Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Fiat 500L - iskustva vlasnika, kupovina, saveti

Recommended Posts

48 minutes ago, ostoja said:

Proveri taj crni ponovo, prelazio je 4-5k mesecno po servisnoj a poslednji upis 200k pre dve godine... Iseceno parce strane u servisnoj.

A sveza BG tablica, ganc nova, 2800 serija.

 

Iskreno meni lici na taksi, pogotovo sto od pre neki dan (il za neki dan) moraju svi biti iskljucivo bele boje pa taman vreme da ode, ne isplati se folijati ga... A mozda i paranoisem, ali je evidentno bilo da 20k servise radi svakih 4-5 meseci.

Pa ni meni se nije svideo, ali evo već je prodan. Za sad nema nijedan 1.4 tjet 500L na oglasima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Stevcho said:

i ne osećam se bezbedno u takvom autu sa dvoje male dece pozadi. 

Mislim da brzina i bezbednost ne idu u istu rečenicu. Nisi ti manje bezbedan zato što ćeš teže da pretekneš nekoga nego zato što loše procenjuješ situaciju, nemaš živce da voziš do mesta gde je bezbedno preticanje itd.

U sadašnjim uslovima, gde je sve živo pokriveno kamerama, presretačima i radarima, neće biti potrebe da se vozimo ničim drugim do yugom, ograničenja su 50 - 60 - 80 - 100 - 130 a to može da se vozi i sa zastavom 101

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto,Grande Punto i sl je sasvim dovoljno,500L je već ihihi…Kod mene svaki dan patrola ili radar,kamere imamo po mestu,većim delom mesta ograničenje 30 kmh zbog škola i vrtića,biciklisti,traktori( Vojvodina,hebi ga),šleperi…Pre sam do NS stizao za 40-45 min(70 km),sada mi treba sat,sat i deset minuta…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@ortakov

Upravo sam to hteo napisati, da je dovoljan Jugo 45, iz aspekta performansi naravno.

Pasivna bezbednost, komfor su druga tema...

Edited by italiano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, 500L je kralj prostora u odnosu na GP/EVO a tek za punto, mozda coveku treba veci auto. Naletece sigurno jos koji 1.4 turbak, no moras biti strpljiv. Retki su bas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam bio mlad (bar ja mislim) i vozio sam glupavo brzo i tek kasnije, kada sam malo "sazreo" uspeo sam da shvatim da bukvalno nema razlike u vremenu bez obzira na brzinu kojom vozim.

 

Naravno, nije da nema razlike, može da se stigne nešto brže, ali je razlika uglavnom zanemarljiva.

 

Sad, druga je stvar dinamika vožnje, lični osećaj za brzinu kretanja itd. gde svakako, nije baš zanimljivo, čak je vrlo i teško voziti 50 km/h gde nema ništa oko tebe, prav put itd. ali, jbg, takvi su propisi. I propisi su postavljeni ne zbog nas (ako ja još uvek spadam u tu kategoriju ljudi srednjih godina, sa relativno dobrim refleksima, vidom itd) već zbog ljudi koji su stariji pa su im i pokreti usporeniji, vid slabiji itd ili, zbog mlađih, koji nisu dovoljno iskusni, imaju strah, ili zbog dece, koja ne znaju baš pravila itd. 

Rešenje bi trebalo da bude reorganizacija, provera gde su ograničenja, gde bi mogli kružni tokovi umesto semafora, da se postave brojači (crveno traje recimo 3 - 5 minuta, ugasiš auto, sačekaš, rasčisti se cela ulica npr Kneza Miloša i onda imaš digitalne table gde će da ti piše 35 recimo i ako se krećeš tom brzinom, dolaziš do sajma bez zaustavljanja) i gomila drugih, besmislenih ograničenja, na mestima gde im nije mesto.

 

500L ima dobru zvučnu izolaciju a 1.4 - 16v nije baš neki motor za jurcanje, preticanje itd. Ali, za uglađenu vožnju, normalnom brzom, više nego dobro odrađuje posao. 

Primetio sam da mi je potrošnja ulja mnogo veća kada automobil vozim na niskim obrtajima! Čak mi ni potrošnja goriva nije drastično niža, bez obzira što sam "popustio" obrtaje.  Više laže putni računar kada se vozi "ko po jajima" nego kada se vrti i vozi dinamično.

Pojavio mi se i "problem" što kada je hladan, odmah po paljenju, ranije sam mogao da odmah krenem, sada mi se par puta desilo da imam knedlu u prvih 500 - 1000 metara! I sve to pripisujem tome što sam počeo da vozim na niskim obrtajima. Sačekaću servis, da zamenim filter vazduha i opet idemo u obrtaje, da se auto malo povrati u normalu :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ISV_01 said:

Da uzimam benz, licno ne bih ugradjivao plin jer moja godisnja km je slicna koleginoj koji kupuje auto, no to je moj izbor.

 

Moja trenutna godišnja km je oko 16-18 kkm i oseti se razlika u novčaniku

Honda po gradu tuče 11L plina, kad to podeliš finansijski, to je oko 5.5L goriva, ajd neka bude 6. Razlika između 11L i 6L je skoro duplo

Ako su male kilometraže u pitanju, ne treba ni stavljati plin u auto, moje mišljenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi MPV jer se vozi često i još neko sa nama a 500L je po meni trenutno najbolji odnos toga šta platiš i dobiješ za novije automobile, mada mislim da mu je i citroen C4 Picasso blizu. 

A što se tiče snage, vozio sam korsu od 70 konja i focusa 1.8 tddi od 90 (koji deluje da ima više) i rekao sam da sledeći auto je 120+ks i bar 200+nm. Ograničenja poštujem, propise poštujem, samo volim da ne moram da stiskam gas do poda i da moram da vršim ozbiljne kalkulacije dužine, vetra, nagiba da obiđem jedan šleper. Upravo se u toj rezervi snage po meni nalazi luft za bezbednu i bezbrižnu vožnju, a 500L je mpv, ne očekujem ja ništa posebno ali oko motora i menjača neću da pravim kompromise, mora više snage i 6 brzina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji automobil kod koga sam redovno provervao nivo motornog ulja ( i dosipao ulje, u pravilu oko 0,5 litara na 1.000 km), bila je Vitara mk1, koju sam "likvidirao" davne 2004. godine.

Sa 500L, koji sam imao od juna 2015. do kraja februara 2023. godine, haubu nikada nisam digao da bih ulje dosuo. Jer ga nije trošio.

Ali, generalno, stvarno sam ispao "budala neopevana" što sam ga prodao. Nikada više takvih kola. Ne kaže džaba ona kletva: "Da Bog da imao, pa nemao".

Eh, grom me ubio kud poslušah ženu, pa ga prodah. Bolje da sam se razveo, a njega zadržao :) 

 

 

 

viber_image_2024-05-28_11-19-48-909.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
6 minutes ago, Stevcho said:

Treba mi MPV jer se vozi često i još neko sa nama a 500L je po meni trenutno najbolji odnos toga šta platiš i dobiješ za novije automobile, mada mislim da mu je i citroen C4 Picasso blizu. 

A što se tiče snage, vozio sam korsu od 70 konja i focusa 1.8 tddi od 90 (koji deluje da ima više) i rekao sam da sledeći auto je 120+ks i bar 200+nm. Ograničenja poštujem, propise poštujem, samo volim da ne moram da stiskam gas do poda i da moram da vršim ozbiljne kalkulacije dužine, vetra, nagiba da obiđem jedan šleper. Upravo se u toj rezervi snage po meni nalazi luft za bezbednu i bezbrižnu vožnju, a 500L je mpv, ne očekujem ja ništa posebno ali oko motora i menjača neću da pravim kompromise, mora više snage i 6 brzina.

 

ima i Opel Meriva. isto MPV.  sa 1.4 turbo benc motorom koji se odlicno pokazao

 

2 minutes ago, moron said:

Sa 500L, koji sam imao od juna 2015. do kraja februara 2023. godine, haubu nikada nisam digao da bih ulje dosuo. Jer ga nije trošio.

 

koliko se secam, tvoj je bio dizel

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, srdjos said:

Moja trenutna godišnja km je oko 16-18 kkm i oseti se razlika u novčaniku

Honda po gradu tuče 11L plina, kad to podeliš finansijski, to je oko 5.5L goriva, ajd neka bude 6. Razlika između 11L i 6L je skoro duplo

Vidi, to je skoro pa 2 mala servisa godisnje (ako se drzimo 10-11K servisa) i znatno je vise nego kod mene. 

Sa druge strane, evo covek kaze povremeno jos neko ide - 500L / Scenik III komotno moze da gleda, mada sam vise fan Fiata, licno mi se vise svidja dizajn unutra. A i reno nema neke benzince sem 1.2tce, kosilice od 900cc i 1.6 atmo motora, posto covek nece diZlo.

 

Ja jos samo da sednem u 500x i 500L i secem na sta bih presao, na cumur ce da ide, to se zna...e onda jos zena da presece zvanicno. :D Ima par dizla do 10-12K, taman sto mi treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ISV_01 said:

Vidi, to je skoro pa 2 mala servisa godisnje (ako se drzimo 10-11K servisa) i znatno je vise nego kod mene. 

Sa druge strane, evo covek kaze povremeno jos neko ide - 500L / Scenik III komotno moze da gleda, mada sam vise fan Fiata, licno mi se vise svidja dizajn unutra. A i reno nema neke benzince sem 1.2tce, kosilice od 900cc i 1.6 atmo motora, posto covek nece diZlo.

 

Ja jos samo da sednem u 500x i 500L i secem na sta bih presao, na cumur ce da ide, to se zna...e onda jos zena da presece zvanicno. :D Ima par dizla do 10-12K, taman sto mi treba.


upravo
ima reno i 1.33 masinu koja se odlicno pokazala ali je izvan njegovog cenovnog ranga. Dakle, ili Fiat ili Jopel. Iskreno, ranije bih isao na Opela sa 1.4 turbo motorom, odlicno se pokazao i nije veliki potrosac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas skontao da je ona kamerica u 500 znaku ustvari fabricka na L-u :D

Meni je ono delovalo kao O.O i da se neko zezao da napravi referencu na to, kad ono fabrika :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ćao drugari,

 

Danas sam obišao plac Autoland-a i pogledao ovaj primerak:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/23762716/fiat-500l-16-mjtd-lounge

 

 

U principu, utisak posle kratke vožnje je da je motor po meri. Ono što sam primetio je da auto nema parking senzore, kameru, naslon za ruku iako je paket opreme Lounge... jel to normalno? Takodje, video sam i da je volan oguljen na jednom delu. Meni to deluje da je zbog toga što je auto stajao duže na placu, pa je oštećenje nastalo zbog sunca. Šta mislite?

I generalno, da li je ok cena s obzirom na sve?

 

Link oglasa:

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/23762716/fiat-500l-16-mjtd-lounge

 

Edited by Urra

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Urra said:

Ono što sam primetio je da auto nema parking senzore, kameru, naslon za ruku iako je paket opreme Lounge

Zabari sa opremom...ni moj Bravo Dynamic nema naslon za ruku, tempomat, B&Me a tako se vodi. Ocigledno je ili pakovana oprema posebno ili je 'nizi rang iste opreme' kao kod mene, tako da te to ne buni.

 

Merkao sam i ja taj primerak, iako mi deluje oguljeno sa opremom. Imajuci u vidu da je najjeftiniji tog godista sa 1.6mjet motorom, za nezahtevnog korisnika moze biti dobar izbor. Motor je po meri.

 

Malo se iscenjaks ako moze, tipa 200-500e, ne verujem da ce ga spustiti nize i to je to. Em je Cross em je dizlo. 

 

Imao sam sumnju da ima parking senzore, hvala sto si napisao da nema. 

5 minutes ago, Urra said:

oguljen na jednom delu

Moze biti od prstenja, koze ruku, koriscenja..od sunca malo teze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, ISV_01 said:

 

Moze biti od prstenja, koze ruku, koriscenja..od sunca malo teze.

Ne znam da li može od prstenja, jer je oguljenje dugo jedno 10ak cm, po spoljnjem obodu volana, baš kao da je duže stajao u mestu :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jedno pitanje mi palo na pamet - u slučaju da pazarim ovaj primerak, gde je najbolje ugraditi prednje i zadnje parking senzore, kao i rikverc kameru sa displejem u unutrašnjem retrovizoru (jer ne bih da menjam fabričku multimediju za Android ugradnu)?

 

Hvala unapred! :D

Edited by Urra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zadnji prozori na kurblu... Kakav je ovo Lounge, od cele opreme kozni volan sa komandama i to je to...?

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj je po mom ukusu...što manje motora i elektronike,manje kvarova 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 hours ago, Urra said:

slučaju da pazarim ovaj primerak, gde je najbolje ugraditi prednje i zadnje parking senzore, kao i rikverc kameru sa displejem u unutrašnjem retrovizoru

Prvo sa vidis gde ima da se kupi. Npr, ima dosta toga na KP, a usput ih pitas da li imaju ugradnju. Ja sam alarm uzeo davno pre 5g negde kod cukaricke padine a ugradnju sam radio na labuduvom brdu...jedno 3 sata posla. Sljaka i dan danas (Excalibur, tj K9 tj Omega).

 

A kamera pozadi...lepo imati al veruj mi da ce ti centralni retrovizor izgledati uzasno ako ne budes skidao fabriku nego preko njega. Bice ti obican buzzer dovoljan, veruj mi.

3 hours ago, neshtry said:

Taj je po mom ukusu...što manje motora i elektronike,manje kvarova 

 

3 hours ago, knezevic76 said:

E jbg sad, kao da se kvare podizači na svakom ćošku

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Ako bacite pogled, ima jedan lep S design za oko 15k sa kurblama pozadi. Licno nista protiv njih, kad rikne aku, bar nesto 'radi' bez struje sem rucne kocnice :)

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2024 at 3:57 PM, Urra said:

Ono što sam primetio je da auto nema parking senzore, kameru, naslon za ruku iako je paket opreme Lounge

Ovo nije videlo Laundž! Ovo je prvi, čini mi se da se zvao Aktiv paket. Laundž je imao automatsku klimu, podizače, drugu boju one plastike na tabli (gumiranu)... Nego se gospoda u Autolendu frljaju!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...