Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dizel motori bez sigurne budućnosti? / SUS motori bez budućnosti?

Recommended Posts

Francuska proteruje vozila na fosilna goriva do 2040. godine

 

111042-pariz.jpg

 

U novi francuski zakon o mobilnosti biće uneta planirana zabrana automobila na fosilna goriva do 2040. godine, izjavila je ministarka saobraćaja Elizabet Born. Bivši ministar za životnu sredinu Nikola Ilo najavio je u julu 2017. godine - na početku mandata predsednika Emanuela Makrona - da Francuska namerava da okonča prodaju benzinskih i dizel vozila do 2040. godine u nastojanju da do 2050. svede emisiju gasova sa efektom staklene bašte na nulu, odnosno da postane ugljenično neutralna, prenosi Tanjug. Ilo je u septembru 2018. podneo ostavku u znak protesta zbog manjka Makronove posvećenosti pitanjima životne sredine, a vlada je od tada retko spominjala planiranu zabranu, delom zbog pokreta ''žutih prsluka'' koji su, između ostalog, protestovali protiv ugrađivanja poreza na ugljenik u cene goriva.

 

Born, koja je zamenica Iloovog naslednika Fransoa de Rižija, potvrdila je u intervjuu za BFM televiziju da će cilj koji je postavio Ilo biti ostvaren, prenosi Rojters. ''Cilj nam je do 2050. godine ugljenična neutralnost, što zahteva kredibilne korake za njegovo ostvarenje, uključujući i zabranu prodaje vozila koja troše fosilna goriva do 2040. godine'', rekla je ona. Dodala je da će Francuska, koja ima veliku automobilsku industriju na čelu sa PSA i Renoom, pomoći proizvođačima automobila da pređu na električni pogon, vodonik i možda biogas. ''Od početka mandata Emanuela Makrona, naš cilj je klimatski plan koji je Nikola Ilo najavio u leto 2017. godine. Sada ćemo taj cilj uneti u zakon'', navela je Born. Zakon o mobilnosti će takođe olakšati postavljanje stanica za punjenje električnih vozila (EV), tako što će stanari u stambenim zgradama imati pravo da zatraže ugradnju utikača na svojim parkiralištima. Takođe će pružiti mogućnost kompanijama da zaposlenima daju subvencije oslobođene poreza u iznosu od 400 evra za dolazak na posao biciklima ili automobila za deljenje vožnje. Born je rekla da će kompanije biti u obavezi da razgovaraju o tim subvencijama sa sindikatima u pregovorima o platama, ali da subvencije neće biti obavezne za sve kompanije. Očekuje se da će ovaj zakon, koji se trenutno razmatra u parlamentu, biti usvojen nakon letnjih odmora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irska će do 2030. zabraniti prodaju novih vozila na benzin i dizel

 

elektro.jpg

 

Evropa i svet prave veliki zaokret u automobilskoj industriji. Benzinci i dizelaši će polako odlaziti u istoriju, a sve više će na drumovima biti onih automobila koje nazvamo ''zelenim'', odnosno onima koji idu na električni pogon. Irska, članica Evropske unije, objavila je plan prema kojem će do 2030. godine, zabraniti prodaju novih vozila na benzin i dizel, u okviru strategije za rešavanje problema klimatskih promena.

 

Irska vlada se nada da će do tada na irskim putevima biti 950.000 električnih vozila, uz podršku mreže električnih punionica. Celokupna ekološka strategija Irske podrazumeva da ova zemlja do 2050. dostigne nultu emisiju štetnih gasova. ''Naš pristup je da podtaknemo ljude i kompanije da promene svoje ponašanje i da se prilagode novim tehnologijama kroz podsticaje, destimulacije, propise i informacije. Cilj nam je prelazak na društvo koje će imati nizak nivo emisije ugljen-dioksida i uticaja na klimu. To je naš poziv na akciju u borbi za spas naše planete'', rekao je irski premijer Leo Varadkar. U Dablinu se nadaju da će povećati udeo obnovljivih izvora u proizvodnji struje sa sadašnjih 30 na 70 procenata do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche: EV neće u potpunosti zameniti SUS motore

 

porsche-taycan 22.jpg

 

Porsche je skoro spreman da pokaže svoj prvi električni automobil u vidu Taycana, ali CEO ove marke misli da SUS motori ostaju. U intervjuu sa USA Today, CEO Porschea za Severnu Ameriku, Klaus Zellmer, rekao je da, iako će električni automobili postati redovan prizor u SAD, on ne vidi da će tradicionalni motori nestati. Ovo je vrlo zanimljiv stav obzirom na skoro  lansiranje Porsche Taycana, ali je Zellmer objasnio kako EV, plug-in hibridi, i SUS motori možda budu imali različite poslove u budućnost. Svaki od navedenih bi mogao da bude dobro rešenje za različite vrste vozila.

 

porsche-taycan 2.jpg

 

Njegovi dokazi dolaze iz porudžbina modela Taycan. Iako manje od polovine ljudi koji su poručili Taycana u SAD trenutno voze Porsche, najveća grupa aktuelnih vozača Porschea koji žele Taycan su vlasnici modela 911. Ova koegzistencija ukazuje na Zellmerovu poentu. Možda će uvek biti mesta za H6 (šestocilindarske boksere) motore u zadnjem delu Porscheovog sportskog modela. Možda će se ovakav automobil prodavati uz električni sportski model. Potražnja za električnim vozilima, prema Zellmeru, postoji, i on očekuje da će samo dodatno rasti kako sve više proizvođača lansira svoj električni model. Što se tiče Porschea, Taycan će obeležiti početak Porsche električnog automobila i elektrifikacije. Macan SUV će postati električno vozilo u predstojećim godinama, dok će model 911 dobiti neku vrstu elektrifikacije u cilju viših performansi. Kada se sve to spoji sa infrastrukturom za punjenje EV u SAD koja je počela da prima oblik, Zellmer veruje da Porscheova pogonska strategija sa tri kraka (SUS motori, plug-in hibridi, i isključivo električna vozila) dobro pozicionira nemački brend za budućnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukob oko dizela: Evropski gradovi protiv EU

 

186787-madrid.jpg

 

Nakon primene novih EU pravila o emisijama vozila, u Parizu, Briselu i Madridu došlo je do povećanog zagađenja

 

Evropska komisija i gradovi, koji su posebno pogođeni zagađenjem vazduha, nastavljaju pravnu bitku oko toga koliko zapravo vozila mogu emitovati azotnih oksida (NOx). Pre nekoliko meseci Evropski sud je presudio u korist gradova Pariza, Brisela i Madrida, a protiv promene pravila EU o emisijama vozila. Ova tri grada su saopštila da je nakon primene tih EU pravila došlo do povećanog zagađenja! Evropski sud naveo je kako je regulatorna izmena Evropske komisije iz 2016. kojom se povećavaju ograničenja emisija azotnih oksida iz automobila i lakih dostavnih vozila prekoračila ovlašćenje izvršne vlasti EU i prekršila zakone o ljudskim pravima i drugim zakonima EU. U odluci Evropskog suda se nadovi kako ''Evropska komisija nije imala ovlašćenje da izmeni granice emisije EURO 6 za nova stvarna ispitivanja emisije iz vozila (RDE)''. Glavno pitanje je da li vozila sa EURO 6 motorima ispunjavaju emisionu normu od maksimalno 80 grama NOx po pređenom kilometru.

 

Međutim, u ovom trenutku je dozvoljeno da dizelaši izbacuju veće količine azotnih oksida. Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, sme biti 168 mg/km. Od januara 2020. se spušta na 120 mg/km, a možda će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, kojim je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu, jer smatra da je testiranje u realnim uslovima zapravo prilično netačno i rezultati nisu precizni. Zato sada predlaže odgovarajući zakonodavni postupak. Međutim, faktori konverzije bi trebalo da ostanu isti ''kako bi se stvorili stabilni uslovi za lokalne vlasti i automobilsku industriju'', navodi Komisija.

 

Pored povećanja azotnih oksida, cela ova anti-dizel kampanja je uticala na povećanje zagađenja još jednim gasom. Na mesto dizelaša došli su benzinci, koji, zanimljivo, izbacuju veće količine ugljen-dioksida, pa je prošle godine zabeležen porast CO2 u Evropskoj Uniji, prvi put u poslednjih deset godina. Nedavna ADAC-ova testiranja pokazala su neverovatne rezultate emisije NOx. Novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km). Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan i Opel Astra 1.6D su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Citroen Berlingo BlueHDI 130 7 mg Nox/km. Neverovatni rezultati ovog testiranja posledica su primenjene tehnologije koju je kompanija Bosch najavila prošle godine. Iz Bosch-a su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova ''laboratorijska'' vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu. Mercedes je ovakav rezultat objasnio i ''posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova'' u njihovom motoru OM 654. ''Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu'', saopštio je nemači proizvođač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Parizu zabranjen saobraćaj za starija vozila zbog toplote i zagađenja

 

193887-pariz.jpg

 

Gradske vlasti u Parizu zabranile su starijim vozilima saobraćaj zbog talasa toplote i zagađenja. Lokalne vlasti procenile da će da ta mera uticati na skoro 60 odsto vozila na širem području Pariza, uključujući kamione za isporuku robe i starija vozila koja ispuštaju više štetnih gasova od novijih modela. Oni koji budu prekršili tu meru, mogu da dobiju novčanu kaznu. Mnoge škole širom Francuske su zatvorene zbog temperature koja će u najtoplijem delu dana biti oko 39 stepeni Celzijusa. Tako visoka temperatura je retka u Francuskoj, gde mnoga domaćinstva i zgrade nemaju klima uređaje. Francuske dobrotvorne organizacije i lokalne vlasti saopštile su da će pružati dodatnu pomoć starijim osobama, beskućnicima i bolesnicima. U talasu toplote 2003. godine preminulo je oko 15.000 ljudi u Francuskoj, a oko 70.000 u Evropi, među kojima je najviše bilo starijih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovoj slici je objašnjen sav paradoks EV i zašto još dugo neće preovladati, ako preovladaju uopšte ikad.

 

Šira slika oko EV ni približno nije toliko slatka i ružičasta, koliko se čini na prvu loptu. Utakneš auto u šteker i ne razmišljaš šta se sve dešava da bi ta energija uopšte došla do baterija tog automobila, koliko su ima spaljenih fosilnih goriva, nusprodukata i otpada u proizvodnji vozila i baterija, kao i potencijalnih opasnosti u slučaju nesreće ili požara. Ja bih prvi sutra kupio EV da nude nešto što ima smisla, dnevne rute su mi oko 100km, svaki dan, uštedeo bih brdo goriva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelaši će biti sa nama još dvadesetak godina

 

bmw 550 1111.jpg

 

Član uprave BMW-a Klaus Fröhlich procenjuje da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem preživeti bar do 2050. godine. Na ovonedeljnom okupljanju (#NEXTGen) koje je BMW upriličio u Minhenu pored predstavljanja konceptnog modela Vision M Next, kojim bavarska automobilska kompanija najavljuje hibridni supersportski automobil, mnogo se pominjala i budućnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem. U BMW-u su potvrdili da do 2023. godine planiraju da u ponudi imaju 25 više ili manje elektrifikovanih modela, iza pojedinih od njih stajaće i M odeljenje, ali sve pomenuto ne znači da će motori sa unutrašnjim sagorevanjem uskoro biti stvar prošlih vremena. Član uprave BMW-a Klaus Fröhlich je novinarima rekao da će benzinski motori biti u opticaju bar do sredine veka, a bavarski automobili s dizelskim motorima nudiće se još dvadesetak godina. ''Jasno je da ćemo uskoro odustati od pojedinih benzinskih i dizel motora, jer je njihovo prilagođavanje sve strožijim eko normama apsolutno neisplativo, ali potpuni prelazak na struju nije tako jednostavan kako se mnogima učinilo pa će nekoliko naših motora sa unutrašnjim sagorevanjem još dugo biti u ponudi'', kaže Fröhlich.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda najavila da će od 2021. prestati sa prodajom dizelaša u Evropi

 

honda dizel 002.jpg

 

Honda namerava da prestane da prodaje dizele u Evropi 2021. godine, javlja Reuters. Stroži zakoni o emisijama u kombinaciji sa sve manjom potrašnjom za dizelima prisiljavaju Hondu da se reši ovog tipa motora i fokusira se na elektrifikaciju. To se u stvari već dešava jer model CR-V dolazi sa hibridnim pogonom kao zamena za dizelski motor prethodne generacije, a nova Honda E takođe nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Nova generacija modela Jazz dolazi u Evropu 2020. godine a biće ponuđena isključivo kao hibrid kao deo Hondinog većeg plana da elektrifikuje svoju celokupnu ponudu u Evropi do sredine naredne decenije.

 

Osim postepenog povlačenja dizela, Honda želi da smanji i broj varijacija modela za trećinu do 2025. godine u odnosu na danas kao i da smanji troškove proizvodnje za 10 odsto na globalnom nivou. Ranije ove godine je kompanija najavila planove za zatvaranje postrojenja u Swindonu u Velikoj Britaniji gde proizvodi Civic i Civic Type R. To će se dogoditi 2021. godine kada će 3.500 ljudi ostati bez posla. Takođe, iste godine će prestati proizvodnja Civica sedan u Turskoj.

 

honda dizel 001.jpg

 

Ušteda tokom ovog procesa restruktuiranja će biti iskorišćena za preusmeravanje sredstava na istraživanje i razvoj. Honda nije prvi brend koji je najavio prebacivanje fokusa sa dizela na elektrifikaciju jer je i Volvo ranije ove godine na tržište plasirao svoju poslednju generaciju dizelskih motora koja će se zadržati pet do šest godina. Ipak, to ne znači da su dizelima dani odbrojani jer u BMW-u smatraju da će se ovaj tip motora sa unutrašnjim sagorevanjem na tržištu zadržati još dve decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda uskoro bez dizela u Evropi

 

honda promo.jpg

 

Kako javlja agencija Reuters, Honda će dizele iz ponude za evropsko tržište izbaciti od 2021. godine. Sve strožiji zakoni o emisijama u kombinaciji sa sve manjom potražnjom za dizelima prisiljavaju Hondu da se potpuno fokusira na elektrifikaciju. Honda je već krenula tim putem jer novi CR-V uz benzinski motor u Evropi dolazi još samo sa hibridnim pogonom kao zamenom za dizel. Iz Honde ističu da njihovi hibridi imaju obrtni momenat, ekonomičnost i autonomiju kao i dizeli, a uz to su uglađeniji.

 

Nova Honda E, mali gradski model, uopšte nema motor sa unutrašnjim sagorevanjem. I nova generacija modela Jazz, koja u Evropu dolazi sledeće godine će biti ponuđena isključivo kao hibrid. Sve to je deo Hondinog većeg plana da elektrifikuje svoju celokupnu ponudu u Evropi do sredine naredne decenije. Osim postepenog povlačenja dizela, Honda želi da smanji i broj varijacija modela za trećinu do 2025. godine u odnosu na danas te smanji troškove proizvodnje za 10 odsto na globalnom nivou. Honda nije prvi brend koji je najavio prebacivanje fokusa s dizela na elektrifikaciju, jer je i Volvo ranije ove godine na tržište plasirao svoju poslednju generaciju dizel motora, koja će se zadržati pet-šest godina. Ipak, to ne znači da su dizelima dani odbrojani, jer u BMW-u smatraju da će se ovaj tip motora sa unutrašnjim sagorevanjem na tržištu zadržati još dve decenije.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danska zatražila zabranu prodaje vozila na dizel i benzin do 2040. godine

 

vozilo d.jpg

 

Danska je, uz podršku još deset članica EU, zatražila zabranu prodaje vozila na dizel i benzinski pogon širom evropskog bloka do 2040. godine u sklopu borbe protiv klimatskih promena. Danska je predlog iznela tokom sastanka ministara EU za zaštitu čovekove okoline u Luksemburgu. Cilj EU je smanjenje emisije ugljenika u bloku za 40 odsto do 2030. godine dok Evropska komisija planira da štetne gasove smanji na nulu do 2050. godine radi zaustavljanja globalnog otopljenja.

''Potrebno je da objavimo da smo u žurbi'', naglasio je danski ministar za ekologiju Dan Jorgensen. Prema njegovim rečima, prodaja automobila na dizel i benzinski pogon izvršiće pritisak na Evropsku komisiju da predloži postepeno ukidanje vozila na fosilna goriva u naredne dve decenije. Jorgensen je istakao da ukoliko EU ne može da se usaglasi sa zabranom širom bloka onda bi bilo dobro da zemljama pojedinačno bude dozvoljeno da sprovode sličnu regulativu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili skuplji od 2020. godine

 

peugeot308-fuel 1.jpg

 

Evropska komisija od 1. januara 2020. kažnjavaće proizvođače automobila za svaki prekobrojni gram ugljen dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog proseka od 95 grama po pređenom kilometru i to iznosom od 95 evra po gramu. To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih vrednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka privredna vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da prosečni automobili prodat na tržištu Evropske unije (EU) već sedeće godine emituje isključivo niskih 95 g/km, a samo pet odsto prodatih vozila moći će da ima veću emisiju ugljen dioksida od zacrtane.

 

Sve to vodi i prema poskupljenju cena novih automobila jer prodavci neće sami moći da kompenzuju penalizaciju. Prema proceni konsultantske kuće ''Euler Hermes'', cena novog automobila već će u 2020. godini u proseku porasti za 2.6 odsto, što je tek početak talasa poskupljenja. Prosečna emisija CO2 dizelskih automobila je 121.5 g/km te su vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123.4 g/km. Naime, od 2010. do 2016. događao se konstanti pad prosečne emisije CO2 iz ličnih automobila za gotovo 22 g/km, ali emisija se 2017. povećala za 0.4 g/km, a u 2018. za 2.0 g/km. Neki od glavnih činilaca koji doprinose povećanju emisije novih ličnih automobila u 2018. su rastući udeli benzinskih automobila u novim registracijama, pogotovo u segmentu SUV vozila koja troše više goriva i emituju više CO2.

 

Prosečna emisija CO2 novih automobila prodatih u EU tokom 2018. bila je 120.6 g/km, a ako tako bude i 2020. godine proizvođači će morati da plate ogromne kazne. Procene stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35 milijardi evra, a iznosi kazni će se izračunavati na osnovu broja prodatih, a ne proizvedenih automobila. EU, uz ostalo, nastavlja da zateže kaiš te će nakon 2021. godine smanjiti ciljeve CO2 za 15 odsto u odnosu na 2021. godinu do 2025, a 2030. godine smanjenje bi trebalo da iznosi 37.5 odsto. S obzirom na to da je razvoj tehnologije kojom bi se zacrtani cilj trebao ostvariti prilično skup, deo troška preliće se na kupce već sledeće godine. Uredba EK vodi i forsiranju ''ekološki'' prihvatljivih vozila, što znači da bi već 2020. godine na tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila, te će i proizvođači morati da ubrzaju prelazak na električni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili veliki zagađivači, preduzimaju se mere za zaštitu životne sredine

 

zagadjenje.jpg

 

Automobili i druga prevozna sredstva su jedan od glavnih zagađivača vazduha. Prema podacima Ujedinjenih nacija, automobili u zagađenju učestvuju i do 75 odsto. Kod nas su najveći problem vozila bez katalizatora, prenosi RTS. Potrebne su hitne mere kako bi se zagađenje smanjilo, kažu stručnjaci.

 

Automobili ispuštaju ugljenikove okside, azotne okside, sumpor-diokside i druge štetne materije poput čađi, pepela, teških metala. Najveće zagađenje dolazi iz automobila kojima su skinuti sistemi za prečišćavanje izduvnih gasova. To su polovna vozila evro 3 i evro 4, čiji novi sistem za prečišćavanje košta više od samog vozila. Na to se vlasnici automobila odlučuju da bi auto išao bolje i trošio manje. Kod nas majstori najčešće katalizatore skidaju i prodaju ih za 50 evra zbog platine ugrađene u njih. Automobil potom kompjuterski reprogramiraju pa katalizator uopšte i ne postoji. Zagađenje je posle toga direktno. Stručnjaci kažu da preko 65 odsto, naročito dizel vozila, nema katalizator.

 

''I dalje se uvozi veliki broj automobila kojima je životni vek na kraju. Imate podatak da je samo u prvoj polovini ove godine uvezeno 50.000 vozila ušlo za prvih pet meseci, a negde preko 65.000 za prvu polovinu godine'', rekao je Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i delova. Kod nas trenutno ne postoji na tehničkim pregledima rigorozna kontrola izduvnih gasova. Sve je odloženo za 2021. godinu, kada će samo oni koji ispune te kriterijume biti tehnički ispravni.

 

''Treba izvršiti razvrstavanje u odnosu na emsiju izduvnih gasova, znači ne možete tretirati isto dizelaša starog 30 godina i benzinca od tri godine. Prosto treba da postoje pogodnosti za one koji manje zagađuju životnu sredinu, vazduh, kako u kretanju određenim zonama grada tako i u pogledu parkiranja, u pogledu registracije i ostalih dažbina'', kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. U okruženju, na primer u BiH, borba protiv zagađenja je već počela. Automobili imaju nalepnice sa oznakama kojoj emisiji izduvnih gasova pripadaju. Pa tako, ako je zagađenost veća od dozvoljene moraju da parkiraju svoja vozila izvan grada. U svetu je slično. U Pariz se ne može sa evro 3 standardom, a u pojedine Nemačke gradove mogu samo evro 5 i evro 6 vozila. Ima i sistema gde se ulaz u grad naplaćuje kao u Milanu, a u Londonu svako dostavno vozilo ako nije električno plaća ulaz 100 funti (malo više od 100 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spašavanje prljavih dizelaša - odlična zarada

 

nacrt.jpg

 

U dizel-automobile koji emituju previše azotnog oksida u atmosferu trebalo bi ugraditi hardver koji će da smanji emisiju tog gasa. Sa ugradnjom se polako počinje. Proizvođači hardvera očekuju rekordan obrt, piše ''Dojče vele'' (DW). Na nemačkim ulicama ima oko pet miliona automobila na dizel-gorivo koja zadovoljavaju normu Euro 5. Pošto njihova emisija azotnog oksida prelazi granične vrednosti, vlasnicima tih automobila u pojedinim gradovima i regijama preti zabrana vožnje. Nakon izbijanja skandala sa dizelašima, proizvođači su neodređeno govorili o spremnosti da koriguju hardver na svojim automobilima. Sada je nemački Savezni zavod za motorna vozila izdao prve dozvole za takve intervencije.

 

Potražnja raste. Samo jedna od firmi koje prave sisteme za prečišćavanje izduvnih gasova, Tvintek Baumot, za samo nekoliko nedelja dobila je gotovo 14.000 porudžbina. Stručnjaci firme Baumot su još pre nekoliko godina na primeru jednog Volkswagenovog Passata dokazali da njihov sistem BNox smanjuje emisiju azotnog oksida bitno ispod granice određene za dizelaše sa normom Euro 5. Te rezultate je potvrdio i najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC. Pošto je Volkswagen od Saveznog zavoda za motorna vozila dobio dozvolu da u svoja vozila ugrađuje sistem Bnox, velikom automobilskom koncernu su se sa odgovarajućim zahtevom već javile hiljade vlasnika automobila.

Reč je o sistemu koji je već uspešno ugrađen u vozila posebne namene i autobuse u raznim državama. ''Kada smo shvatili kakav je potencijal sistema, usavršili smo ga i prilagodili tržištu privatnih automobila'', kaže šef Baumot grupe, Markus Hauser.

 

Troškovi: 3.000 evra

Hauser procenjuje da se taj sistem može ugradi u oko tri miliona vozila. No, on upozorava da sistem ne bi trebalo svako da ugrađuje u svoje vozilo: ''Polazimo od toga da će to učiniti oko 40 odsto vozača''. Volkswagen je izrazio spremnost da dotira 3.000 evra za ugradnju Bnox-a vlasnicima dizelaša. To se odnosi pre svega na one koji žive u velikim industrijskim oblastima kao što je Rurska oblast, regioni Porajnja i Pomajnja, kao i u velikim gradovima. Ugradnja sistema koša ukupno 3.300 evra, tako da vlasnicima automobila staje da doplate ''samo'' 300 evra. Markus Hauser kaže da ta investicija, međutim, povećava vrednost automobila. U firmi Baumot računaju da će Savezni zavod za motorna vozila uskoro da im odobri i ugradnju BNOx-a i u Mercedesove automobile: ''U naredne tri godine očekujemo obrt od oko 170 miliona evra''. Već sledeće godine taj obrt bi mogao da iznosi 30 miliona. Pored Baumota, na tržištu postoji još nekoliko sličnih firmi, koje su se usmerile na BMW i Volvo.

 

nacrt 02.jpg

 

Rešenje i za zanatlije

Proizvođač hardvera ne vrši i ugradnju sistema za prečišćavanje - to će biti prepušteno kvalifikovanim radionicama, naglašava Hauser: ''Mi želimo da kvalitet bude zagarantovan''. Zato je Baumot već sklopio ugovore s čitavim nizom ovlašćenih servisa za Volkswagene, a tom kolu se stalno pridružuju nove radionice. Markus Hauser kaže da ne može da se predvidi kada bi čitava akcija promene hardvera na vozilima mogla da se okonča: ''To će zavisiti od brzine samih radionica - ali i od brzine reakcije vlasnika vozila koji treba da se odluče na intervenciju''. Postoji dovoljno novih Bnox-sistema i ne treba strahovati da će ponestati. Reč je o velikom poslu koji je posebno značajan za nemačke zanatske firme kojima bi zabrana vožnje za dizelaše mogla da ugrozi egzistenciju. No, ne voze svi samo Volkswagenove modele posebne namene. Zato Baumot radi i na rešenjima koja su prilagođena takvim vozilima drugih proizvođača.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grad Brisel do 2035. godine zabranjuje automobile sa benzinskim motorima

 

vw emisija.jpg

 

Vlasti u Briselu planiraju da do 2035. godine zabrane upotrebu benzinskih automobila na svojim ulicama. Briselske vlasti su usvojile konačnu verziju klimatskog plana prema kojem je planirana zabrana benzinskih i dizelskih automobila u narednom periodu. Prema ovom planu, biće zabranjena upotreba dizelskih vozila najkasnije do 2030. godine, a upotreba benzinaca najkasnije do 2035. godine. Prethodna vlada je razvila zone smanjenja emisija štetnih gasova koje obuhvataju područja u svim delovima Brisela. Planirano je da u tim zonama dizelska i benzinska vozila kao i motocikli budu zabranjeni čak i pre planiranog roka. Gradske vlasti su saopštile da će biti uvedene strože provere i mobilni timovi koji će pratiti da li se poštuju usvojena pravila na ulicama Brisela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će dizelaši biti izbačeni iz gradova?

 

cylinders diesel.jpg

 

I pored napora da se smnji emisija štetnih gasova nastalih korišćenjem fosilnih goriva i ublaže klimatske promene, prognoze ukazuju - nsvet će se na naftu oslanjati do 2040. godine. Računa se da će se potrošnja u transportu, koji je i najveći potrošač naftnih derivata, vidljivo smanjivati tek posle 2025. godine. Pojedine zapadnoevropske države već su iz gradskih sredina proterale dizelaše. U istočnoj Evropi sve ih je više a to potvrđuje i potražnja dizel goriva. Udeo tog goriva u strukturi potrošnje u trasportu, recimo, susedne Rumunije je 74 odsto. I u trasportu naše zemlje zastupljen je dve trećine a zbog drugih potreba rast je sve veći.

 

''U Srbiji je potrošnja dizela tri puta veća nego i benzina i nafnog tečnog gasa zajedno. Dizel u strukturi dominira zbog vozila, ali i zbog građevinarstva poljoprivrede, teške mašine su oslonjene na potrošnju dizela. Treba uzeti u obzir da 96 procenata energije koja se odnosi na trasport u svetu je nafta'', kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. Električna i hibridna vozila još ne utiču znatnije na potrošnju nafte jer istovremeno u svetu raste prevoz i ljudi i robe. ''Ne postoje valjana tehnička rešenja kako zameniti naftu, recimo u aviosaobraćaju, u brodskom saobraćaju. To su jako veliki transporteri a tu su i drumski i teretni saobraćaj'', ističe Mićović. ''Ključna stavka u tim nastojanjima je kako povećati kapacitet baterija elektroskih akumulataora koji bi pokretali takva vozila. Vremenom će sve više i više dolaziti potražnja za sirovom naftom. Tu se ustvari neće promeniti ništa preko noći i neke prognoze Međunarodne agencije za energetiku su da će fosilna goriva još dvadesetak godina ostati domimnnantno pogonsko gorivo'', kaže Aleksandar Zavišić, investicioni savetnik.

 

Naftne kompanije se pripremaju za nadolazeće promene što potvrđuju sve manja ulaganja u nove bušotine. A zemlje izvoznice nafte, članice OPEK-a sa Rusijom, već upravljaju svetskom proizvodnjom - dogovor o smanjenju je na snazi godinu dana. ''Kartel je postigao cilj jer su se njegove članice generalno pridržavale ograničenja proizvodnje nafte. Uspeli smo ono za šta su pesimisti mislili da je nemoguće. Naša odluka je bila istorijska'', naveo je Muhamed Barkindo, generalni sekretar OPEK-a. Proizvodnja nafte u svetu je uravnotežena sa potražnjom. A poslednjih mesec dana cene sirove su stabilne, bez većih oscilacija.

 

Predlog da električna i hibridna vozila ne plaćaju parking

Udruženje uvoznika novih automobila predložiće gradskoj upravi Beograda, radi smanjenja zagađenosti, da eleketrična i hibirdna vozila ne plaćaju parking, da mogu da voze žutom trakom i da im se obezbedi punjenje i parking u centru grada. Spremni su da ulože desetine hiljada evra u taj projekat. Njihov predlog je da se plaća i ulaz u centar grada. Ulaz u uže jezgro Begrada bio bi zabranjen i vozilima koja su veliki zagađivači. ''Mi ćemo pokušati da ta mera bude i sprovedena kako je najvljena, da evro 3 motorima, pa čak i za evro 4 bude zabranjen ulazak u grad. Što znači da su automobili koji su stariji od 15 godina ogromni zagađivači, hteli mi to da priznamo ili ne, uzročnici mnogih bolesti, Mi bi im zabranili da ulaze u centar grada ali ne bi ograničili ljude da ih i dalje voze'', kaže Miloš Petrović, predsednik udruženja uvoznika automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bristol je prvi britanski grad u koji neće moći da se uđe sa dizelašem

 

Bristol.jpg

 

Britanci su se poveli za praksom pojedinih nemačkih gradova i odlučili da proteraju dizelaše sa svojih puteva. Prvi grad na Ostrvu koji je doneo odluku je Bristol. Gradski čelnici su se odlučili na ovu rigoroznu odluku zbog velikog stepena zagađenja vazduha, posebno u centru grada. Odluka grada je uvođenje tzv. ''Clean Air Zone'' područja i to od 2021. godine. To znači da dizelaši neće moći ući u centar tokom najvećeg saobraćaja od 7 do 15 sati. Ako se ipak nađe neki pametnjaković biće drakonski kažnjen. Celokupna regija koja će vremenom rasti biće pokrivena ANPR (''Automatic Number Plate Recognition'') sistemom automatskog očitavanja registarskih tablica. Zanimljivo je da će se zabrana dizelaša odnositi i na komercijalna vozila, pa i taxi automobile. Oni će moći ući u centar grada, ali samo uz plaćanje ''ulaznice''. Cena ''upada'' u zonu čistog vazduha je 10 evra, odnosno čak 115 evra za autobuse. Gradske vlasti pritom najavljuju širenje mreže električnih punionica, ali i izgradnju novih biciklističkih staza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelaši u Nemačkoj: Cene padaju, trgovci propadaju

 

Na auto placevima u Nemačkoj gomilaju se polovni dizelaši. Cene padaju - trgovci propadaju. Pogledajte šta Nemci rade sa svojim dizel automobilima, kao i šta je Srbima preče: novčanik ili zdravlje.

Pričali smo sa očajnim prodavcima automobila - od izbijanja takozvanog dizelgejta, sve manje Nemaca hoće da vozi dizelaša. Ali, čućete i našeg kolegu kojem ne pada na pamet da menja svog četvorotočkaša za kojeg kaže da ''žubori kao planinski potok''.

Da li će od pada cene dizelaša profitirati Srbi koji tako mogu do jeftinog vozila?

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi će prestati da razvija dizel motore

 

rew720.jpg

 

Japanski proizvođač automobila prestaće sa razvojem novih dizel motora do kraja 2021. godine, objavio je Nikkei Asian Review. Ova vest dolazi nakon što je Mitsubishi zabeležio veliki pad tražnje, pri čemu se očekuje da će se globalna prodaja ovog brenda u sledećoj deceniji smanjiti za čak 40%. Razvojne delatnosti kompanije biće ograničene samo na unapređenje postojećih motora, a do 2021. godine u planu je da se iz ponude modela automobila izostave dizel opcije. Mitsubishi očekuje da će dizel vozila u sledeće dve-tri godine činiti manje od 20% ukupne proizvodnje automobila...

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irska najavila zabranu novih benzinaca i dizelaša već 2030. godine

 

tesla punjaci.jpg

 

Prvo je krenulo sa dizelašima koji su se našli na crnoj listi, a čini se da su sada svi automobili koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem (nažalost) postali nepoželjni! Tako su restrikcije sve veće, a neke države su otišle tako daleko da planiraju da zabrane registraciju novih benzinaca i dizelaša.

 

Vlasti u Irskoj tako trenutno rade na novom zakonu po kome bi registrovanje novih benzinaca i dizelaša bilo moguće samo do 2030. godine. Kažu da bi pomenuti zakon trebalo da bude usvojen već dogodine, što će značiti itekako loše vesti za vozače koji žele da voze ''čistokrvne'' benzince i dizelaše. Pritom treba napomenuti da Irska nije jedina - Norveška istu stvar planira da napravi do 2025. godine, dok je plan Francuske i Velike Britanije da istu restrikciju uvedu 2040. godine.

 

Određeni gradovi su takođe odlučili da reaguju pa su tako gradske vlasti u Amsterdamu odlučile da ni benzinski ni dizelski automobili i motocikli neće moći da voze ulicama Amsterdama od 2030. godine, a iz grada tvrde da ovim potezom žele da smanje nivo zagađenja, odnosno da poboljšaju kvalitet vazduha koja trenutno nije na zavidnom nivou i koji, po tvrdnjama vlasti, skraćuje životni vek za godinu dana. Naravno, cilj ovih mera je povećati udeo električnih modela u prodaji, ali za to je potrebna i odlična infrastruktura. U Irskoj se tako planira udvostručavanje broja stanica za punjenje, a jasno je da će sve zemlje koje se odluče na ovu meru morati da učine istu stvar. Da li to znači da za 10-ak godina neće biti benzinaca i dizelaša? Jednostavan odgovor je - ne. Naime, svaki hibridni, pa čak i mild-hibridni model (sa elektromotorom koji mu daje dodatnu snagu i moment) ne može biti svrstan u kategoriju klasičnog benzinca ili dizelaša, pa je jasno zašto sve veći broj proizvođača u svojoj ponudi ima takve motorizacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norveška od 2025. godine potpuno prelazi na električne automobile

 

vw id 01.jpg

 

Prodaja novih elektrčnih automobila porasla je u Norveškoj tokom 2019. godine za 0.9 odsto. Ova skandinavska zemlja planira da do 2025. godine prodaje isključivo automobile na električni pogon. Stalna i sve veća tražnja automobila na električni pogon ide u prilog američkoj kompaniji Tesla, ali to nije više jedina kompanija koja izrađuje ovu vrstu vozila jer se proizvodnja automobila na električni pogon prošiila i na druge zemlje.

 

Automobili koji su u potpunosti na električni pogon čine 42.4 odsto od ukupno prodatih automobila u Norveškoj prošle godine, što je svetski rekord. Norveška federacija za puteve je iznela podatak da je 2018. godine na automobile na električni pogon otpadalo 31.25 odsto, a 2013. ih je na norveškim putevima bilo samo 5.5 odsto. Da bi se ostvario plan da do polovine nove dekade na norveškim putevima budu samo automobili na električne baterije država je donela zakon da se ta vrsta automobila prilikom kupovine ne oporezuje, kao što je to slučaj sa automobilima na benzin i dizel.

''Ove godine šest od deset novih automobila su na električni pogon'', kazao je distributer automobila na električni pogon Harald Meler koji zastupa Volkswagen. Ova kompanija planira da već ove godine lansira nekoliko modela automobila na električni pogon. Tržište automobila na električni pogon se uvećava i prošle godine se najbolje prodavao Tesla srednje veličine Model 3, koji se prodaje u Norveškoj za 39.150 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starim automobilima zabranjen ulazak u Barselonu

 

barselona.jpg

 

Barselona je još jedan grad koji više ne dozvoljava ulazak automobilima u užu gradsku zonu. Zabranjeni su benzinci proizvedeni pre 2000. godine i dizelaši stariji od 2006., a njima više nije dozvoljen ulazak u gradski centar. Radi se o zoni od oko 60 kvadratnih kilometara. Zabrana važi od 7 do 20 sati, a kazna za sve koji se nađu u prekršaju je 100 do 150 evra. Dobra vest je da se prva tri meseca neće naplaćivati kazne, već će samo deliti upozorenja ako počinioca snimi jedna od 150 novopostavljenih nadzornih kamera. Dodatna olakšica je za one koji rade u dostavi kao i one koji zarađuju manje od 8.000 evra godišnje. Njima je dat prelazni period od 12 meseci. Stranci će morati da plate posebnu nadoknadu ako žele da uđu u grad sa starim automobilom.

 

Ovom zabranom je obuhvaćeno oko 50.000 vozila, a očekuje se da će sa vremenom, nakon što se postroži, obuhvatiti i vozila novijih godišta kao i privredna vozila. Veoma brzo, već kroz tri godine, u Barseloni će biti i do 125.000 vozila manje. Povod za ovu odluku je loš kvalitet vazduha u Barseloni koji poslednjih godina nije uspeo da se popravi i dostigne okvire EU regulative. Procena je da je u periodu od 2010. do 2017. godine loš kvalitet vazduha uticao na 424 smrtna slučaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će praviti benzince još najmanje 30 godina

 

196596-bmw v8.jpg

 

BMW najavljuje nove električne modele, ali to ne znači da je sa SUS motorima završeno. U 2020. bavarski proizvođač lansiraće još jedan model na struju - BMW-u i3 će se pridružiti električni SUV BMW iX3. Ipak, u kompaniji su svesni da se elektrifikacija auto-industrije neće dogoditi preko noći i da će čitav proces tranzicije sa SUS na električne pogonske sisteme trajati nekoliko decenija, piše B92. To je potvrdio i šef BMW-ovog razvojno-istraživačkog centra, Klaus Frolih, koji je za Automotive News Europe rekao da će turbo-dizelaši sa 4 i 6 cilindara opstati najmanje još 20 godina, dok će benzinci biti dostupni bar još 30 godina. Ipak, neki SUS motori neće potrajati tako dugo, a među njima je i V12 za koji Frolih prognozira da se neće praviti posle 2023. Kako kaže, BMW godišnje proda svega nekoliko hiljada automobila sa ovim pogonskim jedinicama, a u prilog V12 motorima ne idu ni sve strožije regulative u pogledu emisija izduvnih gasova. Što se tiče dizelaša, Klaus Frolih je rekao da BMW planira da penzioniše 1.5-litarske trocilindraše, kao i quad-turbo dizele poput one u modelu M550d.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policijska vozila ne mogu u Brisel, Gent i Antverpen zbog štetnih gasova

 

policija belgija 01.jpg

 

Belgijska savezna policija nije prošla oštrije kontrole izduvnih vozila koje su stupile na snagu početkom godine i veliki broj njihovih automobila i kombija zbog toga nije moglo da uđe u gradove poput Brisela, Antverpena i Genta. Policija je saopštila da nisu imali dovoljno sredstava da obnove celokupan vozni park od nekoliko hiljada vozila i da su o tom riziku već upozorili vlasti. Policija nije želela da komentariše o broju vozila koje nisu prošle strože regulative. Pojedini izuzeci su omogućeni za određena vozila koja su obeležena samo za policijsku upotrebu poput onih sa rotacijom i sirenom. Ostala vozila su prebačena na dužnost izvan većih gradova. EU je uvela strože regulative 1992. godine za smanjenje štetnih gasova iz novih automobila i standardi su bili određeni za motore sa oznakom ''Euro1''. U Briselu, Antverpenu i Gentu već je uvedena zabrana za većinu vozila sa starijim motorima, ali je ove godine uvedena stroža regulativa koja pokriva ''Euro3'', a to su vozila registrovana od 2001. godine do 2005. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sarajevu zabranjen Golf 2

 

142621-sarajevo.jpg

 

Policija u BiH počela je da u glavnom gradu te zemlje isključuje iz saobraćaja vozila koja po evropskim ekološkim normama zadovoljavaju Euro 2 normu, saopštila je Vlada Kantona Sarajevo.

''U skladu sa Inetrevntnim merama i preporukama o postupanju u stanju Uzbuna - pripradnici MUP KS, zajedno sa Kantonalnom inspekcijom kontrolišu vozila u saobraćaju. Vozila sa Euro 2 normom se isključuju iz saobraćaja'', saopšteno je Vlade Kantona Sarajevo. Prema podacima mernih stanica prosečni indeks zagađenja vazduha u Sarajevu izmeren u subotu iznosio je 239, što ga stavlja na prvo mesto najzagađenijih gradova na svetu. Najveća zagađenja zabeležena su na Skenderiji i Marijin Dvoru gde su izmerene vrednosti od 472 odnosno 445 AQI i na tim područjima kvalitet vazduha i dalje nosi epitet ''opasan''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...