena vozila u 27 zemlje. Naravno, predlog pozdravljaju ekološki aktivisti i političari u Evropi, ali to ne znači da su svi srećni zbog toga.

Zašto je ovaj predlog tako važan za EU? Po Sajksu, predložena regulativa je deo ambicioznog plana Evropske unije u borbi protiv klimatskih promena. Evropska komisija je razvila ''2030 Climate Change Target Plan'', vezan za redukovanje ukupnog ugljeničnog otiska na Starom kontinentu za 55% u odnosu na nivo iz 1990. Deo plana je sadnja tri milijarde stabala širom Evrope i povećanje proizvodnje obnovljive energije za 45%. U sve su takođe uključeni planovi za olakšavanje prodaje električnih vozila.

 

Reakcije su u najmanju ruku mešovite. Neki evropski proizvođači automobila su spremni da uđu u ovu igru, kao što su Volkswagen, Stellantis i Ford. Međutim, Evropsko udruženje proizvođača automobila krenulo je u borbu za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Otpor ove automobilske lobi grupe, nagovestio je odgovor italijanske vlade. Naime, Italija se na ovom planu ističe iz prostog razloga što je matična zemlja ''benzina žednih'' superautomobila, koji nose potpis marki poput Ferrarija, Lamborghinija, Maseratija, Paganija… Po njima, obustavljanje proizvodnje superautomobila već 2030. godine bio bi odraz lošeg ukusa. Za početak, oni proizvode male serije vozila svake godine, tako da modifikacija proizvodnih linija za sklapanje električnih automobila nema finansijskog smisla. Da li su ovi argumenti validni?

 

Italija je, preko novog ministra za ekološku tranziciju, Roberta Ćingolanija, dospela na naslovne strane, kada je on izjavio da je Italija u pregovorima da zaštiti Lamborghini i Ferrari od zabrane najavljene za 2035. godine. Njegovi argumenti se svode na to da Ferrari i Lamborghini zajednički proizvode oko 16.000 automobila godišnje, što je tek mali deo u poređenju s milionima vozila koja se prodaju svake godine. Mada sve ovo ima smisla, postoji jedna izostavljena varijabla, možda upravo ona koja bi mogla da znači da ova odluka nije objektivna. Roberto Ćingolano je radio za Ferrari i bio je član odbora direktora. Kada je ušao u vladu, morao je da se odrekne učešća u odboru, a pre posla u Ferrariju, radio je u jednom italijanskom proizvođaču oružja. Pored toga, ne može se reći da je posebno popularan u Italiji. Svojevremeno je bio na udaru ekoloških aktivista, posebno zbog podrške prirodnom gasu.

 

Iza zavese, nije jasno da li je to bila nezavisna odluka italijanske vlade da se suprotstavi zabrani SUS motora ili rezultat lobiranja automobilskih kompanija. Sajks smatra da Ćingolani klimatske promene vidi kao problem koji je rešiv, a da se i dalje u životu održava italijanska tradicija proizvodnje V8 i V12 motora. Zabrana motora sa unutrašnjim sagorevanjem i ukidanje superautomobila onakvih kakve smo ih poznavali do sada, još uvek je u formi predloga, a moglo bi da prođe i do dve godine dok se o tome ne glasa. Ako se predlog usvoji, proizvođači automobila u EU imaće još deceniju da ukinu proizvodnju superautomobila.

 

Imajući to na umu, Sajks smatra da još uvek nema potrebe za njihovim ''sahranjivanjem''. On je takođe istakao jedno osetljivo pitanje, a to je da li je pošteno da neko bude privilegovan u smislu zagađivanja? Pisali smo i ranije o tome da se na bogate odnosi mnogo veća stopa zagađenja nego na ostale. Kao što smo naveli na početku, ljudi imaju izražen instinkt za opstanak, tako da će u jednom trenutku automobili sa SUS  motorima morati da odu u prošlost. Jedino se nadamo da neće biti prekasno kada budemo došli do te odluke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ne odustaje od dizelaša

 

volkswagen_golf_gtd 04.jpg

 

Volkswagen planira da smanji otisak CO2 svoje flote u Evropi za 40% do 2030. godine. Kompanija se zato sve više usredsređuje na električna vozila. Kao i dalje aktuelnu alternativu, Volkswagen sada zvanično odobrava modele sa najnovijom generacijom dizel motora za korišćenje sa tzv. parafinskim gorivima. Ova novorazvijena dizel goriva, koja sadrže biokomponente, omogućavaju značajne uštede u emsijama CO2 od 70%-95% u poređenju sa konvencionalnim dizel gorivom. Uz svoje ubrzane napore u oblasti električne mobilnosti, Volkswagen sistemski i dalje unapređuje postojeću ponudu sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Svi Volkswagen modeli sa 4-cilindarskim dizel motorima (TDI) isporučeni od kraja juna ove godine (CW 25/21) odobreni su za rad sa parafinskim dizel gorivima u skladu sa evropskim standardom EN 15940. ''Upotrebom ekološki prihvatljivih goriva u odobrenim Volkswagenovim modelima omogućujemo kupcima širom Evrope da značajno smanje svoje emisije CO2 čim gorivo bude lokalno dostupno. Na primer, upotreba parafinskih goriva razumna je dodatna opcija posebno za auto-kompanije sa mešovitom flotom koju čine modeli sa električnim i konvencionalnim pogonima'', objašnjava Tomas Garbe iz Volkswagenovog odeljenja za fosilna goriva.

 

Postoji širok raspon različitih parafinskih goriva. Postoje goriva koja se proizvode od bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što je HVO (hidrotretirano biljno ulje), na primer. Ova biljna ulja mogu se dodavati dizel gorivu u bilo kojoj količini. Međutim, ona se takođe mogu koristiti kao 100% gorivo. Za proizvodnju HVO-a mogu se koristiti i biljna poput ulja repice, ali se maksimalna ekološka korist postiže samo korišćenjem bioloških ostataka i otpadnih materijala kao što su upotrebljeno jestivo ulje, piljevina itd. Biogoriva poput HVO-a već su dostupna na tržištu, a verovatno bi se njihov udeo mogao povećati na 20% do 30% na energetskom tržištu drumskog saobraćaja u Evropi u narednih deset godina. Parafinska dizels goriva već se mogu naći na tržištu pod različitim oznakama proizvoda (C.A.R.E dizel, NEXTBTL, HVO). Dostupna su i mnogo rasporostranjenija dizel goriva koja su u skladu sa zahtevima standarda EN590 i kojima je dodat parafinski dizel (Dizel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion, Aral Ultimate Diesel, itd). Ova goriva mogu se koristiti u svim dizel motorima, čak i starijim generacijama.

 

Osim toga, u budućnosti će postojati i takozvana e-goriva kao što je PtL (Power-to-Liquid). Proizvode iz regenerativnih izvora korišćenjem CO2 i električne energije. XtL ili X-to-Liquid, GtL i PtL koriste mogućnost početne proizvodnje sintetičkog goriva iz različitih sirovina, a zatim ga pretvaraju u standardno usklađeno dizel gorivo pomoću Fischer-Tropsch procesa. Višak zelene energije ovde se može iskoristiti u procesu proizvodnje. Volkswagenova ofanziva električne mobilnosti ponovno se značajno ubrzava kao deo njegove strategije ACCELERATE. Do 2030. planira se povećati udeo potpuno električnih automobila koji se prodaju u Evropi na preko 70%. Uporedo s tim, i dalje će se razvijati flota SUS motora. Kompanija želi da bude potpuno klimatski neutralna do 2050. Na tom putu, Volkswagenov cilj za 2030. je smanjenje emisija po vozilu u Evropi za 40% u poređenju sa 2018. godinom - što znači da će svako Volkswagenovo vozilo tada ispuštati 17 tona manje CO2 u proseku tokom životnog ciklusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zatvara razvojni centar motora sa unutrašnjim sagorevanjem?

 

hyundai n 61.jpg

 

Mnoge kompanije su se verbalno obavezale da će postati potpuno električne, a Hyundai je možda upravo napravio hrabar korak zaustavljanjem razvoja budućih motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Glasine stižu iz članka Business Korea koji je objavljen neposredno pre Božića. Sajt tvrdi da je Hyundai Motor Group ugasio svoje odeljenje za razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem u Namyang Research Institutu južno od Seula. U publikaciji se takođe navodi da je grupa pogonskih sklopova proizvođača takođe reorganizovana u razvojni tim za elektrifikaciju, i da je osnovana grupa za razvoj baterija.

 

Korea Economic Daily takođe izveštava o zatvaranju, pozivajući se na neimenovane industrijske izvore i navodni e-mail novog Hyundaijevog šefa istraživanja i razvoja Chung-Kook Parka svojim zaposlenima u kojem se navodi: ''Naš vlastiti razvoj motora je veliko dostignuće, ali moramo promeniti ssistem kako bismo stvorili buduću inovaciju na bazi velikog dobra iz prošlosti''. Zvaničnog saopštenja Hyundaija u vezi sa ovim tvrdnjama još nema, ali glasina se poklapa sa značajnim ''potresom'' u višem nivou menadžmenta i reorganizacijom u Hyundaiju.

 

Albert Biermann je navodno najavio penzionisanje kao šef istraživanja i razvoja kompanije, a šef dizajna Peter Schreyer takođe dobija novu ulogu. Proizvođač automobila je najavio više od 200 različitih promocija izvršnih direktora, od kojih se više od jedne trećine dešava u odeljenju za istraživanje i razvoj. ''Mnoga nova imenovanja predstavljaju sledeću generaciju direktora koji su prepoznati po svojim dostignućima i ulozi u kontinuiranom uspehu brenda'', rekao je portparol kompanije u izjavi vezanoj za najavu novog osoblja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai demantuje medijske špekulacije. Neće napustiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem

 

219207-hyundai tucson.jpg

 

Između praznika i nove godine Korejski mediji su izvestili da se Hyundai polako sprema da napusti motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Sada je jasno da su to samo glasine. Motori sa unutrašnjim sagorevanjem su sve veći neprijatelj aktuelne politike, a proizvođači promovišu električna vozila. Zato i ne čudi da s vremena na vreme dobijamo informacije da jedan ili drugi proizvođač odlučuje da se polako odmakne od motora na fosilna goriva. Azijski proizvođači, mada razvijajaju tehnologiju električnih pogona, više su oprezni kada je reč o potpunom napuštanju konvencionalnog pogona.

 

Hyundai se za sada ne namerava odreći motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Motor1.com je odlučio da o ovoj situaciji pita Michaela Stewarta - višeg menadžera u američkoj filijali Hyundaija. Odgovor koji su dobili sigurno će zadovoljiti sve ljubitelje motora sa unutrašnjim sagorevanjem: Hyundai Motor Group može da potvrdi da ne zaustavlja razvoj svojih motora s unutrašnjim sagorevanjem nakon nedavnih medijskih špekulacija. Grupa je predana pružanju snažnog portfelja pogonskih sklopova kupcima širom sveta koji uključuje kombinaciju motora s unutrašnjim sagorevanjem visokih performansi i elektromotora sa nultom emisijom.

 

Ova informacija se poklapa i sa izveštajima iz septembra prošle godine, kada je proizvođač najavio da ne namerava da odustane od klasičnih motora barem do 2035. Štaviše, obustavu prodaje takvih motora diktiraju političke odluke koje će stupiti na snagu u Evropskoj uniji, jer se upravo u EU najavljuje zabrana prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem od 2035. Konvencionalni motori će se duže nuditi na drugim kontinentima.

 

Planovi Korejaca su da do 2030. globalna prodaja električara bude 30%, tako da ne mogu u potpunosti odustati od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali nerazvijanje električnih sistema bi takođe bila greška. Azijati vrlo dobro znaju da ako se fokusiraju samo na jedno, mogu da izgube. Kao što se razvijaju hibridni sistemi, celo automobilsko tržište je sada u ''hibridnom'' stanju. Proizvođači istovremeno proizvode i razvijaju automobile sa unutrašnjim sagorevanjem i električne automobile, a kupac je taj koji odlučuje na koji automobil će potrošiti novac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...