Jump to content
Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

13 hours ago, Urra said:

Jedno pitanje mi palo na pamet - u slučaju da pazarim ovaj primerak, gde je najbolje ugraditi prednje i zadnje parking senzore, kao i rikverc kameru sa displejem u unutrašnjem retrovizoru (jer ne bih da menjam fabričku multimediju za Android ugradnu)?

 

Hvala unapred! :D

Zadnje parking senzore možeš sam ugraditi ako si iole vešt sa alatom i šrafilicom a staviti i kameru pored njih ne znam treba li ti, dovoljno je što oni očitaju prepreku. Za prednje već ne znam da li ti trebaju, ipak sve vreme vidiš ispred sebe i gde god da manevrišeš po parkinzima ne juriš pa ćeš proceniti gde možeš ili ne možeš. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedne anegdote od iz prethodnih dana a u vezi kupovine polovnjaka.
Moj prijatelj i drug hoće fiata i gledao malenog Fiću kao i 500L ali sa 1.2 i 1.4 atmosfercima. Nisu mu bitno gabariti već da se jeftino voza i da ga služi i da ima što manje potencijalnih kvarova. I zako sedne on u Fiću, malo se vozao, sviđa mu se za grad itd, ali i fiszajn, onda vozqo malo 500l, tu je već imao neke druge pozitivne utiske itd, ali poznavajući ga, sugerisali smo mi da sve vreme gleda motorizaciju i modele koji mu se neće svideti na duže staze. Ali ne, on zacrtao ta dva modela i te motore i kraj.
I tako prevrnemo mi jedno 50 oglasa, većamo, pomažemo čoveku, ali nikako da naleti na dobar primerak.
Gledajući šta sve može da uzme za novac koji raspolaže i godišta koja traži, da ne govorimo o ciframa za Fiće pogotovo mlađih godišta itd, padne meni jedna ideja.
Reko, ajde lepo ti da provozaš neke druge benzince, svojim stilom vožnje, pa da vidimo utiske o udobnosti, enterijeru i potoršnji.
I tako je seo u 1.4 multiair, 1.4 Tjet razne modele iz B i C klase pored moja dva, koje može uzeti za raspoloživu cifru pa čak i da mu pretekne.
Da ne dužim dalje, fića i fiat 500 sa 1.2 i 1.4 atmo više nisu u igri ni pod razno.
Između ostalog ono što je prvo primećeno da je ovi koje je probao drastično bolje idu i troše isto ili manje od atmosferaca. Ostalo što se tiče enterijera i opreme je stvar ukusa a opet sam komfor u vožnji nije ni za poređenje.

PS da me ne shvati neko pogrešno, on je vozio Ypsilonku sa 1.2 motorom, ja sam mu je našao i preporučio, bio je baš zadovoljan za po gradu i kao drugi auto. Takođe, nemam ništa ni protiv 1.4 atmo, pogotovo u Fići ili Pandi. Ali dao sam mu izbor da sam oseti razliku između atmo i turbo fiatovog benzinca i da sam iznese utiske.
Naravno, predočene su mu cene servisa, potencijalnih kvarova i delova. I oored toga, sad traži turbaka kao otimarnu motorizaciju.


Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ti je čovek, kompletno mu razbucao računicu i razmišljanje...pokvari ga načisto. Ali načisto. 

Sad MA turbo, pa posle twinturbo, pa posle....bolje da si ga odmah uputio da se drogira ko sav normalan svet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. Citao sam razna iskustva o ovom modelu i vecina njih kaze da je motor tih i da je izolacija auta odlicna.

Imam 500l skoro godinu dana. Meni je taj auto neverovatno bucan kao da polece. Imam nekad utisak da nema uopste auspuh. Nakon 80km/h postaje nenormalno bucan (iznad 2000 obrtaja). U leru je tih i ne cuje se.

Ne znam da li samo ja imam takvo iskustvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U susednom mestu se prodaje fiat 500l 1.3 mjet 2014,ali ja pretezno vozim gradsku voznju,auto je relativno ocuvan,da kupim taj auto?

Edited by slavkob

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, slavkob said:

U susednom mestu se prodaje fiat 500l 1.3 mjet 2014,ali ja pretezno vozim gradsku voznju,auto je relativno ocuvan,da kupim taj auto?

Ako ga povremeno izduvas na otvorenom zbog DPFa, ne vidim razlog sto ga ne bi uzeo. ako ti to predstavlja cimanje (npr stroga gradska voznja u proseku pokrene regeneraciju DPFa na 250-350km, kako kad) i ofc potrosnju goriva, onda uzmi klasicnog benzinca 1.4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne,ako ima DPF

Dizeli u gradskoj vožnji su skuplji za održavanje,DPF moraš da "luftiraš",plivajući,servisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ako budem radio regeneraciju jednom

U dve nedelje?

4 hours ago, neshtry said:

Ne,ako ima DPF

Dizeli u gradskoj vožnji su skuplji za održavanje,DPF moraš da "luftiraš",plivajući,servisi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je već vožen samo po gradu,možda bude i 2-3 nedeljno,niko neće da nosi DPF na pranje pre prodaje, mahom uvale drugom vruć krompir...a spolja se ne vidi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio 500L sa tim benzincem pa ne mogu da pomognem, ali ima ovde kolega koji ga imaju pa nek prenesu svoje utiske. 

 

1.4b sam često vozio u GP i Tipu, i moj utisak je da je puno bučniji u ovom drugom. Možda je do izolacije, a možda i do mene, ne bih mogao da tvrdim. Inače oba auta su skromnije opremljena, da ne kažem baš klotarice. :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, slavkob said:

A ako budem radio regeneraciju jednom

U dve nedelje?

 

Ako su ultra kratke relacije tipa ispod 10km, ni u 2 nedelje neces stici da ga sprzis na AP vec ce sam pokrenuti regeneraciju jer toliko kratke distance mu uopste ne prijaju. Dzaba ga ti gaznes malo po gradu od semafora do semafora, nije to to. 

Nije da ne moze dizlo da se odrzava i po gradu ali...dpf moras da produvavas i odrzavas sa aditivima za dpf ili ga vadis i softverski gasis. Tvoj izbor. 

Za tako kratke relacije, benzin i ne razmisljaj. Taj 1.4 vise trosi ali je i jednostavniji za odrzavanje po tom pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, slavkob said:

A ako budem radio regeneraciju jednom

U dve nedelje?

 

Ne mozes ti da radis regeneraciju kada pozelis, vec kada "on" pozeli :D 
Ako se vozi po gradu pretezno, pokretace ti regeneraciju u nezgodnim situacijama, onda ces ti prekidati, onda ce se dizati nivo ulja, a to zna da bude izuzetno lose ko ne prati situaciju, jer taj 1.3 zna da zariba zbog toga.
Pritom, kada se zapusi DPF, stvara veliki pritisak u izduvu, pa zna da strada turbina.
U principu DPF nije neki problem, ako ces voditi racuna. Ja imam u Corsi taj motor, kada pokrene regeneraciju, a dosao sam na posao recimo, vrtim se okolo jos 10-15 minuta da je zavrsi. Retko ko ce imati zivaca to da radi, ali se tako izbegnu problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2025 at 3:48 PM, Reacher Gilt said:

Nisam vozio 500L sa tim benzincem pa ne mogu da pomognem, ali ima ovde kolega koji ga imaju pa nek prenesu svoje utiske. 

 

1.4b sam često vozio u GP i Tipu, i moj utisak je da je puno bučniji u ovom drugom. Možda je do izolacije, a možda i do mene, ne bih mogao da tvrdim. Inače oba auta su skromnije opremljena, da ne kažem baš klotarice. :D

 

Mooda je do izolcije. Moj 500l npr nema ona suspleh ispod motora pa je to mozda jedan od razloga zasto je bucniji. Nemam pojma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2025 at 3:28 PM, Navi said:

1.4 benzin.

Da li si pogledao ispod mrežastu fleksibilnu cev auspuha? Meni je to bio problem, a ako se ne varam, još nekoliko forumaša je to onomad prijavilo. 500L ima jako dobru izolaciju i taj motor je veoma tih ( sem na baš visokim obrtajima).

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ivica su said:

Da li si pogledao ispod mrežastu fleksibilnu cev auspuha? Meni je to bio problem, a ako se ne varam, još nekoliko forumaša je to onomad prijavilo. 500L ima jako dobru izolaciju i taj motor je veoma tih ( sem na baš visokim obrtajima).

Nisam proverio to. Ali cudi me da mi nisu rekli na servisu kad su dizali auto. Radio sam kod Gorana mali i veliki servis letos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ako je već vožen samo po gradu,možda bude i 2-3 nedeljno,niko neće da nosi DPF na pranje pre prodaje, mahom uvale drugom vruć krompir...a spolja se ne vidi 
Ja oprao pa prodao auto posle mesec dana.... Do čoveka je, nije do dpf-a

Poslato sa ELP-NX9 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam  da kupim fiat 500l 2015 presao 200000 1.4 benzin ili opel merivu 1.4 benzon 2015 1.4 turbo  oba auta su slicno  odrzavana i slicno stanje,vozim pretezno gradsku i medjugradsku voznju,ne velike relacije

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ima takvu Merivu pa sam mogao da uporedim sa mojim 500L, doduse restajling modelom. 
Prednost 500L je komotnija kabina, jednostavniji nesto za odrzavanje. 
Meriva sa tim motorom bolje ide, ali ako se vozi zustro koliko motor moze da pruzi, potrosnja ume da poraste. 

Sto se tice motora, Opelovi benzinci umeju da troskare ulje, ali tako su konstruisani. Kod 500L je slicno, ali ima primeraka koji trose jako malo, a ima koji bas puno trose. Kao da je kontrola kvaliteta u fabrici bila samo u jednoj smeni, pa kako te zapadne. I to vazi i za te starije primerke, a i za poslednje proizvedene primerke. Imas na forumu predstavljene modele, pa baci pogled na iskustva vlasnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam  da kupim fiat 500l 2015 presao 200000 1.4 benzin ili opel merivu 1.4 benzon 2015 1.4 turbo  oba auta su slicno  odrzavana i slicno stanje,vozim pretezno gradsku i medjugradsku voznju,ne velike relacije

 
Provozaj oba i vidi koji ti više leži i koji odgivara tcom stilu vožnje. Ja lično glasam za Fiat, pristojan, jednoatavan motor, nema turbine, komotniji, održavanje smejurija, delova gde hoćeš...

Sent from my SM-S926B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dragi forumaši,

25 godina vozim Fiat automobile, Bravo, Zastavu 10, Punto 2b 1.3MJET (2004).  Kako mi je dopao ruku taj Mjet, razlika izmedju njega i fiatovih benzinaca mi je frapantna. Sa mojim sklopocijama nisam prelazio vise od 6-7.000km godisnje, posao mi je na 1,5km, na more nisam smeo kolima, selo mi je na Dorćolu... nije bilo potrebe. Kako ledja vise ne dozvoljavaju da se decu raznim piruetama ubacujemo u sedista kroz prednja vrata, doslo je vreme da se vozilo zameni nekim sa 4/5 vrata. Prvi izbor mi je Fiat 500L 1.3 Mjet. Kako mi je budžet ograničen na oko 5-6k, ono što se u Bgd trenutno prodaje su 2011-2014 godište sa "pravih" 150-190k na satu. Molim Vas da me podučite  na šta da obratim pažnju pri kupovini, koji su vaši saveti da ne prodjem kao bos po trnju. Majstora koga mogu da povedem nemam, a preprodavci svakako nece da dovezu auto u ovlašćeni servis zbog mene :( Pre nego što mi preporučite benzinca 500L, izračunao sam da godišnje na bednih 6-7000km potrošnje u gradu i razlike u ceni registracije, uštedim za veliki i mali servis svake godine. Ne planiram da pretičem kamione po ibarskoj, generalno vozim decu, ne jurim nigde, pa mi je 1.3MJET sasvim dovoljan. Unapred hvala svima na savetima, svako Vaše iskustvo će mi biti korisno.

P.S. planiram da po kupovini odmah uradim veliki, mali servis, i servisiram kočnice. Potrebna mi je preporuka za povoljan servis u Beogradu, a da nije preko reke (Zemun i Nbgd).

Srdačan pozdrav,

Vladimir

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Vlajko0405

Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum.

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o kupovini 500L.

 

U nekom eventualnom razmisljanju, pored puke potrosnje, imaj u vidu da su (u odnosu na tvoj 1.3 MultiJet iz 2004.) ovde u pitanju Euro 5 1.3 motori i noviji.

Koji su dosta "tanusniji", sa specificnim bubicama, diznama koje se ne repariraju, itd. Dodatno ces ovde imati i problematiku DPF (noviji i sa AdBlue), pogotovo ako ti je struktura voznje dominatno po lokalu.

54 minutes ago, Vlajko0405 said:

Kako mi je dopao ruku taj Mjet, razlika izmedju njega i fiatovih benzinaca mi je frapantna.

Bilo nekad, za motore iz pretprosle decenije, kada Fiat nije uopste ni imao nekog krstenog benzinskog turbaka. Dok njihovi mali atmosferci naravno nisu bili ni blizu sa odnosom performansi/potrosnje, pouzdanosti, dodatno je i dizel bio jeftin...

Iz toga stize T-Jet, na kome se dobilo sa performansama, sa potrosnjom manje/vise, ali su se pokazali kao poprilicno robusni. Pa stize MultiAir Turbo, sa 20% vecim obrtnim i za toliko manjom potrosnjom u odnosu na T-Jet. Dok su trenutno aktuelni turbaci sa MultiAir III, dobijaju i direktno ubrizgavanje i koji su sve to podigli na jos visi nivo (GSE, tj. FireFly benzinci).

 

A i ako gledas samo cenu goriva, benzin je svo vreme jeftiniji godinama unazad, desavalo se i po par desetina dinara.

Recimo trenutno, u 3. godini voznje sa turbo dizelom (2.0 165) prosek mi je 10.3 EUR/100 km.

A pre toga, 5 godina sa turbo benzincem (1.4 140), koji je trosio oko litar vise, to je bilo oko 9 EUR/100 km.

Poenta je da se odavno izgubila ta prednost koju su dizeli imali, dodatno sto ih urnisase sa ekologijom, a i nafta je kod nas skupa. Dok su turbo benzinci dobili performanse, manju potrosnju, ali su i postali daleko komplikovaniji nego ranije.

 

E sad, u 500L nemas neki izbor benzinaca, jedino matori FIRE atmosferac ili T-Jet 120. Licno se za uslove koje navodis (mala kilometraza, BG lokal), ne bih uopste baktao sa Euro 5 ili Euro 6 dizelima i njihovom problematikom. Matori Euro 3/Euro 4, i 1.3 i 1.9, robusni, pogotovo bez DPF, bili su druga prica (pre pomenutog MultiAir sam i sam vozio 1.9 JTD).

54 minutes ago, Vlajko0405 said:

Potrebna mi je preporuka za povoljan servis u Beogradu

Da ne reklamiram bilo koga, tema o iskustvima sa servisima. Prelistaj bar novije postove i sve ce ti se samo kas'ti imas tu i kontakte:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5125-fiatlanciaalfa-romeo-servisi-dileri-pozitivna-i-negativna-iskustva/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

S' obzirom na sve napisano, zaobisao bih 1.3 mjet i slobodno uzeo 1.4 benzin. Jeftino odrzavanje i vozi. 

Od 1.3 moze glava da boli, pocev od dpf pa do prokletih dizni.

 

Za majstora ako nemas, imam odlicnog na Belim Vodama. Pisi u privatnoj poruci da ti prosledim kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...